abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2009 @ 21:07:05 #1
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75627986
Nu al??? Ja, nu al!

Wij zijn ons alvast een beetje aan het orienteren.... willen volgend zomer gaan kamperen (frankrijk - meer van annecy) met onze boys. Wat is wel/niet handig? Ervaringen? Tips?

Let the game begin!
  Jubileum moderator maandag 14 december 2009 @ 21:09:38 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_75628125
TT ietsjes meer OUD gemaakt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 14 december 2009 @ 21:10:32 #3
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_75628171
goed plan! geen leukere pret dan voorpret.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  maandag 14 december 2009 @ 21:10:55 #4
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75628193
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:09 schreef Lois het volgende:
TT ietsjes meer OUD gemaakt.
Ah, oké!!
  maandag 14 december 2009 @ 21:15:43 #5
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_75628459
In de kerstvakantie gaan wij ook de zomervakantie boeken. Het wordt lekker kamperen in zuid frankrijk. Dat deed ik als babyschoentje ook al met mijn ouders en zus en nu dus weer maar dan met mijn vrouw en baby boy. In de buurt van st Tropez zijn veel campings recht aan zee - met een beetje geluk sta je letterlijk op het strand met je caravan of anders vlak in de buurt.
Asics neemt de tijd.
pi_75628489
oew ja vakantie 2010 , ik kijk er nu al naar uit...

eind maart/begin april een week wintersport in zwitserland met ook mijn schoonvader en stiefschoonmoeder.

En half september willen we met zijn 3tjes op fietsvakantie met de bakfiets naar zuidoost engeland

dat zijn dan ook mijn enige 2 weken vrij van heel 2010
  maandag 14 december 2009 @ 21:19:31 #7
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_75628673
oja heb geen sleurhut dus die zullen we daar moeten reserveren. verder is het zo'n 13 uur rijden dus dat wordt in 2 dagen heen en 2 dagen terug - 2x een hotelletje onderweg. Op terugweg wordt dat een weekeindje Parijs - atijd gezellig om de vakantie mee af te sluiten.
Asics neemt de tijd.
  maandag 14 december 2009 @ 21:20:01 #8
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_75628699
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:16 schreef p_iglet het volgende:

how come?
Asics neemt de tijd.
pi_75628826
Wij willen gaan kamperen, zitten te denken aan een ingerichte tent, omdat we zelf alleen een iglo tentje hebben en dat past met de beste wil van de wereld niet met ok nog 2 koters erbij.
Het moet niet te ver weg zijn, dus we zitten een beetje te kijken in Duitsland/Luxemburg/België of misschien gewoon in eigen land, op een van de waddeneilanden.

Heeft iemand ervaring met vacansoleil of eurocamp petitparadis of iets van dien aard?
Fake it till you make it...
  maandag 14 december 2009 @ 21:27:00 #10
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75629033
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:19 schreef Asics het volgende:
oja heb geen sleurhut dus die zullen we daar moeten reserveren. verder is het zo'n 13 uur rijden dus dat wordt in 2 dagen heen en 2 dagen terug - 2x een hotelletje onderweg. Op terugweg wordt dat een weekeindje Parijs - atijd gezellig om de vakantie mee af te sluiten.
Heb jij ervaring met het reserveren van stacaravans in frankrijk? Ik vind ze megaduur! Wij hebben zelf een ruime tent, maar twijfelen toch een beetje met 2 kids van rond een jaar (dan)....

Nijna, van petitparadis kan je online veel vinden, ziet er wel goed uit vind ik! Maar wel erg duur.....Vaak kan je via bijv een advertentie in kranten veel goedkoper (maar dat moet je wel willen...)
pi_75629919
Nijna, wij gingen vroeger altijd met vancansoleil e.d. kamperen.
Ik vond het altijd wel fijn. Je hebt toch je camping, maar je slaapt net ff wat luxer
pi_75630094
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:20 schreef Asics het volgende:

[..]

how come?
Omdat ik fulltime co-schappen (lees 50+ uur per week, 45 weken per jaar) en een parttime baan (12 uur per week, normaal aantal vakantieuren) probeer te combineren, te kort aan werkuren in co-schap weken, wordt dus gecompenseerd door extra werken in co-schap vrije weken. Het aantal echt vrije dagen is hier dus +/- 3 per maand (ja das incl weekenden en alles). En 2 weken echt vrij/vakantie per jaar...

maar goed nogal offtopic

brrr al die mensen met kamperen... mij niet gezien.
Wij hebben vorig jaar erg veel plezier gehad op een boerderijwoning. Een vakantiehuisje in duitsland bij een boerderij. Van alle gemakken voorzien, maar ook alle privacy en geen centerparcs achtig massa tourisme. Ideaal!!
pi_75630665
Wij zijn in Frankrijk geweest met een kind van één. Ze vond het ge-wel-dig.
Eigen tent mee, een familiemodel waar je in kunt staan. Dat is wel noodzaak; je kunt niet handig voor een kind zorgen als je alles op je knieën moet doen.

Campings haalden we (via de wifi) van http://www.eurocampings.net/nl/europa . Daar kun je echt alles aanvinken. Restaurant met grote kaart en verwarmd zwembad met peuterbad? Deze site vindt de camping.

We hebben goede ervaringen gehad op de campings van http://www.les-castels.com/nl .
Dat zijn kastelen waar het landgoed is omgebouwd tot ****-camping. Ze zijn ingericht voor en erg populair bij stellen met jonge kinderen. Wij hebben er hier twee van gezien. Normaal geven we niet om luxe, maar met een jong kind maakt dat net het verschil; als er bijvoorbeeld een speeltuin is en er speelkamaraadjes zijn is dat erg leuk.
  maandag 14 december 2009 @ 22:38:09 #14
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75632495
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 14 december 2009 @ 22:38:32 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75632522
Jaaaaaaaaaaa! Zo vreselijk veel zin in!
Dit jaar niet weg gegaan ivm zwangerschap en dus volgend maar met de Rapido (klap-caravan) en de 2 mannen (dan 2,5 en een maand of 11) naar Frankrijk! We hebben nu een luifel en gaan een voortent erbij kopen, dan kan Sasha in de voortent slapen en Oscar bij ons in de caravan.
Ik kan echt niet wachten.
Weet alleen nog niet goed waarheen. Of het ergens in de buurt van de Ardeche wordt of toch de atlantische kust.
  maandag 14 december 2009 @ 22:44:02 #16
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75632788
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:22 schreef Nijna het volgende:
Wij willen gaan kamperen, zitten te denken aan een ingerichte tent, omdat we zelf alleen een iglo tentje hebben en dat past met de beste wil van de wereld niet met ok nog 2 koters erbij.
Het moet niet te ver weg zijn, dus we zitten een beetje te kijken in Duitsland/Luxemburg/België of misschien gewoon in eigen land, op een van de waddeneilanden.

Heeft iemand ervaring met vacansoleil of eurocamp petitparadis of iets van dien aard?
afgelopen jaar weggeweest met vanosolei (en ook roompot). Volgens mij is vacansolei een fors eind goedkoper dan eurocamp. Bij V(acansolei) zit je ook voor een paar euro meer in een complete bungalow (handig eigen toilet en douche) ipv een tent. Net buiten het seizoen zijn het vriendelijke prijzen, maar dan is er niet altijd een animatie team of bv het zwembad open. Dit staat duidelijk per camping vermeld, je kan op gebied of periode zoeken.
In de herfst met roompot weggeweest, ook leuke kinderanimatie. , maar daar moet je ook per park kijken wat de faciliteiten zijn.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 14 december 2009 @ 22:48:01 #17
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_75632961
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:16 schreef p_iglet het volgende:
oew ja vakantie 2010 , ik kijk er nu al naar uit...

eind maart/begin april een week wintersport in zwitserland met ook mijn schoonvader en stiefschoonmoeder.

En half september willen we met zijn 3tjes op fietsvakantie met de bakfiets naar zuidoost engeland

Leuk! Waar in engeland? (jaa, zuidoost, maar dat is ook zo groot. )

Ik weet nog niet wat wij gaan doen. WIj zijn nu gebonden aan de schoolvakanties en die moeten we ook nog samen qua vakantie zien te overbruggen. Dus het kan zijn dat we maar 1 week tegelijk vakantie hebben. Afgelopen zomer zijn we naar de sprookjescamping geweest, dat was echt heel leuk. Dus misschien doen we dat dit jaar weer. En dan het jaar erna weer naar Engeland, misschien.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_75633189
Jaaa kan ook niet wachten. Wij gaan in mei 3 weken naar Italië met de 2 meiden. Hebben een stacaravan gehuurd op een Petit Paradiscamping.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 december 2009 @ 00:28:59 #19
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_75637018
Zomervacantie .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus... als met een collega kan ruilen naar de eerste drie weken van de zomervacantie, kunnen we uitkijken naar een leuk kampeerplekje ergens in de Benelux. Zo niet, dan weet ik nog niet wat we gaan doen... ja... 3 weken lang een estafettehuishouden draaien als de kids hier zijn.

Soms baal ik er van dat het daar zo prut is geregeld met de vacantieplanningen. Vorig jaar had ook vacantie... de laatste 3 weken van mei... toen al het grut dus weer naar school moest.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_75638502
Wij zijn er nog niet echt over uit. We willen heel graag naar familie in de VS of Aruba, maar hebben ook veel zin om een huis te huren in Portugal of op een van de Canarische eilanden. Keuzes, keuzes...
Voordeel van familiebezoek is dat we langer weg kunnen blijven dan een weekje omdat we geen accommodatie hoeven te betalen. Voordeel van een huis huren is dat je weer op een nieuw plekje komt en natuurlijk de privacy die je hebt.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_75641352
Leuk topic!
Wij zijn hier ook al over aan het denken. het wordt wel kamperen, maar waarmee weten we nog niet. Caravan of tent of iets al klaar ingericht. Frankrijk vind ik niet veel aan, manlief wel, dus daar moeten we nog over discussieren. Ik ga liever naar Kroatie of Italië.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 december 2009 @ 10:41:13 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75642913
Wij hebben een vouwwagen gekocht dit jaar en gaan in de zomer naar de Frans Atlantische Kust
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75645796
de vakantie, pfff geen idee nog, zitten zowiezo met de bouwvak omdat dat verplicht vakantie heeft...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75645902
geen geld
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † dinsdag 15 december 2009 @ 12:38:36 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_75646406
Wij gaan vertrut met eigen caravan camperen in eigen land
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')