abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:59:49 #151
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81152209
Weg... Opmerking paste wel bij mijn bui, maar minder op het forum.

[ Bericht 38% gewijzigd door Groofsken op 07-05-2010 21:12:27 ]
pi_81152609
Over dat flesweigeren hè...

Nooit problemen mee gehad. Zelfs zo'n 2 maanden dagelijks een fles (afgekolfde melk) gegeven.
En nou vanavond, bingo! Ze moet het niet. Dàààg 100cc Ben benieuwd of ik straks m'n hele vriezervoorraad kan wegmikken.
pi_81152970
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:57 schreef Ssserpente het volgende:
Same here! Lente ging pas doorslapen zodra ze in d'r eigen kamertje lag én 's avonds een pyjamapapje kreeg.
Dat vermoeden heb ik hier ook (maar toch nog even niet...;) )
pi_81152994
WupWup
pi_81153302
Mja. Ik heb het trouwens eens een slokje geproeft voor het eerst. Hebben jullie dat wel eens gedaan? Het smaakte echt niet lekker, beetje zeepachtig
pi_81153487
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:18 schreef WupWup het volgende:
Mja. Ik heb het trouwens eens een slokje geproeft voor het eerst. Hebben jullie dat wel eens gedaan? Het smaakte echt niet lekker, beetje zeepachtig
Ik kreeg laatst een slok in mn gezicht gespuugd

Maar ik heb wel eens geproefd ja, maar dat was vers. Misschien is ingevroren anders van smaak? Ik vond het namelijk niet zeepachtig
Lotte!
Noah!
pi_81153601
Ik heb het nog nooit geproefd. Mijn lief wel trouwens maar hij is sowieso geen melkliefhebber
Hij was wel nieuwsgierig want hij heeft nooit borstvoeding gehad
pi_81153791
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:22 schreef lily het volgende:
Ik heb het nog nooit geproefd. Mijn lief wel trouwens maar hij is sowieso geen melkliefhebber
Hij was wel nieuwsgierig want hij heeft nooit borstvoeding gehad
Daarvan kreeg ik dus ook een slok in mn gezicht gespuugd
Lotte!
Noah!
pi_81154049
pi_81154124
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:29 schreef lily het volgende:

Ok, eerlijk is eerlijk. Ik dreigde er mee het in zn oog te spuiten alsie niet wegging (hij lag met zn hoofd op mn buik en ik moest heel nodig plassen, maar hij weigerde weg te gaan Toen kreeg ik als wraak dus zelf een slok op mn hoofd
Lotte!
Noah!
pi_81154149
Linda Das ook niet lief Eigen schuld
Het was wel ingevroren melk ja. Anders eens vers proberen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:44:45 #162
18860 sindell
Seriously
pi_81158509
Bedankt nog voor de reacties op de vraag.

Had ik gekolfd op het werk, had ik het deksel er niet goed op gedaan, is alles in de auto er uit gelekt daag 140 cc (ik geloof dat ik nog nooit ergens zo van gebaald heb ... )
Bij die Avent krengen was het me al vaker opgevallen dat je goed moet opletten of het deksel er niet scheef op zit, maar vanmiddag dus niet naar gekeken....
  zaterdag 8 mei 2010 @ 09:56:19 #163
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81169524
Oh Sindell
Ik heb hetzelfde gehad met die Avent - bekers. Kostbare melk weggelekt in mijn tas, telefoon daardoor gesneuveld... een gore kliederzooi

En ik heb er ook om staan janken...
.... met gevoel voor drama....
pi_81169635
heh bah, sindell

ik gebruik ook de avent bekers
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:10:37 #165
18860 sindell
Seriously
pi_81169693
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 09:56 schreef Kersjes het volgende:
Oh Sindell
Ik heb hetzelfde gehad met die Avent - bekers. Kostbare melk weggelekt in mijn tas, telefoon daardoor gesneuveld... een gore kliederzooi

En ik heb er ook om staan janken...
Ja echt he? (ik dacht al dat ik abnormaal was ofzo )
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:16:16 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81169768
Vloeibaar goud Sindell, daar mag je echt wel verdrietig om zijn...

Toen ik gisteren eind van de ochtend vanaf het werk naar schoonmoeder belde tijdens het kolven was Toby keihard aan het huilen. Hij had de 120 cc bv op en wilde meer, maar dat was er niet. En de kv bliefte hij niet. Dus huilen van de honger, mijn hart brak Maar mijn borsten reageerden ook en zo kreeg ik er ineens 160 cc uit
Laaaaang geleden dat ik die hoeveelheid er in 1x kolven uit heb gekregen!
pi_81169850
Ik heb laatst 180 ml per borst eruit gekregen en dat was toen ik noodgedwongen thuis moest kolven. Wat een verschil dus als ik thuis kolf (wat ik zelden doe) en in dat afschuwelijke kamertje op mijn werk. Daar gaat het veel moeizamer.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:34:02 #168
18860 sindell
Seriously
pi_81170042
Ik was gister ergens op een sportveld in een bestuurskamer. Ik vond het al knap dat ik 140 eruit had gekregen met al die dronken lui in de kantine er naast. Dus ik was al heel trots dat het gelukt was, dus bij thuiskomst was dat best zuur.

Maar het is wel de bedoeling dat ik er meer uit krijg op mijn werk eigenlijk. Ik heb dan altijd het idee dat er gewoon niet meer in zit ofzo, want op een gegeven moment stroomt het niet meer.
(ik zou nog eventueel naar huis kunnen fietsen tussen de middag als mijn moeder op Laura past...)
pi_81172165
Och Sindell, k*t is dat hè? Heb het ook gehad met die Aventbekers. Die klotedingen worden ovaal in de vaatwasser. Daardoor is er al een keer één onderweg naar het kdv opengegaan en leeggelopen in het tasje en en laatst viel ie van m'n kolf op de grond omdat ie er niet goed opgedraaid zat. Kon ik om tien uur 's avonds 120 cc melk van de grond gaan dweilen. Wat was ík boos!
pi_81174374
ah, gelukkig doe ik ze niet in de vaatwasser (en ga ik ook niet doen dus)
pi_81176897
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:10 schreef sindell het volgende:

[..]

Ja echt he? (ik dacht al dat ik abnormaal was ofzo )
Echt niet. Ik heb die 100cc van gisteren nog steeds in de koelkast staan. Niet dat we dat nog kunnen geven, maar misschien dat het in het badje kan. Je dacht toch niet dat ik het door de gootsteen mik
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:36:11 #172
18860 sindell
Seriously
pi_81180566
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:32 schreef WupWup het volgende:

[..]

Echt niet. Ik heb die 100cc van gisteren nog steeds in de koelkast staan. Niet dat we dat nog kunnen geven, maar misschien dat het in het badje kan. Je dacht toch niet dat ik het door de gootsteen mik
Eh in het badje?..
Maar zoiets zou ik ook kunnen doen inderdaad, wat zou je er nog mee kunnen hmm... (maar de melk uit de vloerbedekking van de auto proberen te krijgen ging me net iets te ver )

Ja we hebben er een aantal in de afwasmachine gehad. (heb er 15), dat moet dus maar niet meer. Maar ik steriliseer ze ook, dat water is toch ook 100 graden... Gewoon verdomde goed kijken of je het deksel er goed op gedraaid hebt dus...
pi_81188905
Ja in het badje, is goed voor de huid. Wordt het lekker zacht van. Denk maar aan Cleopatra
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:52:15 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81190333
Ow wat zonde van die weggelekte melk! Kan me voorstellen dat je daar flink van baalt. Ik baal al als mijn schoonouders of mijn man 'voor niks' melk opwarmen en dan dus wegspoelen alsof het niks is.
Ik zeg altijd zo: de melk is wel voor niks, maar ik moet er wel een hoop moeite voor doen hoor!

Ow en ik drink meestal zelf de restjes op die Harry niet (meer) wil. Gewoon recyclen. Vind het gewoon zonde om weg te gooien dus ik drink het zelf dan maar op.

Nou wij zijn terug van weggeweest.
Plan de campagne hier is om elke dag een (deel van een) voeding af te kolven en die in de fles aan te bieden. Hopelijk gaat hij toch weer snappen wat de bedoeling is.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:17:55 #175
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81191408
Bah Asy! Daar zit je niet op te wachten, maar wie weet gaat het allemaal weer snel voorbij..

Maar zelf opdrinken, dat vind ik wel een heldendaad, hoor! Het lijkt me zo naar smaken, en heb het dan ook nog nooit gedaan.... Wel melk weggegooid, gelukkig niet vaak, maar ik herken het drama van de Avent dingetjes. Natte tassen, check.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:43:45 #176
18860 sindell
Seriously
pi_81192500
Ik heb ook wel eens geproefd hoor. Ik vond het niet echt vies, een beetje zoetig. En volgens mij kan het nooit slecht voor je zijn. (en een dag nadat ik iets kerrie achtigs had gegeten, leek het daar ook naar te smaken )

En ik vindt het ook zonde als het weggaat, terwijl ik met het overgebleven pak kv (uit de eerste week met bijvoeden) totaal geen moeite had om het weg te gooien, wegens over datum.
Trouwens, laatst was had onze koelkast met vriezer het begeven, een ventilator was stuk. En ik baalde als een stekker omdat ik bang was dat ik alle gekolfde melk moest weggooien. Maar dat had ik in de onderste la staan waar de kou nog wel goed kwam. Gelukkig maar.....

Asy, ik hoop dat Harry alsnog uit de fles gaat drinken, want dat is wel erg nodig denk ik straks als je weer gaat werken.....
  zondag 9 mei 2010 @ 08:57:03 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81204337
Ik vind het prima te drinken. EN als het goed voor mijn zoon is, waarom zou het dan slecht zijn voor mij

En over dat drinken uit een flesje: ik heb goede hoop dat het goed komt. En anders is er geen man overboord. Dan ga ik gewoon live voeden. Dat is voor ons wel een reële optie, maar het heeft niet mijn voorkeur. Maar goed, we hebben nog een maand om te oefenen...
pi_81205177
Verse moedermelk vind ik wel lekker, uit de vriezer heb ik het nog niet geproefd maar ik vind het heel erg stinken.
Niels is niet beter gaan slapen sinds hij op zijn eigen kamer ligt, hij heeft echt honger 's nachts. Helaas wordt hij ook vroeger wakker, 6 uur ipv 7.00/7.30 uur. Een pyamapapje zou ik wel willen proberen als hij ongeveer 9 maanden is en mijn productie stabiel, als hij dan nog niet uit zichzelf langer slaapt.
Vraagje voor de ervaren voedsters, ging de fase van overdag slecht drinken vanzelf over of hebben jullie actief iets gedaan? Ook in een rustige slaapkamer voeden werkt niet.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 9 mei 2010 @ 12:31:58 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81207882
asy, wat irritant dat harry is gaan flesweigeren! wel fijn dat live voeden een optie is.

linda, mooi verhaal

beetje rare vraag: kan je ongesteld zijn zonder bloeden? (kheb ook een mirena, dat helpt ook). kheb 1x beetje gebloed, maar wel een paar keer nachtvoedingen (kan ook zijn doordat ze het koud had en dus wakker werd), en rugkrampen en ongi-chaggi en alles, maar dus geen bloed.
klinkt het bekend?

enneh, hoe lang duurt de borstvel-knijp-en-uitrek-zonder-los-te-laten-fase?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81207958
in ieder geval tot 5 maanden en 2 weken...
pi_81208043
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:31 schreef DaviniaHR het volgende:
enneh, hoe lang duurt de borstvel-knijp-en-uitrek-zonder-los-te-laten-fase?
die fase is hier met 2 jaar en 9 maanden nog niet over
pi_81208127
Hier ook nog steeds Davinia, sorry

En dat ongesteldheidsverhaal zonder bloed komt me heel bekend voor! Dat heb ik de laatste twee maanden ook gehad, inclusief Niels die niet wilde drinken, buikpijn, chagrijnig zijn en zeer pijnlijke tepels. En ik heb geen spiraaltje. De derde en vierde maand bloedde ik een dag een klein beetje (normaal een week heel heftig).
Het zal wel iets te maken hebben met hormoonspiegels die net niet de drempelwaarde voor een bloeding bereiken?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81221646
Hm, lijkt me vervelend, alle ongesteldheidsverschijnselen zonder dat het doorzet. Kan me niet herinneren dat ik dat heb gehad. Wel dat ik chagrijnig was.

Ik slik nu een paar weken Cerazette. En ben nu wel ongesteld geworden (da's normaal met deze pil, ondanks dat je geen stopweek hebt), maar m'n productie is nog prima! En da's precies waarop ik hoopte. Sterker nog, ik ben er expres voor aan deze pil gegaan omdat m'n productie tijdens m'n laatste menstruatie volledig terugliep. Ik heb toen m'n hele vriezervoorraad op moeten maken.

Maar nu nergens last van dus!
pi_81222931
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:38 schreef Twinkly het volgende:
Hier ook nog steeds Davinia, sorry

En dat ongesteldheidsverhaal zonder bloed komt me heel bekend voor! Dat heb ik de laatste twee maanden ook gehad, inclusief Niels die niet wilde drinken, buikpijn, chagrijnig zijn en zeer pijnlijke tepels. En ik heb geen spiraaltje. De derde en vierde maand bloedde ik een dag een klein beetje (normaal een week heel heftig).
Het zal wel iets te maken hebben met hormoonspiegels die net niet de drempelwaarde voor een bloeding bereiken?
Oh, zou dat het zijn?! Ik ben nu al 2x "ongesteld" geweest, maar het was zo weinig dat het leek of het niet doorzette. Daardoor dus ook al 2x een zw.test gedaan, omdat ik het zo gek vond
Lotte!
Noah!
  zondag 9 mei 2010 @ 20:19:27 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81224848
fijn, ssserpente!

gelukkig ben ik niet de enige! ik dacht ook al bijna dat we weer spruw hadden door de gevoelige tepel (één kant maar), maar er kwamen geen steken, ze bleef goed drinken, dus ksnapte het al niet. Het is nu ook weer goeddeels weg. en ze drinkt weer beter, dus das helemaal fijn.
pi_81225686
Ik dacht inderdaad ook eerst aan spruw, maar ook geen steken!
Ik vind het maar een maf fenomeen
  zondag 9 mei 2010 @ 21:13:12 #187
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81227636
Hier gaat het nog steeds fantastisch qua voeding:

vol
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 9 mei 2010 @ 21:13:58 #188
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81227664
zalige foto Rocka
Heerlijk hé als ze helemaal uitgeteld zijn na het eten
pi_81227901
goeie foto
  zondag 9 mei 2010 @ 21:19:10 #190
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81227928
Compleet knock out Nog steeds met armpje wijd achterover vallend slaapt hij dan verder <3
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81228352
Geweldige foto
Dat druppeltje melk doet het 'm.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:30:25 #192
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81228504
Rocka, wat een heerlijkheid
  zondag 9 mei 2010 @ 22:52:35 #193
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81232900
Oh Rocks, wat kjoet!!
3!
  zondag 9 mei 2010 @ 23:14:04 #194
252405 oeke
Moeke
pi_81233886
Wat heerlijk Rocka! Die glimmende melkwangetjes.

Fijn Sserpente, dat die pil inderdaad werkt!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 10 mei 2010 @ 09:46:31 #195
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81243040
Rocka, wat een prachtige foto moment, mooi op de foto gezet!
pi_81243337
Oh Rocka, wow!
pi_81249407
Mijn linkerborst doet weer een paar dagen moeilijk (ook met live drinken) dus ik vanochtend met veel moeite een avent beker eruit geperst met kolven (beide kanten) mors ik 20 ml doordat ik aan het sjorren was met twee sluitingen die aan elkaar vastzaten (met het volle bekertje in mijn andere hand).
  maandag 10 mei 2010 @ 13:05:41 #198
108648 cattie
lieve moeder
pi_81249433
Argh, lily dat is zo vervelend!
pi_81249695
Ja, dan is 20 ml echt veel heh, op zo'n bekertje.

Leah drinkt de laatste tijd sowieso wat "slechter" merk ik. Maar ja, zal wel weer goedkomen...
pi_81252562
Rocka geweldige foto! Die druppel melk langs z'n wang ook

Balen lily. Heb je er net zoveel moeite voor gedaan

Ik heb gisteren weer 90cc weg mogen gooien. Deze melk was bijna 3 maanden oud, maar mijn vriezer gaat tot -20. Dan zou het theoretisch toch 6 maanden houdbaar moeten zijn? Doe ik iets verkeerd?
Als ik kolf, dan zijn de onderdelen ervan uitgekookt. De Avent-bekers zijn ook uitgekookt. De melk gaat binnen 10 minuten na kolven de vriezer in.
Dan haal ik de bevroren beker eruit en zet deze achterin, onderin in de koelkast. Als de melk ontdooid is, schenk ik het over in de fles. De fles warm ik au bain marie op.
Zie ik iets over het hoofd? Doe ik nu iets überstoms, waardoor ik al bijna 200cc heb kunnen weggooien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')