Ik ben een keer ingecheckt in een F1 hotel en meteen weer weggegaan. De gezamenlijke douche was erg vies en in het bed lagen dingen die wel verdacht veel leken op bosjes schaamhaar.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:19 schreef mikoxx het volgende:
Formule 1 hotels zijn, van wat ik er van heb gehoord, dus geen eigen ervaringen, niet zo erg schoon. Worden ook nog wel eens 'gebruikt' voor mannen die op zoek zijn naar
Klinkt goed... Via welke reisorganisatie boeken jullie? Het zou voor ons de eerste keer vliegen worden, ben dus blanco op dit gebied.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:59 schreef Memmel het volgende:
Ja, wij gingen altijd naar Magic Life Manar in Hammamet. Dat gaat nu volgens mij over van eigenaar. Ik hoorde van de hostess dat Paradis Palace ook heel leuk is met kinderen. Ga ik ook naar kijken voor voorjaar.
Ah, kijk. Dat zoek ik dus... ervaringen. Klinkt goed! En via welk organisatie zijn jullie geweest?quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren met Senna in Turkije, Alba Resort. Was ook erg leuk voor kinderen, leuk kinderentertainment (hoewel ze daar misschien nog wat klein voor zijn), veel kinderstoelen in de eetzaal, speeltuintje, kleine(re) zwembaden, ook strand.
Het is tegenwoordig lekker goedkoop in ieder geval.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:19 schreef draaijer het volgende:
Ik heb gehoord dat Dubai ook echt briljant is met kids. Laten we dan maar even onderzoeken
We hebben 3 kids, dus in de zomervakantie denk ikquote:Op zondag 31 oktober 2010 19:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig lekker goedkoop in ieder geval.
Wanneer ga je? Graag rapport
Ik ook, maar in de zomer zou ik zeer zeker niet gaan, veelste warm.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
We hebben 3 kids, dus in de zomervakantie denk ik
Heb je toen uberhaupt wel een wagen/buggy meegenomen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:34 schreef mrien het volgende:
Ik heb de eerste keer vliegen met Lotte de buggy op de heenweg ook moeten inleveren, terugweg gewoon als handbagage mee kunnen nemen in de hoes.
2e keer vliegen hebben we de buggy gewoon maar niet meegenomen (onding) en Lotte heeft op Schiphol bij mij op de rug gezeten in de manduca
Martinairquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:37 schreef Fogel het volgende:
Achterlaten op schiphol... was dat ryanair ofzo?
Senna was een maan dof 8-9 toen wij op vakantie gingen en we hebben toen een buggy aan geschaft en meegenomen. Uiteindelijk toch wel erg blij mee. Het was er echt wel warm, dus dragen was een vrij plakkerige aangelegenheid. Bovendien was het ook wel handig om haar in de buggy mee naar het restaurant te nemen en eens rond te rijden als ze niet wilde slapen. In die warmte had ik er weinig trek in om anderhalf uur met een slapend warm kind rond te wandelen en in de buggy is dat toch minder lastig. wij waren dus wel erg blij met de buggy.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:37 schreef Orea het volgende:
[..]
Heb je toen uberhaupt wel een wagen/buggy meegenomen?
Wij gaan in juni naar Turkije, Leia is dan een maand of 10.. En zitten eigenlijk te denken om gewoon een drager en een doek mee te nemen en om en om te dragen... (nu gebruiken wij irl de wagen ook héél weinig..)
Maar is dat handig of is het toch wel aan te raden een buggy mee te nemen?
Ja, dat was waar wij heengingen ook...en toch hebben we temperaturen van 40 graden gehad!quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:50 schreef Orea het volgende:
Ik neig namelijk ook naar geen buggy meenemen. Maar misschien moet ik tegen die tijd kijken hoe of wat. Nu is Leia de wagen ook amper gewend en als ze al moeite heeft met inslapen (goddank (nog) niet) dan is ze in een drager/doek in 10 minuten in slaap..
Sowieso scheelt het dat het waar we heen gaan in juni nog niet snikheet is.. Meestal rond de 25 graden dus dat is echt prima te doen
Ik ging met mijn dochter naar de tropen (29 graden toen) en ik dacht haar ook te gaan dragen. (Ze was ook niet anders gewend.) Dat viel echt heel erg tegen qua temperatuur, 25 of 30 graden vond ik echt vele malen warmer met doek dan ik me van te voren had voorgesteld.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:50 schreef Orea het volgende:
Ik neig namelijk ook naar geen buggy meenemen. Maar misschien moet ik tegen die tijd kijken hoe of wat. Nu is Leia de wagen ook amper gewend en als ze al moeite heeft met inslapen (goddank (nog) niet) dan is ze in een drager/doek in 10 minuten in slaap..
Sowieso scheelt het dat het waar we heen gaan in juni nog niet snikheet is.. Meestal rond de 25 graden dus dat is echt prima te doen
Haal dan "zomer" ook maar wegquote:
Hik, waarvandaan vlieg je? Ik vloog vanaf Eindhoven met Transavia en heb alles (onderstel + MC) gewoon mogen meenemen naar de trap. Daar ingeklapt en toen werd het ingeladen. Op Tenerife precies zo, ook daar mocht alles zo mee naar de vliegtuigdeur. En dan hadden wij een mc met een mura onderstel, dat is niet klein (of licht) te noemen. Maar ik heb toen van anderen gehoord dat ze op schiphol wat minder soepel zijn. En de mc is op vakantie gewoon heel handig, als stoeltje, zeker voor zo'n kleintje. Fijne vakantie!quote:Op donderdag 11 november 2010 09:50 schreef Hik het volgende:
Kick!
Mijn idee zou zijn om de maxi cosi op ons Stokke onderstel mee te nemen. Maxi cosi kan dan ook in de huurauto. Maar nu hoor ik dat Transavia daar niet perse in meegaat (dat je alleen een lichte buggy mee naar de gate mag). Iemand ervaring?
"in principe" wil zeggen, gewoon meenemen totaan de gate. Ze zullen daar dan hooguit zeggen dat je er de volgende keer beter op moet lettenquote:Op woensdag 24 november 2010 02:00 schreef Hik het volgende:
Tja. Een buggy heeft echt geen zin voor ons. Neve is gewoon te klein. Ik heb Transavia gebeld en zij geven aan dat de maxicosi mee mag tot de gate, maar het onderstel in principe niet (inchecken). Dus dat gaan we maar doen dan. Draagdoek gaat ook mee!
Goede tip van dat lijstje!
1) je kan wel zelf inchecken bij Transavia, maar de mc mag gewoon niet mee de cabine in tenzij je een stoel hebt en daar betaal je fors voor.quote:Maargoed, inchecken en een stoel kiezen is misschien niet mogelijk bij Transavia? Het is immers een low-cost maatschappij.
De regel is dat het niet meer moet zijn dan tijdens de reis zelf, maar een dag of twee extra voeding in de handbaggage doen ze ook niet moeilijk over.
1) Fors is een relatief begrip, Transavia is low-cost en ze zullen vast ook nog kinderkorting hebben.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:16 schreef mefke79 het volgende:
[..]
1) je kan wel zelf inchecken bij Transavia, maar de mc mag gewoon niet mee de cabine in tenzij je een stoel hebt en daar betaal je fors voor.
2) Sterker nog: officieel mag je voor de gehele reis (dus de gehele 8 dagen oid dat je gaat) al het vloeibare voedsel meenemen in de handbagage. Het moet wel herkenbaar zijn als babyvoedsel. Wij hebben toen potjes meegenomen, een groot pak poedermelk en een lading pakjes melk. Verdeeld over meer tassen en bij de controle de tassen open om te laten zien wat er in zat. Was geen enkel probleem.
Bij de KLM krijg je ook "maar liefst" 10% kinderkorting, en 0 op de allerlaagste tarieven (maar 90% voordat het kind 2 is en dus nog op schoot mag zitten).quote:Op woensdag 24 november 2010 11:27 schreef Hik het volgende:
Dank voor alle tips. De Transavia meneer was heel vriendelijk en gaf zelf al aan dat het van het grondpersoneel afhing (we vliegen van Schiphol). Een eigen stoel voor Neve was echt duur trouwens: geen kinderkorting. Maar die zitactie van Fogel is wel slim!
Moeten ze wel zo'n hangmand hebben! En hangt per vliegtuig/maatschappij ook nog af tot wanneer ze daarin mogen. Bij de KLM mocht kind tot 10 kilo/1 jaar, bij Turkish Airlines tot 6 maanden.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:11 schreef k_i_m het volgende:
Babietjes mogen in zo'n "hangmatje" he? Dat scheelt ook de hele weg op schoot houden!
En als je aangeeft bij het inchecken dat je je wagen meeneemt, krijg je een bagagelabel eraan zodat je hem gewoon bij het boarden kan achterlaten. (ik gooi hem er toch nog maar weer eens in. )
Dat is eigenlijk ook stom, je zou verwachten dat het een standaard attribuut zou zijn, tenzij je als maatschappij tegen het vervoeren van babies zou zijnquote:Op woensdag 24 november 2010 17:35 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Moeten ze wel zo'n hangmand hebben! En hangt per vliegtuig/maatschappij ook nog af tot wanneer ze daarin mogen. Bij de KLM mocht kind tot 10 kilo/1 jaar, bij Turkish Airlines tot 6 maanden.
En sharm al Sheik zelf? Zitten ook goede hotels.quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:32 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn vorig jaar in Side (nou ja, plaatsje net buiten Side) naar Alba Resort geweest en dat was goed bevallen. Ook in mei en ook prima weer en resort goed afgestemd ook op kinderen. Heel veel kinderstoelen in het restaurant, kinderbuffet, 2 kinderbadjes, speeltuintje, etc.
Voor onszelf kijken we nu of we toch niet naar Nuweiba kunnen, maar dan vliegen op een ander vliegveld. Soms vliegen ze ook op Taba en vanaf daar is het 'maar' 70 km, dat is beter te doen.
Neuh, ik wil graag naar dit specifieke hotel in Nuweiba. Als dat niet lukt, dan hoef ik niet per se naar Egypte, ik denk dat we dan verder kijken naar de Canarische Eilanden ofzo.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:42 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
En sharm al Sheik zelf? Zitten ook goede hotels.
Wij waren van de zomder in Dahab prima hotel maar ook nog een uur vanaf sharm al sheik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |