Östersund ligt in midden-Zweden ter hoogte van Trondheim (Noorwegen) ongeveer, best een stuk van Vimmerby af. Maar ik heb inderdaad al eerder goede verhalen gehoord over het Astrid Lindgren parkquote:Op dinsdag 6 april 2010 10:39 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Weet niet waar Östersund is, maar ik kan je omgevind Vimmerby-Mariannelund in Småland erg aanraden met kinderen. Er is daar een soort amusementspark rondom de verhalen van Astrid Lindgren, en daar zijn ook de films van Bullerbyn en Emil opgenomen, je kan dus naar die echte huisjes toe. Verder is er een leuke camping bij een meer in Mariannelund, zo´n 15 km van Vimmerby. Helaas overgenomen door een stel ik-vertrek Hollanders die niet eens Zweeds spreken(ik haat dat zo, Hollandse campings in het buitenland) maargoed, de camping zelf is leuk verder. Zou er zo zelf weer heengaan
Kan gebeurenquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:25 schreef Sorbootje het volgende:
Sorry, had niet gezien dat ik het topic dichtgooide
F had twee jaar terug in Italië een Duits vriendinnetjequote:Op dinsdag 6 april 2010 11:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou ook niet direct een Hollandse camping kiezen. Het leuke van een camping met kinderen vind ik nou juist hoe leuk kindjes kunnen spelen zonder dat taal een barrierre is. Ik verheug me erop als Senna wat groter is om ook naar een camping te gaan.
Hoi,quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:27 schreef marky het volgende:
Iemand ervaring met een Deryan travel cot. Wil het ding aan boord gaan gebruiken omdat het niet te veel ruimte inneemt als ik het op moet bergen en is makkelijker in de boot te plaatsen waar ik wil in plaats van een toch omvangrijker campingbedje. Ben vooral benieuwd of het meegeleverde selfinflateble matrasje voldoende is qua dikte.
Maar zo'n tentje is best klein en laag, toch? Een heel verschil met een gewoon ledikant waar ze normaal in slapen. Zou het niet claustrofobisch werken? Het lijkt mij ook echt ideaal, maar de overgang van ledikant in kamer met ruim 3moeter hoge plafonds naar zo'n tentje lijkt me zo groot.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:38 schreef Jaimymam het volgende:
[..]
Hoi,
Wij gebruiken dit al 4 jaar en de kinderen zijn er erg happy mee en zo ook de ouders. Lekker licht, standaard voorzien van muggengaas, je klapt het zo uit en in (alleen even op het matje gaan liggen om de lucht er weer uit te laten lopen).
Voor de kids is het ook iets wat vertrouwd aanvoelt kennelijk. Scheelt heel veel gesleep tov een campingbedje en als ze iets ouder zijn en uit het campingbedje kunnen klimmen, dan is dit wel zo veilig, omdat ze het lastiger open krijgen en als je bij vreemden het ergens neerzet waar geen traphekje is, dan kunnen ze minder snel gaan wandelen en trappen afgaan.
Ik raad het echt iedereen aan (en ik heb geen andelen :-))).
Wij kamperen ook ieder jaar wel en hebben een eigen bungalowtent maar slepen dan zoveel mee en dit jaar hadden we daar even geen zin in dus zodoende kwamen bij een lodgetent uit en het leek ons wel ideaal. Heb er ook niet zoveel moeite mee om het niet te hebben qua sanitair al zoeken we dan meestal wel een camping waarbij we gewoon toilet en een normale douche hebben dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:51 schreef Lishe het volgende:
Books, wij hadden geen toilet en douche in onze gehuurde tent maar wij vonden het heerlijk! Iets meer comfort maar wel het plezier van een camping voor de kinderen.
Chicoo liteway kan ook helemaal plat...quote:Op woensdag 7 april 2010 14:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou graag een buggy meenemen op vakantie. Ik dacht eerst gewoon onze Bugaboo Bee mee te nemen, maar die is 1,5 kilo te zwaarWat is nou een beetje ene leuke buggy voor niet te veel geld? Eentje die ook plat kan, zodat ze kan slapen en die dus ook mee kan tot aan het vliegtuig ipv als speciale bagage moet worden ingecheckt?
Ik wil het aan boord gaan gebruiken en daar heeft hij toch ook geen plafonds van 3 meter hoogquote:Op woensdag 7 april 2010 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zo'n tentje is best klein en laag, toch? Een heel verschil met een gewoon ledikant waar ze normaal in slapen. Zou het niet claustrofobisch werken? Het lijkt mij ook echt ideaal, maar de overgang van ledikant in kamer met ruim 3moeter hoge plafonds naar zo'n tentje lijkt me zo groot.
Nee, dat snap ikquote:Op woensdag 7 april 2010 16:25 schreef marky het volgende:
[..]
Ik wil het aan boord gaan gebruiken en daar heeft hij toch ook geen plafonds van 3 meter hoog. Ik maak me daar niet zo zorgen over.
Wij hebben 'm ook en het is ideaal. Ik liet Linde er af en toe een middagdutje in doen, gewoon thuis m aan te wennenquote:Op woensdag 7 april 2010 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zo'n tentje is best klein en laag, toch? Een heel verschil met een gewoon ledikant waar ze normaal in slapen. Zou het niet claustrofobisch werken? Het lijkt mij ook echt ideaal, maar de overgang van ledikant in kamer met ruim 3moeter hoge plafonds naar zo'n tentje lijkt me zo groot.
Dat zouden we kunnen doen idd.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:35 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Wij hebben 'm ook en het is ideaal. Ik liet Linde er af en toe een middagdutje in doen, gewoon thuis m aan te wennen
Bij Transavia is dat laatste van toepassing,maar daar vlieg je niet meequote:Op woensdag 7 april 2010 22:21 schreef miss_sly het volgende:
Geboekt bij Tjingo, vliegen met Corendon.
Ik heb Tjingo om info gevraagd, en kreeg twee verschillende antwoorden
De ene: (paraplu)buggy van 5-7 kilo mag mee tot het vliegtuig.
De andere: u mag 10 kg bagage meenemen voor uw kind, dat is inclusief buggy. In totaal dus 50 kilo mee te nemen, mag best over 2 koffers.
Het laatste zou betekenen dat we bij wijze van spreken een wagen van 15 kilo mee zouden mogen nemen tot het vliegtuig als we dan maar 35 kilo bagage meenemen.
We vertrekken trouwens vanaf Eindhoven, geen idee of dat nog wat uitmaakt.
Ik zou het gewoon doen Oeke, en dan lekker een accomodatie nemen met airco, en iets met een zwembad (met parasols) of meertje (zelf vind ik qua hygiene een zwembad altijd het prettigst) zodat je de verkoeling op kunt zoeken. En dan in de ochtend eventuele uitstapjes maken, en rond het middaguur in het heetst van de dag gewoon in de accomodatie siesta houden.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:59 schreef oeke het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met hitte en baby's? Ik twijfel daardoor zo over Kroatie in juli. Hij is dan 13 maanden. Is zulke warmte, 28-30 graden, wel prettig voor hem? En daardoor voor ons?
Ik ga deze kopen v de vakantie, nu in de aanbieding bij Prenatal, er staan diertjes op.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:49 schreef miss_sly het volgende:
En kan die ook goed plat, zodat er in geslapen kan worden?
En misschien kan ik er wel een via marktplaats op de kop tikken ofzo
Klinkt heerlijk hoor! Niks mis mee, lijkt mij. En het gaat echt fijn zijn als je een keer samen weg kunt op zo'n excursie. Best luxe soms hè, ouders.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:46 schreef miss_sly het volgende:
ow, wij gaan niet iets heel bijzonders doen: wij gaan een weekje met mijn ouders naar Turkije, een kindvriendelijke all in resort. Met Senna zo klein zie ik het niet zo zitten om echt te reizen en aan een camping heeft ze nog niets. Mijn ouders vinden eht ook hartstikke leuk en hebben al gezegd dat we ook wel een excursie ofzo kunnen doen en zij dan wel op Senna letten die dag. Zij hebben de excursies daar al gedaan, en die waren best leuk, geloof ik. Verder lekker relaxen, genieten van de zon en lezen.
Volgend jaar denk ik dat we een leuke camping op gaan zoeken
Maar dat lijkt me nou juist wel fijn, om een klein buggy'tje mee te nemen tot aan de gate. Ik denk niet dat ikzelf maar ook Wolf niet, het prettig vind in een draagdoek een aantal uren als je eenmaal douane door bent, en met ergens zitten/wc gaan vind ik een doek ook niet zo handig.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:30 schreef k_i_m het volgende:
De wagen mag best mee in het vliegtuig, alleen niet als handbagage. Maar dat wil je ook helemaal niet. Gewoon een doek meenemen voor de overbrugging tussen het inleveren en het vliegtuig in-/uitstappen. Onze Buzz is al de halve wereld overgevlogen zonder problemen
.
quote:Op donderdag 8 april 2010 22:08 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me nou juist wel fijn, om een klein buggy'tje mee te nemen tot aan de gate. Ik denk niet dat ikzelf maar ook Wolf niet, het prettig vind in een draagdoek een aantal uren als je eenmaal douane door bent, en met ergens zitten/wc gaan vind ik een doek ook niet zo handig.
edit: of bedoelde je dat ook![]()
Kijk, das handig om te horen, ik ga volgende week Prenatal buggy vd aanbieding dus kopenquote:Op donderdag 8 april 2010 22:10 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben een buggy van de Prenatal en ik vind hem ideaal... en niet belachelijk duur.
Het duurt nog ruim 3 maanden voordat wij op vakantie gaan... maar ik heb er wel zin in.
Prima keus lijkt me.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Kijk, das handig om te horen, ik ga volgende week Prenatal buggy vd aanbieding dus kopen
hier over 4 maanden, maar zoooo verschrikkelijk veel zin! Ook wel spannend.
Ik heb gewoon ZO veel zin dat ik al een checklist aan het maken ben, gewoon om al in de sfeer te komen![]()
toch moet je best een extra vracht zooi meeslepen met een baby erbij![]()
Buggy's kun je inderdaad meestal meenemen tot aan de gate Poppejans. Wij hebben in ieder geval best veel vluchten gemaakt waarbij at het geval was. Sterker nog; ik heb nog nooit meegemaakt dat het anders was.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Kijk, das handig om te horen, ik ga volgende week Prenatal buggy vd aanbieding dus kopen
hier over 4 maanden, maar zoooo verschrikkelijk veel zin! Ook wel spannend.
Ik heb gewoon ZO veel zin dat ik al een checklist aan het maken ben, gewoon om al in de sfeer te komen![]()
toch moet je best een extra vracht zooi meeslepen met een baby erbij![]()
Wij nemen telkens één tas speelgoed mee met wat simpele dingen. Kleurpotloden, een schets- en kleurboek, wat boekjes, een spelletje als Memory, een bal, een strandsetje (schepje, emmertje) en dan is het eigenlijk al genoeg.quote:Op vrijdag 9 april 2010 07:52 schreef Estrys het volgende:
Ik vind het wel meevallen wat wij nu mee moeten nemen voor Seb. Maar dan ben ik ook wel inderdaad zo kritisch als Renzell zegt. Hoewel ik veel te veel kleren mee neem. Maar het eerste jaar dacht ik nog dat ik een aankleedkussen en zo mee moest nemen.![]()
Met de wintersport sleepte ik nog een hoop speelgoed mee maar dat doe ik van de zomer ook niet meer. Hij heeft er niks mee gedaan. Een paar kleine dingen is prima.
Niks mis mee, idd. En heerlijk luxe, die ouders. Iedereen vindt het leuk, iedereen geniet, dus iedereen blijquote:Op donderdag 8 april 2010 22:03 schreef renzell het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk hoor! Niks mis mee, lijkt mij. En het gaat echt fijn zijn als je een keer samen weg kunt op zo'n excursie. Best luxe soms hè, ouders.
Dit ja. Je mag alleen niet met de wagen de slurf in. Bij het daadwerkelijke boarden moet je de wagen laten liggen, en ga jij het vliegtuig in. Je mag gewoon door de douane met de wagen, en je mag gewoon rondrijden tot je het vliegtuig ingaat.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tot aan de gate is meestal geen probleem, dan krijg je bij de balie gewoon een label op je buggy, ding gaat het ruim in, en wordt bij aankomst er weer uitgehaald zodat je die meteen weer toegankelijk hebt (en in sommige gevallen komt de buggy pas op de baggageband weer tevoorschijn).
Als ik toch nog ruimte heb in mijn koffer, waar ik wel vanuit ga, dan besteedt ik dat geld liever uit aan andere dingen en neem ik gewoon de luiers mee waarvan ik zeker weet dat hij geen uitslag krijgt aangezien hij dat nogal snel heeft.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:57 schreef Fogel het volgende:
Hoeveel pakken verwacht je te gebruiken?? Je gaat op vakantie... maakt het echt veel uit als in een week of twee tijd bv 10-15¤ meer kwijt bent aan luiers? Is dat het gesleep naar Curacao echt waard?
Een paar luiers voor onderweg en de eerste dag, da's begrijpelijk, maar voor een hele vakantie kan ik niet begrijpen.
Wat een slimme tip zeg!quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:48 schreef Pyttpytt het volgende:
(Vacuumzakken van Balbo, bij blokker of marskramer!! Oprollen, lucht eruit... werkt als een trein! Iig voor kleding, luiers zou ik er niet in oprollen denk ik. Gewicht wordt er helaas niet minder op)
Wij vliegen vanaf Eindhoven, dus een slurf hebben ze daar nietquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:26 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dit ja. Je mag alleen niet met de wagen de slurf in. Bij het daadwerkelijke boarden moet je de wagen laten liggen, en ga jij het vliegtuig in. Je mag gewoon door de douane met de wagen, en je mag gewoon rondrijden tot je het vliegtuig ingaat.
Het enige wat niet altijd hetzelfde is, is het punt waar je hem terugkrijgt. Soms krijg je hem op de band bij de koffers terug, en soms hebben ze hem als je het vliegtuig uit komt lopen al gelijk weer klaarliggen. Maar dat doen ze met "gewone" buggy's ook. Die gaan ook niet mee als handbagage, over het algemeen. Dan kies ik 100 keer liever mijn eigen lekkere wagen dan een buggy.
*staafmixer op lijstje zet*quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:08 schreef renzell het volgende:
Potjes hebben ze absoluut Vicky. Maar als een staafmixer kán, is dat helemaal fijn denk ik. Kun je gewoon maken waarvan je zeker weet dat ze het eet.
Potjes of fruit? Indien het laatste moet je eerst even kijken of er geen restricties zijn voor het meenemen van fruit, is in een aantal landen nl wel het geval.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:38 schreef miss_sly het volgende:
Als het goed is, krijgt ze dan nog bv, dus vocht maak ik me het minste zorgen over
en water uit een flesje kan wel, toch?
maar wat fruit (ze hebben vaak heerlikje banaantjes en aardbeien) en wat eenvoudige groente zou dat kwaad kunnen? ik neem er sowieso wel een paar mee, hoor
Dat is zeker zo, ik ga het ook niet overdrijven. Luiers had ik idd al bedacht daar te kopen, en alleen een aantal in de handbagage te hebben, zoiets scheelt al enorm qua kofferinhoud.quote:Op vrijdag 9 april 2010 07:26 schreef renzell het volgende:
En je moet inderdaad best veel meenemen met een klein kind. Maar toch is het ook wijs je af te vragen wat je wérkelijk nodig hebt.10 rompers: kan. Maar met 3 lukt het ook. Luiers kun je meestal op de plek van bestemming kopen en jullie zijn zelf het meest interessante speelgoed van alles, vergeet dat niet. Hoe oud is jullie kindje als je vertrekt?
Even in Arcen bij de kasteeltuinen kijken kan nooit kwaad. http://www.kasteeltuinen.nl/quote:Op zondag 18 april 2010 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand leuke tips voor tijdens onze vakantie in Limburg? We zitten ongeveer ter hoogte van Roermond
Leuk! Dank je...quote:Op zondag 18 april 2010 20:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Even in Arcen bij de kasteeltuinen kijken kan nooit kwaad. http://www.kasteeltuinen.nl/
Niet dat een midweekje Landal nou zo goedkoop isquote:Op woensdag 21 april 2010 11:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben heel erg toe aan vakantie.. maar er komt ook een verbouwing aan dus dat gaat ook veel geld kosten.
Misschien na de verbouwing een midweekje landal ofzo om uit te rusten
Daarom. Onze wagen heeft zelfs Curacao overleefd in één stuk. Wat altijd wel weer grappig is dat je mensen met "hun eigen wagen" er gelijk uithaalt als buitenlander in landen buiten de Benelux.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:21 schreef Basboussa het volgende:
miss_sly, ik zou me geen zorgen maken dat je je mooie buggy niet terug krijgt en gewoon een fijne wagen meenemen! Wordt gewoon getagged, en ik ben nog nooit mijn buggies misgelopenAan de gate (of voor het vliegtuig) neerzetten, en dan vind je hem later wel weer terug. Ik heb heel wat stellen met schitterende wagens zien rondkarren, dus je bent niet de enige, en net als bagage, je gaat er niet van uit dat je die kwijtraakt, en als het gebeurd, dan kunnen ze je, middels de tag, wel weer vinden..
-Kasteelpark in Born is wel leuk, hebben ze een minidierentuin achtig ietsquote:Op zondag 18 april 2010 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand leuke tips voor tijdens onze vakantie in Limburg? We zitten ongeveer ter hoogte van Roermond
Wat een geweldig idee! Met de bakfiets! Leuk!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:55 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb zojuist onze vakantie van september geboekt![]()
![]()
Wij gaan naar een huisje in zuid-oost engeland. Met de (bak)fiets![]()
Vanaf hier naar hoek van holland, dan met de ferry naar harwich en dan nog zo'n 40km fietsen naar een huisje.
Super veel leuke dingen in de buurt... 1 uur treinen naar london liverpoolstreet, Dus ook 1 of 2 daagjes london.
Helemaal zin in!!
Oh gaaf!!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:55 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb zojuist onze vakantie van september geboekt![]()
![]()
Wij gaan naar een huisje in zuid-oost engeland. Met de (bak)fiets![]()
Vanaf hier naar hoek van holland, dan met de ferry naar harwich en dan nog zo'n 40km fietsen naar een huisje.
Super veel leuke dingen in de buurt... 1 uur treinen naar london liverpoolstreet, Dus ook 1 of 2 daagjes london.
Helemaal zin in!!
Canterbury is heel erg leuk! Daar zijn wij vorig jaar nog een paar dagen geweest.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh gaaf!!Dat heb ik ooit eens als schoolreisje gedaan. (naar Canterbury) zó mooi daar.
Alleen wel veel heuvels.
Moet je precies tussen Sinterklaas & Kerst gaan.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Niet dat een midweekje Landal nou zo goedkoop isDe prijzen van die parken slaan nergens op. Voor de prijs van een midweek in zo'n park zit ik twee weken in Italie
Wij hebben het ook gefietst. Ging prima hoor. En helemaal niet zo ver. We zijn de dag erna ook nog weer terug gefietst omdat we bij de toennog in aanbouw zijnde tunnel moesten kijken.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:19 schreef p_iglet het volgende:
Dat klinkt ook heerlijk Fogel!!!
Wij zitten niet in de buurt van canterbury, dat is per fiets veel te ver vanaf harwich...
Wij gaan naar de regio colchester. Daar is het volgens mij een stuk vlakker.
De prachtige fietsrouteplanner van de regio die ik vond geeft over de hele route een maximaal hoogte verschil aan van 60m en zelfs de mogelijkheid voor de meest vlakke route... Dat lijkt me zeer acceptabel, ook per bakfiets..
Hihi, we gaan naar de Leistert! Dank je voor je tips!quote:Op woensdag 21 april 2010 12:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
-Kasteelpark in Born is wel leuk, hebben ze een minidierentuin achtig iets
-En anders het Gaiapark, leuke dierentuin..is wel een minuutje of 40 rijden vanuit roermond, maar dan heb je ook wat
-Valkenburg naar de grotten/ terasjes
-Wandelen op de Meinweg
- Shoppen in het Retailpark enzo
- In Posterholt (vlakbij roermond) ligt een indoor speeltuin Peewee of zoiets, schijnt erg leuk te zijn)
- In Roermond zelf ligt een speeltuin buiten, gingen we vroeger met schooluitjes heen, Kitskesberg heet het..weet niet wat het tegenwoordig is.
- Bij de Leisterd in roggel (20 minuten van Roermond) hebben ze als ik me niet vergis een speeltuin en zwembad wat wel de moeite waard is.
als me nog iets invalt kom ik hier nog wel even terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |