Eh jawel, ik vind het nogal een hellend vlak. Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag dat meneer gestraft wordt voor elke zieke daad, maar het lijkt me niet dat een illegale uitzending op SBS6 daar veel aan bijdraagt.quote:Op zondag 11 april 2010 21:25 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo zwart-wit, en ik kan me niet voorstellen dat jij erg zit met de privacy-schending voor deze kindermoordenaar. Toch?
Een beetje respect en begrip hebben voor de rechtspraak is echt niet zo moeilijk hoor.quote:Op zondag 11 april 2010 21:23 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Ik juich dit gevalletje burgerlijke ongehoorzaamheid toe, het spijt me dat ik daarmee nooit jouw morele superioriteit en politieke correctheid zal evenaren.
Hoeft niet, maar het kan wel. Leuk voor de mensen die het willen zien, fijn voor de nabestaanden die hierachter staan en hopelijk heeft het een beetje een afschrikkende werking.quote:Op zondag 11 april 2010 21:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar diegene kan ook gestraft worden zonder van alles op deze manier publiek te maken. Normale processen gaan toch ook niet allemaal via tv? Maakt niet uit wat er speelt, het hoeft echt niet via de tv.
Waarom niet? De man is al gestraft, hoezo moeten zijn andere rechten ook nog geschonden worden? Er is sprake van basisrechten voor iedereen. Ik zie het voordeel van uitzending ook niet. Als het gaat om extra vervolgen, dan kan dat ook zónder uitzending. Enige doel hierbij is om iemand aan de schandpaal te nagelen, die toch al vastzit.quote:Op zondag 11 april 2010 21:25 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo zwart-wit, en ik kan me niet voorstellen dat jij erg zit met de privacy-schending voor deze kindermoordenaar. Toch?
Heb ik ook, maar die is niet heilig.quote:Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Een beetje respect en begrip hebben voor de rechtspraak is echt niet zo moeilijk hoor.
Peter R. mag gewoon alle informatie gebruiken die die met die opnames heeft gemaakt. Alleen de beelden kunnen niet worden gebruikt.quote:Op zondag 11 april 2010 21:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat zullen we zien als de uitzending is geweest.
Dat de rechter vooraf niet naar de uitzending gekeken heeft is zijn fout geweest, mede dat hij "maar" een dwangsom heeft gevraagd van 15.000. En wie zegt dat Peter R. de Vries niet een geheel andere beerput open trekt en onze kindermoordenaar hierin slechts een instrument in is geweest?
Gewoon lekker kijken en straks verder lullen
ik vind het redelijk bizar dat zoveel mensen hun mening al klaar hebben voordat ze ook maar iets hebben gezien....quote:Op zondag 11 april 2010 21:29 schreef teamlead het volgende:
ik vind het redelijk bizar dat zoveel mensen van mening zijn dat rechten in dit land niet voor iedereen gelden....
Wat maken die beelden dan nog uit?quote:Op zondag 11 april 2010 21:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Peter R. mag gewoon alle informatie gebruiken die die met die opnames heeft gemaakt. Alleen de beelden kunnen niet worden gebruikt.
Dus die beerput zou sowieso worden opengetrokken.
En zoals al eerder uitgelegd, lees maar terug, het was voor de rechter totaal niet nodig om de beelden te bekijken.
Want dan veranderd de uitspraak van de rechter?quote:Op zondag 11 april 2010 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
ik vind het redelijk bizar dat zoveel mensen hun mening al klaar hebben voordat ze ook maar iets hebben gezien....
Ik vind het prima.quote:Op zondag 11 april 2010 21:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarom niet? De man is al gestraft, hoezo moeten zijn andere rechten ook nog geschonden worden? Er is sprake van basisrechten voor iedereen. Ik zie het voordeel van uitzending ook niet. Als het gaat om extra vervolgen, dan kan dat ook zónder uitzending. Enige doel hierbij is om iemand aan de schandpaal te nagelen, die toch al vastzit.
Met dezelfde argumenten is het dus ook totaal onnodig om de beelden uit te zenden.quote:Op zondag 11 april 2010 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat maken die beelden dan nog uit?
Iedereen weet al hoe die kerel eruit ziet.
Het is net als achteraf bij voetbal of de scheidsrechter, na het zien van de tv-beelden, nog steeds van mening is dat het geen schwalbe was en hij achteraf onterecht, maar volgens de regels op dat moment met die kennis, de speler met een rode kaart van het veld stuurde.quote:Op zondag 11 april 2010 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want dan veranderd de uitspraak van de rechter?
Op prive terrein in het geheim beelden opnemen van prive personen is gewoon illegaal.quote:Op zondag 11 april 2010 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
ik vind het redelijk bizar dat zoveel mensen hun mening al klaar hebben voordat ze ook maar iets hebben gezien....
Sorry, maarquote:Op zondag 11 april 2010 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is net als achteraf bij voetbal of de scheidsrechter, na het zien van de tv-beelden, nog steeds van mening is dat het geen schwalbe was en hij achteraf onterecht, maar volgens de regels op dat moment met die kennis, de speler met een rode kaart van het veld stuurde.
Dat dus.quote:Op zondag 11 april 2010 21:29 schreef teamlead het volgende:
ik vind het redelijk bizar dat zoveel mensen van mening zijn dat rechten in dit land niet voor iedereen gelden....
Niet vergelijkbaar.quote:Op zondag 11 april 2010 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is net als achteraf bij voetbal of de scheidsrechter, na het zien van de tv-beelden, nog steeds van mening is dat het geen schwalbe was en hij achteraf onterecht, maar volgens de regels op dat moment met die kennis, de speler met een rode kaart van het veld stuurde.
kijk je mee? Peter Rudolf heeft nu al een aantal keren gezegd zich niets van de rechtspraak aan te trekkenquote:Op zondag 11 april 2010 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
en staat het meteen na de uitzending op zijn eigen site online?quote:Op zondag 11 april 2010 21:33 schreef nostra het volgende:
Blegh waarom heeft SBS geen livestream hiervan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |