Over het gemiddelde schat ik het op MBO 2, met uitschieters naar boven en helaas ook veel naar beneden, in "het clubje" is arbeidsparticipatie wel iets dat van je verwacht word, maar dat is meer onder de leden dan dat het van de statuten van Voorpost vandaan komt.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:21 schreef RitseB het volgende:
Wat is het gemiddelde opleidingsniveau bij jullie verenging
Het doel van een zgn. Groot Nederlands ideaal is zeker niet onhaalbaar, maar zowel in Vlaanderen en zeker in Nederland moet er eerst een bredere kern komen die zich daarvoor interesseert, de cultuurverschillen tussen Vlamingen en Nederlanders zijn te vergelijken met het verschil op provinciaal niveau.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:25 schreef RitseB het volgende:
In hoe verre denken jullie dat jullie doel(en) realistisch is?
Yupquote:Op woensdag 7 april 2010 18:26 schreef 54cm het volgende:
Halen jullie ook weleens wat af bij de chinees of de lokale shoarmaboer?
Wat gaan jullie doen in Veenendaal?quote:Op woensdag 7 april 2010 18:35 schreef ellevehC86 het volgende:
Even voor de duidelijkheid, Voorpost is een actiegroep, dus heeft er bewust voor gekozen om niet in de partijpolitiek te participeren maar door middel van acties bepaalde situaties meer kenbaar te laten maken, dit is ook wat er in Veenendaal zal wordentoegepast, vechtpartijen zijn alleen maar slecht voor het imago, alhoewel de linkse tegenhanger AFA (actiegroep dus geen partijpolitiek) er alles aan doet om Voorpost te dwarsbomen in hun acties.
Mij persoonlijk nog niet bekend, maar vermoedelijk is het meer een folderactie met een mediasausje, hierbij zal ik dan ook richten op:quote:
Aan Nederlandse zijde niet, wel aan Vlaamse zijde, het zijn over het algemeen jongeren (mannen) van 20-30 die als lid zijn aangemeld aan Nederlandse zijde.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
Zitten er veel jonge ouders in jullie organisatie?
Wij zijn niet tegen allochtonen op zich, maar de volksnationalistische instelling is wel gericht op "voor ieder volk/cultuur een eigen stuk land", vrij gezien, wij zien het liefst iedereen teruggaan naar hun eigen land wanneer mogelijk, in het geval van de Molukkers bijvoorbeeld gaat dit niet op, maar tegen een volk op het gebied van ras heeft de organisatie Voorpost niks tegen, mensen massaal op treinen zetten gaat ook Voorpost iets te ver.quote:
Geef een representatief voorbeeld, of verwar je je nu met de NVU?quote:Op woensdag 7 april 2010 18:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
Waarom mogen we het woord "nazi" niet in onze posts gebruiken terwijl het wel een niet te ontwijken element is bij Voorpost? Het eren van SS'ers etc.
Waarom voel jij je lekker als je thuiskomt na je werk?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:04 schreef RitseB het volgende:
Waarom hechten jullie zo veel waarde aan een identiteit?
Waarom worden die leden er niet uitgegooid?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:06 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Helaas zitten er altijd wel leden tussen die zich wel schuldig maken aan rassendiscriminatie binnen de organisatie, maar ik persoonlijk distantieer me daarvan.
Het is de vlag van Willem van Oranje, een vlag die uitstekend representatief staat voor volksnationalisme.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:09 schreef golfer het volgende:
Waarom eren jullie de Prinsenvlag die de NSB ook vereerde?
Nee, want ik heb kut werk.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:07 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Waarom voel jij je lekker als je thuiskomt na je werk?
Het was ook de vlag die symbool stond voor de NSB, of wil je dat soms ontkennen?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:13 schreef ellevehC86 het volgende:
Het is de vlag van Willem van Oranje, een vlag die uitstekend representatief staat voor volksnationalisme.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2008/08/20/L017.htmquote:Op woensdag 7 april 2010 19:07 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Geef een representatief voorbeeld, of verwar je je nu met de NVU?
quote:Voorpost is opgericht als organisatie die zich inzette voor het eerherstel van oud-collaborateurs die met de SS aan het oostfront hadden gevochten.
Dat is een aantal jaar geleden een keer gebeurd voor zover ik weet, met gasten uit Flevoland vanwaar ik me kan herinneren.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Waarom worden die leden er niet uitgegooid?
Ook foute handjes dus?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:15 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dat is een aantal jaar geleden een keer gebeurd voor zover ik weet, met gasten uit Flevoland vanwaar ik me kan herinneren.
Maar een antwoord op je vraag is dat er een insteek is dat je van een marginale organisatie alle handen zoveel mogelijk moet zien te gebruiken., of nog beter, het lidmaatschapsgeld.
Beweer je nu dat Voorpost niets met oud-SS'ers van doen heeft ?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:07 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Geef een representatief voorbeeld, of verwar je je nu met de NVU?
Klopt!, mijn excusesquote:Op woensdag 7 april 2010 19:15 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2008/08/20/L017.htm
[..]
Kan alleen maar vertellen uit eigen kennis, maar van wat ik weet is dat de oud SS-ers die in Nederland of Vlaanderen waren gestationeerd (dus niet tegen het oprukkende communisme uit Rusland waar de angst in de faren '30 al zeer groot voor was) niet als welkom worden gezien.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Beweer je nu dat Voorpost niets met oud-SS'ers van doen heeft ?
Ik vind opkomen voor leden van een van de meest moordlustige militaire organisaties uit de 20ste eeuw niet "wel wat" ....quote:Op woensdag 7 april 2010 19:20 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Klopt!, mijn excuses
Zo'n 25 jaar geleden heeft Voorpost in Vlaanderen daar inderdaad redelijk wat aandacht aan besteed.
Heeft niet mijn persoonlijke interesse, wil ik niet vergeleken mee worden, zo heb je bij elke ideologisch gelieerde organisatie wel wat
Klaarblijkelijk zitten ze ertussen, er is geen enkele organisatie die helemaal fris is.quote:
En daarmee heb jij jouw mening kenbaar gemaaktquote:Op woensdag 7 april 2010 19:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik vind opkomen voor leden van een van de meest moordlustige militaire organisaties uit de 20ste eeuw niet "wel wat" ....
Hoe valt dit te rijmen? "We hebben niets tegen jullie, maar rot wel op aub"quote:Op woensdag 7 april 2010 19:06 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Wij zijn niet tegen allochtonen op zich, [...] wij zien het liefst iedereen teruggaan naar hun eigen land wanneer mogelijk,
Vind je dit nog wel realistisch? Gezien de mengeling in de samenleving en de geglobaliseerde wereld is dit achterhaald standpunt toch?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:06 schreef ellevehC86 het volgende:
Wij zijn niet tegen allochtonen op zich, maar de volksnationalistische instelling is wel gericht op "voor ieder volk/cultuur een eigen stuk land", vrij gezien, wij zien het liefst iedereen teruggaan naar hun eigen land wanneer mogelijk.
Heeft allemaal met cultuur en identiteit te maken, het is ook de Franse burgerij die in 1830 de opstand uitriep tegen de Noordelijke Nederlanden, dat Dhr. Koning Willem 1 zo gierig was in die tijd, wilde ook niet echt helpen.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:26 schreef RitseB het volgende:
Ik snap het doel van het hele grootnederland niet helemaal. Kun je dat niet uitleggen
dat ''aub" doet het hemquote:Op woensdag 7 april 2010 19:30 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hoe valt dit te rijmen? "We hebben niets tegen jullie, maar rot wel op aub"
Waarom is die cultuur en identiteit zo van belang dan?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:31 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Heeft allemaal met cultuur en identiteit te maken, het is ook de Franse burgerij die in 1830 de opstand uitriep tegen de Noordelijke Nederlanden, dat Dhr. Koning Willem 1 zo gierig was in die tijd, wilde ook niet echt helpen.maar Voorpost vind een Groot Nederland sterker in onze schoenen staan dan een Noordelijk en een Zuidelijke Nederland.
quote:Onder leiding van P. komt Voorpost voor het eerst in het landelijke nieuws in maart 2005. Men kondigt aan om het Utrechtse Hoog Catharijne "schoon te vegen" van "overlast veroorzakende junks en jongeren". Uiteindelijk voert men ludiek actie met wat Voorposters die met bezems, emmers water en zeep straatstenen boenen. Eind april wordt het allemaal wat serieuzer. Een groep Zoetermeerse neo-nazi's wil een ruimte van de gemeente huren om daar op eigen wijze bevrijdingsdag te vieren.(2) De gemeente Zoetermeer staat niet meteen te springen en P. werpt zich op als vertegenwoordiger van de neo-nazi's. Onder een valse naam spreekt hij de gemeenteraad toe en bepleit het toewijzen van een ruimte aan de jongeren. Hij krijgt zijn zin en op 5 mei luisteren de neo-nazi's in die ruimte naar muziek en velen zijn getooid met nazi-symbolen en maken de Hitlergroet. Onder andere K. en R. zijn aanwezig. Officieel ontkent Voorpost elke betrokkenheid bij het nazi-festijn, maar de feiten wijzen op het tegendeel. Daarbij prijken tijdens het feest ettelijke Voorpost-posters op de muren.
wat bedoel je? dat ze het zelf mogen weten of ze vertrekken? wat is dan het verschil met de huidige situatie?quote:
Voor Voorpost gezien denk ik wel, niet openlijk over gediscussieerd, naar mijn mening heb je helemaal gelijk.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vind je dit nog wel realistisch? Gezien de mengeling in de samenleving en de geglobaliseerde wereld is dit achterhaald standpunt toch?
quote:Op 5 mei 2005 werd overal in Nederland op zeer uiteenlopende manieren bevrijdingsdag gevierd. Een groep extreem-rechtse jongeren in Zoetermeer herdacht de bevrijding op geheel eigen wijze, compleet met nazi-symbolen en Hitlergroeten. Ondanks waarschuwingen vooraf had de gemeente Zoetermeer hen een zaaltje verhuurd.
Over deze persoon kun je nog veel meer opgraven, ik ga persoonlijk niet met hem om, volgens mij is hij EN degene die beschuldigd werd van toestanden in de moskee in Rotterdam geroyeerd, maar van Dhr P. hoor ik binnen Voorpost al een aantal jaar niks meer.quote:
Neemt niet weg dat dit de leidende figuren binnen Voorpost waren (en zijn), jij doet alsof het een theekransje is van mensen die enkel een betere wereld willen. Hetzelfde idee als de Nazi's dus, iedereen op z'n eigen stukje aarde, is het niet vrijwillig dan wel met geweld (zodra de mogelijkheid er is). Blut und boden. En aangezien het grootste deel van de aanhang uit nazi's bestaat mag dat ook best benoemd worden, vind je niet ?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:37 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Over deze persoon kun je nog veel meer opgraven, ik ga persoonlijk niet met hem om, volgens mij is hij EN degene die beschuldigd werd van toestanden in de moskee in Rotterdam geroyeerd, maar van Dhr P. hoor ik binnen Voorpost al een aantal jaar niks meer.
Dan moet je geen topic openen over Voorpost. Waar wil je het dan over hebben ?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:39 schreef ellevehC86 het volgende:
P.S., doe mij een lol en als je iets kopieert van kafka.antifa.net , laat dan hier de namen weg, ik wil er persoonlijk niet op worden aangesproken.
Een meer actief terugkeerbeleid met name voor Allochtonen met een strafblad heeft absoluut de voorkeur evenals een directe immigratiestop.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:33 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
wat bedoel je? dat ze het zelf mogen weten of ze vertrekken? wat is dan het verschil met de huidige situatie?
Namen zijn weg.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:39 schreef ellevehC86 het volgende:
P.S., doe mij een lol en als je iets kopieert van kafka.antifa.net , laat dan hier de namen weg, ik wil er persoonlijk niet op worden aangesproken.
Volgens mij was je vrij genoeg om te vragen wat je wilde, ik bleef netjes en beleefd tegen je, en deed slechts een vriendelijk verzoekquote:Op woensdag 7 april 2010 19:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan moet je geen topic openen over Voorpost. Waar wil je het dan over hebben ?
je zei dat je niets tegen allochtonen had!quote:Op woensdag 7 april 2010 19:43 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Een meer actief terugkeerbeleid met name voor Allochtonen met een strafblad heeft absoluut de voorkeur
klopt, waaruit blijkt van wel dan?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
je zei dat je niets tegen allochtonen had!
Zelfde plek als je Nederlanders met een strafblad stuurt.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:46 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
klopt, waaruit blijkt van wel dan?
Waar wil je autochtonen met een strafblad heensturen dan?
En wie betaalt dat?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:47 schreef RitseB het volgende:
[..]
Zelfde plek als je Nederlanders met een strafblad stuurt.
Dat is fijn, maar ik heb geen enkel respect voor neo-nazi's en andere figuren die familie en vrienden van mij over de grens willen zetten, puur vanwege hun afkomst. Dan kun je wel netjes en beleefd doen, je levensvisie is alles behalve dat.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:44 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
ik bleef netjes en beleefd tegen je
Hoezo betalen, ze gaan gewoon terug de samenleving in. Net zoals nederlandersquote:
Oh..... ik ben benieuwd, vertel jij me eens wat over mijn levensvisie?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is fijn, maar ik heb geen enkel respect voor neo-nazi's en andere figuren die familie en vrienden van mij over de grens willen zetten, puur vanwege hun afkomst. Dan kun je wel netjes en beleefd doen, je levensvisie is alles behalve dat.
Dat is jouw mening, ik vind dat een gast zich behoort te gedragenquote:Op woensdag 7 april 2010 19:49 schreef RitseB het volgende:
[..]
Hoezo betalen, ze gaan gewoon terug de samenleving in. Net zoals nederlanders
Nou, in dat geval heb jij minder moeite om het te accepteren dan ikquote:Op woensdag 7 april 2010 19:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
wij, net als bij andere Nederlanders.
Ik vind dat je 'ons' als 'nederlanders' niet echt de 'huismeesters' kan noemen. Een land is geen bezit imoquote:Op woensdag 7 april 2010 19:51 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, ik vind dat een gast zich behoort te gedragen
Net zoals de huismeester
Goede vraagquote:Op woensdag 7 april 2010 19:52 schreef Picchia het volgende:
Ik heb het idee dat veel volksnationalisten verouderde denkbeelden aanhangen, met Hitler en geweld verheerlijking. En een afkeer tegen Joden, terwijl dat iets typisch Duits was. Houden jullie je ook bezig met de herinterpretatie van het fascisme, waarbij die oude idealen worden verworpen? Of is dat een taboe?
Jazeker (ik dus wel)quote:Op woensdag 7 april 2010 19:54 schreef RitseB het volgende:
[..]
Ik vind dat je 'ons' als 'nederlanders' niet echt de 'huismeesters' kan noemen. Een land is geen bezit imo
Je snapt dat die voorouders niet allemaal uit Nederland komen ?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:02 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Jazeker (ik dus wel), onze voorouders hebben gevochten voor dit land en gebouwd voor ons land, met als oogpunt het voor de volgende generatie af te kunnen leveren en het weer op te pakken, er is een natuurlijke binding.
quote:Op woensdag 7 april 2010 19:57 schreef thabit het volgende:
Ik heb begrepen dat het opdelen van Belgie in Vlaanderen en Wallonie, om dan vervolgens Vlaanderen aan Nederland te kunnen toevoegen en/of Wallonie aan Frankrijk, wegens het volgende punt nagenoeg onmogelijk is. Brussel hoort noch bij Vlaanderen, noch bij Wallonie, en het is dus niet duidelijk wat daarmee moet gaan gebeuren. Wat is jullie visie hierop?
Hoe denk je dat de Nationalisten over 5 generaties eruit komen te zien?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Je snapt dat die voorouders niet allemaal uit Nederland komen ?
Daar zullen de Fransen het uiteraard niet mee eens zijn. Hoe zijn jullie van plan dat meningsverschil op te lossen?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:06 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Het Brussels gebied is volgens Voorpost Groot-Nederlands grondgebied, evenals bepaalde gebieden in Noordwest Frankrijk.
De Fransen hebben natuurlijk niets te willen. Een soeverein volk moet zich natuurlijk kunnen afscheiden als zij dat willen. Helemaal als zij zich op hun eigen grond bevinden.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Daar zullen de Fransen het uiteraard niet mee eens zijn. Hoe zijn jullie van plan dat meningsverschil op te lossen?
Ja, voorouders ja. Maar wat heb jij gedaan aan die opbouw van ons land?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:02 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Jazeker (ik dus wel), onze voorouders hebben gevochten voor dit land en gebouwd voor ons land, met als oogpunt het voor de volgende generatie af te kunnen leveren en het weer op te pakken, er is een natuurlijke binding.
Dan nog heb je de Vlamingen die een hereniging niet zien zitten.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:09 schreef Picchia het volgende:
[..]
De Fransen hebben natuurlijk niets te willen. Een soeverein volk moet zich natuurlijk kunnen afscheiden als zij dat willen. Helemaal als zij zich op hun eigen grond bevinden.
Op dit moment is Brussel noch Waals noch Vlaams. Willen we het Groot-Nederlands maken, dan moet er toch wel iets concreets gaan gebeuren, want er zullen in Frankrijk en Wallonie vast ook mensen zijn die het Groot-Frans willen maken. De vraag is dus: wat is het concrete dat moet gaan gebeuren?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:09 schreef Picchia het volgende:
[..]
De Fransen hebben natuurlijk niets te willen. Een soeverein volk moet zich natuurlijk kunnen afscheiden als zij dat willen. Helemaal als zij zich op hun eigen grond bevinden.
Oh, mijn voorouders verwachten dat ik het weer klaarmaak voor mijn nageslacht.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:13 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja, voorouders ja. Maar wat heb jij gedaan aan die opbouw van ons land?
Heb je bewijs voor die "natuurlijke binding"?
Je voorouders zijn dood.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:17 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Oh, mijn voorouders verwachten dat ik het weer klaarmaak voor mijn nageslacht.
Maar die banden hebben toch niet meer invloed op het heden?quote:en mijn natuurlijke binding is mijn stamboom, die me vertelt met wie en warmee ik banden heb
Een groot-Nederland met Brussels gewest acht ik persoonlijk ook niet realistisch hoorquote:Op woensdag 7 april 2010 20:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Op dit moment is Brussel noch Waals noch Vlaams. Willen we het Groot-Nederlands maken, dan moet er toch wel iets concreets gaan gebeuren, want er zullen in Frankrijk en Wallonie vast ook mensen zijn die het Groot-Frans willen maken. De vraag is dus: wat is het concrete dat moet gaan gebeuren?
Heel leuk, maar "teruggaan" is niet echt een optie, aangezien het beeld van "één volk één stuk land" voor geen meter opgaat eigenlijk nergens ter wereld. Hier in Nederland wonen zelfs overal verspreid Friezen. Waarom hoor je daar nooit iets over?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:06 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Wij zijn niet tegen allochtonen op zich, maar de volksnationalistische instelling is wel gericht op "voor ieder volk/cultuur een eigen stuk land", vrij gezien, wij zien het liefst iedereen teruggaan naar hun eigen land wanneer mogelijk, in het geval van de Molukkers bijvoorbeeld gaat dit niet op, maar tegen een volk op het gebied van ras heeft de organisatie Voorpost niks tegen, mensen massaal op treinen zetten gaat ook Voorpost iets te ver.
Je beschrijft hier net boven een klassiek voorbeeld van discriminatie: sommigen mogen hier wonen, anderen niet, zuiver op afkomst.quote:Helaas zitten er altijd wel leden tussen die zich wel schuldig maken aan rassendiscriminatie binnen de organisatie, maar ik persoonlijk distantieer me daarvan.
Als je het goed bekijkt is geen enkel van je streven erg realistisch, vind je wel ?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Een groot-Nederland met Brussels gewest acht ik persoonlijk ook niet realistisch hoor
quote:Op woensdag 7 april 2010 19:14 schreef golfer het volgende:
Mogen joden of moslims lid worden van jullie partij?
quote:Op woensdag 7 april 2010 19:14 schreef golfer het volgende:
Mogen joden of moslims lid worden van jullie partij?
Spaar je de moeite, kritische vragen worden genegeerdquote:Op woensdag 7 april 2010 20:26 schreef golfer het volgende:
Ik had graag nog een keer een antwoord willen hebben op deze vraag?
[..]
Het lijkt me al heel wat dat we er zo over kunnen praten is het niet?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
TS kan zijn woorden natuurlijk op een fraaie en zeer vriendelijke manier verpakken. Feit blijft echter dat we te maken met een racistische club. En dan kun je nog zo beleefd overkomen, maar je blijft mijns inziens heel erg fout.
Je kan niet alles op meningen en voorkeuren afschuivenquote:Op woensdag 7 april 2010 20:28 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Het lijkt me al heel wat dat we er zo over kunnen praten is het niet?, ongeacht wat jouw voorkeur en mening is
Op korte termijn niet neequote:Op woensdag 7 april 2010 20:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je het goed bekijkt is geen enkel van je streven erg realistisch, vind je wel ?
Iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Feit blijft echter dat sommige meningen gewoon fout zijn. En als ik heel eerlijk ben, vind ik jullie maar een eng groepje mensen.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:28 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Het lijkt me al heel wat dat we er zo over kunnen praten is het niet?, ongeacht wat jouw voorkeur en mening is
Ik heb ze niet gezien, maar dat is volgens mij eerder doordat ze zich zerlf niet bij voorbaat voelen aangetrokken.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:26 schreef golfer het volgende:
Ik had graag nog een keer een antwoord willen hebben op deze vraag?
[..]
De volksnationalistische ideoloie heeft niks tegen homo's.quote:
Dus moslims mogen lid worden van jou.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:32 schreef ellevehC86 het volgende:
Ik heb overigens persoonlijk niets tegen deze mensen, wat mij betreft, als het onderwerp ze boeit mogen ze wat mij betreft lekker lid worden
Tegenwoordig is men veel vrijer zich te uiten dan pak hem beet in de jaren 70/80, begin 90, zet Janmaat en Wilders maar eens naast elkaar.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:32 schreef Picchia het volgende:
Nu het toch over lidmaatschap van personen gaat. Voorpost is natuurlijk een politieke vereniging. Heeft lidmaatschap van Voorpost veel invloed op het privéleven van de leden?
quote:Op woensdag 7 april 2010 20:22 schreef Tahiti het volgende:
Gelooft een voorposter ook in de evolutie theorie?
Maar hoe is het geregeld binnen de actiegroep? Of weet je dat niet.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:32 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik heb ze niet gezien, maar dat is volgens mij eerder doordat ze zich zerlf niet bij voorbaat voelen aangetrokken.
Ik geloof dat daar een paar maanden geleden een duscussie was met de SGP, dat een vereniging geen mensen mocht uitsluiten, ik denk dat het met Voorpost niet anders is.
Ik heb overigens persoonlijk niets tegen deze mensen, wat mij betreft, als het onderwerp ze boeit mogen ze wat mij betreft lekker lid worden
Dus moslims mogen lid worden maar moeten wel het land uit? Beetje vreemd, nietwaar?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:32 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik heb ze niet gezien, maar dat is volgens mij eerder doordat ze zich zerlf niet bij voorbaat voelen aangetrokken.
Ik geloof dat daar een paar maanden geleden een duscussie was met de SGP, dat een vereniging geen mensen mocht uitsluiten, ik denk dat het met Voorpost niet anders is.
quote:Op woensdag 7 april 2010 20:27 schreef golfer het volgende:
En als aanvullende vraag.
Wat bedoelt deze club met 100 % Nederlands of 100% Vlaams?
Wanneer ben je dat?
Na hoeveel generaties?
Hey, je vroeg me niet hoe ik ze zou moeten inzetten.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus moslims mogen lid worden van jou.
Hoe rijm je dat met de verkoop van stickers met de tekst: stop de Islamisering?
Zullen we het over Voorpost hebben en niet over jou ?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:40 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Hey, je vroeg me hoe is ze zou moeten inzetten.
Maar door het nemen van een lidmaatschap in een organisatie bevestig je alleen maar de interesse die je in haar standpunten hebt, en als een moslim of jood deze identiteit toejuicht, worden we er toch allemaal beter op dan dat deze wordt afgewezen?, ik zou een biertje gaan drinken met zo'n persoon
Refereer je naar de T-shirts die ze verkopen?quote:
Voorpost mag deze mensen niet afwijzen.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Zullen we het over Voorpost hebben en niet over jou ?
Als Moslims lid worden dan betekent dat dat zij de ideologie onderschrijven, neem ik aan. Volgens mij is dat net zoiets als een samenwerkingsverband tussen white and black supremacists in de Verenigde Staten, waarbij beiden streven naar segregatie. Of een samenwerkingsverband tussen Noord Italiaanse en Zuid Italiaanse separatisten.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus moslims mogen lid worden maar moeten wel het land uit? Beetje vreemd, nietwaar?
Dat zou denk ik het meest praktische voorbeeld zijn jaquote:Op woensdag 7 april 2010 20:47 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als Moslims lid worden dan betekent dat dat zij de ideologie onderschrijven, neem ik aan. Volgens mij is dat net zoiets als een samenwerkingsverband tussen white and black supremacists in de Verenigde Staten, waarbij beiden streven naar segregatie. Of een samenwerkingsverband tussen Noord Italiaanse en Zuid Italiaanse separatisten.
Ja, hij vraagt dus: wanneer zijn je ouders dan Nederlands?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:45 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Refereer je naar de T-shirts die ze verkopen?
Een uiting van trots
Wanneer je 100% van een bepaalde identiteit bent?
Wanneer je ouders Nederlands zijn en jij een interesse hebt voor haar cultuur en identiteit vind ik persoonlijk al genoeg, geen flauw idee of Voorpost dit punt uberhaupt beschreven heeft
Dat staat in de statuten ofzo ?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:46 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Voorpost mag deze mensen niet afwijzen.
Daar heb je je antwoord.
Dus jullie vallen te vergelijken met die clubs? Niet bepaald iets om trots op te zijn.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dat zou denk ik het meest praktische voorbeeld zijn ja
Gegevens over leden en haar aantal word niet bekend gemaakt.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:46 schreef LXIV het volgende:
Er is in Nederland een groeiende groep van mensen die wel met 'extreem-rechts' geassocieerd wordt. Merken jullie ook groei in jullie vereniging of blijft dat ongeveer gelijk?
Dat is de wet.quote:
Er is natuurlijk een Nederlandse cultuur, alhoewel die niet helemaal scherp te definieren valt. Dat ontkennen is gewoon onzin.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja, hij vraagt dus: wanneer zijn je ouders dan Nederlands?
En wat is die Nederlandse cultuur? De Bijbel? De Grondwet? De mening van Willem van Oranje? De mening van Anton Mussert? De mening van Joop Den Uyl? Van André Rouvoet? Van Imca Marina? Ruud Gullit? Ik? Jij?
Een CDA en een die met het CU samenspant tegen de PvdA om Afghanistan is dan wat genuanceerder ja.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jullie vallen te vergelijken met die clubs? Niet bepaald iets om trots op te zijn.
Ja, maar iedereen heeft wel een ander beeld van die Nederlandse cultuur. Iedereen heeft wel een andere mening over welke zaken verouderd, welke kwesties belangrijk en welke dingen "vreemd" zijn in onze cultuur.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een Nederlandse cultuur, alhoewel die niet helemaal scherp te definieren valt. Dat ontkennen is gewoon onzin.
Op wikipedia wordt deze definitie gegeven (in het Engels, maar wel de duidelijkste):
"Culture or Civilization, taken in its wide ethnographic sense, is that complex whole which includes knowledge, belief, art, morals, law, custom, and any other capabilities and habits acquired by man as a member of society."
Die maatschappij (society) is dan de Nederlandse.
Wat?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:55 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Een CDA en een die met het CU samenspant tegen de PvdA om Afghanistan is dan wat genuanceerder ja.
Hoe kijkt Voorpost tegen christenen?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:55 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Een CDA en een die met het CU samenspant tegen de PvdA om Afghanistan is dan wat genuanceerder ja.
Ja. De grote gemene deler is heel breed.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja, maar iedereen heeft wel een ander beeld van die Nederlandse cultuur. Iedereen heeft wel een andere mening over welke zaken verouderd, welke kwesties belangrijk en welke dingen "vreemd" zijn in onze cultuur.
Het is subjectief en verschilt dus per individu.
Ik zei ook nergens dat de Nederlandse cultuur niet bestaat, maar niemand weet precies hoe hij er uit ziet.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. De grote gemene deler is heel breed.
quote:Op woensdag 7 april 2010 20:59 schreef Bluesdude het volgende:
Is Voorpost net als het nazisme, haar ideologische inspiratiebron, tégen de democratie en vóór een dictatuur ?
Het Christelijke geloof is iets dat nog steeds is vertegenwoordigd in de Nederlandse identiteit en haar cultuur.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hoe kijkt Voorpost tegen christenen?
En Holocaust ontkenners. Nog steeds trouwens. Persoonlijk denk ik dat Joden niet welkom zijn bij Voorpost, maar wie ben ik. De TS zal het wel weten.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet voor een organisatie die vroeger in de weer was voor SS-soldaten.
Er is een actieve actievoering tegen drugs, de laatste was een Demo in maastricht.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:03 schreef fs180 het volgende:
Wat is er mis met drugs? En in hoeverre durven jullie dit uit te dragen?
Ik stel een normale vraag..quote:
Drink je wel Hollandia ?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Er is een actieve actievoering tegen drugs, de laatste was een Demo in maastricht.
Je geeft geen antwoord op zijn vraag. Wat is er mis met drugs?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Er is een actieve actievoering tegen drugs, de laatste was een Demo in maastricht.
Ik heb P. al zeker 3 jaar niet meer gezien.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:13 schreef golfer het volgende:
Zijn die ex-CP86 en Stormfront Nederland leden nog steeds de huidige voormannen van deze club?
Je weet wel, die ene, die vooral landelijke bekendheid kreeg nadat hij in april 2001 de joodse begraafplaats bij Oosterhout vernielde en bekladde met leuzen als "Juden raus".
En door het verdwijnen van die figuren is Voorpost plots een liefdevolle club geworden die liefde predikt?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:18 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik heb P. al zeker 3 jaar niet meer gezien.
De overigen al veel langer, O. en B. zijn bij bijna alle leden ongewenst verklaard.
Het werkt verkeerd gebruik in de hand.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op zijn vraag. Wat is er mis met drugs?
Ja, met complete nationalistische orgies, we verwachten volgende maand de eerste DVD uit te hebben.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En door het verdwijnen van die figuren is Voorpost plots een liefdevolle club geworden die liefde predikt?
Dat doet alcohol ook.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:23 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Het werkt verkeerd gebruik in de hand.
Jequote:Op woensdag 7 april 2010 21:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik stel een normale vraag..
Waarom ontwijk je het ?
Dan maar anders stellen
a Is Voorpost tégen de democratie en vóór een dictatuur ?
b is nazisme een inspiratiebron voor Voorpost ?
Hij was 2 jaar geleden met die aktie tegen Duiyendak anders nog wel prominent aanwezig als jullie leider en woordvoerder.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:18 schreef ellevehC86 het volgende:
Ik heb P. al zeker 3 jaar niet meer gezien.
Voorpost vind dat de Afrikaners daar een stuk land verdienen, ik ben het daar in zijn geheel niet mee eens en vind dat het land toebehoort aan haar oorspronkelijke bewoners, op dit punt ageer ik dus heel sterk.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:26 schreef polderturk het volgende:
Vinden jullie dat de blanke Afrikanen in Zuid Afrika zouden moeten blijven of dat ze beter naar Europa kunnen verhuizen? Of vinden jullie dat de blanke Afrikanen een eigen land in Zuid-Afrika moeten krijgen?
quote:Op woensdag 7 april 2010 21:27 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Je
Voorpost is voor een Democratie.
Nazisme is GEEN inspiratiebron voor Voorpost.
Wat vind je van het Midden-Oosten?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:30 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Voorpost vind dat de Afrikaners daar een stuk land verdienen, ik ben het daar in zijn geheel niet mee eens en vind dat het land toebehoort aan haar oorspronkelijke bewoners, op dit punt ageer ik dus heel sterk.
Je bent wel slecht ingelicht. De oorspronkelijke bewoners daar zijn hottentotten en bosjesmannen. Dat is nu nog slechts een heel klein deel van de bevolking. De blanken zijn daar net zo lang als de meeste zwarten.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:30 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Voorpost vind dat de Afrikaners daar een stuk land verdienen, ik ben het daar in zijn geheel niet mee eens en vind dat het land toebehoort aan haar oorspronkelijke bewoners, op dit punt ageer ik dus heel sterk.
Klopt, ik zal eens navraag doen.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij was 2 jaar geleden met die aktie tegen Duiyendak anders nog wel prominent aanwezig als jullie leider en woordvoerder.
Zand en olie.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat vind je van het Midden-Oosten?
Nou ja, slecht ingelicht....quote:Op woensdag 7 april 2010 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bent wel slecht ingelicht. De oorspronkelijke bewoners daar zijn hottentotten en bosjesmannen. Dat is nu nog slechts een heel klein deel van de bevolking. De blanken zijn daar net zo lang als de meeste zwarten.
Die er al 400 jaar wonen en een vrijwel leeg land aantroffen toen ze er voor het eerst voet zetten.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:37 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nou ja, slecht ingelicht....
De meeste zwarten hebben zich daar inderdaad aangepast naar modernere maatstaven of komen uit de noordelijk gelegen gebieden, in mijn ogen zijn de blanken daar gewoon kolonialisten.
Palestijnen, het is schandelig wat Europa en de VS (VN verdelingsplan 1947) hebben gedaan om de joden daar zonder overleg met Palestina kwakkeloos neer te gooien.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk: wie hebben recht op Israel/Palestina
Ideologisch gezien?, jaquote:Op woensdag 7 april 2010 21:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die er al 400 jaar wonen en een vrijwel leeg land aantroffen toen ze er voor het eerst voet zetten.
Vanuit dat perspectief kun je alle Nederlanders ook kolonialisten noemen. Of iets recenter: de Amerikanen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders, Canadezen, heel Zuid-Amerika en ga zo maar door.
Zuid Afrika is juist een van de weinige gebieden buiten Europa die blanken "gekoloniseerd" hebben zonder dat er een oorspronkelijke bevolking uit de weg geruimd werd.
Of wil jij dat ook allemaal terugdraaien?
En wil je dan kweekreservaten opzetten om mensen terug te kweken die deze gebieden oorspronkelijk bevolkten? Want van sommige volkeren zijn er nog maar weinig over.quote:
Wat er niet meer is, kan ook niet komen, maar als ijkpunt zou ik het pre-kolonialistische periode nemen.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wil je dan kweekreservaten opzetten om mensen terug te kweken die deze gebieden oorspronkelijk bevolkten? Want van sommige volkeren zijn er nog maar weinig over.
En waar moeten mensen naar toe die het gevolg zijn van rassenmenging, zoals je bijv. in Zuid-Amerika veel ziet? Het lijkt me lastig om mensen deels in Afrika en deels in Europa terug te brengen.
En wat is je ijkdatum om alles terug te draaien? Dus waar iedereen toen zat daar moet hij naar terug? Want als je die datum te vroeg legt dan moet iedereen sowieso terug naar Afrika.
Maar er zijn toch altijd al volksverhuizingen geweest? Denk aan de "Grote Volksverhuizing". Ik bedoel: wanneer begint het koloniale tijdperk dan volgens jou?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:48 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Wat er niet meer is, kan ook niet komen, maar als ijkpunt zou ik het pre-kolonialistische periode nemen.
Mogen wel meer mensen blijven ook hoor, maar het gaat met name om de aantallen, oftewel aantallen die de cultuur en identiteit in gevaar kunnen brengen, en dat is nou net iets wat er momenteel speelt.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
Mensen wiens opa/oma allochtoon is, mogen die hier blijven? Want de ouders moeten Nederlands zijn zeg je.
Die van de 17de eeuw, ik dacht dat dat je wel duidelijk was, of probeerde je een ander punt te brengen?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar er zijn toch altijd al volksverhuizingen geweest? Denk aan de "Grote Volksverhuizing". Ik bedoel: wanneer begint het koloniale tijdperk dan volgens jou?
Wat ik probeer te brengen is dat het niet mogelijk is om dat soort zaken terug te draaien. Niet in Zuid-Afrika, niet in Amerika en ook niet in Nederland.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:56 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Die van de 17de eeuw, ik dacht dat dat je wel duidelijk was, of probeerde je een ander punt te brengen?
Nederlanders hebben gewoon recht om in Nederland te wonen. Dat geldt voor iedere Nederlander .. voor elk individu met evenveel recht.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:56 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Mogen wel meer mensen blijven ook hoor, maar het gaat met name om de aantallen, oftewel aantallen die de cultuur en identiteit in gevaar kunnen brengen, en dat is nou net iets wat er momenteel speelt.
Ik ga ook regelmatig een broodje zoutvlees halen bij de surinamer hoor, heerlijk
Deze vragen zijn nog niet beantwoordquote:Op woensdag 7 april 2010 21:30 schreef Bluesdude het volgende:
a Nazisme was vroeger wel een inspiratiebron voor Voorpost, toch ?
b Sinds wanneer distiantieert Voorpost zich van het nazisme ?
Ik ben een manquote:Op woensdag 7 april 2010 22:01 schreef LXIV het volgende:
Oh, en dan heb ik nog een andere vraag. Hoe ben je bij VP gekomen? (Als vrouw). Vanwege je oorspronkelijke politieke idealen of vanwege de liefde?
Dat is jouw inzicht, en daar heb ik begrip voor, wat niet wil zeggen dat ik het er mee eens benquote:Op woensdag 7 april 2010 22:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nederlanders hebben gewoon recht om in Nederland te wonen. Dat geldt voor iedere Nederlander .. voor elk individu met evenveel recht.
Een samenleving die de "pure" Nederlander meer rechten toekent is een discriminerende samenleving.
Het gaat niet aan om mensen die niet "100%" zijn minder-waard te achten en minder burgerrechten te geven.
De Nederlandse identiteit komt pas in "gevaar" als de Nederlanders zelf kiezen anders te denken en te doen dan tot dan toe als 'Nederlands" werd beschouwd.
Is het erg dat mensen zelf kiezen voor andere denkwijzes ?
Niks fouts aan...
[..]
quote:Deze vragen zijn nog niet beantwoord
Daar kunnen je bruders op Stromfront nog heel wat van leren, he?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:11 schreef ellevehC86 het volgende:
Trouwens, complimenten aan iedereen hier, het gaat er een stuk beschaafder toe dan ik dacht
Speciaal voor jullie doe ik mijn rode armbandje weer aanquote:Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar kunnen je bruders op Stromfront nog heel wat van leren, he?
Hou op hoor...quote:Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef ellevehC86 het volgende:
b Sinds Voorpost zich niet bezighoudt met rassendiscriminatie.
a nee?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef ellevehC86 het volgende:
a Nazisme was vroeger wel een inspiratiebron voor Voorpost, toch ?
b Sinds wanneer distiantieert Voorpost zich van het nazisme ?
a Nee
b Sinds Voorpost zich niet bezighoudt met rassendiscriminatie.
En dát is nu interessant om er even bij te pakken. Niet omdat ik je nu wil gaan betichten van hypocrisie, maar omdat je hier iets interessants toont:quote:Op woensdag 7 april 2010 21:56 schreef ellevehC86 het volgende:
Ik ga ook regelmatig een broodje zoutvlees halen bij de surinamer hoor, heerlijk
Hoe beantwoord dit mijn vraag?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Je moet dat soort organisaties dan ook meer zien als een club van mensen die graag met fictieve lichtzwaarden intergallactische veldslagen voert in hun vrije tijd. Vlaggetje hier, groetje daar, biertje drinken. Het is een bepaalde houding die vaak voortkomt uit een tamelijk onzekere persoonlijkheid, lagere intelligentie, zich verloren voelen etc. Dat soort figuren zoeken hun heil (lol) vaak in de wat extremere uitingen, of dat nu extreem-links of rechts is, ze voelen zich belangrijk en serieus genomen als onderdeel van een groter geheel.quote:
Neu maar de SP (en overigens ook haar radicalere zusje de IS) is ook niet verboden (waarbij het altijd frappant is om te zien hoe er evenzoveel overeenkomsten als verschillen zijn). Het staat anarchisten en communisten ook vrij om hier hun zegje te doen en zolang het taalgebruik beschaafd blijft vind ik het flauw om, zoals jij doet, gelijk op te roepen tot censuur. Maar het is in elk geval duidelijk dat jouw onderschrift niet lollig bedoeld is.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet dat soort organisaties dan ook meer zien als een club van mensen die graag met fictieve lichtzwaarden intergallactische veldslagen voert in hun vrije tijd. Vlaggetje hier, groetje daar, biertje drinken. Het is een bepaalde houding die vaak voortkomt uit een tamelijk onzekere persoonlijkheid, lagere intelligentie, zich verloren voelen etc. Dat soort figuren zoeken hun heil (lol) vaak in de wat extremere uitingen, of dat nu extreem-links of rechts is, ze voelen zich belangrijk en serieus genomen als onderdeel van een groter geheel.
Helaas heb je er ook redelijk wat bij die het niet bij een fantasieverhaal laten en actief proberen hun ideaal te verwezelijken. Daarom kun je niet zeggen "ah joh, het zijn maar wat malloten".
Deze tekst zet ik even in de wacht om een keer of 5 door te lezen en daarna netjes op te reagerenquote:
Ik dacht juist altijd dat die enacters bovengemiddeld slimme nerds waren?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet dat soort organisaties dan ook meer zien als een club van mensen die graag met fictieve lichtzwaarden intergallactische veldslagen voert in hun vrije tijd. Vlaggetje hier, groetje daar, biertje drinken. Het is een bepaalde houding die vaak voortkomt uit een tamelijk onzekere persoonlijkheid, lagere intelligentie, zich verloren voelen etc. Dat soort figuren zoeken hun heil (lol) vaak in de wat extremere uitingen, of dat nu extreem-links of rechts is, ze voelen zich belangrijk en serieus genomen als onderdeel van een groter geheel.
Helaas heb je er ook redelijk wat bij die het niet bij een fantasieverhaal laten en actief proberen hun ideaal te verwezelijken. Daarom kun je niet zeggen "ah joh, het zijn maar wat malloten".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorpost_(organisatie)quote:Jaarlijks rond Kerstmis en Oud en Nieuw organiseert Voorpost de actie Z11-Z11-Z11 (zelf, zelf, zelf). Deze behelst het verdelen van voedselpakketten onder behoeftigen onder de autochtone Nederlandse bevolking.
Dromen van een witte kerst.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
De kerstgedachte volgens Voorpost...
:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorpost_(organisatie)
maar hoe bepaal je of iemand wel puur Nederlands is ?
kleding, taalgebruik...
de uiterlijke kenmerken allereerst....
en oja........ donkere huidskleur ...
Tuurlijkquote:Op woensdag 7 april 2010 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
:
[..]
kleding, taalgebruik...
Voorpost staat dus voor positieve discriminatie.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
:
[..]
kleding, taalgebruik...
Dus achteruitstellen en als minderwaardige burger behandelen is je strevenquote:Op woensdag 7 april 2010 22:50 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Tuurlijk
Zie het als een sollicitatie bij een particulier waar Achmed effe echt niet voorgetrokken gaat worden.
Er gaan ook klauwen met geld naar niet-allochtone clubjes..quote:En er is dus niks mis mee om klauwen met geld aan subsidies te smijten naar allerlei allochtonenclubjes, maar o wee dat er een stuk of zes marginale kerstpakketten naar behoefdigde autochtonen gaan.
Van humanistische , democratische en normale mensen verwacht ik toch de kerstgedachte met kerstcharityquote:Tuurlijk worden er mensen voorgetrokken, wat had je nu helemaal verwacht?
Op 1 of een andere manier ben je aan het doordraven, ga slapen, dan doe ik het ookquote:Op woensdag 7 april 2010 23:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus achteruitstellen en als minderwaardige burger behandelen is je streven
[..]
Er gaan ook klauwen met geld naar niet-allochtone clubjes..
Ook hier ben je toegewijd aan het systematisch achteruitstellen van groepen die niet genoeg volkseigen zijn in jouw visie
[..]
Van humanistische , democratische en normale mensen verwacht ik toch de kerstgedachte met kerstcharity
.... vrede op aarde .... laten we zorg hebben voor elkaar ...
van Voorpostlieden verwacht ik idd dit dus niet...
Hoe vaderlandslievenden zo de mond vol van vaderlandse tradities en identiteit handhaven... ,,,,, het oud-vaderlandse feest van kerstmis verkrachten... Lijkt op vaderland verraden ?
Tsja, als je achterban grotendeels uit kansarmen bestaat...quote:Op woensdag 7 april 2010 22:57 schreef Picchia het volgende:
[..]
Voorpost staat dus voor positieve discriminatie.
Ook voor wat men 'negatieve' discriminatie noemt hoor. Daarnaast is het natuurlijk niet verboden om tijdens kerstmis wat uit te delen aan de armen (ook niet als het autochtonen zijn en zelfs niet wanneer je een discriminatoir criterium hanteert, het leger des Heils en de verzorgingsstaat zijn ook niet vies van wat indoctrinatie), al vind ik de leuze 'Z11' wat ongelukkig gekozen. Het doet nogal modernistisch aan, geheel niet in de geest van de nostalgische verlangens die een Voorpost-leden menen te koesteren.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:57 schreef Picchia het volgende:
[..]
Voorpost staat dus voor positieve discriminatie.
De aap komt uit de mouw. Jullie zijn niets meer dan een stelletje verongelijkte autochtonen die zich achtergesteld voelen. Nederlanders die in armoede leven krijgen ook voedselpakketten, en terecht overigens. De overheid maakt echter geen ondersscheid op basis van etniciteit, maar op basis van inkomen. En er zijn duizenden zogenaamde autochtonenclubjes (omdat jij graag in kleuren denkt) die subsidie ontvangen.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:50 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Tuurlijk
Zie het als een sollicitatie bij een particulier waar Achmed effe echt niet voorgetrokken gaat worden.
En er is dus niks mis mee om klauwen met geld aan subsidies te smijten naar allerlei allochtonenclubjes, maar o wee dat er een stuk of zes marginale kerstpakketten naar behoefdigde autochtonen gaan.
Tuurlijk worden er mensen voorgetrokken, wat had je nu helemaal verwacht?
inhoudelijk reageren is te moeilijk voor je ?quote:Op woensdag 7 april 2010 23:21 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Op 1 of een andere manier ben je aan het doordraven, ga slapen, dan doe ik het ook
Ik moet morgenvroeg weer vroeg op.
Dus Achmed die hier geboren is, heeft toch een andere positie dan Jan, voor jullie?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:50 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Tuurlijk
En er is dus niks mis mee om klauwen met geld aan subsidies te smijten naar allerlei allochtonenclubjes, maar o wee dat er een stuk of zes marginale kerstpakketten naar behoefdigde autochtonen gaan.
Tuurlijk worden er mensen voorgetrokken, wat had je nu helemaal verwacht?
Voorpost is van oudsher een extreemrechtse club.. Wat valt er te ontkennen ?quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ellevehc86,
ik vind het dapper van je dat je hier een topic over opend. Hulde bij deze vanaf mijn kant.
Wellicht dat de Groot-Dietsche hereniging er ooit nog eens komt.
Mensen die Voorpost verwarren met bv. extremisten hebben het behoorlijk mis wmb. Echter zullen ze alles uit de kast halen om hen toch weer onder het extremistische stempeltje te drukken.
Verwacht er maar niet teveel vanquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:50 schreef sneakypete het volgende:
Overigens heeft onze Voorposter nog niet gereageerd op mijn vragen, terwijl hij dat wel beloofd heeft.
Kijk, krijgen we dat gedonderjaag weerquote:Op zaterdag 10 april 2010 17:40 schreef AryaMehr het volgende:
Blijkbaar kijken onze vrienden op Stormfront ook mee:
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=698234
ben je bang voor hen of zo?quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kijk, krijgen we dat gedonderjaag weer, vooral de boel gaan lopen uitzoeken en openbaar maken.
ik laat het inderdaad voorlopig een poosje rusten, uit noodzaak.
Eerherstel voor SS-ers en de strafbare feiten gepleegd door de voormannen noem ik niet "alles uit de kast halen".quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ellevehc86,
ik vind het dapper van je dat je hier een topic over opend. Hulde bij deze vanaf mijn kant.
Wellicht dat de Groot-Dietsche hereniging er ooit nog eens komt.
Mensen die Voorpost verwarren met bv. extremisten hebben het behoorlijk mis wmb. Echter zullen ze alles uit de kast halen om hen toch weer onder het extremistische stempeltje te drukken.
Noodzaak, gebrek aan tegenwoord bedoel jequote:Op zaterdag 10 april 2010 20:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kijk, krijgen we dat gedonderjaag weer, vooral de boel gaan lopen uitzoeken en openbaar maken.
ik laat het inderdaad voorlopig een poosje rusten, uit noodzaak.
offtopic, maar wat een forum is het ook hequote:Op zaterdag 10 april 2010 17:40 schreef AryaMehr het volgende:
Blijkbaar kijken onze vrienden op Stormfront ook mee:
quote:Ach, de moraalridders vinden het weer verwerpelijk ...
Ten eerste was het een uitgelezen kans om experimenten te doen.
Ten tweede is bijna alle wetenschappelijke kennis via experimenten van moedige durvers die initiatief durfden te nemen.
Ten derde waren het maar joden, als dat de prijs was voor het vele leed dat ze miljoenen Blanken hebben aangedaan, dan komen ze er (voor de zoveelste keer) heel goedkoop vanaf.
Ten vierde bracht het wel degelijk veel wetenschappelijke kennis voort: vb. de hoogtesimulaties en het dumpen van proefpersonen in ijskoud water heeft heel wat kennis opgebracht, die later werd gebruikt vb. bij de reizen naar de maan, bergbeklimmingen, duikboottrainingen, enz. Zovele levens zijn gered door die onderzoeken, maar dat wordt natuurlijk wel vergeten.
Ik stel voor dat iedereen die zulke proefnemingen verwerpelijk noemt of hetzelfde spreekt over proeven op dieren, zich na het lezen van dit bericht bij een onderzoeksinstituut aanbiedt als proefkonijn ter vervanging van één of andere rat of konijn. Of zijn we misschien niet consequent?!
quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
offtopic, maar wat een forum is het ook he
Dit zegt iemand over Mengele:
[..]
Dat zeg ik nergens.quote:Op zondag 11 april 2010 07:51 schreef P08 het volgende:
Uit op sensatie ofzo ?
Voorpost heeft niets met Stormfront te maken...
[..]
Lol! Het moet juist precies andersom zijn. Als je deze experimenten met mensen juist heel goed vindt, dan moet je je vrijwillig aanmelden. Je kunt er immers miljoenen levens mee reddenquote:Op zaterdag 10 april 2010 20:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
Dit zegt iemand over Mengele:
Ach, de moraalridders vinden het weer verwerpelijk ...
"Ik stel voor dat iedereen die zulke proefnemingen verwerpelijk noemt of hetzelfde spreekt over proeven op dieren, zich na het lezen van dit bericht bij een onderzoeksinstituut aanbiedt als proefkonijn ter vervanging van één of andere rat of konijn. Of zijn we misschien niet consequent?! "
Klopt !quote:
quote:Op woensdag 7 april 2010 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
:
[..]
kleding, taalgebruik...
de staat die mensen een culturele ideniteit verpllicht oplegt.. wat een waanzin.quote:Op zondag 11 april 2010 16:53 schreef P08 het volgende:
Iedereen die één paspoort heeft nl. een Nederlands? !
Voor de mensen die niet kunnen kiezen tussen de paspoorten (en voor diegenen met iets op zijn/haar kerfstok) dient de keuze dan maar gemaakt te worden denk ik. Immers, zij kunnen blijkbaar niet overtuigd zeggen "Ja ik ben een Nederlander !".
Dit lijkt mij de meest realistische oplossing (rigoureuzer verdient de voorkeur, echter is helaas niet reëel)
[..]
ja gelly, het woord "nationalisme" schijnt voor velen taboe te zijn. Dat is iets vies, vulgairs, iets wat je niet mag tonen.quote:
We hebben het niet over een club die graag met vlaggen zwaait maar over een beweging met racistische politieke motieven en banden met neo-nazistische groeperingen. Vraag jezelf eens af waarom jij je aangetrokken voelt tot dat soort volk i.p.v. het te marginaliseren, gij Rommel vereerder. Ben je 4 mei wel weer netjes 2 minuten stil of ga je ook op 5 mei een feestje met deze kameraden vieren ?quote:Op maandag 12 april 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ja gelly, het woord "nationalisme" schijnt voor velen taboe te zijn. Dat is iets vies, vulgairs, iets wat je niet mag tonen.
gelly, kap met dat op de man spelen, zie jij Rommel hier tussen staan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogsmisdadigersquote:Op maandag 12 april 2010 19:42 schreef gelly het volgende:
[..]
We hebben het niet over een club die graag met vlaggen zwaait maar over een beweging met racistische politieke motieven en banden met neo-nazistische groeperingen. Vraag jezelf eens af waarom jij je aangetrokken voelt tot dat soort volk i.p.v. het te marginaliseren, gij Rommel vereerder. Ben je 4 mei wel weer netjes 2 minuten stil of ga je ook op 5 mei een feestje met deze kameraden vieren ?
Op de man spelen ? Hij kiest ervoor om Voorpost een fatsoenlijke organisatie te noemen, om racisme goed te praten in willekeurig welk topic over zuid-Afrika en nazi's te zien als eervolle mensen waar wel eens een rotte appel bij zat.quote:Op maandag 12 april 2010 19:45 schreef remlof het volgende:
[..]
gelly, kap met dat op de man spelen, zie jij Rommel hier tussen staan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogsmisdadigers
Nationalisme heeft een vulgair imago doordat het constant als een poltiekcorrecte vlag wordt gebruikt door vreemdelingenhaters, machtswellustelingen en andere enge stromingen ..quote:Op maandag 12 april 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ja gelly, het woord "nationalisme" schijnt voor velen taboe te zijn. Dat is iets vies, vulgairs, iets wat je niet mag tonen.
Bovendien kent Nederland wel degelijk sterke elementen van nationalisme. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer het Nederlandse elftal speelt en dan met name op een EK of WK. Ook de Olympische Spelen worden door de Nederlanders aandachtig gevolgd. Ik kan enkel concluderen dat Nederland juist een sterke vorm van positieve nationalisme kent.quote:Op maandag 12 april 2010 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nationalisme heeft een vulgair imago doordat het constant als een poltiekcorrecte vlag wordt gebruikt door vreemdelingenhaters, machtswellustelingen en andere enge stromingen ..
Voorpost is een voorbeeld hiervan...... historische wortels in het vlaams nationalisme, die verweven raakte met nazisme en met vreemdelingenhaat.
Het Nederlands nationalisme van 40-45 keerde zich tegen de bezetting ( uitgezonderd de nsb ) en dat was terecht nationalisme ..
ik noem dat chauvinisme.... is toch iets anders als nationalisme en vreemdelingenhaat vermomd als vaderlandsliefdequote:Op maandag 12 april 2010 22:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Bovendien kent Nederland wel degelijk sterke elementen van nationalisme. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer het Nederlandse elftal speelt en dan met name op een EK of WK. Ook de Olympische Spelen worden door de Nederlanders aandachtig gevolgd. Ik kan enkel concluderen dat Nederland juist een sterke vorm van positieve nationalisme kent.
Welk topic?quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:00 schreef DeParo het volgende:
Maar goed, vraagje voor jou alhoewel ik dergelijke vragen ook wel eens gesteld heb op stormfront.org met een zelfde soort idee als jij
Dat is al heel lang geleden, toen ik ook nog op de middelbare zat, volgens mij heette dat topic of forum in de hol van het leeuw, heb ik die dag wat dingen zitten beantwoorden, vraag me af of het nog bestaat.quote:
Ja, bestaat nog. Onder welk username overigens?quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is al heel lang geleden, toen ik ook nog op de middelbare zat, volgens mij heette dat topic of forum in de hol van het leeuw, heb ik die dag wat dingen zitten beantwoorden, vraag me af of het nog bestaat.
Geen idee meer, gast het is jaren geleden sinds ik daar nog op ben geweest,quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, bestaat nog. Onder welk username overigens?
Dat is het vervelende van die groot-nationalismes... die willen soms uitgroeien tot bewegingen die gebieden buiten het land gaan veroveren of andere bevolkingen daar en binnen eigen grenzen (weg)terroriseren... Een voorbeeld is het servisch nationalisme te BosnIë.. Een ander voorbeeld leidde tot WO IIquote:Op dinsdag 13 april 2010 00:02 schreef DeParo het volgende:
Nationalisme is niets mis mee zolang het maar niet ten koste gaat van andere groepen.
Een groot-Nederland zie ik niet zozeer als het ten koste gaan van een bepaalde groep.
Want het gebeurt toch pas wanneer beide groepen het willen. Je kan en mag iets niet afdwingen, tenzij we een duikeling maken, en we in een militaire wereld komen te leven.
Zei iemand niet ooit dat Nationale Identiteiten slechts mentale verzinsels zijn (volgens mij Benedict Anderson), ik denk dat Nederlanders en Vlamingen een heel stuk meer naar elkaar toe zijn gegroeid,quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is het vervelende van die groot-nationalismes... die willen soms uitgroeien tot bewegingen die gebieden buiten het land gaan veroveren of andere bevolkingen daar en binnen eigen grenzen (weg)terroriseren... Een voorbeeld is het servisch nationalisme te BosnIë.. Een ander voorbeeld leidde tot WO II
In het geval Nederland-Vlaanderen zal het neerkomen op een annexatie van Vlaanderen door Nederland... Vlaanderen zal altijd het stiefkindje van Nederland blijven en men zal terugverlangen naar het knusse staatverband met Wallonië..
Vlamingen hebben een eigen identiteit en dat noodzaakt tot een eigen staat los van Nederland...
Een bijeffect van dat grootneerlands streven kan zijn een nog grotere intolerantie tov vreemdelingen , want immers de Groot-Nederlands identiteit wordt op een voetstuk gezet .Die identiteit bestaat helemaal niet, maar in Nederland leidt dat tot verheerlijking van Nederlands met eigen-volk-eerstondertoon en in Vlaanderen tot de Vlaamse versie daarvan..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk eens een pagina terug.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik kwam dit tegen, op stormfront twijfelen ze aan de waarheid van TS..
Idem. We zijn netjes geweest, toch?quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:25 schreef AryaMehr het volgende:
Maar goed, ik hoop dat hij nog terugkomt.
Zuid-Afrikaans is geen oud-Nederlands.. Het heeft zich natuurlijk ook zelfstandig verder ontwikkeld vanuit diverse Nederlandse dialecten van de 17e en 18e eeuw.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:25 schreef capricia het volgende:
Verhalen rondom Kaap de Goede Hoop zijn inmiddels in het engels, maar ze vertellen die verhalen het liefst in het oud Nederlands. En dan hoor je voornamelijk verhalen over verradelijkheid, de wind en de stroming en kliffen. In het oud Nederlands.
je hebt daar helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zuid-Afrikaans is geen oud-Nederlands.. Het heeft zich natuurlijk ook zelfstandig verder ontwikkeld vanuit diverse Nederlandse dialecten van de 17e en 18e eeuw.
Ik geloof dat men wetenschappelijk gezien het Zuid-Afrikaans als een aparte taal ziet ?
machtsbehoefte en grootheidswaanzin:quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:40 schreef capricia het volgende:
Mijn idee is dus: waarop baseer je de groot Dietse (of NLse) gedachte?
Als ze toch meelezenquote:Op dinsdag 13 april 2010 00:00 schreef DeParo het volgende:
Het doel van een Groot Nederland zie ik niet eens als iets extreem-rechts.
Maar goed, vraagje voor jou alhoewel ik dergelijke vragen ook wel eens gesteld heb op stormfront.org met een zelfde soort idee als jij,
in jouw OP refereer jij eraan dat je alles negeer mbt 70 jaar geleden,
mijn vraag, waarom de haat dan jegens de Joodse bevolking, wat zijn dan jouw (of die van de groep) redenen om hen te haten of te verachten als je je niet laat leiden door wat er vroeger door een gekke Oostenrijker werd geroepen of een even gestoorde landgenoot van hem die burgemeester was van Wenen.
Ik hoop dat de vraag nog niet is gesteld en ik zou graag orginele antwoorden zien los van 70 jaar geleden zoals je zelf stelt in je OP nietwaar.
Idd. !quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als ze toch meelezen
misschien zou iemand van Stormfront zich geroepen voelen deze vraag te beantwoorden.
Goed jongen, jij je zin.quote:Op maandag 12 april 2010 19:42 schreef gelly het volgende:
[..]
We hebben het niet over een club die graag met vlaggen zwaait maar over een beweging met racistische politieke motieven en banden met neo-nazistische groeperingen. Vraag jezelf eens af waarom jij je aangetrokken voelt tot dat soort volk i.p.v. het te marginaliseren, gij Rommel vereerder. Ben je 4 mei wel weer netjes 2 minuten stil of ga je ook op 5 mei een feestje met deze kameraden vieren ?
Je kan het hem in eerste instantie natuurlijk niet kwalijk nemen dat hij dat denktquote:Op dinsdag 13 april 2010 01:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed jongen, jij je zin.
Ik ben een racist, een kwajongen, een neo-nazi. Prima. Droom lekker verder.
Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau. Het is het niet waard.
Goedenavond en slaap lekker.
Ik dacht dat het zigeuners waren die dingen konden voorspellen. Jij bent diegene die ons af gaat troggelen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:02 schreef golfer het volgende:
Deze ouwe linkse Jood voorspelt alvast dat TS zich niet meer laat zien en als ie zich wel laat zien niet meer in gaat op echt kritische vragen.
hey, ik zeg niet dat jij een racist bent !quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed jongen, jij je zin.
Ik ben een racist, een kwajongen, een neo-nazi. Prima. Droom lekker verder.
Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau. Het is het niet waard.
Goedenavond en slaap lekker.
Wellicht, ik ben ook de meest onbekende niet en ik heb een type baan waarin ik me het openbaar maken hiervan niet kan veroorloven.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:02 schreef golfer het volgende:
Deze ouwe linkse Jood voorspelt alvast dat TS zich niet meer laat zien en als ie zich wel laat zien niet meer in gaat op echt kritische vragen.
Als laatste, wie ben jij om te oordelen over bv Voorpost? Wie ben jij om te zeggen dat Voorpost een onfatsoenlijke organisatie is? Onfatsoenlijk in jouw ogen? Wellicht ja. Maar ga aub niet oordelen over wat fatsoenlijk is of niet, want dan kap ik je posts af tot op je knieën. Jij hebt veel lef door te zeggen dat iets fatsoenlijks of niet. Get a real life man.quote:Op maandag 12 april 2010 19:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Op de man spelen ? Hij kiest ervoor om Voorpost een fatsoenlijke organisatie te noemen, om racisme goed te praten in willekeurig welk topic over zuid-Afrika en nazi's te zien als eervolle mensen waar wel eens een rotte appel bij zat.
Nee, ik hou me niet in. Ik ben het een beetje zat.
Hier zou ik nog op terugkomen, sorry voor de vertraging sneakypetequote:Op woensdag 7 april 2010 22:24 schreef sneakypete het volgende:
[..]
En dát is nu interessant om er even bij te pakken. Niet omdat ik je nu wil gaan betichten van hypocrisie, maar omdat je hier iets interessants toont:
Namelijk dat je enerzijds ontevreden bent met hoe het zit, maar anderzijds ook in staat bent er je voordeel mee te doen. Ik zou dat liever aanpassingsvermogen noemen dan hypocrisie en vind het juist wel een goed teken dat iemand die zichzelf 'nationalist' noemt toch ook wel (wat meestal zo is, in daden gemeten) stiekem een beetje open staat voor andere culturen.
Maar zo'n Voorpostorganisatie demonstreert tegen ketens als MacDonald's. Dat doet ultralinks ook, maar daar zijn de twee voornaamste motieven 'het milieu' en de afkeer van Amerika, of eigenlijk: van het kapitalisme (De VS worden vaak als een soort symbool gezien voor het kapitalisme), of misschien nog wat preciezer, van (grote) verschillen.
Bij Voorpost komt daar nog iets bij: de afkeer van het on-Nederlandse. De 'veramerikanisering' is een doorn in het oog van de Voorposters. Maar je zou dat ook kunnen zien als een prijs die betaald wordt voor eerder geleverde diensten (ik hoef je ze hopelijk niet te noemen). Uiteraard kun je er voor kiezen daar zelf niet aan mee te werken. Maar stel nu dat zo'n organisatie de macht krijgt. Mag jij dan nog wel van de regering dat broodje halen bij die Surinamer? Mag hij nog zijn winkel openen? Mag je nog naar de McDonald's?
Uiteraard is een verschil in smaak/mening niet hetzelfde als de wil een ander iets te verbieden, maar aangezien Voorpost een politieke organisatie is, lijkt het me iets om in overweging te nemen.
De reden dat veel mensen niet zitten te wachten op een organisatie als Voorpost, is dat ze vinden dat ze te ver gaan in het opleggen van hun ideeën. Nu is het zo dat eigenlijk iedereen zijn ideeën wil opleggen, me nemen het Nietzscheaanse concept van de 'wil tot macht' er maar even bij om dat te onderstrepen en er is geen enkele menselijke activiteit waarin deze ontologie zich beter manifesteert dan de politiek. Het geldt dus eigenlijk net zo goed voor Voorpost als voor de D66, ik noem maar even wat. Toch kun je je afvragen: wat Voorpost wil, is dat wel realistisch, dwz haalbaar zonder dat er (in de ogen van de meesten) veel grotere problemen voor in de plaats komen?
Aangenomen dat een beweging als Voorpost, wanneer deze de macht zou krijgen, weldegelijk in staat is tot dergelijke maatregelen (dus namens de overheid in verregaande mate bepalen wat waar jij je consumpties dient te kopen en welke consumpties dat behoren te zijn), besluit ik dat ik me er niet bij thuis zou voelen.
Hopelijk zie ik het verkeerd, maar volgens mij gebruik je nu iemands naam/organisatie op negatieve wijze om jezelf te profileren ?quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:31 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
In plaats dat iedereen vind dat ik nu pas kinderachtig aan het wegrennen ben, lees de OP eens, deze hoek word zowel intern als extern al jaren opgejaagd door justitie, ideologische verschillen en aanhangers met het IQ van driekwart visstick, als je ook maar een iets andere mening hebt, word je door veel personen al weggezet als aanhanger van Kusters.
Ik gedraag me best wel redelijk in dit topic...maar jij hebt moeite met inhoudelijk mijn opmerkingen pareren.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:31 schreef ellevehC86 het volgende:
Bluesdude, gedraag je aub, ik erger me aan je vooringenomen opvattingen en het motiveert me niet echt om hier antwoorden neer te zetten, of geef je mening nog 1 keer duidelijk weer in dit topic en ga dan wat anders doen.
Dit is een diskussieforum.. Iedereen komt hier met zijn meningen over wat wel of niet fatsoenlijk is..quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als laatste, wie ben jij om te oordelen over bv Voorpost? Wie ben jij om te zeggen dat Voorpost een onfatsoenlijke organisatie is? Onfatsoenlijk in jouw ogen? Wellicht ja. Maar ga aub niet oordelen over wat fatsoenlijk is of niet, want dan kap ik je posts af tot op je knieën.
Ja.. maar past je idee dat allochtonen of nazaten van de kolonies 'erbij horen' wel bij het idee van Voorpost.?quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ook allochtonen in NL kunnen onder die nationalisten behoren, of nazaten van de kolonies.
"We" ?quote:Op dinsdag 13 april 2010 05:58 schreef P08 het volgende:
[..]
Hopelijk zie ik het verkeerd, maar volgens mij gebruik je nu iemands naam/organisatie op negatieve wijze om jezelf te profileren ?![]()
Dit is jammer genoeg nog steeds typerend voor de beweging (moddergooien/onderuit halen). Hierdoor zijn in de loop der tijd vele kleine/kansloze groepjes ontstaan. Dit is algemeen bekend, echter er wordt niets aan/mee gedaan.
Samen zijn we toch een aanzienlijke groep binnen Dietsland en kan men niet om ons heen !
Groeten,
Edit: Wat tekst toegevoegd![]()
Dit ja.quote:Op dinsdag 13 april 2010 05:58 schreef P08 het volgende:
[..]
Samen zijn we toch een aanzienlijke groep binnen Dietsland en kan men niet om ons heen !
Picture this:quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
picture this:
Vrouw met hoofddoekje en man met baard en in lang kleed worden niet toegelaten in de Voorpost-herberg.
Herkenbaar verhaal ?
Wie gaat als jood nou bij een groep die vriendjes was met SS'ers?quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:45 schreef HamerVanThor het volgende:
[..]
Picture this:
Een jongeman wordt flink in elkaar gebeukt toen die half dronken naar huis fietste op zaterdagnacht.
Hij herinnert zich nog dat 5 marokkanen op hem in stonden te buiken en hem vuile kanker jood noemde.
Deze jongen heeft er nu echt genoeg van en zodra die uit het ziekenhuis komt weet hij het.
Hij gaat bij de actiegroep Voorpost, dat deze jongen een ietwat donkere huidskleur heeft valt niet eens op.Gedrag en mentaliteit is die van een oer hollandse jongen.
Ah, nog iemand die nu net speciaal een kloon aangemaakt heeft om te reageren in dit topic...wat een helden..quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:41 schreef HamerVanThor het volgende:
[..]
Dit ja.
Met een GrootNederland hebben we diversiteit genoeg. Dan hebben we geen gekke allochtonen en linkse fabeltjes meer nodig.
Je valt in herhaling.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wie gaat als jood nou bij een groep die vriendjes was met SS'ers?
Dan ben je niet goed snik.
Nogmaals danquote:Op dinsdag 13 april 2010 00:00 schreef DeParo het volgende:
Maar goed, vraagje voor jou alhoewel ik dergelijke vragen ook wel eens gesteld heb op stormfront.org met een zelfde soort idee als jij,
mijn vraag, waarom de haat dan jegens de Joodse bevolking, wat zijn dan jouw (of die van de groep) redenen om hen te haten of te verachten als je je niet laat leiden door wat er vroeger door een gekke Oostenrijker werd geroepen of een even gestoorde landgenoot van hem die burgemeester was van Wenen.
Ik hoop dat de vraag nog niet is gesteld en ik zou graag orginele antwoorden zien los van 70 jaar geleden zoals je zelf stelt in je OP nietwaar.
Je ontwijkt het diskussie-item en je gaat de boel opfokken met reeds bekende haattiradesquote:
Ik denk niet dat TS nog deze of andere vragen zal beantwoorden...quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals dan
voordat deze in de vergetelheid zal gaan raken![]()
.
Dus,,,, nu hebben 'we" wel gekke allochtonen nodig ? Waarom?quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:41 schreef HamerVanThor het volgende:
Dan hebben we geen gekke allochtonen en linkse fabeltjes meer nodig.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat TS nog deze of andere vragen zal beantwoorden...
Stiefkindje van Holland, doe normaal, denk eens even aan de Nederlandse provincies.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus,,,, nu hebben 'we" wel gekke allochtonen nodig ? Waarom?
Dus nú hebben 'we' wel linkse fabeltjes nodig ? Waarom..
In jouw utopie krijgen de Vlamingen er ineens 16,5 miljoen allochtonen bij... waarvan velen "gek" .
Als ik Vlaming was...... dan had ik niet zo veel zin in al die Ollanders als landgenoot in deze context... dan maar een onafhankelijk Vlaanderen.. en geen stiefkindje zijn van de Ollandse regering in Den Haag.
Nahhhh.. ik schreef stiefkindje van de Ollandse regering in Den Haag.... is toch wat anders dan jouw omschrijving. Olland staat hier synoniem voor Nederland, maar dan op zun Vlaams.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Stiefkindje van Holland, doe normaal, denk eens even aan de Nederlandse provincies.
De Hollandse provincies bv zien zichzelf als de elite van Nederland.
Nog altijd bestaat er een zekere arrogantie bijvoorbeeld tegen de Brabanders en Limburgers.
Ik noem deze provincies omdat ze grenzen aan Belgie Vlaanderen dus, die zullen helemaal niet op die manier kijken, die zullen zich juist veel meer verbonden voelen.
(![]()
![]()
![]()
)
Vlaanderen alleen zal niets meer voorstellen, dan kan je in de wereld bijna geen enkele rol meer spelen, en dat is natuurlijk wel van belang. Bovendien doen Nederland en Belgie al zoveel met elkaar.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nahhhh.. ik schreef stiefkindje van de Ollandse regering in Den Haag.... is toch wat anders dan jouw omschrijving. Olland staat hier synoniem voor Nederland, maar dan op zun Vlaams.
Soms denk ik toch echt dat te veel Nederlanders wat neerkijken op Vlamingen. Of in ieder geval wat negerend zijn..
En idd... soms ook op Brabanders en Limburgers .. Ik ben zelf een Brabander.
Als de stiefkindje-behandeling wel meevalt... dan krijg je nog dat Vlamingen het ten zeerste vermoeden... met alle sociale spanningen van dien in het Rijk der Nederlanden... oja.. die naam moet natuurlijk afgeschaft worden... Rijk der Lage Landen dus
Gewoon lekker de Vlamingen in hun waarde laten en andersom.. Ze kunnen best wel zonder Nederland het eigen land regeren.. dat doet men al honderden jaren..
Kusters heeft in mijn ogeneen zwaar reputatieprobleem, zoals je weet worstelen allle Nationalistische organisaties ermee, maar het bewust inlaten van Neo Nazi's uit Duitsland met de bijbehorende symboliek is niet iets wat de gemiddelde Volksnationalist warm maakt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 05:58 schreef P08 het volgende:
[..]
Hopelijk zie ik het verkeerd, maar volgens mij gebruik je nu iemands naam/organisatie op negatieve wijze om jezelf te profileren ?![]()
Dit is jammer genoeg nog steeds typerend voor de beweging (moddergooien/onderuit halen). Hierdoor zijn in de loop der tijd vele kleine/kansloze groepjes ontstaan. Dit is algemeen bekend, echter er wordt niets aan/mee gedaan.
Groeten,
Edit: Wat tekst toegevoegd![]()
Sorry hoorquote:Op dinsdag 13 april 2010 08:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
.. Vreemdelingenhaat verstopt achter de politiekcorrecte vlag van nationalisme..
Ik persoonlijk haat joden niet, het heeft in mijn ogen ook geen donder te maken met volksnationalismequote:Op dinsdag 13 april 2010 00:00 schreef DeParo het volgende:
het is meer de vreemdelingenhaat en neonaziprietpraat goedpraten onder de noemer nationalisme.quote:
Oke, maar dan mijn vraag aan jou, en beantwoord die met relevantie:quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
het is meer de vreemdelingenhaat en neonaziprietpraat goedpraten onder de noemer nationalisme.
Zodra het Voorpostachtige proporties aan begint te nemen ga ik uit van een haat.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:52 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Oke, maar dan mijn vraag aan jou, en beantwoord die met relevantie:
Is het per definitie een haat of kan het ook een voorkeur zijn?
Maar hoe komt het dan dat men nationalistisch ziet als vreemdelingenhaat of neonazi gelul?quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
het is meer de vreemdelingenhaat en neonaziprietpraat goedpraten onder de noemer nationalisme.
Omdat erg veel van de prominente 'nationalisten' het nationalisme gebruiken als meer politiek correcte façade voor vreemdelingenhaat en/of neonazigelul.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dan dat men nationalistisch ziet als vreemdelingenhaat of neonazi gelul?
Wie heeft dat de wereld ingeholpen dat fabeltje?
Klopt maar veelal gekaapt door volstrekte idiotenquote:Nationalisme is nl. een heel breed begrip.
Dus op zich is er niks mis met nationalisme?quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat erg veel van de prominente 'nationalisten' het nationalisme gebruiken als meer politiek correcte façade voor vreemdelingenhaat en/of neonazigelul.
[..]
Klopt maar veelal gekaapt door volstrekte idioten.
Het is een vrij zinloze laat 19e eeuwse hobby naar mijn idee. Maar als jij trots wilt zijn vanwege de geografische positie van je geboorteplaats of vanwege de achternaam van je vader moet je dat vooral doen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dus op zich is er niks mis met nationalisme?
Intussen al meer bekend over Peters?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:34 schreef ellevehC86 het volgende:
Klopt, ik zal eens navraag doen.
Morgen kan ik je meer vertellen, ik ben zelf ook wel nieuwsgierig hoe het met hem afgelopen is.
Ik moet zelfs mijn excuses aanbieden voor eerdere posts, P. is nog steeds actief, meer heb ik er niet over te zeggen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Intussen al meer bekend over P.?
En is S. ook nog steeds actief?
ik doe niet mee aan jouw schijnheilige namen verbergen.
Dat ja, na een paar vragen werd het te heet onder zijn voeten, en zo laf als een medelander rende deze voorposter wegquote:Op dinsdag 13 april 2010 15:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat TS nog deze of andere vragen zal beantwoorden...
Jaloezie lijkt me te makkelijk, sterker nog, ik ben er vrij erg van overtuigd dat ze zich hierbij laten leiden door eeuwenoude vooroordelen. Aangezien jij niet binnen deze categorie valt moeten we het antwoord helaas even openquote:Op dinsdag 13 april 2010 18:41 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk haat joden niet, het heeft in mijn ogen ook geen donder te maken met volksnationalisme
Joden worden binnen de Nationalistische stroming heel vaak gezien als de aanstekers van de Globalisatie en een stroming die erg protectionistisch is naar haar eigen geloofsgroep, aangezien dat de globaliseren een punt is waar het Nationalisme zich tegen keert, is het een vaak snel gekozen zondebok.
Ik zou het persoonlijk jaloezie noemen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je vraagstelling waardeer, ook al met enige bezit van vooroordelen, je doet het leuk.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jaloezie lijkt me te makkelijk, sterker nog, ik ben er vrij erg van overtuigd dat ze zich hierbij laten leiden door eeuwenoude vooroordelen. Aangezien jij niet binnen deze categorie valt moeten we het antwoord helaas even open
laten nietwaar.
Zo laf vindt ik de TS niet omdat hij er eerlijk voor uitkomt. En gezien de vele vragen die er zijn gesteld met vaak dubbelzinnige bedoelingen kan ik begrijpen dat hij niet ingaat op elke gestelde vraag. Dat type je jezelf een RSI enkel en alleen om die anti's nog meer in de kuif te pikken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:17 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat ja, na een paar vragen werd het te heet onder zijn voeten, en zo laf als een medelander rende deze voorposter weg
Er zijn altijd mensen bij die meer behoefte hebben om je weg te jagen dan anders wat, die ervaring heb ik zelf inmiddels ook wel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo laf vindt ik de TS niet omdat hij er eerlijk voor uitkomt. En gezien de vele vragen die er zijn gesteld met vaak dubbelzinnige bedoelingen kan ik begrijpen dat hij niet ingaat op elke gestelde vraag. Dat type je jezelf een RSI enkel en alleen om die anti's nog meer in de kuif te pikken.
Ach het zal me worst wezen wat men over mij denkt hier op FOK.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:29 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen bij die meer behoefte hebben om je weg te jagen dan anders wat, die ervaring heb ik zelf inmiddels ook wel.
Kom, we gaan samen de Fok! Nazipartij opstartenquote:Op dinsdag 13 april 2010 19:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach het zal me worst wezen wat men over mij denkt hier op FOK.
Mijn avatar is een Erwin Rommel, en ik ben een nazi. Goed, hun gedachte denk ik dan maar. Die discussie is al jaren geleden gevoerd.
Zelf ben ik een militarist met trekjes naar het volks-nationalisme. Zeker geen facisme of nazisme. Dat is totaal iets anders. Maar de linksmensch denkt daar schijnbaar anders over
Maak er dan op z'n minst een geen-nazi partij van.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:36 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kom, we gaan samen de Fok! Nazipartij opstarten, ik ben de Fuhrer en jij mag mijn Oberfeldmarschall zijn
Nou rustig maar hoor,quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bent een kloon van een bekende user? of ben je een van die stormfrontengerds ?
quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:13 schreef ellevehC86 het volgende:
Nog een keer zo'n actie en je mag tegen een spiegel gaan lullen
Een hoofddoek, dus een naar ik mag aannemen een Islamitische cultuuromslag?, neequote:Op dinsdag 13 april 2010 19:42 schreef maartena het volgende:
Is een Marokkaanse dame uit Breda die gebrekkig doch voldoende Nederlands spreekt.... met hoofddoek op.... en die toch wel wat ziet in zo'n Groot Nederland, omdat haar Marokkaanse familie in Antwerpen dan in hetzelfde land zou wonen, ook echt WELKOM op een bijeenkomst?
Ja, ik durf te wedden dat je met Hitler op de Berghof ook heel gezellig een kaartje kunt leggen en een glaasje bier mee kunt drinken. Een biljartje leggen, praten over de vrouwen, paarden en andere hobby's..... Je zou het zo een hele avond kunnen hebben over van alles wat niets te maken heeft met politiek, en wie weet..... misschien was het wel een heel aardige man buiten zijn standpunten.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:42 schreef HamerVanThor het volgende:
Als je die mensen van stormfront leert kennen zijn het vast hele aardige mensen. Ze zijn heus niet allemaal slecht hoor.
Tja, als je niet eens DURFT uit te komen voor je naam, en de namen binnen je organisatie..... wat voor gekke club ben je dan?quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:45 schreef golfer het volgende:
Die praat dan in ieder geval minder dom terug dan jij met je schijnheilige gedoe rondom het niet (mogen of durven) noemen van de namen van je partijgenoten.
Die namen van de prominente dubieuze figuren van jouw beweging zijn gewoon bekend en te vinden.
Ben je bang voor represailles of zo?
In dat geval zou ik maar snel die club verlaten want aan figuren als ... heb ik lak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |