Noodzaak, gebrek aan tegenwoord bedoel jequote:Op zaterdag 10 april 2010 20:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kijk, krijgen we dat gedonderjaag weer, vooral de boel gaan lopen uitzoeken en openbaar maken.
ik laat het inderdaad voorlopig een poosje rusten, uit noodzaak.
offtopic, maar wat een forum is het ook hequote:Op zaterdag 10 april 2010 17:40 schreef AryaMehr het volgende:
Blijkbaar kijken onze vrienden op Stormfront ook mee:
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=698234
quote:Ach, de moraalridders vinden het weer verwerpelijk ...
Ten eerste was het een uitgelezen kans om experimenten te doen.
Ten tweede is bijna alle wetenschappelijke kennis via experimenten van moedige durvers die initiatief durfden te nemen.
Ten derde waren het maar joden, als dat de prijs was voor het vele leed dat ze miljoenen Blanken hebben aangedaan, dan komen ze er (voor de zoveelste keer) heel goedkoop vanaf.
Ten vierde bracht het wel degelijk veel wetenschappelijke kennis voort: vb. de hoogtesimulaties en het dumpen van proefpersonen in ijskoud water heeft heel wat kennis opgebracht, die later werd gebruikt vb. bij de reizen naar de maan, bergbeklimmingen, duikboottrainingen, enz. Zovele levens zijn gered door die onderzoeken, maar dat wordt natuurlijk wel vergeten.
Ik stel voor dat iedereen die zulke proefnemingen verwerpelijk noemt of hetzelfde spreekt over proeven op dieren, zich na het lezen van dit bericht bij een onderzoeksinstituut aanbiedt als proefkonijn ter vervanging van één of andere rat of konijn. Of zijn we misschien niet consequent?!
quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
offtopic, maar wat een forum is het ook he
Dit zegt iemand over Mengele:
[..]
Dat zeg ik nergens.quote:Op zondag 11 april 2010 07:51 schreef P08 het volgende:
Uit op sensatie ofzo ?
Voorpost heeft niets met Stormfront te maken...
[..]
Lol! Het moet juist precies andersom zijn. Als je deze experimenten met mensen juist heel goed vindt, dan moet je je vrijwillig aanmelden. Je kunt er immers miljoenen levens mee reddenquote:Op zaterdag 10 april 2010 20:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
Dit zegt iemand over Mengele:
Ach, de moraalridders vinden het weer verwerpelijk ...
"Ik stel voor dat iedereen die zulke proefnemingen verwerpelijk noemt of hetzelfde spreekt over proeven op dieren, zich na het lezen van dit bericht bij een onderzoeksinstituut aanbiedt als proefkonijn ter vervanging van één of andere rat of konijn. Of zijn we misschien niet consequent?! "
Klopt !quote:
quote:Op woensdag 7 april 2010 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
De kerstgedachte volgens Voorpost...
:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorpost_(organisatie)
maar hoe bepaal je of iemand wel puur Nederlands is ?
kleding, taalgebruik...
de uiterlijke kenmerken allereerst....
en oja........ donkere huidskleur ...
de staat die mensen een culturele ideniteit verpllicht oplegt.. wat een waanzin.quote:Op zondag 11 april 2010 16:53 schreef P08 het volgende:
Iedereen die één paspoort heeft nl. een Nederlands? !
Voor de mensen die niet kunnen kiezen tussen de paspoorten (en voor diegenen met iets op zijn/haar kerfstok) dient de keuze dan maar gemaakt te worden denk ik. Immers, zij kunnen blijkbaar niet overtuigd zeggen "Ja ik ben een Nederlander !".
Dit lijkt mij de meest realistische oplossing (rigoureuzer verdient de voorkeur, echter is helaas niet reëel)
[..]
ja gelly, het woord "nationalisme" schijnt voor velen taboe te zijn. Dat is iets vies, vulgairs, iets wat je niet mag tonen.quote:
We hebben het niet over een club die graag met vlaggen zwaait maar over een beweging met racistische politieke motieven en banden met neo-nazistische groeperingen. Vraag jezelf eens af waarom jij je aangetrokken voelt tot dat soort volk i.p.v. het te marginaliseren, gij Rommel vereerder. Ben je 4 mei wel weer netjes 2 minuten stil of ga je ook op 5 mei een feestje met deze kameraden vieren ?quote:Op maandag 12 april 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ja gelly, het woord "nationalisme" schijnt voor velen taboe te zijn. Dat is iets vies, vulgairs, iets wat je niet mag tonen.
gelly, kap met dat op de man spelen, zie jij Rommel hier tussen staan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogsmisdadigersquote:Op maandag 12 april 2010 19:42 schreef gelly het volgende:
[..]
We hebben het niet over een club die graag met vlaggen zwaait maar over een beweging met racistische politieke motieven en banden met neo-nazistische groeperingen. Vraag jezelf eens af waarom jij je aangetrokken voelt tot dat soort volk i.p.v. het te marginaliseren, gij Rommel vereerder. Ben je 4 mei wel weer netjes 2 minuten stil of ga je ook op 5 mei een feestje met deze kameraden vieren ?
Op de man spelen ? Hij kiest ervoor om Voorpost een fatsoenlijke organisatie te noemen, om racisme goed te praten in willekeurig welk topic over zuid-Afrika en nazi's te zien als eervolle mensen waar wel eens een rotte appel bij zat.quote:Op maandag 12 april 2010 19:45 schreef remlof het volgende:
[..]
gelly, kap met dat op de man spelen, zie jij Rommel hier tussen staan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogsmisdadigers
Nationalisme heeft een vulgair imago doordat het constant als een poltiekcorrecte vlag wordt gebruikt door vreemdelingenhaters, machtswellustelingen en andere enge stromingen ..quote:Op maandag 12 april 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ja gelly, het woord "nationalisme" schijnt voor velen taboe te zijn. Dat is iets vies, vulgairs, iets wat je niet mag tonen.
Bovendien kent Nederland wel degelijk sterke elementen van nationalisme. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer het Nederlandse elftal speelt en dan met name op een EK of WK. Ook de Olympische Spelen worden door de Nederlanders aandachtig gevolgd. Ik kan enkel concluderen dat Nederland juist een sterke vorm van positieve nationalisme kent.quote:Op maandag 12 april 2010 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nationalisme heeft een vulgair imago doordat het constant als een poltiekcorrecte vlag wordt gebruikt door vreemdelingenhaters, machtswellustelingen en andere enge stromingen ..
Voorpost is een voorbeeld hiervan...... historische wortels in het vlaams nationalisme, die verweven raakte met nazisme en met vreemdelingenhaat.
Het Nederlands nationalisme van 40-45 keerde zich tegen de bezetting ( uitgezonderd de nsb ) en dat was terecht nationalisme ..
ik noem dat chauvinisme.... is toch iets anders als nationalisme en vreemdelingenhaat vermomd als vaderlandsliefdequote:Op maandag 12 april 2010 22:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Bovendien kent Nederland wel degelijk sterke elementen van nationalisme. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer het Nederlandse elftal speelt en dan met name op een EK of WK. Ook de Olympische Spelen worden door de Nederlanders aandachtig gevolgd. Ik kan enkel concluderen dat Nederland juist een sterke vorm van positieve nationalisme kent.
Welk topic?quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:00 schreef DeParo het volgende:
Maar goed, vraagje voor jou alhoewel ik dergelijke vragen ook wel eens gesteld heb op stormfront.org met een zelfde soort idee als jij
Dat is al heel lang geleden, toen ik ook nog op de middelbare zat, volgens mij heette dat topic of forum in de hol van het leeuw, heb ik die dag wat dingen zitten beantwoorden, vraag me af of het nog bestaat.quote:
Ja, bestaat nog. Onder welk username overigens?quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is al heel lang geleden, toen ik ook nog op de middelbare zat, volgens mij heette dat topic of forum in de hol van het leeuw, heb ik die dag wat dingen zitten beantwoorden, vraag me af of het nog bestaat.
Geen idee meer, gast het is jaren geleden sinds ik daar nog op ben geweest,quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, bestaat nog. Onder welk username overigens?
Dat is het vervelende van die groot-nationalismes... die willen soms uitgroeien tot bewegingen die gebieden buiten het land gaan veroveren of andere bevolkingen daar en binnen eigen grenzen (weg)terroriseren... Een voorbeeld is het servisch nationalisme te BosnIë.. Een ander voorbeeld leidde tot WO IIquote:Op dinsdag 13 april 2010 00:02 schreef DeParo het volgende:
Nationalisme is niets mis mee zolang het maar niet ten koste gaat van andere groepen.
Een groot-Nederland zie ik niet zozeer als het ten koste gaan van een bepaalde groep.
Want het gebeurt toch pas wanneer beide groepen het willen. Je kan en mag iets niet afdwingen, tenzij we een duikeling maken, en we in een militaire wereld komen te leven.
Zei iemand niet ooit dat Nationale Identiteiten slechts mentale verzinsels zijn (volgens mij Benedict Anderson), ik denk dat Nederlanders en Vlamingen een heel stuk meer naar elkaar toe zijn gegroeid,quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is het vervelende van die groot-nationalismes... die willen soms uitgroeien tot bewegingen die gebieden buiten het land gaan veroveren of andere bevolkingen daar en binnen eigen grenzen (weg)terroriseren... Een voorbeeld is het servisch nationalisme te BosnIë.. Een ander voorbeeld leidde tot WO II
In het geval Nederland-Vlaanderen zal het neerkomen op een annexatie van Vlaanderen door Nederland... Vlaanderen zal altijd het stiefkindje van Nederland blijven en men zal terugverlangen naar het knusse staatverband met Wallonië..
Vlamingen hebben een eigen identiteit en dat noodzaakt tot een eigen staat los van Nederland...
Een bijeffect van dat grootneerlands streven kan zijn een nog grotere intolerantie tov vreemdelingen , want immers de Groot-Nederlands identiteit wordt op een voetstuk gezet .Die identiteit bestaat helemaal niet, maar in Nederland leidt dat tot verheerlijking van Nederlands met eigen-volk-eerstondertoon en in Vlaanderen tot de Vlaamse versie daarvan..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk eens een pagina terug.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=698234
Ik kwam dit tegen, op stormfront twijfelen ze aan de waarheid van TS..
Idem. We zijn netjes geweest, toch?quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:25 schreef AryaMehr het volgende:
Maar goed, ik hoop dat hij nog terugkomt.
Zuid-Afrikaans is geen oud-Nederlands.. Het heeft zich natuurlijk ook zelfstandig verder ontwikkeld vanuit diverse Nederlandse dialecten van de 17e en 18e eeuw.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:25 schreef capricia het volgende:
Verhalen rondom Kaap de Goede Hoop zijn inmiddels in het engels, maar ze vertellen die verhalen het liefst in het oud Nederlands. En dan hoor je voornamelijk verhalen over verradelijkheid, de wind en de stroming en kliffen. In het oud Nederlands.
je hebt daar helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zuid-Afrikaans is geen oud-Nederlands.. Het heeft zich natuurlijk ook zelfstandig verder ontwikkeld vanuit diverse Nederlandse dialecten van de 17e en 18e eeuw.
Ik geloof dat men wetenschappelijk gezien het Zuid-Afrikaans als een aparte taal ziet ?
machtsbehoefte en grootheidswaanzin:quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:40 schreef capricia het volgende:
Mijn idee is dus: waarop baseer je de groot Dietse (of NLse) gedachte?
Als ze toch meelezenquote:Op dinsdag 13 april 2010 00:00 schreef DeParo het volgende:
Het doel van een Groot Nederland zie ik niet eens als iets extreem-rechts.
Maar goed, vraagje voor jou alhoewel ik dergelijke vragen ook wel eens gesteld heb op stormfront.org met een zelfde soort idee als jij,
in jouw OP refereer jij eraan dat je alles negeer mbt 70 jaar geleden,
mijn vraag, waarom de haat dan jegens de Joodse bevolking, wat zijn dan jouw (of die van de groep) redenen om hen te haten of te verachten als je je niet laat leiden door wat er vroeger door een gekke Oostenrijker werd geroepen of een even gestoorde landgenoot van hem die burgemeester was van Wenen.
Ik hoop dat de vraag nog niet is gesteld en ik zou graag orginele antwoorden zien los van 70 jaar geleden zoals je zelf stelt in je OP nietwaar.
Idd. !quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als ze toch meelezen
misschien zou iemand van Stormfront zich geroepen voelen deze vraag te beantwoorden.
Goed jongen, jij je zin.quote:Op maandag 12 april 2010 19:42 schreef gelly het volgende:
[..]
We hebben het niet over een club die graag met vlaggen zwaait maar over een beweging met racistische politieke motieven en banden met neo-nazistische groeperingen. Vraag jezelf eens af waarom jij je aangetrokken voelt tot dat soort volk i.p.v. het te marginaliseren, gij Rommel vereerder. Ben je 4 mei wel weer netjes 2 minuten stil of ga je ook op 5 mei een feestje met deze kameraden vieren ?
Je kan het hem in eerste instantie natuurlijk niet kwalijk nemen dat hij dat denktquote:Op dinsdag 13 april 2010 01:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed jongen, jij je zin.
Ik ben een racist, een kwajongen, een neo-nazi. Prima. Droom lekker verder.
Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau. Het is het niet waard.
Goedenavond en slaap lekker.
Ik dacht dat het zigeuners waren die dingen konden voorspellen. Jij bent diegene die ons af gaat troggelen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:02 schreef golfer het volgende:
Deze ouwe linkse Jood voorspelt alvast dat TS zich niet meer laat zien en als ie zich wel laat zien niet meer in gaat op echt kritische vragen.
hey, ik zeg niet dat jij een racist bent !quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed jongen, jij je zin.
Ik ben een racist, een kwajongen, een neo-nazi. Prima. Droom lekker verder.
Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau. Het is het niet waard.
Goedenavond en slaap lekker.
Wellicht, ik ben ook de meest onbekende niet en ik heb een type baan waarin ik me het openbaar maken hiervan niet kan veroorloven.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:02 schreef golfer het volgende:
Deze ouwe linkse Jood voorspelt alvast dat TS zich niet meer laat zien en als ie zich wel laat zien niet meer in gaat op echt kritische vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |