abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 november 2010 @ 09:50:21 #226
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88584799
Kick!

Ok, het is niet helemaal zomer meer, maar ik heb net gisteren geboekt voor December. We gaan een weekje naar Lanzarote en Neve is dan 8/9 weken. Het wordt de eerste keer met baby, dus wil graag tips over wat mee te nemen.
Het zal daar een graad of 20-23 zijn, maar 's avonds vast kouder. We nemen zo'n travel kod mee voor haar en ik heb een zwembroekje gekocht (iets te enthousiast I know) maar verder weet ik eigenlijk niet wat slim is.

Mijn idee zou zijn om de maxi cosi op ons Stokke onderstel mee te nemen. Maxi cosi kan dan ook in de huurauto. Maar nu hoor ik dat Transavia daar niet perse in meegaat (dat je alleen een lichte buggy mee naar de gate mag). Iemand ervaring?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:21:37 #227
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89056120
De tips die ik heb gehad de eerste keer op vakantie zijn voornamelijk maak een lijstje gedurende een paar dagen waarop je bijhoudt wat je allemaal gebruikt voor de baby.
En wat betreft kinderwagen, ik meende een keer te hebben gelezen dat je wel je kinderwagen in kunt checken, heb je dus wel even een buggy nodig voor het rijden tot de gate.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 16:24:59 #228
5428 crew  miss_sly
pi_89056266
Je zou ook een draagdoek kunnen gebruiken nadat je de kinderwagen hebt ingecheckt als bijzondere bagage. Met buggy's is het gewoon vrij lastig wat ze wel of niet accepteren. Er zijn regels voor, maar toch wijken ze daar regelmatig vanaf. Ik zou het er iig zeker niet op gaan dat je een Stokke onderstel met MC mee mag nemen tot het vliegtuig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89056595
Wat Miss_sly zegt!
Wij hebben speciaal een buggy gekocht voor de vakantie en die moesten we uiteindelijk inchecken en achter de douane zagen we allemaal gewone quinny's die wij dus thuis hadden gelaten. Op de terugweg mochten we op die luchthaven de buggy wel weer meenemen tot aan de gate. Het ligt er gewoon aan wie je bij het inchecken treft!
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 16:34:28 #230
45833 crew  Fogel
pi_89056712
Als je een stoel boekt voor Neve kan je haar daar in de maxi-cosi op zetten, scheelt ook geklooi. En als je de wagen bij het inchecken gewoon niet laat zien aan het personeel daar is het geen probleem om die mee te nemen naar de gate, kan je daar nog eventueel "verrast" reageren als er alsnog een roze label aan moet ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89056714
Ik heb de eerste keer vliegen met Lotte de buggy op de heenweg ook moeten inleveren, terugweg gewoon als handbagage mee kunnen nemen in de hoes.
2e keer vliegen hebben we de buggy gewoon maar niet meegenomen (onding) en Lotte heeft op Schiphol bij mij op de rug gezeten in de manduca
pi_89056796
Ons werd trouwens verteld dat we de buggy wel op eigen risico mee mochten nemen naar de gate, maar als ze hem daar te onhandig/zwaar/groot zouden vinden, dan moest de buggy achterblijven op schiphol. Dat risico wilde we niet lopen en dus hebben we hem maar afgegeven.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 16:37:31 #233
45833 crew  Fogel
pi_89056856
Achterlaten op schiphol... was dat ryanair ofzo?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89056867
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:34 schreef mrien het volgende:
Ik heb de eerste keer vliegen met Lotte de buggy op de heenweg ook moeten inleveren, terugweg gewoon als handbagage mee kunnen nemen in de hoes.
2e keer vliegen hebben we de buggy gewoon maar niet meegenomen (onding) en Lotte heeft op Schiphol bij mij op de rug gezeten in de manduca
Heb je toen uberhaupt wel een wagen/buggy meegenomen?

Wij gaan in juni naar Turkije, Leia is dan een maand of 10.. En zitten eigenlijk te denken om gewoon een drager en een doek mee te nemen en om en om te dragen... (nu gebruiken wij irl de wagen ook héél weinig..)

Maar is dat handig of is het toch wel aan te raden een buggy mee te nemen?
pi_89057011
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:37 schreef Fogel het volgende:
Achterlaten op schiphol... was dat ryanair ofzo?
Martinair
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 16:41:53 #236
5428 crew  miss_sly
pi_89057063
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:37 schreef Orea het volgende:

[..]

Heb je toen uberhaupt wel een wagen/buggy meegenomen?

Wij gaan in juni naar Turkije, Leia is dan een maand of 10.. En zitten eigenlijk te denken om gewoon een drager en een doek mee te nemen en om en om te dragen... (nu gebruiken wij irl de wagen ook héél weinig..)

Maar is dat handig of is het toch wel aan te raden een buggy mee te nemen?
Senna was een maan dof 8-9 toen wij op vakantie gingen en we hebben toen een buggy aan geschaft en meegenomen. Uiteindelijk toch wel erg blij mee. Het was er echt wel warm, dus dragen was een vrij plakkerige aangelegenheid. Bovendien was het ook wel handig om haar in de buggy mee naar het restaurant te nemen en eens rond te rijden als ze niet wilde slapen. In die warmte had ik er weinig trek in om anderhalf uur met een slapend warm kind rond te wandelen en in de buggy is dat toch minder lastig. wij waren dus wel erg blij met de buggy.
pi_89057138
Eerste keer dus wel (was ze bijna 1), 2e keer niet (bijna 2 toen). Ik zou de volgende vakantie voor de baby geen buggy meenemen, veel gesleep en weinig gebruit, en ik ben toch meer van de doeken en dragers.
Als het te warm is draag je gewoon niet in een doek en dan ben je nog met z'n 2-en.
Nu zijn wij dit jaar maar iets van 2x van het hotel weggeweest. Jaar daarvoor op het terrein gebleven.

Toen we gingen kamperen toen ze 1 jaar en 2 maanden was hadden we de buggy wel bij ons, maar dat was voor 3 weken en die hebben we toen wel regelmatig gebruikt (was daar toen ook een hittegolf..)
pi_89057323
Ik neig namelijk ook naar geen buggy meenemen. Maar misschien moet ik tegen die tijd kijken hoe of wat. Nu is Leia de wagen ook amper gewend en als ze al moeite heeft met inslapen (goddank (nog) niet) dan is ze in een drager/doek in 10 minuten in slaap..

Sowieso scheelt het dat het waar we heen gaan in juni nog niet snikheet is.. Meestal rond de 25 graden dus dat is echt prima te doen :)
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 16:59:10 #239
5428 crew  miss_sly
pi_89057692
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:50 schreef Orea het volgende:
Ik neig namelijk ook naar geen buggy meenemen. Maar misschien moet ik tegen die tijd kijken hoe of wat. Nu is Leia de wagen ook amper gewend en als ze al moeite heeft met inslapen (goddank (nog) niet) dan is ze in een drager/doek in 10 minuten in slaap..

Sowieso scheelt het dat het waar we heen gaan in juni nog niet snikheet is.. Meestal rond de 25 graden dus dat is echt prima te doen :)
Ja, dat was waar wij heengingen ook...en toch hebben we temperaturen van 40 graden gehad!

Senna was de wagen ook niet gewend. We hadden er trouwens nog geen gekocht, maar geleend van oeke! En na de vakantie, omdat het ons allemaal toch wel beviel, er alsnog een gekocht.
pi_89057764
Ik zou persoonlijk wel een wagen meenemen Orea. Het kan wel eens veel warmer dan 25 graden worden in juni. En ik neem aan dat je dan geen zin hebt om de hele dag Leia bij je te dragen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89064995
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:50 schreef Orea het volgende:

Ik ging met mijn dochter naar de tropen (29 graden toen) en ik dacht haar ook te gaan dragen. (Ze was ook niet anders gewend.) Dat viel echt heel erg tegen qua temperatuur, 25 of 30 graden vond ik echt vele malen warmer met doek dan ik me van te voren had voorgesteld.
pi_89065074
Ik had toen nog geen voorgevormde drager. Die ga ik komende zomer wel meenemen voor R. Wie weet kan dat wel.
pi_89065931
Ik vond de buggy in Turkije ideaal om bijv. even een slaapje bij het zwembad of strand te doen. Hij was toen 8,5 maand en op een laken bleef hij echt niet rustig meer liggen en zou dan ook last van de felle zon in zn ogen gehad hebben.
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:42:33 #244
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_89070865
Ik verander effe de TT naar 2011 ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 23:40:32 #245
45833 crew  Fogel
pi_89077668
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:42 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik verander effe de TT naar 2011 ;)
Haal dan "zomer" ook maar weg ;)
  woensdag 24 november 2010 @ 02:00:38 #246
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89081140
Tja. Een buggy heeft echt geen zin voor ons. Neve is gewoon te klein. Ik heb Transavia gebeld en zij geven aan dat de maxicosi mee mag tot de gate, maar het onderstel in principe niet (inchecken). Dus dat gaan we maar doen dan. Draagdoek gaat ook mee!
Goede tip van dat lijstje!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_89081944
Hik, idd is Neve daar te klein voor, dan is het echt anders. Als ze groter worden, is een buggy wel ideaal, vind ik. En ik zou zeker de draagdoek meenemen, want de hele tijd op Schiphol sjouwen met de maxi cosi word je echt niet vrolijk van en in de doek gaat dat prima!
pi_89082376
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:50 schreef Hik het volgende:
Kick!
Mijn idee zou zijn om de maxi cosi op ons Stokke onderstel mee te nemen. Maxi cosi kan dan ook in de huurauto. Maar nu hoor ik dat Transavia daar niet perse in meegaat (dat je alleen een lichte buggy mee naar de gate mag). Iemand ervaring?
Hik, waarvandaan vlieg je? Ik vloog vanaf Eindhoven met Transavia en heb alles (onderstel + MC) gewoon mogen meenemen naar de trap. Daar ingeklapt en toen werd het ingeladen. Op Tenerife precies zo, ook daar mocht alles zo mee naar de vliegtuigdeur. En dan hadden wij een mc met een mura onderstel, dat is niet klein (of licht) te noemen. Maar ik heb toen van anderen gehoord dat ze op schiphol wat minder soepel zijn. En de mc is op vakantie gewoon heel handig, als stoeltje, zeker voor zo'n kleintje. Fijne vakantie!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89082389
Oja en Hik, ik had van te voren ook gebeld met Transavia en kreeg precies hetzelfde te horen toen. Het hangt dus heel erg van het personeel ter plaatse af. Ik heb zelf het idee dat ze op de Canarische Eilanden alles wel best vinden, daar zijn ze veel meer ingesteld op kinderwagens ed, ze moeten het er van de toeristen hebben, dat helpt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 09:08:09 #250
45833 crew  Fogel
pi_89083268
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 02:00 schreef Hik het volgende:
Tja. Een buggy heeft echt geen zin voor ons. Neve is gewoon te klein. Ik heb Transavia gebeld en zij geven aan dat de maxicosi mee mag tot de gate, maar het onderstel in principe niet (inchecken). Dus dat gaan we maar doen dan. Draagdoek gaat ook mee!
Goede tip van dat lijstje!
"in principe" wil zeggen, gewoon meenemen totaan de gate. Ze zullen daar dan hooguit zeggen dat je er de volgende keer beter op moet letten ;)

Als je een stoel reserveert voor je kind, mag de maxicosi daarop staan. :)
Of zonder een stoel te reserveren kan je ook bij het inchecken een van de achterste rijen kiezen en dan stoel A voor jezelf en C voor je partner. Niemand wil vrijwillig achterin zitten tussen twee mensen in, dus de kans is groot dat je je kind gewoon tussen jullie in kan hebben in de maxicosi.
Maargoed, inchecken en een stoel kiezen is misschien niet mogelijk bij Transavia? Het is immers een low-cost maatschappij.

En als je lijstjes gaat maken: kindervoedsel is niet aan de 100ml per item regel gebonden, je kan gewoon meenemen wat je wil (indien dat relevant is voor je, je produceert natuurlijk zelf ook melk). De regel is dat het niet meer moet zijn dan tijdens de reis zelf, maar een dag of twee extra voeding in de handbaggage doen ze ook niet moeilijk over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')