Ja.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ga hier eens een balletje opgooien aangezien ik dit gebakkelei vaker zie. Weten jullie de geschiedenis van dit conflict?
Ben een libanees hoe kan ik dat niet weten??quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ga hier eens een balletje opgooien aangezien ik dit gebakkelei vaker zie. Weten jullie de geschiedenis van dit conflict?
Leg eens uit waarom jullie op elkaar blijven vitten dan?quote:
Yupsquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
Doen we niet.......quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:34 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom jullie op elkaar blijven vitten dan?
Hoeveel Nederlanders denk jij kunnen meer dan tien regels over de tachtigjarige oorlog vertellen?!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ben een libanees hoe kan ik dat niet weten??
Is Israël volgens jou hetzelfde als Zionisme?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:32 schreef DeParo het volgende:
[..]![]()
Heb je gekeken welke landen die resoltue tegen Israel hebben aangenomen dan weet je wel genoeg?!
Omdat de 'tegenstanders' het niet weten of vooringenomen zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:34 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom jullie op elkaar blijven vitten dan?
Weet niet ben geen nl-erquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders denk jij kunnen meer dan tien regels over de tachtigjarige oorlog vertellen?!
Zionisme ligt aan de basis van Israel, heeft tot de staat geleid, maar zionisme kan je in tal van politieke stromingen opdelen dus dat is een vraag die je op verschillende manieren kan beantwoorden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:35 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Is Israël volgens jou hetzelfde als Zionisme?
wel volgens mijquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:35 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Is Israël volgens jou hetzelfde als Zionisme?
Jij bent je er van op de hoogte dat er Palestijnen zijn (historisch hebben ze een prima stem) en joden (die is het land beloofd door de kolonisator, destijds Eng, Fra, en dat het in principe nergens over gaat) maar omdat het destijds een mandaat was en ze de mensen kwijt moesten dat het daarheen ging, want er was een scherpe lobby. Dat er mensen in de kleding van kampen aankwamen zonder wat gedaan te hebben. Dat een bepaald land is beloofd door het westen maar dat er nu nog steeds ruzie is over de grenzen. Dat hele gezeur Palestijnen-Israëliers is zo overbodig.quote:
Ik denk wel dat je begrijpt dat de ''gevoelens'' van veel Libanesen jegens wat er in Palestina gebeurd heel diep gaan en dat elk van deze de hele geschiedenis hiervan weet. Dit kan je ook niet makkelijk vergelijken met de 80 jarige oorlog.quote:
Probleem is ook dat het een onderdeel is geworden van andere discussies, een speelbal als het ware, daardoor kan je beter vragen of iemand de wereldgs kent voordat hij zich met zo'n discussie bemoeit.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Jij bent je er van op de hoogte dat er Palestijnen zijn (historisch hebben ze een prima stem) en joden (die is het land beloofd door de kolonisator, destijds Eng, Fra, en dat het in principe nergens over gaat) maar omdat het destijds een mandaat was en ze de mensen kwijt moesten dat het daarheen ging, want er was een scherpe lobby. Dat er mensen in de kleding van kampen aankwamen zonder wat gedaan te hebben. Dat een bepaald land is beloofd door het westen maar dat er nu nog steeds ruzie is over de grenzen. Dat hele gezeur Palestijnen-Israëliers is zo overbodig.
Dat was ook mijn inslag maar dat was blijkbaar te extremistisch voor sommige users.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:40 schreef Twiitch het volgende:
Ik ga even wat nuance aanbrengen in dezen topic
joden
moslims
Gaat u verder, prettige avond.
Hoezo Palestijnen. Israël bezet nog steeds Libanees grond. Shebaa Farms.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:40 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je begrijpt dat de ''gevoelens'' van veel Libanesen jegens wat er in Palestina gebeurd heel diep gaan en dat elk van deze de hele geschiedenis hiervan weet. Dit kan je ook niet makkelijk vergelijken met de 80 jarige oorlog.
Het is Israel en over honderd jaar misschien ook niet meer, maar hoe dan ook, ligt er aan wie je het vraagt denk dat veel Christelijke libanezen juist Israel steunen althans zo was het een tijd.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:40 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je begrijpt dat de ''gevoelens'' van veel Libanesen jegens wat er in Palestina gebeurd heel diep gaan en dat elk van deze de hele geschiedenis hiervan weet. Dit kan je ook niet makkelijk vergelijken met de 80 jarige oorlog.
Nee. Jullie moeten de geschiedenis bestuderen en met zijn allen eens rationeel naar de situatie gaan kijken.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Probleem is ook dat het een onderdeel is geworden van andere discussies, een speelbal als het ware, daardoor kan je beter vragen of iemand de wereldgs kent voordat hij zich met zo'n discussie bemoeit.
Hooguit 1000 ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders denk jij kunnen meer dan tien regels over de tachtigjarige oorlog vertellen?!
Onzin, als het zo makkelijk was dan was die discussie ws niet eens zo enorm, als je de andere discussies dan ook nog eens ontkent vraag ik me af in hoeverre jij op de hopgte bent van de gs.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee. Jullie moeten de geschiedenis bestuderen en met zijn allen eens rationeel naar de situatie gaan kijken.
De palestijnen hebben een punt; als er in jouw tuin gebouwd wordt ben je ook boos. De joodse bevolking heeft een punt, het land is gegeven. Maar het westen heeft fouten gemaakt, weggeven en daarnaast ook nog eens geen grenzen gesteld. Maar een land kun je prima delen.
Gewoon nokken met die ongein en eens rationeel de situatie analyseren, dat zou een hoop goed doen in plaats van dat gezeik over en weer. Jullie zijn allebei schuldig aan dit gezeik dat door koloniaal westen is veroorzaakt, kom tot een oplossing en zie elkaar niet zo zeer als vijanden. Gezever.
En met de nuance dat al deze transacties zijn gebeurd voordat de wereld heeft besloten dat koloniseren niet cool is.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee. Jullie moeten de geschiedenis bestuderen en met zijn allen eens rationeel naar de situatie gaan kijken.
De palestijnen hebben een punt; als er in jouw tuin gebouwd wordt ben je ook boos. De joodse bevolking heeft een punt, het land is gegeven. Maar het westen heeft fouten gemaakt, weggeven en daarnaast ook nog eens geen grenzen gesteld. Maar een land kun je prima delen.
Gewoon nokken met die ongein en eens rationeel de situatie analyseren, dat zou een hoop goed doen in plaats van dat gezeik over en weer. Jullie zijn allebei schuldig aan dit gezeik dat door koloniaal westen is veroorzaakt, kom tot een oplossing en zie elkaar niet zo zeer als vijanden. Gezever.
Er is niks ingepikt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:31 schreef darkmond het volgende:
[..]
Nederland was naar mijn weten geen duits gebied wat werd ingepikt. Dat is wel bij Palestina het geval. Daar werd een land ter beschikking van joden gegeven.
Wat?quote:Terwijl dat alleen hun religie is en niet hun geboorte plaats.
Dat klopt niet helemaal. In de tijd dat er tussen Israël en Libanon een oorlog op gang was, was het hele volk tegen de bezetting. Op zulke momenten bestaat er geen religie voor de Libanezen. En ook de Christelijken zien dat zo. Zelfde geld voor wat er in Palestina gebeurt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar dat zijn meestal mensen in de politiek die het doen voor hun eigen zaakjes. Ik denk wel dat je de Islamistische Sjiitische groepering Hezbollah kent. In deze groepering komen hoe raar het ook klinkt OOK soennieten, christenen, durzen etc in voor. Het gaat dan ook niet over religie.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Over honderd jaar misschien ook niet meer, maar hoe dan ook, ligt er aan wie je het vraagt denk dat veel Christelijke libanezen juist Israel steunen althans zo was het een tijdje.
Ik houd me buiten van andere geschiedenissen juist omdat ze niet aan de orde zijn. Als er in jouw achtertuin gebouwd zou worden zou je ook kwaad zijn. Alle recht. Jullie zoeken naar verschillen terwijl je naar overeenkomsten moet zoeken, deze hele discussie is zinloos, echt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Onzin, als het zo makkelijk was dan was die discussie ws niet eens zo enorm, als je de andere discussies dan ook nog eens ontkent vraag ik me af in hoeverre jij op de hopgte bent van de gs.
Er is een poging gedaan door Clinton. Maar er moeten grenzen afgesproken worden wat de landen geven, niet bouwen en dat soort onzin, gewoon elkaar wat gunnen. Ik blijf erbij, deze hele discussie os zo zinloos.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En met de nuance dat al deze transacties zijn gebeurd voordat de wereld heeft besloten dat koloniseren niet cool is.
Dat maakt de situatie nog vreemder omdat je een volgens de oude regels "legitiem" afgenomen speeltje hebt weggegeven aan iemand en plots de regels zijn veranderd. Moet die nieuwe partij het speeltje teruggeven volgens de nieuwe regels?
Er is niks gegeven. Er is gegraaid. De VN heeft meerdere verdelingen gemaakt voor het land. Dit was niet een bindend.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En met de nuance dat al deze transacties zijn gebeurd voordat de wereld heeft besloten dat koloniseren niet cool is.
Dat maakt de situatie nog vreemder omdat je een volgens de oude regels "legitiem" afgenomen speeltje hebt weggegeven aan iemand en plots de regels zijn veranderd. Moet die nieuwe partij het speeltje teruggeven volgens de nieuwe regels?
Ik snap dit gewoon niet: Terwijl dat alleen hun religie is en niet hun geboorte plaats. ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef darkmond het volgende:
[..]
Geef eens normaal antwoord en ontwijk niet alles door een ander ''antwoord'' te geven
Dat het daar niet over religie gaat zien we nu welquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:48 schreef darkmond het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. In de tijd dat er tussen Israël en Libanon een oorlog op gang was, was het hele volk tegen de bezetting. Op zulke momenten bestaat er geen religie voor de Libanezen. En ook de Christelijken zien dat zo. Zelfde geld voor wat er in Palestina gebeurt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar dat zijn meestal mensen in de politiek die het doen voor hun eigen zaakjes. Ik denk wel dat je de Islamistische Sjiitische groepering Hezbollah kent. In deze groepering komen hoe raar het ook klinkt OOK soennieten, christenen, durzen etc in voor. Het gaat dan ook niet over religie.
Wie zijn voor jou de Arabieren?? Veel Arabische landen maakte het nik uit wat er in Palestina gebeurde......quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er is niks gegeven. Er is gegraaid. De VN heeft meerdere verdelingen gemaakt voor het land. Dit was niet een bindend.
Maar toen de VN een verdeling had gemaakt die heel gunstig voor de Joden was zijn die akkoord gegaan en is het graaien begonnen. Dat vonden de Arabieren niet leuk, begonnen een oorlog en verloren die. En zo ging het verder.
... ok dit is het moment dat ik achteruit lopend (zodat ik jullie allemaal goed in de gaten kan houden) het topic uit vlucht.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:51 schreef tetouaribo het volgende:
Het westen zal vallen. De vraag is alleen wanneer dat zal zijn.
Die verdeling had anders gemoeten. Die hele discussie gaat in principe om het feit dat het westen (destijds mandaten) het gebied beheerde. Deze hele discussie kan prima opgelost worden maar dan moet er van de starheid afgestapt worden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er is niks gegeven. Er is gegraaid. De VN heeft meerdere verdelingen gemaakt voor het land. Dit was niet een bindend.
Maar toen de VN een verdeling had gemaakt die heel gunstig voor de Joden was zijn die akkoord gegaan en is het graaien begonnen. Dat vonden de Arabieren niet leuk, begonnen een oorlog en verloren die. En zo ging het verder.
Nooitquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:51 schreef tetouaribo het volgende:
Het westen zal vallen. De vraag is alleen wanneer dat zal zijn.
De landen die meededen in 1948 oorlog. Libanon, Syrië, Egypte, Irak etc.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:52 schreef darkmond het volgende:
[..]
Wie zijn voor jou de Arabieren?? Veel Arabische landen maakte het nik uit wat er in Palestina gebeurde......
Het probleem is dat ze dus wel aan de orde zijn, zo lang tig landen en volkeren zich er mee bemoeien, zullen die andere discussies zeer relevant zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik houd me buiten van andere geschiedenissen juist omdat ze niet aan de orde zijn. Als er in jouw achtertuin gebouwd zou worden zou je ook kwaad zijn. Alle recht. Jullie zoeken naar verschillen terwijl je naar overeenkomsten moet zoeken, deze hele discussie is zinloos, echt.
[..]
Er is een poging gedaan door Clinton. Maar er moeten grenzen afgesproken worden wat de landen geven, niet bouwen en dat soort onzin, gewoon elkaar wat gunnen. Ik blijf erbij, deze hele discussie os zo zinloos.
Allemaal geholpen door Engeland.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
De landen die meededen in 1948 oorlog. Libanon, Syrië, Egypte, Irak etc.
Nou ja, er waren meerdere verdelingen gemaakt en die werden er ook niet doorheen gedrukt. Maar dat graaien, dat had nooit moeten gebeuren.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Die verdeling had anders gemoeten. Die hele discussie gaat in principe om het feit dat het westen (destijds mandaten) het gebied beheerde. Deze hele discussie kan prima opgelost worden maar dan moet er van de starheid afgestapt worden.
Dit had je beter 70 jaar geleden kunnen zeggen. Na zoveel jaren oorlog is dit niet echt meer zo simpel.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Jullie zoeken naar verschillen terwijl je naar overeenkomsten moet zoeken, deze hele discussie is zinloos, echt.
Met de huidige crisis? Met de dag groeien jullie potentiële vijanden en jullie gaan er alleen maar op achter uit. Beter vluchten jullie.quote:
Nee, je moet kijken naar de geschiedenis van Isreal en andere volkeren daarom heen. Als je daarnaar kijkt zie je waar het mis is gegaan, namelijk de grenzen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze dus wel aan de orde zijn, zo lang tig landen en volkeren zich er mee bemoeien, zullen die andere discussies zeer relevant zijn.
Jawel. Hun legers werden soms zelfs door Britse officieren geleid.quote:
Heb je het nu over Nederland ? Waar moet ik dan naartoe vluchten, china ofzo?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:55 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Met de huidige crisis? Met de dag groeien jullie potentiële vijanden en jullie gaan er alleen maar op achter uit. Beter vluchten jullie.
Je hebt me overtuigd, ik verhuis naar Dubai.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:55 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Met de huidige crisis? Met de dag groeien jullie potentiële vijanden en jullie gaan er alleen maar op achter uit. Beter vluchten jullie.
Zoals ik zei en heb uitgelegd is dat onzin, het is misschien een deel, maar gaat veel verder.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, je moet kijken naar de geschiedenis van Isreal en andere volkeren daarom heen. Als je daarnaar kijkt zie je waar het mis is gegaan, namelijk de grenzen.
Jullie haten elkaar maar in principe (qua geloof en volk) zijn jullie vrijwel identiek. Een persoon moet eens die starheid opzij gooien en leren dat samenwerken beter werkt dan vechten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |