Dat de rest van Nederland maar snel mag volgenquote:Geen strippenkaart meer in Amsterdam
Vanaf 3 juni kan in Amsterdam niet meer met de strippenkaart worden gereisd. Minister Eurlings heeft de Tweede Kamer laten weten dat vanaf dat moment alleen nog de ov-chipkaart kan worden gebruikt.
De ov-chipkaart is nu in Amsterdam alleen verplicht in de metro, maar vanaf juni komen daar de tram en de bus bij. Volgens Eurlings staat inmiddels vast dat de reizigers met de chipkaart niet duurder uit zijn.
Spotjes en posters
Stadsregio Amsterdam is blij met de beslissing van de minister. De komende tijd zal Stadsregio samen met het GVB, Arriva en Connexxion de reizigers informeren over het verdwijnen van de strippenkaart. Zo komen er spotjes en posters om mensen aan te sporen hun kaarten op te maken en een ov-chipkaart aan te schaffen.
Ook het GVB is blij dat de strippenkaart vervangen wordt door de ov-chipkaart. Het systeem is volgens een zegsvrouw stabiel en wordt inmiddels door 80 procent van de Amsterdammers gebruikt.
Amsterdam is de tweede stad in Nederland waar de strippenkaart definitief wordt afgeschaft. Rotterdam was de eerste.
Snap jij wel dat die griet aan de telefoon/whatever duidelijk maakt dat "niet uitchecken" betekent dat je ritprijs 20 euro is? Je bent gewoon keihard gep0wndquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:47 schreef macca728 het volgende:
Hier maar weer verder over ervaringen met de OV chipkaart
Ik probeer nog steeds 20 euro terug te krijgen van de NS omdat ik niet ben uitgechecht door het systeem
Hun reactie : U bent niet uitgecheckt en u heeft het juiste bedrag voor uw vervoersbewijs betaalt.
dat kan dus niet, want om de juiste prijs te betalen moet ik uitchecken dus.
Snappen ze bij NS het zelf wel ?
ja morgen maar even bellenquote:Op dinsdag 20 april 2010 18:36 schreef Snarf het volgende:
[..]
Snap jij wel dat die griet aan de telefoon/whatever duidelijk maakt dat "niet uitchecken" betekent dat je ritprijs 20 euro is? Je bent gewoon keihard gep0wnd![]()
![]()
![]()
Ik zie daar geen uitleg staan waarom ze geen inzage in de cijfers wilden geven. Wat zie jij dat ik niet zie?quote:Op donderdag 22 april 2010 21:42 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)13-miljard-euro.html
Zo daarom wilde men geen inzage geen in de cijfers
Een duur dom ding, een betere omschrijving kan je bijna niet geven
Als dat onderzoek al gedaan is, is daar vast wel een uitslag van die jij kunt vinden.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:54 schreef macca728 het volgende:
Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart
Dit onderzoek was toch al gedaan voordat de OV chipkaart in Amsterdam definitief werd ingevoerd.
Zijn we weer voorgelogen ?
Laatst nog een dag complete faal gehad in het OV, waaronder in de tram in Amsterdam. Bus van Soest naar Amersfoort? Kastjes kapot. Trein Amersfoort-Amsterdam half uur vertraagd, conducteur zonder scan-apparaat dus alleen tonen. In A'dam deed het systeem het ook al niet in de tram. Vervolgens was de trein naar Utrecht een uur vertraagd op de terugweg. Trein naar Soest was wel op tijd, maar ook die conducteur had geen scanner.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:29 schreef fs180 het volgende:
Wanneer kunnen we een motie van wantrouwen tegen die gek indienen?
En 80% my fucking ass!Van de metrogebruikers misschien, maar in de tram zie ik maar heeel soms een chipkaart
![]()
Topsysteem, die ov-chipkaart.quote:Service
Ik gebruik een opwaardeerkaart om met de metro naar de universiteit te gaan. Aangekomen blijkt dat alle uitcheckpoortjes buiten gebruik zijn. Ach, de zon schijnt en er stond nog maar 5 euro op. 's Middags blijkt de opwaardeermachine ook buiten gebruik, dus ik moet de tram nemen. Ik leg de trambediende uit hoe de vork in de steel zit.
Met een glimlach vertelt hij dat ik niet in de tram kan opwaarderen en dat ik zal moeten lopen. Ik verzoek hem zijn hand over zijn hart te strijken, maar hij lacht, en terwijl de deuren dichtgaan steekt hij zijn middelvinger op.
Mark Egeler
Want jij heb zo'n ontzettende last van de strippenkaart?quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat de rest van Nederland maar snel mag volgen
http://nos.nl/artikel/151(...)er-in-amsterdam.html
Het leuke is dat hij dingen vraagt aan mij die hij in zijn eigen quote kan lezenquote:Op vrijdag 23 april 2010 02:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want jij heb zo'n ontzettende last van de strippenkaart?
Nee het is gewoon een ouderwets ding. En het OV chipkaart systeem werkt in andere landen goed en kan in Nederland ook goed werkenquote:Op vrijdag 23 april 2010 02:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want jij heb zo'n ontzettende last van de strippenkaart?
Automatisch opladen, strippenkaart is nog in gebruik in A'dam en die tram bestuurder is een hufterquote:Op vrijdag 23 april 2010 02:45 schreef Zelva het volgende:
Ah, een nieuw topic, glad vergeten er een aan te maken.
In het NRC hebben ze dagelijks op de achterpagina een lezersrubriekje, ik@nrc.nl. Daar trof ik een tijdje geleden het volgende aan:
[..]
Topsysteem, die ov-chipkaart.
Dus in Amsterdam zijn ze niet duurder uit (want daar gaat dat artikel over) en voor andere steden wordt het nog uitgezocht.quote:Op vrijdag 23 april 2010 06:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het leuke is dat hij dingen vraagt aan mij die hij in zijn eigen quote kan lezen
Volgens Eurlings staat inmiddels vast dat de reizigers met de chipkaart niet duurder uit zijn. http://nos.nl/artikel/151(...)er-in-amsterdam.html
Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart. http://www.nu.nl/politiek(...)13-miljard-euro.html
jij vind iets geniaal ook al werkt het vaak niet ??quote:Op vrijdag 23 april 2010 06:51 schreef Myraela het volgende:
In de bus en metro vind ik het geniaal. Ookal werken de kastjes in de bus vaak niet. Maar met de trein blijft die ov-chip een gezeik. Tenminste, ik moet gewoon nog kaartjes kopen omdat ik een studentenkaart heb. Gooi er gewoon een abonnement op, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |