abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72933020
Kijk, nooit verwacht, maar ook ik open eens een topic in het "ouders" sub forum ..

Duidelijke titel lijkt me. Mijn vriendin en ikzelf zijn erg reislustige types, nooit echt ver weg, maar leuke stedentrips in Europa zijn we altijd wel voor te vinden. Normaalgesproken gaan we richting steden als Barcelona, Madrid, Milaan, Parijs, Athene .. Je kent het wel, een beetje standaard steden. Het feit wil dat wij in november een baby gaan krijgen en we stiekem al een beetje aan het kijken zijn waar we volgend jaar heen kunnen gaan.

Normaal gesproken gaan we met het vliegtuig weg, maar ik twijfel of dit wel een goede keuze is met een kind dat niet eens een jaar oud zal zijn. Hoe ervaren zij een vlucht ? De auto lijkt me dan wel een optie, feit is alleen dat je bij elkaar dan misschien nog wel meer uren aan het reizen bent dan met het vliegtuig.

Mijn vraag aan jullie, adviseer mij eens, wat is leuk om te gaan doen met een kleine baby, zodat ook hij/zij plezier beleeft en wij als ouders ookl ..
pi_72934610
Ehm lastig. Dat hangt ervan af hoe 'makkelijk' het kind is en hoe makkelijk je zelf als ouder bent.
Wij hebben het beide gedaan. We zijn eens weggeweest met kind en zonder kind.
Het heeft allebei voor en nadelen.
Voor delen van zonder kind gaan ken je natuurlijk al van al de keren dat je met zn 2en op vakantie was.
'Nadeel' is dat je gebonden bent aan slaaptijden, eettijden etc.

Wat betreft vliegen. Ik heb het ook allebei gedaan. Vliegen met kind onder de 1 geen probleem. Afgelopen zomer drama want mevrouw wilde niet stil zitten.
Voordeel auto is dat je ALLES mee kunt nemen. MEt een beetje geluk slaapt je kind de hele reis. je kan stoppen wanneer je wilt.
Nadeel, als je kind niet slaapt maar alleen huilt kan een reis heel lang duren.

Verder weet ik wat voor vakanties je wilt, dingen doen of alleen rusten. ook hier moet je op letten met het kiezen van je bestemming.
Barcelona is met baby goed te doen. New York wat minder bijvoorbeeld.

Beetje vaag verhaal maar het is gewoon ook een lastige vraag.
pi_72935032
Het probleem is denk ik ook dat ik verwend ben als kind. Wij gingen altijd met het vliegtuig richting de leukste bestemmingen, en het idee dat ik nu op een camping zou moeten staan staat me gewoon niet aan. Camperen is niet mijn ding, geef mij maar een fijn hotel.

Een echte stedentrip lijkt me niet echt gepast met een baby, ik heb zelf bijvoorbeeld in Parijs gewoond, nu noem ik die stad niet echt "kind vriendelijk" als je met de metro wenst te reizen. Ik zoek het momenteel dus toch iets rustiger.

Het wordt denk ik een lastige keuze ..
pi_72935522
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:35 schreef DutchieBre het volgende:
Het probleem is denk ik ook dat ik verwend ben als kind. Wij gingen altijd met het vliegtuig richting de leukste bestemmingen, en het idee dat ik nu op een camping zou moeten staan staat me gewoon niet aan. Camperen is niet mijn ding, geef mij maar een fijn hotel.

Een echte stedentrip lijkt me niet echt gepast met een baby, ik heb zelf bijvoorbeeld in Parijs gewoond, nu noem ik die stad niet echt "kind vriendelijk" als je met de metro wenst te reizen. Ik zoek het momenteel dus toch iets rustiger.

Het wordt denk ik een lastige keuze ..
Zoek een leuke Bed & Breakfast of een hotel of een vakantiehuisje in een land als Frankrijk
Lekker weer, mooi land en niet al te ver rijden En als je in een kleiner stadje gaat zitten is dat vast wel te doen met een baby toch?
pi_72935651
Je hoeft niet meteen op de camping te gaan staan. En als je al op een camping gaat dan kun je ook gewoon in een huisje of een sta caravan.

Wacht eerst eens even af hoe het gaat als de kleine er is. Je kan altijd nog een last minute zoeken. JE maakt je nu nog zorgen over dingen die helemaal 'niet terzake doen'.
pi_72935802
In dit topic staan handige tips op vakantie met (kleine) kinderen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_72936207
Haha, dat is mijn reislustige karakter .. Ik maak me geen zorgen hoor, het enige wat ik wil is een fijne rustige manier om met zijn 3-tjes lekker te genieten die voor zowel ons als de baby niet "vervelend" moet beginnen met de aanvang van de reis !
pi_72936288
Daarom, wacht even af 'wat voor kindje' je krjigt. En als je dat eenmaal weet, en dat weet je over een jaartje wel, dan kun je een reis zoeken die bij alle 3 past.

Succes ermee, en succes sowieso met de voorbereidingen op de komst van jullie kleine.
pi_72936291
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In dit topic staan handige tips op vakantie met (kleine) kinderen.
Dank je, die ga ik eens doorlezen !
pi_72936420
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:07 schreef amaranta het volgende:
Daarom, wacht even af 'wat voor kindje' je krjigt. En als je dat eenmaal weet, en dat weet je over een jaartje wel, dan kun je een reis zoeken die bij alle 3 past.

Succes ermee, en succes sowieso met de voorbereidingen op de komst van jullie kleine.
Ja, dank je .. Spannende tijd .. Maar alles is klaar, dus de baby mag komen ..
  zondag 20 september 2009 @ 19:46:50 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_72943804
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:25 schreef amaranta het volgende:
Voordeel auto is dat je ALLES mee kunt nemen.
Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van de hoeveelheid spullen die je hebt en het formaat van de auto
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72944861
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van de hoeveelheid spullen die je hebt en het formaat van de auto
Ja oke.
Wij hadden de grote buggy mee *(en niet de inklapbare) met dreamy, een wipstoeltje, een boxkleed. Een voorraad luiers. Speelgoed tot en met en ga zo maar door.
Met het vliegtuig had ik de inklapbare buggy mee en dan mag ik blij zijn dat die gratis mee mag en dat ik hem onbeschadigd uit het ruim terugkrijg.

Voordeel van auto vind ik ook nog dat je tripjes kunt maken. Als je geen maxicosi of stoeltje meeneemt ( in vliegtuig) naar je bestemming dan zul je neit zo ver komen....
pi_72952991
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:14 schreef amaranta het volgende:
Voordeel van auto vind ik ook nog dat je tripjes kunt maken. Als je geen maxicosi of stoeltje meeneemt ( in vliegtuig) naar je bestemming dan zul je neit zo ver komen....
Wij huren altijd een auto met stoeltje(s), geen probleem
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_72956082
In 2008 toen Iris geboren is zijn we niet op vakantie geweest. De vakantie dagen kun je dan beter gebruiken om het gebrek aan tijd op te vangen.
Dit jaar zijn we wel op vakantie geweest in Duitsland 4 uur rijden van huis (lang zat voor Iris) naar zo'n vakantiepark huisje aan de Moezel. Dat is ons prima bevallen.
- Kinderstoel en bedje waren aanwezig.
- Iris had haar eigen kamer!
- Voldoende kleine uitstapjes en wandelingen in de omgeving zodat je niet weer 3 kwartier in de auto zat.
- Speelhal voor kinderen
- Zwembad
Meer heb je niet nodig als je kinderen hebt.

Als je jonge kinderen heb kun je niet meer dezelfde dingen ondernemen. Je zit wel vast aan de 2 of 1 slaapjes die een kind overdag doet waar je maar af en toe van af kan wijken.

Wil je wel weer een echte stedentrip gaan maken dan moet je eens kijken of Opa en Oma een lang weekend willen oppassen.
pi_72962192
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:41 schreef DutchieBre het volgende:
Kijk, nooit verwacht, maar ook ik open eens een topic in het "ouders" sub forum ..

Duidelijke titel lijkt me. Mijn vriendin en ikzelf zijn erg reislustige types, nooit echt ver weg, maar leuke stedentrips in Europa zijn we altijd wel voor te vinden. Normaalgesproken gaan we richting steden als Barcelona, Madrid, Milaan, Parijs, Athene .. Je kent het wel, een beetje standaard steden. Het feit wil dat wij in november een baby gaan krijgen en we stiekem al een beetje aan het kijken zijn waar we volgend jaar heen kunnen gaan.

Normaal gesproken gaan we met het vliegtuig weg, maar ik twijfel of dit wel een goede keuze is met een kind dat niet eens een jaar oud zal zijn. Hoe ervaren zij een vlucht ? De auto lijkt me dan wel een optie, feit is alleen dat je bij elkaar dan misschien nog wel meer uren aan het reizen bent dan met het vliegtuig.

Mijn vraag aan jullie, adviseer mij eens, wat is leuk om te gaan doen met een kleine baby, zodat ook hij/zij plezier beleeft en wij als ouders ookl ..
Ik denk dat je nu met een baby je reis bestemmingen wel enigzins moet aanpassen want ( ik weet niet hoe oud je baby is) een baby kan nog niet tegen alles. Ik zou eerst binnen NL het proberen en dan ergens wat enige gelijkenis vertoont met een verre bestemming. daarbij spelen zaken mee zoals "wat te doen bij een zware ziekte van je kind"Hoe los je dat op, is er medische hulp in de buurt etc. Ik zou eerst e.e.a uitproberen eer je op je 'bekende reistour gaat met je baby. Tis wat anders als je kind als 6 of 7 jaar is.
75 topics = FIN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')