Bron nu.nlquote:AMSTERDAM - Bumperkleven heeft onnodig links rijden verdrongen als grootste ergernis op de weg. Dat blijkt uit een top tien van het Korps Landelijke Politiediensten die eens in de twee jaar wordt gemaakt.
Uit een peiling blijkt dat rijden onder invloed van alcohol en drugs de op een na grootste ergernis is. Agressief weggedrag komt vanuit het niets op drie.
Onnodig links rijden staat nu pas op de vierde plaats. Andere grote ergernissen blijken hinderlijk langzaam rijden, hinder bij in- en uitvoegen, file voorbijrijden via de vluchtstrook en onjuist gebruik van de richtingaanwijzer.
quote:Op donderdag 15 april 2010 09:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bron nu.nl
Wat een vaag lijstje, door wie is dat ding samengesteld?
Kut, die flauwe grap wilde ik maken!quote:Op donderdag 15 april 2010 09:04 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik haat bumperklevers, ik had er gisteren weer eentje voor me
Je hebt altijd mongool boven mongool.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:06 schreef OmePeet het volgende:
[..]
Kut, die flauwe grap wilde ik maken!
ik zit ook wel eens even dichtop mn voorligger, maar dat komt dan voornamelijk omdat ze ineens de auto naar links gooien om in te gaan halen met 100-110 km/h.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:04 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik kan me er wel in vinden.
Het maakt echt niet uit hoe hard je rijdt op de linkerbaan altijd zit er wel weer een auto op je bumper.
Beetje vreemd. Het is niet zo dat je daar dagelijks last van hebt. Bumperkleven en linksrijden wel.quote:Uit een peiling blijkt dat rijden onder invloed van alcohol en drugs de op een na grootste ergernis is.
Dus nu.nl stelt de lijst samenquote:
En ook het gevolg van mensen die denken elke meter tussenruimte ongestraft te mogen benutten. Bij het inhalen hou ik netjes afstand tot mijn voorganger, schiet er weer zo'n malloot (meestal met een BMW of Audi) tussen in en die degradeert mij dan automatisch tot bumperklever, want ik zak geen tweede keer af.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bron nu.nl
Bumperkleven is vaak een oorzaak van onnodig linksrijden en bumperkleven is gelijk aan agressief gedrag.
Inderdaad, dat is zo vervelend. Dan houd je netjes afstand tot je voorganger schiet er weer iemand tussen. :’) Ik vind kleven onwijs irritant, vaak raak ik mijn rem heel zachtjes aan of minder ik vaart, maar ik ga niet voor je opzij.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En ook het gevolg van mensen die denken elke meter tussenruimte ongestraft te mogen benutten. Bij het inhalen hou ik netjes afstand tot mijn voorganger, schiet er weer zo'n malloot (meestal met een BMW of Audi) tussen in en die degradeert mij dan automatisch tot bumperklever, want ik zak geen tweede keer af.
quote:Op donderdag 15 april 2010 10:18 schreef Watashiwa het volgende:
Gewoon op de remmen trappen en langzamer rijden als iemand bumperkleeft
Ik rij ook echt wel door maar als ik iemand achter me op zie komen is het een kleine moeite om ff naar rechts te gaan. Ik geloof ook geen flikker van dit onderzoek trouwens. Alleen maar een legitieme reden voor de politie om zich op te focussen ipv op linksrijders.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:04 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik kan me er wel in vinden.
Het maakt echt niet uit hoe hard je rijdt op de linkerbaan altijd zit er wel weer een auto op je bumper.
Jezus wat een infantiele kutkneus ben je dan zegquote:Op donderdag 15 april 2010 10:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Of heel langzaam naar rechts gaan en dan het gas vol in trappen dat ze er niet voorbij komen. Vervolgens weer naar rechts gaan om in te halen en dan weer afzakken naar kruissnelheid
quote:Op donderdag 15 april 2010 10:23 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Jezus wat een infantiele kutkneus ben je dan zeg
Ik zou dat niet doen als er meer auto's achter zitten, maar heb dat ook vaak gedaan! Moet ie maar niet zo agressief doen!quote:Op donderdag 15 april 2010 10:23 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Jezus wat een infantiele kutkneus ben je dan zeg
Eensch. Als er weer een plakker op mn bumper zit, laat ik die netjes voorbij. Gaat hij vervolgens voor me rijden, dan haal ik hem/haar weer in en blijf naast hem rijden tot de volgende vrachtwagen. Dan kan die aso lekker in de remmen.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:27 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen als er meer auto's achter zitten, maar heb dat ook vaak gedaan! Moet ie maar niet zo agressief doen!
quote:Op donderdag 15 april 2010 10:31 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Eensch. Als er weer een plakker op mn bumper zit, laat ik die netjes voorbij. Gaat hij vervolgens voor me rijden, dan haal ik hem/haar weer in en blijf naast hem rijden tot de volgende vrachtwagen. Dan kan die aso lekker in de remmen.
Precies.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het gebeurt slecht zelden dat ik dit doe, alleen als er echt zo vreselijke asociale opgefokte klever achter mij zit.
Die heeft aan mij een verkeerde.
Voor mensen die zich normaal gedragen in het verkeer maak ik gewoon netjes ruimte met de insteek de ander zo min mogelijk te hinderen
Genoeg klevers die op 1 meter van je bumper gaan hangen terwijl jezelf achter een inhalende vrachtwagen zit of zo, zulke kneuzen mogen echt zo snel mogelijk een lekke band krijgen.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:22 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ik rij ook echt wel door maar als ik iemand achter me op zie komen is het een kleine moeite om ff naar rechts te gaan. Ik geloof ook geen flikker van dit onderzoek trouwens. Alleen maar een legitieme reden voor de politie om zich op te focussen ipv op linksrijders.
Niet.. Gisteren een half uur achter een porche gezeten die met 160 wegscheurde en vervolgens weer vol in de remmen moest. Ik reed rustig door met 130 à 140, en hij heeft er geen seconde mee gewonnen..quote:Op donderdag 15 april 2010 12:52 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik vraag me ook werkelijk af hoeveel tijd je nou bespaard als je heel de tijd opgefokt achter het stuur zit te kleven, en hoe slecht zoiets is voor je gezondheid.
Het heeft hem alleen meer benzine en remblokjes gekostquote:Op donderdag 15 april 2010 13:25 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Niet.. Gisteren een half uur achter een porche gezeten die met 160 wegscheurde en vervolgens weer vol in de remmen moest. Ik reed rustig door met 130 à 140, en hij heeft er geen seconde mee gewonnen..
Je weet dat je daarmee dus net zo goed een overtreding begaat?quote:Op donderdag 15 april 2010 10:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Of heel langzaam naar rechts gaan en dan het gas vol in trappen dat ze er niet voorbij komen. Vervolgens weer naar rechts gaan om in te halen en dan weer afzakken naar kruissnelheid
quote:Op donderdag 15 april 2010 10:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat zijn dan van die figuren die bij ieder minuscuul gaatje naar rechts gaan om aan te geven dat jij ook maar naar rechts moet.
Dit soort figuren moet je inderdaad gewoon klem zetten achter een vrachtwagen
Volgens mij is bumperkleven juist een gevolg van onnodig links rijden....quote:Op donderdag 15 april 2010 09:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bron nu.nl
Bumperkleven is vaak een oorzaak van onnodig linksrijden en bumperkleven is gelijk aan agressief gedrag.
Verbod op vrachtauto's tijdens de spits.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:19 schreef devlinmr het volgende:
En we blijven lekker allemaal links rijden want daar in de verte is een vrachtwagen en we willen allemaal onze voorganger inhalen
[ afbeelding ]
Zolang 9 van de 10 mensen meteen gas bijgeven om te zorgen dat je niet weer naar links kunt voor de volgende vrachtwagen blijf ik voor een gat van ~100 meter gewoon lekker links rijden. Feit is dat de meeste mensen totaal niet sociaal zijn op de weg, en dus moet je een beetje opkomen voor je eigen ruimte.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:04 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Triest kansloos figuur ben je!
Linksrijders die dit soort gevaarlijke spelletjes doen moeten ze acuut het rijbewijs afpakken.
De rechterbaan is er niet zonder reden. Als je naar rechts kunt, dan ga je naar rechts!
Meneer de zogenaamde asociale bumperklever kan het, waarom kun jij het dan niet?
De meeste bumperklevers zijn er vanwege het feit dat JIJ niet naar rechts gaat terwijl je dat wel kunt.
Mensen zoals jij
Mwa, dit situatie is dan wel extreem! ik denk dat er bedoeld word tijdens mindere drukte..quote:Op donderdag 15 april 2010 14:30 schreef Dwersdriever het volgende:
Het probleem is een beetje dat Nederlanders veel te dicht op elkaar rijden. Daardoor kun je vaak maar beter links blijven rijden als er in de verte een vrachtwagen opduikt, want anders wordt je in no-time door de rest klemgereden en moet je in de remmen en wachten tot de hele rij halve bumperklevers je zijn gepasseerd. Dat maakt het zeer onaantrekkelijk om naar rechts te gaan.
Ik heb die ervaring niet. en rij toch zo'n 30000 p/j. Tuurlijk er zijn altijd eikels die je er niet tussen laten, maar dat is gelukkig toch een zeldzaamheid.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:30 schreef Dwersdriever het volgende:
Het probleem is een beetje dat Nederlanders veel te dicht op elkaar rijden. Daardoor kun je vaak maar beter links blijven rijden als er in de verte een vrachtwagen opduikt, want anders wordt je in no-time door de rest klemgereden en moet je in de remmen en wachten tot de hele rij halve bumperklevers je zijn gepasseerd. Dat maakt het zeer onaantrekkelijk om naar rechts te gaan.
Heeel irritant idd. Dat komt dan wel zelden voor, als je op een inrit rijdt en auto op snelweg wil je niet laten voorbijgaan. Maar ja, heel simpel, ik druk hem wel eruit! Gemiddelde Nederlanders zijn namelijk erg gesteld op zjin uiterlijk van zijn auto, ik niet!quote:Op donderdag 15 april 2010 14:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik heb die ervaring niet. en rij toch zo'n 30000 p/j. Tuurlijk er zijn altijd eikels die je er niet tussen laten, maar dat is gelukkig toch een zeldzaamheid.
Dan rijd je nooit in de spits zeker. Als je eenmaal naar rechts gaat en het is druk kun je minstens een halve minuut niet meer naar links..quote:Op donderdag 15 april 2010 14:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik heb die ervaring niet. en rij toch zo'n 30000 p/j. Tuurlijk er zijn altijd eikels die je er niet tussen laten, maar dat is gelukkig toch een zeldzaamheid.
Waar rij je dan? Ik zit op marginaal meer kilometers per jaar en de dicht op elkaar rijdende automobilisten die ten koste van alles willen voorkomen dat er iemand kan invoegen zijn een dagelijkse ervaring. Het overkomt me zelf soms en ik zie het voortdurend om me heen.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tijd voor een politiek Partij Voor De Linksrijdersquote:Op donderdag 15 april 2010 14:47 schreef SicSicSics het volgende:
Dat betekend dus dat de onnodig links rijders nu in de meerderheid zijn! Dat dit kan in Nederland!
A12, A2, A50 voornamelijk. Doe altijd keurig knippertje aan en ga dan naar links nooit problemenquote:Op donderdag 15 april 2010 14:50 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Waar rij je dan? Ik zit op marginaal meer kilometers per jaar en de dicht op elkaar rijdende automobilisten die ten koste van alles willen voorkomen dat er iemand kan invoegen zijn een dagelijkse ervaring. Het overkomt me zelf soms en ik zie het voortdurend om me heen.
quote:Op donderdag 15 april 2010 14:04 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Triest kansloos figuur ben je!
Linksrijders die dit soort gevaarlijke spelletjes doen moeten ze acuut het rijbewijs afpakken.
De rechterbaan is er niet zonder reden. Als je naar rechts kunt, dan ga je naar rechts!
Meneer de zogenaamde asociale bumperklever kan het, waarom kun jij het dan niet?
De meeste bumperklevers zijn er vanwege het feit dat JIJ niet naar rechts gaat terwijl je dat wel kunt.
Mensen zoals jij
Lekker rechts er voorbij dus. Zoals ik dagelijks doe.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:19 schreef devlinmr het volgende:
En we blijven lekker allemaal links rijden want daar in de verte is een vrachtwagen en we willen allemaal onze voorganger inhalen
[ afbeelding ]
Ja..quote:Op donderdag 15 april 2010 09:18 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Beetje vreemd. Het is niet zo dat je daar dagelijks last van hebt. Bumperkleven en linksrijden wel.
Dat heb ik ook wel eens meegemaakt op de spitsstrook van de A13. Alleen was het toen een bestelbus. Tja, die strook was open, maar niemand maakte er gebruik van, waardoor ik op een gegeven moment voorbij al die auto's reed. Blijkbaar kon die gast dat niet hebben.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Had net nog een leuke op de snelweg. De rijbaan waar ik reed zou eindigen, rood kruis werd aangegeven. En ik kom aanrijden, ik wil zo ver mogelijk invoegen. En dan springt er ineens een vrachtwagen voor die over het midden van de weg begint te rijden zodat ik er niet langs kan. Lekker toch gelukt.²
Jonge, leer gewoon invoegenquote:Op donderdag 15 april 2010 23:47 schreef flevoboys het volgende:
Wat ook behoorlijk irritant is als je wil invoegen op de snelweg en de gene op de rechterbaan vertikt het om even naar de linkerbaan te gaan. Waardoor je moet remmen of zelfs het einde van invoegstrook ziet naderen, en je nog niet ben ingevoegd op de snelweg.
Soms heeft een auto geen keus, omdat de linkerbaan druk is.
Maar vandaag nog die auto heeft alle ruimte naar links te gaan, maar het ook doen, ho maar.
Waarom zou je ook sociaal zijn en de andere de ruimte geven wanneer het kanquote:Op vrijdag 16 april 2010 08:38 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jonge, leer gewoon invoegen
Ik ga ook echt niet naar links hoor. De invoeger is bezig met een bijzondere verrichting.
Snelheid maken, oprijden met het verkeer, plekje zoeken, richtingaanwijzer aan, sturen en je zit er tussen.
Verwachten dat mensen voor je opzij gaan
Daar gaat het niet om. Deze drol VERLANGT van zijn medeweggebruiker dat hij aan de kant gaat. En dat doet niet iedereen dus, want het HOEFT niet.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waarom zou je ook sociaal zijn en de andere de ruimte geven wanneer het kan
Nee, echt percé de andere medeweggebruiker dwarsbomen!! Want dat zal hem leren!!!
Echt waar mensen. Een beetje sociaal gedrag op de weg kan echt geen kwaad. Het verkeer is GEEN spelletje!
Het hoeft niet nee, maar zolang je er geen verkeer mee hindert op de linkerbaan is het wel zo aardig. Het is ook prettig voor jezelf als het heel rustig is op de weg en jezelf lekker loopt te karren op de rechterbaan en je niet kunt verwachten dat de invoegers optrekken naar 140 ofzo.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:25 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Deze drol VERLANGT van zijn medeweggebruiker dat hij aan de kant gaat. En dat doet niet iedereen dus, want het HOEFT niet.
Het MAG niet eens, want dat is onnodig linksrijden.
Ja maar wanneer mensen 'aardig' gaan doen, krijg je onoverzichtelijke situaties. Zelfde als automobilisten die ineens remmen voor overstekende voetgangers, waar geen zebrapad is, of mensen die gaan remmen OP een rotonde om een auto de rotonde op te laten draaien.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het hoeft niet nee, maar zolang je er geen verkeer mee hindert op de linkerbaan is het wel zo aardig. Het is ook prettig voor jezelf als het heel rustig is op de weg en jezelf lekker loopt te karren op de rechterbaan en je niet kunt verwachten dat de invoegers optrekken naar 140 ofzo.
Dat ben ik helemaal met je eens, je moet ook inschatten of de nadelen (mogelijke risico's) niet opwegen tegen de voordelen. Maar een beetje hoffelijkheid kan geen kwaad in het verkeer.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja maar wanneer mensen 'aardig' gaan doen, krijg je onoverzichtelijke situaties. Zelfde als automobilisten die ineens remmen voor overstekende voetgangers, waar geen zebrapad is, of mensen die gaan remmen OP een rotonde om een auto de rotonde op te laten draaien.
NAtuurlijk KAN je best aardig doen op een lege snelweg, maar het verwachten van anderen is echt de omgekeerde wereld.
Dit klopt dan wel weer.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja maar wanneer mensen 'aardig' gaan doen, krijg je onoverzichtelijke situaties. Zelfde als automobilisten die ineens remmen voor overstekende voetgangers, waar geen zebrapad is, of mensen die gaan remmen OP een rotonde om een auto de rotonde op te laten draaien.
NAtuurlijk KAN je best aardig doen op een lege snelweg, maar het verwachten van anderen is echt de omgekeerde wereld.
Ja en daarom moet je er dus niet vanuit gaan dat mensen 'aardig' gaan doen. Dat creëert alleen maar extra onoverzichtelijkheid.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:48 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dit klopt dan wel weer.
Maar schuiven wanneer er de ruimte voor is, kan echt geen kwaad hoor. En je voorkomt er gevaarlijke situaties mee.
Want zeg nou zelf... het merendeel op de weg is eigenlijk nog te achterlijk om hun eigen aars te krabben. Laat staan een voertuig van een ton te besturen.
Dat ook.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:01 schreef kikoooooo het volgende:
Ik geloof gewoon echt dat lijstje van het KLPD niet trouwens. Bumperklevers pakken is natuurlijk veel makkelijker dan de onnodig linksrijders aanpakken. Het levert natuurlijk ook veel meer op, 480 euro tegenover 90 euro (even uit mn kop)
Ik maak toch regelmatig mee dat ik inhaal met 120, waarbij ik eerst spiegel en de eerstkomende wagen nog ver weg is, maar die na het wisselen van rijbaan toch ineens achter me zit. Waarom? Omdat die gek minstens 140 rijdt. Vervolgens gaat die op de bumper zitten. Tja, dan zit je toch echt fout bij mij. Want dan heb ik tijd genoeg om naar rechts te gaan. Overigens is een bekeuring voor bumperkleven dan ook terecht.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:58 schreef OldJeller het volgende:
Men heeft lak aan de rest op de weg en gooit z'n auto zomaar op de linkerbaan met alle gevolgen van dien. Vervolgens gaan ze janken dat er zoveel mensen bumperkleven.
Dat kwalificeert natuurlijk sowieso niet als bumperkleven. Bumperkleven is niet even dicht op iemand rijden, maar voor langere tijd, waarbij je redelijkerwijs al genoeg tijd hebt gehad om meer afstand te creeeren.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:58 schreef OldJeller het volgende:
- mensen die heel dicht achter je rijden omdat ze daarnet vol in de ankers moesten omdat jij plots met je 100 km/h van baan wisselde zonder in de spiegels te kijken of de verkeerssituatie (snelheid van de andere automobilisten) niet goed had ingeschat.
Je kunt ook gewoon leren invoegen.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:47 schreef flevoboys het volgende:
Wat ook behoorlijk irritant is als je wil invoegen op de snelweg en de gene op de rechterbaan vertikt het om even naar de linkerbaan te gaan. Waardoor je moet remmen of zelfs het einde van invoegstrook ziet naderen, en je nog niet ben ingevoegd op de snelweg.
Uit ergernis blijven die mensen vaak wel redelijk dichtbij, zeker als ze zien dat die persoon voor hen één of twee voertuigen aan het inhalen is, om die persoon vervolgens aan de kant te zetten.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat kwalificeert natuurlijk sowieso niet als bumperkleven. Bumperkleven is niet even dicht op iemand rijden, maar voor langere tijd, waarbij je redelijkerwijs al genoeg tijd hebt gehad om meer afstand te creeeren.
De essentie is dat men zich aan de "verkeersregels" moet houden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:15 schreef Boldface het volgende:
Merkwaardig dat mensen zich zo ergeren aan bumperkleven. Niet dat ik het goedpraat ofzo, maar je hebt er toch geen last van als een andere auto in je nek loopt te hijgen.... Ik heb veel meer last van slakken op de weg. Van die figuren die op de snelweg constant links rijden, terwijl ze amper boven de 100 uitkomen. En ik heb veel last van aso's die overal doodleuk voorrang nemen, ook als ze dat niet hebben.
Dat soort verkeersgedrag vind ik vele malen ergerlijker.
Nee, het verkeer moet ook goed kunnen doorstromen, dat is ook altijd van belang.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:21 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Zolang de zogenaamde in jouw ogen langzamen 100 km/u rijden en de verkeersregels niet overtreden bij het bijv. links inhalen van vrachtwagens met hun 100 km/u, dien je netjes afstand te houden en voorzichtig te blijven.
De essentie is dat je een beetje rekening houdt met elkaar..quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:21 schreef Bankfurt het volgende:
De essentie is dat men zich aan de "verkeersregels" moet houden.
Als die persoon "ineens" achter je zit dan heb jij de situatie een beetje verkeerd ingeschat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik maak toch regelmatig mee dat ik inhaal met 120, waarbij ik eerst spiegel en de eerstkomende wagen nog ver weg is, maar die na het wisselen van rijbaan toch ineens achter me zit. Waarom? Omdat die gek minstens 140 rijdt. Vervolgens gaat die op de bumper zitten. Tja, dan zit je toch echt fout bij mij. Want dan heb ik tijd genoeg om naar rechts te gaan. Overigens is een bekeuring voor bumperkleven dan ook terecht.
Nogmaals, iemand die met 110 of minder op de linkerbaan zit, moet wmb ook van de weg gehaald worden en minstens aangesproken worden op zijn/haar rijgedrag. Maar bumperkleven bij iemand die 120 rijdt, is gewoon fout.
Nouja, dat dus. Doorstroming is inderdaad erg belangrijk. Helaas zie je soms auto's te kort achter op een vrachtwagen blijven hangen, en zijn ook vaak met wat anders bezig. Foute boel dus.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, het verkeer moet ook goed kunnen doorstromen, dat is ook altijd van belang.
Als je ~ 100 km/h rijdt en een vrachtwagen rijdt dat ook, dan blijf je gewoon achter die vrachtwagen rijden, tenzij de weg volledig vrij is achter je. Anders ontstaat er weer zo'n verkeersopstopping rond die vrachtwagen, iets wat je je dagelijks ziet en ontstaan is door slechte automobilisten.
Precies, want als je gaat remmen om afstand te houden, krijg je weer het volk achter je wat zich gaat irriteren aan jouw remgedrag, en een iemand achter je die dan ook onnodig gaat remmen, en zo krijg je dus een golf-effect. Als het niet nodig is, niet doen inderdaad en laten uitrollen. Zo hoort het.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Maarja, ik ben iemand die zou ook zomaar ineens achter je kunnen zitten als jij met 120 inhaalt.
Ik ga namelijk niet vol in de rem wanneer jij inhaalt, maar ik laat de auto uitrollen, bijkomend nadeel is dat het kan zijn dat ik erg kort op je kom. So be it.
Maar uiteraard zal ik dan niet op je bumper blijven zitten en laar ik mijn auto uitrollen tot een acceptabele afstand... tenzij jij iemand met 120 inhaalt terwijl die auto naast je 119 rijdt, dan moet ik wel duwen, want dan ben je niet in aan het halen, maar aan het hinderen, verkeer onnodig op aan het houden.
Tja, je kunt niet verwachten dat de persoon achter jou gelijk in de remmen gaat. Verder vind ik het nogal dom om zo te reageren. Leuk dat sommige mensen nogal aso doen op de weg, maar dat betekent nog niet dat de rest ook vrijspel hebben voor dit soort onzin. Hierdoor creëer je alleen nog maar meer irritaties.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik maak toch regelmatig mee dat ik inhaal met 120, waarbij ik eerst spiegel en de eerstkomende wagen nog ver weg is, maar die na het wisselen van rijbaan toch ineens achter me zit. Waarom? Omdat die gek minstens 140 rijdt. Vervolgens gaat die op de bumper zitten. Tja, dan zit je toch echt fout bij mij. Want dan heb ik tijd genoeg om naar rechts te gaan. Overigens is een bekeuring voor bumperkleven dan ook terecht.
Nogmaals, iemand die met 110 of minder op de linkerbaan zit, moet wmb ook van de weg gehaald worden en minstens aangesproken worden op zijn/haar rijgedrag. Maar bumperkleven bij iemand die 120 rijdt, is gewoon fout.
Gek dat het in Duitsland verplicht is om naar links te gaan. (Het land waar elke "die-hard" automobilist zo over te spreken is)quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Verplicht naar links? Maar de snelheidsduivels willen toch iedereen verplicht naar rechts hebben, zodat ze door kunnen zoeven!!!quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gek dat het in Duitsland verplicht is om naar links te gaan. (Het land waar elke "die-hard" automobilist zo over te spreken is)
Yup, als er iemand wil invoegen MOET je naar links om ruimte te maken. Tenzij dat niet mogelijk is, dan ga je maar op de rem oid om ruimte te maken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Verplicht naar links? Maar de snelheidsduivels willen toch iedereen verplicht naar rechts hebben, zodat ze door kunnen zoeven!!!
Wat idioot! Duitsersquote:Op zaterdag 17 april 2010 10:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, als er iemand wil invoegen MOET je naar links om ruimte te maken. Tenzij dat niet mogelijk is, dan ga je maar op de rem oid om ruimte te maken.
Dit is NWS, hè, niet KLB.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:10 schreef Hukkie het volgende:
Eens met de klacht. Ik ga zelden over de snelweg, maar louter via provinciale wegen (max 80 kmu). Ik erger me dood aan mensen die op twee meter achter me rijden terwijl ik zelf al 90 rijd, ga er dan langs ofzo.
Die 'grap' was al gemaakt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:25 schreef MaGNeT het volgende:
Heel irritant die bumperklevers.
Soms rijden ze minder dan 2 meter voor me.
Bij het invoegen begin je al vroeg met kijken hoe je uitkomt, zoals je het geleerd hebt tijdens je lessen.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:47 schreef flevoboys het volgende:
Dat. Vooral in Nederland. Duitsers rijden netter en zijn gewend aan hogere snelheden.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En ook het gevolg van mensen die denken elke meter tussenruimte ongestraft te mogen benutten. Bij het inhalen hou ik netjes afstand tot mijn voorganger, schiet er weer zo'n malloot (meestal met een BMW of Audi) tussen in en die degradeert mij dan automatisch tot bumperklever, want ik zak geen tweede keer af.
Dat klopt de duitsers zijn een heer op de snelweg maar een drama in steden zonder richting aan te geven waar ze heen willen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat. Vooral in Nederland. Duitsers rijden netter en zijn gewend aan hogere snelheden.
Uiteraard moet je je aan de verkeersregels houden; dat is een open deur. De vraag is echter wat ergerlijk/hinderlijk weggedrag is. Ik heb zelden tot nooit last van bumperklevers. Die mensen hebben namelijk zélf een probleem, niet ik.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:21 schreef Bankfurt het volgende:
De essentie is dat men zich aan de "verkeersregels" moet houden.
Zolang de zogenaamde in jouw ogen langzamen 100 km/u rijden en de verkeersregels niet overtreden bij het bijv. links inhalen van vrachtwagens met hun 100 km/u, dien je netjes afstand te houden en voorzichtig te blijven.
Om over fietsers nog maar te zwijgen. Die zijn wat dat betreft nog veel erger dan automobilisten. Hoe vaak ik niet op een rotonde (voor niks) sta te wachten op een fietser die gewoon rechtsaf gaat...quote:Op zondag 18 april 2010 02:49 schreef Electrood het volgende:
En die gasten die op een rotonde niks aan geven en kwaad zijn dat ze geen voorrang krijgen! Het is zo makkelijk! Even dat vingertje aan die schakelaar,je hoeft het niet eens nog een keer te doen om uit te schakelen vaak.Maar dat zelfs is menig automobilist te veel moeite.....![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |