Vanaf 2 jaar moeten ze op een eigen stoel, maar tot 2 jaar mogen ze (tegen een zeer aantrekkelijke prijs) bij paps en mams op schoot. Ik heb nog nooit met mijn eigen 2 jarige gevlogen (die is nog geen 2 immers), dat doe ik volgend jaar waarschijnlijk, maar hier is de ervaring: hoe jonger, hoe makkelijker. Ik heb wel al gevlogen met een vriendin mee, en die had toen een 2 jarige en een 6 maanden oude baby bij zich. Overstappen is geen pretje, want een vliegveld is zeer interessant en chaotisch, en lange rijen zijn een crime. Natuurlijk probeert het personeel je zoveel mogelijk te hulp te springen, maar ik zou toch overstappen ed proberen te voorkomen. Wij waren 2 jarige bijna kwijt, want die was tussen twee plantenbakken doorgegliptquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:17 schreef mikoxx het volgende:
Limburg met kids is goedgekeurd! Wij zaten op camping 'de Leistert' in Roggel, supercamping, netjes, schoon en we hadden eht weer ook nog mee! Geweldig dus.
Wie heeft er hier ervaring met vliegen, met kindjes van 2 jaar? Is dat wat? En zo ja, waar ga je dan naartoe?
Als je dan toch aan een vakantie denkt, hou dan wel in de gaten dat veel vakantievluchten pas op het laatste moment een tijd doorgeven, en die is vaak niet zo praktische voor jonge kinderen, zeg maar midden in de nacht, erg vroeg 's morgens ed. Dat lijkt mij echt niet prettig, en ik zou liever wat meer betalen voor een vlucht op gunstige tijden, dan 3 uur met hangerige en vervelende kinderen 'vast te zitten' in een vliegtuig. Let ook op dat veel vakantievluchten goedkoop zijn voor een reden, geen entertainment aan boord (tv schermpje/speeltjes voor de kinderen), terwijl de wat duurdere vluchten dit wel hebben. Ook is het personeel bij wat 'duurdere' vluchten vaak wat klantvriendelijker ingesteld, wat heel erg kan schelen als je opeens twee luiers moet verschonen en zelf ook nog een sanitaire stop wil maken of iets in die trant....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:43 schreef mikoxx het volgende:
Basboussa, dat zijn wel praktische tips, dank je!
We zijn een beetje aan het orienteren wat we willen volgend jaar (ja ik weet, t duurt nog heeeeel lang, maar voorpret kan altijd toch) of we dus gaan vliegen (voor t eerst, ook voor onszelf) of toch maar weer naar de camping. Als we dat laatste doen, willen we waarschijnlijk met de vouwwagen gaan, naar t zuiden (waar t weer over t algemeen ietsje beter is dan in ons kikkerlandje)
Bedoelde meer tot een jaar of 3. Ik vind het nu met 28 ook wel wat makkelijker dan toen ik 14 was...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:52 schreef Fogel het volgende:
En hoe jonger hoe makkelijker ben ik het niet mee eens... het was een stuk makkelijker om met 2 5-jarigen te vliegen die gewoon bij de security check zelf hun jas uit doen en de (mini)rolkoffer op de band legge zonder dat ik het moet vragen, en die zonder hulp hun plek opzoeken in het vliegtuig, rustig gaan zitten en de gordel aandoen zogauw het lampje van gordels aan gaat branden.... en dat dus ipv dat ik bij alles moet assisteren, wat nodig was toen ze kleiner waren.
Met 2 5 jarigen en 1 3 jarige alleen (dus ik alleen met 3 kinderen) vliegen was geen probleem, ook niet een half jaar geleden. Tussen de 2 en 3 jaar maakt wat mij betreft niet zoveel uit qua "moeilijkheidsgraad", alleen wel grondig veel in de prijsquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:55 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Bedoelde meer tot een jaar of 3. Ik vind het nu met 28 ook wel wat makkelijker dan toen ik 14 was...Babies zijn makkelijk, maar peuters kunnen echt een drama zijn....
Ja, de prijs....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met 2 5 jarigen en 1 3 jarige alleen (dus ik alleen met 3 kinderen) vliegen was geen probleem, ook niet een half jaar geleden. Tussen de 2 en 3 jaar maakt wat mij betreft niet zoveel uit qua "moeilijkheidsgraad", alleen wel grondig veel in de prijs
jen wilde niet op schoot. Daar begon het mee. Dan wachten tot iedereen is ingestapt.... Net voor het taxieen, poepbroek. Kut! Wachten tot je mag lopen, uiteraard moet je dan je spullen hebben. Gezucht. Klein hokje, verschonen. Zweten, schelden, gelukt. Terug naar de plek. Spullen weer opbergen, gezucht. Kind wil nog niet op schoot, gillen. Blikken. Dvd speler pakken, gezucht. Ga zo maar door. Nee, de volgende keer ga ik echt voor aparte stoelen. Boeit me geen reet dat ik dan moet dokken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:49 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Duidelijk!Enne.... waarom vond je dat?
Alleen wel vette pecht dat je bij start en landen het kind toch echt op schoot moet hebbenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
jen wilde niet op schoot. Daar begon het mee. Dan wachten tot iedereen is ingestapt.... Net voor het taxieen, poepbroek. Kut! Wachten tot je mag lopen, uiteraard moet je dan je spullen hebben. Gezucht. Klein hokje, verschonen. Zweten, schelden, gelukt. Terug naar de plek. Spullen weer opbergen, gezucht. Kind wil nog niet op schoot, gillen. Blikken. Dvd speler pakken, gezucht. Ga zo maar door. Nee, de volgende keer ga ik echt voor aparte stoelen. Boeit me geen reet dat ik dan moet dokken.
ja, maar dag is dan heel even. En niet 2 uur lang.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen wel vette pecht dat je bij start en landen het kind toch echt op schoot moet hebben
Wij zijn vorig jaar mei met Linde naar Mallorca gegaan. Totaal geen probleem. Had vooraf een tas met zooi ingeslagen bij zeeman/wibra/action en ik was na afloop van de vlucht een volleerd animator, maar he het ging prima! Terugreis was pas 's avonds laat, maar we hebben haar toen 's middags extra lang laten slapen en het was ook geen probleem.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:17 schreef mikoxx het volgende:
Limburg met kids is goedgekeurd! Wij zaten op camping 'de Leistert' in Roggel, supercamping, netjes, schoon en we hadden eht weer ook nog mee! Geweldig dus.
Wie heeft er hier ervaring met vliegen, met kindjes van 2 jaar? Is dat wat? En zo ja, waar ga je dan naartoe?
Aansluit wat betreft Sprookjescamping! Tot een jaar of zeven/acht is dit een geweldige plek om een lang weekend te zijn. Zomervakantie zou ik niet snel doen...quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:54 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Met kleine kinderen (peuters, kleuters) is de Sprookjescamping bij Hardenberg ook erg leuk!! Wij zijn hier afgelopen April geweest voor een week en ons peutertje heeft zich kostelijk vermaakt met alle activiteiten en sprookjes!
Las hier van alles over Landal.. Ik werk er zelf in de Horeca maar heb wel goede ervaringen met ouders en kinderen.. Vaak is er van alles te doen! Alles sluit op vroege tijden dus is het vaak al rond 2100/2200 uur helemaal rustig op het gehele park. Of het duur of goedkoop is weet ik niet zo goed..
Ze hebben Hannah en Bumpie nietquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:11 schreef joers1 het volgende:
Al je de Sprookjescamping leuk vind...dan moet je absoluut eens naar De Molenhof gaan kijken. Ik ben zowel op de Sprookjescamping (Rheeze - Hardenberg) als dezze Molenhof geweest en de laatstgenoemde is absoluut vele malen beter en gezelliger.
Vliegen met hele jonge kinderen zou IK nooit doen, maar dat is geheel persoonlijk
Hee, niet zo op de teentjes getrapt... Ik geef toch aan dat ik de website er erg goed uit vind zien. Ik weet alleen dat Isa de liedjes van de Sprookjescamping al maanden uit volle borst meezingt en het nu al heeft over volgend jaar. Dus gaan we dan ook weer die kant op.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:19 schreef joers1 het volgende:
ken jij de animatie / het verhaal rondom Mollie van de De Molenhof dan?
Ieder z'n ding overigens hoor..ik heb ze alleen beide mogen ervaren en mijn keus is snel gemaakt. En ik geef alleen een tip. Ieder z'n keuze
Maar als kind hier bij de oma's op bezoek moet is dat heeeeeeeeeeeel ver varen enzo...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:11 schreef joers1 het volgende:
Vliegen met hele jonge kinderen zou IK nooit doen, maar dat is geheel persoonlijk
Ik ben niet op mn tenen getrapt hoor....zoals ik duidelijk aangaf, geef ik alleen een tipquote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hee, niet zo op de teentjes getrapt... Ik geef toch aan dat ik de website er erg goed uit vind zien. Ik weet alleen dat Isa de liedjes van de Sprookjescamping al maanden uit volle borst meezingt en het nu al heeft over volgend jaar. Dus gaan we dan ook weer die kant op.
De Molenhof heb ik in mijn favorieten gezet trouwens
maar waarom is 't dan alleen leuk als je in zo'n stacaravan gaat? is er voor de tenten te weinig plaats of wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:43 schreef Sjeen het volgende:
Yelloh Le Ranolien in Perros-Guirec is een aanrader, mits je in de mobilhomes gaat zitten. De verhouding campingplaatsen/mobilhomes ligt vreselijk scheef. Van een 'echte' camping is helaas geen sprake meer. Beetje jammer, omdat de kampeersfeer daardoor ontbreekt. Maar verder heeft Isa zich er twee weken aan een stuk uitermate goed vermaakt
Wanneer gaan jullie? En waarheen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:48 schreef Ssserpente het volgende:
Een vraagje aan de Italiegangers: hebben jullie voor de zekerheid wat potjes meegenomen, of kun je die daar in de supermarkt halen? Of heb je ze helemaal niet nodig gehad?![]()
En enig idee of je in Noord Italie uit de kraan kunt drinken?
Verder nog tips & tricks?
Whoei! Zin in!![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:22 schreef trui het volgende:
verbania, haha. klinkt als een verzonnen land voor mensen met een ban.
Daar had een collega van Nils het ook al over!quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:32 schreef Sorbootje het volgende:
Ssserpente, in Verbania heb je een heel leuk restaurantje aan een pleintje. Je herkent het aan houten banken en een met jasmijn overgroeid terras. Daar MOET je eten. Punt uit! (helaas weet ik niet meer hoe het heet, maar mócht je het zien)
En potjes hebben ze wel, maar alleen héél fijn gepureerd, dus geen stukjes. De fruitpotjes zijn wel lekker
De meest goddelijke ijssalon daar zit in Cannobio. Zoveel ijs per bol dat één bolletje als genoeg is.Ze scheppen het dan ook met een spatel en niet zo'n lullig ijsschepje zoals bij ons. Het is het enige ijszaakje met een terras buiten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:21 schreef Ssserpente het volgende:
We gaan zaterdag weg, twee weken naar Verbania, Lago Maggiore. Heb er alleen nog maar goede verhalen over gehoord.![]()
Ik zou ze meenemen Ssserpente. Mijn ervaring is dat ze wel potjes hebben in de supermarkt maar alles zit in aparte potjes, groente, vlees, kaasquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:48 schreef Ssserpente het volgende:
Een vraagje aan de Italiegangers: hebben jullie voor de zekerheid wat potjes meegenomen, of kun je die daar in de supermarkt halen? Of heb je ze helemaal niet nodig gehad?![]()
En enig idee of je in Noord Italie uit de kraan kunt drinken?
Verder nog tips & tricks?
Whoei! Zin in!![]()
JJ, wij hebben naar Jordanie wel luiers meegenomen, maar maar 2 potjes ofzo. De luiers waren daar vn een echt mindere kwaliteit en daar ik niet graag een lekkende beeb op schoot heb, vond ik dat een goede investering. Ook zijn goede luiers daar heel erg duur, en moeilijk te vinden. Nu leef ik niet in de waan dat Marokko en Jordanie hetzelfde zijn, maar ik hoor vaker dat buiten Europa en N-Amerika kwaliteit vn luiers echt minder is. (In Sudan kon je het wel vergeten, daar hadden ze toen niet eens luiers, maar dat is een ander uiterste.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:33 schreef Jeetjejom het volgende:
Weet iemand hoe het zit in Marroko met luiers en potjes? We gaan eind september met Jorja naar Marokko en ze is dan 14 maanden. Op zich eet ze eigenlijk altijd gewoon met de pot mee, maar er zal altijd wel eens zo'n dag tussendoor komen dat het echt niet gaat.
Op Malta hebben we wat potjes gekocht en heeft ze met ons meegegeten verder, dat was prima te doen daar.
En daar kreeg je ook gewoon luiers, waren wel wat duurder dan hier, maar tja, je zit ook met je limiet aan kilo´s wat je mee mag slepen en voor 10 dagen luiers meeslepen is toch al meteen een behoorlijk gewicht (lijkt me)
Het sanitair voor de kampeerplaatsen was aan de magere kant. Voor mobile home is dat natuurlijk geen probleem, dan heb je eigen sanitair. En het is ook wel ander publiek dat zo'n accomodatie boektquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:18 schreef trui het volgende:
ach, 't is toch ook best leuk om eens een ander verhaaltje/animatieteam te zien lijkt me? wij kwamen afgelopen zomer voor 't eerst in aanraking met het fenomeen camping-animatie (op camping Duinoord te Ameland) en de kinderen vonden 't erg leuk.
[..]
maar waarom is 't dan alleen leuk als je in zo'n stacaravan gaat? is er voor de tenten te weinig plaats of wat bedoel je precies?
Op het kdv zijn ook kindjes van 4 maanden...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:20 schreef wickie het volgende:
Inderdaad totale afzondering hoeft niet echt, maar een baby van amper 4 maanden terwijl ze waarschijnlijk nog wel een met blaasjes zit, voelt voor mij net niet echt prettig.
Ze is hier ook naar het KDV geweest, daar heeft ze het ook opgepikt. Ik ga op zoek naar een ander particulier huisje waar niet een baby van 4 maanden zit
Hotel, we zijn er al eens eerder geweest. Vandaar deze keuze.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:15 schreef wickie het volgende:
Asyniur, waar gaan jullie heen aan het Gardameer? Camping? Huisje?
La baume in frejus... Is zuid frankrijk, nu prachtig weer.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:24 schreef miss_sly het volgende:
Misschien dat we dat ook nog eens bekijken dan, Basboussa, thanks!
le Brasil is namelijk gewoon vol wat betreft stacaravans/cottages in de week dat wij willenongelofelijk, want het is ontzettend buiten het seizoen, maar geen plek...dus toch maar op zoek naar iets anders.
Dat kan ja. Wij hebben het ook wel eens gedaan. Ze hadden alleen geen kinderbedjes toen. Wij hebben gewoon de kinderwagenbak gebruikt. Nu is Senna natuurlijk al een stuk groter dan Juul destijds (die was 4 maanden), dus misschien is een campingbedje wel handig. Als je dat bij je hebt tenminste. Anders kun je haar altijd nog gewoon tussen jullie in leggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef miss_sly het volgende:
Zal ik doen, Ticootje, en ze feliciteren met hun (achter)kleindochter
Er was dus nog plaats, dus wij gaan volgende week op vakantie
Vraagje: kunnen we gewoon ergens halverwege in zo'n formule 1 hotel overnachten met baby? En moeten we dan ons eigen campingbedje opzetten of hebben ze dat in zo'n hotel wel?
Gaaf plan hoor p_iglet!quote:Op woensdag 1 september 2010 13:42 schreef p_iglet het volgende:
Nog 2 weken!! Dan gaan wij ook heerlijk op vakantie!
Zoals pepijn al verteld aan iedereen die in zijn buurt komt "we gaan met de bakfiets, op de boot naar engeland".
Londen op treinafstand, treinenmuseum om de hoek, dierentuin in de buurt. En verder heerlijk niets doen!!
Ik heb er zin in!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |