Denk je dat het inrichten van de Joodse staat er op gericht was het leven van de Palestijnen ter plekke te verbeteren dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:03 schreef Kesefkesef het volgende:
Zal ik wel lang bezig zijn overigens, want nergens op het internet is er een valide bron te vinden waar theodor stelt de oorspronkelijke bewoners van Palestina te verdrijven.
van de joden, druzen en christenen wellicht wel ja. De druzische gemeenschap in Israël eiste zelfs 40 geleden om het leger te mogen dienen, terwijl veel moslims dit nog steeds weigeren te doen. Christenen beginnen meer en meer pro Israël te worden. In het begin verbonden velen hun lot aan moslims omdat ze bang waren gestraft te worden als Israël zou vallenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:06 schreef arjan1212 het volgende:
ik denk dat als ze in het district noord van israel een referendum houden, wilt u bij israel blijven of onderdeel van de Palestijnse autoriteit worden... iedereen voor israel kiest..
Het district heeft 1.221.700 inwoners
Van de bevolking is 44,2% joods, 37,4% moslim, 7,8% druzen en 7,4% christelijk.
Denk je dat het inrichten van een Palestijnse staat er op gericht is het leven van de Joden ter plekke te verbeteren dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:12 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Denk je dat het inrichten van de Joodse staat er op gericht was het leven van de Palestijnen ter plekke te verbeteren dan?
quote:
Bron: wikipediaquote:In 1975 bepaalde de Algemene Vergadering van de VN in Verenigde Naties Resolutie 3379 dat zionisme een vorm van racisme is. Secretaris-Generaal Kofi Annan noemde dit in 1998 één van de dieptepunten in de geschiedenis van de Verenigde Naties
quote:Op donderdag 22 april 2010 02:14 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Als iemand niet zoiets simpels kan zien als wie er goed of fout bezig is in de palestina kwestie, is of ongelovelijk dom en partijdig, of een zionistische jood.
Waren jullie toevallig bij de Holocaustconferentie met Ahmadinejad en David Duke? Het is eeuwig zonde dat Iran zulke idioten kent.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:50 schreef Alborz het volgende:
Maargoed dat zou zo'n onderkoffer jood als jij niet snel denken
Daar gaan ook wel eens andere verhalen over. Gelukkig dat jij dat even komt rechtzetten als onbetwistbare bronquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:15 schreef Hark_Bladeren het volgende:
Israel altijd +1.
de arabieren die er wonen tellen hun zegeningen.
Dat is lang niet hetzelfde.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:45 schreef Onnoman het volgende:
Ik ben boos op het joodse volk.. ofwel.. de inwoners van israel..
Wees dan maar blij dat je geen Israëlisch paspoort kunt krijgen.quote:je moet bijvoorbeeld een jood zijn wil je een paspoort van dat land krijgen.
Maar veel meer.. ik heb het gewoon niet zo met joden.. ze zijn.. anders.. maar ook vreemd in omgang, alsof ze van een andere planeet komen ofzo.
En dus scheer je alle joden over een kam, dat is heel logisch.quote:Daarnaast hebben ze ook hun onschuld verloren vind ik.. met de gruwelen in mijn achterhoofd wat betreft de laatste wereldoorlog, doen zijn eigenlijk precies hetzelfde als wat hun rond die tijd is aangedaan, namelijk onderscheid maken in ras geloof en cultuur... dus rag maar effe ergens een muur tussen om dit onscheid nog maar eens te verstevigen.
De Islam is antisemitisch, het noemt joden afstammelingen van apen en varkensquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:15 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
[..]
Bron: wikipedia
Jij zal dus vechten tegen mensen die tegen racisme zijn? Met andere woorden: jij vecht voor racisme?
Gezellig persoon ben je dan zeg. Dat maakt je bovenstaande posts een stuk geloofwaardiger
Tot nu toe heeft de VN zich enkel uitgesproken over zionisme zijnde racistisch.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:17 schreef vladesk het volgende:
[..]
De Islam is antisemitisch, het noemt joden afstammelingen van apen en varkens
Dus dat enkel moslims hun geloof mogen belijden in Saoedi Arabië vind jij normaal?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:19 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft de VN zich enkel uitgesproken over zionisme zijnde racistisch.
Hebben we het nu over theodors visie over de oprichting van de staat Israel ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:12 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Denk je dat het inrichten van de Joodse staat er op gericht was het leven van de Palestijnen ter plekke te verbeteren dan?
Het inrichten van de Joodse staat was er op gericht om het leven van de Joden te verbeteren, lijkt mij vrij logisch. Er wordt ook geen Palestijnse staat opgericht met als doel het leven van de Israëliërs te verbeteren, maar om het leven van je eigen ''volk'' te verbeteren. Het zou er wel toe kunnen leiden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Interessant.
In het boek voorzag Herzl geen conflict tussen Joden en Arabieren. Eén van de hoofdpersonages erin is een ingenieur van Haifa, Reshif Bey geheten. Hij is één van de leiders van de 'Nieuwe Gemeenschap' en zeer dankbaar tegenover zijn Joodse buren voor het verbeteren van de economie van Palestina en ziet geen reden tot conflict: alle niet-Joden hebben immers gelijke rechten. De hoofdplot in de roman is dan ook de poging van een fanatieke rabbi om de niet-Joodse burgers te ontzetten uit hun rechten.
Die hele 'aanklacht' heeft de VN ook weer ingetrokkenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:15 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
[..]
Bron: wikipedia
Jij zal dus vechten tegen mensen die tegen racisme zijn? Met andere woorden: jij vecht voor racisme?
Gezellig persoon ben je dan zeg. Dat maakt je bovenstaande posts een stuk geloofwaardiger
Hij heeft 't over iets anders......en dat magquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:26 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Hebben we het nu over theodors visie over de oprichting van de staat Israel ?
[..]
Het inrichten van de Joodse staat was er op gericht om het leven van de Joden te verbeteren, lijkt mij vrij logisch. Er wordt ook geen Palestijnse staat opgericht met als doel het leven van de Israëliërs te verbeteren, maar om het leven van je eigen ''volk'' te verbeteren. Het zou er wel toe kunnen leiden.
Ik heb het nooit over dat land gehad. Wat me opviel was dat jij aangeeft te vechten voor het zionisme, terwijl dat door de VN als racisme wordt gezien. Daaruit trok ik de conclusie dat jij blijkbaar voor racisme vecht.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:19 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dus dat enkel moslims hun geloof mogen belijden in Saoedi Arabië vind jij normaal?
Alsnog slaat het nergens op, Nederland werd ook niet opgericht om het leven van de Duitsers te verbeteren.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:27 schreef darkmond het volgende:
[..]
Hij heeft 't over iets anders......en dat mag
Neonazi gespot.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:29 schreef darkmond het volgende:
Moet ff mening uiten : Israël is een *** land wat niet hoort te bestaan ***!!!! Hoop dat 't aan het eind van de 21ste eeuw foetsie is gwn weggepoeft ofzo![]()
![]()
![]()
De VN vindt het geen racismequote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:28 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ik heb het nooit over dat land gehad. Wat me opviel was dat jij aangeeft te vechten voor het zionisme, terwijl dat door de VN als racisme wordt gezien. Daaruit trok ik de conclusie dat jij blijkbaar voor racisme vecht.
Prima dat je er zo openlijk voor uitkomt racistisch te zijn. Persoonlijk vind ik het geen lovenswaardig gedachtegoed, en gelukkig wordt het over het algemeen ook niet als zodanig beschouwd.
Wat dat betreft sta je er wat mij betreft alleen voor, en ik betwijfel of je veel hebt aan mede-racisten in Saoedi Arabië, mochten ze daar zijn.
Nederland was naar mijn weten geen duits gebied wat werd ingepikt. Dat is wel bij Palestina het geval. Daar werd een land ter beschikking van joden gegeven. Terwijl dat alleen hun religie is en niet hun geboorte plaats.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:29 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Alsnog slaat het nergens op, Nederland werd ook niet opgericht om het leven van de Duitsers te verbeteren.
Deze resolutie werd ingetrokken in 1991 door middel van resolutie 4686. De VS had hiervoor gelobbyd nadat Israël intrekking als voorwaarde had gesteld voor deelname aan de vredesconferentie van Madrid.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die hele 'aanklacht' heeft de VN ook weer ingetrokken![]()
.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:31 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Deze resolutie werd ingetrokken in 1991 door middel van resolutie 4686. De VS had hiervoor gelobbyd nadat Israël intrekking als voorwaarde had gesteld voor deelname aan de vredesconferentie van Madrid.
De VS kent een sterke Joodse lobby, dus heel opmerkelijk is dat niet. Voor een kans op vrede zou ik een dergelijke veroordeling overigens ook intrekken. Jammer dat die vrede er nog niet is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |