abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80061605
Wat heeft Grootneerlandisme uit te staan met de Nederlandse historische identiteit, terwijl de Zeven Provinciën een kleiner gebied besloegen dan het huidige Nederland?
pi_80061655
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:37 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk: wie hebben recht op Israel/Palestina
Palestijnen, het is schandelig wat Europa en de VS (VN verdelingsplan 1947) hebben gedaan om de joden daar zonder overleg met Palestina kwakkeloos neer te gooien.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_80061730
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die er al 400 jaar wonen en een vrijwel leeg land aantroffen toen ze er voor het eerst voet zetten.

Vanuit dat perspectief kun je alle Nederlanders ook kolonialisten noemen. Of iets recenter: de Amerikanen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders, Canadezen, heel Zuid-Amerika en ga zo maar door.

Zuid Afrika is juist een van de weinige gebieden buiten Europa die blanken "gekoloniseerd" hebben zonder dat er een oorspronkelijke bevolking uit de weg geruimd werd.

Of wil jij dat ook allemaal terugdraaien?
Ideologisch gezien?, ja
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:46:30 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80061995
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:42 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ideologisch gezien?, ja
En wil je dan kweekreservaten opzetten om mensen terug te kweken die deze gebieden oorspronkelijk bevolkten? Want van sommige volkeren zijn er nog maar weinig over.

En waar moeten mensen naar toe die het gevolg zijn van rassenmenging, zoals je bijv. in Zuid-Amerika veel ziet? Het lijkt me lastig om mensen deels in Afrika en deels in Europa terug te brengen.

En wat is je ijkdatum om alles terug te draaien? Dus waar iedereen toen zat daar moet hij naar terug? Want als je die datum te vroeg legt dan moet iedereen sowieso terug naar Afrika.
The End Times are wild
pi_80062031
Mensen wiens opa/oma allochtoon is, mogen die hier blijven? Want de ouders moeten Nederlands zijn zeg je.
pi_80062129
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

En wil je dan kweekreservaten opzetten om mensen terug te kweken die deze gebieden oorspronkelijk bevolkten? Want van sommige volkeren zijn er nog maar weinig over.

En waar moeten mensen naar toe die het gevolg zijn van rassenmenging, zoals je bijv. in Zuid-Amerika veel ziet? Het lijkt me lastig om mensen deels in Afrika en deels in Europa terug te brengen.

En wat is je ijkdatum om alles terug te draaien? Dus waar iedereen toen zat daar moet hij naar terug? Want als je die datum te vroeg legt dan moet iedereen sowieso terug naar Afrika.
Wat er niet meer is, kan ook niet komen, maar als ijkpunt zou ik het pre-kolonialistische periode nemen.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:52:35 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80062380
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:48 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Wat er niet meer is, kan ook niet komen, maar als ijkpunt zou ik het pre-kolonialistische periode nemen.
Maar er zijn toch altijd al volksverhuizingen geweest? Denk aan de "Grote Volksverhuizing". Ik bedoel: wanneer begint het koloniale tijdperk dan volgens jou?
The End Times are wild
pi_80062625
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
Mensen wiens opa/oma allochtoon is, mogen die hier blijven? Want de ouders moeten Nederlands zijn zeg je.
Mogen wel meer mensen blijven ook hoor, maar het gaat met name om de aantallen, oftewel aantallen die de cultuur en identiteit in gevaar kunnen brengen, en dat is nou net iets wat er momenteel speelt.

Ik ga ook regelmatig een broodje zoutvlees halen bij de surinamer hoor, heerlijk
pi_80062693
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar er zijn toch altijd al volksverhuizingen geweest? Denk aan de "Grote Volksverhuizing". Ik bedoel: wanneer begint het koloniale tijdperk dan volgens jou?

Die van de 17de eeuw, ik dacht dat dat je wel duidelijk was, of probeerde je een ander punt te brengen?
  woensdag 7 april 2010 @ 22:00:13 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80062929
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:56 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Die van de 17de eeuw, ik dacht dat dat je wel duidelijk was, of probeerde je een ander punt te brengen?
Wat ik probeer te brengen is dat het niet mogelijk is om dat soort zaken terug te draaien. Niet in Zuid-Afrika, niet in Amerika en ook niet in Nederland.
Zelf ben ik ook voor behoud van eigen cultuur hoor en tevens tegen de massa-immigratie. Maar dit soort gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer en je kunt je energie beter richten op zaken die nog wél te beínvloedden zijn, zoals bijvoorbeeld het terugbrengen van de massa-immigratie. (dus de huidige instroom).
The End Times are wild
  woensdag 7 april 2010 @ 22:01:41 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80063026
Oh, en dan heb ik nog een andere vraag. Hoe ben je bij VP gekomen? (Als vrouw). Vanwege je oorspronkelijke politieke idealen of vanwege de liefde?
The End Times are wild
pi_80063092
quote:

[..]

Mogen wel meer mensen blijven ook hoor, maar het gaat met name om de aantallen, oftewel aantallen die de cultuur en identiteit in gevaar kunnen brengen, en dat is nou net iets wat er momenteel speelt.

Ik ga ook regelmatig een broodje zoutvlees halen bij de surinamer hoor, heerlijk
Nederlanders hebben gewoon recht om in Nederland te wonen. Dat geldt voor iedere Nederlander .. voor elk individu met evenveel recht.
Een samenleving die de "pure" Nederlander meer rechten toekent is een discriminerende samenleving.
Het gaat niet aan om mensen die niet "100%" zijn minder-waard te achten en minder burgerrechten te geven.
De Nederlandse identiteit komt pas in "gevaar" als de Nederlanders zelf kiezen anders te denken en te doen dan tot dan toe als 'Nederlands" werd beschouwd.
Is het erg dat mensen zelf kiezen voor andere denkwijzes ?
Niks fouts aan...
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:30 schreef Bluesdude het volgende:
a Nazisme was vroeger wel een inspiratiebron voor Voorpost, toch ?
b Sinds wanneer distiantieert Voorpost zich van het nazisme ?
Deze vragen zijn nog niet beantwoord
pi_80063355
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:01 schreef LXIV het volgende:
Oh, en dan heb ik nog een andere vraag. Hoe ben je bij VP gekomen? (Als vrouw). Vanwege je oorspronkelijke politieke idealen of vanwege de liefde?
Ik ben een man

En uiteraard was mijn entree in deze beweging een vervelende aanvaring met buitenlanders, fout, ik weet het, maar toen ik er een poosje zat kreeg ik andere inzichten, die ik niet bepaald vervelend vind
pi_80063540
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nederlanders hebben gewoon recht om in Nederland te wonen. Dat geldt voor iedere Nederlander .. voor elk individu met evenveel recht.
Een samenleving die de "pure" Nederlander meer rechten toekent is een discriminerende samenleving.
Het gaat niet aan om mensen die niet "100%" zijn minder-waard te achten en minder burgerrechten te geven.
De Nederlandse identiteit komt pas in "gevaar" als de Nederlanders zelf kiezen anders te denken en te doen dan tot dan toe als 'Nederlands" werd beschouwd.
Is het erg dat mensen zelf kiezen voor andere denkwijzes ?
Niks fouts aan...
[..]
Dat is jouw inzicht, en daar heb ik begrip voor, wat niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben
quote:
Deze vragen zijn nog niet beantwoord

Edit: niet :S

Trouwens, complimenten aan iedereen hier, het gaat er een stuk beschaafder toe dan ik dacht
  woensdag 7 april 2010 @ 22:14:01 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80063650
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:11 schreef ellevehC86 het volgende:

Trouwens, complimenten aan iedereen hier, het gaat er een stuk beschaafder toe dan ik dacht
Daar kunnen je bruders op Stromfront nog heel wat van leren, he?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_80063680

a Nee
b Sinds Voorpost zich niet bezighoudt met rassendiscriminatie.
pi_80063747
herstel
pi_80063805
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Daar kunnen je bruders op Stromfront nog heel wat van leren, he?
Speciaal voor jullie doe ik mijn rode armbandje weer aan
pi_80064028
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef ellevehC86 het volgende:

Hou op hoor...
pi_80064058
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef ellevehC86 het volgende:

a Nee
a nee?
dit lijkt me een ontkenning van de bron waaruit de oudere Voorposters laafden
het kan wel zijn dat met het voortschrijden van de tijd jongeren zich verder verwijderen van het nazisme
een nee-antwoord is ook een nee/nvt voor vraag b
b pure autochtonie voorstaan is impliciet racisme .... het is allemaal verborgen natuurlijk...
  woensdag 7 april 2010 @ 22:24:01 #171
182269 sneakypete
On the edge
pi_80064266
quote:

En dát is nu interessant om er even bij te pakken. Niet omdat ik je nu wil gaan betichten van hypocrisie, maar omdat je hier iets interessants toont:
Namelijk dat je enerzijds ontevreden bent met hoe het zit, maar anderzijds ook in staat bent er je voordeel mee te doen. Ik zou dat liever aanpassingsvermogen noemen dan hypocrisie en vind het juist wel een goed teken dat iemand die zichzelf 'nationalist' noemt toch ook wel (wat meestal zo is, in daden gemeten) stiekem een beetje open staat voor andere culturen.

Maar zo'n Voorpostorganisatie demonstreert tegen ketens als MacDonald's. Dat doet ultralinks ook, maar daar zijn de twee voornaamste motieven 'het milieu' en de afkeer van Amerika, of eigenlijk: van het kapitalisme (De VS worden vaak als een soort symbool gezien voor het kapitalisme), of misschien nog wat preciezer, van (grote) verschillen.
Bij Voorpost komt daar nog iets bij: de afkeer van het on-Nederlandse. De 'veramerikanisering' is een doorn in het oog van de Voorposters. Maar je zou dat ook kunnen zien als een prijs die betaald wordt voor eerder geleverde diensten (ik hoef je ze hopelijk niet te noemen). Uiteraard kun je er voor kiezen daar zelf niet aan mee te werken. Maar stel nu dat zo'n organisatie de macht krijgt. Mag jij dan nog wel van de regering dat broodje halen bij die Surinamer? Mag hij nog zijn winkel openen? Mag je nog naar de McDonald's?
Uiteraard is een verschil in smaak/mening niet hetzelfde als de wil een ander iets te verbieden, maar aangezien Voorpost een politieke organisatie is, lijkt het me iets om in overweging te nemen.

De reden dat veel mensen niet zitten te wachten op een organisatie als Voorpost, is dat ze vinden dat ze te ver gaan in het opleggen van hun ideeën. Nu is het zo dat eigenlijk iedereen zijn ideeën wil opleggen, me nemen het Nietzscheaanse concept van de 'wil tot macht' er maar even bij om dat te onderstrepen en er is geen enkele menselijke activiteit waarin deze ontologie zich beter manifesteert dan de politiek. Het geldt dus eigenlijk net zo goed voor Voorpost als voor de D66, ik noem maar even wat. Toch kun je je afvragen: wat Voorpost wil, is dat wel realistisch, dwz haalbaar zonder dat er (in de ogen van de meesten) veel grotere problemen voor in de plaats komen?

Aangenomen dat een beweging als Voorpost, wanneer deze de macht zou krijgen, weldegelijk in staat is tot dergelijke maatregelen (dus namens de overheid in verregaande mate bepalen wat waar jij je consumpties dient te kopen en welke consumpties dat behoren te zijn), besluit ik dat ik me er niet bij thuis zou voelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sneakypete op 07-04-2010 22:31:44 ]
  woensdag 7 april 2010 @ 22:29:18 #172
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80064603
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:14 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Er is een actieve actievoering tegen drugs, de laatste was een Demo in maastricht.
Hoe beantwoord dit mijn vraag?
pi_80064695
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:24 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Je moet dat soort organisaties dan ook meer zien als een club van mensen die graag met fictieve lichtzwaarden intergallactische veldslagen voert in hun vrije tijd. Vlaggetje hier, groetje daar, biertje drinken. Het is een bepaalde houding die vaak voortkomt uit een tamelijk onzekere persoonlijkheid, lagere intelligentie, zich verloren voelen etc. Dat soort figuren zoeken hun heil (lol) vaak in de wat extremere uitingen, of dat nu extreem-links of rechts is, ze voelen zich belangrijk en serieus genomen als onderdeel van een groter geheel.

Helaas heb je er ook redelijk wat bij die het niet bij een fantasieverhaal laten en actief proberen hun ideaal te verwezelijken. Daarom kun je niet zeggen "ah joh, het zijn maar wat malloten".
  woensdag 7 april 2010 @ 22:36:37 #174
182269 sneakypete
On the edge
pi_80064991
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Je moet dat soort organisaties dan ook meer zien als een club van mensen die graag met fictieve lichtzwaarden intergallactische veldslagen voert in hun vrije tijd. Vlaggetje hier, groetje daar, biertje drinken. Het is een bepaalde houding die vaak voortkomt uit een tamelijk onzekere persoonlijkheid, lagere intelligentie, zich verloren voelen etc. Dat soort figuren zoeken hun heil (lol) vaak in de wat extremere uitingen, of dat nu extreem-links of rechts is, ze voelen zich belangrijk en serieus genomen als onderdeel van een groter geheel.

Helaas heb je er ook redelijk wat bij die het niet bij een fantasieverhaal laten en actief proberen hun ideaal te verwezelijken. Daarom kun je niet zeggen "ah joh, het zijn maar wat malloten".
Neu maar de SP (en overigens ook haar radicalere zusje de IS) is ook niet verboden (waarbij het altijd frappant is om te zien hoe er evenzoveel overeenkomsten als verschillen zijn). Het staat anarchisten en communisten ook vrij om hier hun zegje te doen en zolang het taalgebruik beschaafd blijft vind ik het flauw om, zoals jij doet, gelijk op te roepen tot censuur. Maar het is in elk geval duidelijk dat jouw onderschrift niet lollig bedoeld is.
pi_80065135
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:24 schreef sneakypete het volgende:

...
Deze tekst zet ik even in de wacht om een keer of 5 door te lezen en daarna netjes op te reageren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')