abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89083457
quote:
Maargoed, inchecken en een stoel kiezen is misschien niet mogelijk bij Transavia? Het is immers een low-cost maatschappij.

De regel is dat het niet meer moet zijn dan tijdens de reis zelf, maar een dag of twee extra voeding in de handbaggage doen ze ook niet moeilijk over.
1) je kan wel zelf inchecken bij Transavia, maar de mc mag gewoon niet mee de cabine in tenzij je een stoel hebt en daar betaal je fors voor.
2) Sterker nog: officieel mag je voor de gehele reis (dus de gehele 8 dagen oid dat je gaat) al het vloeibare voedsel meenemen in de handbagage. Het moet wel herkenbaar zijn als babyvoedsel. Wij hebben toen potjes meegenomen, een groot pak poedermelk en een lading pakjes melk. Verdeeld over meer tassen en bij de controle de tassen open om te laten zien wat er in zat. Was geen enkel probleem.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 09:34:40 #252
45833 crew  Fogel
pi_89083925
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:16 schreef mefke79 het volgende:

[..]

1) je kan wel zelf inchecken bij Transavia, maar de mc mag gewoon niet mee de cabine in tenzij je een stoel hebt en daar betaal je fors voor.
2) Sterker nog: officieel mag je voor de gehele reis (dus de gehele 8 dagen oid dat je gaat) al het vloeibare voedsel meenemen in de handbagage. Het moet wel herkenbaar zijn als babyvoedsel. Wij hebben toen potjes meegenomen, een groot pak poedermelk en een lading pakjes melk. Verdeeld over meer tassen en bij de controle de tassen open om te laten zien wat er in zat. Was geen enkel probleem.
1) Fors is een relatief begrip, Transavia is low-cost en ze zullen vast ook nog kinderkorting hebben.
2) Het is alweer wat jaren geleden dat ik voor het laatst kindervoeding mee moest slepen, en zelfs net na de invoering van die idiote regel was het al geen probleem.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89084216
Oja, transavia is wel lowcost, maar over het algemeen zijn ze ineens wel duur als je een losse stoel wilt. Ik geloof dat wij voor de gehele reis inclusief vlucht en verblijf voor Driekus iets van 15 euro betaalden, een losse stoel kost al gauw 10 keer zo veel als er al plaats is. Want dat is het lastige met die charters, dat is meestal niet zo.
  woensdag 24 november 2010 @ 11:27:46 #254
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89087454
Dank voor alle tips. De Transavia meneer was heel vriendelijk en gaf zelf al aan dat het van het grondpersoneel afhing (we vliegen van Schiphol). Een eigen stoel voor Neve was echt duur trouwens: geen kinderkorting. Maar die zitactie van Fogel is wel slim! ^O^
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 24 november 2010 @ 11:30:18 #255
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89087542
Die man ging trouwens inderdaad heel trots vertellen dat we onbeperkt babyvoedsel mee mochten nemen. Toen ik meldde dat ik nog borstvoeding gaf zei hij dat ik dat ook onbeperkt mee kon nemen. :')
Drie hoeraatjes voor helpdeskers met humor! :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_89087625
hahaha ach, best grappig :D

Die zitactie is een leuk idee, maar werkt natuurlijk alleen maar als het vliegtuig niet vol is. Anders wordt je ook met kind gewoon op elkaar gepropt, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 november 2010 @ 12:10:02 #257
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89089100
Ja, nou ja. We zien het wel. Misschien is het een drama, maar ook dan is het maar 3,5 uur. Als ze maar warm is en bij ons en een beetje kan drinken... En daarna is het wel mooi een week relaxen, met hopelijk een beetje zon en zwemmen. :)
  woensdag 24 november 2010 @ 12:30:22 #258
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89089983
Hik ik vind hem grappig! ^O^
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 12:37:51 #259
45833 crew  Fogel
pi_89090279
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:27 schreef Hik het volgende:
Dank voor alle tips. De Transavia meneer was heel vriendelijk en gaf zelf al aan dat het van het grondpersoneel afhing (we vliegen van Schiphol). Een eigen stoel voor Neve was echt duur trouwens: geen kinderkorting. Maar die zitactie van Fogel is wel slim! ^O^
Bij de KLM krijg je ook "maar liefst" 10% kinderkorting, en 0 op de allerlaagste tarieven (maar 90% voordat het kind 2 is en dus nog op schoot mag zitten).
Let er wel op dat je kind perse op schoot moet zitten bij take-off en landing. En mocht iemand stoel B willen hebben (omdat het vliegtuig echt 100% vol is, iets wat ik zelf -op lijnvluchten welliswaar- nauwelijks meemaak), dan vraag je gewoon of die niet liever op A of C wil zitten zodat jullie toch met zijn 3en bij elkaar zijn.

Mijn oudste dochter -5- heeft nu al bijna genoeg frequent flyer miles voor een enkeltje binnen Europa. ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 24 november 2010 @ 14:11:11 #260
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_89093896
Babietjes mogen in zo'n "hangmatje" he? Dat scheelt ook de hele weg op schoot houden!

En als je aangeeft bij het inchecken dat je je wagen meeneemt, krijg je een bagagelabel eraan zodat je hem gewoon bij het boarden kan achterlaten. (ik gooi hem er toch nog maar weer eens in :'). )
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 24 november 2010 @ 17:35:52 #261
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_89102099
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:11 schreef k_i_m het volgende:
Babietjes mogen in zo'n "hangmatje" he? Dat scheelt ook de hele weg op schoot houden!

En als je aangeeft bij het inchecken dat je je wagen meeneemt, krijg je een bagagelabel eraan zodat je hem gewoon bij het boarden kan achterlaten. (ik gooi hem er toch nog maar weer eens in :'). )
Moeten ze wel zo'n hangmand hebben! En hangt per vliegtuig/maatschappij ook nog af tot wanneer ze daarin mogen. Bij de KLM mocht kind tot 10 kilo/1 jaar, bij Turkish Airlines tot 6 maanden.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_89114088
en transavia heeft die dingen dus niet..
  woensdag 24 november 2010 @ 21:42:56 #263
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_89114426
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:35 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Moeten ze wel zo'n hangmand hebben! En hangt per vliegtuig/maatschappij ook nog af tot wanneer ze daarin mogen. Bij de KLM mocht kind tot 10 kilo/1 jaar, bij Turkish Airlines tot 6 maanden.
Dat is eigenlijk ook stom, je zou verwachten dat het een standaard attribuut zou zijn, tenzij je als maatschappij tegen het vervoeren van babies zou zijn :D.

Zo'n verlengriem slaat ook nergens op bij een baby van 6 maanden, eigenlijk....
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_89119784
Wat misschien ook nog een handige tip is voor de wat oudere kindjes met een rietjesbeker, de beker niet gebruiken in het vliegtuig! Wij hadden er helemaal niet bij nagedacht, maar door de druk hadden we de halve beker diksap over ons heen toen we Finn wat te drinken wilde geven.
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 17:40:37 #265
5428 crew  miss_sly
pi_91524244
*kick*

Zo, wij willen ergens in mei nog een keer emt drieen op vakantie, vliegen, all inclusieve kan maar hoeft niet, naar de zon, kindvriendelijk. Iemand nog een leuke tip? Turkije en Egypte kan natuuriljk, maar ook Griekenland, Canarische Eilanden of nog iets waar ik zo gauw niet aan denk.
Het kind is dan nog geen 2, en een hele lange vliegreis zien we niet zitten, dus Curacao ofzo lijkt ons dan weer minder geschikt.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:43:22 #266
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91524338
Miss, ik ben aan het kijken naa AI in magic Life in Turkijke of Kos. Of een Club Med op Sicilie. Zag er super uit allemaal!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 17:48:47 #267
5428 crew  miss_sly
pi_91524542
Sicilie O+ is dat in mei al een beetje een fijne temperatuur? Geen idee van het klimaat daar.

Ik zal ook eens spieken! We zijn ook naar Magic life in Tunesie geweest, maar ik weet niet of Tunesie in mei alweer een optie is.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:58:03 #268
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91524926
Miss, welke ML in Tunesie ben je geweest? Gaan wij ook altijd heen (manar en africana geweest).
Maar wij gaan deze juni niet naar Tunesie hoor. Dat is wmb echt nog veel te instabiel.
Klimaat Sicilie? Geen idee eigenlijk, ben ervan uitgegaan dat dat wel ok zou zijn.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 18:05:56 #269
5428 crew  miss_sly
pi_91525215
Wij zijn in Africana geweest, op aanraden van jou ook. Was op zich prima alleen was schaap de hele week ziek. Kos lijkt me ook wel wat, vanavond eens ruatig kijken op de bank.

Ik dachy trouwens dat Club Med wel erg duur was, dus dan gaat die het niet worden.
pi_91527463
Eind mei is het best lekker in Griekenland, alleen het zeewater is nog te koud.
Misschien als je in een baaitje zit zou het kunnen, dus een zwembad is een must.

Wij zijn vanaf dat de oudste 9 maanden was tot haar 16e naar Lesbos geweest, Skala Kalloni.
Geen idee of dat nu nog zo oke voor kinderen is.

Heerlijk vakantie, ik wil ook. *O*
pi_91528288
Miss, ik heb nog wel een aantal aanraders op zowel tenerife als gran canaria als fuerteventura. Alles AI en het is dan heerlijk weer.
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 20:30:55 #272
5428 crew  miss_sly
pi_91532723
Naar Fuerteventura wil ik ook graag eens, al is het maar omdat ik het zo'n mooie naam vind :D

Kom maar door met de tips, mef!

memmel op Fuerteventura zit ook een Magif Life, ziet er ook goed uit.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:55:21 #273
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91534104
Op Fuerteventura ook? Mmmm, nou dan ga ik daar ook eens kijken.
Da's waar ook ja, ik had jou Africana aangeraden.

Club med op Sicilie was wel wat duurder dan Africana, maar niet schrikbarend.
pi_91534882
Miss, komt ie:

Fuerteventura: Barcelo hotel Fuerteventuar Thalasso spa was een prima hotel. Om de hoek daarvan zit van Barcelo ook een soort van bungalowpark. Daar zijn wij zelf niet geweest, maar dat zag er prima uit. Beide aan een mooi strand, halve cirkel en haventje.

Stukje verderop op Fuerteventura in Jandia zitten ook twee prima Barcelo hotels. Ook zit daar nog een hotel van Dunas. Dunas ken ik van Gran Canaria en daar zag het er prima uit. Het hotel daar heet Stella Jandia. Wat ik er toen van begreep is dat je even moet kijken welke kamersoort je daar boekt. Het ligt in een groot park, pal aan het strand.

En dan hebben we nog Tenerife: Best Tenerife. Laat je niet misleiden door het jaren 70 uiterlijk van het hotel aan de buitenkant. Heerlijk eten, mooie zwembaden, zo aan het strand, zo in de winkelstraat en alles is er super buggy/kindvriendelijk. Enne, wij hadden zonder extra kosten een kamer waarbij een aparte slaapkamer was zodat Driekus apart kon liggen.

Op Gran Canaria zijn wij drie keer in Maspalomas geweest in Mirador Maspalomas. Ook een leuk hotel, maar wel minder luxe dan de anderen. Op zich niets mis mee, maar je moet wel vragen om niet aan de snelwegkant te slapen en je zit wat minder centraal enzo.

Dan de eilanden: Tenerife is heel mooi, Gran Canaria is ook heel gaaf en Fuerteventura is wel heel gaaf, maar dat zie je eigenlijk alleen als je een auto huurt. Sowieso kost dat geen klap op alle eilanden, maar lopend vermaak je je wat minder op Fuerteventura.
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 22:23:52 #275
5428 crew  miss_sly
pi_91539943
We zijn aan het kijken naar de verschillende opties. Het stomme is dat we toen ik zwanger was 2 jaar geleden naar Nuweiba (Egypte) geweest en dat was zo'n heerlijk resort. Het was heel open, 3 gebouwen van 3 verdiepingen aan de buitenkant en dan een mooi open terrein met zwembaden en gras en bedjes en dichtbij het strand. Eigenlijk zouden we daarheen willen, maar je vliegt dan op Sharm El Sheikh en vanaf daar is het ruim 2 uur met zo'n stom busje naar het hotel. En dat lijkt me niets voor Senna. Anders boekten we nu meteen. Dus nu zijn we zoekende naar iets anders, en toch heb je dit in je achterhoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')