abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80052127
Nu, altijd leuk, na Nordcore, de fanatieke Stormfronteling, en wellicht een aantal anderen.

Is het nu de beurt voor deze marginale groep uit de samenleving van de actiegroep Voorpost Nederland en Vlaanderen.

Ik kan me heel goed kunnen voorstellen dat je met vragen zou kunnen zitten, bij mij krijg je de kans deze te stellen.

Even een paar richtlijnen, ik hou niet van gedonderjaag en hoop een constructieve bijdrage te kunnen geven aan alle reacties in dit topic.

• Reacties met het woord Nazi of andere uitingen gericht op met wat dan ook 70 jaar geleden heeft plaatsgevonden worden genegeerd en wellicht verzocht aan een moderator om te verwijderen.

• Hou het netjes, ook al ben je faliekant tegen de richting waarin ik me bevind, mag je rustig zeggen dat je het er niet mee eens bent of een beetje fel zijn, oeverloos schelden wordt genegeerd.

• Ontwijk vragen met betrekking tot identiteiten van personen, deze zullen niet beantwoord worden om anoninmiteit van individuen te kunnen waarborgen.

Ik ben al vrij lang bekend op Fok, en sommige mensen kennen mij persoonlijk, de reden dat ik nu wel uit de school kan klappen en eerder niet is omdat er tot een jaar of 5 geleden een actief beleid was van de BVD/AIVD tegen zgn. "extreemrechtse" groepen, better be safe then sorry.

Momenteel ben ik qua actief zijn op een laag pitje, ik heb best wat meegemaakt en het in herhaling vallen/ gebrek aan vernieuwing is hetgene wat mij een beetje de interesse heeft doen verliezen, voor de rest acht ik persoonlijk uit de hoek van de "extreemrechtsen" Voorpost als de minst slechte van alle nationaal ideologisch gelieerde organisaties.

-------------------

Uit de wikipedia:

Voorpost is een vereniging uit België, voornamelijk Vlaanderen, Nederland en Zuid-Afrika, die een hereniging van Vlaanderen met Nederland in een Groot-Nederlands ideaal aanstreeft. Voorpost beschouwt zichzelf als volksnationalistisch. De Nederlandse overheid en de wetenschappelijke wereld kwalificeren de organisatie als extreemrechts.
  • Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
    Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
      woensdag 7 april 2010 @ 18:21:45 #2
    182714 RitseB
    Walking like a lucky charm
    pi_80052249
    Wat is het gemiddelde opleidingsniveau bij jullie verenging
    Do androids dream of electric sheep?
    pi_80052346
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:21 schreef RitseB het volgende:
    Wat is het gemiddelde opleidingsniveau bij jullie verenging
    Over het gemiddelde schat ik het op MBO 2, met uitschieters naar boven en helaas ook veel naar beneden, in "het clubje" is arbeidsparticipatie wel iets dat van je verwacht word, maar dat is meer onder de leden dan dat het van de statuten van Voorpost vandaan komt.
    Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
      woensdag 7 april 2010 @ 18:25:02 #4
    182714 RitseB
    pi_80052359
    In hoe verre denken jullie dat jullie doel(en) realistisch is?
      woensdag 7 april 2010 @ 18:26:24 #5
    270206 54cm
    Groot, groter, grootst!
    pi_80052400
    Halen jullie ook weleens wat af bij de chinees of de lokale shoarmaboer?
    Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
    pi_80052727
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:25 schreef RitseB het volgende:
    In hoe verre denken jullie dat jullie doel(en) realistisch is?
    Het doel van een zgn. Groot Nederlands ideaal is zeker niet onhaalbaar, maar zowel in Vlaanderen en zeker in Nederland moet er eerst een bredere kern komen die zich daarvoor interesseert, de cultuurverschillen tussen Vlamingen en Nederlanders zijn te vergelijken met het verschil op provinciaal niveau.

De strijd met identiteit en taal zal door vooral technologische ontwikkelingen steeds verder onder druk komen te staan, hier is een organisatie als Voorpost niet tegen opgewassen, wat ze wel kunnen doen is een stukje bewustwording dmv scholing geven, wat er dus ook regelmatig gebeurt.

Massa-immigratie is een algemeen punt in deze tijd, wat Voorpost vermoed is dat er in de toekomst wel strengere regels voor gaan gelden waar ook strenger toezicht op zal worden gehouden.

Even voor de duidelijkheid, Voorpost is een actiegroep, dus heeft er bewust voor gekozen om niet in de partijpolitiek te participeren maar door middel van acties bepaalde situaties meer kenbaar te laten maken, dit is ook wat er in Veenendaal zal wordentoegepast, vechtpartijen zijn alleen maar slecht voor het imago, alhoewel de linkse tegenhanger AFA (actiegroep dus geen partijpolitiek) er alles aan doet om Voorpost te dwarsbomen in hun acties.
    Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
    pi_80052735
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:26 schreef 54cm het volgende:
    Halen jullie ook weleens wat af bij de chinees of de lokale shoarmaboer?
    Yup
      woensdag 7 april 2010 @ 18:39:05 #8
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_80052865
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:35 schreef ellevehC86 het volgende:
    Even voor de duidelijkheid, Voorpost is een actiegroep, dus heeft er bewust voor gekozen om niet in de partijpolitiek te participeren maar door middel van acties bepaalde situaties meer kenbaar te laten maken, dit is ook wat er in Veenendaal zal wordentoegepast, vechtpartijen zijn alleen maar slecht voor het imago, alhoewel de linkse tegenhanger AFA (actiegroep dus geen partijpolitiek) er alles aan doet om Voorpost te dwarsbomen in hun acties.
    Wat gaan jullie doen in Veenendaal?
    pi_80052988
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat gaan jullie doen in Veenendaal?
    Mij persoonlijk nog niet bekend, maar vermoedelijk is het meer een folderactie met een mediasausje, hierbij zal ik dan ook richten op:

Bron: www.geenstijl.nl
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Voorpost Nederland zal aanstaande zaterdag het Centraal Station van Utrecht schoonvegen van overlast veroorzakende junks en ;jongeren; Winkelend publiek en reizigers worden in toenemende mate lastig gevallen in het Winkelcentrum Hoog Catharijne en het Centraal Station Utrecht. Voorpost wil hier een einde aan maken.

Het is een taak van de overheid en de Nederlandse Spoorwegen om de problemen in het genoemde gebied aan te pakken en op te lossen. Helaas laten zij het afweten. Vanuit de kant van winkeliers en burgers is ons gevraagd om op te treden tegen de overlast veroorzakende groepen. Als de overheid het niet doet, treden de burgers zelf wel op! Daarom zal Voorpost Nederland komende zaterdag Utrecht CS schoon vegen van al het vuil wat daar rond zwerft!

Wij willen door middel van onze actie bij Utrecht CS bereiken dat de overheid weer prioriteit legt bij de handhaving van veiligheid op straat en in publieke ruimten. Nederland drugsvrij en geen djihad in onze straat!

Voorpost Nederland zal de burgers die ons aangeschreven hebben verenigen om samen een vuist te kunnen maken tegen de overlast. Er is duidelijk behoefte aan een nationalistische actiegroep in de Utrechtse regio. De grote toeloop van nieuwe leden heeft Voorpost Nederland doen besluiten de lokale afdeling uit te breiden. Het bestuur van deze nieuwe lokale afdeling zal komende vrijdag op een bijeenkomst in de regio worden voorgesteld aan de leden.

Deze actie is onderdeel van de kampanje;geen djihad in onze straat& en is gericht tegen het toenemend islamitisch extremisme en tegen de ontsporing en radicalisering van islamitische jongeren. Voorpost wil een harde aanpak van religieus fanatisme en eist een nultolerantie ten aanzien van met name Marokkaanse probleemjongeren.

----------------------------
    Wat als resultaat had:
    ----------------------------

Voorpost Nederland veegt Utrecht CS aan.
    (26-03-05)

Radicaliseert Voorpost Nederland? Is Voorpost dan toch die Belgische fascistische knokploeg? Al je de berichten in media mocht geloven zou er heel wat gaan gebeuren in het Utrechtse. Na onze aankondiging dat Voorpost Utrecht Centraal Station zou gaan aanvegen ontstond er her en der een hoop commotie. Lezen is voor velen moeilijk, zeker als je een gebrek aan humor hebt.

Een ploeg van Voorpost Midden-Nederland (Midland) trok al schrobbend door het Utrechtse stationsgebied. Met verbaasde blikken in de ogen van de reizigers werden de nodige emmers sop voor hun voeten geleegd. Camera’s boven onze hoofden en opvallend onopvallende veiligheidsdiensten hielden de poetsende Voorposters in de gaten. O wee als we de bezems ergens anders voor zouden gebruiken! Volgens ons waren we toch duidelijk; als Voorpost zegt dat we gaan vegen, dan gaan we vegen!

Voorpost protesteert op deze wijze tegen de verloedering van het Utrechtse stationsgebied. Junks en “jongeren” zorgen voor een hoop overlast bij het winkelend publiek en bij de reizigers. Falend gemeentebeleid en slapende justitiële diensten zorgen voor een toenemende verpaupering van het Utrechtse centrum. Het is hoog tijd dat hier iets tegen gedaan gaat worden. Zo niet dan komen we terug. Hoe? Dat is gewoon een kwestie van lezen.

---------------------------

Verwacht dus geen actief knokploegenidee
    pi_80053086
    Zitten er veel jonge ouders in jullie organisatie?
    pi_80053202
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
    Zitten er veel jonge ouders in jullie organisatie?
    Aan Nederlandse zijde niet, wel aan Vlaamse zijde, het zijn over het algemeen jongeren (mannen) van 20-30 die als lid zijn aangemeld aan Nederlandse zijde.
    pi_80053394
    Hoe kijken jullie tegen allochtonen?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_80053445
    Waarom mogen we het woord "nazi" niet in onze posts gebruiken terwijl het wel een niet te ontwijken element is bij Voorpost? Het eren van SS'ers etc.
      woensdag 7 april 2010 @ 19:04:25 #14
    182714 RitseB
    pi_80053743
    Waarom hechten jullie zo veel waarde aan een identiteit?
    pi_80053813
    Ik was eerst.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_80053839
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
    Hoe kijken jullie tegen allochtonen?
    Wij zijn niet tegen allochtonen op zich, maar de volksnationalistische instelling is wel gericht op "voor ieder volk/cultuur een eigen stuk land", vrij gezien, wij zien het liefst iedereen teruggaan naar hun eigen land wanneer mogelijk, in het geval van de Molukkers bijvoorbeeld gaat dit niet op, maar tegen een volk op het gebied van ras heeft de organisatie Voorpost niks tegen, mensen massaal op treinen zetten gaat ook Voorpost iets te ver.

Helaas zitten er altijd wel leden tussen die zich wel schuldig maken aan rassendiscriminatie binnen de organisatie, maar ik persoonlijk distantieer me daarvan.
    pi_80053871
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 18:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
    Waarom mogen we het woord "nazi" niet in onze posts gebruiken terwijl het wel een niet te ontwijken element is bij Voorpost? Het eren van SS'ers etc.
    Geef een representatief voorbeeld, of verwar je je nu met de NVU?
    pi_80053891
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:04 schreef RitseB het volgende:
    Waarom hechten jullie zo veel waarde aan een identiteit?
    Waarom voel jij je lekker als je thuiskomt na je werk?
      woensdag 7 april 2010 @ 19:09:05 #19
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_80053956
    Waarom eren jullie de Prinsenvlag die de NSB ook vereerde?
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_80053961
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:06 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]
    Helaas zitten er altijd wel leden tussen die zich wel schuldig maken aan rassendiscriminatie binnen de organisatie, maar ik persoonlijk distantieer me daarvan.
    Waarom worden die leden er niet uitgegooid?
    pi_80054123
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:09 schreef golfer het volgende:
    Waarom eren jullie de Prinsenvlag die de NSB ook vereerde?
    Het is de vlag van Willem van Oranje, een vlag die uitstekend representatief staat voor volksnationalisme.

P.s. Het schijnt ook dat mensen van de NSB allemaal een witte onderbroek droegen
      woensdag 7 april 2010 @ 19:14:09 #22
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_80054168
    Mogen joden of moslims lid worden van jullie partij?
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 7 april 2010 @ 19:14:49 #23
    182714 RitseB
    pi_80054198
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:07 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Waarom voel jij je lekker als je thuiskomt na je werk?
    Nee, want ik heb kut werk.

Probeer mijn vraag eens te beantwoorden. Want ik zie het verband niet tussen jou vraag en mijn antwoord
      woensdag 7 april 2010 @ 19:14:59 #24
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_80054199
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:13 schreef ellevehC86 het volgende:

Het is de vlag van Willem van Oranje, een vlag die uitstekend representatief staat voor volksnationalisme.

Het was ook de vlag die symbool stond voor de NSB, of wil je dat soms ontkennen?
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_80054211
    quote:

[..]

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2008/08/20/L017.htm
    quote:
    Voorpost is opgericht als organisatie die zich inzette voor het eerherstel van oud-collaborateurs die met de SS aan het oostfront hadden gevochten.
    pi_80054212
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:09 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Waarom worden die leden er niet uitgegooid?
    Dat is een aantal jaar geleden een keer gebeurd voor zover ik weet, met gasten uit Flevoland vanwaar ik me kan herinneren.

Maar een antwoord op je vraag is dat er een insteek is dat je van een marginale organisatie alle handen zoveel mogelijk moet zien te gebruiken. , of nog beter, het lidmaatschapsgeld.
    pi_80054294
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:15 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dat is een aantal jaar geleden een keer gebeurd voor zover ik weet, met gasten uit Flevoland vanwaar ik me kan herinneren.

Maar een antwoord op je vraag is dat er een insteek is dat je van een marginale organisatie alle handen zoveel mogelijk moet zien te gebruiken. , of nog beter, het lidmaatschapsgeld.
    Ook foute handjes dus?
    pi_80054355
    quote:

[..]

Beweer je nu dat Voorpost niets met oud-SS'ers van doen heeft ?
    pi_80054412
    quote:
    Klopt!, mijn excuses

Zo'n 25 jaar geleden heeft Voorpost in Vlaanderen daar inderdaad redelijk wat aandacht aan besteed.

Heeft niet mijn persoonlijke interesse, wil ik niet vergeleken mee worden, zo heb je bij elke ideologisch gelieerde organisatie wel wat
    pi_80054566
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Beweer je nu dat Voorpost niets met oud-SS'ers van doen heeft ?
    Kan alleen maar vertellen uit eigen kennis, maar van wat ik weet is dat de oud SS-ers die in Nederland of Vlaanderen waren gestationeerd (dus niet tegen het oprukkende communisme uit Rusland waar de angst in de faren '30 al zeer groot voor was) niet als welkom worden gezien.

Zie het maar eens te bewijzen zie ik je denken, ja, erg lastig!
    pi_80054572
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:20 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Klopt!, mijn excuses

Zo'n 25 jaar geleden heeft Voorpost in Vlaanderen daar inderdaad redelijk wat aandacht aan besteed.

Heeft niet mijn persoonlijke interesse, wil ik niet vergeleken mee worden, zo heb je bij elke ideologisch gelieerde organisatie wel wat
    Ik vind opkomen voor leden van een van de meest moordlustige militaire organisaties uit de 20ste eeuw niet "wel wat" ....
    pi_80054628
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ook foute handjes dus?
    Klaarblijkelijk zitten ze ertussen, er is geen enkele organisatie die helemaal fris is.
      woensdag 7 april 2010 @ 19:25:41 #33
    297168 Kikopuz
    I like goats
    pi_80054633
    tvp

ps: Groot-Nederland
    extreem-rechts
    pi_80054658
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:24 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik vind opkomen voor leden van een van de meest moordlustige militaire organisaties uit de 20ste eeuw niet "wel wat" ....
    En daarmee heb jij jouw mening kenbaar gemaakt
      woensdag 7 april 2010 @ 19:26:48 #35
    182714 RitseB
    pi_80054688
    Ik snap het doel van het hele grootnederland niet helemaal. Kun je dat niet uitleggen
    pi_80054874
    quote:

[..]

Wij zijn niet tegen allochtonen op zich, [...] wij zien het liefst iedereen teruggaan naar hun eigen land wanneer mogelijk,
    Hoe valt dit te rijmen? "We hebben niets tegen jullie, maar rot wel op aub"
    pi_80054883
    quote:
    Wij zijn niet tegen allochtonen op zich, maar de volksnationalistische instelling is wel gericht op "voor ieder volk/cultuur een eigen stuk land", vrij gezien, wij zien het liefst iedereen teruggaan naar hun eigen land wanneer mogelijk.
    Vind je dit nog wel realistisch? Gezien de mengeling in de samenleving en de geglobaliseerde wereld is dit achterhaald standpunt toch?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_80054912
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:26 schreef RitseB het volgende:
    Ik snap het doel van het hele grootnederland niet helemaal. Kun je dat niet uitleggen
    Heeft allemaal met cultuur en identiteit te maken, het is ook de Franse burgerij die in 1830 de opstand uitriep tegen de Noordelijke Nederlanden, dat Dhr. Koning Willem 1 zo gierig was in die tijd, wilde ook niet echt helpen. maar Voorpost vind een Groot Nederland sterker in onze schoenen staan dan een Noordelijk en een Zuidelijke Nederland.
    pi_80054959
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:30 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Hoe valt dit te rijmen? "We hebben niets tegen jullie, maar rot wel op aub"
    dat ''aub" doet het hem
    pi_80054975
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:31 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Heeft allemaal met cultuur en identiteit te maken, het is ook de Franse burgerij die in 1830 de opstand uitriep tegen de Noordelijke Nederlanden, dat Dhr. Koning Willem 1 zo gierig was in die tijd, wilde ook niet echt helpen. maar Voorpost vind een Groot Nederland sterker in onze schoenen staan dan een Noordelijk en een Zuidelijke Nederland.
    Waarom is die cultuur en identiteit zo van belang dan?
    pi_80054988
    Vind je dit ook onwenselijk ?
    quote:
    Onder leiding van P. komt Voorpost voor het eerst in het landelijke nieuws in maart 2005. Men kondigt aan om het Utrechtse Hoog Catharijne "schoon te vegen" van "overlast veroorzakende junks en jongeren". Uiteindelijk voert men ludiek actie met wat Voorposters die met bezems, emmers water en zeep straatstenen boenen. Eind april wordt het allemaal wat serieuzer. Een groep Zoetermeerse neo-nazi's wil een ruimte van de gemeente huren om daar op eigen wijze bevrijdingsdag te vieren.(2) De gemeente Zoetermeer staat niet meteen te springen en P. werpt zich op als vertegenwoordiger van de neo-nazi's. Onder een valse naam spreekt hij de gemeenteraad toe en bepleit het toewijzen van een ruimte aan de jongeren. Hij krijgt zijn zin en op 5 mei luisteren de neo-nazi's in die ruimte naar muziek en velen zijn getooid met nazi-symbolen en maken de Hitlergroet. Onder andere K. en R. zijn aanwezig. Officieel ontkent Voorpost elke betrokkenheid bij het nazi-festijn, maar de feiten wijzen op het tegendeel. Daarbij prijken tijdens het feest ettelijke Voorpost-posters op de muren.

[ Bericht 1% gewijzigd door remlof op 07-04-2010 19:42:55 (namen weg) ]
    pi_80055006
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:32 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

dat ''aub" doet het hem
    wat bedoel je? dat ze het zelf mogen weten of ze vertrekken? wat is dan het verschil met de huidige situatie?
    pi_80055022
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vind je dit nog wel realistisch? Gezien de mengeling in de samenleving en de geglobaliseerde wereld is dit achterhaald standpunt toch?
    Voor Voorpost gezien denk ik wel, niet openlijk over gediscussieerd, naar mijn mening heb je helemaal gelijk.
    pi_80055043
    En dit :

http://www.gebladerte.nl/11142f71.htm
    quote:
    Op 5 mei 2005 werd overal in Nederland op zeer uiteenlopende manieren bevrijdingsdag gevierd. Een groep extreem-rechtse jongeren in Zoetermeer herdacht de bevrijding op geheel eigen wijze, compleet met nazi-symbolen en Hitlergroeten. Ondanks waarschuwingen vooraf had de gemeente Zoetermeer hen een zaaltje verhuurd.
    pi_80055145
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:33 schreef gelly het volgende:
    Vind je dit ook onwenselijk ?
    [..]

Over deze persoon kun je nog veel meer opgraven, ik ga persoonlijk niet met hem om, volgens mij is hij EN degene die beschuldigd werd van toestanden in de moskee in Rotterdam geroyeerd, maar van Dhr P. hoor ik binnen Voorpost al een aantal jaar niks meer.
    pi_80055242
    P.S., doe mij een lol en als je iets kopieert van kafka.antifa.net , laat dan hier de namen weg, ik wil er persoonlijk niet op worden aangesproken.
    pi_80055341
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:37 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Over deze persoon kun je nog veel meer opgraven, ik ga persoonlijk niet met hem om, volgens mij is hij EN degene die beschuldigd werd van toestanden in de moskee in Rotterdam geroyeerd, maar van Dhr P. hoor ik binnen Voorpost al een aantal jaar niks meer.
    Neemt niet weg dat dit de leidende figuren binnen Voorpost waren (en zijn), jij doet alsof het een theekransje is van mensen die enkel een betere wereld willen. Hetzelfde idee als de Nazi's dus, iedereen op z'n eigen stukje aarde, is het niet vrijwillig dan wel met geweld (zodra de mogelijkheid er is). Blut und boden. En aangezien het grootste deel van de aanhang uit nazi's bestaat mag dat ook best benoemd worden, vind je niet ?
    pi_80055374
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:39 schreef ellevehC86 het volgende:
    P.S., doe mij een lol en als je iets kopieert van kafka.antifa.net , laat dan hier de namen weg, ik wil er persoonlijk niet op worden aangesproken.
    Dan moet je geen topic openen over Voorpost. Waar wil je het dan over hebben ?
    pi_80055394
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:33 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

wat bedoel je? dat ze het zelf mogen weten of ze vertrekken? wat is dan het verschil met de huidige situatie?
    Een meer actief terugkeerbeleid met name voor Allochtonen met een strafblad heeft absoluut de voorkeur evenals een directe immigratiestop.
      woensdag 7 april 2010 @ 19:43:23 #50
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_80055402
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:39 schreef ellevehC86 het volgende:
    Namen zijn weg.
    pi_80055440
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan moet je geen topic openen over Voorpost. Waar wil je het dan over hebben ?
    Volgens mij was je vrij genoeg om te vragen wat je wilde, ik bleef netjes en beleefd tegen je, en deed slechts een vriendelijk verzoek
    pi_80055491
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:43 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Een meer actief terugkeerbeleid met name voor Allochtonen met een strafblad heeft absoluut de voorkeur
    je zei dat je niets tegen allochtonen had!
    pi_80055562
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:45 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

je zei dat je niets tegen allochtonen had!
    klopt, waaruit blijkt van wel dan?

Waar wil je autochtonen met een strafblad heensturen dan?
      woensdag 7 april 2010 @ 19:47:32 #54
    182714 RitseB
    pi_80055591
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:46 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

klopt, waaruit blijkt van wel dan?

Waar wil je autochtonen met een strafblad heensturen dan?
    Zelfde plek als je Nederlanders met een strafblad stuurt.
    pi_80055620
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:47 schreef RitseB het volgende:

[..]

Zelfde plek als je Nederlanders met een strafblad stuurt.
    En wie betaalt dat?
    pi_80055653
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:44 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

ik bleef netjes en beleefd tegen je
    Dat is fijn, maar ik heb geen enkel respect voor neo-nazi's en andere figuren die familie en vrienden van mij over de grens willen zetten, puur vanwege hun afkomst. Dan kun je wel netjes en beleefd doen, je levensvisie is alles behalve dat.
      woensdag 7 april 2010 @ 19:49:55 #57
    182714 RitseB
    pi_80055708
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:48 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

En wie betaalt dat?
    Hoezo betalen, ze gaan gewoon terug de samenleving in. Net zoals nederlanders
    pi_80055710
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is fijn, maar ik heb geen enkel respect voor neo-nazi's en andere figuren die familie en vrienden van mij over de grens willen zetten, puur vanwege hun afkomst. Dan kun je wel netjes en beleefd doen, je levensvisie is alles behalve dat.
    Oh..... ik ben benieuwd, vertel jij me eens wat over mijn levensvisie?
    pi_80055757
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:48 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

En wie betaalt dat?
    wij, net als bij andere Nederlanders.
    pi_80055800
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:49 schreef RitseB het volgende:

[..]

Hoezo betalen, ze gaan gewoon terug de samenleving in. Net zoals nederlanders
    Dat is jouw mening, ik vind dat een gast zich behoort te gedragen
    Net zoals de huismeester
    pi_80055820
    Ik heb het idee dat veel volksnationalisten verouderde denkbeelden aanhangen, met Hitler en geweld verheerlijking. En een afkeer tegen Joden, terwijl dat iets typisch Duits was. Houden jullie je ook bezig met de herinterpretatie van het fascisme, waarbij die oude idealen worden verworpen? Of is dat een taboe?
    pi_80055846
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:50 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

wij, net als bij andere Nederlanders.
    Nou, in dat geval heb jij minder moeite om het te accepteren dan ik
      woensdag 7 april 2010 @ 19:54:59 #63
    182714 RitseB
    pi_80055962
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:51 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, ik vind dat een gast zich behoort te gedragen
    Net zoals de huismeester
    Ik vind dat je 'ons' als 'nederlanders' niet echt de 'huismeesters' kan noemen. Een land is geen bezit imo
    pi_80056086
    Ik heb begrepen dat het opdelen van Belgie in Vlaanderen en Wallonie, om dan vervolgens Vlaanderen aan Nederland te kunnen toevoegen en/of Wallonie aan Frankrijk, wegens het volgende punt nagenoeg onmogelijk is. Brussel hoort noch bij Vlaanderen, noch bij Wallonie, en het is dus niet duidelijk wat daarmee moet gaan gebeuren. Wat is jullie visie hierop?
    pi_80056174
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:52 schreef Picchia het volgende:
    Ik heb het idee dat veel volksnationalisten verouderde denkbeelden aanhangen, met Hitler en geweld verheerlijking. En een afkeer tegen Joden, terwijl dat iets typisch Duits was. Houden jullie je ook bezig met de herinterpretatie van het fascisme, waarbij die oude idealen worden verworpen? Of is dat een taboe?
    Goede vraag

Het is een beetje een vervelende mengeling tussen sensatiezoekers, schreeuwers, mensen die ideologisch nog eigenlijk niet helemaal ontwikkeld zijn, dan heb je een kern, en de vernieuwers staan een beetje achteraan mijns inziens.

Er zijn mensen die zichzelf "Volksnationalisten" noemen maar beter onder het kopje Nationaal Socialisten vallen, dus ik geef je niet helemaal ongelijk, een vernieuwingsslag in de ideologie loopt naar mijns inziens ook veel langzamer dan de ontwikkelingen in de wereld, wat mij betreft worden die oude idealen direct bij het grof vuil gezet, en proberen we een visie neer te zetten met hoe de volksnationalisten vinden dat ze in het huidige Nederland moeten functioneren, met vernieuwde idealen, historie is in mijn ogen niet per se een referentiekader.

In plaats van de hele tijd dat Calimerogejank dat ik overal nog binnen de organisatie veel te vaak hoor.
    pi_80056299
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:54 schreef RitseB het volgende:

[..]

Ik vind dat je 'ons' als 'nederlanders' niet echt de 'huismeesters' kan noemen. Een land is geen bezit imo
    Jazeker (ik dus wel) , onze voorouders hebben gevochten voor dit land en gebouwd voor ons land, met als oogpunt het voor de volgende generatie af te kunnen leveren en het weer op te pakken, er is een natuurlijke binding.
    pi_80056488
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:02 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Jazeker (ik dus wel) , onze voorouders hebben gevochten voor dit land en gebouwd voor ons land, met als oogpunt het voor de volgende generatie af te kunnen leveren en het weer op te pakken, er is een natuurlijke binding.
    Je snapt dat die voorouders niet allemaal uit Nederland komen ?
    pi_80056496
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:57 schreef thabit het volgende:
    Ik heb begrepen dat het opdelen van Belgie in Vlaanderen en Wallonie, om dan vervolgens Vlaanderen aan Nederland te kunnen toevoegen en/of Wallonie aan Frankrijk, wegens het volgende punt nagenoeg onmogelijk is. Brussel hoort noch bij Vlaanderen, noch bij Wallonie, en het is dus niet duidelijk wat daarmee moet gaan gebeuren. Wat is jullie visie hierop?

Het Brussels gebied is volgens Voorpost Groot-Nederlands grondgebied, evenals bepaalde gebieden in Noordwest Frankrijk .
    pi_80056547
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Je snapt dat die voorouders niet allemaal uit Nederland komen ?
    Hoe denk je dat de Nationalisten over 5 generaties eruit komen te zien?
    pi_80056579
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:06 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het Brussels gebied is volgens Voorpost Groot-Nederlands grondgebied, evenals bepaalde gebieden in Noordwest Frankrijk .
    Daar zullen de Fransen het uiteraard niet mee eens zijn. Hoe zijn jullie van plan dat meningsverschil op te lossen?
    pi_80056663
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:07 schreef thabit het volgende:

[..]

Daar zullen de Fransen het uiteraard niet mee eens zijn. Hoe zijn jullie van plan dat meningsverschil op te lossen?
    De Fransen hebben natuurlijk niets te willen. Een soeverein volk moet zich natuurlijk kunnen afscheiden als zij dat willen. Helemaal als zij zich op hun eigen grond bevinden.
    pi_80056860
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:02 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ja, voorouders ja. Maar wat heb jij gedaan aan die opbouw van ons land?

Heb je bewijs voor die "natuurlijke binding"?
    pi_80056866
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:09 schreef Picchia het volgende:

[..]

De Fransen hebben natuurlijk niets te willen. Een soeverein volk moet zich natuurlijk kunnen afscheiden als zij dat willen. Helemaal als zij zich op hun eigen grond bevinden.
    Dan nog heb je de Vlamingen die een hereniging niet zien zitten.
    pi_80056957
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:09 schreef Picchia het volgende:

[..]

Op dit moment is Brussel noch Waals noch Vlaams. Willen we het Groot-Nederlands maken, dan moet er toch wel iets concreets gaan gebeuren, want er zullen in Frankrijk en Wallonie vast ook mensen zijn die het Groot-Frans willen maken. De vraag is dus: wat is het concrete dat moet gaan gebeuren?
    pi_80057075
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:13 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ja, voorouders ja. Maar wat heb jij gedaan aan die opbouw van ons land?

Heb je bewijs voor die "natuurlijke binding"?
    Oh, mijn voorouders verwachten dat ik het weer klaarmaak voor mijn nageslacht.

en mijn natuurlijke binding is mijn stamboom, die me vertelt met wie en warmee ik banden heb
    pi_80057104
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:17 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Oh, mijn voorouders verwachten dat ik het weer klaarmaak voor mijn nageslacht.
    Je voorouders zijn dood.
    quote:
    en mijn natuurlijke binding is mijn stamboom, die me vertelt met wie en warmee ik banden heb
    Maar die banden hebben toch niet meer invloed op het heden?
    pi_80057165
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:15 schreef thabit het volgende:

[..]

Op dit moment is Brussel noch Waals noch Vlaams. Willen we het Groot-Nederlands maken, dan moet er toch wel iets concreets gaan gebeuren, want er zullen in Frankrijk en Wallonie vast ook mensen zijn die het Groot-Frans willen maken. De vraag is dus: wat is het concrete dat moet gaan gebeuren?
    Een groot-Nederland met Brussels gewest acht ik persoonlijk ook niet realistisch hoor
    pi_80057190
    quote:

[..]

Wij zijn niet tegen allochtonen op zich, maar de volksnationalistische instelling is wel gericht op "voor ieder volk/cultuur een eigen stuk land", vrij gezien, wij zien het liefst iedereen teruggaan naar hun eigen land wanneer mogelijk, in het geval van de Molukkers bijvoorbeeld gaat dit niet op, maar tegen een volk op het gebied van ras heeft de organisatie Voorpost niks tegen, mensen massaal op treinen zetten gaat ook Voorpost iets te ver.
    Heel leuk, maar "teruggaan" is niet echt een optie, aangezien het beeld van "één volk één stuk land" voor geen meter opgaat eigenlijk nergens ter wereld. Hier in Nederland wonen zelfs overal verspreid Friezen. Waarom hoor je daar nooit iets over?
    En Molukkers hebben blijkbaar geen eigen stuk land, maar Somali's wel, hoewel er daar de facto al een jaar of 10 geen echte staat meer is geweest.
    Er zitten hier inmiddels vijfdegeneratie-Turken, Marokkanen, Italianen. "Terug" waarnaar?

Klopt van geen kanten, ook al wil je ze niet "massaal op treinen zetten". Wat dan wel?
    quote:
    Je beschrijft hier net boven een klassiek voorbeeld van discriminatie: sommigen mogen hier wonen, anderen niet, zuiver op afkomst.
    Dus nee, daar distantieer jij je niet van, sorry.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_80057251
    TS kan zijn woorden natuurlijk op een fraaie en zeer vriendelijke manier verpakken. Feit blijft echter dat we te maken met een racistische club. En dan kun je nog zo beleefd overkomen, maar je blijft mijns inziens heel erg fout.
    Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
    In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
    pi_80057265
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:19 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Een groot-Nederland met Brussels gewest acht ik persoonlijk ook niet realistisch hoor
    Als je het goed bekijkt is geen enkel van je streven erg realistisch, vind je wel ?
    pi_80057335
    Gelooft een voorposter ook in de evolutie theorie?
      woensdag 7 april 2010 @ 20:26:09 #82
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_80057480
    Ik had graag nog een keer een antwoord willen hebben op deze vraag?
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:14 schreef golfer het volgende:
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_80057537
    Ik ook:
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:14 schreef golfer het volgende:
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      woensdag 7 april 2010 @ 20:27:30 #84
    182714 RitseB
    pi_80057538
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:26 schreef golfer het volgende:
    [..]
    Spaar je de moeite, kritische vragen worden genegeerd
      woensdag 7 april 2010 @ 20:27:45 #85
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_80057555
    En als aanvullende vraag.
    Wat bedoelt deze club met 100 % Nederlands of 100% Vlaams?
    Wanneer ben je dat?
    Na hoeveel generaties?
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_80057596
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
    TS kan zijn woorden natuurlijk op een fraaie en zeer vriendelijke manier verpakken. Feit blijft echter dat we te maken met een racistische club. En dan kun je nog zo beleefd overkomen, maar je blijft mijns inziens heel erg fout.
    Het lijkt me al heel wat dat we er zo over kunnen praten is het niet? , ongeacht wat jouw voorkeur en mening is
      woensdag 7 april 2010 @ 20:29:39 #87
    182714 RitseB
    pi_80057635
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:28 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het lijkt me al heel wat dat we er zo over kunnen praten is het niet? , ongeacht wat jouw voorkeur en mening is
    Je kan niet alles op meningen en voorkeuren afschuiven
    pi_80057637
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je het goed bekijkt is geen enkel van je streven erg realistisch, vind je wel ?
    Op korte termijn niet nee
    pi_80057684
    Mogen homo's ook lid worden?
    pi_80057705
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:28 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Feit blijft echter dat sommige meningen gewoon fout zijn. En als ik heel eerlijk ben, vind ik jullie maar een eng groepje mensen.
    pi_80057778
    Nu het toch over lidmaatschap van personen gaat. Voorpost is natuurlijk een politieke vereniging. Heeft lidmaatschap van Voorpost veel invloed op het privéleven van de leden?
    pi_80057780
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:26 schreef golfer het volgende:
    [..]

Ik heb ze niet gezien, maar dat is volgens mij eerder doordat ze zich zerlf niet bij voorbaat voelen aangetrokken.

Ik geloof dat daar een paar maanden geleden een duscussie was met de SGP, dat een vereniging geen mensen mocht uitsluiten, ik denk dat het met Voorpost niet anders is.

Ik heb overigens persoonlijk niets tegen deze mensen, wat mij betreft, als het onderwerp ze boeit mogen ze wat mij betreft lekker lid worden
    pi_80057816
    Moeten vanuit het buitenland geadopteerde mensen terug? Mogen geadopteerde zwarten ook lid worden?
    pi_80057824
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:29 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Op korte termijn niet nee
    Op de lange termijn ook niet, hoe zie je dat dan voor je ?
    pi_80057841
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:31 schreef Tahiti het volgende:
    Mogen homo's ook lid worden?
    De volksnationalistische ideoloie heeft niks tegen homo's.

Ik dacht dat er idd een paar leden liepen die daar open in waren.
      woensdag 7 april 2010 @ 20:35:10 #96
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_80057880
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:32 schreef ellevehC86 het volgende:

Ik heb overigens persoonlijk niets tegen deze mensen, wat mij betreft, als het onderwerp ze boeit mogen ze wat mij betreft lekker lid worden
    Dus moslims mogen lid worden van jou.
    Hoe rijm je dat met de verkoop van stickers met de tekst: stop de Islamisering?
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_80057928
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:32 schreef Picchia het volgende:
    Nu het toch over lidmaatschap van personen gaat. Voorpost is natuurlijk een politieke vereniging. Heeft lidmaatschap van Voorpost veel invloed op het privéleven van de leden?
    Tegenwoordig is men veel vrijer zich te uiten dan pak hem beet in de jaren 70/80, begin 90, zet Janmaat en Wilders maar eens naast elkaar.

De invloed die het heeft op het priveleven wordt vooral door de persoon zelf bepaald
    pi_80057941
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:22 schreef Tahiti het volgende:
    Gelooft een voorposter ook in de evolutie theorie?
    pi_80057957
    quote:

[..]

Ik heb ze niet gezien, maar dat is volgens mij eerder doordat ze zich zerlf niet bij voorbaat voelen aangetrokken.

Ik geloof dat daar een paar maanden geleden een duscussie was met de SGP, dat een vereniging geen mensen mocht uitsluiten, ik denk dat het met Voorpost niet anders is.

Maar hoe is het geregeld binnen de actiegroep? Of weet je dat niet.
    pi_80057965
    quote:

[..]

Dus moslims mogen lid worden maar moeten wel het land uit? Beetje vreemd, nietwaar?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')