15.000 euroquote:Op zondag 11 april 2010 18:20 schreef Bruno25 het volgende:
Dat gaat hem geld kosten dan, koos ook blij denk ik
Hangt helemaal af van de situatie. In dit geval is zo maatschappelijk zwaarwegend belang dat ik het mij goed kan voorstellen. Als Peter deze zaak voor het EHRM had gebracht, had hij ook goede kans gehad dat het vonnis vernietigd werd.quote:Op zondag 11 april 2010 18:26 schreef teamlead het volgende:
schandalig dat een journalist denkt boven een uitspraak van een rechter te staan
Schandalig dat een rechter mij een sensationele tv-avond door de neus wilde borenquote:Op zondag 11 april 2010 18:26 schreef teamlead het volgende:
schandalig dat een journalist denkt boven een uitspraak van een rechter te staan
Crimineel!quote:
dan is dat dus de juiste volgorde. Niet gewoon je reet afvegen met een uitspraak van een rechter. Het is niet aan Peterrrrrrrrrrrr om de afweging te maken of dit maatschappelijk belang zo zwaar weegt dat de rechten van de dader/verdachte dan maar genegeerd moeten wordenquote:Op zondag 11 april 2010 18:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van de situatie. In dit geval is zo maatschappelijk zwaarwegend belang dat ik het mij goed kan voorstellen. Als Peter deze zaak voor het EHRM had gebracht, had hij ook goede kans gehad dat het vonnis vernietigd werd.
Zegt iemand die Papierversnipperaar heetquote:
Het feit dat een hoge rechter juist op enige wijze betrokken was bij deze zaak, is genoeg reden om maar zelf een afweging te maken in dit uitzonderlijke geval.quote:Op zondag 11 april 2010 18:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
dan is dat dus de juiste volgorde. Niet gewoon je reet afvegen met een uitspraak van een rechter. Het is niet aan Peterrrrrrrrrrrr om de afweging te maken of dit maatschappelijk belang zo zwaar weegt dat de rechten van de dader/verdachte dan maar genegeerd moeten worden
En terecht. Als onderzoeksjournalist geef je juist zaken aan die niet kloppen. Als een wet of de uitvoering daarvan niet klopt moet je daar iets mee doen en zet je jezelf dus boven rechters, wetgevers en het volk. Maar wel zo dat iedereen het kan zien en er zijn oordeel over kan vormen.quote:Op zondag 11 april 2010 18:26 schreef teamlead het volgende:
Met de rechters van tegenwoordig niet meer dan terecht, flikker op met je rechten voor een kindermoordenaar, dat soort tuig mag blij zijn geen spuitje te krijgen..quote:Op zondag 11 april 2010 18:26 schreef teamlead het volgende:
Ik niks. Maar jij kijkt naar verboden materiaal, misdadiger! : (quote:Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef Crutch het volgende:
[..]
Zegt iemand die Papierversnipperaar heet![]()
Wat heb je te verbergen jonguh, nou?
Nee, Peter legt die keuze bij de kijker.quote:Op zondag 11 april 2010 18:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
dan is dat dus de juiste volgorde. Niet gewoon je reet afvegen met een uitspraak van een rechter. Het is niet aan Peterrrrrrrrrrrr om de afweging te maken of dit maatschappelijk belang zo zwaar weegt dat de rechten van de dader/verdachte dan maar genegeerd moeten worden
Alle programma's van een zender over een kam scherenquote:Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef Klummie het volgende:
een campingzender en het maatschappelijk belang
15000 euro boete voor elk fragment misschien?quote:Op zondag 11 april 2010 18:41 schreef Wilskracht het volgende:
De rechter had dit moeten voorzien.
Daar bedoel ik mee 15000 euro boete is weinig voor Peter.
Dus als boete 1 miljoen euro.
Hoor, Hoor!quote:Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Met de rechters van tegenwoordig niet meer dan terecht, flikker op met je rechten voor een kindermoordenaar, dat soort tuig mag blij zijn geen spuitje te krijgen..
Hij zit eerst nog bij Mathijs als tafelheer bij DWDD.quote:Op zondag 11 april 2010 18:42 schreef FP128 het volgende:
Hulde dat Peter dit doet en SBS6 zal gewoon stilzwijgend de boete betalen.![]()
![]()
En mocht men bij de Rechtbank het boetebedrag verhogen naar ¤ 50,000
per dag dan zal men opnieuw dit betalen als er een groter maatschappelijk nut
moet worden gediend.![]()
Ik durf te wedden dat hij morgen bij P&W zit als gast om even in geuren en
kleuren te vertellen waarom hij voor even maling had aan een rechterlijke
uitspraak.
quote:Op zondag 11 april 2010 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik niks. Maar jij kijkt naar verboden materiaal, misdadiger! : (
quote:Op zondag 11 april 2010 18:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
15000 euro boete voor elk fragment misschien?
Vraag me af of hij een celstraf riskeert door deze aktie
Er wordt gesproken over 'opnamen' in meervoud, dus het lijkt mij 15.000 euro per uitzending. De Vries had het bij RTL Boulevard ook vooral over 'een symbolische uitspraak' van de rechter.quote:5.1. Verbiedt gedaagden zonder voorafgaande toestemming van [eiser] (enig onderdeel van) de heimelijke beeld- en geluidsopnamen van of over [eiser], gemaakt in de kliniek, uit te zenden of anderszins openbaar te maken.
5.2. Verbiedt gedaagden enig andere beeld- en geluidsopnamen van of over [eiser], voor zover niet gemaakt in het kader van gewone nieuwsgaring, zonder volledig onherkenbaar maken van eiser, uit te zenden of anderszins openbaar te maken.
5.3. Bepaalt dat gedaagden, hoofdelijk, een dwangsom verbeuren van ¤ 15.000,- voor iedere overtreding van de onder 5.1 en/of onder 5.2 genoemde verboden.
Waar trek je de grens bij het negeren van een rechterlijke uitspraak?quote:Op zondag 11 april 2010 18:44 schreef HeatWave het volgende:
Als ie een hogere boete krijgt dan dokken we met zijn allen wel, die gasten in die ivorentorens moeten eens uit de wolken komen en zich eens in de maatschappij verplaatsen..
Rechten van de kindermoordenaar, tot het een kind van een rechter is.....
ehm... een tijdje terug heeft de EHRM juist ook bv uitspraak gedaan over de publicatie van foto's van bekende personen en verboden dat bv zomaar Paparazi foto's gepubliceerd mochten worden van hun privesituatie..quote:Op zondag 11 april 2010 18:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van de situatie. In dit geval is zo maatschappelijk zwaarwegend belang dat ik het mij goed kan voorstellen. Als Peter deze zaak voor het EHRM had gebracht, had hij ook goede kans gehad dat het vonnis vernietigd werd.
Bij het negeren van iets debiels als " rechten van een kindermoordenaar"quote:Op zondag 11 april 2010 18:55 schreef Klummie het volgende:
[..]
Waar trek je de grens bij het negeren van een rechterlijke uitspraak?
Daar gaat het niet om. Lees je in.quote:Op zondag 11 april 2010 18:57 schreef Tahiti het volgende:
Die Koos H. heeft toch al levenslang? Welke straf moet ie er nog extra bij krijgen?
Ik vind het niet perse iets goeds, maar in dit geval wel. Het moet eens afgelopen zijn met het beschermen van rechten van dit soort monsters.quote:Op zondag 11 april 2010 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik word een beetje moe van deze zelfbenoemde Japie Krekel van het Nederlandse Volk. Menen, dat hij het beter weet dan de rechter...
Mijn punt is dat een analoge interpretatie, iets wat jij nu ook doet, niet mogelijk is. Het hangt helemaal van de omstandigheden van het geval af.quote:Op zondag 11 april 2010 18:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm... een tijdje terug heeft de EHRM juist ook bv uitspraak gedaan over de publicatie van foto's van bekende personen en verboden dat bv zomaar Paparazi foto's gepubliceerd mochten worden van hun privesituatie..
(Caroline van Hannover-arrest van de EHRM uit 2005)
http://www.ivir.nl/public(...)atie_NJ_2005_22.html
wa dat betreft betwijfel ik of het zo simpel te stellen is dat het EHRm de persvrijheid 'hoger' zou stellen dan bv persoonlijkheidsrechten en privacy van een privepersoon, óók als er 'publieke belangen' of intersse meespeelt
Volgende keer ben jij het. Omdat meneer vindt dat jij schuldig bent, gaat hij jou filmen. Jij gaat naar de rechter, maar die kan niks doen. precedentwerking en zo. Kijken of je dan ook nog zo recht door zee bent.quote:Op zondag 11 april 2010 19:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind het niet perse iets goeds, maar in dit geval wel. Het moet eens afgelopen zijn met het beschermen van rechten van dit soort monsters.
Er gebeurd helemaal niks. De rechter heeft slechts een prijskaartje geplakt op het uitzenden.quote:Op zondag 11 april 2010 19:01 schreef 8108139dpths het volgende:
Ik las het net ja... ben vooral erg benieuwd naar de gevolgen voor De Vries en SBS, of justitie stappen onderneemt, en zo ja, wat voor...
Tsja, die man zit al de maximale straf uit, dus wat is het nut om hem nog meer `zwart te maken`? Voor de ouders van die slachtoffers? Dan moet Peter R. gewoon de weg van de rechtspraak volgen en die man ook voor die vergrijpen aanklagen, nu is het alleen maar gebaseerd op de kijkcijfers. Maarja zelfs Peter Ludolf kijkt SBS6 en leest de Telegraafquote:Op zondag 11 april 2010 18:58 schreef PeterLudolf het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Lees je in.
Doe niet zo elitair joh. Een veroordeelde kindermoordenaar kan nou eenmaal op weinig sympathie rekenen van 'het volk'.quote:Op zondag 11 april 2010 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgende keer ben jij het. Omdat meneer vindt dat jij schuldig bent, gaat hij jou filmen. Jij gaat naar de rechter, maar die kan niks doen. precedentwerking en zo. Kijken of je dan ook nog zo recht door zee bent.
Die 15.000 moet je dus zien als een compensatie voor onvrijwillige privacy schendingquote:Op zondag 11 april 2010 18:53 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Er wordt gesproken over 'opnamen' in meervoud, dus het lijkt mij 15.000 euro per uitzending. De Vries had het bij RTL Boulevard ook vooral over 'een symbolische uitspraak' van de rechter.
Dankzij die kijkcijfers gebeurd dit. Anders hadden de nabestaanden het nooit geweten. Maar jij doet natuurlijk alles gratis.quote:Op zondag 11 april 2010 19:03 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Tsja, die man zit al de maximale straf uit, dus wat is het nut om hem nog meer `zwart te maken`? Voor de ouders van die slachtoffers? Dan moet Peter R. gewoon de weg van de rechtspraak volgen en die man ook voor die vergrijpen aanklagen, nu is het alleen maar gebaseerd op de kijkcijfers. Maarja zelfs Peter Ludolf kijkt SBS6 en leest de Telegraaf
Dat zijn "behandeling" wordt stopgezet, omdat die toch niet helpt en dat hij ook echt voor de rest van zijn waardeloze leven in de cel blijft, zodat hij van onze kinderen afblijft.quote:Op zondag 11 april 2010 18:57 schreef Tahiti het volgende:
Die Koos H. heeft toch al levenslang? Welke straf moet ie er nog extra bij krijgen?
Kopietje maken is zo geregeldquote:Op zondag 11 april 2010 19:07 schreef Mylene het volgende:
Rechter had ook kunnen eisen dat Pater al het beeldmateriaal zou afstaan.
inderdaad want dan ben je joran van der sloot en helpt je pa je als je een moord gepleegd hebtquote:Op zondag 11 april 2010 18:44 schreef HeatWave het volgende:
Als ie een hogere boete krijgt dan dokken we met zijn allen wel, die gasten in die ivorentorens moeten eens uit de wolken komen en zich eens in de maatschappij verplaatsen..
Rechten van de kindermoordenaar, tot het een kind van een rechter is.....
het is dat ik wéét dat je niet zo stupide bent.. anders zou ik nu serieus aan je verstandelijke vermogens gaan twijfelen.quote:Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Met de rechters van tegenwoordig niet meer dan terecht, flikker op met je rechten voor een kindermoordenaar, dat soort tuig mag blij zijn geen spuitje te krijgen..
joa.. maar meer dan levenslang is in nederland nou eenmaal niet mogelijk...quote:Op zondag 11 april 2010 19:23 schreef opastokvis het volgende:
tis wel zo dat de rechters te weinig kennis hebben over wat voor impact een bepaalde straf heeft die ze opleggen.
was daar niet pas een onderzoek naar geweest? jaartje terug ofzo?
Als... als...quote:Op zondag 11 april 2010 18:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zover ik weet zit die gast toch al de rest van zijn leven vast? Of is het opleggen van minimaal 2 keer levenslang genoeg voor de Elsevier lezer?quote:Op zondag 11 april 2010 19:06 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat zijn "behandeling" wordt stopgezet, omdat die toch niet helpt en dat hij ook echt voor de rest van zijn waardeloze leven in de cel blijft, zodat hij van onze kinderen afblijft.
Ik denk eerder de kijkcijfers.quote:
Met TBS behandelingquote:Op zondag 11 april 2010 19:32 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Zover ik weet zit die gast toch al de rest van zijn leven vast?
Ja en? In dit soort gevallen word er ook nog TBS opgelegd om te zorgen dat die gast nooit meer vrijkomt.quote:
Pure geldverspilling. Zo'n Koos H. moet je gewoon zijn hele leven lang in een isoleercel zetten met water en brood, meer niet.quote:Op zondag 11 april 2010 19:35 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Ja en? In dit soort gevallen word er ook nog TBS opgelegd om te zorgen dat die gast nooit meer vrijkomt.
lulquote:Op zondag 11 april 2010 19:38 schreef Loveless85 het volgende:
SBS OP ZWART ALS ZE HET UITZENDEN VANAVOND NU COMMISSARIAAT VAN DE MEDIA NU OP 1
quote:“Het is voor het eerst dat ik tegen een uitspraak van een rechter in ga, maar als een zaak het waard is, is het deze wel. Ik kan en wil mij hier niet bij neerleggen. De wijze waarop Koos H. praat over zijn jonge slachtoffertjes, zijn lichaamstaal en zijn verwrongen psyche laten zien dat deze seriemoordenaar nog steeds levensgevaarlijk is. Hij geeft antwoorden op vragen waar vele nabestaanden al tientallen jaren naar op zoek zijn. Ook de misstanden in de TBS-kliniek evenals de rol van een rechter in het leven van Koos H. moeten worden getoond. Dat kan en mag niet ondergeschikt zijn aan de privacybelangen van deze kille kindermoordenaar. Wij accepteren de gevolgen van deze beslissing en staan er allen voor de volle 100% achter.”
Waarom dan geen doodstraf? Is overigens een stuk goedkoper, als je dan toch zoveel vertrouwen in de Nederlandse Justitie hebt.quote:Op zondag 11 april 2010 19:37 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Pure geldverspilling. Zo'n Koos H. moet je gewoon zijn hele leven lang in een isoleercel zetten met water en brood, meer niet.
als je levenslang hebt, integreer je niet zo heel erg veel meer...quote:Op zondag 11 april 2010 19:40 schreef Loveless85 het volgende:
Vergeet even Koos. H niet hier, het blijft wel een mede-lander en mens natuurlijk. Hopelijk kan hij straks lekker reintegreren van die 15k
In een fatsoenlijke rechtsstaat is de privacy van een kindermoordenaar niet het grootste goedquote:Op zondag 11 april 2010 19:39 schreef teknomist het volgende:
Hopelijk schept dit geen precedent. Inhoudelijk ben ik het wel met Peter R. de Vries eens, maar in een fatsoenlijke rechtsstaat moet je je bij het oordeel van een rechter neerleggen of in hoger beroep gaan, maar niet de uitspraak van een rechter naast je neerleggen en toch doorgaan...
quote:Op zondag 11 april 2010 19:40 schreef Loveless85 het volgende:
Vergeet even Koos. H niet hier, het blijft wel een mede-lander en mens natuurlijk. Hopelijk kan hij straks lekker reintegreren van die 15k
Puttense moordzaak, Schiedammer Parkmoord...daarom dus niet.quote:Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Waarom dan geen doodstraf? Is overigens een stuk goedkoper, als je dan toch zoveel vertrouwen in de Nederlandse Justitie hebt.
Och, bleek al niet uit die move dat hij ineens wel bekende en psychiatrisch onderzoek liet doen al niet dat hij wellicht dan toch via een omweggetje vrij zou kunnen komenquote:Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef teamlead het volgende:
[..]
als je levenslang hebt, integreer je niet zo heel erg veel meer...
nope.. pure onzin. Levenslang is in dit land levenslang. Dan kunnen advocaten een hoop slimmigheidjes denken te verzinnen, maar dat verandert nietsquote:Op zondag 11 april 2010 19:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Och, bleek al niet uit die move dat hij ineens wel bekende en psychiatrisch onderzoek liet doen al niet dat hij wellicht dan toch via een omweggetje vrij zou kunnen komen
tvp.quote:Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef Klummie het volgende:
een campingzender en het maatschappelijk belang
Telegraaf-publiek is tegenwoordig vooral anti-Peter R. omdat hij anti-Wilders isquote:Op zondag 11 april 2010 19:43 schreef Mylene het volgende:
Telegraaf publiek reageert al met wel commentaar op Wilders.
klopt dit bericht?quote:Op zondag 11 april 2010 19:38 schreef Loveless85 het volgende:
SBS OP ZWART ALS ZE HET UITZENDEN VANAVOND NU COMMISSARIAAT VAN DE MEDIA NU OP 1
telegraafpubliek heeft (per ongelukquote:Op zondag 11 april 2010 19:44 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Telegraaf-publiek is tegenwoordig vooral anti-Peter R. omdat hij anti-Wilders isHilarisch die spagaatvorming daar
quote:
Ik zeg: 3.500 000 kijkers. Bij die Joran-uitzending ging daar nog 3 dagen non-stop reclame aan vooraf.quote:Op zondag 11 april 2010 19:45 schreef PeterLudolf het volgende:
Dit gaat echt een knaller van uitzending worden.
Ben ik het wel mee eens ja. Zeker een MISDAADverslaggever zou beter moeten weten en de rechtspraak moeten respecteren. Dan maar in hoger beroep en die uitzending even uitstellen.quote:Op zondag 11 april 2010 19:45 schreef teamlead het volgende:
[..]
telegraafpubliek heeft (per ongeluk) nu wel een punt.. Ook Rudolf staat niet boven de wet natuurlijk
die zelf ook graag willen weten wat er met hun kind gebeurd is. Ik geloof best dat hij vooraf de familie geïnformeerd heeft hoor.quote:Op zondag 11 april 2010 19:44 schreef pleeborstel het volgende:
Mmmm ja ik ga zeker kijken, jammer dat al het bier en chips al op is hier![]()
Pure sensatiezucht is het wel, de man zit al levenslang, gevaar is dus geweken en nieuwe feiten over zaken op deze manier de wereld in helpen vind ik nogal respectloos voor eventuele nabestaanden
En daarom hebben we dus rechters. Om niet van 'het volk' afhankelijk te zijn voor het straffen van misdadigers of vermeende misdadigers.quote:Op zondag 11 april 2010 19:04 schreef PeterLudolf het volgende:
[..]
Doe niet zo elitair joh. Een veroordeelde kindermoordenaar kan nou eenmaal op weinig sympathie rekenen van 'het volk'.
Ja, het is alleen jammer dat mensen als jij die gasten maar blindelings volgen. Dat iemand een titel heeft wil niet zeggen dat ie er ook goed in is..quote:Op zondag 11 april 2010 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En daarom hebben we dus rechters. Om niet van 'het volk' afhankelijk te zijn voor het straffen van misdadigers of vermeende misdadigers.
quote:Op zondag 11 april 2010 19:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, het is alleen jammer dat mensen als jij die gasten maar blindelings volgen. Dat iemand een titel heeft wil niet zeggen dat ie er ook goed in is..
Ik ben echt niet voor totale anarchie, maar dat klakkeloos volgen van een zooitje buiten de werkelijkheid staande theoretici lijkt me ook niet echt slim.
In dit geval, als het om de rechten van iemand die voor de lol kinderen afslacht gaat, ja, 100% zekerquote:Op zondag 11 april 2010 19:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
En dat oordeel dan maar overlaten aan een journalist die maar 1 doel heeft: zo veel mogelijk kijkers om zijn adverteerders blij te houden?
En jammer dat veel mensen niet verder denken. Als De Vries dit soort uitspraken mag negeren, wat houdt anderen dan tegen om uitspraken die HEN onwelgevallig zijn te negeren?quote:Op zondag 11 april 2010 19:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, het is alleen jammer dat mensen als jij die gasten maar blindelings volgen. Dat iemand een titel heeft wil niet zeggen dat ie er ook goed in is..
Ik ben echt niet voor totale anarchie, maar dat klakkeloos volgen van een zooitje buiten de werkelijkheid staande theoretici lijkt me ook niet echt slim.
Ja en wel terecht immers. Het kan namelijk ook om jouw privacy gaan.quote:Op zondag 11 april 2010 19:57 schreef Bestolene het volgende:
Geweldig hoe sommige mensen zich bijna persoonlijk beledigd en aangerand voelen als de Vries opzettelijk het vonnis van een rechter negeert
quote:Op zondag 11 april 2010 19:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In dit geval, als het om de rechten van iemand die voor de lol kinderen afslacht gaat, ja, 100% zeker.
ja, want als het over een pedo gaat kun je niet tegen zijn natuurlijk he...quote:Op zondag 11 april 2010 19:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In dit geval, als het om de rechten van iemand die voor de lol kinderen afslacht gaat, ja, 100% zeker.
Dan is het aan de rechter om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt he, door bijv gewoon dit soort dingen NIET te verbieden, oftewel een GOEIE uitspraak te doenquote:Op zondag 11 april 2010 19:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En jammer dat veel mensen niet verder denken. Als De Vries dit soort uitspraken mag negeren, wat houdt anderen dan tegen om uitspraken die HEN onwelgevallig zijn te negeren?
Dat is jouw mening. Maar als ik nou vind dat jouw rechten minder waard zijn dan mijn normen en waarden? En jij gaat naar de rechter om mij te stoppen en ik publiceer dat toch? Omdat jij blond haar hebt of zo? Of omdat je Joods bent? Of Italiaan? En ik vind dat jij om die reden minder rechten hebt dan je buurman die al die dingen niet is?quote:Op zondag 11 april 2010 19:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het gaat gewoon nergens over, het zijn wat beelden van een moordenaar, niet van een of andere onschuldige oid. In dit specifieke geval kan die rechter mijn reet kussen met zijn domme uitspraak.quote:Op zondag 11 april 2010 20:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
[..]
ja, want als het over een pedo gaat kun je niet tegen zijn natuurlijk he...
Komop HW.. zo debiel ben je niet
kortom: een uitspraak geldt alleen als je het er mee eens bent....quote:Op zondag 11 april 2010 20:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan is het aan de rechter om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt he, door bijv gewoon dit soort dingen NIET te verbieden, oftewel een GOEIE uitspraak te doen.
Dat kan jij wel vinden, maar het enige wat strafbaar is het vermoorden van kinderen, blond zijn gewoon nietquote:Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Maar als ik nou vind dat jouw rechten minder waard zijn dan mijn normen en waarden? En jij gaat naar de rechter om mij te stoppen en ik publiceer dat toch? Omdat jij blond haar hebt of zo? Of omdat je Joods bent? Of Italiaan? En ik vind dat jij om die reden minder rechten hebt dan je buurman die al die dingen niet is?
Nope, alleen als die ergens op gebaseerd is, rechten van een kindermoordernaar zijn niet relevantquote:Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
kortom: een uitspraak geldt alleen als je het er mee eens bent....
Volgens mij was er een prima uitspraak. Beelden niet gebruiken, de informatie wel. Oftewel, met voice over, teksten in beeld, nagespeeld door acteurs hadden de Vries en co ook hun verhaal kunnen vertellen.quote:Op zondag 11 april 2010 20:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan is het aan de rechter om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt he, door bijv gewoon dit soort dingen NIET te verbieden, oftewel een GOEIE uitspraak te doen.
er is ook niemand die beweert dat Koos H. onterecht vastzit....quote:Op zondag 11 april 2010 20:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat kan jij wel vinden, maar het enige wat strafbaar is het vermoorden van kinderen, blond zijn gewoon niet.
De rechter die dit gezwel heeft opgesloten heeft het goed gedaan.
Nee wel als de gevolgen als je je er niet aan houdt erg genoeg zijn om je te verhinderen je er niet aan te houdenquote:Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
kortom: een uitspraak geldt alleen als je het er mee eens bent....
vandaag een kindermoordenaar, morgen een wietteler, volgend jaar mensen in een vectra?quote:Op zondag 11 april 2010 20:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, alleen als die ergens op gebaseerd is, rechten van een kindermoordernaar zijn niet relevant.
Ga even 500 jaar terug naar de middeleeuwen met dat soort ideeën. Die man zit zijn straf al uit. Het is niet aan Peter R. of wie dan ook om hem nog eens aan te pakken.quote:Op zondag 11 april 2010 20:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, alleen als die ergens op gebaseerd is, rechten van een kindermoordernaar zijn niet relevant.
Dat had ook op andere manieren gekund. Daar was een prima compromis uitspraak van de rechter voor.quote:Op zondag 11 april 2010 20:05 schreef Geleerde het volgende:
Nu krijgen we toch te zien en te horen wat deze Koos H allemaal heeft uitgespookteen zeer goede moef van de Vries
ja, en daar verschillen we dus van meningquote:Op zondag 11 april 2010 20:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ga even 500 jaar terug naar de middeleeuwen met dat soort ideeën. Die man zit zijn straf al uit. Het is niet aan Peter R. of wie dan ook om hem nog eens aan te pakken.
Hij pakt hem aan?quote:Op zondag 11 april 2010 20:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ga even 500 jaar terug naar de middeleeuwen met dat soort ideeën. Die man zit zijn straf al uit. Het is niet aan Peter R. of wie dan ook om hem nog eens aan te pakken.
dan had de rechter het gebruik van de informatie wel verboden.. en dat is niet gebeurdquote:Op zondag 11 april 2010 20:06 schreef bascross het volgende:
Die rechter heeft het verboden omdat een oude makker betrokken is. Daarom een terechte middelvinger richting de uitspraak.
Waarom heeft de rechter dan wel toegestaan dat alle informatie gebruikt mag worden?quote:Op zondag 11 april 2010 20:06 schreef bascross het volgende:
Die rechter heeft het verboden omdat een oude makker betrokken is. Daarom een terechte middelvinger richting de uitspraak.
ja, want die worden idd ook door de hele maatschappij gehaatquote:Op zondag 11 april 2010 20:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
vandaag een kindermoordenaar, morgen een wietteler, volgend jaar mensen in een vectra?
Iemand zijn privacy schenden vind ik net zo goed iemand aanpakken. Zou wat zijn dat je met een verborgen camera overal binnen mag komen en iedereen het lukraak gaat uitzenden.quote:Op zondag 11 april 2010 20:07 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Hij pakt hem aan?
Nee, hij zou komen met (nieuwe) onthullingen. Jij doet alsof Peter iemand de kliniek instuurt met een knuppel en vlindermes.
Door de maatschappij gehaat worden is de maatstafquote:Op zondag 11 april 2010 20:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, want die worden idd ook door de hele maatschappij gehaat.
Dat slappe gedoe altijd, een wietteler doet geen kwaad, jouw kind maar vermoorden dan, zo erg is het niet, net zo erg als wiettelen. toch?.
leg het maar weer in je eigen straatje uit. Er zijn nou eenmaal verschillende strafmaten en voor lustmoordenaars is het gewoon einde verhaal, tenminste zo zou het moeten zijn.quote:Op zondag 11 april 2010 20:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Door de maatschappij gehaat worden is de maatstaf
Wat een idioterie...
Word lekker rechter of verhuis dan. We hebben in dit land rechters om te bepalen wat wel of niet kan en welke straf er voor geldt. En dan hou je ALTIJD mensen die het geen goeie uitspraak vinden (en mensen die het wél goed vinden wss). Als je vervolgens je er maar niet aan hoeft te houden omdat je het niet eens bent met de uitspraak kunnen we net zo goed mensen als Koos H morgen vrijlaten. Vast ook wel ergens iemand te vinden die dat geen goeie uitspraak vondquote:Op zondag 11 april 2010 20:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nogmaals: waar zie je mij beweren dat het vermoorden van een kind niet erg zou zijn? Of dat Koos H. onterecht veroordeeld zou zijn? of dat hij ook maar in de verte nog lijkt op een normaal mens?quote:Op zondag 11 april 2010 20:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, want die worden idd ook door de hele maatschappij gehaat.
Dat slappe gedoe altijd, een wietteler doet geen kwaad, jouw kind maar vermoorden dan, zo erg is het niet, net zo erg als wiettelen. toch?.
oh, je kunt het prima oneens zijn met die uitspraak hoorquote:Op zondag 11 april 2010 20:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
leg het maar weer in je eigen straatje uit. Er zijn nou eenmaal verschillende strafmaten en voor lustmoordenaars is het gewoon einde verhaal, tenminste zo zou het moeten zijn.
En in dit geval is het uitzenden van een filmpje van zo'n beest nou niet echt een drama...
Het zou zo moeten zijn dat wat een rechter zegt, gerespecteerd wordt. Wat jij wilt is de rechtspraak compleet omver gooien. Burgers die gaan bepalen hoe het gaat.quote:Op zondag 11 april 2010 20:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
leg het maar weer in je eigen straatje uit. Er zijn nou eenmaal verschillende strafmaten en voor lustmoordenaars is het gewoon einde verhaal, tenminste zo zou het moeten zijn.
En in dit geval is het uitzenden van een filmpje van zo'n beest nou niet echt een drama...
Over het algemeen vind ik dat ook hoor, maar nu gewoon nietquote:Op zondag 11 april 2010 20:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
oh, je kunt het prima oneens zijn met die uitspraak hoor.
het is alleen volstrekt idioot om dan niet in hoger beroep te gaan, maar om dan zelf maar voor rechter te gaan spelen
Serieus he, ik verbaas me echt nog altijd over de gedachtegang van mensen zoals jij. Hoe totaal verknipt ben je?quote:Op zondag 11 april 2010 20:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Iemand zijn privacy schenden vind ik net zo goed iemand aanpakken. Zou wat zijn dat je met een verborgen camera overal binnen mag komen en iedereen het lukraak gaat uitzenden.
leg eens uit waar voor jou dan het verschil zit? Waarom weet Peter het beter dan de rechter dit keer? waarom hoeft Peter zich niet aan de wet te houden maar jij en ik wel?quote:Op zondag 11 april 2010 20:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Over het algemeen vind ik dat ook hoor, maar nu gewoon niet.
Respect hebben voor de rechtspraak staat gelijk aan verknipt zijn?quote:Op zondag 11 april 2010 20:13 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Serieus he, ik verbaas me echt nog altijd over de gedachtegang van mensen zoals jij. Hoe totaal verknipt ben je?
ja, want die nabestaanden willen dat vást delen met de rest van nederland...quote:Op zondag 11 april 2010 20:15 schreef Geleerde het volgende:
Als je kijkt naar het feit, kindermoordenaar, dan mag alles uitgezonden worden of de rechter het nou verbied of niet! Nu krijgen de nabestaanden tenminste te horen wat er allemaal is gebeurd met hun vermoorde kinder!! 1000 maa lof voor Peter R de Vries!!![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat het in dit geval totaal onzinnig is!quote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
leg eens uit waar voor jou dan het verschil zit? Waarom weet Peter het beter dan de rechter dit keer? waarom hoeft Peter zich niet aan de wet te houden maar jij en ik wel?
Waarom negeer je steeds maar weer dat de rechter ruimte heeft gelaten om de informatie gewoon te gebruiken?quote:Op zondag 11 april 2010 20:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat het in dit geval totaal onzinnig is!
Waarom moeten de rechten van zo iemand beschermd worden? Wat is het belang? Als PdV nou iets heeft dat van belang is, zoals hijzelf zegt.
Ik zie niet in waarom iemand die iemands kind voor de lol heeft vermoord nog enige rechten heeft op dit gebeid, nee, hij hoeft niet perse dood, maar een flimpje over hem uitzenden, nou nou, bel amnesty!
Volkomen mee eens, deze Koos H is wat dit betreft totaal rechteloos!!!! Uitzenden, en wel de volle hap ervan!!!quote:Op zondag 11 april 2010 20:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom moeten de rechten van zo iemand beschermd worden? Wat is het belang? Als PdV nou iets heeft dat van belang is, zoals hijzelf zegt.
Ik zie niet in waarom iemand die iemands kind voor de lol heeft vermoord nog enige rechten heeft op dit gebeid, nee, hij hoeft niet perse dood, maar een flimpje over hem uitzenden, nou nou, bel amnesty!
Stevig vast blijven houden aan de reglementen, ook als het gaat om een kinder-lust-moordenaar, die weleens binnen 5 jaar op straat zou komen te staan?quote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Respect hebben voor de rechtspraak staat gelijk aan verknipt zijn?
Misschien moet je even bij jezelf te rade gaan.....
Het is niet aan jou of iemand anders om dit forum om de grenzen op te schuiven. Daar hebben we rechters voor. Die heeft in dit geval een prima uitspraak gedaan waarbij Peter R alles wat die wist bekend kon maken.quote:Op zondag 11 april 2010 20:20 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Stevig vast blijven houden aan de reglementen, ook als het gaat om een kinder-lust-moordenaar, die weleens binnen 5 jaar op straat zou komen te staan?
Nee, in zulke gevallen hoor je de grenzen van het toelaatbare iets op te schuiven.
En waar die grens ligt? Die begint bij mensen die voor hun eigen lust en geilheid een kindje vermoorden. En daarmee een gezin, een familie, een buurt een trauma bezorgen.
Een uitspraak op basis van iets wat je niet gezien hebt? Zo kennen we dit land weer, een land vol falers. Beter bekend als rechters.quote:Zowel de programmamakers als SBS en Endemol zijn van mening dat de uitzending – die overigens niet is bekeken door de rechtbank – wel degelijk een groot maatschappelijk belang dient en dit zwaarder zou moeten wegen dan de privacy van een tot levenslang veroordeelde lust- en kindermoordenaar.
Ik vind die uitspraak an sich ook merkwaardig... maar feit is dat we in dit land nou eenmaal een aantal bevoegdheden hebben neergelegd bij rechters. En de rechter vond in dit geval dat de informatie een maatschappelijk belang diende en gebruikt mag worden, maar dat het in beeld brengen van een aantal zaken een dermate grote schending van de rechten van deze man waren dat het niet geoorloofd is.quote:Op zondag 11 april 2010 20:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
welk stukje van "levenslange gevangenisstraf" is voor jou niet te bevatten?quote:Op zondag 11 april 2010 20:20 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Stevig vast blijven houden aan de reglementen, ook als het gaat om een kinder-lust-moordenaar, die weleens binnen 5 jaar op straat zou komen te staan?
Nee, in zulke gevallen hoor je de grenzen van het toelaatbare iets op te schuiven.
En waar die grens ligt? Die begint bij mensen die voor hun eigen lust en geilheid een kindje vermoorden. En daarmee een gezin, een familie, een buurt een trauma bezorgen.
Peter R heeft op prive terrein ongevraagd beelden gemaakt van een prive persoon. Dat mag gewoon niet zomaar uitgezonden worden.quote:Op zondag 11 april 2010 20:22 schreef bascross het volgende:
[..]
Een uitspraak op basis van iets wat je niet gezien hebt? Zo kennen we dit land weer, een land vol falers. Beter bekend als rechters.
BEFEHL IST BEFEHL!!!!!!!!!!quote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Respect hebben voor de rechtspraak
Ze hebben de beelden niet eens gezienquote:Op zondag 11 april 2010 20:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom negeer je steeds maar weer dat de rechter ruimte heeft gelaten om de informatie gewoon te gebruiken?
Alles wat Peter R te weten is gekomen kan die delen met de rest van Nederland. Die beelden zijn GEEN extra toevoeging daarop.
Ja, gefeliciteerd. Het zou echter toch handig zijn om het eerst even te bekijken imo.quote:Op zondag 11 april 2010 20:24 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Peter R heeft op prive terrein ongevraagd beelden gemaakt van een prive persoon. Dat mag gewoon niet zomaar uitgezonden worden.
De rechter hoeft dergelijke beelden niet te bekijken om daar een oordeel over te kunnen geven.
hoezo? wat is er niet duidelijk aan die regel dan?quote:Op zondag 11 april 2010 20:25 schreef bascross het volgende:
[..]
Ja, gefeliciteerd. Het zou echter toch handig zijn om het eerst even te bekijken imo.
De mening van de rechter is belangrijker dan die van ons.quote:Op zondag 11 april 2010 20:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze hebben de beelden niet eens gezien.
Wie negeert er nou dingen hier, ik of de oh zo alwetende rechter? Waarom kan JIJ niet inzien dat ook die gasten fouten maken? En dat die fouten best aan de kaak gesteld kunnen worden.
En jeteksten als " het is niet aan jou op een forum en, niet beter dan een crimineel" geven alweer aan dat jij dezelfde oogkleppen ophebt>
Hoofdletters aub.quote:Op zondag 11 april 2010 20:26 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoezo? wat is er niet duidelijk aan die regel dan?
Waarom zou de rechter die beelden moeten zien?quote:Op zondag 11 april 2010 20:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie negeert er nou dingen hier, ik of de oh zo alwetende rechter? Waarom kan JIJ niet inzien dat ook die gasten fouten maken? En dat die fouten best aan de kaak gesteld kunnen worden.
En jeteksten als " het is niet aan jou op een forum en, niet beter dan een crimineel" geven alweer aan dat jij dezelfde oogkleppen ophebt>
Jij.quote:Op zondag 11 april 2010 20:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, en dat zal hij dan ook wel braaf doenquote:Op zondag 11 april 2010 20:26 schreef Maverick_tfd het volgende:
Natuurlijk staat het iemand geheel vrij om een uitspraak aan zijn laars te lappen maar dan krijg je de gevolgen wel te verwerken. de Vries zal dus ook die boete moeten betalen (en dat zal hij ongetwijfeld ook doen).
Want?quote:Op zondag 11 april 2010 20:25 schreef bascross het volgende:
[..]
Ja, gefeliciteerd. Het zou echter toch handig zijn om het eerst even te bekijken imo.
HOEZO? WAT IS ER NIET DUIDELIJK AAN DIE REGEL DAN??quote:
Misschien niet, maar misschien komt de rechter dan WEL tot inzicht dat de kleine overtreding toch wel gerechtvaardigd is, wie weet wat er op te zien is.quote:Op zondag 11 april 2010 20:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Want?
Door die beelden te bekijken worden ze ineens legaal ofzo?
Geen capslock aub.quote:Op zondag 11 april 2010 20:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
HOEZO? WAT IS ER NIET DUIDELIJK AAN DIE REGEL DAN??
zo beter spellingsnazi?
Die rechter heeft bepaald dat alle informatie die verkregen is uit die opnames gebruikt mogen worden.quote:Op zondag 11 april 2010 20:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien niet, maar misschien komt de rechter dan WEL tot inzicht dat de kleine overtreding toch wel gerechtvaardigd is, wie weet wat er op te zien is.
Ik heb geen idee, dat is vanavond te zienquote:Op zondag 11 april 2010 20:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Die rechter heeft bepaald dat alle informatie die verkregen is uit die opnames gebruikt mogen worden.
Leg nou eens 1 keer uit waarom die beelden dan perse uitgezonden moeten worden.
Wat is er amateuristisch aanquote:Op zondag 11 april 2010 20:29 schreef bascross het volgende:
[..]
Geen capslock aub.
De regel is vrij duidelijk, het is echter nogal amateuristisch naar mijn mening.
He?quote:Op zondag 11 april 2010 20:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, dat is vanavond te zien.
De rechter hoeft de beelden niet te zien om tot een uitspraak te kunnen komen....quote:Op zondag 11 april 2010 20:32 schreef Geleerde het volgende:
Er staat te lezen in de telegraaf dat de rechter niet eens de beelden heeft gezien voor er een uitspraak over werdt gedaan! Ik moet nog zien waar de Vries voor veroordeeld gaat worden? Want ook de rechters hier in dit land zitten vanavond allemaal voor de buis gekluisterd tijdens deze uitzending van Koos H!! Ik kan niet wachten tot half 10.![]()
![]()
![]()
Zodat iedereen kan zien en horen wat deze Koos H allemaal uitgespookt heeft!! En zonder beelden kunnen of kan je geen goede beoordeling geven!!quote:Op zondag 11 april 2010 20:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Die rechter heeft bepaald dat alle informatie die verkregen is uit die opnames gebruikt mogen worden.
Leg nou eens 1 keer uit waarom die beelden dan perse uitgezonden moeten worden.
Ja, want PdV is dat van mening en wil er dus een boete voor riskeren en zijn hele carriere, dus ik geloof wel dat het nut heeft, waarom zou hij het anders doen. Als er straks niets te zien is staat ie toch voor lul?quote:Op zondag 11 april 2010 20:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
He?
Je hebt geen idee wat de toevoeging is, maar je loopt nu wel al te gillen dat die beelden perse uitgezonden moeten worden
Echt he, wat een campingzendervolk.quote:Op zondag 11 april 2010 20:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De rechter hoeft de beelden niet te zien om tot een uitspraak te kunnen komen....
Wat een stel dombo's lopen hier toch rond. Ga je eens verdiepen in de wet voordat je uitspraken komt doen die nergens op slaan...
Waarom niet? Alles wat er gezegd is mocht gewoon gebruikt worden!quote:Op zondag 11 april 2010 20:34 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Zodat iedereen kan zien en horen wat deze Koos H allemaal uitgespookt heeft!! En zonder beelden kunnen of kan je geen goede beoordeling geven!!
Het gebeurt toch vrij vaak. Hoezo nu ineens alle ophef?quote:Op zondag 11 april 2010 20:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat is er amateuristisch aan
Gewoon Nederlandse wetgeving. Beelden gemaakt op prive terrein mogen niet zomaar openbaar gemaakt worden.
quote:Op zondag 11 april 2010 20:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, want PdV is dat van mening en wil er dus een boete voor riskeren en zijn hele carriere, dus ik geloof wel dat het nut heeft, waarom zou hij het anders doen. Als er straks niets te zien is staat ie toch voor lul?
Sensatie, drang naar hoge kijkcijfers zal niet meespelen denk je?quote:Op zondag 11 april 2010 20:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, want PdV is dat van mening en wil er dus een boete voor riskeren en zijn hele carriere, dus ik geloof wel dat het nut heeft, waarom zou hij het anders doen. Als er straks niets te zien is staat ie toch voor lul?
Je bent wel lekker star he? Befehl is befehl!quote:Op zondag 11 april 2010 20:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De rechter hoeft de beelden niet te zien om tot een uitspraak te kunnen komen....
Wat een stel dombo's lopen hier toch rond. Ga je eens verdiepen in de wet voordat je uitspraken komt doen die nergens op slaan...
Wat is het maatschappelijk belang in deze zaak dan precies, behalve het spekken van de kas van SBS en het bevredigen van de mediageilheid van Peter R. en de sensatielust van mongolen die geen enkel benul hebben van het belang van de rechtsstaat, ook voor henzelf?quote:Op zondag 11 april 2010 18:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zoals wanneer gebeurd het?quote:Op zondag 11 april 2010 20:36 schreef bascross het volgende:
[..]
Het gebeurt toch vrij vaak. Hoezo nu ineens alle ophef?
De rechter heeft altijd gelijk. Zij zijn alwetend.quote:Op zondag 11 april 2010 20:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je bent wel lekker star he? Befehl is befehl!
De rechtstaat is de afgelopen jaren zovaak in de fout gegaan (seban anyone) dat ik niet snap dat er mensen zijn die er geen twijfels bij hebben, dit blinde gevolg is precies waardoor rechters zovaak de zaak verneuken!
Het staat in de wet, dus het moet zo! Iets realistischer en vanuit de maatschappij denken gaat toch echt boven letterlijk een boek volgen.
Oh vast wel, maar blind achter de rechters staan " want die hebben ervoor geleerd" is nog veel naiever...quote:Op zondag 11 april 2010 20:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Sensatie, drang naar hoge kijkcijfers zal niet meespelen denk je?
Naïef....
Ik denk dat de grootste dombo de schrijver van bovenstaand bericht is! Ik begrijp echt wel hoe de rechtspraak in elkaar steekt, maar ben en blijf van mening dat deze beelden uitgezonden moeten worden om het publiek te laten zien dat deze Koos H nooit maar dan ook nooit meer vrij mag komen!!!!!!!quote:Op zondag 11 april 2010 20:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je noemt net iedereen hier dom en je kan zelf niet spellen(gebeurd?). Lijkt mij niet zinvol om deze discussie nog voort te zetten.quote:Op zondag 11 april 2010 20:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals wanneer gebeurd het?
Heb je voorbeelden daarvan wanneer dergelijke opnames in gevangenissen gemaakt zijn gewoon gebruikt werden.
De rechtspraak is vele malen meer gewoon goed geweest. Maar dat komt niet in de media. Het is wel heel simpel, en tekenend, om alle uitspraken van rechters maar als fout te bestempelen wegens die incidenten.quote:Op zondag 11 april 2010 20:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je bent wel lekker star he? Befehl is befehl!
De rechtstaat is de afgelopen jaren zovaak in de fout gegaan (seban anyone) dat ik niet snap dat er mensen zijn die er geen twijfels bij hebben, dit blinde gevolg is precies waardoor rechters zovaak de zaak verneuken!
Het staat in de wet, dus het moet zo! Iets realistischer en vanuit de maatschappij denken gaat toch echt boven letterlijk een boek volgen.
quote:Op zondag 11 april 2010 20:36 schreef HeatWave het volgende:
Waarom? Het publiek gaat niet over een eventuele vrijlating van die vent.quote:Op zondag 11 april 2010 20:37 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ik denk dat de grootste dombo de schrijver van bovenstaand bericht is! Ik begrijp echt wel hoe de rechtspraak in elkaar steekt, maar ben en blijf van mening dat deze beelden uitgezonden moeten worden om het publiek te laten zien dat deze Koos H nooit maar dan ook nooit meer vrij mag komen!!!!!!!
Moeilijk gaan doen over spelfoutenquote:Op zondag 11 april 2010 20:38 schreef bascross het volgende:
[..]
Je noemt net iedereen hier dom en je kan zelf niet spellen(gebeurd?). Lijkt mij niet zinvol om deze discussie nog voort te zetten.
hijquote:Op zondag 11 april 2010 20:37 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ik denk dat de grootste dombo de schrijver van bovenstaand bericht is! Ik begrijp echt wel hoe de rechtspraak in elkaar steekt, maar ben en blijf van mening dat deze beelden uitgezonden moeten worden om het publiek te laten zien dat deze Koos H nooit maar dan ook nooit meer vrij mag komen!!!!!!!
Waarom moeten perse de beelden gebruikt worden?quote:Op zondag 11 april 2010 20:37 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Nee, maar jij noemt mensen dombo's terwijl je zelf niet kan spellen.quote:Op zondag 11 april 2010 20:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Moeilijk gaan doen over spelfouten
Zijn je argumenten op?
Blind achter Peter staan is wel slim?quote:Op zondag 11 april 2010 20:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh vast wel, maar blind achter de rechters staan " want die hebben ervoor geleerd" is nog veel naiever...
Jezus wat ben jij domquote:Op zondag 11 april 2010 20:37 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ik misschien ook wel, maar in DIT geval kan die kindermoordenaar gewoon de kolere krijgen met zijn rechtenquote:Op zondag 11 april 2010 20:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De rechtspraak is vele malen meer gewoon goed geweest. Maar dat komt niet in de media. Het is wel heel simpel, en tekenend, om alle uitspraken van rechters maar als fout te bestempelen wegens die incidenten.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak dan in Peter R. En in dit geval was er een prima werkbare oplossing.
Wie doet ie er kwaad mee? precies, who the fuck cares...quote:Op zondag 11 april 2010 20:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Blind achter Peter staan is wel slim?
Omdat ik mijn reacties hier niet behandel als een examenwerkstuk mag ik mensen niet aanspreken op hun onwetendheid over de Nederlandse wetquote:Op zondag 11 april 2010 20:41 schreef bascross het volgende:
[..]
Nee, maar jij noemt mensen dombo's terwijl je zelf niet kan spellen.
dus de wet overtreden mag, zolang je er maar niemand kwaad mee doet? Is dat het nieuwe criterium?quote:Op zondag 11 april 2010 20:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie doet ie er kwaad mee? precies, who the fuck cares...
Hij overtreed gewoon de wet en een rechterlijke uitspraak. Daarmee schendt die de privacy van een persoon.quote:Op zondag 11 april 2010 20:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie doet ie er kwaad mee? precies, who the fuck cares...
Deze uitermate goede post las ik net op geenstijl:quote:Op zondag 11 april 2010 20:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat ik mijn reacties hier niet behandel als een examenwerkstuk mag ik mensen niet aanspreken op hun onwetendheid over de Nederlandse wet
Sneu....
Als het zo moet, dan kun je maar beter wegblijven ja.
quote:Integer zijn heeft juist te maken met hoe je zelf bent, ook als er even geen overheid is die op je let. Ik stel niet zomaar alle slaafsheid aan wetten gelijk aan integriteit. Morgen verzinnen ze weer een andere wet die lijnrecht indruist tegen een eerdere, en dan zou dat opeens weer "integer" heten. Het is stom toeval als integriteit ook net klopt met een wet die ze verzinnen
Als hij nog meer dingen heeft gezegd in het filmpje, dan kan Peter R dat ook zonder de beelden bekend maken.quote:Op zondag 11 april 2010 20:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik misschien ook wel, maar in DIT geval kan die kindermoordenaar gewoon de kolere krijgen met zijn rechten. Dat is het hele punt, die rechter moet gewoon eens nokken met het beschermen van veroordeelden. Ze krijgen eten, drinken en een dak boven hun hoofd, daar houdt het wel op qua rechten, zeker als hij misschien in het filmpje nog wel meer dingen opbiecht, of zegt ervan genoten te hebben, weet ik het..
En ja, het gaat mij dus om DIT geval...
Dt laaste is dus het hele punt, dat maakt voor MIJ wel uitquote:Op zondag 11 april 2010 20:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hij overtreed gewoon de wet en een rechterlijke uitspraak. Daarmee schendt die de privacy van een persoon.
En of dat een veroordeelde is maakt geen ene fuck uit.
Ben ik met je eens. Maar ik weet zeker dat een publieke opinie zeer zwaar meeweegt in een uitspraak van een rechter!!!!!!! En zeker als het gaat om een kindermoordenaar!!!!!!!!quote:Op zondag 11 april 2010 20:40 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Waarom? Het publiek gaat niet over een eventuele vrijlating van die vent.
We leven in een land waar we gebruik maken van rechters. Jouw mening of die van Peter is dus niet de maatstaf die we moeten hanteren.quote:Op zondag 11 april 2010 20:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dt laaste is dus het hele punt, dat maakt voor MIJ wel uit.
Je hebt de beelden niet gezien maar weet al wel dat hij op basis daarvan nooit meer vrij mag komen?quote:Op zondag 11 april 2010 20:37 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Nope, maar dan kan ik het nog wel eens zijn met PdV en zijn acties, in dit gevalquote:Op zondag 11 april 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
We leven in een land waar we gebruik maken van rechters. Jouw mening of die van Peter is dus niet de maatstaf die we moeten hanteren.
Waarom zouden die minder rechten moeten krijgen?quote:Op zondag 11 april 2010 20:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, maar dan kan ik het nog wel eens zijn met PdV en zijn acties, in dit geval.
En ik hoop dat er een discussie komt in de politiek, met als gevolg verminderde rechten voor veroordeelden van dit soort misdriijven.
Als het goed is zou dat maar voor een (klein) deel moeten meewegen, anders blijft er weinig over van een/de rechtsstaat.quote:Op zondag 11 april 2010 20:47 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar ik weet zeker dat een publieke opinie zeer zwaar meeweegt in een uitspraak van een rechter!!!!!!! En zeker als het gaat om een kindermoordenaar!!!!!!!!
Omdat het nuttloze mensen zijnquote:Op zondag 11 april 2010 20:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom zouden die minder rechten moeten krijgen?
In dit geval wordt de dader levenslang opgesloten. Lijkt me een flinke inperking van je rechten.
klopt! Maar ik ga ervan uit dat als Peter de Vries zegt dat het schokkende beelden zijn, dan ga ik daar vanuit. Want je zet niet zomaar een rechterlijke uitspraak naast je neer!!!!!quote:Op zondag 11 april 2010 20:50 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Je hebt de beelden niet gezien maar weet al wel dat hij op basis daarvan nooit meer vrij mag komen?
Als het nutteloze mensen zijn, wat voor een nut heeft het dan om er nog aandacht aan te bestedenquote:Op zondag 11 april 2010 20:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat het nuttloze mensen zijn.
Ja, dan kan dit er ook nog wel bij.
Rudolf doet dat dus wel zomaar.... hij had het ook kunnen laten naspelen door een of andere afgekeurde gtst-acteur.. maar hij kiest ervoor om te gaan voor effectbejag ipv inhoudquote:Op zondag 11 april 2010 20:54 schreef Geleerde het volgende:
[..]
klopt! Maar ik ga ervan uit dat als Peter de Vries zegt dat het schokken beelden zijn, dan ga ik daar vanuit. Want je zet niet zomaar een rechterlijke uitspraak naast je neer!!!!!
Zeker, als SBS zegt dat het schokkend is, dan is dat ook zoquote:Op zondag 11 april 2010 20:54 schreef Geleerde het volgende:
[..]
klopt! Maar ik ga ervan uit dat als Peter de Vries zegt dat het schokkende beelden zijn, dan ga ik daar vanuit. Want je zet niet zomaar een rechterlijke uitspraak naast je neer!!!!!
Mee eens!!!! Dit soort mensen moeten gewoon ergens afgezonderd opgesloten worden zonder enig recht!!!quote:Op zondag 11 april 2010 20:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, maar dan kan ik het nog wel eens zijn met PdV en zijn acties, in dit geval.
En ik hoop dat er een discussie komt in de politiek, met als gevolg verminderde rechten voor veroordeelden van dit soort misdriijven.
Peter en SBS6 hebben een rekensom gemaakt en geconcludeerd dat de baten (kijkcijfers) groter zijn dan de lasten (sanctie in de vorm van een dwangsom)quote:Op zondag 11 april 2010 20:54 schreef Geleerde het volgende:
[..]
klopt! Maar ik ga ervan uit dat als Peter de Vries zegt dat het schokkende beelden zijn, dan ga ik daar vanuit. Want je zet niet zomaar een rechterlijke uitspraak naast je neer!!!!!
Dat is altijd al zo geweest.quote:Op zondag 11 april 2010 20:20 schreef BasEnAad het volgende:
De wet overtreden is blijkbaar af te kopen. Weten we dat ook weer..
Ik deel je mening in deze!!!! Maar ik denk ook dat het publiek recht heeft te weten op wat er allemaal heeft afgespeeld met de kinderen die door deze Koos H waarschijnlijk zijn vermoord.quote:Op zondag 11 april 2010 21:01 schreef barthol het volgende:
[..]
Peter en SBS6 hebben een rekensom gemaakt en geconcludeerd dat de baten (kijkcijfers) groter zijn dan de lasten (sanctie in de vorm van een dwangsom)
Het grotere maatschappelijke belang is slechts iets banaals als het vermaak en vertier van het publiek en het financiele belang van een omroep en een programmamaker.
En net doen alsof onze mening (die slechts uit sentimenten bestaat) relevant is.quote:Op zondag 11 april 2010 21:01 schreef Geleerde het volgende:
En na 23.00 uur gaan we hier onze mening geven over het uitgezonden verhaal van Koos H!!!!
Idd, hoe naief kun je zijn.quote:Op zondag 11 april 2010 20:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zeker, als SBS zegt dat het schokkend is, dan is dat ook zo
SBS blind op hun uitspraken geloven
Waarom? Wat is jouw belang daar precies bij, behalve het bevredigen van je sensatiezucht?quote:Op zondag 11 april 2010 21:04 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ik deel je mening in deze!!!! Maar ik denk ook dat het publiek recht heeft te weten op wat er allemaal heeft afgespeeld met de kinderen die door deze Koos H waarschijnlijk zijn vermoord.
Dat kwam het publiek sowieso wel te weten. Ook al zouden de beelden niet gebruikt worden.quote:Op zondag 11 april 2010 21:04 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ik deel je mening in deze!!!! Maar ik denk ook dat het publiek recht heeft te weten op wat er allemaal heeft afgespeeld met de kinderen die door deze Koos H waarschijnlijk zijn vermoord.
Het is ook zo dat de rechter bepaalt dat de privacy van Koos Hertogs 15.000 euro waard is. Een bedrag dat voor SBS makkelijk op te hoesten is. De rechter neemt dus een groot risico dat de beelden alsnog uitgezonden worden.quote:Op zondag 11 april 2010 21:05 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Idd, hoe naief kun je zijn.
En nee, zo'n uitspraak leggen ze inderdaad niet zomaar naast zich neer - alleen als er een hoop geld en publiciteit mee gemoeid is. Mensen die Peter R. meer vertrouwen dan de principes van onze rechtsstaat verdienen het eigenlijk gewoon om in een maatschappij zonder gelijke rechten voor iedereen te leven. Kijken of ze er dan nog zo enthousiast over zijn..
Je hebt gelijk! Maar een programma komt beter over met beelden!!quote:Op zondag 11 april 2010 21:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat kwam het publiek sowieso wel te weten. Ondanks dat de beelden gebruikt zouden worden.
Een kindermoordenaar is inderdaad vergelijkbaar met iemand die privé opnames uitzendt.quote:Op zondag 11 april 2010 21:10 schreef SimonBalk het volgende:
Wel leuk dat peter vind dat andere (de crimineel in dit geval) zich aan de wet moet houden en gestraft moet worden voor de begane fouten maar hij mag zelf wel een uitzondering zijn. Dat je de boete betaald betekend nog niet dat het goed is.
Ga straks wel weer kijken maar het zal wel zoals bijna elke aflevering zijn: Hoop sensatie en weinig tot geen inhoudt. Het blijft natuurlijk een entertainment programma.
Peter R had de gesprekken ook na kunnen spelen. Hebben ze al veel vaker gedaan bij dat programma. Dat is veel duidelijker dan schokkerige, stiekem opgenomen beelden van slechte kwaliteit.quote:Op zondag 11 april 2010 21:08 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Maar een programma komt beter over met beelden!!
Nou nee. De kindermoordenaar is al gestraft. Diegene die de privé opnames gaat uitzenden nog niet.quote:Op zondag 11 april 2010 21:11 schreef bascross het volgende:
[..]
Een kindermoordenaar is inderdaad vergelijkbaar met iemand die privé opnames uitzendt.
De kindermoordenaar is al gestraft, maar volgens Peter R nog niet voor alles.quote:Op zondag 11 april 2010 21:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou nee. De kindermoordenaar is al gestraft. Diegene die de privé opnames gaat uitzenden nog niet.
En Nederland "kijkt zich af" bij het zien van een pornokijkende Koos, Een massale zelfbevrediging bij een peepshow.quote:Op zondag 11 april 2010 21:10 schreef SimonBalk het volgende:Hoop sensatie en weinig tot geen inhoudt. Het blijft natuurlijk een entertainment programma.
Zou kunnen. Maar de beelden uitzenden en daarmee de rechterlijke uitspraak negeren is compleet onnodig.quote:Op zondag 11 april 2010 21:14 schreef bascross het volgende:
[..]
De kindermoordenaar is al gestraft, maar volgens Peter R nog niet voor alles.
Nou, dan kan Peter al die gegevens toch aan justitie en politie geven?quote:Op zondag 11 april 2010 21:14 schreef bascross het volgende:
[..]
De kindermoordenaar is al gestraft, maar volgens Peter R nog niet voor alles.
Hoezo? Wat kan er in de uitzending langskomen waaruit blijkt dat een rechterlijke uitspraak zomaar genegeerd mag worden?quote:Op zondag 11 april 2010 21:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Al die moraalriddertjes hierzo.![]()
Wacht nu eerst de uitzending af, dan lullen we daarna weer verder.
Niet voor alles...quote:Op zondag 11 april 2010 21:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou nee. De kindermoordenaar is al gestraft.
Net zoals bij de Schiedammer Parkmoord en Puttense Moordzaak, gewoon neerleggen bij het rechterlijk bevel, de rechter maakt nooit fouten.quote:Op zondag 11 april 2010 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Als misdaadverslaggever een rechterlijk bevel naast je neerleggen is nogal.... hypocriet.
Ik juich dit gevalletje burgerlijke ongehoorzaamheid toe, het spijt me dat ik daarmee nooit jouw morele superioriteit en politieke correctheid zal evenaren.quote:Op zondag 11 april 2010 21:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is geen reden om en prima werkbare uitspraak van een rechter te negeren.
Er wordt geen bevel overtreden als je blijft zoeken naar aanwijzingen. Lijkt me nogal een serieus verschil.quote:Op zondag 11 april 2010 21:22 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Net zoals bij de Schiedammer Parkmoord en Puttense Moordzaak, gewoon neerleggen bij het rechterlijk bevel, de rechter maakt nooit fouten.
Ja, waar was Peter R. de V. toen eigenlijk?quote:Op zondag 11 april 2010 21:22 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Net zoals bij de Schiedammer Parkmoord en Puttense Moordzaak, gewoon neerleggen bij het rechterlijk bevel, de rechter maakt nooit fouten.
ik acht de rechters in nld als niet dom. dus hij heeft dit voorzien. vraag is; waaromquote:Op zondag 11 april 2010 18:41 schreef Wilskracht het volgende:
De rechter had dit moeten voorzien.
Daar bedoel ik mee 15000 euro boete is weinig voor Peter.
Dus als boete 1 miljoen euro.
Dat zullen we zien als de uitzending is geweest.quote:Op zondag 11 april 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hoezo? Wat kan er in de uitzending langskomen waaruit blijkt dat een rechterlijke uitspraak zomaar genegeerd mag worden?
Wat zijn de extra's die de beelden leveren tov de informatie op een andere manier delen.
Het is allemaal niet zo zwart-wit, en ik kan me niet voorstellen dat jij erg zit met de privacy-schending voor deze kindermoordenaar. Toch?quote:Op zondag 11 april 2010 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Als misdaad verslaggever een rechterlijk bevel naast je neerleggen is nogal.... hypocriet.
Maar diegene kan ook gestraft worden zonder van alles op deze manier publiek te maken. Normale processen gaan toch ook niet allemaal via tv? Maakt niet uit wat er speelt, het hoeft echt niet via de tv.quote:
Eh jawel, ik vind het nogal een hellend vlak. Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag dat meneer gestraft wordt voor elke zieke daad, maar het lijkt me niet dat een illegale uitzending op SBS6 daar veel aan bijdraagt.quote:Op zondag 11 april 2010 21:25 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo zwart-wit, en ik kan me niet voorstellen dat jij erg zit met de privacy-schending voor deze kindermoordenaar. Toch?
Een beetje respect en begrip hebben voor de rechtspraak is echt niet zo moeilijk hoor.quote:Op zondag 11 april 2010 21:23 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Ik juich dit gevalletje burgerlijke ongehoorzaamheid toe, het spijt me dat ik daarmee nooit jouw morele superioriteit en politieke correctheid zal evenaren.
Hoeft niet, maar het kan wel. Leuk voor de mensen die het willen zien, fijn voor de nabestaanden die hierachter staan en hopelijk heeft het een beetje een afschrikkende werking.quote:Op zondag 11 april 2010 21:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar diegene kan ook gestraft worden zonder van alles op deze manier publiek te maken. Normale processen gaan toch ook niet allemaal via tv? Maakt niet uit wat er speelt, het hoeft echt niet via de tv.
Waarom niet? De man is al gestraft, hoezo moeten zijn andere rechten ook nog geschonden worden? Er is sprake van basisrechten voor iedereen. Ik zie het voordeel van uitzending ook niet. Als het gaat om extra vervolgen, dan kan dat ook zónder uitzending. Enige doel hierbij is om iemand aan de schandpaal te nagelen, die toch al vastzit.quote:Op zondag 11 april 2010 21:25 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo zwart-wit, en ik kan me niet voorstellen dat jij erg zit met de privacy-schending voor deze kindermoordenaar. Toch?
Heb ik ook, maar die is niet heilig.quote:Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Een beetje respect en begrip hebben voor de rechtspraak is echt niet zo moeilijk hoor.
Peter R. mag gewoon alle informatie gebruiken die die met die opnames heeft gemaakt. Alleen de beelden kunnen niet worden gebruikt.quote:Op zondag 11 april 2010 21:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat zullen we zien als de uitzending is geweest.
Dat de rechter vooraf niet naar de uitzending gekeken heeft is zijn fout geweest, mede dat hij "maar" een dwangsom heeft gevraagd van 15.000. En wie zegt dat Peter R. de Vries niet een geheel andere beerput open trekt en onze kindermoordenaar hierin slechts een instrument in is geweest?
Gewoon lekker kijken en straks verder lullen
ik vind het redelijk bizar dat zoveel mensen hun mening al klaar hebben voordat ze ook maar iets hebben gezien....quote:Op zondag 11 april 2010 21:29 schreef teamlead het volgende:
ik vind het redelijk bizar dat zoveel mensen van mening zijn dat rechten in dit land niet voor iedereen gelden....
Wat maken die beelden dan nog uit?quote:Op zondag 11 april 2010 21:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Peter R. mag gewoon alle informatie gebruiken die die met die opnames heeft gemaakt. Alleen de beelden kunnen niet worden gebruikt.
Dus die beerput zou sowieso worden opengetrokken.
En zoals al eerder uitgelegd, lees maar terug, het was voor de rechter totaal niet nodig om de beelden te bekijken.
Want dan veranderd de uitspraak van de rechter?quote:Op zondag 11 april 2010 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
ik vind het redelijk bizar dat zoveel mensen hun mening al klaar hebben voordat ze ook maar iets hebben gezien....
Ik vind het prima.quote:Op zondag 11 april 2010 21:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarom niet? De man is al gestraft, hoezo moeten zijn andere rechten ook nog geschonden worden? Er is sprake van basisrechten voor iedereen. Ik zie het voordeel van uitzending ook niet. Als het gaat om extra vervolgen, dan kan dat ook zónder uitzending. Enige doel hierbij is om iemand aan de schandpaal te nagelen, die toch al vastzit.
Met dezelfde argumenten is het dus ook totaal onnodig om de beelden uit te zenden.quote:Op zondag 11 april 2010 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat maken die beelden dan nog uit?
Iedereen weet al hoe die kerel eruit ziet.
Het is net als achteraf bij voetbal of de scheidsrechter, na het zien van de tv-beelden, nog steeds van mening is dat het geen schwalbe was en hij achteraf onterecht, maar volgens de regels op dat moment met die kennis, de speler met een rode kaart van het veld stuurde.quote:Op zondag 11 april 2010 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want dan veranderd de uitspraak van de rechter?
Op prive terrein in het geheim beelden opnemen van prive personen is gewoon illegaal.quote:Op zondag 11 april 2010 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
ik vind het redelijk bizar dat zoveel mensen hun mening al klaar hebben voordat ze ook maar iets hebben gezien....
Sorry, maarquote:Op zondag 11 april 2010 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is net als achteraf bij voetbal of de scheidsrechter, na het zien van de tv-beelden, nog steeds van mening is dat het geen schwalbe was en hij achteraf onterecht, maar volgens de regels op dat moment met die kennis, de speler met een rode kaart van het veld stuurde.
Dat dus.quote:Op zondag 11 april 2010 21:29 schreef teamlead het volgende:
ik vind het redelijk bizar dat zoveel mensen van mening zijn dat rechten in dit land niet voor iedereen gelden....
Niet vergelijkbaar.quote:Op zondag 11 april 2010 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is net als achteraf bij voetbal of de scheidsrechter, na het zien van de tv-beelden, nog steeds van mening is dat het geen schwalbe was en hij achteraf onterecht, maar volgens de regels op dat moment met die kennis, de speler met een rode kaart van het veld stuurde.
kijk je mee? Peter Rudolf heeft nu al een aantal keren gezegd zich niets van de rechtspraak aan te trekkenquote:Op zondag 11 april 2010 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
en staat het meteen na de uitzending op zijn eigen site online?quote:Op zondag 11 april 2010 21:33 schreef nostra het volgende:
Blegh waarom heeft SBS geen livestream hiervan.
Ja het was echt nodig geweest om die beelden te verbieden.quote:Op zondag 11 april 2010 21:44 schreef VancouverFan het volgende:
Zoals verwacht, vage beelden, slecht verstaanbaar, alles wordt ondertiteld, mensen onherkenbaar gemaakt...
Ja die beelden zijn echt een hoogst noodzakelijke toevoeging op alleen maar de verkregen informatie geven
Hij heeft de meeste rechten al verspeeld met wat hij die vrouwen heeft aangedaan. Hij heeft een bewuste keuze gemaakt en die hebben nou eenmaal gevolgen.quote:Op zondag 11 april 2010 21:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarom niet? De man is al gestraft, hoezo moeten zijn andere rechten ook nog geschonden worden? Er is sprake van basisrechten voor iedereen. Ik zie het voordeel van uitzending ook niet. Als het gaat om extra vervolgen, dan kan dat ook zónder uitzending. Enige doel hierbij is om iemand aan de schandpaal te nagelen, die toch al vastzit.
Nee dat was niet nodig. Maar in Nederland leven we nu eenmaal via wetten. Zeker ook in dit geval een kleine moeite om die te respecteren.quote:Op zondag 11 april 2010 21:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja het was echt nodig geweest om die beelden te verbieden.
Daar moeten ze voor werken a 0,70ct per uur. Die tv kost 3 euro per week. En werken is verplicht in een gevangenis.quote:Op zondag 11 april 2010 21:45 schreef HeatWave het volgende:
Die celTV, alles erin!
Zum moederneukend kotsen hoe zo iemand terecht komt!
2x2 met een bed en een WC, meer niet!
Dat je vogelvrij bent?quote:Op zondag 11 april 2010 21:47 schreef sinemet het volgende:
[..]
Hij heeft de meeste rechten al verspeeld met wat hij die vrouwen heeft aangedaan. Hij heeft een bewuste keuze gemaakt en die hebben nou eenmaal gevolgen.
Blind achter Peter R en SBS 6 aanlopen.quote:Op zondag 11 april 2010 21:48 schreef HeatWave het volgende:
Lul het allemaal maar recht, dit is echt walgelijk. En maar blind vertrouwen houden in je rechters hoor.
Dom naief volk...
Oh nee, dan is het goedquote:Op zondag 11 april 2010 21:48 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Daar moeten ze voor werken a 0,70ct per uur. Die tv kost 3 euro per week. En werken is verplicht in een gevangenis.
Er is er 1 blind, jij want je kan blijkbaar niet zien wat er op TV isquote:Op zondag 11 april 2010 21:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Blind achter Peter R en SBS 6 aanlopen.
Misschien wil die wel met je ruilenquote:Op zondag 11 april 2010 21:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh nee, dan is het goed.
Water en brood! Wat is daar mis mee? Dit kost bakken met geld. Tis een soort commercial, vermoord een kind als dakloze en tadaa!!!
Ben het helemaal met je eens hoor. Gevangenen hebben het echt niet slecht hier. Maar zo is het nu eenmaal geregeld. Ik kan me er niet druk over maken. Ze doen maar.quote:Op zondag 11 april 2010 21:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh nee, dan is het goed.
Water en brood! Wat is daar mis mee? Dit kost bakken met geld. Tis een soort commercial, vermoord een kind als dakloze en tadaa!!!
Ik heb nog geen mening van Peter R gehoordquote:Op zondag 11 april 2010 21:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Blind achter Peter R en SBS 6 aanlopen.
Ik zie prima wat er op TV is.quote:Op zondag 11 april 2010 21:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is er 1 blind, jij want je kan blijkbaar niet zien wat er op TV is.
Maar je voelt je wel aangesproken.quote:Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik heb nog geen mening van Peter R gehoord
quote:Op zondag 11 april 2010 21:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zie prima wat er op TV is.
En ik weet ook dat mensen die TV niet zomaar krijgen maar daar hard voor moeten werken.
Wanneer 100% zeker is dat je een meervoudig kindermoordenaar bent, en je handelend uit lust meerdere kinderen/vrouwen willens en wetens zo'n hel hebt laten doorstaan - voordat ze gruwelijk stierven - verdien je mijns inziens niet meer dan 2 kogels. Één door iedere long.quote:
Jij bent echt niet normaal he? Hoe KAN je dit goedkeuren? Een kind afslachten en een beetje kinderporno kijken, ja, hij heeft er wel hard voor gewerkt..quote:Op zondag 11 april 2010 21:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zie prima wat er op TV is.
En ik weet ook dat mensen die TV niet zomaar krijgen maar daar hard voor moeten werken.
2 bij 2 dan, als het te lastig isquote:Op zondag 11 april 2010 21:52 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Leuk, zit je dan als autodief samen met een verkrachter samen op een cel met maar een bed
Ik gun die man ook weinig goeds. Maar ik zie geen enkele reden, behalve sensatie zucht, waarom die beelden uitgezonden moeten worden.quote:Op zondag 11 april 2010 21:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer 100% zeker is dat je een meervoudig kindermoordenaar bent, en je handelend uit lust meerdere kinderen willens en wetens zo'n hel hebt laten doorstaan - voordat ze gruwelijk stierven - verdien je mijns inziens niet meer dan 2 kogels. Één door iedere long.
Huilen omdat je op tv komt.. kom nou. Dit monster had voor zijn misdaden speciaal een martelkamer ingericht in zijn huis. Kijk eens naar z'n slachtoffers.
quote:Op zondag 11 april 2010 21:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij bent echt niet normaal he? Hoe KAN je dit goedkeuren? Een kind afslachten en een beetje kinderporno kijken, ja, hij heeft er wel hard voor gewerkt..
PVDA, GL?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |