abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2009 @ 21:07:05 #1
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75627986
Nu al??? Ja, nu al!

Wij zijn ons alvast een beetje aan het orienteren.... willen volgend zomer gaan kamperen (frankrijk - meer van annecy) met onze boys. Wat is wel/niet handig? Ervaringen? Tips?

Let the game begin!
  Jubileum moderator maandag 14 december 2009 @ 21:09:38 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_75628125
TT ietsjes meer OUD gemaakt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 14 december 2009 @ 21:10:32 #3
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_75628171
goed plan! geen leukere pret dan voorpret.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  maandag 14 december 2009 @ 21:10:55 #4
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75628193
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:09 schreef Lois het volgende:
TT ietsjes meer OUD gemaakt.
Ah, oké!!
  maandag 14 december 2009 @ 21:15:43 #5
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_75628459
In de kerstvakantie gaan wij ook de zomervakantie boeken. Het wordt lekker kamperen in zuid frankrijk. Dat deed ik als babyschoentje ook al met mijn ouders en zus en nu dus weer maar dan met mijn vrouw en baby boy. In de buurt van st Tropez zijn veel campings recht aan zee - met een beetje geluk sta je letterlijk op het strand met je caravan of anders vlak in de buurt.
Asics neemt de tijd.
pi_75628489
oew ja vakantie 2010 , ik kijk er nu al naar uit...

eind maart/begin april een week wintersport in zwitserland met ook mijn schoonvader en stiefschoonmoeder.

En half september willen we met zijn 3tjes op fietsvakantie met de bakfiets naar zuidoost engeland

dat zijn dan ook mijn enige 2 weken vrij van heel 2010
  maandag 14 december 2009 @ 21:19:31 #7
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_75628673
oja heb geen sleurhut dus die zullen we daar moeten reserveren. verder is het zo'n 13 uur rijden dus dat wordt in 2 dagen heen en 2 dagen terug - 2x een hotelletje onderweg. Op terugweg wordt dat een weekeindje Parijs - atijd gezellig om de vakantie mee af te sluiten.
Asics neemt de tijd.
  maandag 14 december 2009 @ 21:20:01 #8
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_75628699
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:16 schreef p_iglet het volgende:

how come?
Asics neemt de tijd.
pi_75628826
Wij willen gaan kamperen, zitten te denken aan een ingerichte tent, omdat we zelf alleen een iglo tentje hebben en dat past met de beste wil van de wereld niet met ok nog 2 koters erbij.
Het moet niet te ver weg zijn, dus we zitten een beetje te kijken in Duitsland/Luxemburg/België of misschien gewoon in eigen land, op een van de waddeneilanden.

Heeft iemand ervaring met vacansoleil of eurocamp petitparadis of iets van dien aard?
Fake it till you make it...
  maandag 14 december 2009 @ 21:27:00 #10
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75629033
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:19 schreef Asics het volgende:
oja heb geen sleurhut dus die zullen we daar moeten reserveren. verder is het zo'n 13 uur rijden dus dat wordt in 2 dagen heen en 2 dagen terug - 2x een hotelletje onderweg. Op terugweg wordt dat een weekeindje Parijs - atijd gezellig om de vakantie mee af te sluiten.
Heb jij ervaring met het reserveren van stacaravans in frankrijk? Ik vind ze megaduur! Wij hebben zelf een ruime tent, maar twijfelen toch een beetje met 2 kids van rond een jaar (dan)....

Nijna, van petitparadis kan je online veel vinden, ziet er wel goed uit vind ik! Maar wel erg duur.....Vaak kan je via bijv een advertentie in kranten veel goedkoper (maar dat moet je wel willen...)
pi_75629919
Nijna, wij gingen vroeger altijd met vancansoleil e.d. kamperen.
Ik vond het altijd wel fijn. Je hebt toch je camping, maar je slaapt net ff wat luxer
pi_75630094
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:20 schreef Asics het volgende:

[..]

how come?
Omdat ik fulltime co-schappen (lees 50+ uur per week, 45 weken per jaar) en een parttime baan (12 uur per week, normaal aantal vakantieuren) probeer te combineren, te kort aan werkuren in co-schap weken, wordt dus gecompenseerd door extra werken in co-schap vrije weken. Het aantal echt vrije dagen is hier dus +/- 3 per maand (ja das incl weekenden en alles). En 2 weken echt vrij/vakantie per jaar...

maar goed nogal offtopic

brrr al die mensen met kamperen... mij niet gezien.
Wij hebben vorig jaar erg veel plezier gehad op een boerderijwoning. Een vakantiehuisje in duitsland bij een boerderij. Van alle gemakken voorzien, maar ook alle privacy en geen centerparcs achtig massa tourisme. Ideaal!!
pi_75630665
Wij zijn in Frankrijk geweest met een kind van één. Ze vond het ge-wel-dig.
Eigen tent mee, een familiemodel waar je in kunt staan. Dat is wel noodzaak; je kunt niet handig voor een kind zorgen als je alles op je knieën moet doen.

Campings haalden we (via de wifi) van http://www.eurocampings.net/nl/europa . Daar kun je echt alles aanvinken. Restaurant met grote kaart en verwarmd zwembad met peuterbad? Deze site vindt de camping.

We hebben goede ervaringen gehad op de campings van http://www.les-castels.com/nl .
Dat zijn kastelen waar het landgoed is omgebouwd tot ****-camping. Ze zijn ingericht voor en erg populair bij stellen met jonge kinderen. Wij hebben er hier twee van gezien. Normaal geven we niet om luxe, maar met een jong kind maakt dat net het verschil; als er bijvoorbeeld een speeltuin is en er speelkamaraadjes zijn is dat erg leuk.
  maandag 14 december 2009 @ 22:38:09 #14
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75632495
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 14 december 2009 @ 22:38:32 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75632522
Jaaaaaaaaaaa! Zo vreselijk veel zin in!
Dit jaar niet weg gegaan ivm zwangerschap en dus volgend maar met de Rapido (klap-caravan) en de 2 mannen (dan 2,5 en een maand of 11) naar Frankrijk! We hebben nu een luifel en gaan een voortent erbij kopen, dan kan Sasha in de voortent slapen en Oscar bij ons in de caravan.
Ik kan echt niet wachten.
Weet alleen nog niet goed waarheen. Of het ergens in de buurt van de Ardeche wordt of toch de atlantische kust.
  maandag 14 december 2009 @ 22:44:02 #16
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75632788
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:22 schreef Nijna het volgende:
Wij willen gaan kamperen, zitten te denken aan een ingerichte tent, omdat we zelf alleen een iglo tentje hebben en dat past met de beste wil van de wereld niet met ok nog 2 koters erbij.
Het moet niet te ver weg zijn, dus we zitten een beetje te kijken in Duitsland/Luxemburg/België of misschien gewoon in eigen land, op een van de waddeneilanden.

Heeft iemand ervaring met vacansoleil of eurocamp petitparadis of iets van dien aard?
afgelopen jaar weggeweest met vanosolei (en ook roompot). Volgens mij is vacansolei een fors eind goedkoper dan eurocamp. Bij V(acansolei) zit je ook voor een paar euro meer in een complete bungalow (handig eigen toilet en douche) ipv een tent. Net buiten het seizoen zijn het vriendelijke prijzen, maar dan is er niet altijd een animatie team of bv het zwembad open. Dit staat duidelijk per camping vermeld, je kan op gebied of periode zoeken.
In de herfst met roompot weggeweest, ook leuke kinderanimatie. , maar daar moet je ook per park kijken wat de faciliteiten zijn.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 14 december 2009 @ 22:48:01 #17
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_75632961
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:16 schreef p_iglet het volgende:
oew ja vakantie 2010 , ik kijk er nu al naar uit...

eind maart/begin april een week wintersport in zwitserland met ook mijn schoonvader en stiefschoonmoeder.

En half september willen we met zijn 3tjes op fietsvakantie met de bakfiets naar zuidoost engeland

Leuk! Waar in engeland? (jaa, zuidoost, maar dat is ook zo groot. )

Ik weet nog niet wat wij gaan doen. WIj zijn nu gebonden aan de schoolvakanties en die moeten we ook nog samen qua vakantie zien te overbruggen. Dus het kan zijn dat we maar 1 week tegelijk vakantie hebben. Afgelopen zomer zijn we naar de sprookjescamping geweest, dat was echt heel leuk. Dus misschien doen we dat dit jaar weer. En dan het jaar erna weer naar Engeland, misschien.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_75633189
Jaaa kan ook niet wachten. Wij gaan in mei 3 weken naar Italië met de 2 meiden. Hebben een stacaravan gehuurd op een Petit Paradiscamping.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 december 2009 @ 00:28:59 #19
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_75637018
Zomervacantie .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus... als met een collega kan ruilen naar de eerste drie weken van de zomervacantie, kunnen we uitkijken naar een leuk kampeerplekje ergens in de Benelux. Zo niet, dan weet ik nog niet wat we gaan doen... ja... 3 weken lang een estafettehuishouden draaien als de kids hier zijn.

Soms baal ik er van dat het daar zo prut is geregeld met de vacantieplanningen. Vorig jaar had ook vacantie... de laatste 3 weken van mei... toen al het grut dus weer naar school moest.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_75638502
Wij zijn er nog niet echt over uit. We willen heel graag naar familie in de VS of Aruba, maar hebben ook veel zin om een huis te huren in Portugal of op een van de Canarische eilanden. Keuzes, keuzes...
Voordeel van familiebezoek is dat we langer weg kunnen blijven dan een weekje omdat we geen accommodatie hoeven te betalen. Voordeel van een huis huren is dat je weer op een nieuw plekje komt en natuurlijk de privacy die je hebt.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_75641352
Leuk topic!
Wij zijn hier ook al over aan het denken. het wordt wel kamperen, maar waarmee weten we nog niet. Caravan of tent of iets al klaar ingericht. Frankrijk vind ik niet veel aan, manlief wel, dus daar moeten we nog over discussieren. Ik ga liever naar Kroatie of Italië.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 december 2009 @ 10:41:13 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75642913
Wij hebben een vouwwagen gekocht dit jaar en gaan in de zomer naar de Frans Atlantische Kust
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75645796
de vakantie, pfff geen idee nog, zitten zowiezo met de bouwvak omdat dat verplicht vakantie heeft...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75645902
geen geld
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † dinsdag 15 december 2009 @ 12:38:36 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_75646406
Wij gaan vertrut met eigen caravan camperen in eigen land
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:10:57 #26
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_75647562
Wij denken erover om een caravan of tent te gaan huren in Normandië oid. In ieder geval naar een camping, is het leukst denk ik voor een kind van dan 8 en 1,5. Ik vind het echter ook wel verrekte duur. Wij moeten verplicht bouwvak ivm het werk van . NOu ja, we moeten nog maar eens gaan rondsnuffelen. Het moet in ieder geval een camping zijn met vertier voor grote en kleine kinderen en mooi zwembad.
Make love, not war ☮
pi_75648415
Wij gaan in juni al .. En dan heel burgerlijk een weekje centerparcs in eigen land Maar ik heb er echt enorm veel zin in

Kamperen wil manlief ab-so-luut niet, en Frankrijk ziet hij ook niet echt zitten, dus dat zal het voorlopig niet worden
pi_75648594
Wij gaan in de mei vakantie een weekje naar duitsland. Gewoon in een bungalowhuisje op een park.
En ik heb er zin in
Wat we met de zomervakantie gaan doen weet ik nog niet, dat zien we dan wel weer
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:04:02 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75649189
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:40 schreef Koningin het volgende:
Leuk topic!
Wij zijn hier ook al over aan het denken. het wordt wel kamperen, maar waarmee weten we nog niet. Caravan of tent of iets al klaar ingericht. Frankrijk vind ik niet veel aan, manlief wel, dus daar moeten we nog over discussieren. Ik ga liever naar Kroatie of Italië.
Wij zouden ook naar Kroatie, maar ik wil toch nog even wachten tot Oscar echt kan lopen. Verhalen over mini-schorpioentjes (en ja, ik heb ze gezien) die heul niet schadelijk zouden zijn, net een bijensteek, vind ik toch niet echt tof met die hele kleintjes.
pi_75828985
Als alles goed gaat, gaat wij dit jaar voor het eerst met z'n 3-en. We hebben een boot en daar gaat we een tocht(je) mee maken. Normaal maken we een tocht van 3 weken, maar dat zullen we dit jaar niet doen. We beginnen in de buurt en als het goed gaat, gaan we verder. Ben wel benieuwd.
  zondag 20 december 2009 @ 13:45:01 #31
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_75834875
Kamperen met jonge kinderen is ideaal. Mits je een beetje makkelijke kids hebt. Als je kids elke nacht van 8 tot 11 krijsen, doe je daar de andere campinggasten geen plezier mee, en kun je beter in een huisje gaan. Maar vaak hebben kinderen veel plezier op een camping zodra ze een beetje bewegingsvrijheid hebben. Als je dan op een familieveld staat met veel gezinnen met jonge kinderen, zijn je kids de hele dag aan het spelen, en heb je zelf ook vakantie.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:25:31 #32
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76439932
Even een schopje....

Komende zomer zijn onze mannen 1 jaar (en een maand). We willen eigenlijk gaan kamperen in zuid frankrijk. Nu vroeg ik me af hoeveel kindjes van rond 1 jaar overdag nog slapen. Iemand een idee?
pi_76441423
mikoxx, volgens mij deed Mirte toen nog 1 slaap of zat ze net op de overgang van 2 naar 1 slaapje.
pi_76441718
Lijkt mij dat dat per kind nog kan verschillen. Hoezo vraag je dat mikoxx?

Heeft trouwens iemand nog een leuke tip voor een weekendje weg?
pi_76441797
Mikael deed toen idd 1 lange slaap. Van uur of 12/ half 1 tot uur of 3/ half 4
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:08:37 #36
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76441877
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:04 schreef Koningin het volgende:
Lijkt mij dat dat per kind nog kan verschillen. Hoezo vraag je dat mikoxx?

Ben gewoon zo aan t twijfelen of t wel of niet handig is, met 2 kids van 1 naar zuid frankrijk. Op zich wilden we ergens naartoe waar we grote kans op mooi weer hebben, zodat we lekker buiten kunnen zijn. En t liefst met onze eigen tent.. maar..... maar....... maar niks eigenlijk. Ben gewoon een grote twijfelaar
pi_76442407
Wij willen dit jaar goedkoop weg, in het voorseizoen en niet te ver weg. Eens kijken of we iets in Denemarken ofzo kunnen scoren, Belgie en Duitsland trekt me niet zo en met Scandinavie hebben we goede ervaringen.

Het jaar erop (2011) dus willen we nog een verre (verdere) reis maken. Ze is dan bijna 5 en dan kun je nog
wel in het voorseizoen weg qua school, de jaren daarop wordt dat wat lastiger. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_76442537
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:08 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ben gewoon zo aan t twijfelen of t wel of niet handig is, met 2 kids van 1 naar zuid frankrijk. Op zich wilden we ergens naartoe waar we grote kans op mooi weer hebben, zodat we lekker buiten kunnen zijn. En t liefst met onze eigen tent.. maar..... maar....... maar niks eigenlijk. Ben gewoon een grote twijfelaar
Ik ken het...
pi_76442709
Wij willen deze zomer ook eindelijk eens een keer met de kids weg. Elk jaar komt er wel iets tussen (zwangerschap, verhuizen). Kyllian hebben we beloofd dat we gaan vliegen, zn eerste echte vakantie.

Het land maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als het maar lekker weer is, dichtbij strand en kindvriendelijk.

Ik spiek dus af en toe maar eens in dit topic
pi_76443784
Vroeger ging ik altijd met mijn ouders naar Caming Ruinen in Ruinen, Drenthe. Heerlijke camping met zwembad, gezellig dorp vlakbij, bossen, heide, van alles in de buurt, molens om te bezoeken, bezoekerscentrum dwingelerveld met allemaal leuke natuurdingetjes, een schaapskudde, en natuurlijk lekker fietsen. Erg heel kindvriendelijke caming. Hebben tegenwoordig ook entertainment mocht je daarvan houden. Dat heb ik niet zelf getest, maar de rest is in ieder geval een aanrader!
pi_76443954
Wij mogen dit voorjaar met mijn ouders naar Tenerife. Driekus is dan bijna een half jaar. Nog dingen waar ik aan moet denken dan? Ik wil kijken of ik een bedje van nomad kan scoren, dan gebruiken we dat als box en die is zo licht dat ie meekan in het vliegtuig. Kinderwagen + mc gaan ook mee, smeerspul voor zijn huid en natuurlijk een zwembroekje, maar wat moet je echt niet vergeten?

Zomervakantie zijn we nog niet uit, maar we gaan buiten het hoogseizoen, dus keuze genoeg.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76444206
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:56 schreef mefke79 het volgende:
Wij mogen dit voorjaar met mijn ouders naar Tenerife. Driekus is dan bijna een half jaar. Nog dingen waar ik aan moet denken dan? Ik wil kijken of ik een bedje van nomad kan scoren, dan gebruiken we dat als box en die is zo licht dat ie meekan in het vliegtuig. Kinderwagen + mc gaan ook mee, smeerspul voor zijn huid en natuurlijk een zwembroekje, maar wat moet je echt niet vergeten?

Zomervakantie zijn we nog niet uit, maar we gaan buiten het hoogseizoen, dus keuze genoeg.
Diarreeremmers?

Zo krijg je ook een hoop lijstjes.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:56:25 #43
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_76448749
quote:

Driekus?
pi_76450360
we zijn al 4 jaar niet op vakantie geweest (afstuderen, sparen voor verhuizen, zwangerschap). ik ben in april uitgerekend van de guppies. ik moet en zal perse op vakantie! dus ik denk dat we gewoon voor een huisje ergens hiero zullen gaan (we wonen in drenthe dus we kunnen altijd nog naar een huisje een half uurtje verderop in het bos gaan zitten hoeven we ook geen oppas voor de katjes te regelen)

op vakantie gaan zal ik!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76452679
quote:

MIsschien bij de apotheek of je huisarts navragen wat handig is om mee te nemen qua medicatie. Iets als bijv een ORS voor kinderen (tegen uitdroging mocht hij ineens aan de diarree raken bijv) ofzo zou ik zelf wel meenemen

Wij gaan in augustus 12 dagen met mijn ouders,zusje en Wolf naar Spanje in een appartement. de eerste keer vliegen voor hem, heb er al veel zin in!
En volgende maand zijn eerste vakantie, midweekje naar een bungalowpark in Limburg
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 22:40:50 #46
5428 crew  miss_sly
pi_76461377
Wij hebben een tijdje getwijfeld. Ik wilde eigenlijk wel naar een camping, maar daar heeft Senna nog niet bijster veel aan als we in mei gaan; ze is dan nog geen jaar.
Zeer waarschijnlijk gaan we in mei met mijn ouders een weekje naar een fijn kindvriendelijk resort in Trukije waar zij al eens eerder zijn geweest, ook met mijn zusje en de kinderen. Kennelijk echt kindvriendelijk, goed eten en in mei ook al best lekker weer. Heb er zooon zin in, dus hopelijk deze week boeken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76462010
quote:

Zonnehoedje
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_76470879
Wij zijn er nog steeds niet uit, ook omdat lief nog geen vakantie heeft vastgelegd, maar zoals het er nu naar uitziet wordt het voor de zomervakantie uit. Hebben een uitnodiging van een vriend uit Noorwegen, maar ik weet niet of dat leuk/handig is met een baby en een peuter. Geen idee hoe het weer daar is...
Iemand ervaring met Noorwegen met kleine kinderen?
We zaten eerst aan Luxemburg te denken en dan een ingerichte tent... hahaha. Dus het kan nog alle kanten op.
pi_76470913
Noorwegen geen ervaring mee NIjna, maar Scandinavie is echt zeer kindvriendelijk in onze ervaring (Zweden en Denemarken). En in de zomer kun je prachtig mooi weer hebben daar!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_76470969
Noorwegen/Denemarken/Zweden staat ook nog op ons wensenlijstje.
Eerst maar eens zien hoe het naar Italie gaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')