abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80528391
Hier maar weer verder over ervaringen met de OV chipkaart

Ik probeer nog steeds 20 euro terug te krijgen van de NS omdat ik niet ben uitgechecht door het systeem

Hun reactie : U bent niet uitgecheckt en u heeft het juiste bedrag voor uw vervoersbewijs betaalt.

dat kan dus niet, want om de juiste prijs te betalen moet ik uitchecken dus.

Snappen ze bij NS het zelf wel ?
  dinsdag 20 april 2010 @ 17:59:45 #3
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80528800
Ik heb een tijdje geleden een brief naar de NS Klantenservice gestuurd omdat ik om de een of andere reden niet uitgecheckt was. Ik vroeg om restitutie van de borg (¤10) minus de ritprijs (¤1,70), dus ¤8,30. Krijg ik een brief terug dat ze uit coulance het bedrag terugbetalen. Wat betalen ze terug: ¤11,70, de borg plus de ritprijs. .
pi_80529380
quote:
Geen strippenkaart meer in Amsterdam

Vanaf 3 juni kan in Amsterdam niet meer met de strippenkaart worden gereisd. Minister Eurlings heeft de Tweede Kamer laten weten dat vanaf dat moment alleen nog de ov-chipkaart kan worden gebruikt.

De ov-chipkaart is nu in Amsterdam alleen verplicht in de metro, maar vanaf juni komen daar de tram en de bus bij. Volgens Eurlings staat inmiddels vast dat de reizigers met de chipkaart niet duurder uit zijn.

Spotjes en posters
Stadsregio Amsterdam is blij met de beslissing van de minister. De komende tijd zal Stadsregio samen met het GVB, Arriva en Connexxion de reizigers informeren over het verdwijnen van de strippenkaart. Zo komen er spotjes en posters om mensen aan te sporen hun kaarten op te maken en een ov-chipkaart aan te schaffen.

Ook het GVB is blij dat de strippenkaart vervangen wordt door de ov-chipkaart. Het systeem is volgens een zegsvrouw stabiel en wordt inmiddels door 80 procent van de Amsterdammers gebruikt.

Amsterdam is de tweede stad in Nederland waar de strippenkaart definitief wordt afgeschaft. Rotterdam was de eerste.
Dat de rest van Nederland maar snel mag volgen

http://nos.nl/artikel/151(...)er-in-amsterdam.html
Leaf
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:29:53 #5
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80529789
Wanneer kunnen we een motie van wantrouwen tegen die gek indienen?

En 80% my fucking ass! Van de metrogebruikers misschien, maar in de tram zie ik maar heeel soms een chipkaart
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:36:14 #6
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_80530072
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:47 schreef macca728 het volgende:
Hier maar weer verder over ervaringen met de OV chipkaart

Ik probeer nog steeds 20 euro terug te krijgen van de NS omdat ik niet ben uitgechecht door het systeem

Hun reactie : U bent niet uitgecheckt en u heeft het juiste bedrag voor uw vervoersbewijs betaalt.

dat kan dus niet, want om de juiste prijs te betalen moet ik uitchecken dus.

Snappen ze bij NS het zelf wel ?
Snap jij wel dat die griet aan de telefoon/whatever duidelijk maakt dat "niet uitchecken" betekent dat je ritprijs 20 euro is? Je bent gewoon keihard gep0wnd
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_80530141
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:36 schreef Snarf het volgende:

[..]

Snap jij wel dat die griet aan de telefoon/whatever duidelijk maakt dat "niet uitchecken" betekent dat je ritprijs 20 euro is? Je bent gewoon keihard gep0wnd
ja morgen maar even bellen

op de bon staat nota bene het bewijs, maar ze begrijpen het echt niet hoe het werkt
pi_80612876
http://www.nu.nl/politiek(...)13-miljard-euro.html

Zo daarom wilde men geen inzage geen in de cijfers

Een duur dom ding, een betere omschrijving kan je bijna niet geven
pi_80613135
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:42 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)13-miljard-euro.html

Zo daarom wilde men geen inzage geen in de cijfers

Een duur dom ding, een betere omschrijving kan je bijna niet geven
Ik zie daar geen uitleg staan waarom ze geen inzage in de cijfers wilden geven. Wat zie jij dat ik niet zie?
Leaf
pi_80613347
AMSTERDAM - Demissionair minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft besloten de verslagen over de 1,3 miljard euro voor NS en ProRail te openbaar maken. Uit een eerste bestudering blijkt dat het invoeren van de OV-chipkaart honderden miljoenen extra kost.

Woensdag wilde Eurlings nog niet verder gaan dan de Kamer de stukken alleen in vertrouwen in te laten zien. Donderdag werd echter duidelijk dat de Kamer daar niet mee akkoord ging en eiste alsnog openheid.

Een paar minuten voor het debat stuurde Eurlings alsnog de verslagen naar de Tweede Kamer.

Met het openbaar maken van de documenten is ook de door NU.nl aangespannen rechtszaak voor duidelijkheid van de baan.Na het reces zal over de besteding van het miljard gedebatteerd worden.

OV-chipkaart duurder

Uit een eerste bestudering blijkt dat het invoeren van de OV-chipkaart honderden miljoenen duurder uitpakt, waardoor er minder geld overblijft voor het verbeteren van de sociale veiligheid met toegangspoortjes.

“We krijgen minder poortjes, omdat de OV-chipkaart een duur dom ding blijkt te zijn”, concludeert SP-politica Manja Smits, die het gesteggel over het wel of niet openbaar maken van de documenten af doet als een “spelletje kiekeboe”.

Strippenkaart

Een brede kamermeerderheid steunt Eurlings beslissing om de strippenkaart in de stadsregio Amsterdam te verbannen.

Alleen SP en GroenLinks zijn tegen en eisen eerst verbeteringen aan het systeem. Maar uitstel bleek niet haalbaar.

OV-chipkaart

Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart.

Eurlings lichtte zijn woorden toe met een voorbeeld in Limburg. ''Als je daar met de chipkaart zou reizen van Swalmen naar Valkenburg heb je te maken met verschillende regionale treinaanbieders."

"Het kan niet zo zijn dat je dan steeds weer een opstarttarief moet betalen. Dan laat je Valkenburg misschien links liggen, en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn'', aldus de Limburgse bewindsman die uit die plaats afkomstig is.

Ook komt er een centraal meldpunt voor klanten om klachten te melden, zodat ze niet langer bij GroenLinks, SP of reizigersvereniging Rover met hun grieven
hoeven te komen.
© NU.nl/Brenno de Winter
pi_80613466
Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart

Dit onderzoek was toch al gedaan voordat de OV chipkaart in Amsterdam definitief werd ingevoerd.

Zijn we weer voorgelogen ?
pi_80613625
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:54 schreef macca728 het volgende:
Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart

Dit onderzoek was toch al gedaan voordat de OV chipkaart in Amsterdam definitief werd ingevoerd.

Zijn we weer voorgelogen ?
Als dat onderzoek al gedaan is, is daar vast wel een uitslag van die jij kunt vinden.
Leaf
  donderdag 22 april 2010 @ 21:58:14 #13
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80613630
Wat denk je zelf?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 22 april 2010 @ 22:40:42 #14
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80615371
Nu weten we ook waarom ze zeggen dat de chipkaart in Rotterdam en Amsterdam kostenneutraal is ingevoerd: ze hebben het (belasting)geld al binnen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 april 2010 @ 00:10:33 #15
145738 superworm
is erbij
pi_80618575
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:29 schreef fs180 het volgende:
Wanneer kunnen we een motie van wantrouwen tegen die gek indienen?

En 80% my fucking ass! Van de metrogebruikers misschien, maar in de tram zie ik maar heeel soms een chipkaart
Laatst nog een dag complete faal gehad in het OV, waaronder in de tram in Amsterdam. Bus van Soest naar Amersfoort? Kastjes kapot. Trein Amersfoort-Amsterdam half uur vertraagd, conducteur zonder scan-apparaat dus alleen tonen. In A'dam deed het systeem het ook al niet in de tram. Vervolgens was de trein naar Utrecht een uur vertraagd op de terugweg. Trein naar Soest was wel op tijd, maar ook die conducteur had geen scanner.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 23 april 2010 @ 02:45:29 #16
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80621013
Ah, een nieuw topic, glad vergeten er een aan te maken.

In het NRC hebben ze dagelijks op de achterpagina een lezersrubriekje, ik@nrc.nl. Daar trof ik een tijdje geleden het volgende aan:
quote:
Service

Ik gebruik een opwaardeerkaart om met de metro naar de universiteit te gaan. Aangekomen blijkt dat alle uitcheckpoortjes buiten gebruik zijn. Ach, de zon schijnt en er stond nog maar 5 euro op. 's Middags blijkt de opwaardeermachine ook buiten gebruik, dus ik moet de tram nemen. Ik leg de trambediende uit hoe de vork in de steel zit.
Met een glimlach vertelt hij dat ik niet in de tram kan opwaarderen en dat ik zal moeten lopen. Ik verzoek hem zijn hand over zijn hart te strijken, maar hij lacht, en terwijl de deuren dichtgaan steekt hij zijn middelvinger op.

Mark Egeler
Topsysteem, die ov-chipkaart.
  vrijdag 23 april 2010 @ 02:46:28 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80621022
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:19 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat de rest van Nederland maar snel mag volgen

http://nos.nl/artikel/151(...)er-in-amsterdam.html
Want jij heb zo'n ontzettende last van de strippenkaart?
pi_80621617
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 02:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het leuke is dat hij dingen vraagt aan mij die hij in zijn eigen quote kan lezen

Volgens Eurlings staat inmiddels vast dat de reizigers met de chipkaart niet duurder uit zijn. http://nos.nl/artikel/151(...)er-in-amsterdam.html

Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart. http://www.nu.nl/politiek(...)13-miljard-euro.html
pi_80621681
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 02:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee het is gewoon een ouderwets ding. En het OV chipkaart systeem werkt in andere landen goed en kan in Nederland ook goed werken
Leaf
pi_80621684
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 02:45 schreef Zelva het volgende:
Ah, een nieuw topic, glad vergeten er een aan te maken.

In het NRC hebben ze dagelijks op de achterpagina een lezersrubriekje, ik@nrc.nl. Daar trof ik een tijdje geleden het volgende aan:
[..]

Topsysteem, die ov-chipkaart.
Automatisch opladen, strippenkaart is nog in gebruik in A'dam en die tram bestuurder is een hufter
Leaf
pi_80621689
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 06:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het leuke is dat hij dingen vraagt aan mij die hij in zijn eigen quote kan lezen

Volgens Eurlings staat inmiddels vast dat de reizigers met de chipkaart niet duurder uit zijn. http://nos.nl/artikel/151(...)er-in-amsterdam.html

Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart. http://www.nu.nl/politiek(...)13-miljard-euro.html
Dus in Amsterdam zijn ze niet duurder uit (want daar gaat dat artikel over) en voor andere steden wordt het nog uitgezocht.
Leaf
pi_80621694
In de bus en metro vind ik het geniaal. Ookal werken de kastjes in de bus vaak niet. Maar met de trein blijft die ov-chip een gezeik. Tenminste, ik moet gewoon nog kaartjes kopen omdat ik een studentenkaart heb. Gooi er gewoon een abonnement op, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
pi_80622667
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 06:51 schreef Myraela het volgende:
In de bus en metro vind ik het geniaal. Ookal werken de kastjes in de bus vaak niet. Maar met de trein blijft die ov-chip een gezeik. Tenminste, ik moet gewoon nog kaartjes kopen omdat ik een studentenkaart heb. Gooi er gewoon een abonnement op, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
jij vind iets geniaal ook al werkt het vaak niet ??

ja het is wel moeilijk, want je kan niet op alle kaarten alle producten laden
pi_80627222
Waar ze ook eens wat aan moeten doen is dat het tegoed op je kaart zichtbaar is bij uitchecken/inchecken. Meerdere keren mensen voorbij zien komen met zo'n 50 a 90 euro op de kaart. Erg aanlokkelijk om te jatten. Naast het feit dat het niemand geen hol aangaat wat ik op mijn kaart heb staan.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:30:42 #25
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80627370
De tram in Amsterdam blokkeerde mijn kaart na het uitchecken direct. Wist ik niet, alleen dat het niet meer werkte. Ik bellen, nee meneer alles staat goed, aldus de klantenservice. Ik laat een uitdraai maken bij de ns, blijkt die geblokkeerd te zijn. Dat kan de klantenservice dus niet zien en ik ook niet in Mijn Ovchipkaart. Handig

NS kan er niks mee en moet naar busloket om de kaart weer te activeren. Daar weten ze niet waarom de kaart is geblokkeerd. Saldo was goed. In en uitchecken ging goed volgens uitdraai en daarna..
De vrouw was het daar ook zo zat en heeft hem weer tot 2030 geactiveerd.

Nu moest ik mijn studentenproduct stopzetten. Nr gebeld alles gedaan, maar net kon ik nog gratis met de bus. Fijn Krijg ik zo een boete omdat ik mijn ov niet heb ingeleverd en wie mag er weer achteraan..

Heb ik vorige week een voordeelurenabbo gekocht kan dit niet meer voor 1 jaar zonder automatische verlenging. Ik heb al eerder zo abbo gehad, dus ik had al een nromale ovchipkaart naast mijn studentenkaart. Ik vraag waarom het niet meer voor 1 jaar kan: vanwege de ovchipkaart. Ik zeg: ik heb er toch 1 en je zet er een abbo voor 1 jaar op? Nee kan niet want ov chipkaart.

Ik ben dat gezeik zo zat. Personeel doet maar wat en fouten schuiven ze af op de ovchipkaart. Het ding zelf werkt voor geen flikker. De passagier is altijd de lul met dingen aantonen en terugvragen en de ns loopt mooi weer te spelen. Toch fijn die marktwerking, dat je met een andere maatschappiij kan..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')