quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:21 schreef Twinkly het volgende:Linda wat fijn dat jullie van de tepelhoedjes af zijn!! Hoe heb je gemerkt dat het beter gaat met drie voedingen per dag? Eet ze al zoveel erbij?
Ze begon steeds korter, ongeduldiger te drinken en 's nachts sliep ze wel door, maar waar het eerst om 7u was dat ze kwam, werd het half 7, 6, half 6, 5

steeds een beetje vroeger dus. Daarbij bleef ze ontevreden na het drinken. Toen heb ik het gewoon maar geprobeerd. Cold turkey an de ene op de andere dag van 7 voedingen naar 3 en het gaat eigenlijk heel goed. De laatste voeding krijgt ze in haar kamertje voor het slapen, dus soms is ze wat mopperig als ze 's avonds wat wil eten, maar nog niet naar bed wil. Dan probeer ik d'r wel af te leiden en dat gaat eigenlijk heel goed. Ze drinkt nu lang en ze blijft slikken. Ze is tevreden en blij als ze gedronken heeft. Echt veel prettiger.
Qua wat ze verder nog eet:
0700: BV
0900: Boterham
1200: Boterham en BV
1500: Fruit
1800: Warm eten
1900: BV
Ongeveer, qua tijden. En soms doe ik ook 's ochtends fruit, rond half 11 en dan 's middags een rijstwafel of een soepstengel ofzo. Bij alle maaltijden bied ik een tuitbeker water aan. Daarvan drinkt ze op een dag ongeveer een halve leeg.
quote:
Niels drinkt overdag steeds slechter. Daarnet ook weer, hij had 4 uur niet gegeten en huilde echt van de honger, maar de TSR kwam (echt geen extreem heftige hoor) en hij liet huilend los en hij wil echt niet meer aanhappen

Hij overstrekt zich dan helemaal. Nu is hij chagrijnig want hij heeft eigenlijk honger.
's Nachts drinkt hij juist heel gretig en lang aan beide borsten om de 3 uur. Hij drinkt ook op een bepaalde manier ofzo waardoor mijn tepels pijn doen. Ik heb al gekeken of we spruw hebben maar ik zie niets en het voelt ook anders dan toen.
Dit deed Lotte op een gegeven moment ook. Huilend overstrekken en echt niet meer willen. Het heeft me toen meer als een uur gekost om d'r rustig aan de borst te kunnen krijgen. Is hij misschien teveel afgeleid door de omgeving om 'm heen? Hij onderneemt natuurlijk al heel veel, wat ik zie in het babietjestopic enzo. 's nachts is het donker en rustig. Misschien je toch voor de voedingen afzonderen? Desnoods liggend op bed in een donkere kamer?