Östersund ligt in midden-Zweden ter hoogte van Trondheim (Noorwegen) ongeveer, best een stuk van Vimmerby af. Maar ik heb inderdaad al eerder goede verhalen gehoord over het Astrid Lindgren parkquote:Op dinsdag 6 april 2010 10:39 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Weet niet waar Östersund is, maar ik kan je omgevind Vimmerby-Mariannelund in Småland erg aanraden met kinderen. Er is daar een soort amusementspark rondom de verhalen van Astrid Lindgren, en daar zijn ook de films van Bullerbyn en Emil opgenomen, je kan dus naar die echte huisjes toe. Verder is er een leuke camping bij een meer in Mariannelund, zo´n 15 km van Vimmerby. Helaas overgenomen door een stel ik-vertrek Hollanders die niet eens Zweeds spreken(ik haat dat zo, Hollandse campings in het buitenland) maargoed, de camping zelf is leuk verder. Zou er zo zelf weer heengaan
Kan gebeurenquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:25 schreef Sorbootje het volgende:
Sorry, had niet gezien dat ik het topic dichtgooide
F had twee jaar terug in Italië een Duits vriendinnetjequote:Op dinsdag 6 april 2010 11:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou ook niet direct een Hollandse camping kiezen. Het leuke van een camping met kinderen vind ik nou juist hoe leuk kindjes kunnen spelen zonder dat taal een barrierre is. Ik verheug me erop als Senna wat groter is om ook naar een camping te gaan.
Hoi,quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:27 schreef marky het volgende:
Iemand ervaring met een Deryan travel cot. Wil het ding aan boord gaan gebruiken omdat het niet te veel ruimte inneemt als ik het op moet bergen en is makkelijker in de boot te plaatsen waar ik wil in plaats van een toch omvangrijker campingbedje. Ben vooral benieuwd of het meegeleverde selfinflateble matrasje voldoende is qua dikte.
Maar zo'n tentje is best klein en laag, toch? Een heel verschil met een gewoon ledikant waar ze normaal in slapen. Zou het niet claustrofobisch werken? Het lijkt mij ook echt ideaal, maar de overgang van ledikant in kamer met ruim 3moeter hoge plafonds naar zo'n tentje lijkt me zo groot.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:38 schreef Jaimymam het volgende:
[..]
Hoi,
Wij gebruiken dit al 4 jaar en de kinderen zijn er erg happy mee en zo ook de ouders. Lekker licht, standaard voorzien van muggengaas, je klapt het zo uit en in (alleen even op het matje gaan liggen om de lucht er weer uit te laten lopen).
Voor de kids is het ook iets wat vertrouwd aanvoelt kennelijk. Scheelt heel veel gesleep tov een campingbedje en als ze iets ouder zijn en uit het campingbedje kunnen klimmen, dan is dit wel zo veilig, omdat ze het lastiger open krijgen en als je bij vreemden het ergens neerzet waar geen traphekje is, dan kunnen ze minder snel gaan wandelen en trappen afgaan.
Ik raad het echt iedereen aan (en ik heb geen andelen :-))).
Wij kamperen ook ieder jaar wel en hebben een eigen bungalowtent maar slepen dan zoveel mee en dit jaar hadden we daar even geen zin in dus zodoende kwamen bij een lodgetent uit en het leek ons wel ideaal. Heb er ook niet zoveel moeite mee om het niet te hebben qua sanitair al zoeken we dan meestal wel een camping waarbij we gewoon toilet en een normale douche hebben dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:51 schreef Lishe het volgende:
Books, wij hadden geen toilet en douche in onze gehuurde tent maar wij vonden het heerlijk! Iets meer comfort maar wel het plezier van een camping voor de kinderen.
Chicoo liteway kan ook helemaal plat...quote:Op woensdag 7 april 2010 14:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou graag een buggy meenemen op vakantie. Ik dacht eerst gewoon onze Bugaboo Bee mee te nemen, maar die is 1,5 kilo te zwaarWat is nou een beetje ene leuke buggy voor niet te veel geld? Eentje die ook plat kan, zodat ze kan slapen en die dus ook mee kan tot aan het vliegtuig ipv als speciale bagage moet worden ingecheckt?
Ik wil het aan boord gaan gebruiken en daar heeft hij toch ook geen plafonds van 3 meter hoogquote:Op woensdag 7 april 2010 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zo'n tentje is best klein en laag, toch? Een heel verschil met een gewoon ledikant waar ze normaal in slapen. Zou het niet claustrofobisch werken? Het lijkt mij ook echt ideaal, maar de overgang van ledikant in kamer met ruim 3moeter hoge plafonds naar zo'n tentje lijkt me zo groot.
Nee, dat snap ikquote:Op woensdag 7 april 2010 16:25 schreef marky het volgende:
[..]
Ik wil het aan boord gaan gebruiken en daar heeft hij toch ook geen plafonds van 3 meter hoog. Ik maak me daar niet zo zorgen over.
Wij hebben 'm ook en het is ideaal. Ik liet Linde er af en toe een middagdutje in doen, gewoon thuis m aan te wennenquote:Op woensdag 7 april 2010 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zo'n tentje is best klein en laag, toch? Een heel verschil met een gewoon ledikant waar ze normaal in slapen. Zou het niet claustrofobisch werken? Het lijkt mij ook echt ideaal, maar de overgang van ledikant in kamer met ruim 3moeter hoge plafonds naar zo'n tentje lijkt me zo groot.
Dat zouden we kunnen doen idd.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:35 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Wij hebben 'm ook en het is ideaal. Ik liet Linde er af en toe een middagdutje in doen, gewoon thuis m aan te wennen
Bij Transavia is dat laatste van toepassing,maar daar vlieg je niet meequote:Op woensdag 7 april 2010 22:21 schreef miss_sly het volgende:
Geboekt bij Tjingo, vliegen met Corendon.
Ik heb Tjingo om info gevraagd, en kreeg twee verschillende antwoorden
De ene: (paraplu)buggy van 5-7 kilo mag mee tot het vliegtuig.
De andere: u mag 10 kg bagage meenemen voor uw kind, dat is inclusief buggy. In totaal dus 50 kilo mee te nemen, mag best over 2 koffers.
Het laatste zou betekenen dat we bij wijze van spreken een wagen van 15 kilo mee zouden mogen nemen tot het vliegtuig als we dan maar 35 kilo bagage meenemen.
We vertrekken trouwens vanaf Eindhoven, geen idee of dat nog wat uitmaakt.
Ik zou het gewoon doen Oeke, en dan lekker een accomodatie nemen met airco, en iets met een zwembad (met parasols) of meertje (zelf vind ik qua hygiene een zwembad altijd het prettigst) zodat je de verkoeling op kunt zoeken. En dan in de ochtend eventuele uitstapjes maken, en rond het middaguur in het heetst van de dag gewoon in de accomodatie siesta houden.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:59 schreef oeke het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met hitte en baby's? Ik twijfel daardoor zo over Kroatie in juli. Hij is dan 13 maanden. Is zulke warmte, 28-30 graden, wel prettig voor hem? En daardoor voor ons?
Ik ga deze kopen v de vakantie, nu in de aanbieding bij Prenatal, er staan diertjes op.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:49 schreef miss_sly het volgende:
En kan die ook goed plat, zodat er in geslapen kan worden?
En misschien kan ik er wel een via marktplaats op de kop tikken ofzo
Klinkt heerlijk hoor! Niks mis mee, lijkt mij. En het gaat echt fijn zijn als je een keer samen weg kunt op zo'n excursie. Best luxe soms hè, ouders.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:46 schreef miss_sly het volgende:
ow, wij gaan niet iets heel bijzonders doen: wij gaan een weekje met mijn ouders naar Turkije, een kindvriendelijke all in resort. Met Senna zo klein zie ik het niet zo zitten om echt te reizen en aan een camping heeft ze nog niets. Mijn ouders vinden eht ook hartstikke leuk en hebben al gezegd dat we ook wel een excursie ofzo kunnen doen en zij dan wel op Senna letten die dag. Zij hebben de excursies daar al gedaan, en die waren best leuk, geloof ik. Verder lekker relaxen, genieten van de zon en lezen.
Volgend jaar denk ik dat we een leuke camping op gaan zoeken
Maar dat lijkt me nou juist wel fijn, om een klein buggy'tje mee te nemen tot aan de gate. Ik denk niet dat ikzelf maar ook Wolf niet, het prettig vind in een draagdoek een aantal uren als je eenmaal douane door bent, en met ergens zitten/wc gaan vind ik een doek ook niet zo handig.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:30 schreef k_i_m het volgende:
De wagen mag best mee in het vliegtuig, alleen niet als handbagage. Maar dat wil je ook helemaal niet. Gewoon een doek meenemen voor de overbrugging tussen het inleveren en het vliegtuig in-/uitstappen. Onze Buzz is al de halve wereld overgevlogen zonder problemen
.
quote:Op donderdag 8 april 2010 22:08 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me nou juist wel fijn, om een klein buggy'tje mee te nemen tot aan de gate. Ik denk niet dat ikzelf maar ook Wolf niet, het prettig vind in een draagdoek een aantal uren als je eenmaal douane door bent, en met ergens zitten/wc gaan vind ik een doek ook niet zo handig.
edit: of bedoelde je dat ook![]()
Kijk, das handig om te horen, ik ga volgende week Prenatal buggy vd aanbieding dus kopenquote:Op donderdag 8 april 2010 22:10 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben een buggy van de Prenatal en ik vind hem ideaal... en niet belachelijk duur.
Het duurt nog ruim 3 maanden voordat wij op vakantie gaan... maar ik heb er wel zin in.
Prima keus lijkt me.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Kijk, das handig om te horen, ik ga volgende week Prenatal buggy vd aanbieding dus kopen
hier over 4 maanden, maar zoooo verschrikkelijk veel zin! Ook wel spannend.
Ik heb gewoon ZO veel zin dat ik al een checklist aan het maken ben, gewoon om al in de sfeer te komen![]()
toch moet je best een extra vracht zooi meeslepen met een baby erbij![]()
Buggy's kun je inderdaad meestal meenemen tot aan de gate Poppejans. Wij hebben in ieder geval best veel vluchten gemaakt waarbij at het geval was. Sterker nog; ik heb nog nooit meegemaakt dat het anders was.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Kijk, das handig om te horen, ik ga volgende week Prenatal buggy vd aanbieding dus kopen
hier over 4 maanden, maar zoooo verschrikkelijk veel zin! Ook wel spannend.
Ik heb gewoon ZO veel zin dat ik al een checklist aan het maken ben, gewoon om al in de sfeer te komen![]()
toch moet je best een extra vracht zooi meeslepen met een baby erbij![]()
Wij nemen telkens één tas speelgoed mee met wat simpele dingen. Kleurpotloden, een schets- en kleurboek, wat boekjes, een spelletje als Memory, een bal, een strandsetje (schepje, emmertje) en dan is het eigenlijk al genoeg.quote:Op vrijdag 9 april 2010 07:52 schreef Estrys het volgende:
Ik vind het wel meevallen wat wij nu mee moeten nemen voor Seb. Maar dan ben ik ook wel inderdaad zo kritisch als Renzell zegt. Hoewel ik veel te veel kleren mee neem. Maar het eerste jaar dacht ik nog dat ik een aankleedkussen en zo mee moest nemen.![]()
Met de wintersport sleepte ik nog een hoop speelgoed mee maar dat doe ik van de zomer ook niet meer. Hij heeft er niks mee gedaan. Een paar kleine dingen is prima.
Niks mis mee, idd. En heerlijk luxe, die ouders. Iedereen vindt het leuk, iedereen geniet, dus iedereen blijquote:Op donderdag 8 april 2010 22:03 schreef renzell het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk hoor! Niks mis mee, lijkt mij. En het gaat echt fijn zijn als je een keer samen weg kunt op zo'n excursie. Best luxe soms hè, ouders.
Dit ja. Je mag alleen niet met de wagen de slurf in. Bij het daadwerkelijke boarden moet je de wagen laten liggen, en ga jij het vliegtuig in. Je mag gewoon door de douane met de wagen, en je mag gewoon rondrijden tot je het vliegtuig ingaat.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tot aan de gate is meestal geen probleem, dan krijg je bij de balie gewoon een label op je buggy, ding gaat het ruim in, en wordt bij aankomst er weer uitgehaald zodat je die meteen weer toegankelijk hebt (en in sommige gevallen komt de buggy pas op de baggageband weer tevoorschijn).
Als ik toch nog ruimte heb in mijn koffer, waar ik wel vanuit ga, dan besteedt ik dat geld liever uit aan andere dingen en neem ik gewoon de luiers mee waarvan ik zeker weet dat hij geen uitslag krijgt aangezien hij dat nogal snel heeft.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:57 schreef Fogel het volgende:
Hoeveel pakken verwacht je te gebruiken?? Je gaat op vakantie... maakt het echt veel uit als in een week of twee tijd bv 10-15¤ meer kwijt bent aan luiers? Is dat het gesleep naar Curacao echt waard?
Een paar luiers voor onderweg en de eerste dag, da's begrijpelijk, maar voor een hele vakantie kan ik niet begrijpen.
Wat een slimme tip zeg!quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:48 schreef Pyttpytt het volgende:
(Vacuumzakken van Balbo, bij blokker of marskramer!! Oprollen, lucht eruit... werkt als een trein! Iig voor kleding, luiers zou ik er niet in oprollen denk ik. Gewicht wordt er helaas niet minder op)
Wij vliegen vanaf Eindhoven, dus een slurf hebben ze daar nietquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:26 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dit ja. Je mag alleen niet met de wagen de slurf in. Bij het daadwerkelijke boarden moet je de wagen laten liggen, en ga jij het vliegtuig in. Je mag gewoon door de douane met de wagen, en je mag gewoon rondrijden tot je het vliegtuig ingaat.
Het enige wat niet altijd hetzelfde is, is het punt waar je hem terugkrijgt. Soms krijg je hem op de band bij de koffers terug, en soms hebben ze hem als je het vliegtuig uit komt lopen al gelijk weer klaarliggen. Maar dat doen ze met "gewone" buggy's ook. Die gaan ook niet mee als handbagage, over het algemeen. Dan kies ik 100 keer liever mijn eigen lekkere wagen dan een buggy.
*staafmixer op lijstje zet*quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:08 schreef renzell het volgende:
Potjes hebben ze absoluut Vicky. Maar als een staafmixer kán, is dat helemaal fijn denk ik. Kun je gewoon maken waarvan je zeker weet dat ze het eet.
Potjes of fruit? Indien het laatste moet je eerst even kijken of er geen restricties zijn voor het meenemen van fruit, is in een aantal landen nl wel het geval.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:38 schreef miss_sly het volgende:
Als het goed is, krijgt ze dan nog bv, dus vocht maak ik me het minste zorgen over
en water uit een flesje kan wel, toch?
maar wat fruit (ze hebben vaak heerlikje banaantjes en aardbeien) en wat eenvoudige groente zou dat kwaad kunnen? ik neem er sowieso wel een paar mee, hoor
Dat is zeker zo, ik ga het ook niet overdrijven. Luiers had ik idd al bedacht daar te kopen, en alleen een aantal in de handbagage te hebben, zoiets scheelt al enorm qua kofferinhoud.quote:Op vrijdag 9 april 2010 07:26 schreef renzell het volgende:
En je moet inderdaad best veel meenemen met een klein kind. Maar toch is het ook wijs je af te vragen wat je wérkelijk nodig hebt.10 rompers: kan. Maar met 3 lukt het ook. Luiers kun je meestal op de plek van bestemming kopen en jullie zijn zelf het meest interessante speelgoed van alles, vergeet dat niet. Hoe oud is jullie kindje als je vertrekt?
Even in Arcen bij de kasteeltuinen kijken kan nooit kwaad. http://www.kasteeltuinen.nl/quote:Op zondag 18 april 2010 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand leuke tips voor tijdens onze vakantie in Limburg? We zitten ongeveer ter hoogte van Roermond
Leuk! Dank je...quote:Op zondag 18 april 2010 20:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Even in Arcen bij de kasteeltuinen kijken kan nooit kwaad. http://www.kasteeltuinen.nl/
Niet dat een midweekje Landal nou zo goedkoop isquote:Op woensdag 21 april 2010 11:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben heel erg toe aan vakantie.. maar er komt ook een verbouwing aan dus dat gaat ook veel geld kosten.
Misschien na de verbouwing een midweekje landal ofzo om uit te rusten
Daarom. Onze wagen heeft zelfs Curacao overleefd in één stuk. Wat altijd wel weer grappig is dat je mensen met "hun eigen wagen" er gelijk uithaalt als buitenlander in landen buiten de Benelux.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:21 schreef Basboussa het volgende:
miss_sly, ik zou me geen zorgen maken dat je je mooie buggy niet terug krijgt en gewoon een fijne wagen meenemen! Wordt gewoon getagged, en ik ben nog nooit mijn buggies misgelopenAan de gate (of voor het vliegtuig) neerzetten, en dan vind je hem later wel weer terug. Ik heb heel wat stellen met schitterende wagens zien rondkarren, dus je bent niet de enige, en net als bagage, je gaat er niet van uit dat je die kwijtraakt, en als het gebeurd, dan kunnen ze je, middels de tag, wel weer vinden..
-Kasteelpark in Born is wel leuk, hebben ze een minidierentuin achtig ietsquote:Op zondag 18 april 2010 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand leuke tips voor tijdens onze vakantie in Limburg? We zitten ongeveer ter hoogte van Roermond
Wat een geweldig idee! Met de bakfiets! Leuk!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:55 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb zojuist onze vakantie van september geboekt![]()
![]()
Wij gaan naar een huisje in zuid-oost engeland. Met de (bak)fiets![]()
Vanaf hier naar hoek van holland, dan met de ferry naar harwich en dan nog zo'n 40km fietsen naar een huisje.
Super veel leuke dingen in de buurt... 1 uur treinen naar london liverpoolstreet, Dus ook 1 of 2 daagjes london.
Helemaal zin in!!
Oh gaaf!!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:55 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb zojuist onze vakantie van september geboekt![]()
![]()
Wij gaan naar een huisje in zuid-oost engeland. Met de (bak)fiets![]()
Vanaf hier naar hoek van holland, dan met de ferry naar harwich en dan nog zo'n 40km fietsen naar een huisje.
Super veel leuke dingen in de buurt... 1 uur treinen naar london liverpoolstreet, Dus ook 1 of 2 daagjes london.
Helemaal zin in!!
Canterbury is heel erg leuk! Daar zijn wij vorig jaar nog een paar dagen geweest.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh gaaf!!Dat heb ik ooit eens als schoolreisje gedaan. (naar Canterbury) zó mooi daar.
Alleen wel veel heuvels.
Moet je precies tussen Sinterklaas & Kerst gaan.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Niet dat een midweekje Landal nou zo goedkoop isDe prijzen van die parken slaan nergens op. Voor de prijs van een midweek in zo'n park zit ik twee weken in Italie
Wij hebben het ook gefietst. Ging prima hoor. En helemaal niet zo ver. We zijn de dag erna ook nog weer terug gefietst omdat we bij de toennog in aanbouw zijnde tunnel moesten kijken.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:19 schreef p_iglet het volgende:
Dat klinkt ook heerlijk Fogel!!!
Wij zitten niet in de buurt van canterbury, dat is per fiets veel te ver vanaf harwich...
Wij gaan naar de regio colchester. Daar is het volgens mij een stuk vlakker.
De prachtige fietsrouteplanner van de regio die ik vond geeft over de hele route een maximaal hoogte verschil aan van 60m en zelfs de mogelijkheid voor de meest vlakke route... Dat lijkt me zeer acceptabel, ook per bakfiets..
Hihi, we gaan naar de Leistert! Dank je voor je tips!quote:Op woensdag 21 april 2010 12:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
-Kasteelpark in Born is wel leuk, hebben ze een minidierentuin achtig iets
-En anders het Gaiapark, leuke dierentuin..is wel een minuutje of 40 rijden vanuit roermond, maar dan heb je ook wat
-Valkenburg naar de grotten/ terasjes
-Wandelen op de Meinweg
- Shoppen in het Retailpark enzo
- In Posterholt (vlakbij roermond) ligt een indoor speeltuin Peewee of zoiets, schijnt erg leuk te zijn)
- In Roermond zelf ligt een speeltuin buiten, gingen we vroeger met schooluitjes heen, Kitskesberg heet het..weet niet wat het tegenwoordig is.
- Bij de Leisterd in roggel (20 minuten van Roermond) hebben ze als ik me niet vergis een speeltuin en zwembad wat wel de moeite waard is.
als me nog iets invalt kom ik hier nog wel even terug
Vanaf 2 jaar moeten ze op een eigen stoel, maar tot 2 jaar mogen ze (tegen een zeer aantrekkelijke prijs) bij paps en mams op schoot. Ik heb nog nooit met mijn eigen 2 jarige gevlogen (die is nog geen 2 immers), dat doe ik volgend jaar waarschijnlijk, maar hier is de ervaring: hoe jonger, hoe makkelijker. Ik heb wel al gevlogen met een vriendin mee, en die had toen een 2 jarige en een 6 maanden oude baby bij zich. Overstappen is geen pretje, want een vliegveld is zeer interessant en chaotisch, en lange rijen zijn een crime. Natuurlijk probeert het personeel je zoveel mogelijk te hulp te springen, maar ik zou toch overstappen ed proberen te voorkomen. Wij waren 2 jarige bijna kwijt, want die was tussen twee plantenbakken doorgegliptquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:17 schreef mikoxx het volgende:
Limburg met kids is goedgekeurd! Wij zaten op camping 'de Leistert' in Roggel, supercamping, netjes, schoon en we hadden eht weer ook nog mee! Geweldig dus.
Wie heeft er hier ervaring met vliegen, met kindjes van 2 jaar? Is dat wat? En zo ja, waar ga je dan naartoe?
Als je dan toch aan een vakantie denkt, hou dan wel in de gaten dat veel vakantievluchten pas op het laatste moment een tijd doorgeven, en die is vaak niet zo praktische voor jonge kinderen, zeg maar midden in de nacht, erg vroeg 's morgens ed. Dat lijkt mij echt niet prettig, en ik zou liever wat meer betalen voor een vlucht op gunstige tijden, dan 3 uur met hangerige en vervelende kinderen 'vast te zitten' in een vliegtuig. Let ook op dat veel vakantievluchten goedkoop zijn voor een reden, geen entertainment aan boord (tv schermpje/speeltjes voor de kinderen), terwijl de wat duurdere vluchten dit wel hebben. Ook is het personeel bij wat 'duurdere' vluchten vaak wat klantvriendelijker ingesteld, wat heel erg kan schelen als je opeens twee luiers moet verschonen en zelf ook nog een sanitaire stop wil maken of iets in die trant....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:43 schreef mikoxx het volgende:
Basboussa, dat zijn wel praktische tips, dank je!
We zijn een beetje aan het orienteren wat we willen volgend jaar (ja ik weet, t duurt nog heeeeel lang, maar voorpret kan altijd toch) of we dus gaan vliegen (voor t eerst, ook voor onszelf) of toch maar weer naar de camping. Als we dat laatste doen, willen we waarschijnlijk met de vouwwagen gaan, naar t zuiden (waar t weer over t algemeen ietsje beter is dan in ons kikkerlandje)
Bedoelde meer tot een jaar of 3. Ik vind het nu met 28 ook wel wat makkelijker dan toen ik 14 was...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:52 schreef Fogel het volgende:
En hoe jonger hoe makkelijker ben ik het niet mee eens... het was een stuk makkelijker om met 2 5-jarigen te vliegen die gewoon bij de security check zelf hun jas uit doen en de (mini)rolkoffer op de band legge zonder dat ik het moet vragen, en die zonder hulp hun plek opzoeken in het vliegtuig, rustig gaan zitten en de gordel aandoen zogauw het lampje van gordels aan gaat branden.... en dat dus ipv dat ik bij alles moet assisteren, wat nodig was toen ze kleiner waren.
Met 2 5 jarigen en 1 3 jarige alleen (dus ik alleen met 3 kinderen) vliegen was geen probleem, ook niet een half jaar geleden. Tussen de 2 en 3 jaar maakt wat mij betreft niet zoveel uit qua "moeilijkheidsgraad", alleen wel grondig veel in de prijsquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:55 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Bedoelde meer tot een jaar of 3. Ik vind het nu met 28 ook wel wat makkelijker dan toen ik 14 was...Babies zijn makkelijk, maar peuters kunnen echt een drama zijn....
Ja, de prijs....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met 2 5 jarigen en 1 3 jarige alleen (dus ik alleen met 3 kinderen) vliegen was geen probleem, ook niet een half jaar geleden. Tussen de 2 en 3 jaar maakt wat mij betreft niet zoveel uit qua "moeilijkheidsgraad", alleen wel grondig veel in de prijs
jen wilde niet op schoot. Daar begon het mee. Dan wachten tot iedereen is ingestapt.... Net voor het taxieen, poepbroek. Kut! Wachten tot je mag lopen, uiteraard moet je dan je spullen hebben. Gezucht. Klein hokje, verschonen. Zweten, schelden, gelukt. Terug naar de plek. Spullen weer opbergen, gezucht. Kind wil nog niet op schoot, gillen. Blikken. Dvd speler pakken, gezucht. Ga zo maar door. Nee, de volgende keer ga ik echt voor aparte stoelen. Boeit me geen reet dat ik dan moet dokken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:49 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Duidelijk!Enne.... waarom vond je dat?
Alleen wel vette pecht dat je bij start en landen het kind toch echt op schoot moet hebbenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
jen wilde niet op schoot. Daar begon het mee. Dan wachten tot iedereen is ingestapt.... Net voor het taxieen, poepbroek. Kut! Wachten tot je mag lopen, uiteraard moet je dan je spullen hebben. Gezucht. Klein hokje, verschonen. Zweten, schelden, gelukt. Terug naar de plek. Spullen weer opbergen, gezucht. Kind wil nog niet op schoot, gillen. Blikken. Dvd speler pakken, gezucht. Ga zo maar door. Nee, de volgende keer ga ik echt voor aparte stoelen. Boeit me geen reet dat ik dan moet dokken.
ja, maar dag is dan heel even. En niet 2 uur lang.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen wel vette pecht dat je bij start en landen het kind toch echt op schoot moet hebben
Wij zijn vorig jaar mei met Linde naar Mallorca gegaan. Totaal geen probleem. Had vooraf een tas met zooi ingeslagen bij zeeman/wibra/action en ik was na afloop van de vlucht een volleerd animator, maar he het ging prima! Terugreis was pas 's avonds laat, maar we hebben haar toen 's middags extra lang laten slapen en het was ook geen probleem.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:17 schreef mikoxx het volgende:
Limburg met kids is goedgekeurd! Wij zaten op camping 'de Leistert' in Roggel, supercamping, netjes, schoon en we hadden eht weer ook nog mee! Geweldig dus.
Wie heeft er hier ervaring met vliegen, met kindjes van 2 jaar? Is dat wat? En zo ja, waar ga je dan naartoe?
Aansluit wat betreft Sprookjescamping! Tot een jaar of zeven/acht is dit een geweldige plek om een lang weekend te zijn. Zomervakantie zou ik niet snel doen...quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:54 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Met kleine kinderen (peuters, kleuters) is de Sprookjescamping bij Hardenberg ook erg leuk!! Wij zijn hier afgelopen April geweest voor een week en ons peutertje heeft zich kostelijk vermaakt met alle activiteiten en sprookjes!
Las hier van alles over Landal.. Ik werk er zelf in de Horeca maar heb wel goede ervaringen met ouders en kinderen.. Vaak is er van alles te doen! Alles sluit op vroege tijden dus is het vaak al rond 2100/2200 uur helemaal rustig op het gehele park. Of het duur of goedkoop is weet ik niet zo goed..
Ze hebben Hannah en Bumpie nietquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:11 schreef joers1 het volgende:
Al je de Sprookjescamping leuk vind...dan moet je absoluut eens naar De Molenhof gaan kijken. Ik ben zowel op de Sprookjescamping (Rheeze - Hardenberg) als dezze Molenhof geweest en de laatstgenoemde is absoluut vele malen beter en gezelliger.
Vliegen met hele jonge kinderen zou IK nooit doen, maar dat is geheel persoonlijk
Hee, niet zo op de teentjes getrapt... Ik geef toch aan dat ik de website er erg goed uit vind zien. Ik weet alleen dat Isa de liedjes van de Sprookjescamping al maanden uit volle borst meezingt en het nu al heeft over volgend jaar. Dus gaan we dan ook weer die kant op.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:19 schreef joers1 het volgende:
ken jij de animatie / het verhaal rondom Mollie van de De Molenhof dan?
Ieder z'n ding overigens hoor..ik heb ze alleen beide mogen ervaren en mijn keus is snel gemaakt. En ik geef alleen een tip. Ieder z'n keuze
Maar als kind hier bij de oma's op bezoek moet is dat heeeeeeeeeeeel ver varen enzo...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:11 schreef joers1 het volgende:
Vliegen met hele jonge kinderen zou IK nooit doen, maar dat is geheel persoonlijk
Ik ben niet op mn tenen getrapt hoor....zoals ik duidelijk aangaf, geef ik alleen een tipquote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hee, niet zo op de teentjes getrapt... Ik geef toch aan dat ik de website er erg goed uit vind zien. Ik weet alleen dat Isa de liedjes van de Sprookjescamping al maanden uit volle borst meezingt en het nu al heeft over volgend jaar. Dus gaan we dan ook weer die kant op.
De Molenhof heb ik in mijn favorieten gezet trouwens
maar waarom is 't dan alleen leuk als je in zo'n stacaravan gaat? is er voor de tenten te weinig plaats of wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:43 schreef Sjeen het volgende:
Yelloh Le Ranolien in Perros-Guirec is een aanrader, mits je in de mobilhomes gaat zitten. De verhouding campingplaatsen/mobilhomes ligt vreselijk scheef. Van een 'echte' camping is helaas geen sprake meer. Beetje jammer, omdat de kampeersfeer daardoor ontbreekt. Maar verder heeft Isa zich er twee weken aan een stuk uitermate goed vermaakt
Wanneer gaan jullie? En waarheen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:48 schreef Ssserpente het volgende:
Een vraagje aan de Italiegangers: hebben jullie voor de zekerheid wat potjes meegenomen, of kun je die daar in de supermarkt halen? Of heb je ze helemaal niet nodig gehad?![]()
En enig idee of je in Noord Italie uit de kraan kunt drinken?
Verder nog tips & tricks?
Whoei! Zin in!![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:22 schreef trui het volgende:
verbania, haha. klinkt als een verzonnen land voor mensen met een ban.
Daar had een collega van Nils het ook al over!quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:32 schreef Sorbootje het volgende:
Ssserpente, in Verbania heb je een heel leuk restaurantje aan een pleintje. Je herkent het aan houten banken en een met jasmijn overgroeid terras. Daar MOET je eten. Punt uit! (helaas weet ik niet meer hoe het heet, maar mócht je het zien)
En potjes hebben ze wel, maar alleen héél fijn gepureerd, dus geen stukjes. De fruitpotjes zijn wel lekker
De meest goddelijke ijssalon daar zit in Cannobio. Zoveel ijs per bol dat één bolletje als genoeg is.Ze scheppen het dan ook met een spatel en niet zo'n lullig ijsschepje zoals bij ons. Het is het enige ijszaakje met een terras buiten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:21 schreef Ssserpente het volgende:
We gaan zaterdag weg, twee weken naar Verbania, Lago Maggiore. Heb er alleen nog maar goede verhalen over gehoord.![]()
Ik zou ze meenemen Ssserpente. Mijn ervaring is dat ze wel potjes hebben in de supermarkt maar alles zit in aparte potjes, groente, vlees, kaasquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:48 schreef Ssserpente het volgende:
Een vraagje aan de Italiegangers: hebben jullie voor de zekerheid wat potjes meegenomen, of kun je die daar in de supermarkt halen? Of heb je ze helemaal niet nodig gehad?![]()
En enig idee of je in Noord Italie uit de kraan kunt drinken?
Verder nog tips & tricks?
Whoei! Zin in!![]()
JJ, wij hebben naar Jordanie wel luiers meegenomen, maar maar 2 potjes ofzo. De luiers waren daar vn een echt mindere kwaliteit en daar ik niet graag een lekkende beeb op schoot heb, vond ik dat een goede investering. Ook zijn goede luiers daar heel erg duur, en moeilijk te vinden. Nu leef ik niet in de waan dat Marokko en Jordanie hetzelfde zijn, maar ik hoor vaker dat buiten Europa en N-Amerika kwaliteit vn luiers echt minder is. (In Sudan kon je het wel vergeten, daar hadden ze toen niet eens luiers, maar dat is een ander uiterste.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:33 schreef Jeetjejom het volgende:
Weet iemand hoe het zit in Marroko met luiers en potjes? We gaan eind september met Jorja naar Marokko en ze is dan 14 maanden. Op zich eet ze eigenlijk altijd gewoon met de pot mee, maar er zal altijd wel eens zo'n dag tussendoor komen dat het echt niet gaat.
Op Malta hebben we wat potjes gekocht en heeft ze met ons meegegeten verder, dat was prima te doen daar.
En daar kreeg je ook gewoon luiers, waren wel wat duurder dan hier, maar tja, je zit ook met je limiet aan kilo´s wat je mee mag slepen en voor 10 dagen luiers meeslepen is toch al meteen een behoorlijk gewicht (lijkt me)
Het sanitair voor de kampeerplaatsen was aan de magere kant. Voor mobile home is dat natuurlijk geen probleem, dan heb je eigen sanitair. En het is ook wel ander publiek dat zo'n accomodatie boektquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:18 schreef trui het volgende:
ach, 't is toch ook best leuk om eens een ander verhaaltje/animatieteam te zien lijkt me? wij kwamen afgelopen zomer voor 't eerst in aanraking met het fenomeen camping-animatie (op camping Duinoord te Ameland) en de kinderen vonden 't erg leuk.
[..]
maar waarom is 't dan alleen leuk als je in zo'n stacaravan gaat? is er voor de tenten te weinig plaats of wat bedoel je precies?
Op het kdv zijn ook kindjes van 4 maanden...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:20 schreef wickie het volgende:
Inderdaad totale afzondering hoeft niet echt, maar een baby van amper 4 maanden terwijl ze waarschijnlijk nog wel een met blaasjes zit, voelt voor mij net niet echt prettig.
Ze is hier ook naar het KDV geweest, daar heeft ze het ook opgepikt. Ik ga op zoek naar een ander particulier huisje waar niet een baby van 4 maanden zit
Hotel, we zijn er al eens eerder geweest. Vandaar deze keuze.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:15 schreef wickie het volgende:
Asyniur, waar gaan jullie heen aan het Gardameer? Camping? Huisje?
La baume in frejus... Is zuid frankrijk, nu prachtig weer.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:24 schreef miss_sly het volgende:
Misschien dat we dat ook nog eens bekijken dan, Basboussa, thanks!
le Brasil is namelijk gewoon vol wat betreft stacaravans/cottages in de week dat wij willenongelofelijk, want het is ontzettend buiten het seizoen, maar geen plek...dus toch maar op zoek naar iets anders.
Dat kan ja. Wij hebben het ook wel eens gedaan. Ze hadden alleen geen kinderbedjes toen. Wij hebben gewoon de kinderwagenbak gebruikt. Nu is Senna natuurlijk al een stuk groter dan Juul destijds (die was 4 maanden), dus misschien is een campingbedje wel handig. Als je dat bij je hebt tenminste. Anders kun je haar altijd nog gewoon tussen jullie in leggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef miss_sly het volgende:
Zal ik doen, Ticootje, en ze feliciteren met hun (achter)kleindochter
Er was dus nog plaats, dus wij gaan volgende week op vakantie
Vraagje: kunnen we gewoon ergens halverwege in zo'n formule 1 hotel overnachten met baby? En moeten we dan ons eigen campingbedje opzetten of hebben ze dat in zo'n hotel wel?
Gaaf plan hoor p_iglet!quote:Op woensdag 1 september 2010 13:42 schreef p_iglet het volgende:
Nog 2 weken!! Dan gaan wij ook heerlijk op vakantie!
Zoals pepijn al verteld aan iedereen die in zijn buurt komt "we gaan met de bakfiets, op de boot naar engeland".
Londen op treinafstand, treinenmuseum om de hoek, dierentuin in de buurt. En verder heerlijk niets doen!!
Ik heb er zin in!!
Ik ben een keer ingecheckt in een F1 hotel en meteen weer weggegaan. De gezamenlijke douche was erg vies en in het bed lagen dingen die wel verdacht veel leken op bosjes schaamhaar.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:19 schreef mikoxx het volgende:
Formule 1 hotels zijn, van wat ik er van heb gehoord, dus geen eigen ervaringen, niet zo erg schoon. Worden ook nog wel eens 'gebruikt' voor mannen die op zoek zijn naar
Klinkt goed... Via welke reisorganisatie boeken jullie? Het zou voor ons de eerste keer vliegen worden, ben dus blanco op dit gebied.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:59 schreef Memmel het volgende:
Ja, wij gingen altijd naar Magic Life Manar in Hammamet. Dat gaat nu volgens mij over van eigenaar. Ik hoorde van de hostess dat Paradis Palace ook heel leuk is met kinderen. Ga ik ook naar kijken voor voorjaar.
Ah, kijk. Dat zoek ik dus... ervaringen. Klinkt goed! En via welk organisatie zijn jullie geweest?quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren met Senna in Turkije, Alba Resort. Was ook erg leuk voor kinderen, leuk kinderentertainment (hoewel ze daar misschien nog wat klein voor zijn), veel kinderstoelen in de eetzaal, speeltuintje, kleine(re) zwembaden, ook strand.
Het is tegenwoordig lekker goedkoop in ieder geval.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:19 schreef draaijer het volgende:
Ik heb gehoord dat Dubai ook echt briljant is met kids. Laten we dan maar even onderzoeken
We hebben 3 kids, dus in de zomervakantie denk ikquote:Op zondag 31 oktober 2010 19:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig lekker goedkoop in ieder geval.
Wanneer ga je? Graag rapport
Ik ook, maar in de zomer zou ik zeer zeker niet gaan, veelste warm.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
We hebben 3 kids, dus in de zomervakantie denk ik
Heb je toen uberhaupt wel een wagen/buggy meegenomen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:34 schreef mrien het volgende:
Ik heb de eerste keer vliegen met Lotte de buggy op de heenweg ook moeten inleveren, terugweg gewoon als handbagage mee kunnen nemen in de hoes.
2e keer vliegen hebben we de buggy gewoon maar niet meegenomen (onding) en Lotte heeft op Schiphol bij mij op de rug gezeten in de manduca
Martinairquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:37 schreef Fogel het volgende:
Achterlaten op schiphol... was dat ryanair ofzo?
Senna was een maan dof 8-9 toen wij op vakantie gingen en we hebben toen een buggy aan geschaft en meegenomen. Uiteindelijk toch wel erg blij mee. Het was er echt wel warm, dus dragen was een vrij plakkerige aangelegenheid. Bovendien was het ook wel handig om haar in de buggy mee naar het restaurant te nemen en eens rond te rijden als ze niet wilde slapen. In die warmte had ik er weinig trek in om anderhalf uur met een slapend warm kind rond te wandelen en in de buggy is dat toch minder lastig. wij waren dus wel erg blij met de buggy.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:37 schreef Orea het volgende:
[..]
Heb je toen uberhaupt wel een wagen/buggy meegenomen?
Wij gaan in juni naar Turkije, Leia is dan een maand of 10.. En zitten eigenlijk te denken om gewoon een drager en een doek mee te nemen en om en om te dragen... (nu gebruiken wij irl de wagen ook héél weinig..)
Maar is dat handig of is het toch wel aan te raden een buggy mee te nemen?
Ja, dat was waar wij heengingen ook...en toch hebben we temperaturen van 40 graden gehad!quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:50 schreef Orea het volgende:
Ik neig namelijk ook naar geen buggy meenemen. Maar misschien moet ik tegen die tijd kijken hoe of wat. Nu is Leia de wagen ook amper gewend en als ze al moeite heeft met inslapen (goddank (nog) niet) dan is ze in een drager/doek in 10 minuten in slaap..
Sowieso scheelt het dat het waar we heen gaan in juni nog niet snikheet is.. Meestal rond de 25 graden dus dat is echt prima te doen
Ik ging met mijn dochter naar de tropen (29 graden toen) en ik dacht haar ook te gaan dragen. (Ze was ook niet anders gewend.) Dat viel echt heel erg tegen qua temperatuur, 25 of 30 graden vond ik echt vele malen warmer met doek dan ik me van te voren had voorgesteld.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:50 schreef Orea het volgende:
Ik neig namelijk ook naar geen buggy meenemen. Maar misschien moet ik tegen die tijd kijken hoe of wat. Nu is Leia de wagen ook amper gewend en als ze al moeite heeft met inslapen (goddank (nog) niet) dan is ze in een drager/doek in 10 minuten in slaap..
Sowieso scheelt het dat het waar we heen gaan in juni nog niet snikheet is.. Meestal rond de 25 graden dus dat is echt prima te doen
Haal dan "zomer" ook maar wegquote:
Hik, waarvandaan vlieg je? Ik vloog vanaf Eindhoven met Transavia en heb alles (onderstel + MC) gewoon mogen meenemen naar de trap. Daar ingeklapt en toen werd het ingeladen. Op Tenerife precies zo, ook daar mocht alles zo mee naar de vliegtuigdeur. En dan hadden wij een mc met een mura onderstel, dat is niet klein (of licht) te noemen. Maar ik heb toen van anderen gehoord dat ze op schiphol wat minder soepel zijn. En de mc is op vakantie gewoon heel handig, als stoeltje, zeker voor zo'n kleintje. Fijne vakantie!quote:Op donderdag 11 november 2010 09:50 schreef Hik het volgende:
Kick!
Mijn idee zou zijn om de maxi cosi op ons Stokke onderstel mee te nemen. Maxi cosi kan dan ook in de huurauto. Maar nu hoor ik dat Transavia daar niet perse in meegaat (dat je alleen een lichte buggy mee naar de gate mag). Iemand ervaring?
"in principe" wil zeggen, gewoon meenemen totaan de gate. Ze zullen daar dan hooguit zeggen dat je er de volgende keer beter op moet lettenquote:Op woensdag 24 november 2010 02:00 schreef Hik het volgende:
Tja. Een buggy heeft echt geen zin voor ons. Neve is gewoon te klein. Ik heb Transavia gebeld en zij geven aan dat de maxicosi mee mag tot de gate, maar het onderstel in principe niet (inchecken). Dus dat gaan we maar doen dan. Draagdoek gaat ook mee!
Goede tip van dat lijstje!
1) je kan wel zelf inchecken bij Transavia, maar de mc mag gewoon niet mee de cabine in tenzij je een stoel hebt en daar betaal je fors voor.quote:Maargoed, inchecken en een stoel kiezen is misschien niet mogelijk bij Transavia? Het is immers een low-cost maatschappij.
De regel is dat het niet meer moet zijn dan tijdens de reis zelf, maar een dag of twee extra voeding in de handbaggage doen ze ook niet moeilijk over.
1) Fors is een relatief begrip, Transavia is low-cost en ze zullen vast ook nog kinderkorting hebben.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:16 schreef mefke79 het volgende:
[..]
1) je kan wel zelf inchecken bij Transavia, maar de mc mag gewoon niet mee de cabine in tenzij je een stoel hebt en daar betaal je fors voor.
2) Sterker nog: officieel mag je voor de gehele reis (dus de gehele 8 dagen oid dat je gaat) al het vloeibare voedsel meenemen in de handbagage. Het moet wel herkenbaar zijn als babyvoedsel. Wij hebben toen potjes meegenomen, een groot pak poedermelk en een lading pakjes melk. Verdeeld over meer tassen en bij de controle de tassen open om te laten zien wat er in zat. Was geen enkel probleem.
Bij de KLM krijg je ook "maar liefst" 10% kinderkorting, en 0 op de allerlaagste tarieven (maar 90% voordat het kind 2 is en dus nog op schoot mag zitten).quote:Op woensdag 24 november 2010 11:27 schreef Hik het volgende:
Dank voor alle tips. De Transavia meneer was heel vriendelijk en gaf zelf al aan dat het van het grondpersoneel afhing (we vliegen van Schiphol). Een eigen stoel voor Neve was echt duur trouwens: geen kinderkorting. Maar die zitactie van Fogel is wel slim!
Moeten ze wel zo'n hangmand hebben! En hangt per vliegtuig/maatschappij ook nog af tot wanneer ze daarin mogen. Bij de KLM mocht kind tot 10 kilo/1 jaar, bij Turkish Airlines tot 6 maanden.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:11 schreef k_i_m het volgende:
Babietjes mogen in zo'n "hangmatje" he? Dat scheelt ook de hele weg op schoot houden!
En als je aangeeft bij het inchecken dat je je wagen meeneemt, krijg je een bagagelabel eraan zodat je hem gewoon bij het boarden kan achterlaten. (ik gooi hem er toch nog maar weer eens in. )
Dat is eigenlijk ook stom, je zou verwachten dat het een standaard attribuut zou zijn, tenzij je als maatschappij tegen het vervoeren van babies zou zijnquote:Op woensdag 24 november 2010 17:35 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Moeten ze wel zo'n hangmand hebben! En hangt per vliegtuig/maatschappij ook nog af tot wanneer ze daarin mogen. Bij de KLM mocht kind tot 10 kilo/1 jaar, bij Turkish Airlines tot 6 maanden.
En sharm al Sheik zelf? Zitten ook goede hotels.quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:32 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn vorig jaar in Side (nou ja, plaatsje net buiten Side) naar Alba Resort geweest en dat was goed bevallen. Ook in mei en ook prima weer en resort goed afgestemd ook op kinderen. Heel veel kinderstoelen in het restaurant, kinderbuffet, 2 kinderbadjes, speeltuintje, etc.
Voor onszelf kijken we nu of we toch niet naar Nuweiba kunnen, maar dan vliegen op een ander vliegveld. Soms vliegen ze ook op Taba en vanaf daar is het 'maar' 70 km, dat is beter te doen.
Neuh, ik wil graag naar dit specifieke hotel in Nuweiba. Als dat niet lukt, dan hoef ik niet per se naar Egypte, ik denk dat we dan verder kijken naar de Canarische Eilanden ofzo.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:42 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
En sharm al Sheik zelf? Zitten ook goede hotels.
Wij waren van de zomder in Dahab prima hotel maar ook nog een uur vanaf sharm al sheik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |