quote:Op woensdag 21 april 2010 22:45 schreef Onnoman het volgende:
Ik ben boos op het joodse volk.. ofwel.. de inwoners van israel.. je moet bijvoorbeeld een jood zijn wil je een paspoort van dat land krijgen.
quote:The State of Israel had population of approximately 7,503,800 inhabitants as of December 2009.[1] 75.4% of them were Jewish (about 5,660,700 individuals), 20.3% were Arabs (About 1,523,900 inhabitants), while the remaining 4.3% (about 319,200 individuals) were defined as "others" (family members of Jewish immigrants who were not registered at the Interior Ministry as Jews, non-Arab Christians, non-Arab Muslims and residents who do not have a religious classification).
volgens de bijbel zijn ze bevoorrechtquote:Op woensdag 21 april 2010 22:47 schreef Chowi het volgende:
Ach joh, je doet net alsof ze bevoorrecht zijn om daar te wonen. Ik zie niet zo snel een westerling daarheen emigreren, tho.
Ja, de bijbel zegt wel meer dingen. Dat God bestaat bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:49 schreef Onnoman het volgende:
[..]
volgens de bijbel zijn ze bevoorrecht
en het mooie is.. god bestaat!quote:Op woensdag 21 april 2010 22:50 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ja, de bijbel zegt wel meer dingen. Dat God bestaat bijvoorbeeld..
Was dat niet Churchill?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:45 schreef Onnoman het volgende:
En hoe zit dat nou met "het beloofde land"? wie heeft dat bepaald?
ik wind me er wel over op.. want door het bestaan van een israel zal er binnenkort een oorlog komen in iran.. omdat america denkt dat israel gevaar loopt..quote:Op woensdag 21 april 2010 22:51 schreef SpecialK het volgende:
Weet je wat trouwens het fijne van het midden-oosten is.
Het ligt in het midden-oosten, ver van hier. Je HOEFT je er dus niet over op te winden.
Maar als je volgende keer feitjes over een land gaat opnoemen zorg er dan voor dat ze correct zijn, TS.
de feiten zijn correct...quote:Op woensdag 21 april 2010 22:51 schreef SpecialK het volgende:
Weet je wat trouwens het fijne van het midden-oosten is.
Het ligt in het midden-oosten, ver van hier. Je HOEFT je er dus niet over op te winden.
Maar als je volgende keer feitjes over een land gaat opnoemen zorg er dan voor dat ze correct zijn, TS.
Heb je m'n eerste reactie gelezen op je topic?quote:
En who gives a fuck about iran, Israel of de VS?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:54 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik wind me er wel over op.. want door het bestaan van een israel zal er binnenkort een oorlog komen in iran.. omdat america denkt dat israel gevaar loopt..
Ik gebruik wiki als ondersteuning voor iets wat ik al wist. Nl. dat het land sowieso al vol zit met genaturaliseerde orthodoxe en atheistische russen.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:56 schreef Onnoman het volgende:
jazeker
als je wijs wil overkomen moet je je eerst beter verdiepen in iets.. zonder direct te doen alsof je er alles vanaf weet door effe snel wikipedia te bezoeken
Je zal maar jodin zijn en met zoiets moeten trouwen en er vervolgens de fokzeug van zijn...quote:
Kankertrollquote:Op woensdag 21 april 2010 22:53 schreef Onnoman het volgende:
[..]
en het mooie is.. god bestaat!
alleen weet jij het nog niet
ik vind jou wel zo'n frans bauer typetje met het motto: "ik leef tog vòr muh eiguh"quote:Op woensdag 21 april 2010 22:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En who gives a fuck about iran? Israel en de VS?
Wat een vieze carebear ben je toch ook he. Sit back and relax je woont in de 1ste economie van de wereld en je bent gewoon veilig.
stel je dochter komt met zoiets thuisquote:Op woensdag 21 april 2010 22:59 schreef trabant het volgende:
[..]
Je zal maar jodin zijn en met zoiets moeten trouwen en er vervolgens de fokzeug van zijn...
Je denkt dat je zoooo verlicht bent. Maar je bent zelf het grootste stuk tuig wat hier rond loopt met je generalisaties.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:00 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik vind jou wel zo'n frans bauer typetje met het motto: "ik leef tog vòr muh eiguh"
als annecdote op die prutsers die tijdens de tsunami op 200 meter afstand als enige op een terras wat bier zaten te drinken, terwijl op 200 meter afstand lijken lagen te rotten...
wees vooral trots op jezelf vuile pauper dat je er rond loopt
generaliseren indeed..quote:Op woensdag 21 april 2010 23:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je denkt dat je zoooo verlicht bent. Maar je bent zelf het grootste stuk tuig wat hier rond loopt met je generalisaties.
Stel je eens een fok voor vol onnoman'squote:Op woensdag 21 april 2010 23:03 schreef Onnoman het volgende:
stel je eens een arena voor vol joden...
Jij ligt snachts wakker van zulk soort dingen? Waarom zou het je wat schelen?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:00 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik vind jou wel zo'n frans bauer typetje met het motto: "ik leef tog vòr muh eiguh"
als annecdote op die prutsers die tijdens de tsunami op 200 meter afstand als enige op een terras wat bier zaten te drinken, terwijl op 200 meter afstand lijken lagen te rotten...
wees vooral trots op jezelf vuile pauper dat je er rond loopt
High five!!quote:Op woensdag 21 april 2010 23:06 schreef n_uniet het volgende:
[..]
Jij ligt snachts wakker van zulk soort dingen? Waarom zou het je wat schelen?
Zwakkeling
of je bent homo, of je reageert op jezelf alsof je een gespleten persoonlijkheid hebt :pquote:
Wat hebben de zionisten jou aangedaan? Je klinkt nu precies als die Iraanse machthebbers.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:05 schreef Koskesh het volgende:
Ik heb niks tegen joden, hebben vredig in Iran gewoond al meer dan 3000 jaar lang.
Zionisten daarintegen...
Hebben ze van Marokko geleerd.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:51 schreef Salvad0R het volgende:
Ze hebben wel verstand van schuttingen!
[ afbeelding ]
Dat is pas een muur: 2.720 kilometer langquote:
Moet iemand jou persoonlijk iets aandoen wil je er om caren?quote:Op donderdag 22 april 2010 00:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat hebben de zionisten jou aangedaan? Je klinkt nu precies als die Iraanse machthebbers.
Van Wikipedia, over de Chinese Muur:quote:Op donderdag 22 april 2010 00:19 schreef Mylene het volgende:
In totaal is de muur 2.720 kilometer lang en is daarmee langer dan de Chinese Muur.
quote:Op woensdag 21 april 2010 23:03 schreef Onnoman het volgende:
stel je eens een arena voor vol joden...
Jaquote:Op donderdag 22 april 2010 00:23 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Moet iemand jou persoonlijk iets aandoen wil je er om caren?
Het gaat erom wat ze anderen aandoen en dreigen te doen in de toekomst.
Ik zou als europeaan ook niet erg gerust zijn op een zionistische Israel met 200 kernwapens. Of dacht je dat ze alleen iets tegen moslims hebben?quote:Op donderdag 22 april 2010 00:24 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Who gives a fuck wat er in het midden oosten gebeurd. Zolang ze elkaar daar afmaken en niet hier boeit het mij niet zoveel.
*huil* *huil*quote:Op donderdag 22 april 2010 00:27 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik zou als europeaan ook niet erg gerust zijn op een zionistische Israel met 200 kernwapens. Of dacht je dat ze alleen iets tegen moslims hebben?
quote:Op donderdag 22 april 2010 00:27 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik zou als europeaan ook niet erg gerust zijn op een zionistische Israel met 200 kernwapens. Of dacht je dat ze alleen iets tegen moslims hebben?
Moet je dit opiniestuk eens lezen. Slaat de spijker op de kop.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:22 schreef WammesWaggel het volgende:
En daar hoor je amper wat van, Israel kan nog een hoop leren van Marokko.
Jij maakt je dus ook druk om wat er met de Tibetanen, Tsjetsjenen, Oeigoeren en alle andere 'onderdrukte' volkeren gebeurt? Zo niet, dan je ben je een hypocriet. De Joden hebben ons niets aangedaan en hebben ons zelfs gesteund in de Iran-Irak oorlog. In tegenstelling tot de Palestijnen die de straat opgingen om Saddam te steunen, maar mensen zoals jij zijn dat alweer vergeten. Ik spuug op Iraniers zoals jou.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:23 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Moet iemand jou persoonlijk iets aandoen wil je er om caren?
Het gaat erom wat ze anderen aandoen en dreigen te doen in de toekomst.
Ik maak me geen zorgen hoor.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:27 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Mensen die zich druk maken over waar andere mensen zich over druk maken zijn vaak nog iets kanslozer.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:33 schreef SpecialK het volgende:
Mensen die een kant kiezen inzake 2 inferieure kind-culturen die met elkaar overhoop liggen en een overduidelijk aandacht-hoerderig jij-begon-nee-JIJ-begon spelletje spelen.
Ga iets nuttigs doen ofzo.
quote:Op donderdag 22 april 2010 00:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij maakt je dus ook druk om wat er met de Tibetanen, Tsjetsjenen, Oeigoeren en alle andere 'onderdrukte' volkeren gebeurt? Zo niet, dan je ben je een hypocriet. De Joden hebben ons niets aangedaan en hebben ons zelfs gesteund in de Iran-Irak oorlog. In tegenstelling tot de Palestijnen die de straat opgingen om Saddam te steunen, maar mensen zoals jij zijn dat alweer vergeten. Ik spuug op Iraniers zoals jou.
Moslims mogen elkaar wel uitroeienquote:Op donderdag 22 april 2010 00:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
Moet je dit opiniestuk eens lezen. Slaat de spijker op de kop.
Haha jij neemt de kant van zionistisch Israel tegenover het Iraanse volk. Je kan dan wel voor Iraanse vrijheid en democratie zijn, hoef je nog niet zo voor het huidige Israel te gaan juichen.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij maakt je dus ook druk om wat er met de Tibetanen, Tsjetsjenen, Oeigoeren en alle andere 'onderdrukte' volkeren gebeurt? Zo niet, dan je ben je een hypocriet. De Joden hebben ons niets aangedaan en hebben ons zelfs gesteund in de Iran-Irak oorlog. In tegenstelling tot de Palestijnen die de straat opgingen om Saddam te steunen, maar mensen zoals jij zijn dat alweer vergeten. Ik spuug op Iraniers zoals jou.
Nee, Israel verkocht ten tijde van de Iran-Irak oorlog wapens aan Iran. Diezelfde ayatollahs die nu een sport ervan hebben gemaakt een tirade over de 'zionistische staat' te houden, zijn diezelfde mensen die in het geheim wapens van Israel kochten. Huichelaars zijn het.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:35 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
En men hoor je nooit over die milities in Gaza zelf die ook aardig bloedvergieten
![]()
Bedoel je met Iran/Irak oorlog dat Israël die kerncentrale heeft gebombardeerd
Ik laat altijd even een 3e tegengeluid horen voor de twijfelaars onder ons. Mensen die tussen de 2 kanten verscheurd worden en zich afvragen wat ze moeten kiezen.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mensen die zich druk maken over waar andere mensen zich over druk maken zijn vaak nog iets kanslozer.
Discriminatie!quote:Op donderdag 22 april 2010 00:37 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Moslims mogen elkaar wel uitroeien
Inderdaad. Toen Hitler heel Europa had bezet en miljoenen Joden slachtte, had de VS moeten denken:" I Don't give a flying fuck".quote:Op donderdag 22 april 2010 00:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik laat altijd even een 3e tegengeluid horen voor de twijfelaars onder ons. Mensen die tussen de 2 kanten verscheurd worden en zich afvragen wat ze moeten kiezen.
Er is een 3e optie. "Just don't give a flying fuck.". Sterker nog. Als de gehele wereld vanaf dit moment compleet stopt met aandacht schenken aan dit soort idiote conflicten moet je eens kijken hoe snel het voor de betrokken partijen interessant wordt om zich met iets constructievers bezig te houden. Of dat of ze maken elkaar stilletjes af. Either way we win.
Ja hypocrieten zijn het, net zoals veel linkse Nederlanders.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
Moet je dit opiniestuk eens lezen. Slaat de spijker op de kop.
En Amerika verkocht ze aan Irak lol ik dacht vanwege die kerncentralequote:Op donderdag 22 april 2010 00:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, Israel verkocht ten tijde van de Iran-Irak oorlog wapens aan Iran. Diezelfde ayatollahs die nu een sport ervan hebben gemaakt een tirade over de 'zionistische staat' te houden, zijn diezelfde mensen die in het geheim wapens van Israel kochten. Huichelaars zijn het.
Je reageert niet op mijn post, dat zegt immers genoeg. Jij behoort tot die achterlijke groep Iraniers die waarschijnlijk iets teveel geindoctrineerd zijn door de Iraanse regering en nu elke onzin uitslaan.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:40 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen Hitler heel Europa had bezet en miljoenen Joden slachtte, had de VS moeten denken:" I Don't give a flying fuck".
Als je niet weet waar je het over hebt, hou gewoon je bek.
Ditquote:Op donderdag 22 april 2010 00:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik laat altijd even een 3e tegengeluid horen voor de twijfelaars onder ons. Mensen die tussen de 2 kanten verscheurd worden en zich afvragen wat ze moeten kiezen.
Er is een 3e optie. "Just don't give a flying fuck.". Sterker nog. Als de gehele wereld vanaf dit moment compleet stopt met aandacht schenken aan dit soort idiote conflicten moet je eens kijken hoe snel het voor de betrokken partijen interessant wordt om zich met iets constructievers bezig te houden. Of dat of ze maken elkaar stilletjes af. Either way we win.
Nee, die kerncentrale was puur in het belang van de Israeliers. Amerika verkocht inderdaad wapens aan Irak, maar ook aan Iran (in het geheim).quote:Op donderdag 22 april 2010 00:41 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
En Amerika verkocht ze aan Irak lol ik dacht vanwege die kerncentrale
Luister, je kan wel tegen de ayatollahs zijn, ben ik ook. Maar waarom keur je de misdaden van Israel tegen veelal arme en ongewapende Palestijnen goed?quote:Op donderdag 22 april 2010 00:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, Israel verkocht ten tijde van de Iran-Irak oorlog wapens aan Iran. Diezelfde ayatollahs die nu een sport ervan hebben gemaakt een tirade over de 'zionistische staat' te houden, zijn diezelfde mensen die in het geheim wapens van Israel kochten. Huichelaars zijn het.
Ja want de Vs deed het voor de joden....quote:Op donderdag 22 april 2010 00:40 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen Hitler heel Europa had bezet en miljoenen Joden slachtte, had de VS moeten denken:" I Don't give a flying fuck".
Als je niet weet waar je het over hebt, hou gewoon je bek.
Wat er daar met die Arabieren/Palestijnen gebeurt interesseert mij eigenlijk vrij weinig, al bekijk ik het puur vanuit een kritische en analytische oogpunt, maar ik zal nooit een kant kiezen. Ik zie overigens dat de Israeliers het is gelukt om van een dorre grond een ware democratische en beschaafde plek te maken. Iets wat de Arabieren in geen tachtig jaar zal lukken. Jij bent overigens een hypocriet, iemand die zich selectief druk maakt over de Palestijnen, maar niet over de andere 'onderdrukte' volkeren.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:44 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Luister, je kan wel tegen de ayatollahs zijn, ben ik ook. Maar waarom keur je de misdaden van Israel tegen veelal arme en ongewapende Palestijnen goed?
Waarom kan je niet toegeven dat het misdaden zijn? Je moet weten aan welke kant van de geschiedenis je staat en denk na: hoe zal men over het huidige conflict over 200 jaar praten? Zal iedereen het afslachten van Palestijnen in gaza door tot de tand bewapende Israeliers goedkeuren?
Hey, weer iemand die z'n geschiedenisboekjes niet heeft gelezen. Want dat was precies wat de VS dacht!quote:Op donderdag 22 april 2010 00:40 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Als jij ,nu er zo veel informatie beschikbaar is in de wereld, geen mening kan vormen over internationale conflicten, of daar geen interesse voor hebt, en dus maar zegt: "I don't give a fuck". Is dat jou beslissingquote:Op donderdag 22 april 2010 00:44 schreef n_uniet het volgende:
[..]
Ja want de Vs deed het voor de joden....
Grappig dat tijdens hetzelfde conflict een bondgenoot van Israël wapens verkocht aan Irak Iran. Grappig dat de oorlog daardoor langer duurde dan nodig. Grappig dat er hierdoor veel meer mensen dood gingen (waarvan een enorme deel onschuldigen en jonge kerels die dood gingen omdat ze geindoctrineerd waren dat ze als martelaar zouden sterven). Je stelt me diep teleur AryaMehr, ik ben het vaak met je eens, maar dit is ronduit belachelijk. Israël en Amerika hebben enorme profit gemaakt aan de Iran-Iraq oorlog, dit heeft niks met "helpen van Iran" te maken, maar gewoon zakkevullerij.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Moest gewoon even.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:48 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Als jij ,nu er zo veel informatie beschikbaar is in de wereld, geen mening kan vormen over internationale conflicten, of daar geen interesse voor hebt, en dus maar zegt: "I don't give a fuck". Is dat jouw beslissing
Israel verkocht geen wapens aan Irak, wel aan Iran. De Arabieren steunden daarentegen massaal Saddam en nu zou ik mij moeten druk maken over de Palestijnen die dertig jaar geleden nog voor Saddam de straat opgingen? Amerika verkocht inderdaad wapens aan Irak, overigens ook aan Iran, maar dat staat hier los van. De oorlog duurde overigens alleen langer omdat Khomeini dacht dat Irak en Jeruzalem voor handen lag, immers vroeg Saddam allang om vrede. Er zijn honderdduizenden Iraniers gestorven voor de oorlogszuchtige houding van Khomeini en niet door Amerika.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:50 schreef Alborz het volgende:
[..]
Grappig dat tijdens hetzelfde conflict een bondgenoot van Israël wapens verkocht aan Irak. Grappig dat de oorlog daardoor langer duurde dan nodig. Grappig dat er hierdoor veel meer mensen dood gingen (waarvan een enorme deel onschuldigen en jonge kerels die dood gingen omdat ze geindoctrineerd waren dat ze als martelaar zouden sterven). Je stelt me diep teleur AryaMehr, ik ben het vaak met je eens, maar dit is ronduit belachelijk. Israël en Amerika hebben enorme profit gemaakt aan de Iran-Iraq oorlog, dit heeft niks met "helpen van Iran" te maken, maar gewoon zakkevullerij.
Komop man.
Ik heb er best een mening over. Wat ze doen is erg dom voor zichzelf maar ik zit er niet mee. Al slacht iedereen elkaar af als ik verder een beetje goed kan leven kan het mij geen donder schelen.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:48 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Als jij ,nu er zo veel informatie beschikbaar is in de wereld, geen mening kan vormen over internationale conflicten, of daar geen interesse voor hebt, en dus maar zegt: "I don't give a fuck". Is dat jou beslissing
Ik maak me druk over alle onderdrukte volkeren. Het is gewoon dat dit conflict zich afspeelt dichtbij mijn geboorteland en ik hier meer interesse voor heb, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat er daar met die Arabieren/Palestijnen gebeurt interesseert mij eigenlijk vrij weinig, al bekijk ik het puur vanuit een kritische en analytische oogpunt, maar ik zal nooit een kant kiezen. Ik zie overigens dat de Israeliers het is gelukt om van een dorre grond een ware democratische en beschaafde plek te maken. Iets wat de Arabieren in geen tachtig jaar zal lukken. Jij bent overigens een hypocriet, iemand die zich selectief druk maakt over de Palestijnen, maar niet over de andere 'onderdrukte' volkeren.
'Na Ghaze, Na Lobnan, janam fadaye Iran'.
Wie gaat d'r nou met een tank op kinderen schieten, dat is best moeilijk raken hoor.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:54 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik maak me druk over alle onderdrukte volkeren. Het is gewoon dat dit conflict zich afspeelt dichtbij mijn geboorteland en ik hier meer interesse voor heb, eerlijk gezegd.
Als het jou niet uitmaakt dat huizen worden gesloopt en kinderen worden doodgeschoten door tanks en machinegeweren, moet je eerder naar jezelf kijken en goed nadenken: Wie is er "goed" bezig, en wie "slecht".
En als jij in deze de kant van Israel kiest, omdat zij meer "beschaving" hebben gebracht, is dat jouw keuze. Ik denk dat het de foute keuze is.
Kortom jij bent net als ik want het doet je enkel wat omdat je een raakvlak met die bende daar hebtquote:Op donderdag 22 april 2010 00:54 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik maak me druk over alle onderdrukte volkeren. Het is gewoon dat dit conflict zich afspeelt dichtbij mijn geboorteland en ik hier meer interesse voor heb, eerlijk gezegd.
Als het jou niet uitmaakt dat huizen worden gesloopt en kinderen worden doodgeschoten door tanks en machinegeweren, moet je eerder naar jezelf kijken en goed nadenken: Wie is er "goed" bezig, en wie "slecht".
En als jij in deze de kant van Israel kiest, omdat zij meer "beschaving" hebben gebracht, is dat jouw keuze. Ik denk dat het de foute keuze is.
Jij maakt je enkel meer druk over de Israel-Palestijnse conflict omdat je waarschijnlijk iets teveel geindoctrineerd bent in Iran. Geeft niet hoor, hebben veel Iraniers last van. Ik heb als Iranier nooit last ondervonden van Joden, in tegenstelling tot de Arabieren die van ons land een puinhoop hebben gemaakt. Laat de Arabieren het conflict zelf maar oplossen en niet hun geld uitbesteden aan allerlei westerse luxegoederen die ze van hun olie-geld kopen. Alsof men een beschaving kan kopen, wat een naïviteit.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:54 schreef Koskesh het volgende:
[..]
En als jij in deze de kant van Israel kiest, omdat zij meer "beschaving" hebben gebracht, is dat jouw keuze. Ik denkt dat het de foute keuze is.
quote:Op donderdag 22 april 2010 00:56 schreef Lolque het volgende:
[..]
Wie gaat d'r nou met een tank op kinderen schieten, dat is best moeilijk raken hoor.
Jij bent compleet kortzichtig.quote:
Nog een verschil tussen europese conflicten en (recente) conflicten in het midden-oosten.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:48 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Als jij ,nu er zo veel informatie beschikbaar is in de wereld, geen mening kan vormen over internationale conflicten, of daar geen interesse voor hebt, en dus maar zegt: "I don't give a fuck". Is dat jou beslissing
Ja dat 100.000+ mensen (onschuldigen, kinderen en ouderen) zijn overleden door gifgas/chemische aanvallen van Irak zegt jou weinig blijkbaar, dat staat volgens jou "los daarvan" . Ik hoef dan ook niet te zeggen hoe Irak aan die wapens is gekomen, blijkbaar bekommer jij je niet hierover.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Er zijn honderdduizenden Iraniers gestorven voor de oorlogszuchtige houding van Khomeini en niet door Amerika.
Ik heb persoonlijk in Iran ook nooit last ondervonden van Joden, was 7 toen we naar NL kwamen, mijn ouders hebben wel slechte ervaringen met Joden in hun stad in west-Iran.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij maakt je enkel meer druk over de Israel-Palestijnse conflict omdat je waarschijnlijk iets teveel geindoctrineerd bent in Iran. Geeft niet hoor, hebben veel Iraniers last van. Ik heb als Iranier nooit last ondervonden van Joden, in tegenstelling tot de Arabieren die van ons land een puinhoop hebben gemaakt. Laat de Arabieren het conflict zelf maar oplossen en niet hun geld uitbesteden aan allerlei westerse luxegoederen die ze van hun olie-geld kopen. Alsof men een beschaving kan kopen, wat een naïviteit.
Er bestaat niet zoiets als 'goed' en 'kwaad'.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:04 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk in Iran ook nooit last ondervonden van Joden, was 7 toen we naar NL kwamen, mijn ouders hebben wel slechte ervaringen met Joden in hun stad in west-Iran.
Ik heb ook niks met arabieren maar ik kan wel zien wie er in het Israel-palestina conflict, waar het nu om gaat, "evil" bezig is. Ik probeer slechts niet de kant van "evil" te steunen, zoals jij blijkbaar wel.
Die tweede plaatje heeft niets met de Palestijnen te maken, maar met Irak. Als men voortaan een zielig plaatje zoekt om andere mensen trachten een kant te laten kiezen, doe het dan wel goed.quote:
Tuurlijk welquote:Op donderdag 22 april 2010 01:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als 'goed' en 'kwaad'.
Afkeurenswaardig, maar dat staat hier los van. Het ging immers om Israel, niet over Amerika. Israel heeft nooit wapens verkocht aan Irak en hebben de Arabieren ook nooit moreel gesteund, Iran wel. Khomeini is de oorzaak van waarom de Iran-Irak oorlog langer duurde.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:04 schreef Alborz het volgende:
[..]
Ja dat 100.000+ mensen (onschuldigen, kinderen en ouderen) zijn overleden door gifgas/chemische aanvallen van Irak zegt jou weinig blijkbaar, dat staat volgens jou "los daarvan" . Ik hoef dan ook niet te zeggen hoe Irak aan die wapens is gekomen, blijkbaar bekommer jij je niet hierover.
Nee niet universeel, maar je kan persoonlijk in jezelf na gaan: wat vind ik goed? En wat vind ik kwaad?quote:Op donderdag 22 april 2010 01:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Israel is op een aantal gebieden inderdaad erg goed bezig. Een oase van enigszins 'beschaafdheid' vergeleken met de andere landen in dat gebied. Je zegt het inderdaad goed: persoonlijk kan je van mening zijn dat iets 'goed' of 'kwaad' is, maar niet universeel.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:10 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Nee niet universeel, maar je kan persoonlijk in jezelf na gaan: wat vind ik goed? En wat vind ik kwaad?
En jij vind Israel op dit moment "goed" bezig. En dan weet ik genoeg over jou.
Arabieren? We hebben ons land zelf naar de klote geholpen door een labiele leider als Khomeini te kiezen en de Islamitische Revolutie door te zetten. Heeft niks met Arabieren te maken. Loop je nou te trollen? Ook dat je zegt dat er geen "goed" of "kwaad" is laat me lachen. Enlighten me please.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
in tegenstelling tot de Arabieren die van ons land een puinhoop hebben gemaakt. Laat de Arabieren het conflict zelf maar oplossen en niet hun geld uitbesteden aan allerlei westerse luxegoederen die ze van hun olie-geld kopen. Alsof men een beschaving kan kopen, wat een naïviteit.
Grappig dat je apartheid een vorm van bechaving noemt.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Israel is op een aantal gebieden inderdaad erg goed bezig. Een oase van enigszins 'beschaafdheid' vergeleken met de andere landen in dat gebied.
Het doet je pijn he dat sommige mensen ook Israel op zijn fouten wijzen?quote:Op donderdag 22 april 2010 01:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Die tweede plaatje heeft niets met de Palestijnen te maken, maar met Irak. Als men voortaan een zielig plaatje zoekt om andere mensen trachten een kant te laten kiezen, doe het dan wel goed.
Ik heb het over de Arabische inval een paar honderd jaar geleden. Dat heeft ons de ellende bezorgt die we vandaag de dag met ons meedragen.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:12 schreef Alborz het volgende:
[..]
Arabieren? We hebben ons land zelf naar de klote geholpen door een labiele leider als Khomeini te kiezen en de Islamitische Revolutie door te zetten. Heeft niks met Arabieren te maken. Loop je nou te trollen? Ook dat je zegt dat er geen "goed" of "kwaad" is laat me lachen. Enlighten me please.
Dat plaatje heeft te maken met Irak. Speciaal voor jou:quote:Op donderdag 22 april 2010 01:13 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Het doet je pijn he dat sommige mensen ook Israel op zijn fouten wijzen?
Je hoeft niet te liegen dat is geen Irak, dat is de door Israel gebombardeerde Gaza, die foto was tevens ook in het nieuws gekomen en als je de afbeeldingsinfo niet hebt bekeken ben je helemaal dom.
zucht.. mensen die hun meningen puur baseren op wat de media naar buiten brengt. De media kiest de kant van de kijkcijfers, niet per se van de waarheid.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:13 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Je hoeft niet te liegen dat is geen Irak, dat is de door Israel gebombardeerde Gaza, die foto was tevens ook in het nieuws gekomen en als je de afbeeldingsinfo niet hebt bekeken ben je helemaal dom.
Een oasis van beschaafdheid die voortkomt uit fascisme, volkerenmoord, landafpikkerij rustend op de rug van het Westen die alles maar goedkeurt wat de Israëlieten doen, het is namelijk hun "beloofde land" wat voortkomt uit doctrine wat nooit bewezen is (en kan worden).quote:Op donderdag 22 april 2010 01:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Israel is op een aantal gebieden inderdaad erg goed bezig. Een oase van enigszins 'beschaafdheid' vergeleken met de andere landen in dat gebied. Je zegt het inderdaad goed: persoonlijk kan je van mening zijn dat iets 'goed' of 'kwaad' is, maar niet universeel.
Dat is met elk geloof.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:16 schreef Alborz het volgende:
[..]
het is namelijk hun "beloofde land" wat voortkomt uit doctrine wat nooit bewezen is (en kan worden).
Leuk joods truukje, maar daar trappen we niet in. En stel je voor het was Irak, dat maakt die massaslachtingen van Israel echt niet opeens goed hoor, dan zijn er duizenden plaatjes die wel met Gaza te maken hebben.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:14 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat plaatje heeft te maken met Irak. Speciaal voor jou:
http://www.tineye.com/sea(...)63824ea220b7697d2ce1
Voortaan wel goed doen.![]()
Laat maar zitten, Aryamehr denkt dat als je tegen ayatollahs en het idiote Islamitische regime in Iran bent, je dus ook voor Israel moet zijn, omdat zij immers ook tegen het "arabisme" vechten.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:16 schreef Alborz het volgende:
[..]
Een oasis van beschaafdheid die voortkomt uit fascisme, volkerenmoord, landafpikkerij rustend op de rug van het Westen die alles maar goedkeurt wat de Israëlieten doen, het is namelijk hun "beloofde land" wat voortkomt uit doctrine wat nooit bewezen is (en kan worden).
Toch enigszins verbazingwekkend; fascisten die het voor elkaar hebben gekregen een land op te bouwen dat op de meeste gebieden 'beschaafder' is dan de omliggende landen. Waar men zoiets als een democratie, onafhankelijke rechters en vrijheid kent.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:16 schreef Alborz het volgende:
[..]
Een oasis van beschaafdheid die voortkomt uit fascisme, volkerenmoord, landafpikkerij rustend op de rug van het Westen die alles maar goedkeurt wat de Israëlieten doen, het is namelijk hun "beloofde land" wat voortkomt uit doctrine wat nooit bewezen is (en kan worden).
Nu is het opeens een Joods truukje, omdat blijkt dat dat plaatje helemaal niet in Palestina is geschoten, maar in Irak. Omdat achterlijken zoals jou met dergelijke zielige plaatjes trachten zieltjes te winnen. Ga toch fietsen, er is niemand die Israel stopt.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:18 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Leuk joods truukje, maar daar trappen we niet in. En stel je voor het was Irak, dat maakt die massaslachtingen van Israel echt niet opeens goed hoor, dan zijn er duizenden plaatjes die wel met Gaza te maken hebben.
Het doet je pijn , ik weet het.
Moordenaarsquote:Op donderdag 22 april 2010 01:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nu is het opeens een Joods truukje, omdat blijkt dat dat plaatje helemaal niet in Palestina is geschoten, maar in Irak. Omdat achterlijken zoals jou met dergelijke zielige plaatjes trachten zieltjes te winnen. Ga toch fietsen, er is niemand die Israel stopt.
Die citaat heeft niets te maken met religie, maar met de wetenschappelijke geschiedenis van de Perzen.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:19 schreef Alborz het volgende:
''If scholarship hung suspended in the highest parts of heaven, the Persians would attain it.''
-Muhammad
Dit staat trouwens in je citaat; als je geloofd in dit stukje proza, geloof je ook meteen in "goed" en "kwaad" daar is religie nou eenmaal op gebaseerd. Noem me a.u.b niet achterlijk, of ik noem jou wereldvreemd.
Opbouwen doormiddel van een land af te pakken, andere volken te onderdrukken en etnisch te zuiveren. Succesvol, geslaagd en ontzettend menselijk!quote:Op donderdag 22 april 2010 01:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Toch enigszins verbazingwekkend; fascisten die het voor elkaar hebben gekregen een land op te bouwen dat op de meeste gebieden 'beschaafder' is dan de omliggende landen. Waar men zoiets als een democratie, onafhankelijke rechters en vrijheid kent.
Dan heb je het lekker mis jongen, ik ben namelijk gewoon een Christelijke Nederlander, pijnlijk he?quote:Op donderdag 22 april 2010 01:22 schreef Nico_Galijk het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Jouw morele waarden zijn absoluut sadistisch en ik mag blij zijn dat mijn meeste mede-Iraniers niet zoals jou denken.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Die citaat heeft niets te maken met religie, maar met de wetenschappelijke geschiedenis van de Perzen.![]()
Overigens:
Ten derde is dus ook ons (morele) wereldbeeld niet objectief. Onze opvattingen over wat goed en kwaad is, zijn persoonlijke voorkeuren die voortkomen uit ons metaforisch wereldbeeld. Objectieve morele waarheden bestaan volgens Nietzsche niet. Morele waarheden, zegt hij, zijn niets anders dan uitingen van een 'wil tot macht': pogingen om jouw persoonlijke opvattingen 'waar' te lijken om ze op die manier aan anderen op te dringen.
Want Hitler had inderdaad veel op met democratie, onafhankelijke rechters en vrijheid.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:22 schreef Alborz het volgende:
[..]
Opbouwen doormiddel van een land af te pakken, andere volken te onderdrukken en etnisch te zuiveren. Succesvol, geslaagd en ontzettend menselijk!
Net zoals Hitler, wat was dat een geweldige vent, nietwaar Arya?
quote:Op donderdag 22 april 2010 01:22 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dan heb je het lekker mis jongen, ik ben namelijk gewoon een Christelijke Nederlander, pijnlijk he?
Ik spuug op jou en die mede-Iraniers. Wat ze hier komen doen begrijp ik sowieso niet; het was veel beter geweest als ze in Iran waren gebleven zodat ze 24 uur per dag worden doodgegooid met zielige filmpjes/documentaires over de Palestijnen.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:23 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Jouw morele waarden zijn absoluut sadistisch en ik mag blij zijn dat mijn meeste mede-Iraniers niet zoals jou denken.
En ik spuug op Iraniërs als jij. Wat doe je hier? Ben je gevlucht angsthaas. Een Iraniër die Joden steunt.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, Israëls democratie, onafhankelijke rechters en vrijheid zijn allemaal 100% kosjer volgens jouquote:Op donderdag 22 april 2010 01:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Want Hitler had inderdaad veel op met democratie, onafhankelijke rechters en vrijheid.
Voor zover ik onafhankelijke partijen als de VN mag geloven wel.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:26 schreef Alborz het volgende:
[..]
Ja, Israëls democratie, onafhankelijke rechters en vrijheid zijn allemaal 100% kosjer volgens jou
Sinds wanneer koppelen we de aantal doden aan de 'goede' of de 'slechte' in een bepaald conflict?quote:
quote:Op donderdag 22 april 2010 01:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sinds wanneer koppelen we de aantal doden aan de 'goede' of de 'slechte' in een bepaald conflict?
Jij hebt serieus niet meer het recht om iemand naief te noemen, vriendelijke vriend.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Voor zover ik onafhankelijke partijen als de VN mag geloven wel.
Zal dat komen omdat israeliers (grotere) moordenaars zijn of misschien omdat ze betere training gehad hebben, betere uitrusting hebben en geen menselijke schilden gebruiken?quote:
quote:Op donderdag 22 april 2010 01:29 schreef Nico_Galijk het volgende:
[..]
Zal dat komen omdat israeliers (grotere) moordenaars zijn of misschien omdat ze betere training gehad hebben, betere uitrusting hebben en geen menselijke schilden gebruiken?
Spuug maar tot je een ons weegt. Dit zal niet de waarheid doen verdwijnen.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:25 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik spuug op jou en die mede-Iraniers. Wat ze hier komen doen begrijp ik sowieso niet; het was veel beter geweest als ze in Iran waren gebleven zodat ze 24 uur per dag worden doodgegooid met zielige filmpjes/documentaires over de Palestijnen.
Alsof mijn recht gekoppeld is aan jouw waardeoordeel. Over naïviteit gesproken.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:29 schreef Alborz het volgende:
[..]
Jij hebt serieus niet meer het recht om iemand naief te noemen, vriendelijke vriend.
Israel loopt dan ook prima hand in hand met Amerika. Alleen daarom kunnen ze zich dingen veroorloven die ze anders nooit hadden kunnen doen. Maar ja Amerika's machtigen zijn ook vaak Joden. Is Madoff niet toevallig Joods?quote:Op donderdag 22 april 2010 01:26 schreef Koskesh het volgende:
Ik ben niet Christen, Joods, of Moslim. Gek he dat ik Israel en de zionistische denkbeelden afkeur.
Dit is gewoon een kwestie van gezond nadenken en redeneren. En als je de kant van moordenaars kiest, zegt dat genoeg over jou Aryamehr.
Een echte trotse Pers kiest niet voor het massaal slachten van onschuldige en onbewapende burgers.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:33 schreef Leevancleef het volgende:
De naam Aryamehr op zich zegt al ruim voldoende. Ga naar Stormfront met je Perzisch supremacisme, 'licht der Ariërs'.
Het lot van de Palesteinen wel aan die van Israël (en het Westen).quote:Op donderdag 22 april 2010 01:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Alsof mijn recht gekoppeld is aan jouw waardeoordeel. Over naïviteit gesproken.
Moet ik hier serieus op in gaan? Palestijnen gingen de straat voor Saddam op ten tijde van de Iran-Irak oorlog.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:36 schreef Leevancleef het volgende:
Overigens, Aryamehr, waarom neem je het de Palestijnen kwalijk dat ze Saddam steunden? Saddam trachte tenminste paal en perk te stellen aan Israel (39 al-Husseinraketten vuurde hij af op Israëlische steden) . Geen wonder dus dat men hem een hart onder de riem wilde steken.
Een troste Pers zou nooit de kant van de Arabieren kiezen.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:36 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Een echte trotse Pers kiest niet voor het massaal slachten van onschuldige en onbewapende burgers.
Een echte trotse Pers kent zijn geschiedenis en moet beter weten. Helaas ziet Aryamehr de wereld te zwart-wit.
Joden met vlaggen van Iran van de Shah tijd. You just outplayed yourselfquote:Op donderdag 22 april 2010 01:34 schreef AryaMehr het volgende:
Palestijnen:
[ afbeelding ]
Joden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Joden.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:41 schreef Alborz het volgende:
[..]
Joden met vlaggen van Iran van de Shah tijd. You just outplayed yourself
Ja man alle arabieren haten Iran boehoeooe huili huilie.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een troste Pers zou nooit de kant van de Arabieren kiezen.
Israel heeft het recht om zich te verdedigen tegen die oorlogszuchtige ayatollahs.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:44 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ja man alle arabieren haten Iran boehoeooe huili huilie.
Op hetzelfde moment staan 200 atoombommen op alle steden van Iran gericht, van het land van jouw geliefde joden.
quote:Op donderdag 22 april 2010 01:46 schreef Leevancleef het volgende:
Die khorshed is een ancien régimevlag voor royalisten. Geen haar beter (of zelfs slechter) dan de vlag van de Islamitische Republiek.
Verdedigen tegen wat? Het is allemaal toneel, dat van Amerika, Israël en 'aartsvijand' Iran. In de tussentijd zitten ze met z'n allen rond de tafel hoe ze samen hun zakken kunnen vullen ten koste van de Iraanse bevolking. Maargoed dat zou zo'n onderkoffer jood als jij niet snel denkenquote:Op donderdag 22 april 2010 01:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Israel heeft het recht om zich te verdedigen tegen die oorlogszuchtige ayatollahs.
Klopt, net zoals Amerika het recht had om zich te beschermen tegen Saddam's Irak en zijn vele massa-vernietigings wapens?quote:Op donderdag 22 april 2010 01:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Israel heeft het recht om zich te verdedigen tegen die oorlogszuchtige ayatollahs.
Ik zit er sterk aan te denken om na mijn studie in Israel te gaan werken. Mooi land, prachtige vrouwen en een oase van beschaafdheid daar vergeleken met de rest van de Midden-Oosten.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:53 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Klopt, net zoals Amerika het recht had om zich te beschermen tegen Saddam's Irak en zijn vele massa-vernietigings wapens?
Waarom woont zo een zionistische iraanse Jood niet in Israel?
Met "er is geen goed of kwaad" als katalysator zodat ie zich helemaal kan botvieren als een echte IDF soldaat. Als het klopt dat Iran massavernietigingswapens heeft, wat is daar dan erg aan trouwens? Hebben zij het recht niet zich te verdedigen tegen oorlogsmachine's zoals Israël en Amerika?quote:Op donderdag 22 april 2010 01:53 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Klopt, net zoals Amerika het recht had om zich te beschermen tegen Saddam's Irak en zijn vele massa-vernietigings wapens?
Waarom woont zo een zionistische iraanse Jood niet in Israel? Daar kom jij goed tot je recht denk ik. Kan je ook een keer mee doen in een inval in een palestijns dorp met een aantal illegale-nederzetting matties. Lekker palestijnse kinderen en moeders schoppen en slaan, wetend dat het Israelische leger toch achter je staat. Super
Goed en kwaad bestaan wel?quote:Op donderdag 22 april 2010 01:55 schreef Alborz het volgende:
[..]
Met "er is geen goed of kwaad" als katalysator zodat ie zich helemaal kan botvieren als een echte IDF soldaat.
Hoe vol lof je ook over Iran praat. Als het erop aankomt zal jij je mede-Iranier 100% eerder verraden voor je mede-jew. Jij vieze zionist.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik zit er sterk aan te denken om na mijn studie in Israel te gaan werken. Mooi land, prachtige vrouwen en een oase van beschaafdheid daar vergeleken met de rest van de Midden-Oosten.
quote:Op donderdag 22 april 2010 01:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Huil maar verder samen met je Arabische 'slachtoffers'. Ik beschouw mensen zoals jou en andere Iraanse pro-Palestina aanhangers helemaal niet als mijn landgenoten.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:57 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Hoe vol lof je ook over Iran praat. Als het erop aankomt zal jij je mede-Iranier 100% eerder verraden voor je mede-jews. Jij vieze zionist.
Wellicht qua niveau iets te hoog voor jullie, maar desalniettemin:quote:
quote:Op zondag 14 maart 2010 16:21 schreef AryaMehr het volgende:
"Een mens zonder geduld is als een lamp zonder olie.'', aldus Musset. De vraag is hoe het komt dat een 'absoluut' perspectief onmogelijk is. Zoals ik al eerder schreef komt het volgens Nietzsche doordat alle observaties en oordelen door de mens zijn bemiddeld. Volgens Nietzsche vindt deze bemiddeling plaats op drie niveaus:
Ten eerste is taal niet objectief. Woorden zijn altijd abstracties en daardoor per definitie een incomplete afspiegelijk van wat ze beschrijven. Zo noemen we iedere boom 'een boom', terwijl geen enkele boom hetzelfde is. Taal ontstaat zodoende 'door het gelijkstellen van het niet-gelijke', zegt Nietzsche. Iedere boom, ieder takje of blaadje apart benoemen is onmogelijk. Een beschrijving kan dus nooit 'volledig' zijn, tenzij we alles wat we in taal benoemen tot in het oneindige zou specificeren - en dat kan niet.
Hierdoor zijn, ten tweede, ook de oordelen die wij in taal uitdrukken niet objectief. Want oordelen bestaan uit die generaliserende termen, die bovendien ook nog door onszelf bedachte betekenissen hebben. Zinnen als ' de aarde is rond' of 'de lucht is blauw' zeggen dus niet zozeer iets over de realiteit als wel over hoe mensen die realiteit zijn, ervaren en omschrijven. Nietzsche zegt het zo: 'Als ik de definitie van een zoogdier opstel en vervolgens verklaar, na een kameel te hebben gezien: zie aan, een zoogdier, dan wordt daarmee weliswaar een ''waarheid'' aan het licht gebracht, maar die is van beperkte waarde. Ik bedoel, zij is door en door een antropomorf, en behelst geen enkel punt dat los van de mens ''waar op zich'' op ''algemeen'' geldig'' is.
Ten derde is dus ook ons (morele) wereldbeeld niet objectief. Onze opvattingen over wat goed en kwaad is, zijn persoonlijke voorkeuren die voortkomen uit ons metaforisch wereldbeeld. Objectieve morele waarheden bestaan volgens Nietzsche niet. Morele waarheden, zegt hij, zijn niets anders dan uitingen van een 'wil tot macht': pogingen om jouw persoonlijke opvattingen 'waar' te lijken om ze op die manier aan anderen op te dringen.
Met dank aan o.a. Wijnberg voor zijn heldere uitleg
Ik ben absoluut TEGEN Mullahs en ayatollahs en al die islamitische onzin.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Huil maar verder samen met je Arabische 'slachtoffers'. Ik beschouw mensen zoals jou en andere Iraanse pro-Palestina aanhangers helemaal niet als mijn landgenoten.
Leuk. Ik wil ook wel je ticket betalen mocht Iran aangevallen worden door Israel? Dan kan je daar als een brave patriot sterven voor een paar achterlijke ayatollahs.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:01 schreef Koskesh het volgende:
Maar als Israel Iran mocht aanvallen sta ik 100% achter Iran. En niet achter een criminele zionistische Israel, zoals jij.
Turkenquote:Op donderdag 22 april 2010 02:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Leuk. Ik wil ook wel je ticket betalen mocht Iran aangevallen worden door Israel? Dan kan je daar als een brave patriot sterven voor een paar achterlijke ayatollahs.
Ik zal niet vechten voor de ayatollahs, maar mijn mede-Iraniers met mij aan het front. Iets wat jij als zionistische jood nooit zal begrijpen.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Leuk. Ik wil ook wel je ticket betalen mocht Iran aangevallen worden door Israel? Dan kan je daar als een brave patriot sterven voor een paar achterlijke ayatollahs.
Ah, we hebben hier een idealist. Iemand die in verandering gelooft, maar een gebrek aan realisme kent. Er sterven elke dag 'onschuldige' mensen, maar daar zie ik jou en alle andere pro-Palestina aanhangers zich niet druk over maken. Hypocriet is het juiste woord.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:07 schreef Alborz het volgende:
I rest my case, je kan hier 100 jaar over blijven discussieren, er zal alleen wat veranderen als mensen niet partijdig zijn en opstaan tegen onrecht en haat en hun wapens neerleggen. Wat er in dit Topic gebeurd is eigenlijk hetzelfde wat er gebeurd in realiteit, we zijn konstant bezig elkaar ongelijk te bewijzen terwijl er onschuldig bloed vloeit, totaal niet bewust van onze acties vol van haat en wraak.
Trots is dodelijk.
Welke mede-Iraniers? Israel valt enkel de nucleaire faciliteiten van Iran aan. Maar goed, ik zal het leuk vinden als er weer een pro-Palestina aanhanger minder is. Wat dat betreft heb je mijn toestemming.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:09 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik zal niet vechten voor de ayatollahs, maar mijn mede-Iraniers met mij aan het front. Iets wat jij als zionistische jood nooit zal begrijpen.
bedankt voor je reactie, ik willde het even lezen zonder bannerquote:Op woensdag 21 april 2010 22:45 schreef Onnoman het volgende:
Ik ben boos op het joodse volk.. ofwel.. de inwoners van israel.. je moet bijvoorbeeld een jood zijn wil je een paspoort van dat land krijgen.
Maar veel meer.. ik heb het gewoon niet zo met joden.. ze zijn.. anders.. maar ook vreemd in omgang, alsof ze van een andere planeet komen ofzo.
Daarnaast hebben ze ook hun onschuld verloren vind ik.. met de gruwelen in mijn achterhoofd wat betreft de laatste wereldoorlog, doen zijn eigenlijk precies hetzelfde als wat hun rond die tijd is aangedaan, namelijk onderscheid maken in ras geloof en cultuur... dus rag maar effe ergens een muur tussen om dit onscheid nog maar eens te verstevigen.
En hoe zit dat nou met "het beloofde land"? wie heeft dat bepaald? niet dat ik ze geen plek gun op de wereld.. maar ik vind ook niet dat je zomaar een land kan en mag infiltreren
Toch heeft ie gelijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:56 schreef SpecialK het volgende:
Heb je m'n eerste reactie gelezen op je topic?
Als iemand niet zoiets simpels kan zien als wie er goed of fout bezig is in de palestina kwestie, is of ongelovelijk dom en partijdig, of een zionistische jood.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:07 schreef Alborz het volgende:
I rest my case, je kan hier 100 jaar over blijven discussieren, er zal alleen wat veranderen als mensen niet partijdig zijn en opstaan tegen onrecht en haat en hun wapens neerleggen. Wat er in dit Topic gebeurd is eigenlijk hetzelfde wat er gebeurd in realiteit, we zijn konstant bezig elkaar ongelijk te bewijzen terwijl er onschuldig bloed vloeit, totaal niet bewust van onze acties vol van haat en wraak.
Trots is dodelijk.
Nuja het waren uiteindelijk wel de Arabieren die een moorddadige religie bij de Persen introduceerden en hun op die wijze een groot deel van de eigen identiteit afnamen.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:12 schreef Alborz het volgende:
[..]
Arabieren? We hebben ons land zelf naar de klote geholpen door een labiele leider als Khomeini te kiezen en de Islamitische Revolutie door te zetten. Heeft niks met Arabieren te maken. Loop je nou te trollen? Ook dat je zegt dat er geen "goed" of "kwaad" is laat me lachen. Enlighten me please.
Hier ben ik het op zich mee eens, maar waarom dan ontkennen dat palestijnen onrecht wordt aangedaan door Israel? Alleen omdat het Arabieren zijn moet ik er als Pers niet om caren wat er met hen gebeurt? Dit is Aryamehrs standpunt en dit vind ik buitengewoon sadistisch en fout.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nuja het waren uiteindelijk wel de Arabieren die een moorddadige religie bij de Persen introduceerden en hun op die wijze een groot deel van de eigen identiteit afnamen.
Als er een volk is dat de Persen meer kwaad dan goed heeft gedaan dan zijn het de Arabieren wel, waarom een weldenkende en tevens trotse Pers vandaag de dag nog de Arabieren zou willen volgen in de islam is opzich een raadsel.
Wie zegt dat ik me daar niet druk om maak? Dit topic gaat over Israël, dus ik probeer mijn mening te benadrukken op israel en palestina(probeer een keer niet een zijde te kiezen, krijg ik jou weer op m'n nek). Tevens hoorde ik jou indirect zeggen dat je geen drol om palesteinen geeft omdat ze Irak hun holmaatje waren, dit vind ik raar sinds je een Jood bent. Maargoed dat terzijde.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ah, we hebben hier een idealist. Iemand die in verandering gelooft, maar een gebrek aan realisme kent. Er sterven elke dag 'onschuldige' mensen, maar daar zie ik jou en alle andere pro-Palestina aanhangers zich niet druk over maken. Hypocriet is het juiste woord.
Nee, ook niet Joden mogen naturaliseren.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch heeft ie gelijk.
Er is namelijk een verschil tussen een paspoort en een verblijfsvergunning. Alleen Joden mogen naturaliseren tot Israelier en het Israelische paspoort aannemen, echter anderen mogen wel in Israel wonen met een verblijfsvergunning. Er wonen bijv. ook Christenen. (En moslims natuurlijk).
Uit je link:quote:Op donderdag 22 april 2010 02:31 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, ook niet Joden mogen naturaliseren.
http://en.wikipedia.org/w(...)ntry_into_Israel_Law
enquote:Those in favor of the law, such as Ze'ev Boim, say it is aimed at preventing terrorist attacks and that "We have to maintain the state's democratic nature, but also its Jewish nature."
Zulks soort apartheid wetten vind je goed? Dit vindt aryamehr beschaving. Maar goed ieder z'n mening.quote:The law makes inhabitants of the West Bank and Gaza Strip ineligible for the automatic granting of Israeli citizenship and residency permits that is usually available through marriage to an Israeli citizen.
Moeilijke kwestie maar opzich is wmbt naturaliseren geen universeel recht.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:36 schreef Koskesh het volgende:
Zulks soort apartheid wetten vind je goed? Dit vindt aryamehr beschaving. Maar goed ieder z'n mening.
hee hsg alles goed ermeequote:
Ohw die Scuds?quote:Op donderdag 22 april 2010 01:36 schreef Leevancleef het volgende:
Overigens, Aryamehr, waarom neem je het de Palestijnen kwalijk dat ze Saddam steunden? Saddam trachte tenminste paal en perk te stellen aan Israel (39 al-Husseinraketten vuurde hij af op Israëlische steden) . Geen wonder dus dat men hem een hart onder de riem wilde steken.
En die fantastische communicatie tussen jou en het Joodse volk, waar heb je dat opgedaan, bij jou in de straat of op Al Jazeerah.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:45 schreef Onnoman het volgende:
Maar veel meer.. ik heb het gewoon niet zo met joden.. ze zijn.. anders.. maar ook vreemd in omgang, alsof ze van een andere planeet komen ofzo.
Daarnaast hebben ze ook hun onschuld verloren vind ik.. met de gruwelen in mijn achterhoofd wat betreft de laatste wereldoorlog, doen zijn eigenlijk precies hetzelfde als wat hun rond die tijd is aangedaan, namelijk onderscheid maken in ras geloof en cultuur... dus rag maar effe ergens een muur tussen om dit onscheid nog maar eens te verstevigen.
En hoe zit dat nou met "het beloofde land"? wie heeft dat bepaald? niet dat ik ze geen plek gun op de wereld.. maar ik vind ook niet dat je zomaar een land kan en mag infiltreren
Misschien omdat Israël een Joods land is? Ik weet het niet?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:45 schreef Onnoman het volgende:
Je bent nog niet in Israël geweest. Bezoek eens Haifa en Tel Aviv, mijn bestequote:Maar veel meer.. ik heb het gewoon niet zo met joden.. ze zijn.. anders.. maar ook vreemd in omgang, alsof ze van een andere planeet komen ofzo.
Ah bon, dus die muur staat er niet omdat Israël vroeger dagelijks te maken had met zelfmoordaanslagen? Of om de veiligheid van de Israëliërs te garanderen? Ga eens wat geschiedenis studeren voor je nog zo'n kuttopic maakt, TS. Leugens verspreiden over Israël is ook antisemitisme.quote:Daarnaast hebben ze ook hun onschuld verloren vind ik.. met de gruwelen in mijn achterhoofd wat betreft de laatste wereldoorlog, doen zijn eigenlijk precies hetzelfde als wat hun rond die tijd is aangedaan, namelijk onderscheid maken in ras geloof en cultuur... dus rag maar effe ergens een muur tussen om dit onscheid nog maar eens te verstevigen.
Eretz Yisrael houdt in van aan de zee tot en met de westelijke jordaanoever. Maar Israël is ondanks dat - en de ettelijke pogingen van de arabieren om de joden in zee te drijven - zelfs voorstander van de tweestatenoplossing. Maar voor vrede heb je een partner nodigquote:En hoe zit dat nou met "het beloofde land"? wie heeft dat bepaald? niet dat ik ze geen plek gun op de wereld.. maar ik vind ook niet dat je zomaar een land kan en mag infiltreren
Debiel.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:50 schreef Penisbaard het volgende:
Elke klacht over Israël is terecht, zelfs als het zo'n matige topic is
http://www.spiegel.de/int(...)d-gang-a-504803.htmlquote:Op woensdag 21 april 2010 22:45 schreef Onnoman het volgende:
denkt? als een land dreigt om een ander land van de kaart te vegen en ondertussen kernwapens aan het wapen is. Wat zou je dan doen?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:54 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik wind me er wel over op.. want door het bestaan van een israel zal er binnenkort een oorlog komen in iran.. omdat america denkt dat israel gevaar loopt..
Hoezo zou Israël iets hebben tegen moslims? Er leven meer dan een miljoen moslims in Israëlquote:Op donderdag 22 april 2010 00:27 schreef Koskesh het volgende:
[..]
inferieure kind culturen?quote:Op donderdag 22 april 2010 00:33 schreef SpecialK het volgende:
Mensen die een kant kiezen inzake 2 inferieure kind-culturen die met elkaar overhoop liggen en een overduidelijk aandacht-hoerderig jij-begon-nee-JIJ-begon spelletje spelen.
Ga iets nuttigs doen ofzo.
Daar heb je wel een punt natuurlijk, maar om dan vervolgens maar boos op het hele Joodse volk te worden is onzin. Dat soort generalisaties werken nooit, en bovendien zijn er ook Joden die zeer kritisch zijn op Israël.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:45 schreef Onnoman het volgende:
Die woonden er al voordat de Israëlische staat werd uitgeroepen, dus wat wil je daar nou mee zeggenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:28 schreef vladesk het volgende:
[..]
Hoezo zou Israël iets hebben tegen moslims? Er leven meer dan een miljoen moslims in Israël
en hoeveel Joden wonen er in Gaza? Gaza is volledig etnisch gezuiverd van Jodenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:33 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Die woonden er al voordat de Israëlische staat werd uitgeroepen, dus wat wil je daar nou mee zeggen
Dat is jouw maatstaf. Het mijne zijn mensenrechten en corruptie.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:29 schreef vladesk het volgende:
[..]
inferieure kind culturen?
Israël heeft 6 nobelprijzen sinds 2000, Nederland 1
Het feit is dat Hamas raketten afvuurt om het Israëlische volk af te slachten, het is logisch dat Israël deze raketinstallaties gaat vernietigen. Niet?quote:
plaatjes van Irak gebruiken om Israël in een slecht daglicht te stellen.quote:[ afbeelding ]
Natuurlijk wel gemakkelijker als je naast Duitsland en België woont en niet naast Libanon, Syrië, Gaza, Westbank, Jordanië en Egypte? Vind je ook niet?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is jouw maatstaf. Het mijne zijn mensenrechten en corruptie.
Dit is niet relevant voor je eerdere punt. Je stelde dat Israël niets tegen moslims zou hebben omdat er moslims in Israël wonen. Dat punt is, zoals ik hierboven aangaf, geen argument omdat die moslims er al woonden voordat de Joden er de Israëlische staat uitriepen. Vervolgens kan je proberen een nieuw argument aan te dragen om je stelling - dat Israël niets tegen moslims zou hebben - te onderbouwen. Ik denk niet dat je dat in Gaza zult vinden, dus je bovenstaande opmerking lijkt me ook geen onderbouwing van je stelling.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:35 schreef vladesk het volgende:
[..]
en hoeveel Joden wonen er in Gaza? Gaza is volledig etnisch gezuiverd van Joden
Dus Israël moet zich laten bombarderen zonder de raketinstallaties te gaan vernietigen? Of wat verwacht jij dat Israël doet als ze weer eens gebombardeerd worden om het Israëlische volk af te slachten?quote:Op donderdag 22 april 2010 01:13 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik stel alleen maar vast dat er moslims in Israël wonen en geen enkele Jood in Gaza. Bovendien hebben Joden in de Westbank iedere dag bescherming van het leger nodig omdat anders Palestijnen ze willen opblazen. Dat is niet normaalquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:40 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dit is niet relevant voor je eerdere punt. Je stelde dat Israël niets tegen moslims zou hebben omdat er moslims in Israël wonen. Dat punt is, zoals ik hierboven aangaf, geen argument omdat die moslims er al woonden voordat de Joden er de Israëlische staat uitriepen. Vervolgens kan je proberen een nieuw argument aan te dragen om je stelling - dat Israël niets tegen moslims zou hebben - te onderbouwen. Ik denk niet dat je dat in Gaza zult vinden, dus je bovenstaande opmerking lijkt me ook geen onderbouwing van je stelling.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:40 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dus Israël moet zich laten bombarderen zonder de raketinstallaties te gaan vernietigen? Of wat verwacht jij dat Israël doet als ze weer eens gebombardeerd worden om het Israëlische volk af te slachten?
Nee, je stelde (niet vast) dat Israël niets tegen moslims zou hebben en gebruikte als argument daarvoor dat er nog moslims in het land bleven wonen, nadat de Joden de Israëlische staat uitriepen. Ik vraag me af waarom je het een prestatie lijkt te vinden dat die oorspronkelijke bewoners (moslims) er nog steeds wonen. Had je het net zo normaal gevonden als ze allemaal verdreven waren?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:41 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ik stel alleen maar vast dat er moslims in Israël wonen en geen enkele Jood in Gaza.
Met de hoeveelheid fondsen die Israel internationaal binnentrekt hadden ze zelfs tussen Pakistan en India een vredige liberale kolonie kunnen stichten. Het probleem is dat als je een cultuur opbouwt vanuit racistische principes (en dat is niet te vermijden als je een volk op basis van genetsiche afkomst een thuis probeert te geven) dat je altijd politiek beleid zal hebben wat werkt vanuit ongelijkheid en racisme.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:39 schreef vladesk het volgende:
[..]
Natuurlijk wel gemakkelijker als je naast Duitsland en België woont en niet naast Libanon, Syrië, Gaza, Westbank, Jordanië en Egypte? Vind je ook niet?
Er zijn ook meer Duitsers omgekomen dan Britten. En wie waren de goeie in wereldoorlog 2?quote:
Dat Saoedi-Arabië hetzelfde doet, betekent niet dat het mag.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:18 schreef vladesk het volgende:
Wat moet je trouwens zijn om een paspoort te krijgen in Saoedi Arabië? Daar mogen zelfs enkel moslims hun religie belijden. Zou je niet beter je daar druk om maken?
Leuk dat van die zeven dingen er één nog aan de gang is en de rest mislukte door beide partijenquote:Eretz Yisrael houdt in van aan de zee tot en met de westelijke jordaanoever. Maar Israël is ondanks dat - en de ettelijke pogingen van de arabieren om de joden in zee te drijven - zelfs voorstander van de tweestatenoplossing. Maar voor vrede heb je een partner nodig
[ afbeelding ]
Trojaanse paarden hebben in Israël niets te zoeken, moslims die wel gewoon in vrede in Israël willen leven, daar heb ik niets tegenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:44 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Nee, je stelde (niet vast) dat Israël niets tegen moslims zou hebben en gebruikte als argument daarvoor dat er nog moslims in het land bleven wonen, nadat de Joden de Israëlische staat uitriepen. Ik vraag me af waarom je het een prestatie lijkt te vinden dat die oorspronkelijke bewoners (moslims) er nog steeds wonen. Had je het net zo normaal gevonden als ze allemaal verdreven waren?
Saoedi Arabië doet niet hetzelfde, in Saoedi Arabië mogen enkel moslims hun geloof belijden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:46 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat Saoedi-Arabië hetzelfde doet, betekent niet dat het mag.
Mekka nuken natuurlijkquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:40 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dus Israël moet zich laten bombarderen zonder de raketinstallaties te gaan vernietigen? Of wat verwacht jij dat Israël doet als ze weer eens gebombardeerd worden om het Israëlische volk af te slachten?
Eerst zou Israël volgens jou niets tegen moslims hebben, vervolgens zijn ze Trojaanse paarden als ze hun thuisland niet verlaten hebben na het (eenzijdig) uitroepen van de Israëlische staat aldaar?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:46 schreef vladesk het volgende:
[..]
Trojaanse paarden hebben in Israël niets te zoeken
Arabieren die in de Knesset zetelen en een dreigbrief sturen naar een priester omdat hij arabische jongeren ronselt voor het leger dat zijn trojaanse paarden die zo snel mogelijk uit Israël moetenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:49 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Eerst zou Israël volgens jou niets tegen moslims hebben, vervolgens zijn ze Trojaanse paarden als ze hun thuisland niet verlaten hebben na het (eenzijdig) uitroepen van de Israëlische staat aldaar?
Denk je dat dit soort nuances achteraf je racistische denken verhullen?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:52 schreef vladesk het volgende:
[..]
Arabieren die in de Knesset zetelen en een dreigbrief sturen naar een priester omdat hij arabische jongeren ronselt voor het leger dat zijn trojaanse paarden die zo snel mogelijk uit Israël moeten
Ik zal alles doen om te voorkomen dat Israël valt, en als we daarvoor trojaanse paarden uit Israël moeten zetten, dan is dat zoquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:53 schreef GoedeVraag het volgende:
Denk je dat dit soort nuances achteraf je racistische denken verhullen?
En daarmee bedoel je moslims toch?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:54 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ik zal alles doen om te voorkomen dat Israël valt, en als we daarvoor trojaanse paarden uit Israël moeten zetten, dan is dat zo
Pas maar op dan...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:18 schreef vladesk het volgende:
Leugens verspreiden over Israël is ook antisemitisme.
We hebben zeker met een fundamentalist te makenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:56 schreef hoink581 het volgende:
Hoeveel Israël topics heb je wel niet gekickt vandaag, vladesk?
Ik wacht nog op een bron van jou die je uitspraak in het andere topic ondersteuntquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:57 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
We hebben zeker met een fundamentalist te maken
Ik had al aangegeven dat je prima kunt googlen als het je werkelijk interesseert.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:58 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Ik wacht nog op een bron van jou die je uitspraak in het andere topic ondersteunt
Volgens mij is het dezelfde die om de zoveel tijd weer een kloontje maakt om z'n jodenpraatjes hier op Fok! te verkondigen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:57 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
We hebben zeker met een fundamentalist te maken
Zo werkt het niet. Jij komt met uitspraken die je verder niet hard kan maken, en dan moet ik dan voor je gaan bewijzen?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:00 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ik had al aangegeven dat je prima kunt googlen als het je werkelijk interesseert.
Die propagandistische pingpongspelletjes zijn aan mij verder niet besteed; succes ermee.
Ik heb niets tegen moslims die in israël wonen. Ik heb zelfs liever een moslim die het leger dient dan een jood die dit weigertquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:56 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
En daarmee bedoel je moslims toch?
Moeten we je eerdere stelling dat Israël niets tegen moslims zou hebben dan als onwaar beschouwen?
Denk je dat het inrichten van de Joodse staat er op gericht was het leven van de Palestijnen ter plekke te verbeteren dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:03 schreef Kesefkesef het volgende:
Zal ik wel lang bezig zijn overigens, want nergens op het internet is er een valide bron te vinden waar theodor stelt de oorspronkelijke bewoners van Palestina te verdrijven.
van de joden, druzen en christenen wellicht wel ja. De druzische gemeenschap in Israël eiste zelfs 40 geleden om het leger te mogen dienen, terwijl veel moslims dit nog steeds weigeren te doen. Christenen beginnen meer en meer pro Israël te worden. In het begin verbonden velen hun lot aan moslims omdat ze bang waren gestraft te worden als Israël zou vallenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:06 schreef arjan1212 het volgende:
ik denk dat als ze in het district noord van israel een referendum houden, wilt u bij israel blijven of onderdeel van de Palestijnse autoriteit worden... iedereen voor israel kiest..
Het district heeft 1.221.700 inwoners
Van de bevolking is 44,2% joods, 37,4% moslim, 7,8% druzen en 7,4% christelijk.
Denk je dat het inrichten van een Palestijnse staat er op gericht is het leven van de Joden ter plekke te verbeteren dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:12 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Denk je dat het inrichten van de Joodse staat er op gericht was het leven van de Palestijnen ter plekke te verbeteren dan?
quote:
Bron: wikipediaquote:In 1975 bepaalde de Algemene Vergadering van de VN in Verenigde Naties Resolutie 3379 dat zionisme een vorm van racisme is. Secretaris-Generaal Kofi Annan noemde dit in 1998 één van de dieptepunten in de geschiedenis van de Verenigde Naties
quote:Op donderdag 22 april 2010 02:14 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Als iemand niet zoiets simpels kan zien als wie er goed of fout bezig is in de palestina kwestie, is of ongelovelijk dom en partijdig, of een zionistische jood.
Waren jullie toevallig bij de Holocaustconferentie met Ahmadinejad en David Duke? Het is eeuwig zonde dat Iran zulke idioten kent.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:50 schreef Alborz het volgende:
Maargoed dat zou zo'n onderkoffer jood als jij niet snel denken
Daar gaan ook wel eens andere verhalen over. Gelukkig dat jij dat even komt rechtzetten als onbetwistbare bronquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:15 schreef Hark_Bladeren het volgende:
Israel altijd +1.
de arabieren die er wonen tellen hun zegeningen.
Dat is lang niet hetzelfde.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:45 schreef Onnoman het volgende:
Ik ben boos op het joodse volk.. ofwel.. de inwoners van israel..
Wees dan maar blij dat je geen Israëlisch paspoort kunt krijgen.quote:je moet bijvoorbeeld een jood zijn wil je een paspoort van dat land krijgen.
En dus scheer je alle joden over een kam, dat is heel logisch.quote:Daarnaast hebben ze ook hun onschuld verloren vind ik.. met de gruwelen in mijn achterhoofd wat betreft de laatste wereldoorlog, doen zijn eigenlijk precies hetzelfde als wat hun rond die tijd is aangedaan, namelijk onderscheid maken in ras geloof en cultuur... dus rag maar effe ergens een muur tussen om dit onscheid nog maar eens te verstevigen.
De Islam is antisemitisch, het noemt joden afstammelingen van apen en varkensquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:15 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
[..]
Bron: wikipedia
Jij zal dus vechten tegen mensen die tegen racisme zijn? Met andere woorden: jij vecht voor racisme?
Gezellig persoon ben je dan zeg. Dat maakt je bovenstaande posts een stuk geloofwaardiger
Tot nu toe heeft de VN zich enkel uitgesproken over zionisme zijnde racistisch.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:17 schreef vladesk het volgende:
[..]
De Islam is antisemitisch, het noemt joden afstammelingen van apen en varkens
Dus dat enkel moslims hun geloof mogen belijden in Saoedi Arabië vind jij normaal?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:19 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft de VN zich enkel uitgesproken over zionisme zijnde racistisch.
Hebben we het nu over theodors visie over de oprichting van de staat Israel ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:12 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Denk je dat het inrichten van de Joodse staat er op gericht was het leven van de Palestijnen ter plekke te verbeteren dan?
Het inrichten van de Joodse staat was er op gericht om het leven van de Joden te verbeteren, lijkt mij vrij logisch. Er wordt ook geen Palestijnse staat opgericht met als doel het leven van de Israëliërs te verbeteren, maar om het leven van je eigen ''volk'' te verbeteren. Het zou er wel toe kunnen leiden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Interessant.
In het boek voorzag Herzl geen conflict tussen Joden en Arabieren. Eén van de hoofdpersonages erin is een ingenieur van Haifa, Reshif Bey geheten. Hij is één van de leiders van de 'Nieuwe Gemeenschap' en zeer dankbaar tegenover zijn Joodse buren voor het verbeteren van de economie van Palestina en ziet geen reden tot conflict: alle niet-Joden hebben immers gelijke rechten. De hoofdplot in de roman is dan ook de poging van een fanatieke rabbi om de niet-Joodse burgers te ontzetten uit hun rechten.
Die hele 'aanklacht' heeft de VN ook weer ingetrokkenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:15 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
[..]
Bron: wikipedia
Jij zal dus vechten tegen mensen die tegen racisme zijn? Met andere woorden: jij vecht voor racisme?
Gezellig persoon ben je dan zeg. Dat maakt je bovenstaande posts een stuk geloofwaardiger
Hij heeft 't over iets anders......en dat magquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:26 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Hebben we het nu over theodors visie over de oprichting van de staat Israel ?
[..]
Het inrichten van de Joodse staat was er op gericht om het leven van de Joden te verbeteren, lijkt mij vrij logisch. Er wordt ook geen Palestijnse staat opgericht met als doel het leven van de Israëliërs te verbeteren, maar om het leven van je eigen ''volk'' te verbeteren. Het zou er wel toe kunnen leiden.
Ik heb het nooit over dat land gehad. Wat me opviel was dat jij aangeeft te vechten voor het zionisme, terwijl dat door de VN als racisme wordt gezien. Daaruit trok ik de conclusie dat jij blijkbaar voor racisme vecht.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:19 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dus dat enkel moslims hun geloof mogen belijden in Saoedi Arabië vind jij normaal?
Alsnog slaat het nergens op, Nederland werd ook niet opgericht om het leven van de Duitsers te verbeteren.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:27 schreef darkmond het volgende:
[..]
Hij heeft 't over iets anders......en dat mag
Neonazi gespot.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:29 schreef darkmond het volgende:
Moet ff mening uiten : Israël is een *** land wat niet hoort te bestaan ***!!!! Hoop dat 't aan het eind van de 21ste eeuw foetsie is gwn weggepoeft ofzo![]()
![]()
![]()
De VN vindt het geen racismequote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:28 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ik heb het nooit over dat land gehad. Wat me opviel was dat jij aangeeft te vechten voor het zionisme, terwijl dat door de VN als racisme wordt gezien. Daaruit trok ik de conclusie dat jij blijkbaar voor racisme vecht.
Prima dat je er zo openlijk voor uitkomt racistisch te zijn. Persoonlijk vind ik het geen lovenswaardig gedachtegoed, en gelukkig wordt het over het algemeen ook niet als zodanig beschouwd.
Wat dat betreft sta je er wat mij betreft alleen voor, en ik betwijfel of je veel hebt aan mede-racisten in Saoedi Arabië, mochten ze daar zijn.
Nederland was naar mijn weten geen duits gebied wat werd ingepikt. Dat is wel bij Palestina het geval. Daar werd een land ter beschikking van joden gegeven. Terwijl dat alleen hun religie is en niet hun geboorte plaats.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:29 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Alsnog slaat het nergens op, Nederland werd ook niet opgericht om het leven van de Duitsers te verbeteren.
Deze resolutie werd ingetrokken in 1991 door middel van resolutie 4686. De VS had hiervoor gelobbyd nadat Israël intrekking als voorwaarde had gesteld voor deelname aan de vredesconferentie van Madrid.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die hele 'aanklacht' heeft de VN ook weer ingetrokken![]()
.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:31 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Deze resolutie werd ingetrokken in 1991 door middel van resolutie 4686. De VS had hiervoor gelobbyd nadat Israël intrekking als voorwaarde had gesteld voor deelname aan de vredesconferentie van Madrid.
De VS kent een sterke Joodse lobby, dus heel opmerkelijk is dat niet. Voor een kans op vrede zou ik een dergelijke veroordeling overigens ook intrekken. Jammer dat die vrede er nog niet is.
Ja.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ga hier eens een balletje opgooien aangezien ik dit gebakkelei vaker zie. Weten jullie de geschiedenis van dit conflict?
Ben een libanees hoe kan ik dat niet weten??quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ga hier eens een balletje opgooien aangezien ik dit gebakkelei vaker zie. Weten jullie de geschiedenis van dit conflict?
Leg eens uit waarom jullie op elkaar blijven vitten dan?quote:
Yupsquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
Doen we niet.......quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:34 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom jullie op elkaar blijven vitten dan?
Hoeveel Nederlanders denk jij kunnen meer dan tien regels over de tachtigjarige oorlog vertellen?!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ben een libanees hoe kan ik dat niet weten??
Is Israël volgens jou hetzelfde als Zionisme?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:32 schreef DeParo het volgende:
[..]![]()
Heb je gekeken welke landen die resoltue tegen Israel hebben aangenomen dan weet je wel genoeg?!
Omdat de 'tegenstanders' het niet weten of vooringenomen zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:34 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom jullie op elkaar blijven vitten dan?
Weet niet ben geen nl-erquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders denk jij kunnen meer dan tien regels over de tachtigjarige oorlog vertellen?!
Zionisme ligt aan de basis van Israel, heeft tot de staat geleid, maar zionisme kan je in tal van politieke stromingen opdelen dus dat is een vraag die je op verschillende manieren kan beantwoorden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:35 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Is Israël volgens jou hetzelfde als Zionisme?
wel volgens mijquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:35 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Is Israël volgens jou hetzelfde als Zionisme?
Jij bent je er van op de hoogte dat er Palestijnen zijn (historisch hebben ze een prima stem) en joden (die is het land beloofd door de kolonisator, destijds Eng, Fra, en dat het in principe nergens over gaat) maar omdat het destijds een mandaat was en ze de mensen kwijt moesten dat het daarheen ging, want er was een scherpe lobby. Dat er mensen in de kleding van kampen aankwamen zonder wat gedaan te hebben. Dat een bepaald land is beloofd door het westen maar dat er nu nog steeds ruzie is over de grenzen. Dat hele gezeur Palestijnen-Israëliers is zo overbodig.quote:
Ik denk wel dat je begrijpt dat de ''gevoelens'' van veel Libanesen jegens wat er in Palestina gebeurd heel diep gaan en dat elk van deze de hele geschiedenis hiervan weet. Dit kan je ook niet makkelijk vergelijken met de 80 jarige oorlog.quote:
Probleem is ook dat het een onderdeel is geworden van andere discussies, een speelbal als het ware, daardoor kan je beter vragen of iemand de wereldgs kent voordat hij zich met zo'n discussie bemoeit.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Jij bent je er van op de hoogte dat er Palestijnen zijn (historisch hebben ze een prima stem) en joden (die is het land beloofd door de kolonisator, destijds Eng, Fra, en dat het in principe nergens over gaat) maar omdat het destijds een mandaat was en ze de mensen kwijt moesten dat het daarheen ging, want er was een scherpe lobby. Dat er mensen in de kleding van kampen aankwamen zonder wat gedaan te hebben. Dat een bepaald land is beloofd door het westen maar dat er nu nog steeds ruzie is over de grenzen. Dat hele gezeur Palestijnen-Israëliers is zo overbodig.
Dat was ook mijn inslag maar dat was blijkbaar te extremistisch voor sommige users.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:40 schreef Twiitch het volgende:
Ik ga even wat nuance aanbrengen in dezen topic
joden
moslims
Gaat u verder, prettige avond.
Hoezo Palestijnen. Israël bezet nog steeds Libanees grond. Shebaa Farms.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:40 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je begrijpt dat de ''gevoelens'' van veel Libanesen jegens wat er in Palestina gebeurd heel diep gaan en dat elk van deze de hele geschiedenis hiervan weet. Dit kan je ook niet makkelijk vergelijken met de 80 jarige oorlog.
Het is Israel en over honderd jaar misschien ook niet meer, maar hoe dan ook, ligt er aan wie je het vraagt denk dat veel Christelijke libanezen juist Israel steunen althans zo was het een tijd.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:40 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je begrijpt dat de ''gevoelens'' van veel Libanesen jegens wat er in Palestina gebeurd heel diep gaan en dat elk van deze de hele geschiedenis hiervan weet. Dit kan je ook niet makkelijk vergelijken met de 80 jarige oorlog.
Nee. Jullie moeten de geschiedenis bestuderen en met zijn allen eens rationeel naar de situatie gaan kijken.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Probleem is ook dat het een onderdeel is geworden van andere discussies, een speelbal als het ware, daardoor kan je beter vragen of iemand de wereldgs kent voordat hij zich met zo'n discussie bemoeit.
Hooguit 1000 ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders denk jij kunnen meer dan tien regels over de tachtigjarige oorlog vertellen?!
Onzin, als het zo makkelijk was dan was die discussie ws niet eens zo enorm, als je de andere discussies dan ook nog eens ontkent vraag ik me af in hoeverre jij op de hopgte bent van de gs.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee. Jullie moeten de geschiedenis bestuderen en met zijn allen eens rationeel naar de situatie gaan kijken.
De palestijnen hebben een punt; als er in jouw tuin gebouwd wordt ben je ook boos. De joodse bevolking heeft een punt, het land is gegeven. Maar het westen heeft fouten gemaakt, weggeven en daarnaast ook nog eens geen grenzen gesteld. Maar een land kun je prima delen.
Gewoon nokken met die ongein en eens rationeel de situatie analyseren, dat zou een hoop goed doen in plaats van dat gezeik over en weer. Jullie zijn allebei schuldig aan dit gezeik dat door koloniaal westen is veroorzaakt, kom tot een oplossing en zie elkaar niet zo zeer als vijanden. Gezever.
En met de nuance dat al deze transacties zijn gebeurd voordat de wereld heeft besloten dat koloniseren niet cool is.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee. Jullie moeten de geschiedenis bestuderen en met zijn allen eens rationeel naar de situatie gaan kijken.
De palestijnen hebben een punt; als er in jouw tuin gebouwd wordt ben je ook boos. De joodse bevolking heeft een punt, het land is gegeven. Maar het westen heeft fouten gemaakt, weggeven en daarnaast ook nog eens geen grenzen gesteld. Maar een land kun je prima delen.
Gewoon nokken met die ongein en eens rationeel de situatie analyseren, dat zou een hoop goed doen in plaats van dat gezeik over en weer. Jullie zijn allebei schuldig aan dit gezeik dat door koloniaal westen is veroorzaakt, kom tot een oplossing en zie elkaar niet zo zeer als vijanden. Gezever.
Er is niks ingepikt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:31 schreef darkmond het volgende:
[..]
Nederland was naar mijn weten geen duits gebied wat werd ingepikt. Dat is wel bij Palestina het geval. Daar werd een land ter beschikking van joden gegeven.
Wat?quote:Terwijl dat alleen hun religie is en niet hun geboorte plaats.
Dat klopt niet helemaal. In de tijd dat er tussen Israël en Libanon een oorlog op gang was, was het hele volk tegen de bezetting. Op zulke momenten bestaat er geen religie voor de Libanezen. En ook de Christelijken zien dat zo. Zelfde geld voor wat er in Palestina gebeurt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar dat zijn meestal mensen in de politiek die het doen voor hun eigen zaakjes. Ik denk wel dat je de Islamistische Sjiitische groepering Hezbollah kent. In deze groepering komen hoe raar het ook klinkt OOK soennieten, christenen, durzen etc in voor. Het gaat dan ook niet over religie.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Over honderd jaar misschien ook niet meer, maar hoe dan ook, ligt er aan wie je het vraagt denk dat veel Christelijke libanezen juist Israel steunen althans zo was het een tijdje.
Ik houd me buiten van andere geschiedenissen juist omdat ze niet aan de orde zijn. Als er in jouw achtertuin gebouwd zou worden zou je ook kwaad zijn. Alle recht. Jullie zoeken naar verschillen terwijl je naar overeenkomsten moet zoeken, deze hele discussie is zinloos, echt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Onzin, als het zo makkelijk was dan was die discussie ws niet eens zo enorm, als je de andere discussies dan ook nog eens ontkent vraag ik me af in hoeverre jij op de hopgte bent van de gs.
Er is een poging gedaan door Clinton. Maar er moeten grenzen afgesproken worden wat de landen geven, niet bouwen en dat soort onzin, gewoon elkaar wat gunnen. Ik blijf erbij, deze hele discussie os zo zinloos.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En met de nuance dat al deze transacties zijn gebeurd voordat de wereld heeft besloten dat koloniseren niet cool is.
Dat maakt de situatie nog vreemder omdat je een volgens de oude regels "legitiem" afgenomen speeltje hebt weggegeven aan iemand en plots de regels zijn veranderd. Moet die nieuwe partij het speeltje teruggeven volgens de nieuwe regels?
Er is niks gegeven. Er is gegraaid. De VN heeft meerdere verdelingen gemaakt voor het land. Dit was niet een bindend.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En met de nuance dat al deze transacties zijn gebeurd voordat de wereld heeft besloten dat koloniseren niet cool is.
Dat maakt de situatie nog vreemder omdat je een volgens de oude regels "legitiem" afgenomen speeltje hebt weggegeven aan iemand en plots de regels zijn veranderd. Moet die nieuwe partij het speeltje teruggeven volgens de nieuwe regels?
Ik snap dit gewoon niet: Terwijl dat alleen hun religie is en niet hun geboorte plaats. ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef darkmond het volgende:
[..]
Geef eens normaal antwoord en ontwijk niet alles door een ander ''antwoord'' te geven
Dat het daar niet over religie gaat zien we nu welquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:48 schreef darkmond het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. In de tijd dat er tussen Israël en Libanon een oorlog op gang was, was het hele volk tegen de bezetting. Op zulke momenten bestaat er geen religie voor de Libanezen. En ook de Christelijken zien dat zo. Zelfde geld voor wat er in Palestina gebeurt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar dat zijn meestal mensen in de politiek die het doen voor hun eigen zaakjes. Ik denk wel dat je de Islamistische Sjiitische groepering Hezbollah kent. In deze groepering komen hoe raar het ook klinkt OOK soennieten, christenen, durzen etc in voor. Het gaat dan ook niet over religie.
Wie zijn voor jou de Arabieren?? Veel Arabische landen maakte het nik uit wat er in Palestina gebeurde......quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er is niks gegeven. Er is gegraaid. De VN heeft meerdere verdelingen gemaakt voor het land. Dit was niet een bindend.
Maar toen de VN een verdeling had gemaakt die heel gunstig voor de Joden was zijn die akkoord gegaan en is het graaien begonnen. Dat vonden de Arabieren niet leuk, begonnen een oorlog en verloren die. En zo ging het verder.
... ok dit is het moment dat ik achteruit lopend (zodat ik jullie allemaal goed in de gaten kan houden) het topic uit vlucht.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:51 schreef tetouaribo het volgende:
Het westen zal vallen. De vraag is alleen wanneer dat zal zijn.
Die verdeling had anders gemoeten. Die hele discussie gaat in principe om het feit dat het westen (destijds mandaten) het gebied beheerde. Deze hele discussie kan prima opgelost worden maar dan moet er van de starheid afgestapt worden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er is niks gegeven. Er is gegraaid. De VN heeft meerdere verdelingen gemaakt voor het land. Dit was niet een bindend.
Maar toen de VN een verdeling had gemaakt die heel gunstig voor de Joden was zijn die akkoord gegaan en is het graaien begonnen. Dat vonden de Arabieren niet leuk, begonnen een oorlog en verloren die. En zo ging het verder.
Nooitquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:51 schreef tetouaribo het volgende:
Het westen zal vallen. De vraag is alleen wanneer dat zal zijn.
De landen die meededen in 1948 oorlog. Libanon, Syrië, Egypte, Irak etc.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:52 schreef darkmond het volgende:
[..]
Wie zijn voor jou de Arabieren?? Veel Arabische landen maakte het nik uit wat er in Palestina gebeurde......
Het probleem is dat ze dus wel aan de orde zijn, zo lang tig landen en volkeren zich er mee bemoeien, zullen die andere discussies zeer relevant zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik houd me buiten van andere geschiedenissen juist omdat ze niet aan de orde zijn. Als er in jouw achtertuin gebouwd zou worden zou je ook kwaad zijn. Alle recht. Jullie zoeken naar verschillen terwijl je naar overeenkomsten moet zoeken, deze hele discussie is zinloos, echt.
[..]
Er is een poging gedaan door Clinton. Maar er moeten grenzen afgesproken worden wat de landen geven, niet bouwen en dat soort onzin, gewoon elkaar wat gunnen. Ik blijf erbij, deze hele discussie os zo zinloos.
Allemaal geholpen door Engeland.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
De landen die meededen in 1948 oorlog. Libanon, Syrië, Egypte, Irak etc.
Nou ja, er waren meerdere verdelingen gemaakt en die werden er ook niet doorheen gedrukt. Maar dat graaien, dat had nooit moeten gebeuren.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Die verdeling had anders gemoeten. Die hele discussie gaat in principe om het feit dat het westen (destijds mandaten) het gebied beheerde. Deze hele discussie kan prima opgelost worden maar dan moet er van de starheid afgestapt worden.
Dit had je beter 70 jaar geleden kunnen zeggen. Na zoveel jaren oorlog is dit niet echt meer zo simpel.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Jullie zoeken naar verschillen terwijl je naar overeenkomsten moet zoeken, deze hele discussie is zinloos, echt.
Met de huidige crisis? Met de dag groeien jullie potentiële vijanden en jullie gaan er alleen maar op achter uit. Beter vluchten jullie.quote:
Nee, je moet kijken naar de geschiedenis van Isreal en andere volkeren daarom heen. Als je daarnaar kijkt zie je waar het mis is gegaan, namelijk de grenzen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze dus wel aan de orde zijn, zo lang tig landen en volkeren zich er mee bemoeien, zullen die andere discussies zeer relevant zijn.
Jawel. Hun legers werden soms zelfs door Britse officieren geleid.quote:
Heb je het nu over Nederland ? Waar moet ik dan naartoe vluchten, china ofzo?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:55 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Met de huidige crisis? Met de dag groeien jullie potentiële vijanden en jullie gaan er alleen maar op achter uit. Beter vluchten jullie.
Je hebt me overtuigd, ik verhuis naar Dubai.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:55 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Met de huidige crisis? Met de dag groeien jullie potentiële vijanden en jullie gaan er alleen maar op achter uit. Beter vluchten jullie.
Zoals ik zei en heb uitgelegd is dat onzin, het is misschien een deel, maar gaat veel verder.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, je moet kijken naar de geschiedenis van Isreal en andere volkeren daarom heen. Als je daarnaar kijkt zie je waar het mis is gegaan, namelijk de grenzen.
Jullie haten elkaar maar in principe (qua geloof en volk) zijn jullie vrijwel identiek. Een persoon moet eens die starheid opzij gooien en leren dat samenwerken beter werkt dan vechten.
Het gaat zover als jij je voorstelt. Als je er rationeel naar kijkt gaat het helemaal niet ver. Daar moet vanaf gestapt worden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals ik zei en heb uitgelegd is dat onzin, het is misschien een deel, maar gaat veel verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |