15.000 euroquote:Op zondag 11 april 2010 18:20 schreef Bruno25 het volgende:
Dat gaat hem geld kosten dan, koos ook blij denk ik
Hangt helemaal af van de situatie. In dit geval is zo maatschappelijk zwaarwegend belang dat ik het mij goed kan voorstellen. Als Peter deze zaak voor het EHRM had gebracht, had hij ook goede kans gehad dat het vonnis vernietigd werd.quote:Op zondag 11 april 2010 18:26 schreef teamlead het volgende:
schandalig dat een journalist denkt boven een uitspraak van een rechter te staan
Schandalig dat een rechter mij een sensationele tv-avond door de neus wilde borenquote:Op zondag 11 april 2010 18:26 schreef teamlead het volgende:
schandalig dat een journalist denkt boven een uitspraak van een rechter te staan
Crimineel!quote:
dan is dat dus de juiste volgorde. Niet gewoon je reet afvegen met een uitspraak van een rechter. Het is niet aan Peterrrrrrrrrrrr om de afweging te maken of dit maatschappelijk belang zo zwaar weegt dat de rechten van de dader/verdachte dan maar genegeerd moeten wordenquote:Op zondag 11 april 2010 18:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van de situatie. In dit geval is zo maatschappelijk zwaarwegend belang dat ik het mij goed kan voorstellen. Als Peter deze zaak voor het EHRM had gebracht, had hij ook goede kans gehad dat het vonnis vernietigd werd.
Zegt iemand die Papierversnipperaar heetquote:
Het feit dat een hoge rechter juist op enige wijze betrokken was bij deze zaak, is genoeg reden om maar zelf een afweging te maken in dit uitzonderlijke geval.quote:Op zondag 11 april 2010 18:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
dan is dat dus de juiste volgorde. Niet gewoon je reet afvegen met een uitspraak van een rechter. Het is niet aan Peterrrrrrrrrrrr om de afweging te maken of dit maatschappelijk belang zo zwaar weegt dat de rechten van de dader/verdachte dan maar genegeerd moeten worden
En terecht. Als onderzoeksjournalist geef je juist zaken aan die niet kloppen. Als een wet of de uitvoering daarvan niet klopt moet je daar iets mee doen en zet je jezelf dus boven rechters, wetgevers en het volk. Maar wel zo dat iedereen het kan zien en er zijn oordeel over kan vormen.quote:Op zondag 11 april 2010 18:26 schreef teamlead het volgende:
Met de rechters van tegenwoordig niet meer dan terecht, flikker op met je rechten voor een kindermoordenaar, dat soort tuig mag blij zijn geen spuitje te krijgen..quote:Op zondag 11 april 2010 18:26 schreef teamlead het volgende:
Ik niks. Maar jij kijkt naar verboden materiaal, misdadiger! : (quote:Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef Crutch het volgende:
[..]
Zegt iemand die Papierversnipperaar heet![]()
Wat heb je te verbergen jonguh, nou?
Nee, Peter legt die keuze bij de kijker.quote:Op zondag 11 april 2010 18:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
dan is dat dus de juiste volgorde. Niet gewoon je reet afvegen met een uitspraak van een rechter. Het is niet aan Peterrrrrrrrrrrr om de afweging te maken of dit maatschappelijk belang zo zwaar weegt dat de rechten van de dader/verdachte dan maar genegeerd moeten worden
Alle programma's van een zender over een kam scherenquote:Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef Klummie het volgende:
een campingzender en het maatschappelijk belang
15000 euro boete voor elk fragment misschien?quote:Op zondag 11 april 2010 18:41 schreef Wilskracht het volgende:
De rechter had dit moeten voorzien.
Daar bedoel ik mee 15000 euro boete is weinig voor Peter.
Dus als boete 1 miljoen euro.
Hoor, Hoor!quote:Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Met de rechters van tegenwoordig niet meer dan terecht, flikker op met je rechten voor een kindermoordenaar, dat soort tuig mag blij zijn geen spuitje te krijgen..
Hij zit eerst nog bij Mathijs als tafelheer bij DWDD.quote:Op zondag 11 april 2010 18:42 schreef FP128 het volgende:
Hulde dat Peter dit doet en SBS6 zal gewoon stilzwijgend de boete betalen.![]()
![]()
En mocht men bij de Rechtbank het boetebedrag verhogen naar ¤ 50,000
per dag dan zal men opnieuw dit betalen als er een groter maatschappelijk nut
moet worden gediend.![]()
Ik durf te wedden dat hij morgen bij P&W zit als gast om even in geuren en
kleuren te vertellen waarom hij voor even maling had aan een rechterlijke
uitspraak.
quote:Op zondag 11 april 2010 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik niks. Maar jij kijkt naar verboden materiaal, misdadiger! : (
quote:Op zondag 11 april 2010 18:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
15000 euro boete voor elk fragment misschien?
Vraag me af of hij een celstraf riskeert door deze aktie
Er wordt gesproken over 'opnamen' in meervoud, dus het lijkt mij 15.000 euro per uitzending. De Vries had het bij RTL Boulevard ook vooral over 'een symbolische uitspraak' van de rechter.quote:5.1. Verbiedt gedaagden zonder voorafgaande toestemming van [eiser] (enig onderdeel van) de heimelijke beeld- en geluidsopnamen van of over [eiser], gemaakt in de kliniek, uit te zenden of anderszins openbaar te maken.
5.2. Verbiedt gedaagden enig andere beeld- en geluidsopnamen van of over [eiser], voor zover niet gemaakt in het kader van gewone nieuwsgaring, zonder volledig onherkenbaar maken van eiser, uit te zenden of anderszins openbaar te maken.
5.3. Bepaalt dat gedaagden, hoofdelijk, een dwangsom verbeuren van ¤ 15.000,- voor iedere overtreding van de onder 5.1 en/of onder 5.2 genoemde verboden.
Waar trek je de grens bij het negeren van een rechterlijke uitspraak?quote:Op zondag 11 april 2010 18:44 schreef HeatWave het volgende:
Als ie een hogere boete krijgt dan dokken we met zijn allen wel, die gasten in die ivorentorens moeten eens uit de wolken komen en zich eens in de maatschappij verplaatsen..
Rechten van de kindermoordenaar, tot het een kind van een rechter is.....
ehm... een tijdje terug heeft de EHRM juist ook bv uitspraak gedaan over de publicatie van foto's van bekende personen en verboden dat bv zomaar Paparazi foto's gepubliceerd mochten worden van hun privesituatie..quote:Op zondag 11 april 2010 18:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van de situatie. In dit geval is zo maatschappelijk zwaarwegend belang dat ik het mij goed kan voorstellen. Als Peter deze zaak voor het EHRM had gebracht, had hij ook goede kans gehad dat het vonnis vernietigd werd.
Bij het negeren van iets debiels als " rechten van een kindermoordenaar"quote:Op zondag 11 april 2010 18:55 schreef Klummie het volgende:
[..]
Waar trek je de grens bij het negeren van een rechterlijke uitspraak?
Daar gaat het niet om. Lees je in.quote:Op zondag 11 april 2010 18:57 schreef Tahiti het volgende:
Die Koos H. heeft toch al levenslang? Welke straf moet ie er nog extra bij krijgen?
Ik vind het niet perse iets goeds, maar in dit geval wel. Het moet eens afgelopen zijn met het beschermen van rechten van dit soort monsters.quote:Op zondag 11 april 2010 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik word een beetje moe van deze zelfbenoemde Japie Krekel van het Nederlandse Volk. Menen, dat hij het beter weet dan de rechter...
Mijn punt is dat een analoge interpretatie, iets wat jij nu ook doet, niet mogelijk is. Het hangt helemaal van de omstandigheden van het geval af.quote:Op zondag 11 april 2010 18:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm... een tijdje terug heeft de EHRM juist ook bv uitspraak gedaan over de publicatie van foto's van bekende personen en verboden dat bv zomaar Paparazi foto's gepubliceerd mochten worden van hun privesituatie..
(Caroline van Hannover-arrest van de EHRM uit 2005)
http://www.ivir.nl/public(...)atie_NJ_2005_22.html
wa dat betreft betwijfel ik of het zo simpel te stellen is dat het EHRm de persvrijheid 'hoger' zou stellen dan bv persoonlijkheidsrechten en privacy van een privepersoon, óók als er 'publieke belangen' of intersse meespeelt
Volgende keer ben jij het. Omdat meneer vindt dat jij schuldig bent, gaat hij jou filmen. Jij gaat naar de rechter, maar die kan niks doen. precedentwerking en zo. Kijken of je dan ook nog zo recht door zee bent.quote:Op zondag 11 april 2010 19:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind het niet perse iets goeds, maar in dit geval wel. Het moet eens afgelopen zijn met het beschermen van rechten van dit soort monsters.
Er gebeurd helemaal niks. De rechter heeft slechts een prijskaartje geplakt op het uitzenden.quote:Op zondag 11 april 2010 19:01 schreef 8108139dpths het volgende:
Ik las het net ja... ben vooral erg benieuwd naar de gevolgen voor De Vries en SBS, of justitie stappen onderneemt, en zo ja, wat voor...
Tsja, die man zit al de maximale straf uit, dus wat is het nut om hem nog meer `zwart te maken`? Voor de ouders van die slachtoffers? Dan moet Peter R. gewoon de weg van de rechtspraak volgen en die man ook voor die vergrijpen aanklagen, nu is het alleen maar gebaseerd op de kijkcijfers. Maarja zelfs Peter Ludolf kijkt SBS6 en leest de Telegraafquote:Op zondag 11 april 2010 18:58 schreef PeterLudolf het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Lees je in.
Doe niet zo elitair joh. Een veroordeelde kindermoordenaar kan nou eenmaal op weinig sympathie rekenen van 'het volk'.quote:Op zondag 11 april 2010 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgende keer ben jij het. Omdat meneer vindt dat jij schuldig bent, gaat hij jou filmen. Jij gaat naar de rechter, maar die kan niks doen. precedentwerking en zo. Kijken of je dan ook nog zo recht door zee bent.
Die 15.000 moet je dus zien als een compensatie voor onvrijwillige privacy schendingquote:Op zondag 11 april 2010 18:53 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Er wordt gesproken over 'opnamen' in meervoud, dus het lijkt mij 15.000 euro per uitzending. De Vries had het bij RTL Boulevard ook vooral over 'een symbolische uitspraak' van de rechter.
Dankzij die kijkcijfers gebeurd dit. Anders hadden de nabestaanden het nooit geweten. Maar jij doet natuurlijk alles gratis.quote:Op zondag 11 april 2010 19:03 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Tsja, die man zit al de maximale straf uit, dus wat is het nut om hem nog meer `zwart te maken`? Voor de ouders van die slachtoffers? Dan moet Peter R. gewoon de weg van de rechtspraak volgen en die man ook voor die vergrijpen aanklagen, nu is het alleen maar gebaseerd op de kijkcijfers. Maarja zelfs Peter Ludolf kijkt SBS6 en leest de Telegraaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |