abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2010 @ 20:39:05 #101
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80058071
En nu nog even deze beantwoorden?
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:27 schreef golfer het volgende:
En als aanvullende vraag.
Wat bedoelt deze club met 100 % Nederlands of 100% Vlaams?
Wanneer ben je dat?
Na hoeveel generaties?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_80058135
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Dus moslims mogen lid worden van jou.
Hoe rijm je dat met de verkoop van stickers met de tekst: stop de Islamisering?
Hey, je vroeg me niet hoe ik ze zou moeten inzetten.

Maar door het nemen van een lidmaatschap in een organisatie bevestig je alleen maar de interesse die je in haar standpunten hebt, en als een moslim of jood deze identiteit toejuicht, worden we er toch allemaal beter op dan dat deze wordt afgewezen?, ik zou een biertje gaan drinken met zo'n persoon

[ Bericht 0% gewijzigd door ellevehC86 op 07-04-2010 20:46:36 ]
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_80058176
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:40 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Hey, je vroeg me hoe is ze zou moeten inzetten.

Maar door het nemen van een lidmaatschap in een organisatie bevestig je alleen maar de interesse die je in haar standpunten hebt, en als een moslim of jood deze identiteit toejuicht, worden we er toch allemaal beter op dan dat deze wordt afgewezen?, ik zou een biertje gaan drinken met zo'n persoon
Zullen we het over Voorpost hebben en niet over jou ?
pi_80058382
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:39 schreef golfer het volgende:
En nu nog even deze beantwoorden?
[..]

Refereer je naar de T-shirts die ze verkopen?

Een uiting van trots

Wanneer je 100% van een bepaalde identiteit bent?

Wanneer je ouders Nederlands zijn en jij een interesse hebt voor haar cultuur en identiteit vind ik persoonlijk al genoeg, geen flauw idee of Voorpost dit punt uberhaupt beschreven heeft
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_80058407
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Zullen we het over Voorpost hebben en niet over jou ?
Voorpost mag deze mensen niet afwijzen.

Daar heb je je antwoord.
  woensdag 7 april 2010 @ 20:46:54 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80058461
Er is in Nederland een groeiende groep van mensen die wel met 'extreem-rechts' geassocieerd wordt. Merken jullie ook groei in jullie vereniging of blijft dat ongeveer gelijk?
The End Times are wild
pi_80058514
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus moslims mogen lid worden maar moeten wel het land uit? Beetje vreemd, nietwaar?
Als Moslims lid worden dan betekent dat dat zij de ideologie onderschrijven, neem ik aan. Volgens mij is dat net zoiets als een samenwerkingsverband tussen white and black supremacists in de Verenigde Staten, waarbij beiden streven naar segregatie. Of een samenwerkingsverband tussen Noord Italiaanse en Zuid Italiaanse separatisten.
pi_80058657
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:47 schreef Picchia het volgende:

[..]

Als Moslims lid worden dan betekent dat dat zij de ideologie onderschrijven, neem ik aan. Volgens mij is dat net zoiets als een samenwerkingsverband tussen white and black supremacists in de Verenigde Staten, waarbij beiden streven naar segregatie. Of een samenwerkingsverband tussen Noord Italiaanse en Zuid Italiaanse separatisten.
Dat zou denk ik het meest praktische voorbeeld zijn ja
pi_80058688
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:45 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Refereer je naar de T-shirts die ze verkopen?

Een uiting van trots

Wanneer je 100% van een bepaalde identiteit bent?

Wanneer je ouders Nederlands zijn en jij een interesse hebt voor haar cultuur en identiteit vind ik persoonlijk al genoeg, geen flauw idee of Voorpost dit punt uberhaupt beschreven heeft
Ja, hij vraagt dus: wanneer zijn je ouders dan Nederlands?

En wat is die Nederlandse cultuur? De Bijbel? De Grondwet? De mening van Willem van Oranje? De mening van Anton Mussert? De mening van Joop Den Uyl? Van André Rouvoet? Van Imca Marina? Ruud Gullit? Ik? Jij?
pi_80058738
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:46 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Voorpost mag deze mensen niet afwijzen.

Daar heb je je antwoord.
Dat staat in de statuten ofzo ?
pi_80058798
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:49 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dat zou denk ik het meest praktische voorbeeld zijn ja
Dus jullie vallen te vergelijken met die clubs? Niet bepaald iets om trots op te zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80058942
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:46 schreef LXIV het volgende:
Er is in Nederland een groeiende groep van mensen die wel met 'extreem-rechts' geassocieerd wordt. Merken jullie ook groei in jullie vereniging of blijft dat ongeveer gelijk?
Gegevens over leden en haar aantal word niet bekend gemaakt.

Ikzelf merk niet veel van een groei aan leden binnen Voorpost, maar wel een groei van een aantal nieuwe organisaties die nieuwe mensen binnenbrengen, hierbij moet ik dan ook de politieke partij PVV noemen, die steevast wordt vergeleken met de CD van Hans Janmaat, alleen was het taboe een deccennium terug een stuk groter om ervoor uit te komen.
pi_80058965
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat staat in de statuten ofzo ?
Dat is de wet.
  woensdag 7 april 2010 @ 20:54:32 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80058978
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:50 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ja, hij vraagt dus: wanneer zijn je ouders dan Nederlands?

En wat is die Nederlandse cultuur? De Bijbel? De Grondwet? De mening van Willem van Oranje? De mening van Anton Mussert? De mening van Joop Den Uyl? Van André Rouvoet? Van Imca Marina? Ruud Gullit? Ik? Jij?
Er is natuurlijk een Nederlandse cultuur, alhoewel die niet helemaal scherp te definieren valt. Dat ontkennen is gewoon onzin.
Op wikipedia wordt deze definitie gegeven (in het Engels, maar wel de duidelijkste):
"Culture or Civilization, taken in its wide ethnographic sense, is that complex whole which includes knowledge, belief, art, morals, law, custom, and any other capabilities and habits acquired by man as a member of society."
Die maatschappij (society) is dan de Nederlandse.
The End Times are wild
pi_80059050
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jullie vallen te vergelijken met die clubs? Niet bepaald iets om trots op te zijn.
Een CDA en een die met het CU samenspant tegen de PvdA om Afghanistan is dan wat genuanceerder ja.
pi_80059194
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een Nederlandse cultuur, alhoewel die niet helemaal scherp te definieren valt. Dat ontkennen is gewoon onzin.
Op wikipedia wordt deze definitie gegeven (in het Engels, maar wel de duidelijkste):
"Culture or Civilization, taken in its wide ethnographic sense, is that complex whole which includes knowledge, belief, art, morals, law, custom, and any other capabilities and habits acquired by man as a member of society."
Die maatschappij (society) is dan de Nederlandse.
Ja, maar iedereen heeft wel een ander beeld van die Nederlandse cultuur. Iedereen heeft wel een andere mening over welke zaken verouderd, welke kwesties belangrijk en welke dingen "vreemd" zijn in onze cultuur.

Het is subjectief en verschilt dus per individu.
pi_80059244
Is Voorpost net als het nazisme, haar ideologische inspiratiebron, tégen de democratie en vóór een dictatuur ?
pi_80059264
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:55 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Een CDA en een die met het CU samenspant tegen de PvdA om Afghanistan is dan wat genuanceerder ja.
Wat?
pi_80059285
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:55 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Hoe kijkt Voorpost tegen christenen?
  woensdag 7 april 2010 @ 21:01:11 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80059347
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:58 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ja, maar iedereen heeft wel een ander beeld van die Nederlandse cultuur. Iedereen heeft wel een andere mening over welke zaken verouderd, welke kwesties belangrijk en welke dingen "vreemd" zijn in onze cultuur.

Het is subjectief en verschilt dus per individu.
Ja. De grote gemene deler is heel breed.
The End Times are wild
pi_80059427
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. De grote gemene deler is heel breed.
Ik zei ook nergens dat de Nederlandse cultuur niet bestaat, maar niemand weet precies hoe hij er uit ziet.
pi_80059432
De wetten van een samenleving reflecteren natuurlijk haar waardenstelsel. Als je de Nederlandse cultuur aanhangt dan moet je de fundamenten van de Nederlandse wet natuurlijk geweldig vinden.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:03:02 #123
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80059449
Wat is er mis met drugs? En in hoeverre durven jullie dit uit te dragen?
pi_80059550
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:59 schreef Bluesdude het volgende:
Is Voorpost net als het nazisme, haar ideologische inspiratiebron, tégen de democratie en vóór een dictatuur ?

Doe even normaal wil je
pi_80059615
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:59 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Hoe kijkt Voorpost tegen christenen?
Het Christelijke geloof is iets dat nog steeds is vertegenwoordigd in de Nederlandse identiteit en haar cultuur.

Niks op tegen dus.
pi_80059623
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:04 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Doe even normaal wil je
Zo gek is dat niet voor een organisatie die vroeger in de weer was voor SS-soldaten.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:13:43 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80060067
Zijn die ex-CP86 en Stormfront Nederland leden nog steeds de huidige voormannen van deze club?
Je weet wel, die ene, die vooral landelijke bekendheid kreeg nadat hij in april 2001 de joodse begraafplaats bij Oosterhout vernielde en bekladde met leuzen als "Juden raus".
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_80060070
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:05 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Zo gek is dat niet voor een organisatie die vroeger in de weer was voor SS-soldaten.
En Holocaust ontkenners. Nog steeds trouwens. Persoonlijk denk ik dat Joden niet welkom zijn bij Voorpost, maar wie ben ik. De TS zal het wel weten.
pi_80060097
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:03 schreef fs180 het volgende:
Wat is er mis met drugs? En in hoeverre durven jullie dit uit te dragen?
Er is een actieve actievoering tegen drugs, de laatste was een Demo in maastricht.
pi_80060121
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:04 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Doe even normaal wil je
Ik stel een normale vraag..
Waarom ontwijk je het ?
Dan maar anders stellen
a Is Voorpost tégen de democratie en vóór een dictatuur ?
b is nazisme een inspiratiebron voor Voorpost ?
pi_80060206
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:14 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Er is een actieve actievoering tegen drugs, de laatste was een Demo in maastricht.
Drink je wel Hollandia ?
pi_80060288
quote:

[..]

Je geeft geen antwoord op zijn vraag. Wat is er mis met drugs?
pi_80060313
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:13 schreef golfer het volgende:
Zijn die ex-CP86 en Stormfront Nederland leden nog steeds de huidige voormannen van deze club?
Je weet wel, die ene, die vooral landelijke bekendheid kreeg nadat hij in april 2001 de joodse begraafplaats bij Oosterhout vernielde en bekladde met leuzen als "Juden raus".
Ik heb P. al zeker 3 jaar niet meer gezien.

De overigen al veel langer, O. en B. zijn bij bijna alle leden ongewenst verklaard.
pi_80060418
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:18 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

De overigen al veel langer, O. en B. zijn bij bijna alle leden ongewenst verklaard.
En door het verdwijnen van die figuren is Voorpost plots een liefdevolle club geworden die liefde predikt?
pi_80060571
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op zijn vraag. Wat is er mis met drugs?
Het werkt verkeerd gebruik in de hand.
pi_80060612
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En door het verdwijnen van die figuren is Voorpost plots een liefdevolle club geworden die liefde predikt?
Ja, met complete nationalistische orgies, we verwachten volgende maand de eerste DVD uit te hebben.
pi_80060627
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:23 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het werkt verkeerd gebruik in de hand.
Dat doet alcohol ook.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:26:17 #138
104871 remlof
Europees federalist
pi_80060726
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Drink je wel Hollandia ?
pi_80060740
Vinden jullie dat de blanke Afrikanen in Zuid Afrika zouden moeten blijven of dat ze beter naar Europa kunnen verhuizen? Of vinden jullie dat de blanke Afrikanen een eigen land in Zuid-Afrika moeten krijgen?
pi_80060792
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik stel een normale vraag..
Waarom ontwijk je het ?
Dan maar anders stellen
a Is Voorpost tégen de democratie en vóór een dictatuur ?
b is nazisme een inspiratiebron voor Voorpost ?
Je

Voorpost is voor een Democratie.
Nazisme is GEEN inspiratiebron voor Voorpost.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:28:55 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80060885
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:18 schreef ellevehC86 het volgende:

Hij was 2 jaar geleden met die aktie tegen Duiyendak anders nog wel prominent aanwezig als jullie leider en woordvoerder.
Poef.....gone! ©golfer
pi_80060966
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:26 schreef polderturk het volgende:
Vinden jullie dat de blanke Afrikanen in Zuid Afrika zouden moeten blijven of dat ze beter naar Europa kunnen verhuizen? Of vinden jullie dat de blanke Afrikanen een eigen land in Zuid-Afrika moeten krijgen?
Voorpost vind dat de Afrikaners daar een stuk land verdienen, ik ben het daar in zijn geheel niet mee eens en vind dat het land toebehoort aan haar oorspronkelijke bewoners, op dit punt ageer ik dus heel sterk.
pi_80061011
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:27 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Je

Voorpost is voor een Democratie.
Nazisme is GEEN inspiratiebron voor Voorpost.

a Nazisme was vroeger wel een inspiratiebron voor Voorpost, toch ?
b Sinds wanneer distiantieert Voorpost zich van het nazisme ?
pi_80061049
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:30 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Voorpost vind dat de Afrikaners daar een stuk land verdienen, ik ben het daar in zijn geheel niet mee eens en vind dat het land toebehoort aan haar oorspronkelijke bewoners, op dit punt ageer ik dus heel sterk.
Wat vind je van het Midden-Oosten?
  woensdag 7 april 2010 @ 21:32:20 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80061086
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:30 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Je bent wel slecht ingelicht. De oorspronkelijke bewoners daar zijn hottentotten en bosjesmannen. Dat is nu nog slechts een heel klein deel van de bevolking. De blanken zijn daar net zo lang als de meeste zwarten.
The End Times are wild
pi_80061204
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Hij was 2 jaar geleden met die aktie tegen Duiyendak anders nog wel prominent aanwezig als jullie leider en woordvoerder.
Klopt, ik zal eens navraag doen.

Morgen kan ik je meer vertellen, ik ben zelf ook wel nieuwsgierig hoe het met hem afgelopen is.
pi_80061316
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:31 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Wat vind je van het Midden-Oosten?
Zand en olie.

NEXT!
pi_80061408
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:35 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Zand en olie.

NEXT!
Ik bedoel natuurlijk: wie hebben recht op Israel/Palestina volgens Voorpost
pi_80061429
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je bent wel slecht ingelicht. De oorspronkelijke bewoners daar zijn hottentotten en bosjesmannen. Dat is nu nog slechts een heel klein deel van de bevolking. De blanken zijn daar net zo lang als de meeste zwarten.
Nou ja, slecht ingelicht....

De meeste zwarten hebben zich daar inderdaad aangepast naar modernere maatstaven of komen uit de noordelijk gelegen gebieden, in mijn ogen zijn de blanken daar gewoon kolonialisten.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:39:47 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80061542
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:37 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Nou ja, slecht ingelicht....

De meeste zwarten hebben zich daar inderdaad aangepast naar modernere maatstaven of komen uit de noordelijk gelegen gebieden, in mijn ogen zijn de blanken daar gewoon kolonialisten.
Die er al 400 jaar wonen en een vrijwel leeg land aantroffen toen ze er voor het eerst voet zetten.

Vanuit dat perspectief kun je alle Nederlanders ook kolonialisten noemen. Of iets recenter: de Amerikanen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders, Canadezen, heel Zuid-Amerika en ga zo maar door.

Zuid Afrika is juist een van de weinige gebieden buiten Europa die blanken "gekoloniseerd" hebben zonder dat er een oorspronkelijke bevolking uit de weg geruimd werd.

Of wil jij dat ook allemaal terugdraaien?
The End Times are wild
pi_80061605
Wat heeft Grootneerlandisme uit te staan met de Nederlandse historische identiteit, terwijl de Zeven Provinciën een kleiner gebied besloegen dan het huidige Nederland?
pi_80061655
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:37 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk: wie hebben recht op Israel/Palestina
Palestijnen, het is schandelig wat Europa en de VS (VN verdelingsplan 1947) hebben gedaan om de joden daar zonder overleg met Palestina kwakkeloos neer te gooien.
pi_80061730
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die er al 400 jaar wonen en een vrijwel leeg land aantroffen toen ze er voor het eerst voet zetten.

Vanuit dat perspectief kun je alle Nederlanders ook kolonialisten noemen. Of iets recenter: de Amerikanen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders, Canadezen, heel Zuid-Amerika en ga zo maar door.

Zuid Afrika is juist een van de weinige gebieden buiten Europa die blanken "gekoloniseerd" hebben zonder dat er een oorspronkelijke bevolking uit de weg geruimd werd.

Of wil jij dat ook allemaal terugdraaien?
Ideologisch gezien?, ja
  woensdag 7 april 2010 @ 21:46:30 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80061995
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:42 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ideologisch gezien?, ja
En wil je dan kweekreservaten opzetten om mensen terug te kweken die deze gebieden oorspronkelijk bevolkten? Want van sommige volkeren zijn er nog maar weinig over.

En waar moeten mensen naar toe die het gevolg zijn van rassenmenging, zoals je bijv. in Zuid-Amerika veel ziet? Het lijkt me lastig om mensen deels in Afrika en deels in Europa terug te brengen.

En wat is je ijkdatum om alles terug te draaien? Dus waar iedereen toen zat daar moet hij naar terug? Want als je die datum te vroeg legt dan moet iedereen sowieso terug naar Afrika.
The End Times are wild
pi_80062031
Mensen wiens opa/oma allochtoon is, mogen die hier blijven? Want de ouders moeten Nederlands zijn zeg je.
pi_80062129
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

En wil je dan kweekreservaten opzetten om mensen terug te kweken die deze gebieden oorspronkelijk bevolkten? Want van sommige volkeren zijn er nog maar weinig over.

En waar moeten mensen naar toe die het gevolg zijn van rassenmenging, zoals je bijv. in Zuid-Amerika veel ziet? Het lijkt me lastig om mensen deels in Afrika en deels in Europa terug te brengen.

En wat is je ijkdatum om alles terug te draaien? Dus waar iedereen toen zat daar moet hij naar terug? Want als je die datum te vroeg legt dan moet iedereen sowieso terug naar Afrika.
Wat er niet meer is, kan ook niet komen, maar als ijkpunt zou ik het pre-kolonialistische periode nemen.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:52:35 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80062380
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:48 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Wat er niet meer is, kan ook niet komen, maar als ijkpunt zou ik het pre-kolonialistische periode nemen.
Maar er zijn toch altijd al volksverhuizingen geweest? Denk aan de "Grote Volksverhuizing". Ik bedoel: wanneer begint het koloniale tijdperk dan volgens jou?
The End Times are wild
pi_80062625
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
Mensen wiens opa/oma allochtoon is, mogen die hier blijven? Want de ouders moeten Nederlands zijn zeg je.
Mogen wel meer mensen blijven ook hoor, maar het gaat met name om de aantallen, oftewel aantallen die de cultuur en identiteit in gevaar kunnen brengen, en dat is nou net iets wat er momenteel speelt.

Ik ga ook regelmatig een broodje zoutvlees halen bij de surinamer hoor, heerlijk
pi_80062693
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar er zijn toch altijd al volksverhuizingen geweest? Denk aan de "Grote Volksverhuizing". Ik bedoel: wanneer begint het koloniale tijdperk dan volgens jou?

Die van de 17de eeuw, ik dacht dat dat je wel duidelijk was, of probeerde je een ander punt te brengen?
  woensdag 7 april 2010 @ 22:00:13 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80062929
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:56 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Die van de 17de eeuw, ik dacht dat dat je wel duidelijk was, of probeerde je een ander punt te brengen?
Wat ik probeer te brengen is dat het niet mogelijk is om dat soort zaken terug te draaien. Niet in Zuid-Afrika, niet in Amerika en ook niet in Nederland.
Zelf ben ik ook voor behoud van eigen cultuur hoor en tevens tegen de massa-immigratie. Maar dit soort gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer en je kunt je energie beter richten op zaken die nog wél te beínvloedden zijn, zoals bijvoorbeeld het terugbrengen van de massa-immigratie. (dus de huidige instroom).
The End Times are wild
  woensdag 7 april 2010 @ 22:01:41 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80063026
Oh, en dan heb ik nog een andere vraag. Hoe ben je bij VP gekomen? (Als vrouw). Vanwege je oorspronkelijke politieke idealen of vanwege de liefde?
The End Times are wild
pi_80063092
quote:

[..]

Mogen wel meer mensen blijven ook hoor, maar het gaat met name om de aantallen, oftewel aantallen die de cultuur en identiteit in gevaar kunnen brengen, en dat is nou net iets wat er momenteel speelt.

Ik ga ook regelmatig een broodje zoutvlees halen bij de surinamer hoor, heerlijk
Nederlanders hebben gewoon recht om in Nederland te wonen. Dat geldt voor iedere Nederlander .. voor elk individu met evenveel recht.
Een samenleving die de "pure" Nederlander meer rechten toekent is een discriminerende samenleving.
Het gaat niet aan om mensen die niet "100%" zijn minder-waard te achten en minder burgerrechten te geven.
De Nederlandse identiteit komt pas in "gevaar" als de Nederlanders zelf kiezen anders te denken en te doen dan tot dan toe als 'Nederlands" werd beschouwd.
Is het erg dat mensen zelf kiezen voor andere denkwijzes ?
Niks fouts aan...
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:30 schreef Bluesdude het volgende:
Deze vragen zijn nog niet beantwoord
pi_80063355
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:01 schreef LXIV het volgende:
Oh, en dan heb ik nog een andere vraag. Hoe ben je bij VP gekomen? (Als vrouw). Vanwege je oorspronkelijke politieke idealen of vanwege de liefde?
Ik ben een man

En uiteraard was mijn entree in deze beweging een vervelende aanvaring met buitenlanders, fout, ik weet het, maar toen ik er een poosje zat kreeg ik andere inzichten, die ik niet bepaald vervelend vind
pi_80063540
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nederlanders hebben gewoon recht om in Nederland te wonen. Dat geldt voor iedere Nederlander .. voor elk individu met evenveel recht.
Een samenleving die de "pure" Nederlander meer rechten toekent is een discriminerende samenleving.
Het gaat niet aan om mensen die niet "100%" zijn minder-waard te achten en minder burgerrechten te geven.
De Nederlandse identiteit komt pas in "gevaar" als de Nederlanders zelf kiezen anders te denken en te doen dan tot dan toe als 'Nederlands" werd beschouwd.
Is het erg dat mensen zelf kiezen voor andere denkwijzes ?
Niks fouts aan...
[..]
Dat is jouw inzicht, en daar heb ik begrip voor, wat niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben
quote:
Deze vragen zijn nog niet beantwoord

Edit: niet :S

Trouwens, complimenten aan iedereen hier, het gaat er een stuk beschaafder toe dan ik dacht
  woensdag 7 april 2010 @ 22:14:01 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80063650
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:11 schreef ellevehC86 het volgende:

Trouwens, complimenten aan iedereen hier, het gaat er een stuk beschaafder toe dan ik dacht
Daar kunnen je bruders op Stromfront nog heel wat van leren, he?
Poef.....gone! ©golfer
pi_80063680

a Nee
b Sinds Voorpost zich niet bezighoudt met rassendiscriminatie.
pi_80063747
herstel
pi_80063805
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Daar kunnen je bruders op Stromfront nog heel wat van leren, he?
Speciaal voor jullie doe ik mijn rode armbandje weer aan
pi_80064028
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef ellevehC86 het volgende:

Hou op hoor...
pi_80064058
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef ellevehC86 het volgende:

a Nee
a nee?
dit lijkt me een ontkenning van de bron waaruit de oudere Voorposters laafden
het kan wel zijn dat met het voortschrijden van de tijd jongeren zich verder verwijderen van het nazisme
een nee-antwoord is ook een nee/nvt voor vraag b
b pure autochtonie voorstaan is impliciet racisme .... het is allemaal verborgen natuurlijk...
  woensdag 7 april 2010 @ 22:24:01 #171
182269 sneakypete
On the edge
pi_80064266
quote:

En dát is nu interessant om er even bij te pakken. Niet omdat ik je nu wil gaan betichten van hypocrisie, maar omdat je hier iets interessants toont:
Namelijk dat je enerzijds ontevreden bent met hoe het zit, maar anderzijds ook in staat bent er je voordeel mee te doen. Ik zou dat liever aanpassingsvermogen noemen dan hypocrisie en vind het juist wel een goed teken dat iemand die zichzelf 'nationalist' noemt toch ook wel (wat meestal zo is, in daden gemeten) stiekem een beetje open staat voor andere culturen.

Maar zo'n Voorpostorganisatie demonstreert tegen ketens als MacDonald's. Dat doet ultralinks ook, maar daar zijn de twee voornaamste motieven 'het milieu' en de afkeer van Amerika, of eigenlijk: van het kapitalisme (De VS worden vaak als een soort symbool gezien voor het kapitalisme), of misschien nog wat preciezer, van (grote) verschillen.
Bij Voorpost komt daar nog iets bij: de afkeer van het on-Nederlandse. De 'veramerikanisering' is een doorn in het oog van de Voorposters. Maar je zou dat ook kunnen zien als een prijs die betaald wordt voor eerder geleverde diensten (ik hoef je ze hopelijk niet te noemen). Uiteraard kun je er voor kiezen daar zelf niet aan mee te werken. Maar stel nu dat zo'n organisatie de macht krijgt. Mag jij dan nog wel van de regering dat broodje halen bij die Surinamer? Mag hij nog zijn winkel openen? Mag je nog naar de McDonald's?
Uiteraard is een verschil in smaak/mening niet hetzelfde als de wil een ander iets te verbieden, maar aangezien Voorpost een politieke organisatie is, lijkt het me iets om in overweging te nemen.

De reden dat veel mensen niet zitten te wachten op een organisatie als Voorpost, is dat ze vinden dat ze te ver gaan in het opleggen van hun ideeën. Nu is het zo dat eigenlijk iedereen zijn ideeën wil opleggen, me nemen het Nietzscheaanse concept van de 'wil tot macht' er maar even bij om dat te onderstrepen en er is geen enkele menselijke activiteit waarin deze ontologie zich beter manifesteert dan de politiek. Het geldt dus eigenlijk net zo goed voor Voorpost als voor de D66, ik noem maar even wat. Toch kun je je afvragen: wat Voorpost wil, is dat wel realistisch, dwz haalbaar zonder dat er (in de ogen van de meesten) veel grotere problemen voor in de plaats komen?

Aangenomen dat een beweging als Voorpost, wanneer deze de macht zou krijgen, weldegelijk in staat is tot dergelijke maatregelen (dus namens de overheid in verregaande mate bepalen wat waar jij je consumpties dient te kopen en welke consumpties dat behoren te zijn), besluit ik dat ik me er niet bij thuis zou voelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sneakypete op 07-04-2010 22:31:44 ]
  woensdag 7 april 2010 @ 22:29:18 #172
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80064603
quote:

[..]

Hoe beantwoord dit mijn vraag?
pi_80064695
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:24 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Je moet dat soort organisaties dan ook meer zien als een club van mensen die graag met fictieve lichtzwaarden intergallactische veldslagen voert in hun vrije tijd. Vlaggetje hier, groetje daar, biertje drinken. Het is een bepaalde houding die vaak voortkomt uit een tamelijk onzekere persoonlijkheid, lagere intelligentie, zich verloren voelen etc. Dat soort figuren zoeken hun heil (lol) vaak in de wat extremere uitingen, of dat nu extreem-links of rechts is, ze voelen zich belangrijk en serieus genomen als onderdeel van een groter geheel.

Helaas heb je er ook redelijk wat bij die het niet bij een fantasieverhaal laten en actief proberen hun ideaal te verwezelijken. Daarom kun je niet zeggen "ah joh, het zijn maar wat malloten".
  woensdag 7 april 2010 @ 22:36:37 #174
182269 sneakypete
On the edge
pi_80064991
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Je moet dat soort organisaties dan ook meer zien als een club van mensen die graag met fictieve lichtzwaarden intergallactische veldslagen voert in hun vrije tijd. Vlaggetje hier, groetje daar, biertje drinken. Het is een bepaalde houding die vaak voortkomt uit een tamelijk onzekere persoonlijkheid, lagere intelligentie, zich verloren voelen etc. Dat soort figuren zoeken hun heil (lol) vaak in de wat extremere uitingen, of dat nu extreem-links of rechts is, ze voelen zich belangrijk en serieus genomen als onderdeel van een groter geheel.

Helaas heb je er ook redelijk wat bij die het niet bij een fantasieverhaal laten en actief proberen hun ideaal te verwezelijken. Daarom kun je niet zeggen "ah joh, het zijn maar wat malloten".
Neu maar de SP (en overigens ook haar radicalere zusje de IS) is ook niet verboden (waarbij het altijd frappant is om te zien hoe er evenzoveel overeenkomsten als verschillen zijn). Het staat anarchisten en communisten ook vrij om hier hun zegje te doen en zolang het taalgebruik beschaafd blijft vind ik het flauw om, zoals jij doet, gelijk op te roepen tot censuur. Maar het is in elk geval duidelijk dat jouw onderschrift niet lollig bedoeld is.
pi_80065135
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:24 schreef sneakypete het volgende:

...
Deze tekst zet ik even in de wacht om een keer of 5 door te lezen en daarna netjes op te reageren
  woensdag 7 april 2010 @ 22:39:59 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80065182
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik dacht juist altijd dat die enacters bovengemiddeld slimme nerds waren?
The End Times are wild
pi_80065409
De kerstgedachte volgens Voorpost...
:
quote:
Jaarlijks rond Kerstmis en Oud en Nieuw organiseert Voorpost de actie Z11-Z11-Z11 (zelf, zelf, zelf). Deze behelst het verdelen van voedselpakketten onder behoeftigen onder de autochtone Nederlandse bevolking.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorpost_(organisatie)

maar hoe bepaal je of iemand wel puur Nederlands is ?
kleding, taalgebruik...
de uiterlijke kenmerken allereerst....
en oja........ donkere huidskleur ...
  woensdag 7 april 2010 @ 22:46:23 #178
182269 sneakypete
On the edge
pi_80065453
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
:
[..]

kleding, taalgebruik...
Dromen van een witte kerst.
pi_80065630
quote:
:
[..]

kleding, taalgebruik...
Tuurlijk
Zie het als een sollicitatie bij een particulier waar Achmed effe echt niet voorgetrokken gaat worden.

En er is dus niks mis mee om klauwen met geld aan subsidies te smijten naar allerlei allochtonenclubjes, maar o wee dat er een stuk of zes marginale kerstpakketten naar behoefdigde autochtonen gaan.

Tuurlijk worden er mensen voorgetrokken, wat had je nu helemaal verwacht?
pi_80065954
quote:
:
[..]

kleding, taalgebruik...
Voorpost staat dus voor positieve discriminatie.
pi_80066260
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:50 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Tuurlijk
Zie het als een sollicitatie bij een particulier waar Achmed effe echt niet voorgetrokken gaat worden.
Dus achteruitstellen en als minderwaardige burger behandelen is je streven
quote:
En er is dus niks mis mee om klauwen met geld aan subsidies te smijten naar allerlei allochtonenclubjes, maar o wee dat er een stuk of zes marginale kerstpakketten naar behoefdigde autochtonen gaan.
Er gaan ook klauwen met geld naar niet-allochtone clubjes..
Ook hier ben je toegewijd aan het systematisch achteruitstellen van groepen die niet genoeg volkseigen zijn in jouw visie
quote:
Van humanistische , democratische en normale mensen verwacht ik toch de kerstgedachte met kerstcharity
.... vrede op aarde .... laten we zorg hebben voor elkaar ...
van Voorpostlieden verwacht ik idd dit dus niet...
Hoe vaderlandslievenden zo de mond vol van vaderlandse tradities en identiteit handhaven... ,,,,, het oud-vaderlandse feest van kerstmis verkrachten... Lijkt op vaderland verraden ?
pi_80067026
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus achteruitstellen en als minderwaardige burger behandelen is je streven
[..]

Er gaan ook klauwen met geld naar niet-allochtone clubjes..
Ook hier ben je toegewijd aan het systematisch achteruitstellen van groepen die niet genoeg volkseigen zijn in jouw visie
[..]

Van humanistische , democratische en normale mensen verwacht ik toch de kerstgedachte met kerstcharity
.... vrede op aarde .... laten we zorg hebben voor elkaar ...
van Voorpostlieden verwacht ik idd dit dus niet...
Hoe vaderlandslievenden zo de mond vol van vaderlandse tradities en identiteit handhaven... ,,,,, het oud-vaderlandse feest van kerstmis verkrachten... Lijkt op vaderland verraden ?
Op 1 of een andere manier ben je aan het doordraven, ga slapen, dan doe ik het ook

Ik moet morgenvroeg weer vroeg op.
pi_80067071
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:57 schreef Picchia het volgende:

[..]

Tsja, als je achterban grotendeels uit kansarmen bestaat...
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 7 april 2010 @ 23:29:54 #184
182269 sneakypete
On the edge
pi_80067368
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:57 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ook voor wat men 'negatieve' discriminatie noemt hoor. Daarnaast is het natuurlijk niet verboden om tijdens kerstmis wat uit te delen aan de armen (ook niet als het autochtonen zijn en zelfs niet wanneer je een discriminatoir criterium hanteert, het leger des Heils en de verzorgingsstaat zijn ook niet vies van wat indoctrinatie), al vind ik de leuze 'Z11' wat ongelukkig gekozen. Het doet nogal modernistisch aan, geheel niet in de geest van de nostalgische verlangens die een Voorpost-leden menen te koesteren.

Zelf eet ik overigens graag Wildvlees met kerstmis, ongeacht de kleur of komaf.
pi_80067400
quote:

[..]

Tuurlijk

De aap komt uit de mouw. Jullie zijn niets meer dan een stelletje verongelijkte autochtonen die zich achtergesteld voelen. Nederlanders die in armoede leven krijgen ook voedselpakketten, en terecht overigens. De overheid maakt echter geen ondersscheid op basis van etniciteit, maar op basis van inkomen. En er zijn duizenden zogenaamde autochtonenclubjes (omdat jij graag in kleuren denkt) die subsidie ontvangen.

Voorpost ontpopt zich als clubje zeikerds die gebukt gaan onder zelfmedelijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 07-04-2010 23:36:06 ]
pi_80067565
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:21 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Op 1 of een andere manier ben je aan het doordraven, ga slapen, dan doe ik het ook

Ik moet morgenvroeg weer vroeg op.
inhoudelijk reageren is te moeilijk voor je ?
welterusten
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 00:04:37 #187
236264 crew  capricia
pi_80068603
quote:

[..]

Tuurlijk

Dus Achmed die hier geboren is, heeft toch een andere positie dan Jan, voor jullie?
Jullie zien dat niet als 2 gelijke mensen, met hetzelfde paspoort en nationaliteit, met dezelfde rechten etc?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80069934
Voorpost is dus nationalistisch en voor een groot Nederland.

Dus in principe wordt het in wezen ongelofelijk primitieve idee "eigen volk eerst" gecombineerd met een idee wat stamt uit de middeleeuwen, met als doel, de toekomst te verbeteren. Ik wens de mensen in van voorpost veel succes met het strijden voor een zinloze en in mijn ogen verkeerde zaak, dat zullen ze nodig hebben. Ik heb wel 1 vraag, wat voor zinvols heeft voorpost in hun land van oorsprong bijgedragen aan het verenigen van hun eigen land?(België) Dat uit 2 landen lijkt te bestaan, ik wacht gerust het antwoord af...
pi_80131603
FF een nieuwe vraag.

De verkiezingen komen eraan
Geeft VP een vorm van stem advies ?
Zo ja...waar moeten we op stemmen ?
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:37:16 #190
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_80134862
Ellevehc86,

ik vind het dapper van je dat je hier een topic over opend. Hulde bij deze vanaf mijn kant.
Wellicht dat de Groot-Dietsche hereniging er ooit nog eens komt.
Mensen die Voorpost verwarren met bv. extremisten hebben het behoorlijk mis wmb. Echter zullen ze alles uit de kast halen om hen toch weer onder het extremistische stempeltje te drukken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:50:34 #191
182269 sneakypete
On the edge
pi_80138000
Mwah dat hangt er gewoonweg vanaf wat je een extremist noemt, he?
Maar ik vind het (naast hun standpunten over allochtonen) een beweging die te klein is om gevaarlijk te zijn, wat maar goed is ook.

En wat bedoel je met een 'groot-Dietse hereniging'? Gaan we Zuid-Afrika weer koloniseren?
Vlaanderen erbij? Tja het zou kunnen, maar ik geef er weinig om. Ik zie België (ook het Vlaamse deel) toch als een ander land, met een eigen identiteit. Nauw samenwerken als heel goede buren is uiteraard prima, maar zulke grote staatshervormingen vind ik onnodig.

Overigens heeft onze Voorposter nog niet gereageerd op mijn vragen, terwijl hij dat wel beloofd heeft.
pi_80140068
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ellevehc86,

ik vind het dapper van je dat je hier een topic over opend. Hulde bij deze vanaf mijn kant.
Mensen die Voorpost verwarren met bv. extremisten hebben het behoorlijk mis wmb. Echter zullen ze alles uit de kast halen om hen toch weer onder het extremistische stempeltje te drukken.
Voorpost is van oudsher een extreemrechtse club.. Wat valt er te ontkennen ?
Het runeteken in de logo is sympthomatisch ... dat is een gewoonte van clubjes met nazistische neigingen.. De Groot-Dietsche gedachte was vroeger vooral populair bij de NSB en Vlaamse nazis en hun nationalistische verwanten
Volksnationalisme is geannexeerd door extreemrechts... en vooral het nazisme gaf daar een lugubere inhoud aan. Zoals in dit topic te lezen valt waren vroegere Nederlandse Voorpostleiders nazi-achtig en anti-semitisch.
  zaterdag 10 april 2010 @ 00:31:33 #193
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80148046
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:50 schreef sneakypete het volgende:

Overigens heeft onze Voorposter nog niet gereageerd op mijn vragen, terwijl hij dat wel beloofd heeft.
Verwacht er maar niet teveel van
  zaterdag 10 april 2010 @ 01:34:24 #194
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80149568
Dit soort figuren komen een keer op een forum. Openen een topic. Besteden er een avondje propaganda aan en daarna zijn ze weer verdwenen.
2 minutes of fame.
Verder geen aandacht aan besteden.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 10 april 2010 @ 17:40:14 #195
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80163937
Blijkbaar kijken onze vrienden op Stormfront ook mee:

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=698234
pi_80168023
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 17:40 schreef AryaMehr het volgende:
Blijkbaar kijken onze vrienden op Stormfront ook mee:

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=698234
Kijk, krijgen we dat gedonderjaag weer , vooral de boel gaan lopen uitzoeken en openbaar maken.

ik laat het inderdaad voorlopig een poosje rusten, uit noodzaak.
pi_80169118
Het is wel erg ook als een simpele post het daglicht niet kan verdragen.
pi_80169160
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:11 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Kijk, krijgen we dat gedonderjaag weer , vooral de boel gaan lopen uitzoeken en openbaar maken.

ik laat het inderdaad voorlopig een poosje rusten, uit noodzaak.
ben je bang voor hen of zo?
pi_80169266
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ellevehc86,

Eerherstel voor SS-ers en de strafbare feiten gepleegd door de voormannen noem ik niet "alles uit de kast halen".
  † In Memoriam † zaterdag 10 april 2010 @ 20:48:20 #200
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_80169269
tvp..
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')