abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81100929
Leah maakt er de laatste tijd helemaal een potje van 's nachts. Ze kwam vannacht notabene 5 keer.

Als ik haar niet aanleg heb je kans dat ze na een minuut of 10 stopt met huilen maar als het krijsen wordt helpt maar 1 ding: voeden.
Dus ik probeer eerst te wachten en als het niet helpt leg ik aan. En de laatste nachten is dat 1 tot 3 keer per nacht.
Met papflessen wacht ik nog zeker een maand (ze is nu 19 weken).
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:09:57 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81101174
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Miss_sly, ja omdat ik weer langzamerhand werkuren aan het opbouwen ben. Morgen gaat hij voor het eerst naar het KDV. Met een broodje en een fruithapje tussendoor kunnen ze vast wel een tijdje rekken maar in de toekomst lijkt me er teveel uur tussen zitten.

Asyn, ik oefen vanaf het begin elke dag Hij kokhalst van alle vreemde dingen in zijn mond hoor (behalve de bijtdingen, vingers, tepels, etc.
Uit een bekertje gaat een klein beetje maar merendeel gaat er langsheen.
Ja hier dus ook kokhalzen bij alles behalve mijn pink en een tepel.
Maar ik blijf het toch stug proberen. Over 1 maand moeten papa en opa en oma het zien te redden en Harry krijgt nog geen fruithappen ed dan. Dus er valt niks te redden. Hij moet dan gewoon kunnen drinken uit een fles (anders moet ik live gaan voeden...)

Houdbaarheid van moedermelk (en andere zaken) in de vriezer is vooral gebaseerd op de temperatuur waarbij het ingevroren is. Bij -20 is het langer houdbaar dan -10.

Ow en iemand zei hier laatst iets over verschillen in ochtend- en avondmoedermelk en dat die het apart op de ingevroren moedermelk aangaf. Ik had het hier over met de kinderarts/lactatiekundige en die zei dat het onduidelijk was over welke moedermelk het ging (in de zin van vers of uit vriezer). Ze zei dat het waarschijnlijk om verse melk ging, want bij ingevroren melk gaat veel verloren. Allereerst al door het invriezen zelf en daarnaast nog door het ontdooien en opwarmen. Vaak blijft dan alleen nog maar de voedingswaarde over, aldus haar.
pi_81101314
Wel vervelend zeg, dat kokhalzen..hopenlijk groeien ze daar nog overheen.

Ik hoef geen voeding meer in te vriezen. Ik kolf de voedingen voor de dagen dat ik werk en in de ijskast is dan voldoende.
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 20:13:23 #129
5428 crew  miss_sly
pi_81101369
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:05 schreef lily het volgende:
Leah maakt er de laatste tijd helemaal een potje van 's nachts. Ze kwam vannacht notabene 5 keer.

Als ik haar niet aanleg heb je kans dat ze na een minuut of 10 stopt met huilen maar als het krijsen wordt helpt maar 1 ding: voeden.
Dus ik probeer eerst te wachten en als het niet helpt leg ik aan. En de laatste nachten is dat 1 tot 3 keer per nacht.
Met papflessen wacht ik nog zeker een maand (ze is nu 19 weken).
Pff, zwaar he?
Senna kreeg ook pas een papfles 's avonds toen ze ruim 8 maanden was tot die tijd vond ik het nog wel te doen om 's nachts te voeden, maar toen begon de vermoeidheid toch wel ernstige vormen aan te nemen. Dus toen ben ik die flessen gaan proberen en ze sliep toen al snel door.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81101510
Ik trek het ook nog steeds maar dat kan veranderen na verloop van tijd ja...

Met papfles denk ik aan 3 theelepeltjes rijstebloem in bv (kan dat wel?).

Wat ik ook nog eens zou kunnen proberen is een voeding af te kolven en die met de fles te geven. Ze drinkt prima uit de fles en dat kost haar veel minder moeite en klokt het zo weg.
De avondvoeding aan de borst kost haar meer energie en dan drinkt ze waarschijnlijk ook minder met als gevolg dat ze sneller honger heeft.

en misschien ook niet

Dit is nieuw voor me want de jongens sliepen beiden door met 2 maanden.
pi_81101687
Hier is het kokhalsen overgegaan nog voor hij zes maanden was, ik weet niet wannee rwant de fles heb ik anderhalve maand niet meer geprobeerd. Maar nu kokhalst hij zelfs vrijwel niet tijdens het Rapley-en.

Miss_Sly zou dat doorslapen dan niet ook kunnen komen doordat het kunstvoeding is die langer vult?
Ik moet toegeven dat ik van de week ook echt er doorheen zat en op het punt stond hem pap te gaan geven, maar toen ik erover zocht op internet vond ik verhalen dat het niet werkt. In de rijstvlokken zitten minder calorieën dan in moedermelk.
En ik ben bang voor mijn productie als hi jwel ineens kunstmatig doorslaapt, want hij drinkt overdag slecht en 's nachts goed.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:36:53 #132
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81102442
Hier is het al 3 weken 5x per nacht... Dusver denk ik niet dat het aan mijn voeding ligt maar meer aan troost. Ik denk dat hij last heeft van zijn tandjes icm het op gang brengen van zijn darmen door vast voedsel. Maar wie weet is het toch wat anders? Iemand?
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 6 mei 2010 @ 22:13:52 #133
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81108079
Rocka, ik heb geen antwoord voor je, zit eigenlijk een beetje met hetzelfde. Hier is het elke nacht minstens 3x, en dat is altijd zo geweest Meestal blijft hij vanaf de 2e keer ofzo bij ons in bed liggen en is het self service. Geen flauw idee hoveel en hoe vaak hij nou precies drinkt, maar een speen of een knuffel kunnen hem niet voldoende troost bieden.
Dus dan maar weer de borst erin voordat het hele huis klaarwakker gebruld is.
.... met gevoel voor drama....
pi_81119911
Hier ook geen tips want ook hetzelfde (en ik weet ook niet waarom)
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 09:20:42 #135
5428 crew  miss_sly
pi_81120442
Ik heb ook heel lang Senna maar bij ons in bed genomen als ze 's nachts weer kwam. En dan sliep ik niet al te best, want iedere keer als ze dan weer wilde drinken, werd ik ook wakker. En ze kwam vaak dan. Ik ben op een bepaald moment gaan proberen om haar toch in haar kamertje te voeden en terug te leggen, en dat was toch een verbetering. Het leek erop dat ze bij ons in bed gewoon veel vaker kwam, omdat de borst nou eenmaal goed bereikbaar was. Wel gemakkelijk om even een paar slokjes te nemen. Vanaf dat moment kwam ze nog 2 of 3 keer per nacht en dat werd langzaam beter. Toch minder behoefte als de borst niet zo gemakkelijk voor handen was. En nog wat later dus de papfles, en dat zorgde echt voor doorslaapnachten!
pi_81120534
Leah slaapt in haar ledikantje op onze kamer. Nooit bij ons in bed want dat is helemaal slecht voor mijn nachtrust.
Ik leg haar ook altijd terug als ze gedronken heeft (als ik niet zelf in slaap sukkel dan)

Bij haar is het ook zeker niet altijd honger als ze huilt. Ze wordt wakker en heeft dan wat moeite om weer in slaap te komen. Ik hoor haar dan woest zuigen op haar duim en wat jammeren en even later slaapt ze weer.

pas bij echt gillen leg ik haar aan
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:40:07 #137
18860 sindell
Seriously
pi_81122494
Nu heb ik ook een vraag:

Ik heb woensdagavond nog wat gekolfd en in de koelkast gezet. Dat is dan 3 dagen houdbaar toch? Nu kijk ik even en er zitten allemaal vlokjes in. Maar het ruikt op zich niet zuur ofzo. Is het dan gewoon een kwestie van schudden en opwarmen, of is het niet goed meer?

Moet vanmiddag werken (soort bijbaan wat ik ook nog doe) en Laura moet natuurlijk wel wat hebben als ik weg ben Nu heb ik ook nog een potje uit de vriezer gehaald hoor, want dat van woensdag is te weinig voor 1 voeding...
pi_81122999
Sindell, als het een tijdje in de koelkast staat, komt er bovenop een vetlaag te liggen. Dat kan verder geen kwaad, door te zwenken lost dat vanzelf weer op. Maar vlokken ken ik ook niet.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:05:36 #139
18860 sindell
Seriously
pi_81123336
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:55 schreef Rubey het volgende:
Sindell, als het een tijdje in de koelkast staat, komt er bovenop een vetlaag te liggen. Dat kan verder geen kwaad, door te zwenken lost dat vanzelf weer op. Maar vlokken ken ik ook niet.
Nou ja vlokken, volgens mij is het samengeklonterd vet idd...
pi_81124958
Je kunt verse melk tot 5 dagen bewaren achter in de koelkast, sindell. Je kunt het nog gewoon gebruiken hoor.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:28:30 #141
62233 Jelief
ikke lief!
pi_81126717
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:20 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb een vraag (alweer)

8juni heb ik een tentamen, dat duurt 4u, incl. reistijd ben ik een uur of 8 weg gok ik. Lotte drinkt nog 's middags, dus ik moet 1 voeding kolven. 4 juni vertrek ik naar NL, met kolf. Ergens tussen 4 en 8 juni moet ik dus een volledige voeding bij elkaar kolven. Of eventueel 2, mocht het niet gaan met de fles en ze uit de tuitbeker wil drinken ofzo. Maar hoe pak ik dat nou het beste aan? Tijdens het kolven krijg ik geen TSR, maar kan (kon? eind januari voor het laatst gekolfd) ik er wel met heel veel moeite 100ml uit persen.

Hoeveel zou ik nodig hebben en wanneer kan ik dan het beste kolven en hoe bewaar ik het tot die tijd?
Kun je aan de ene kant voedenende andere kolven? Of anders die[paar dagen telkens naeenvoeding kolven,allesbij elkaar heb je dan misschien wel een voeding bij elkaar. En als het niet lukt lijkt het mij ook geen ramp omdat Lotte al bijvoeding krijgt, beetje water en een extra boterham of fruithap doet wonderen.
Demelkdieje op1dag bijelkaar kolft kun je aan heteind van de dag als allesopdezelfdetemperatuuris bij elkaar gooien, omdat je het snel weer gebruikt zouik hetniet invriezen, ziede link over melk bewaren in de O.P.

Sindell,vlokjes verdwijnen bij het opwarmen,volgens mij is het dus vet.

Rocka, geentips, Ruben komt ooknog minstens een keer per nacht. In de kast staat een pak nutrilon nacht, ik heb het hem een keer laten proeven, hij lust het niet,logisch want het stinkt . Ik zoek ook nog naar dé truuk om hem door te laten slapen,lijkt mij goddelijk eindelijkweer eens meer dan 4 uur achter elkaar slapen. (dat zou wel kunnen maar dan moet ik om halfacht naar bed en dan heb ik nog geen garantie dat hij lang slaapt)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:47:49 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81127517
lily, als je pap wil gaan maken, moet je dat met biobim doen. de gewone rijstebloem schijnt heel slecht te binden met mm.

tips mbt doorslapen heb ik niet. ze slaapt prima door, naja vannacht wl 1 nachtvoeding, maar waardoor het komt?? geen idee. mss een helder nachtritueel, of gewoon 'zware' melk? of ik produceer slaapkoppen, dat kan natuurlijk ook. ze zijn wel genetisch belast, zullen we maar zeggen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81128252
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:47 schreef DaviniaHR het volgende:
lily, als je pap wil gaan maken, moet je dat met biobim doen. de gewone rijstebloem schijnt heel slecht te binden met mm.

of ik produceer slaapkoppen, dat kan natuurlijk ook. ze zijn wel genetisch belast, zullen we maar zeggen
Ja, dat van die biobim las ik al ergens...maar ik wacht nog ff.

En ik dacht ook dat ik slaapkoppen produceerde want de jongens hebben ons nog nooit uit onze slaap gehouden. Echt nog nooit!

Leah nu dus wel maar ach...ze is zo leuk dat het eigenlijk niets uitmaakt
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 14:38:03 #144
5428 crew  miss_sly
pi_81133081
Ik weet niet wat er in Biobim zit, maar het cb zei tegen mij dat iig rijstebloem weinig toevoegt. Het zet aan, maar er zitten verder weinig voedingsstoffen in. Vond ik op zich best een zinnige opmerking, dus ben ik overgestapt op het pyjamapapje van fijne tarwe waar wel voedingsstoffen inzitten. Hoe dat bindt met bv weet ik niet, maar op de verpakking zetten ze wel dat het ook met bv moet kunnen.
pi_81133138
biobim heeft niet alleen rijstebloem maar ook andere pap soorten, ook van spelt en volkoren meel en met banaan bijvoorbeeld.
pi_81133765
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:38 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet wat er in Biobim zit, maar het cb zei tegen mij dat iig rijstebloem weinig toevoegt. Het zet aan, maar er zitten verder weinig voedingsstoffen in. Vond ik op zich best een zinnige opmerking, dus ben ik overgestapt op het pyjamapapje van fijne tarwe waar wel voedingsstoffen inzitten. Hoe dat bindt met bv weet ik niet, maar op de verpakking zetten ze wel dat het ook met bv moet kunnen.
Maar zo'n pyamapapje is toch al kant en klaar? Dat hoef je toch helemaal niet meer te mengen?
Ik kan me herinneren dat ik David ook weleens van die pyamapapjes gaf, of zijn dat andere?
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 14:52:45 #147
5428 crew  miss_sly
pi_81133849
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:51 schreef lily het volgende:

[..]

Maar zo'n pyamapapje is toch al kant en klaar? Dat hoef je toch helemaal niet meer te mengen?
Ik kan me herinneren dat ik David ook weleens van die pyamapapjes gaf, of zijn dat andere?
Je hebt ze kant en klaar, maar ook gewoon een pak waar je bv/opvoelgmelk/Nutrilon bij kunt doen. Ik deed er Nutrilon kant en klaar nummer 1 bij en sinds kort nummer 2.

p_iglet, daarom zei ik dus ook dat ik niet weet wat er in Biobim zit
pi_81134014
ah ok, dat wist ik niet
pi_81151926
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ow en iemand zei hier laatst iets over verschillen in ochtend- en avondmoedermelk en dat die het apart op de ingevroren moedermelk aangaf. Ik had het hier over met de kinderarts/lactatiekundige en die zei dat het onduidelijk was over welke moedermelk het ging (in de zin van vers of uit vriezer). Ze zei dat het waarschijnlijk om verse melk ging, want bij ingevroren melk gaat veel verloren. Allereerst al door het invriezen zelf en daarnaast nog door het ontdooien en opwarmen. Vaak blijft dan alleen nog maar de voedingswaarde over, aldus haar.
Dawasik! Thanks for asking.

Ik zet de kolftijd op de potjes voordat ik ze invries. En zet ze ook in de goede volgorde in de koelkast op het kdv. Maar meer onder het motto 'baat het niet dan schaadt het niet', hoor.
pi_81152047
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook heel lang Senna maar bij ons in bed genomen als ze 's nachts weer kwam. En dan sliep ik niet al te best, want iedere keer als ze dan weer wilde drinken, werd ik ook wakker. En ze kwam vaak dan. Ik ben op een bepaald moment gaan proberen om haar toch in haar kamertje te voeden en terug te leggen, en dat was toch een verbetering. Het leek erop dat ze bij ons in bed gewoon veel vaker kwam, omdat de borst nou eenmaal goed bereikbaar was. Wel gemakkelijk om even een paar slokjes te nemen. Vanaf dat moment kwam ze nog 2 of 3 keer per nacht en dat werd langzaam beter. Toch minder behoefte als de borst niet zo gemakkelijk voor handen was. En nog wat later dus de papfles, en dat zorgde echt voor doorslaapnachten!
Same here! Lente ging pas doorslapen zodra ze in d'r eigen kamertje lag én 's avonds een pyjamapapje kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')