abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 11:12:32 #1
45833 crew  Fogel
pi_79997021
Vervolg van Zomervakantie 2010 met kind(eren)
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:39 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Weet niet waar Östersund is, maar ik kan je omgevind Vimmerby-Mariannelund in Småland erg aanraden met kinderen. Er is daar een soort amusementspark rondom de verhalen van Astrid Lindgren, en daar zijn ook de films van Bullerbyn en Emil opgenomen, je kan dus naar die echte huisjes toe. Verder is er een leuke camping bij een meer in Mariannelund, zo´n 15 km van Vimmerby. Helaas overgenomen door een stel ik-vertrek Hollanders die niet eens Zweeds spreken (ik haat dat zo, Hollandse campings in het buitenland) maargoed, de camping zelf is leuk verder. Zou er zo zelf weer heengaan
Östersund ligt in midden-Zweden ter hoogte van Trondheim (Noorwegen) ongeveer, best een stuk van Vimmerby af. Maar ik heb inderdaad al eerder goede verhalen gehoord over het Astrid Lindgren park
In en rond Östersund is genoeg te doen voor een kleine week, maar wie weet rijden we verder het land in, of toch nog even naar Oslo toe.
En bedankt voor de campingtip, maar we verblijven tijdens vakantie in hotels of apartementen/hutten. Zal een kijken of die camping hutten heeft, dan is het te overwegen.
Juli is gelukkig laagseizoen voor hotels, twee kamers kosten meestal nog geen 150¤ per nacht samen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:18:48 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79997286
Hollandse campings in het buitenland kunnen inderdaad storend zijn. Er is een ander type camping waar ik me nog meer aan kan storen.
Familiecampings vind ikzelf trouwens altijd goed. Een hele familie met hart voor de zaak geeft leuke gesprekken en ze bieden graag kwaliteit.
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 11:23:09 #3
5428 crew  miss_sly
pi_79997459
Ik zou ook niet direct een Hollandse camping kiezen. Het leuke van een camping met kinderen vind ik nou juist hoe leuk kindjes kunnen spelen zonder dat taal een barrierre is. Ik verheug me erop als Senna wat groter is om ook naar een camping te gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79997573
Sorry, had niet gezien dat ik het topic dichtgooide
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 11:27:10 #5
45833 crew  Fogel
pi_79997627
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:25 schreef Sorbootje het volgende:
Sorry, had niet gezien dat ik het topic dichtgooide
Kan gebeuren
Zou je in je laatste post een link naar dit topic willen zetten?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:28:49 #6
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_80000346
Wat jammer Suzanna, dat jullie niet kunnen gaan deze zomer!
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:13:52 #7
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80001761
Goedemiddag, even een vraagje. Wij zijn ook een vakantie aan het plannen en heeft er iemand ervaring met een lodgertent (grote bungalowtent met douche/toilet en twee slaapkamers met echte bedden en complete keuken? Wij willen graag naar het Levico meer in Italie en hebben weinig zin om alles van onszelf mee te slepen en kwamen dit tegen maar kennen het eerlijk gezegd niet.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:27:53 #8
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_80002207
Iemand ervaring met een Deryan travel cot. Wil het ding aan boord gaan gebruiken omdat het niet te veel ruimte inneemt als ik het op moet bergen en is makkelijker in de boot te plaatsen waar ik wil in plaats van een toch omvangrijker campingbedje. Ben vooral benieuwd of het meegeleverde selfinflateble matrasje voldoende is qua dikte.
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:26:03 #9
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_80017691
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou ook niet direct een Hollandse camping kiezen. Het leuke van een camping met kinderen vind ik nou juist hoe leuk kindjes kunnen spelen zonder dat taal een barrierre is. Ik verheug me erop als Senna wat groter is om ook naar een camping te gaan.
F had twee jaar terug in Italië een Duits vriendinnetje . Ze was toen net 4. Zo schattig was dat, en taal was helemaal geen barriere. Ze speelden Memory, voetbalden, gingen samen naar de minidisco . Heel leuk om te zien hoe ze elkaar volkomen begrepen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:51:11 #10
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_80018773
Books, wij hadden geen toilet en douche in onze gehuurde tent maar wij vonden het heerlijk! Iets meer comfort maar wel het plezier van een camping voor de kinderen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:53:46 #11
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_80018870
Ik ga bij Lishe op vakantie
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:07:47 #12
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_80019509
<--- van de zon!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_80041259
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:27 schreef marky het volgende:
Iemand ervaring met een Deryan travel cot. Wil het ding aan boord gaan gebruiken omdat het niet te veel ruimte inneemt als ik het op moet bergen en is makkelijker in de boot te plaatsen waar ik wil in plaats van een toch omvangrijker campingbedje. Ben vooral benieuwd of het meegeleverde selfinflateble matrasje voldoende is qua dikte.
Hoi,

Wij gebruiken dit al 4 jaar en de kinderen zijn er erg happy mee en zo ook de ouders. Lekker licht, standaard voorzien van muggengaas, je klapt het zo uit en in (alleen even op het matje gaan liggen om de lucht er weer uit te laten lopen).

Voor de kids is het ook iets wat vertrouwd aanvoelt kennelijk. Scheelt heel veel gesleep tov een campingbedje en als ze iets ouder zijn en uit het campingbedje kunnen klimmen, dan is dit wel zo veilig, omdat ze het lastiger open krijgen en als je bij vreemden het ergens neerzet waar geen traphekje is, dan kunnen ze minder snel gaan wandelen en trappen afgaan.

Ik raad het echt iedereen aan (en ik heb geen andelen :-))).
  woensdag 7 april 2010 @ 14:09:05 #14
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_80042375
Ok bedankt. Ga eens kijken of ik er een kan scooren
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 14:17:23 #15
5428 crew  miss_sly
pi_80042686
Ik zou graag een buggy meenemen op vakantie. Ik dacht eerst gewoon onze Bugaboo Bee mee te nemen, maar die is 1,5 kilo te zwaar Wat is nou een beetje ene leuke buggy voor niet te veel geld? Eentje die ook plat kan, zodat ze kan slapen en die dus ook mee kan tot aan het vliegtuig ipv als speciale bagage moet worden ingecheckt?
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 14:28:08 #16
5428 crew  miss_sly
pi_80043060
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:38 schreef Jaimymam het volgende:

[..]

Hoi,

Wij gebruiken dit al 4 jaar en de kinderen zijn er erg happy mee en zo ook de ouders. Lekker licht, standaard voorzien van muggengaas, je klapt het zo uit en in (alleen even op het matje gaan liggen om de lucht er weer uit te laten lopen).

Voor de kids is het ook iets wat vertrouwd aanvoelt kennelijk. Scheelt heel veel gesleep tov een campingbedje en als ze iets ouder zijn en uit het campingbedje kunnen klimmen, dan is dit wel zo veilig, omdat ze het lastiger open krijgen en als je bij vreemden het ergens neerzet waar geen traphekje is, dan kunnen ze minder snel gaan wandelen en trappen afgaan.

Ik raad het echt iedereen aan (en ik heb geen andelen :-))).
Maar zo'n tentje is best klein en laag, toch? Een heel verschil met een gewoon ledikant waar ze normaal in slapen. Zou het niet claustrofobisch werken? Het lijkt mij ook echt ideaal, maar de overgang van ledikant in kamer met ruim 3moeter hoge plafonds naar zo'n tentje lijkt me zo groot.
  woensdag 7 april 2010 @ 14:28:35 #17
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80043071
Ik was erg tevreden met mijn Mc Larenbuggy miss. goed, stevig, ook als ze wat groter en beweeglijker zijn. kost wel 150 euro meen ik, maar zeer veel plezier van gehad in combi met een fietsendrager!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 14:49:33 #18
5428 crew  miss_sly
pi_80043730
En kan die ook goed plat, zodat er in geslapen kan worden?
En misschien kan ik er wel een via marktplaats op de kop tikken ofzo
pi_80043871
Hier ook een Maclaren, erg fijne buggy. Hij kan bijna helemaal plat (3 standen geloof ik). De Quinny zapp vond ik mooier, maar die kan dus niet plat en dat vond ik zeker een nadeel. Zou nooit een buggy nemen die niet in verschillende standen kan of je moet een kindje hebben die nooit slaapt in een buggy (de mijne viel bijna altijd in slaap).
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 14:57:07 #20
5428 crew  miss_sly
pi_80044007
Juist tijdens de vakantie is het fijn als ze er wel in kan slapen, natuuriljk. Thuis hebben we de bee en die voldoet voor die enkele keer dat we met de wagen gaan wandelen nog prima, maar hij is dus net te zwaar om mee te nemen.
  woensdag 7 april 2010 @ 15:46:02 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80045781
Maclaren kan plat en het voetenstukje kan uitgeschoven worden, dus dan slapen ze echt heerlijk. 5 puntsgordel en heel plat op te bergen, maar ook heel licht. Nou ja, het kon aan mijn fiets, samen met kleuter achterop en peuter voorop.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 7 april 2010 @ 15:50:44 #22
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80045944
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:51 schreef Lishe het volgende:
Books, wij hadden geen toilet en douche in onze gehuurde tent maar wij vonden het heerlijk! Iets meer comfort maar wel het plezier van een camping voor de kinderen.
Wij kamperen ook ieder jaar wel en hebben een eigen bungalowtent maar slepen dan zoveel mee en dit jaar hadden we daar even geen zin in dus zodoende kwamen bij een lodgetent uit en het leek ons wel ideaal. Heb er ook niet zoveel moeite mee om het niet te hebben qua sanitair al zoeken we dan meestal wel een camping waarbij we gewoon toilet en een normale douche hebben dat dan weer wel.
Gaan trouwens voor het eerst in de zomer naar Italie. Wij gingen er altijd wintersporten in het Noorden en ons leek het in de zomer wel erg mooi.

Miss Sly wij nemen een quinny buggy mee voor E en die kan ook helemaal in de slaapstand en is voor ruig gebied zeg maar. Voorheen wandelde wij veel ook in Oostenrijk 's zomers en hij is al meerdere malen mee de bergen in geweest met K en nu weer voor E. Goede vering en lekkere zit en slaapstand. Het is een quinny 2005 volgens mij uit mijn hoofd.
pi_80046279
Miss, wij hebben ook een Maclaren Quest, van Snoopy gekocht, en daar slaapt Ko goed in, tenminste, die ene keer dat er sneeuw lag. En hij vouwt fijn op!

Heeft iemand hier ervaring met hitte en baby's? Ik twijfel daardoor zo over Kroatie in juli. Hij is dan 13 maanden. Is zulke warmte, 28-30 graden, wel prettig voor hem? En daardoor voor ons?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80046379
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou graag een buggy meenemen op vakantie. Ik dacht eerst gewoon onze Bugaboo Bee mee te nemen, maar die is 1,5 kilo te zwaar Wat is nou een beetje ene leuke buggy voor niet te veel geld? Eentje die ook plat kan, zodat ze kan slapen en die dus ook mee kan tot aan het vliegtuig ipv als speciale bagage moet worden ingecheckt?
Chicoo liteway kan ook helemaal plat...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 7 april 2010 @ 16:25:56 #25
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_80047501
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar zo'n tentje is best klein en laag, toch? Een heel verschil met een gewoon ledikant waar ze normaal in slapen. Zou het niet claustrofobisch werken? Het lijkt mij ook echt ideaal, maar de overgang van ledikant in kamer met ruim 3moeter hoge plafonds naar zo'n tentje lijkt me zo groot.
Ik wil het aan boord gaan gebruiken en daar heeft hij toch ook geen plafonds van 3 meter hoog . Ik maak me daar niet zo zorgen over.
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 16:31:06 #26
5428 crew  miss_sly
pi_80047706
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:25 schreef marky het volgende:

[..]

Ik wil het aan boord gaan gebruiken en daar heeft hij toch ook geen plafonds van 3 meter hoog . Ik maak me daar niet zo zorgen over.
Nee, dat snap ik

maar ik kijk even naar ons. Ons huis heeft hoge plafonds, dus ook haar kamertje. Ik merkte dat ze bij mijn ouders in eht campingbedje op een bepaalde plaats minder goed sliep, en dat was een beetje onder het schuine dak. Toen we het verplaatst hadden en er meer ruimte boven het bedje was, sliep ze wel. Niet heel vaak voorgekomen, dus dat het toeval is, kan ik niet helemaal uitsluiten, maar daardoor moest ik er aan denken. Het lijkt me namelijk wel heel erg handig, zo'n tentje
  woensdag 7 april 2010 @ 16:35:39 #27
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80047875
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben 'm ook en het is ideaal. Ik liet Linde er af en toe een middagdutje in doen, gewoon thuis m aan te wennen
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 16:41:35 #28
5428 crew  miss_sly
pi_80048108
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:35 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Wij hebben 'm ook en het is ideaal. Ik liet Linde er af en toe een middagdutje in doen, gewoon thuis m aan te wennen
Dat zouden we kunnen doen idd.
Wij hebben nu namelijk standaard een campingbedje met matrasje in de auto liggen, voor het geval we ergens zijn waar ze een dutje moet doen en ze geen bedje hebben. Maar de hele kofferbak ligt dus zo'n beetje vol daarmee en dat ben ik een beetje zat. Zo'n tentje is vast kleiner en handzamer!
pi_80048222
Wij hadden ook zo'n tentje. Hebben hem 1 keer gebruikt, toen heb ik hem verkeerd opgevouwen waardoor hij niet meer in te vouwen was en helemaal uit de vorm was Ik ben zo slecht met dat soort dingen opvouwen. Nu zou dat ook echt niet meer gaan, in zo'n tentje. Denk dat ie met tent en al ondersteboven ligt te kijken
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_80049242
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ga bij Lishe op vakantie
En voor ons 'leken' Lishe is???
75 topics = FIN
  woensdag 7 april 2010 @ 20:30:10 #31
56471 pinquit
oh my lama!
pi_80057648
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:06 schreef FP128 het volgende:

[..]

En voor ons 'leken' Lishe is???
die verse soep mevrouw van een aantal posts hierboven
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 7 april 2010 @ 22:12:23 #32
100412 mefke79
komt goed!
pi_80063583
Miss, met welke maatschappij vlieg je? Wij mochten de mura + mc gewoon meenemen tot aan de vliegtuigtrap zowel op heen- als op terugweg. Bleek geen enkel probleem hoewel ze er van te voren op de website erg moeilijk over deden.
En wij hebben een deryan bedje via mp gescoord en het was enorm handig. Hij heeft er in geslapen, maar ook gewoon in gespeeld. Zo handig dat ie er niet uit kan, dan hoef je er ook niet constant heel precies op te letten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 22:21:56 #33
5428 crew  miss_sly
pi_80064127
Geboekt bij Tjingo, vliegen met Corendon.

Ik heb Tjingo om info gevraagd, en kreeg twee verschillende antwoorden
De ene: (paraplu)buggy van 5-7 kilo mag mee tot het vliegtuig.
De andere: u mag 10 kg bagage meenemen voor uw kind, dat is inclusief buggy. In totaal dus 50 kilo mee te nemen, mag best over 2 koffers.

Het laatste zou betekenen dat we bij wijze van spreken een wagen van 15 kilo mee zouden mogen nemen tot het vliegtuig als we dan maar 35 kilo bagage meenemen.

We vertrekken trouwens vanaf Eindhoven, geen idee of dat nog wat uitmaakt.
  woensdag 7 april 2010 @ 23:03:04 #34
105888 renzell
pi_80066206
Waar ga je naartoe miss_sly? Dat heb ik even gemist.

Ik heb direct de Lonely Planet van Kroatië gekocht, en een campinggids. Hoe bedoel je obsessed.
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 15:46:32 #35
5428 crew  miss_sly
pi_80086386
ow, wij gaan niet iets heel bijzonders doen: wij gaan een weekje met mijn ouders naar Turkije, een kindvriendelijke all in resort. Met Senna zo klein zie ik het niet zo zitten om echt te reizen en aan een camping heeft ze nog niets. Mijn ouders vinden eht ook hartstikke leuk en hebben al gezegd dat we ook wel een excursie ofzo kunnen doen en zij dan wel op Senna letten die dag. Zij hebben de excursies daar al gedaan, en die waren best leuk, geloof ik. Verder lekker relaxen, genieten van de zon en lezen.

Volgend jaar denk ik dat we een leuke camping op gaan zoeken
  donderdag 8 april 2010 @ 17:23:57 #36
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80090368
Hier net geboekt . Wij gaan (nee beter manlief en K gaan) 11 juni rijden om 12 juni aan te komen aan het Levicomeer in Italie (met overnachting) en E en ik vliegen zaterdagavond om half zeven (de 12e) naar Venetie omdat mevroi een pesthekel heeft aan autorijden en al richting TIlburg anderhalf uur zit te mopperen/zeuren/schreeuwen/gillen/krijsen . Ze wil niet vastzitten en is de hele tijd aan het proberen om het gordeltje los te maken wat natuurlijk niet lukt. E en ik vliegen vrijdag de 25e weer terug en manlief en K gaan de 26e weer terugrijden met overnachting dus zijn de 27e weer thuis. Reden dat ik niet de 26e vlieg is dat de vlucht dan 's avonds is en ik dan met E de hele dag op het vliegveld moet wachten. Ik vind het wel echt jammer want wij houden alledrie wel van rijden en met K alleen kan je rustig naar Zuid Frankrijk rijden en weer terug en dan hoor je haar nog niet maar E daarintegen
pi_80090751
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:21 schreef miss_sly het volgende:
Geboekt bij Tjingo, vliegen met Corendon.

Ik heb Tjingo om info gevraagd, en kreeg twee verschillende antwoorden
De ene: (paraplu)buggy van 5-7 kilo mag mee tot het vliegtuig.
De andere: u mag 10 kg bagage meenemen voor uw kind, dat is inclusief buggy. In totaal dus 50 kilo mee te nemen, mag best over 2 koffers.

Het laatste zou betekenen dat we bij wijze van spreken een wagen van 15 kilo mee zouden mogen nemen tot het vliegtuig als we dan maar 35 kilo bagage meenemen.

We vertrekken trouwens vanaf Eindhoven, geen idee of dat nog wat uitmaakt.
Bij Transavia is dat laatste van toepassing,maar daar vlieg je niet mee maar misschien dat dat gewoon hetzelfde is qua regeltjes?
Ik had me toevallig hierop ook zitten inlezen. Beetje stom dat een buggy ook gaat meetellen bij de kilo's bagage, maar thuis volle koffers vast even wegen dan komt het vast wel goed
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80090899
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:59 schreef oeke het volgende:

Heeft iemand hier ervaring met hitte en baby's? Ik twijfel daardoor zo over Kroatie in juli. Hij is dan 13 maanden. Is zulke warmte, 28-30 graden, wel prettig voor hem? En daardoor voor ons?
Ik zou het gewoon doen Oeke, en dan lekker een accomodatie nemen met airco, en iets met een zwembad (met parasols) of meertje (zelf vind ik qua hygiene een zwembad altijd het prettigst) zodat je de verkoeling op kunt zoeken. En dan in de ochtend eventuele uitstapjes maken, en rond het middaguur in het heetst van de dag gewoon in de accomodatie siesta houden.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80091098
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:49 schreef miss_sly het volgende:
En kan die ook goed plat, zodat er in geslapen kan worden?
En misschien kan ik er wel een via marktplaats op de kop tikken ofzo
Ik ga deze kopen v de vakantie, nu in de aanbieding bij Prenatal, er staan diertjes op.

edit: plaatje doet het niet. iig heeft Prenatal nu een goed uitziende buggy v 50 euro in de aanbieding

5- standen buggy, staal. Inclusief zonnekap, boodschappenmandje, zwenkwielen, verstelbare rugleuning en 5-punts veiligheidsharnas.
pi_80094572
Poppejans, hier was het 50 kg met 2 personen en baby en dan nog buggy en er is niets van gezegd. En dan hadden we ook nog handbagage waar voeding in zat, dat weegt ook nogal wat. Maar ja, in de regels staat ook dat je voor een baby voor de gehele reis voeding mag meenemen in de handbagage. En dan tellen ze de reis als van huis naar vakantie en weer terug.
Oeke, op Tenerife was het 25-26 graden. Prima te doen in de schaduw, met luier en soms romper. En veel laten drinken. Driekus moest wel erg wennen aan de zon, vond het maar licht buiten. Dus ook veel petjes en hoedjes op gehad.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 8 april 2010 @ 19:30:45 #41
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_80094868
De wagen mag best mee in het vliegtuig, alleen niet als handbagage. Maar dat wil je ook helemaal niet. Gewoon een doek meenemen voor de overbrugging tussen het inleveren en het vliegtuig in-/uitstappen . Onze Buzz is al de halve wereld overgevlogen zonder problemen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 8 april 2010 @ 19:39:53 #42
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80095276
Wij mogen de buggy ook voor nop meenemen. Heb verders alleen een tas voor onderweg met pampers/doekjes, sapje en een kaakje en meer niet. Dus een handbagage en klaar de rest neemt mijn lief mee met de auto.
pi_80095621
Wij verwachten ons 3e kindje eind juni, dus dit jaar gaan we alleen in het najaar even weg. Volgend jaar gaan we lekker vliegen naar Italië en huren we een groot huis nabij of aan het strand waar we gezellig kunnen verblijven.
  donderdag 8 april 2010 @ 22:03:43 #44
105888 renzell
pi_80102638
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:46 schreef miss_sly het volgende:
ow, wij gaan niet iets heel bijzonders doen: wij gaan een weekje met mijn ouders naar Turkije, een kindvriendelijke all in resort. Met Senna zo klein zie ik het niet zo zitten om echt te reizen en aan een camping heeft ze nog niets. Mijn ouders vinden eht ook hartstikke leuk en hebben al gezegd dat we ook wel een excursie ofzo kunnen doen en zij dan wel op Senna letten die dag. Zij hebben de excursies daar al gedaan, en die waren best leuk, geloof ik. Verder lekker relaxen, genieten van de zon en lezen.

Volgend jaar denk ik dat we een leuke camping op gaan zoeken
Klinkt heerlijk hoor! Niks mis mee, lijkt mij. En het gaat echt fijn zijn als je een keer samen weg kunt op zo'n excursie. Best luxe soms hè, ouders.
pi_80102879
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:30 schreef k_i_m het volgende:
De wagen mag best mee in het vliegtuig, alleen niet als handbagage. Maar dat wil je ook helemaal niet. Gewoon een doek meenemen voor de overbrugging tussen het inleveren en het vliegtuig in-/uitstappen . Onze Buzz is al de halve wereld overgevlogen zonder problemen .
Maar dat lijkt me nou juist wel fijn, om een klein buggy'tje mee te nemen tot aan de gate. Ik denk niet dat ikzelf maar ook Wolf niet, het prettig vind in een draagdoek een aantal uren als je eenmaal douane door bent, en met ergens zitten/wc gaan vind ik een doek ook niet zo handig.

edit: of bedoelde je dat ook
  donderdag 8 april 2010 @ 22:10:29 #46
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_80103014
Wij hebben een buggy van de Prenatal en ik vind hem ideaal... en niet belachelijk duur.

Books, wat jammer dat E niet van autorijden houdt, is toch wat minder gezellig zo'n opgesplitst gezelschap.

Het duurt nog ruim 3 maanden voordat wij op vakantie gaan... maar ik heb er wel zin in.
Make love, not war ☮
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 22:13:37 #47
45833 crew  Fogel
pi_80103176
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:08 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me nou juist wel fijn, om een klein buggy'tje mee te nemen tot aan de gate. Ik denk niet dat ikzelf maar ook Wolf niet, het prettig vind in een draagdoek een aantal uren als je eenmaal douane door bent, en met ergens zitten/wc gaan vind ik een doek ook niet zo handig.

edit: of bedoelde je dat ook

Tot aan de gate is meestal geen probleem, dan krijg je bij de balie gewoon een label op je buggy, ding gaat het ruim in, en wordt bij aankomst er weer uitgehaald zodat je die meteen weer toegankelijk hebt (en in sommige gevallen komt de buggy pas op de baggageband weer tevoorschijn).
pi_80103199
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:10 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben een buggy van de Prenatal en ik vind hem ideaal... en niet belachelijk duur.

Het duurt nog ruim 3 maanden voordat wij op vakantie gaan... maar ik heb er wel zin in.
Kijk, das handig om te horen, ik ga volgende week Prenatal buggy vd aanbieding dus kopen

hier over 4 maanden, maar zoooo verschrikkelijk veel zin! Ook wel spannend.
Ik heb gewoon ZO veel zin dat ik al een checklist aan het maken ben, gewoon om al in de sfeer te komen
toch moet je best een extra vracht zooi meeslepen met een baby erbij
  donderdag 8 april 2010 @ 22:15:39 #49
114177 Diaan73
pi_80103303
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:14 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Kijk, das handig om te horen, ik ga volgende week Prenatal buggy vd aanbieding dus kopen

Ik heb gewoon ZO veel zin dat ik al een checklist aan het maken ben, gewoon om al in de sfeer te komen
Prima keus lijkt me.
Ja, is ook veel... wij hebben ook nog een Twan.. maar dat is wel wat makkelijker.
Make love, not war ☮
  vrijdag 9 april 2010 @ 07:26:21 #50
105888 renzell
pi_80111567
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:14 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Buggy's kun je inderdaad meestal meenemen tot aan de gate Poppejans. Wij hebben in ieder geval best veel vluchten gemaakt waarbij at het geval was. Sterker nog; ik heb nog nooit meegemaakt dat het anders was.

En je moet inderdaad best veel meenemen met een klein kind. Maar toch is het ook wijs je af te vragen wat je wérkelijk nodig hebt. 10 rompers: kan. Maar met 3 lukt het ook. Luiers kun je meestal op de plek van bestemming kopen en jullie zijn zelf het meest interessante speelgoed van alles, vergeet dat niet. Hoe oud is jullie kindje als je vertrekt?
pi_80111784
Ik vind het wel meevallen wat wij nu mee moeten nemen voor Seb. Maar dan ben ik ook wel inderdaad zo kritisch als Renzell zegt. Hoewel ik veel te veel kleren mee neem. Maar het eerste jaar dacht ik nog dat ik een aankleedkussen en zo mee moest nemen.
Met de wintersport sleepte ik nog een hoop speelgoed mee maar dat doe ik van de zomer ook niet meer. Hij heeft er niks mee gedaan. Een paar kleine dingen is prima.
  vrijdag 9 april 2010 @ 08:09:15 #52
105888 renzell
pi_80111968
Precies, bovendien kun je altijd wel ergens ter plaatse iets op de kop tikken. En als je van plek naar plek reist, laat je dat speelgoed achter en koop je op de nieuwe bestemming weer een nieuw, plastic prul. Easy does it.
  vrijdag 9 april 2010 @ 08:37:55 #53
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_80112291
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 07:52 schreef Estrys het volgende:
Ik vind het wel meevallen wat wij nu mee moeten nemen voor Seb. Maar dan ben ik ook wel inderdaad zo kritisch als Renzell zegt. Hoewel ik veel te veel kleren mee neem. Maar het eerste jaar dacht ik nog dat ik een aankleedkussen en zo mee moest nemen.
Met de wintersport sleepte ik nog een hoop speelgoed mee maar dat doe ik van de zomer ook niet meer. Hij heeft er niks mee gedaan. Een paar kleine dingen is prima.
Wij nemen telkens één tas speelgoed mee met wat simpele dingen. Kleurpotloden, een schets- en kleurboek, wat boekjes, een spelletje als Memory, een bal, een strandsetje (schepje, emmertje) en dan is het eigenlijk al genoeg.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 09:24:23 #54
5428 crew  miss_sly
pi_80113222
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:03 schreef renzell het volgende:

[..]

Klinkt heerlijk hoor! Niks mis mee, lijkt mij. En het gaat echt fijn zijn als je een keer samen weg kunt op zo'n excursie. Best luxe soms hè, ouders.
Niks mis mee, idd. En heerlijk luxe, die ouders. Iedereen vindt het leuk, iedereen geniet, dus iedereen blij

Speelgoed had ik niet eens aan gedacht nog We zullen idd wel wat mee moeten nemen. Kleertjes enzo was ik ook neit van plan veel mee te nemen, maar luiers...is dat niet handiger om die mee te nemen? Je hebt toch een probleem als ze niet te verkrijgen zijn
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:35:45 #55
105888 renzell
pi_80113523
Toen wij met Juul op reis gingen was hij 's nachts nog niet zindelijk. Toen hebben we huel vuel luiers in onze backpacks gepropt. Maar Juul was dan ook een grote, blonde reus van bijna 4. Die maten verkochten ze daar niet meer. Toen de luiers op waren, moesten we over op formaatje ballenknijper.

Maar in Turkije hebben ze écht Senna's maat wel! En luiers zijn er sowieso, de kinderen daar hebben die immers ook nodig. Of je er ook Pamper, Huggy of andere dure merken vindt, valt alleen te betwijfelen.
Aan de andere kant; jullie gaan maar een weekje, toch? Dan zijn ze wel mee te nemen waarschijnlijk. Maar je hoeft écht niet bang te zijn dat je ze daar niet kunt vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door renzell op 09-04-2010 13:09:41 ]
pi_80113721
Misschien eens rondzoeken op internet miss_sly. Wij gaan naar curacao en ik las dat daar de luiers in verhouding tot hier een stuk duurder zijn, die neem ik dus gewoon zelf mee.
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 12:57:34 #57
45833 crew  Fogel
pi_80120155
Hoeveel pakken verwacht je te gebruiken?? Je gaat op vakantie... maakt het echt veel uit als in een week of twee tijd bv 10-15¤ meer kwijt bent aan luiers? Is dat het gesleep naar Curacao echt waard?
Een paar luiers voor onderweg en de eerste dag, da's begrijpelijk, maar voor een hele vakantie kan ik niet begrijpen.
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:26:15 #58
14746 k_i_m
pi_80121258
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:13 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tot aan de gate is meestal geen probleem, dan krijg je bij de balie gewoon een label op je buggy, ding gaat het ruim in, en wordt bij aankomst er weer uitgehaald zodat je die meteen weer toegankelijk hebt (en in sommige gevallen komt de buggy pas op de baggageband weer tevoorschijn).
Dit ja. Je mag alleen niet met de wagen de slurf in. Bij het daadwerkelijke boarden moet je de wagen laten liggen, en ga jij het vliegtuig in. Je mag gewoon door de douane met de wagen, en je mag gewoon rondrijden tot je het vliegtuig ingaat.

Het enige wat niet altijd hetzelfde is, is het punt waar je hem terugkrijgt. Soms krijg je hem op de band bij de koffers terug, en soms hebben ze hem als je het vliegtuig uit komt lopen al gelijk weer klaarliggen. Maar dat doen ze met "gewone" buggy's ook. Die gaan ook niet mee als handbagage, over het algemeen. Dan kies ik 100 keer liever mijn eigen lekkere wagen dan een buggy .
In my life
Why do I smile
pi_80121670
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:57 schreef Fogel het volgende:
Hoeveel pakken verwacht je te gebruiken?? Je gaat op vakantie... maakt het echt veel uit als in een week of twee tijd bv 10-15¤ meer kwijt bent aan luiers? Is dat het gesleep naar Curacao echt waard?
Een paar luiers voor onderweg en de eerste dag, da's begrijpelijk, maar voor een hele vakantie kan ik niet begrijpen.
Als ik toch nog ruimte heb in mijn koffer, waar ik wel vanuit ga, dan besteedt ik dat geld liever uit aan andere dingen en neem ik gewoon de luiers mee waarvan ik zeker weet dat hij geen uitslag krijgt aangezien hij dat nogal snel heeft.
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:41:31 #60
114177 Diaan73
pi_80121800
Tip: luiers her en der door de koffer verspreiden, dat neemt minder ruimte in dan een hele pak er in stoppen. Althans vind ik.
Make love, not war ☮
pi_80122044
(Vacuumzakken van Balbo, bij blokker of marskramer!! Oprollen, lucht eruit... werkt als een trein! Iig voor kleding, luiers zou ik er niet in oprollen denk ik. Gewicht wordt er helaas niet minder op )
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:58:01 #62
105888 renzell
pi_80122410
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:48 schreef Pyttpytt het volgende:
(Vacuumzakken van Balbo, bij blokker of marskramer!! Oprollen, lucht eruit... werkt als een trein! Iig voor kleding, luiers zou ik er niet in oprollen denk ik. Gewicht wordt er helaas niet minder op )
Wat een slimme tip zeg! Nooit aan gedacht.
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 14:00:35 #63
5428 crew  miss_sly
pi_80122490
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:26 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dit ja. Je mag alleen niet met de wagen de slurf in. Bij het daadwerkelijke boarden moet je de wagen laten liggen, en ga jij het vliegtuig in. Je mag gewoon door de douane met de wagen, en je mag gewoon rondrijden tot je het vliegtuig ingaat.

Het enige wat niet altijd hetzelfde is, is het punt waar je hem terugkrijgt. Soms krijg je hem op de band bij de koffers terug, en soms hebben ze hem als je het vliegtuig uit komt lopen al gelijk weer klaarliggen. Maar dat doen ze met "gewone" buggy's ook. Die gaan ook niet mee als handbagage, over het algemeen. Dan kies ik 100 keer liever mijn eigen lekkere wagen dan een buggy .
Wij vliegen vanaf Eindhoven, dus een slurf hebben ze daar niet

Maar ik vind het toch wat eng om met mijn gewone Bee de gok te wagen. Als ze wel moeilijk doen, kost het extra geld (dat vind ik niet zo erg, alleen jammer), maar dan moet ie dus mee als bagage enzo, en de vraag is maar net hoe je hem dan terugkrijgt.
pi_80122694
Heerlijk al die vakantieplannen!!
Nog 3 weken en dan zitten wij in de auto naar Italie!
Weet iemand of er potjes babyvoeding te krijgen is in Italie? Of moet ik het zelf meenemen? Tess is bijna 11 maanden als we gaan, maar kan nog niet alles mee-eten. Of is het slimmer een staafmixe mee te nemen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:08:44 #65
105888 renzell
pi_80122772
Potjes hebben ze absoluut Vicky. Maar als een staafmixer kán, is dat helemaal fijn denk ik. Kun je gewoon maken waarvan je zeker weet dat ze het eet.
pi_80122807
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:08 schreef renzell het volgende:
Potjes hebben ze absoluut Vicky. Maar als een staafmixer kán, is dat helemaal fijn denk ik. Kun je gewoon maken waarvan je zeker weet dat ze het eet.
*staafmixer op lijstje zet*

thanx!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 14:21:52 #67
5428 crew  miss_sly
pi_80123260
Ik was van plan voor de zekerheid ene paar potjes mee te nemen, maar eigenlijk gewoon met groente en fruit te proberen het daar hetzelfde te doen als thuis. Zou dat te optimistisch zijn?
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:31:24 #68
114177 Diaan73
pi_80123562
Ik zou zoiezo een paar potjes meenemen, doen wij ook, ondanks dat Lennon met ons mee-eet. Helemaal in Turkijke waar je toch sneller aan de diarree oid gaat en je moet uitkijken met water.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 14:38:16 #69
5428 crew  miss_sly
pi_80123811
Als het goed is, krijgt ze dan nog bv, dus vocht maak ik me het minste zorgen over
en water uit een flesje kan wel, toch?

maar wat fruit (ze hebben vaak heerlikje banaantjes en aardbeien) en wat eenvoudige groente zou dat kwaad kunnen? ik neem er sowieso wel een paar mee, hoor
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 14:43:28 #70
45833 crew  Fogel
pi_80123983
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:38 schreef miss_sly het volgende:
Als het goed is, krijgt ze dan nog bv, dus vocht maak ik me het minste zorgen over
en water uit een flesje kan wel, toch?

maar wat fruit (ze hebben vaak heerlikje banaantjes en aardbeien) en wat eenvoudige groente zou dat kwaad kunnen? ik neem er sowieso wel een paar mee, hoor
Potjes of fruit? Indien het laatste moet je eerst even kijken of er geen restricties zijn voor het meenemen van fruit, is in een aantal landen nl wel het geval.
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 14:48:45 #71
5428 crew  miss_sly
pi_80124135
potjes natuurlijk ik ga geen vers fruit meenemen, dat lijkt me neit echt heel fijn in de koffer enzo.
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 14:49:34 #72
45833 crew  Fogel
pi_80124157
Goedzo... maar ik moet twijfelen als zie wat mensen hier allemaal mee willen nemen
pi_80124421
Miss, volgens mij kan dat best, gewoon verse groenten en fruit, alleen alles altijd schillen.

Dat waren wij ook van plan om te doen, gewoon lokale groenten en fruit geven, maar onze plannen zijn weer veranderd.
We komen er gewoon niet uit, rondreizen langs de kust van Kroatie met baby en openbaar vervoer en dan in vakantiehuisjes/stacaravans etc slapen en onderweg nog bij vrienden die daar wonen langs. Het werd allemaal een beetje veel.

Vooral omdat vriendlief zijn zinnen heeft gezet op minimaal 6 weken maar liever 2 maanden weg. We zijn al 3-4 jaar niet meer weggeweest op wat kleine uitstapjes na. Dus we mogen. Maar geen oneindig budget....

Nu denken we aan een reis langs de Zeeuwse en Belgische kust. Met tent en old-timer.

Maar goed, pin me nergens op vast, het kan nog alle kanten op.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:59:45 #74
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80124488
Ik ben er ook uit voor de vakantie .

Hier in de buurt zet ik een tent op, op gewoon een mooie camping met water, zand en speeltuin (moet nog uitzoeken wat precies), en dan overdag daarheen en 's nachts lekker thuis slapen met de twee kleintjes .
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:21:33 #75
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80127809
miss_sly, ik zou me geen zorgen maken dat je je mooie buggy niet terug krijgt en gewoon een fijne wagen meenemen! Wordt gewoon getagged, en ik ben nog nooit mijn buggies misgelopen Aan de gate (of voor het vliegtuig) neerzetten, en dan vind je hem later wel weer terug. Ik heb heel wat stellen met schitterende wagens zien rondkarren, dus je bent niet de enige, en net als bagage, je gaat er niet van uit dat je die kwijtraakt, en als het gebeurd, dan kunnen ze je, middels de tag, wel weer vinden..
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_80129451
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 07:26 schreef renzell het volgende:

En je moet inderdaad best veel meenemen met een klein kind. Maar toch is het ook wijs je af te vragen wat je wérkelijk nodig hebt. 10 rompers: kan. Maar met 3 lukt het ook. Luiers kun je meestal op de plek van bestemming kopen en jullie zijn zelf het meest interessante speelgoed van alles, vergeet dat niet. Hoe oud is jullie kindje als je vertrekt?
Dat is zeker zo, ik ga het ook niet overdrijven. Luiers had ik idd al bedacht daar te kopen, en alleen een aantal in de handbagage te hebben, zoiets scheelt al enorm qua kofferinhoud.
En er zit zelfs een wasmachine in het appartement, dus dat is IDEAAL!
Hij is als we op vakantie gaan 8 maanden
  zondag 18 april 2010 @ 20:28:25 #77
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80457166
Heeft iemand leuke tips voor tijdens onze vakantie in Limburg? We zitten ongeveer ter hoogte van Roermond
  Moderator zondag 18 april 2010 @ 20:32:31 #78
45833 crew  Fogel
pi_80457348
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand leuke tips voor tijdens onze vakantie in Limburg? We zitten ongeveer ter hoogte van Roermond
Even in Arcen bij de kasteeltuinen kijken kan nooit kwaad. http://www.kasteeltuinen.nl/
  zondag 18 april 2010 @ 20:34:17 #79
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80457429
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Even in Arcen bij de kasteeltuinen kijken kan nooit kwaad. http://www.kasteeltuinen.nl/
Leuk! Dank je...
pi_80536323
Even tvp, morgen ff lezen
  woensdag 21 april 2010 @ 11:42:08 #81
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80553907
Deze ook nog maar een schopje dan? Voor wie wil!
pi_80554305
Ik ben heel erg toe aan vakantie.. maar er komt ook een verbouwing aan dus dat gaat ook veel geld kosten.
Misschien na de verbouwing een midweekje landal ofzo om uit te rusten
pi_80554390
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben heel erg toe aan vakantie.. maar er komt ook een verbouwing aan dus dat gaat ook veel geld kosten.
Misschien na de verbouwing een midweekje landal ofzo om uit te rusten
Niet dat een midweekje Landal nou zo goedkoop is De prijzen van die parken slaan nergens op. Voor de prijs van een midweek in zo'n park zit ik twee weken in Italie
  woensdag 21 april 2010 @ 11:58:32 #84
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80554526
ja dat klopt wel Estrys, bij landal is mijn ervaring dat je niet te vroeg moet boeken en zeker niet in een schoolvakantie . De parken van hogeboom zijn ook super hoor, en iets minder duur dan landal
  woensdag 21 april 2010 @ 12:07:25 #85
14746 k_i_m
pi_80554780
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:21 schreef Basboussa het volgende:
miss_sly, ik zou me geen zorgen maken dat je je mooie buggy niet terug krijgt en gewoon een fijne wagen meenemen! Wordt gewoon getagged, en ik ben nog nooit mijn buggies misgelopen Aan de gate (of voor het vliegtuig) neerzetten, en dan vind je hem later wel weer terug. Ik heb heel wat stellen met schitterende wagens zien rondkarren, dus je bent niet de enige, en net als bagage, je gaat er niet van uit dat je die kwijtraakt, en als het gebeurd, dan kunnen ze je, middels de tag, wel weer vinden..
Daarom. Onze wagen heeft zelfs Curacao overleefd in één stuk. Wat altijd wel weer grappig is dat je mensen met "hun eigen wagen" er gelijk uithaalt als buitenlander in landen buiten de Benelux.

We hebben een keer gehad dat we met mensen bij de band stonden te wachten die precies dezelfde wagen hadden. Alleen zij met gloednieuwe wagen en baby, en wij met iets minder gloednieuwe wagen en kind van anderhalf. Waren ze helemaal panisch dat we misschien per ongeluk onderdelen zouden verwisselen met hun wagen .

"Nee meneer, wij hebben er stickers op. En u ook, als het goed is . "

[ Bericht 0% gewijzigd door k_i_m op 21-04-2010 13:03:55 ]
In my life
Why do I smile
pi_80555537
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:28 schreef mikoxx het volgende:
-Kasteelpark in Born is wel leuk, hebben ze een minidierentuin achtig iets
-En anders het Gaiapark, leuke dierentuin..is wel een minuutje of 40 rijden vanuit roermond, maar dan heb je ook wat
-Valkenburg naar de grotten/ terasjes
-Wandelen op de Meinweg
- Shoppen in het Retailpark enzo
- In Posterholt (vlakbij roermond) ligt een indoor speeltuin Peewee of zoiets, schijnt erg leuk te zijn)
- In Roermond zelf ligt een speeltuin buiten, gingen we vroeger met schooluitjes heen, Kitskesberg heet het..weet niet wat het tegenwoordig is.
- Bij de Leisterd in roggel (20 minuten van Roermond) hebben ze als ik me niet vergis een speeltuin en zwembad wat wel de moeite waard is.
als me nog iets invalt kom ik hier nog wel even terug
pi_80557507
Landal heeft zeer vaak parken in de aanbieding voor maar 99 euro v midweek (wat dan totaalbedrag iets van 130 euro wordt) volgens mij is dat de goedkoopste bungalowketen
Ik google en vergelijk me altijd suf, maar kom altijd bij Landal uit
pi_81422724
Ik heb zojuist onze vakantie van september geboekt

Wij gaan naar een huisje in zuid-oost engeland. Met de (bak)fiets
Vanaf hier naar hoek van holland, dan met de ferry naar harwich en dan nog zo'n 40km fietsen naar een huisje.
Super veel leuke dingen in de buurt... 1 uur treinen naar london liverpoolstreet, Dus ook 1 of 2 daagjes london.
Helemaal zin in!!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:09:41 #89
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_81423235
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:55 schreef p_iglet het volgende:

Vanaf hier naar hoek van holland, dan met de ferry naar harwich en dan nog zo'n 40km fietsen naar een huisje.
Super veel leuke dingen in de buurt... 1 uur treinen naar london liverpoolstreet, Dus ook 1 of 2 daagjes london.
Helemaal zin in!!
Wat een geweldig idee! Met de bakfiets! Leuk!
pi_81423272
Leuk p_iglet!!
Al zou t niets voor mij zijn maar wel een hele belevenis!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:27:22 #91
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_81423898
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:55 schreef p_iglet het volgende:

Helemaal zin in!!
Oh gaaf!! Dat heb ik ooit eens als schoolreisje gedaan. (naar Canterbury) zó mooi daar. Alleen wel veel heuvels.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:45:45 #92
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_81424596
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:27 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Oh gaaf!! Dat heb ik ooit eens als schoolreisje gedaan. (naar Canterbury) zó mooi daar. Alleen wel veel heuvels.
Canterbury is heel erg leuk! Daar zijn wij vorig jaar nog een paar dagen geweest.
Leuk p_iglet! En wat gewaagd, met de bakfiets!
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:15:35 #93
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81425567
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

Niet dat een midweekje Landal nou zo goedkoop is De prijzen van die parken slaan nergens op. Voor de prijs van een midweek in zo'n park zit ik twee weken in Italie
Moet je precies tussen Sinterklaas & Kerst gaan.
Dan is het 99,- voor een 4 tot 5 pers. huisje.

Centerparcs & andere bungalow parken zijn sowiezo in de winter veel leuker.
Lekker met openhaardje aan fonduen.
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 18:24:20 #94
45833 crew  Fogel
pi_81425894
Plan toch maar weer eens veranderd. Niet naar Östersund of Oslo, maar heb nu een apartement bij Lillehammer in de buurt geboekt. 3 slaapkamers, 2 badkamers (waarvan 1 met sauna), woonkamer en keuken en dat voor slechts zo'n 100¤ per dag
pi_81427906
Dat klinkt ook heerlijk Fogel!!!

Wij zitten niet in de buurt van canterbury, dat is per fiets veel te ver vanaf harwich...
Wij gaan naar de regio colchester. Daar is het volgens mij een stuk vlakker.

De prachtige fietsrouteplanner van de regio die ik vond geeft over de hele route een maximaal hoogte verschil aan van 60m en zelfs de mogelijkheid voor de meest vlakke route... Dat lijkt me zeer acceptabel, ook per bakfiets..
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:28:54 #96
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_81428288
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:19 schreef p_iglet het volgende:
Dat klinkt ook heerlijk Fogel!!!

Wij zitten niet in de buurt van canterbury, dat is per fiets veel te ver vanaf harwich...
Wij gaan naar de regio colchester. Daar is het volgens mij een stuk vlakker.

De prachtige fietsrouteplanner van de regio die ik vond geeft over de hele route een maximaal hoogte verschil aan van 60m en zelfs de mogelijkheid voor de meest vlakke route... Dat lijkt me zeer acceptabel, ook per bakfiets..
Wij hebben het ook gefietst. Ging prima hoor. En helemaal niet zo ver. We zijn de dag erna ook nog weer terug gefietst omdat we bij de toennog in aanbouw zijnde tunnel moesten kijken. Bedenk me nu dat wij dus op Dover voeren, en niet op Harwich
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:40:07 #97
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81452062
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

-Kasteelpark in Born is wel leuk, hebben ze een minidierentuin achtig iets
-En anders het Gaiapark, leuke dierentuin..is wel een minuutje of 40 rijden vanuit roermond, maar dan heb je ook wat
-Valkenburg naar de grotten/ terasjes
-Wandelen op de Meinweg
- Shoppen in het Retailpark enzo
- In Posterholt (vlakbij roermond) ligt een indoor speeltuin Peewee of zoiets, schijnt erg leuk te zijn)
- In Roermond zelf ligt een speeltuin buiten, gingen we vroeger met schooluitjes heen, Kitskesberg heet het..weet niet wat het tegenwoordig is.
- Bij de Leisterd in roggel (20 minuten van Roermond) hebben ze als ik me niet vergis een speeltuin en zwembad wat wel de moeite waard is.
als me nog iets invalt kom ik hier nog wel even terug
Hihi, we gaan naar de Leistert! Dank je voor je tips!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:01:57 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_81452630
Wat een supervakantie P_iglet
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:44:54 #99
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_81455527
Piglet dat klinkt echt als een lekkere en mooie vakantie. Mijn schoonzus vroeg ook wanneer wij weer naar Engeland kwamen maar toen hadden we net geboekt voor Italie dus gaan we waarschijnlijk aan het eind van het jaar een paar dagen naar hun toe. Is ook echt een schitterend land.

Wij gaan over een krappe vier weken lekker 18 dagen naar Italie en we gaan het toch proberen met de auto met E want ze heeft een megaspurt gemaakt de laatste drie weken en lijkt nu ineens door te hebben dat je naar buiten kan kijken en ook ipv mopperen en schreeuwen ook kan spelen in de auto (incl. een proefrit naar Antwerpen anders hadden we het niet aangedurfd). We hebben wel bij Augsburg een overnachting geboekt en voor terug een hotel in Frankfurt zodat we de andere dag nog vierhonderd hoeven te rijden en de eerste dag rond een uur of twee/drie bij het hotel zijn zodat het niet meteen een hele lange rit is en dan lekker 14 volle dagen aan het Levicomeer waar het nu al 20+ graden is. Ik zie ons er al helemaal zitten met tent en alles en een nichtje van ons komt even overvliegen vier daagjes via Venetie/Treviso airport en betaalde welgeteld 22 euro retour omdat ze geen bagage meeneemt.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:15:08 #100
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_81469149
Er was iemand die het had over warmte met een baby van 13 (als ik me niet vergis) maanden.
Wij zijn net teruggekomen uit Malta waar het 26 graden was (ja ja echt waar, ik ben bruin geworden!!!) en ons meisje (bijna 11 maanden)heeft totaal geen last gehad van de warmte, de laatste dag had ze wel wat hittebultjes, maar dat was het dan ook.... We hadden geen airco in het appartement, maar het lag in het soutterrain, dus was wel iets koeler dan op de begane grond.
Trouwens, ik kan iedereen aanraden met kleine kinderen naar Malta te gaan. De mensen (en vooral de mannen) zijn dol op kinderen en zij zullen er zeker voor zorgen dat jullie schatjes geëntertained worden. Echt een heerlijke vakantie gehad, boven verwachting......
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')