abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:50:31 #201
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80169338
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:11 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Kijk, krijgen we dat gedonderjaag weer , vooral de boel gaan lopen uitzoeken en openbaar maken.

ik laat het inderdaad voorlopig een poosje rusten, uit noodzaak.
Noodzaak, gebrek aan tegenwoord bedoel je
pi_80169474
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 17:40 schreef AryaMehr het volgende:
Blijkbaar kijken onze vrienden op Stormfront ook mee:

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=698234
offtopic, maar wat een forum is het ook he

Dit zegt iemand over Mengele:
quote:
Ach, de moraalridders vinden het weer verwerpelijk ...

Ten eerste was het een uitgelezen kans om experimenten te doen.

Ten tweede is bijna alle wetenschappelijke kennis via experimenten van moedige durvers die initiatief durfden te nemen.

Ten derde waren het maar joden, als dat de prijs was voor het vele leed dat ze miljoenen Blanken hebben aangedaan, dan komen ze er (voor de zoveelste keer) heel goedkoop vanaf.

Ten vierde bracht het wel degelijk veel wetenschappelijke kennis voort: vb. de hoogtesimulaties en het dumpen van proefpersonen in ijskoud water heeft heel wat kennis opgebracht, die later werd gebruikt vb. bij de reizen naar de maan, bergbeklimmingen, duikboottrainingen, enz. Zovele levens zijn gered door die onderzoeken, maar dat wordt natuurlijk wel vergeten.

Ik stel voor dat iedereen die zulke proefnemingen verwerpelijk noemt of hetzelfde spreekt over proeven op dieren, zich na het lezen van dit bericht bij een onderzoeksinstituut aanbiedt als proefkonijn ter vervanging van één of andere rat of konijn. Of zijn we misschien niet consequent?!
pi_80178180
Uit op sensatie ofzo ?

Voorpost heeft niets met Stormfront te maken...
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:54 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

offtopic, maar wat een forum is het ook he

[..]

pi_80178346
quote:
Op zondag 11 april 2010 07:51 schreef P08 het volgende:
Uit op sensatie ofzo ?

Voorpost heeft niets met Stormfront te maken...
[..]
Dat zeg ik nergens.
pi_80178774
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:54 schreef Dichtpiet. het volgende:

Ach, de moraalridders vinden het weer verwerpelijk ...

"Ik stel voor dat iedereen die zulke proefnemingen verwerpelijk noemt of hetzelfde spreekt over proeven op dieren, zich na het lezen van dit bericht bij een onderzoeksinstituut aanbiedt als proefkonijn ter vervanging van één of andere rat of konijn. Of zijn we misschien niet consequent?! "
Lol! Het moet juist precies andersom zijn. Als je deze experimenten met mensen juist heel goed vindt, dan moet je je vrijwillig aanmelden. Je kunt er immers miljoenen levens mee redden

Maar goed on-topic.

Waarom wil Voorpost graag een eigen stuk land en cultuur voor iedereen terwijl de geschiedenis uitwijst dat er dan altijd wij-zij sferen ontstaan en dit onherroepelijk tot oorlogen en zelfs wereldoorlogen leidt. Sinds de toenemende globalisering is er nog nooit zo weinig conflict in de wereld geweest (internet brengt de conflicten die er zijn wel dichtbij, dus je denkt misschien dat het niet zo is).

Voorpost is dus voor een samenlevingsvorm die uiteindelijk altijd tot oorlog leidt. Waarom?

Het samenvoegen van NL - Vlaanderen lijkt mij overigens wel een goede zaak die een flinke boost aan de Groot-NL economie zal geven. Waarom moet Voorpost dit perse combineren met rechts-extremistische denkbeelden of op zijn minst denkbeelden die in de rest van Nederland als rechts-extremistisch bestempeld worden. Bestaat er niet zo iets als een pragmatisch progressieve middenweg?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_80190174
quote:
Op zondag 11 april 2010 08:44 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens.
Klopt !

Je haalt echter wel een quote van dat forum aan in het "Vraag het de Voorposter!-topic".

Dit enkel ten behoeve van eerdergenoemde
pi_80191036
Iedereen die één paspoort heeft nl. een Nederlands? !

Voor de mensen die niet kunnen kiezen tussen de paspoorten (en voor diegenen met iets op zijn/haar kerfstok) dient de keuze dan maar gemaakt te worden denk ik. Immers, zij kunnen blijkbaar niet overtuigd zeggen "Ja ik ben een Nederlander !".
Dit lijkt mij de meest realistische oplossing (rigoureuzer verdient de voorkeur, echter is helaas niet reëel)
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
De kerstgedachte volgens Voorpost...
:
[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorpost_(organisatie)

maar hoe bepaal je of iemand wel puur Nederlands is ?
kleding, taalgebruik...
de uiterlijke kenmerken allereerst....
en oja........ donkere huidskleur ...

[ Bericht 0% gewijzigd door P08 op 11-04-2010 16:59:51 ]
  † In Memoriam † zondag 11 april 2010 @ 17:43:49 #208
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_80192998
Mijn moeder komt uit Duitsland, een goeie vriend van mij heeft een donkere moeder die in Nederland is geboren (hij is dus een halfbloedje).

Wat vind Voorpost van ons lot? En als we een misdaad plegen?

En wie moeten er 'terug naar hun eigen land'? Marokkaanse 'straatterroristen'? Die komen zelf ook uit Nederland en hun ouders vaak ook. Waar moet je die kwijt?

[ Bericht 28% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 11-04-2010 17:49:29 ]
:')
pi_80193886
quote:
Op zondag 11 april 2010 16:53 schreef P08 het volgende:
Iedereen die één paspoort heeft nl. een Nederlands? !

Voor de mensen die niet kunnen kiezen tussen de paspoorten (en voor diegenen met iets op zijn/haar kerfstok) dient de keuze dan maar gemaakt te worden denk ik. Immers, zij kunnen blijkbaar niet overtuigd zeggen "Ja ik ben een Nederlander !".
Dit lijkt mij de meest realistische oplossing (rigoureuzer verdient de voorkeur, echter is helaas niet reëel)
[..]

de staat die mensen een culturele ideniteit verpllicht oplegt.. wat een waanzin.
het zijn mensen zelf die zelf hun eigen culturele identiteit moeten kiezen..
met meerdere nationaliteiten kunnen mensen prima Nederlander zijn..
dit is een probleem van niks.... het probleem bestaat helemaal niet, het is een fantasie van mensen die andere mensen willen dwingen slecht 1 nationaliteit te bezitten. .. alsof dat een 'realitische oplossing " is van een nietbestaand probleem..

Maar als een 'pure' Nederlander alleen 'puur' is door alleen de Nederlandse nationaliteit te bezitten.... dan is het begrip 'puur' inhoudsloos. Het woord 'single' verwijst dan nog meer naar de enkelvoudige staat van staatsgebondenheid..
  maandag 12 april 2010 @ 19:26:07 #210
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_80236967
Valt me nog mee dat dit topic redelijk beschaafd is gebleven!

Chevelle, ik vind het tof om te zien dat er eens iemand uit de nationalistische hoek van de samenleving zijn mening geeft op FOK. Ook gezien de reacties op dit topic is nationalisme nog steeds een taboe voor velen, hopelijk verandert dat naarmate dit topic vordert.
pi_80237142
"taboe"
  maandag 12 april 2010 @ 19:37:32 #212
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_80237479
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:30 schreef gelly het volgende:
"taboe"
ja gelly, het woord "nationalisme" schijnt voor velen taboe te zijn. Dat is iets vies, vulgairs, iets wat je niet mag tonen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_80237706
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ja gelly, het woord "nationalisme" schijnt voor velen taboe te zijn. Dat is iets vies, vulgairs, iets wat je niet mag tonen.
We hebben het niet over een club die graag met vlaggen zwaait maar over een beweging met racistische politieke motieven en banden met neo-nazistische groeperingen. Vraag jezelf eens af waarom jij je aangetrokken voelt tot dat soort volk i.p.v. het te marginaliseren, gij Rommel vereerder. Ben je 4 mei wel weer netjes 2 minuten stil of ga je ook op 5 mei een feestje met deze kameraden vieren ?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2010 19:42:27 ]
  maandag 12 april 2010 @ 19:45:01 #214
104871 remlof
Europees federalist
pi_80237839
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:42 schreef gelly het volgende:

[..]

We hebben het niet over een club die graag met vlaggen zwaait maar over een beweging met racistische politieke motieven en banden met neo-nazistische groeperingen. Vraag jezelf eens af waarom jij je aangetrokken voelt tot dat soort volk i.p.v. het te marginaliseren, gij Rommel vereerder. Ben je 4 mei wel weer netjes 2 minuten stil of ga je ook op 5 mei een feestje met deze kameraden vieren ?
gelly, kap met dat op de man spelen, zie jij Rommel hier tussen staan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogsmisdadigers
pi_80237938
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:45 schreef remlof het volgende:

[..]

gelly, kap met dat op de man spelen, zie jij Rommel hier tussen staan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogsmisdadigers
Op de man spelen ? Hij kiest ervoor om Voorpost een fatsoenlijke organisatie te noemen, om racisme goed te praten in willekeurig welk topic over zuid-Afrika en nazi's te zien als eervolle mensen waar wel eens een rotte appel bij zat.

Nee, ik hou me niet in. Ik ben het een beetje zat.
pi_80246145
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nationalisme heeft een vulgair imago doordat het constant als een poltiekcorrecte vlag wordt gebruikt door vreemdelingenhaters, machtswellustelingen en andere enge stromingen ..
Voorpost is een voorbeeld hiervan...... historische wortels in het vlaams nationalisme, die verweven raakte met nazisme en met vreemdelingenhaat.
Het Nederlands nationalisme van 40-45 keerde zich tegen de bezetting ( uitgezonderd de nsb ) en dat was terecht nationalisme ..
  maandag 12 april 2010 @ 22:48:23 #217
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80246316
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nationalisme heeft een vulgair imago doordat het constant als een poltiekcorrecte vlag wordt gebruikt door vreemdelingenhaters, machtswellustelingen en andere enge stromingen ..
Voorpost is een voorbeeld hiervan...... historische wortels in het vlaams nationalisme, die verweven raakte met nazisme en met vreemdelingenhaat.
Het Nederlands nationalisme van 40-45 keerde zich tegen de bezetting ( uitgezonderd de nsb ) en dat was terecht nationalisme ..
Bovendien kent Nederland wel degelijk sterke elementen van nationalisme. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer het Nederlandse elftal speelt en dan met name op een EK of WK. Ook de Olympische Spelen worden door de Nederlanders aandachtig gevolgd. Ik kan enkel concluderen dat Nederland juist een sterke vorm van positieve nationalisme kent.
pi_80246488
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:48 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Bovendien kent Nederland wel degelijk sterke elementen van nationalisme. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer het Nederlandse elftal speelt en dan met name op een EK of WK. Ook de Olympische Spelen worden door de Nederlanders aandachtig gevolgd. Ik kan enkel concluderen dat Nederland juist een sterke vorm van positieve nationalisme kent.
ik noem dat chauvinisme.... is toch iets anders als nationalisme en vreemdelingenhaat vermomd als vaderlandsliefde
ik ben ook zo'n sportchauvinist.... prima hoor.... als je het maar kunt relativeren en besef dat het niet te eng moet worden

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 12-04-2010 23:01:03 ]
pi_80247103
Eigenlijk kun je ook zeggen dat de typische opvattingen van nationalistische groeperinkjes in een Nederlandse context wat paradoxaal zijn. Men pretendeert de Nederlandse cultuur te willen handhaven door opvattingen en ideeën te propageren die haaks staan op die cultuur.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:33:06 #220
236264 crew  capricia
pi_80248386
Voorpost, of onze poster, schrijft wel dat in het kader van de kerstgedachte iemand met een andere huidskleur overgeslagen dient te worden.
Aangezien die persoon naar alle waarschijijkheid ook gewoon een NL paspoort heeft, is het wel echt onderscheid op basis van huidskleur.
Dit, icm de indruk die voorpost hier geeft, geeft mij het gevoel dat ze extreem rechts zijn.
Ik zou nooit achter zo'n standpunt kunnen staan.
Serieus, hoe kun je zoiets verdedigen, zonder in racisme te vervallen?
Maar misschien zie ik het verkeerd... Alle inzichten zijn welkom!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:46:48 #221
236264 crew  capricia
pi_80248888
Wel jammer dat er niet meer gereageerd wordt door onze voorposter. Het is zeker een interessant topic !
Jammer!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80249354
Het doel van een Groot Nederland zie ik niet eens als iets extreem-rechts.
Maar goed, vraagje voor jou alhoewel ik dergelijke vragen ook wel eens gesteld heb op stormfront.org met een zelfde soort idee als jij,
in jouw OP refereer jij eraan dat je alles negeer mbt 70 jaar geleden,
mijn vraag, waarom de haat dan jegens de Joodse bevolking, wat zijn dan jouw (of die van de groep) redenen om hen te haten of te verachten als je je niet laat leiden door wat er vroeger door een gekke Oostenrijker werd geroepen of een even gestoorde landgenoot van hem die burgemeester was van Wenen.
Ik hoop dat de vraag nog niet is gesteld en ik zou graag orginele antwoorden zien los van 70 jaar geleden zoals je zelf stelt in je OP nietwaar.
  dinsdag 13 april 2010 @ 00:01:27 #223
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80249377
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:00 schreef DeParo het volgende:
Maar goed, vraagje voor jou alhoewel ik dergelijke vragen ook wel eens gesteld heb op stormfront.org met een zelfde soort idee als jij
Welk topic?
pi_80249403
Nationalisme is niets mis mee zolang het maar niet ten koste gaat van andere groepen.
Een groot-Nederland zie ik niet zozeer als het ten koste gaan van een bepaalde groep.
Want het gebeurt toch pas wanneer beide groepen het willen. Je kan en mag iets niet afdwingen, tenzij we een duikeling maken, en we in een militaire wereld komen te leven.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 00:02:07 #225
236264 crew  capricia
pi_80249404
Goeie vraag en ik hoop dat TS komt! Om dit te beantwoorden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80249434
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:01 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Welk topic?
Dat is al heel lang geleden, toen ik ook nog op de middelbare zat, volgens mij heette dat topic of forum in de hol van het leeuw, heb ik die dag wat dingen zitten beantwoorden, vraag me af of het nog bestaat.
  dinsdag 13 april 2010 @ 00:03:52 #227
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80249458
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is al heel lang geleden, toen ik ook nog op de middelbare zat, volgens mij heette dat topic of forum in de hol van het leeuw, heb ik die dag wat dingen zitten beantwoorden, vraag me af of het nog bestaat.
Ja, bestaat nog. Onder welk username overigens?
pi_80249534
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:03 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ja, bestaat nog. Onder welk username overigens?
Geen idee meer, gast het is jaren geleden sinds ik daar nog op ben geweest,
en het was puur om te weten waarom ze zo dachten, maar ze zijn gewoon raar, bevooroordeeld en er valt nauwelijks mee te praten, gelukkig kwam ik er met een vroom doel, in tegenstelling tot 99,999999999999% van de andere gebruikers.

[ Bericht 12% gewijzigd door DeParo op 13-04-2010 00:21:06 ]
pi_80249684
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:02 schreef DeParo het volgende:
Nationalisme is niets mis mee zolang het maar niet ten koste gaat van andere groepen.
Een groot-Nederland zie ik niet zozeer als het ten koste gaan van een bepaalde groep.
Want het gebeurt toch pas wanneer beide groepen het willen. Je kan en mag iets niet afdwingen, tenzij we een duikeling maken, en we in een militaire wereld komen te leven.
Dat is het vervelende van die groot-nationalismes... die willen soms uitgroeien tot bewegingen die gebieden buiten het land gaan veroveren of andere bevolkingen daar en binnen eigen grenzen (weg)terroriseren... Een voorbeeld is het servisch nationalisme te BosnIë.. Een ander voorbeeld leidde tot WO II
In het geval Nederland-Vlaanderen zal het neerkomen op een annexatie van Vlaanderen door Nederland... Vlaanderen zal altijd het stiefkindje van Nederland blijven en men zal terugverlangen naar het knusse staatverband met Wallonië..
Vlamingen hebben een eigen identiteit en dat noodzaakt tot een eigen staat los van Nederland...
Een bijeffect van dat grootneerlands streven kan zijn een nog grotere intolerantie tov vreemdelingen , want immers de Groot-Nederlands identiteit wordt op een voetstuk gezet .Die identiteit bestaat helemaal niet, maar in Nederland leidt dat tot verheerlijking van Nederlands met eigen-volk-eerstondertoon en in Vlaanderen tot de Vlaamse versie daarvan..
pi_80249729
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is het vervelende van die groot-nationalismes... die willen soms uitgroeien tot bewegingen die gebieden buiten het land gaan veroveren of andere bevolkingen daar en binnen eigen grenzen (weg)terroriseren... Een voorbeeld is het servisch nationalisme te BosnIë.. Een ander voorbeeld leidde tot WO II
In het geval Nederland-Vlaanderen zal het neerkomen op een annexatie van Vlaanderen door Nederland... Vlaanderen zal altijd het stiefkindje van Nederland blijven en men zal terugverlangen naar het knusse staatverband met Wallonië..
Vlamingen hebben een eigen identiteit en dat noodzaakt tot een eigen staat los van Nederland...
Een bijeffect van dat grootneerlands streven kan zijn een nog grotere intolerantie tov vreemdelingen , want immers de Groot-Nederlands identiteit wordt op een voetstuk gezet .Die identiteit bestaat helemaal niet, maar in Nederland leidt dat tot verheerlijking van Nederlands met eigen-volk-eerstondertoon en in Vlaanderen tot de Vlaamse versie daarvan..
Zei iemand niet ooit dat Nationale Identiteiten slechts mentale verzinsels zijn (volgens mij Benedict Anderson), ik denk dat Nederlanders en Vlamingen een heel stuk meer naar elkaar toe zijn gegroeid,
dan pak weg in 1830
alhoewel het toen ook meer een Waalse opstand was dan een Vlaamse.
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2010 @ 00:19:10 #231
pi_80249857

Ik kwam dit tegen, op stormfront twijfelen ze aan de waarheid van TS..

[ Bericht 0% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 13-04-2010 00:27:29 ]
  dinsdag 13 april 2010 @ 00:23:23 #232
297168 Kikopuz
I like goats
pi_80249971
Oja nu die lui van stormkont toch meekijken. GEEF MIJN ACCOUNT TERUG!!! Stuur maar een pm'tje hier

Ik had een paar jaar geleden per ongeluk mijn wachtwoord, of emailadres veranderd, en toen was ik 'm kwijt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 00:25:30 #233
236264 crew  capricia
pi_80250025
Vorig jaar ben ik met een tent van Kaapstad naar de Vic. Falls in Zambia gereisd. Meer dan 5.000 km, noord zuid.
En overal kwam ik NL als taal tegen. Zuid Aftika, maar ook Namibie en stukken van Botswana en Zambia.
Ik vond het absurd.
We zijn daar als taal 10 keer groter dan hier. Maar wat hebben we daar aan? Wat doen we daarmee?

Verhalen rondom Kaap de Goede Hoop zijn inmiddels in het engels, maar ze vertellen die verhalen het liefst in het oud Nederlands. En dan hoor je voornamelijk verhalen over verradelijkheid, de wind en de stroming en kliffen. In het oud Nederlands.
België geeft zo'n andere historie dan alleen de taal ...
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 13 april 2010 @ 00:25:31 #234
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80250026
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Ik kwam dit tegen, op stormfront twijfelen ze aan de waarheid van TS..
Kijk eens een pagina terug.
  dinsdag 13 april 2010 @ 00:25:51 #235
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80250035
Maar goed, ik hoop dat hij nog terugkomt.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 00:27:37 #236
236264 crew  capricia
pi_80250078
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:25 schreef AryaMehr het volgende:
Maar goed, ik hoop dat hij nog terugkomt.
Idem. We zijn netjes geweest, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2010 @ 00:28:25 #237
pi_80250103
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:25 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Kijk eens een pagina terug.
Ah, overheen gelezen (serieus)
pi_80250171
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:25 schreef capricia het volgende:

Verhalen rondom Kaap de Goede Hoop zijn inmiddels in het engels, maar ze vertellen die verhalen het liefst in het oud Nederlands. En dan hoor je voornamelijk verhalen over verradelijkheid, de wind en de stroming en kliffen. In het oud Nederlands.

Zuid-Afrikaans is geen oud-Nederlands.. Het heeft zich natuurlijk ook zelfstandig verder ontwikkeld vanuit diverse Nederlandse dialecten van de 17e en 18e eeuw.
Ik geloof dat men wetenschappelijk gezien het Zuid-Afrikaans als een aparte taal ziet ?
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 00:40:20 #239
236264 crew  capricia
pi_80250321
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zuid-Afrikaans is geen oud-Nederlands.. Het heeft zich natuurlijk ook zelfstandig verder ontwikkeld vanuit diverse Nederlandse dialecten van de 17e en 18e eeuw.
Ik geloof dat men wetenschappelijk gezien het Zuid-Afrikaans als een aparte taal ziet ?
je hebt daar helemaal gelijk in.
Toch washet meer te verstaan dan een dialect uit Groningen of West Flaanderen.
Mijn idee is dus: waarop baseer je de groot Dietse (of NLse) gedachte?
Op spreektaal lijkt me moeilijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80250440
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:40 schreef capricia het volgende:

Mijn idee is dus: waarop baseer je de groot Dietse (of NLse) gedachte?

machtsbehoefte en grootheidswaanzin:
hoe groter, hoe machtiger ?
wallonenhaat ?

Hoeveel jaar waren Vlaanderen en Nederland daadwerkelijk binnen 1 staatsverband of onder 1 regering in de laatste 360 jaar ?
1815-1830 en 1940-1945
verwante culturen.. dat zeer zeker.... maar is het genoeg verwantheid voor deze 2 neven ( hahaha nichten mag ook) om samen te wonen ? gewoon lekker ieder zijn eigen staatje... niet te veel last van de buurneef...
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 00:48:56 #241
236264 crew  capricia
pi_80250479
Nl en west DL is qua ' volk' dan nog dichter bij elkaar dan NL en Belgie. Kijk naar de lichaamsbouw.
En dat is niet iets wat ik graag wil, maar gewoon, hoe we er uit zien. Een Belg heeft een ander voorkomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80250604
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:00 schreef DeParo het volgende:
Het doel van een Groot Nederland zie ik niet eens als iets extreem-rechts.
Maar goed, vraagje voor jou alhoewel ik dergelijke vragen ook wel eens gesteld heb op stormfront.org met een zelfde soort idee als jij,
in jouw OP refereer jij eraan dat je alles negeer mbt 70 jaar geleden,
mijn vraag, waarom de haat dan jegens de Joodse bevolking, wat zijn dan jouw (of die van de groep) redenen om hen te haten of te verachten als je je niet laat leiden door wat er vroeger door een gekke Oostenrijker werd geroepen of een even gestoorde landgenoot van hem die burgemeester was van Wenen.
Ik hoop dat de vraag nog niet is gesteld en ik zou graag orginele antwoorden zien los van 70 jaar geleden zoals je zelf stelt in je OP nietwaar.
Als ze toch meelezen
misschien zou iemand van Stormfront zich geroepen voelen deze vraag te beantwoorden.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 00:57:43 #243
236264 crew  capricia
pi_80250649
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als ze toch meelezen
misschien zou iemand van Stormfront zich geroepen voelen deze vraag te beantwoorden.
Idd. !
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 13 april 2010 @ 01:02:10 #244
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80250710
Deze ouwe linkse Jood voorspelt alvast dat TS zich niet meer laat zien en als ie zich wel laat zien niet meer in gaat op echt kritische vragen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 april 2010 @ 01:10:34 #245
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_80250843
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Goed jongen, jij je zin.
Ik ben een racist, een kwajongen, een neo-nazi. Prima. Droom lekker verder.
Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau. Het is het niet waard.

Goedenavond en slaap lekker.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_80250932
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 01:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Goed jongen, jij je zin.

Je kan het hem in eerste instantie natuurlijk niet kwalijk nemen dat hij dat denkt en dat dacht ik ook vroeger . Maar goed, ik ben het nog steeds niet eens dat je het doet, maar ik begrijp je reden tenminste en ik weet dat je daaruit ook goede
discussies kunt halen haha .
pi_80250951
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 01:02 schreef golfer het volgende:
Deze ouwe linkse Jood voorspelt alvast dat TS zich niet meer laat zien en als ie zich wel laat zien niet meer in gaat op echt kritische vragen.
Ik dacht dat het zigeuners waren die dingen konden voorspellen. Jij bent diegene die ons af gaat troggelen.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 01:21:30 #248
236264 crew  capricia
pi_80250992
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 01:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Goed jongen, jij je zin.

hey, ik zeg niet dat jij een racist bent !
Maar het gaat hier wel om club die vindt dat de kerst gedachte niet op gaat voor mensen met een een andere huidskleur. Hoe rijm jij dat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80251103
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 01:02 schreef golfer het volgende:
Wellicht, ik ben ook de meest onbekende niet en ik heb een type baan waarin ik me het openbaar maken hiervan niet kan veroorloven.

In plaats dat iedereen vind dat ik nu pas kinderachtig aan het wegrennen ben, lees de OP eens, deze hoek word zowel intern als extern al jaren opgejaagd door justitie, ideologische verschillen en aanhangers met het IQ van driekwart visstick, als je ook maar een iets andere mening hebt, word je door veel personen al weggezet als aanhanger van Kusters.

Sommige mensen die me hier hebben neergezet als nazi heb ik hun mening hun mening gelaten, het lijkt er soms op dat de tegenstanders van volksnationalisme beter weten wat nationalisme inhoudt dan degene die zich in actieve kringen bevinden, nou, het zij zo.

Ik ben hier niet gekomen om op te ruien of om leden te sprokkelen of sympathie te kweken, daarin ligt totaal mijn interesse niet, ik vond het gewoon eens leuk om de mensen die er totaal niks te maken mee (willen) hebben en nieuwsgierig waren naar wat volksnationalisten beweegt van een antwoord te voorzien, met alle openheid van dien, de kaalkopjes, serieuze referenties uit het verleden die niet direct gelieerd zijn aan nazi's (persoonlijke allergie), en alles wat daaruit voortgekomen is.

Bluesdude, gedraag je aub, ik erger me aan je vooringenomen opvattingen en het motiveert me niet echt om hier antwoorden neer te zetten, of geef je mening nog 1 keer duidelijk weer in dit topic en ga dan wat anders doen.

gelly, voor jou precies hetzelfde, als jij het beter weet, moet je er zelf maar een topic over openen, dan bloedt deze vanzelf dood als je het goed genoeg doet.

Stormfront meekijkers, prima dat je hier rondkijkt en over sommige dingen wilt meediscussieren, maar ga er geen spelletje van wie is wie van maken, dit veroorzaakt alleen maar nog meer achterdocht, en ik heb ondanks dat ik me goed voel in de ideologie, geen hoge pet op van haar achterban, let een beetje op jezelf en je mensen daar.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_80251173
kun je de vraag van DeParo beantwoorden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')