Nee, het verkeer moet ook goed kunnen doorstromen, dat is ook altijd van belang.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:21 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Zolang de zogenaamde in jouw ogen langzamen 100 km/u rijden en de verkeersregels niet overtreden bij het bijv. links inhalen van vrachtwagens met hun 100 km/u, dien je netjes afstand te houden en voorzichtig te blijven.
De essentie is dat je een beetje rekening houdt met elkaar..quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:21 schreef Bankfurt het volgende:
De essentie is dat men zich aan de "verkeersregels" moet houden.
Als die persoon "ineens" achter je zit dan heb jij de situatie een beetje verkeerd ingeschat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik maak toch regelmatig mee dat ik inhaal met 120, waarbij ik eerst spiegel en de eerstkomende wagen nog ver weg is, maar die na het wisselen van rijbaan toch ineens achter me zit. Waarom? Omdat die gek minstens 140 rijdt. Vervolgens gaat die op de bumper zitten. Tja, dan zit je toch echt fout bij mij. Want dan heb ik tijd genoeg om naar rechts te gaan. Overigens is een bekeuring voor bumperkleven dan ook terecht.
Nogmaals, iemand die met 110 of minder op de linkerbaan zit, moet wmb ook van de weg gehaald worden en minstens aangesproken worden op zijn/haar rijgedrag. Maar bumperkleven bij iemand die 120 rijdt, is gewoon fout.
Nouja, dat dus. Doorstroming is inderdaad erg belangrijk. Helaas zie je soms auto's te kort achter op een vrachtwagen blijven hangen, en zijn ook vaak met wat anders bezig. Foute boel dus.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, het verkeer moet ook goed kunnen doorstromen, dat is ook altijd van belang.
Als je ~ 100 km/h rijdt en een vrachtwagen rijdt dat ook, dan blijf je gewoon achter die vrachtwagen rijden, tenzij de weg volledig vrij is achter je. Anders ontstaat er weer zo'n verkeersopstopping rond die vrachtwagen, iets wat je je dagelijks ziet en ontstaan is door slechte automobilisten.
Precies, want als je gaat remmen om afstand te houden, krijg je weer het volk achter je wat zich gaat irriteren aan jouw remgedrag, en een iemand achter je die dan ook onnodig gaat remmen, en zo krijg je dus een golf-effect. Als het niet nodig is, niet doen inderdaad en laten uitrollen. Zo hoort het.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Maarja, ik ben iemand die zou ook zomaar ineens achter je kunnen zitten als jij met 120 inhaalt.
Ik ga namelijk niet vol in de rem wanneer jij inhaalt, maar ik laat de auto uitrollen, bijkomend nadeel is dat het kan zijn dat ik erg kort op je kom. So be it.
Maar uiteraard zal ik dan niet op je bumper blijven zitten en laar ik mijn auto uitrollen tot een acceptabele afstand... tenzij jij iemand met 120 inhaalt terwijl die auto naast je 119 rijdt, dan moet ik wel duwen, want dan ben je niet in aan het halen, maar aan het hinderen, verkeer onnodig op aan het houden.
Tja, je kunt niet verwachten dat de persoon achter jou gelijk in de remmen gaat. Verder vind ik het nogal dom om zo te reageren. Leuk dat sommige mensen nogal aso doen op de weg, maar dat betekent nog niet dat de rest ook vrijspel hebben voor dit soort onzin. Hierdoor creëer je alleen nog maar meer irritaties.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik maak toch regelmatig mee dat ik inhaal met 120, waarbij ik eerst spiegel en de eerstkomende wagen nog ver weg is, maar die na het wisselen van rijbaan toch ineens achter me zit. Waarom? Omdat die gek minstens 140 rijdt. Vervolgens gaat die op de bumper zitten. Tja, dan zit je toch echt fout bij mij. Want dan heb ik tijd genoeg om naar rechts te gaan. Overigens is een bekeuring voor bumperkleven dan ook terecht.
Nogmaals, iemand die met 110 of minder op de linkerbaan zit, moet wmb ook van de weg gehaald worden en minstens aangesproken worden op zijn/haar rijgedrag. Maar bumperkleven bij iemand die 120 rijdt, is gewoon fout.
Gek dat het in Duitsland verplicht is om naar links te gaan. (Het land waar elke "die-hard" automobilist zo over te spreken is)quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja maar wanneer mensen 'aardig' gaan doen, krijg je onoverzichtelijke situaties. Zelfde als automobilisten die ineens remmen voor overstekende voetgangers, waar geen zebrapad is, of mensen die gaan remmen OP een rotonde om een auto de rotonde op te laten draaien.
NAtuurlijk KAN je best aardig doen op een lege snelweg, maar het verwachten van anderen is echt de omgekeerde wereld.
Verplicht naar links? Maar de snelheidsduivels willen toch iedereen verplicht naar rechts hebben, zodat ze door kunnen zoeven!!!quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gek dat het in Duitsland verplicht is om naar links te gaan. (Het land waar elke "die-hard" automobilist zo over te spreken is)
Yup, als er iemand wil invoegen MOET je naar links om ruimte te maken. Tenzij dat niet mogelijk is, dan ga je maar op de rem oid om ruimte te maken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Verplicht naar links? Maar de snelheidsduivels willen toch iedereen verplicht naar rechts hebben, zodat ze door kunnen zoeven!!!
Wat idioot! Duitsersquote:Op zaterdag 17 april 2010 10:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, als er iemand wil invoegen MOET je naar links om ruimte te maken. Tenzij dat niet mogelijk is, dan ga je maar op de rem oid om ruimte te maken.
Dit is NWS, hè, niet KLB.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:10 schreef Hukkie het volgende:
Eens met de klacht. Ik ga zelden over de snelweg, maar louter via provinciale wegen (max 80 kmu). Ik erger me dood aan mensen die op twee meter achter me rijden terwijl ik zelf al 90 rijd, ga er dan langs ofzo.
Die 'grap' was al gemaakt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:25 schreef MaGNeT het volgende:
Heel irritant die bumperklevers.
Soms rijden ze minder dan 2 meter voor me.
Bij het invoegen begin je al vroeg met kijken hoe je uitkomt, zoals je het geleerd hebt tijdens je lessen.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:47 schreef flevoboys het volgende:
Wat ook behoorlijk irritant is als je wil invoegen op de snelweg en de gene op de rechterbaan vertikt het om even naar de linkerbaan te gaan. Waardoor je moet remmen of zelfs het einde van invoegstrook ziet naderen, en je nog niet ben ingevoegd op de snelweg.
Dat. Vooral in Nederland. Duitsers rijden netter en zijn gewend aan hogere snelheden.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En ook het gevolg van mensen die denken elke meter tussenruimte ongestraft te mogen benutten. Bij het inhalen hou ik netjes afstand tot mijn voorganger, schiet er weer zo'n malloot (meestal met een BMW of Audi) tussen in en die degradeert mij dan automatisch tot bumperklever, want ik zak geen tweede keer af.
Dat klopt de duitsers zijn een heer op de snelweg maar een drama in steden zonder richting aan te geven waar ze heen willen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat. Vooral in Nederland. Duitsers rijden netter en zijn gewend aan hogere snelheden.
Uiteraard moet je je aan de verkeersregels houden; dat is een open deur. De vraag is echter wat ergerlijk/hinderlijk weggedrag is. Ik heb zelden tot nooit last van bumperklevers. Die mensen hebben namelijk zélf een probleem, niet ik.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:21 schreef Bankfurt het volgende:
De essentie is dat men zich aan de "verkeersregels" moet houden.
Zolang de zogenaamde in jouw ogen langzamen 100 km/u rijden en de verkeersregels niet overtreden bij het bijv. links inhalen van vrachtwagens met hun 100 km/u, dien je netjes afstand te houden en voorzichtig te blijven.
Om over fietsers nog maar te zwijgen. Die zijn wat dat betreft nog veel erger dan automobilisten. Hoe vaak ik niet op een rotonde (voor niks) sta te wachten op een fietser die gewoon rechtsaf gaat...quote:Op zondag 18 april 2010 02:49 schreef Electrood het volgende:
En die gasten die op een rotonde niks aan geven en kwaad zijn dat ze geen voorrang krijgen! Het is zo makkelijk! Even dat vingertje aan die schakelaar,je hoeft het niet eens nog een keer te doen om uit te schakelen vaak.Maar dat zelfs is menig automobilist te veel moeite.....![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |