abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81474472
Met kleine kinderen (peuters, kleuters) is de Sprookjescamping bij Hardenberg ook erg leuk!! Wij zijn hier afgelopen April geweest voor een week en ons peutertje heeft zich kostelijk vermaakt met alle activiteiten en sprookjes!

Las hier van alles over Landal.. Ik werk er zelf in de Horeca maar heb wel goede ervaringen met ouders en kinderen.. Vaak is er van alles te doen! Alles sluit op vroege tijden dus is het vaak al rond 2100/2200 uur helemaal rustig op het gehele park. Of het duur of goedkoop is weet ik niet zo goed..
Altijd blijven lachen... :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:17:49 #102
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85408132
Limburg met kids is goedgekeurd! Wij zaten op camping 'de Leistert' in Roggel, supercamping, netjes, schoon en we hadden eht weer ook nog mee! Geweldig dus.

Wie heeft er hier ervaring met vliegen, met kindjes van 2 jaar? Is dat wat? En zo ja, waar ga je dan naartoe?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:33:03 #103
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85408787
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:17 schreef mikoxx het volgende:
Limburg met kids is goedgekeurd! Wij zaten op camping 'de Leistert' in Roggel, supercamping, netjes, schoon en we hadden eht weer ook nog mee! Geweldig dus.

Wie heeft er hier ervaring met vliegen, met kindjes van 2 jaar? Is dat wat? En zo ja, waar ga je dan naartoe?
Vanaf 2 jaar moeten ze op een eigen stoel, maar tot 2 jaar mogen ze (tegen een zeer aantrekkelijke prijs) bij paps en mams op schoot. Ik heb nog nooit met mijn eigen 2 jarige gevlogen (die is nog geen 2 immers), dat doe ik volgend jaar waarschijnlijk, maar hier is de ervaring: hoe jonger, hoe makkelijker. Ik heb wel al gevlogen met een vriendin mee, en die had toen een 2 jarige en een 6 maanden oude baby bij zich. Overstappen is geen pretje, want een vliegveld is zeer interessant en chaotisch, en lange rijen zijn een crime. Natuurlijk probeert het personeel je zoveel mogelijk te hulp te springen, maar ik zou toch overstappen ed proberen te voorkomen. Wij waren 2 jarige bijna kwijt, want die was tussen twee plantenbakken doorgeglipt ;). En wij maar denken, dat past noooooooooooooooooit. Jawel dus.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:43:34 #104
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85409234
Basboussa, dat zijn wel praktische tips, dank je!
We zijn een beetje aan het orienteren wat we willen volgend jaar (ja ik weet, t duurt nog heeeeel lang, maar voorpret kan altijd toch ;)) of we dus gaan vliegen (voor t eerst, ook voor onszelf) of toch maar weer naar de camping. Als we dat laatste doen, willen we waarschijnlijk met de vouwwagen gaan, naar t zuiden (waar t weer over t algemeen ietsje beter is dan in ons kikkerlandje) :')
pi_85409416
Vliegen... Ik vond het een ramp!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:49:48 #106
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85409517
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:47 schreef Ticootje het volgende:
Vliegen... Ik vond het een ramp!
Duidelijk! :Y Enne.... waarom vond je dat?
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:49:59 #107
45833 crew  Fogel
pi_85409527
Bij de KLM betaal je tot 2 jaar maar 10% van de prijs van een volwassene, maar vanaf 2 jaar 90% van die prijs, best merkbaar verschil dus ;)

Ik heb vrij veel gevlogen met mijn tweeling, voordat ze 2 waren hadden ze er al een vlucht of 12 op zitten. Allemaal vluchten van 1 a 2 uur, en dat is heel goed te doen. Maargoed, denk dat het er ook een beetje mee te maken heeft hoeveel vliegervaring je zelf hebt... sommige mensen stressen nogal op vliegvelden omdat het groot en onbekend is ofzo.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:51:04 #108
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85409579
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:43 schreef mikoxx het volgende:
Basboussa, dat zijn wel praktische tips, dank je!
We zijn een beetje aan het orienteren wat we willen volgend jaar (ja ik weet, t duurt nog heeeeel lang, maar voorpret kan altijd toch ;)) of we dus gaan vliegen (voor t eerst, ook voor onszelf) of toch maar weer naar de camping. Als we dat laatste doen, willen we waarschijnlijk met de vouwwagen gaan, naar t zuiden (waar t weer over t algemeen ietsje beter is dan in ons kikkerlandje) :')
Als je dan toch aan een vakantie denkt, hou dan wel in de gaten dat veel vakantievluchten pas op het laatste moment een tijd doorgeven, en die is vaak niet zo praktische voor jonge kinderen, zeg maar midden in de nacht, erg vroeg 's morgens ed. Dat lijkt mij echt niet prettig, en ik zou liever wat meer betalen voor een vlucht op gunstige tijden, dan 3 uur met hangerige en vervelende kinderen 'vast te zitten' in een vliegtuig. Let ook op dat veel vakantievluchten goedkoop zijn voor een reden, geen entertainment aan boord (tv schermpje/speeltjes voor de kinderen), terwijl de wat duurdere vluchten dit wel hebben. Ook is het personeel bij wat 'duurdere' vluchten vaak wat klantvriendelijker ingesteld, wat heel erg kan schelen als je opeens twee luiers moet verschonen en zelf ook nog een sanitaire stop wil maken of iets in die trant.... :D
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:52:50 #109
45833 crew  Fogel
pi_85409662
En hoe jonger hoe makkelijker ben ik het niet mee eens... het was een stuk makkelijker om met 2 5-jarigen te vliegen die gewoon bij de security check zelf hun jas uit doen en de (mini)rolkoffer op de band legge zonder dat ik het moet vragen, en die zonder hulp hun plek opzoeken in het vliegtuig, rustig gaan zitten en de gordel aandoen zogauw het lampje van gordels aan gaat branden.... en dat dus ipv dat ik bij alles moet assisteren, wat nodig was toen ze kleiner waren.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:55:30 #110
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85409781
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:52 schreef Fogel het volgende:
En hoe jonger hoe makkelijker ben ik het niet mee eens... het was een stuk makkelijker om met 2 5-jarigen te vliegen die gewoon bij de security check zelf hun jas uit doen en de (mini)rolkoffer op de band legge zonder dat ik het moet vragen, en die zonder hulp hun plek opzoeken in het vliegtuig, rustig gaan zitten en de gordel aandoen zogauw het lampje van gordels aan gaat branden.... en dat dus ipv dat ik bij alles moet assisteren, wat nodig was toen ze kleiner waren.
Bedoelde meer tot een jaar of 3. Ik vind het nu met 28 ook wel wat makkelijker dan toen ik 14 was... ;)Babies zijn makkelijk, maar peuters kunnen echt een drama zijn....
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:55:35 #111
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85409786
Ik weet niet of er kampeerders zijn...maar met jonge kinderen heb ik wel een tip. Ideale kindercamping, voor gezinnen met kinderen tot max. 10 jaar.

Camping De Molenhof, in Weerselo. We komen er nu voor t derde jaar en hebben alweer geboekt voor 2011. Ideaal voor de kids (onze kinderen zijn 2 en 5 en vermaken zich er 3 weken lang super)

deze camping dus
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:57:21 #112
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85409882
Haha, klinkt als 'heul gezellig' bb! Hihi! Dank voor jullie tips BB en Fogel, die 'neem ik weer mee'.....
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:59:53 #113
45833 crew  Fogel
pi_85410004
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:55 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Bedoelde meer tot een jaar of 3. Ik vind het nu met 28 ook wel wat makkelijker dan toen ik 14 was... ;)Babies zijn makkelijk, maar peuters kunnen echt een drama zijn....
Met 2 5 jarigen en 1 3 jarige alleen (dus ik alleen met 3 kinderen) vliegen was geen probleem, ook niet een half jaar geleden. Tussen de 2 en 3 jaar maakt wat mij betreft niet zoveel uit qua "moeilijkheidsgraad", alleen wel grondig veel in de prijs :P
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:04:43 #114
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85410200
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:59 schreef Fogel het volgende:

[..]

Met 2 5 jarigen en 1 3 jarige alleen (dus ik alleen met 3 kinderen) vliegen was geen probleem, ook niet een half jaar geleden. Tussen de 2 en 3 jaar maakt wat mij betreft niet zoveel uit qua "moeilijkheidsgraad", alleen wel grondig veel in de prijs :P
Ja, de prijs.... :(

Ik heb als enige ervaring met mijn kind (1 keer met 8 maanden, 9 maanden, 2 keer 11 maanden), maar daar was de 8 maanden toch echt het makkelijkste. Kan me niet voorstellen dat ik nu alleen met haar zou moeten vliegen... Mijn 3 jaar was ook een beetje gebaseerd op de 2,5 jarige zoon van mijn vriendin, en dat was dus een vlucht met overstap, zonder enig vermaak en een vol vliegtuig... Dat was een drama... Was naar Soedan of all places, dus het vliegveld daar catert al helemaal niet voor kleine kinderen, en de paspoortcontrole was een hel op aarde, bijna...
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:16:11 #115
45833 crew  Fogel
pi_85410735
Overstappen begin ik niet aan als ik alleen vlieg met alle 3, dan betaal ik liever meer voor een directe vlucht. Als ik maar 1 of 2 kinderen bij me zou hebben, zou ik een overstap kunnen overwegen indien de prijs aanzienlijk minder is.

Maargoed, ik zag net dat dit de eerste keer vliegen is voor mikoxx, dus dan zou ik zeer zeker voor een directe vlucht kiezen op een een acceptabel tijdstip.

Oh, en bij de laatste vluchten kwam ik er achter dat het nog steeds toegestaan is om de cockpit in te gaan (mijn zoon vraagt dat soort dingen gewoon zelf), was geweldig voor de kinderen, mochten op de pilotenstoel zitten en alles.
pi_85412648
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:49 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Duidelijk! :Y Enne.... waarom vond je dat?
jen wilde niet op schoot. Daar begon het mee. Dan wachten tot iedereen is ingestapt.... Net voor het taxieen, poepbroek. Kut! Wachten tot je mag lopen, uiteraard moet je dan je spullen hebben. Gezucht. Klein hokje, verschonen. Zweten, schelden, gelukt. Terug naar de plek. Spullen weer opbergen, gezucht. Kind wil nog niet op schoot, gillen. Blikken. Dvd speler pakken, gezucht. Ga zo maar door. Nee, de volgende keer ga ik echt voor aparte stoelen. Boeit me geen reet dat ik dan moet dokken.
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:13:46 #117
45833 crew  Fogel
pi_85413615
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

jen wilde niet op schoot. Daar begon het mee. Dan wachten tot iedereen is ingestapt.... Net voor het taxieen, poepbroek. Kut! Wachten tot je mag lopen, uiteraard moet je dan je spullen hebben. Gezucht. Klein hokje, verschonen. Zweten, schelden, gelukt. Terug naar de plek. Spullen weer opbergen, gezucht. Kind wil nog niet op schoot, gillen. Blikken. Dvd speler pakken, gezucht. Ga zo maar door. Nee, de volgende keer ga ik echt voor aparte stoelen. Boeit me geen reet dat ik dan moet dokken.
Alleen wel vette pecht dat je bij start en landen het kind toch echt op schoot moet hebben ;)
pi_85414493
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:13 schreef Fogel het volgende:

[..]

Alleen wel vette pecht dat je bij start en landen het kind toch echt op schoot moet hebben ;)
ja, maar dag is dan heel even. En niet 2 uur lang.
pi_85427400
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:17 schreef mikoxx het volgende:

Wij zijn vorig jaar mei met Linde naar Mallorca gegaan. Totaal geen probleem. Had vooraf een tas met zooi ingeslagen bij zeeman/wibra/action en ik was na afloop van de vlucht een volleerd animator, maar he het ging prima! Terugreis was pas 's avonds laat, maar we hebben haar toen 's middags extra lang laten slapen en het was ook geen probleem.

Overigens moest Linde ops choot, maar omdat er plek in het vliegtuig was, kreeg ze een plekje tussen ons in. Bij stijgen en landen op schoot bij mijn vriend (ik had Esmee in aanbouw bij me ;) ) en dat was ook prima. Film onderweg was er niet ivm korte vlucht (3 uur) en blikken van anderen waren er dus niet (iedereen had meer last van dat bep-gesprek achter me van de 'vriendinnen-vakantie')
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 augustus 2010 @ 10:43:10 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_85427530
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:54 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Met kleine kinderen (peuters, kleuters) is de Sprookjescamping bij Hardenberg ook erg leuk!! Wij zijn hier afgelopen April geweest voor een week en ons peutertje heeft zich kostelijk vermaakt met alle activiteiten en sprookjes!

Las hier van alles over Landal.. Ik werk er zelf in de Horeca maar heb wel goede ervaringen met ouders en kinderen.. Vaak is er van alles te doen! Alles sluit op vroege tijden dus is het vaak al rond 2100/2200 uur helemaal rustig op het gehele park. Of het duur of goedkoop is weet ik niet zo goed..
Aansluit wat betreft Sprookjescamping! Tot een jaar of zeven/acht is dit een geweldige plek om een lang weekend te zijn. Zomervakantie zou ik niet snel doen...

Yelloh Le Ranolien in Perros-Guirec is een aanrader, mits je in de mobilhomes gaat zitten. De verhouding campingplaatsen/mobilhomes ligt vreselijk scheef. Van een 'echte' camping is helaas geen sprake meer. Beetje jammer, omdat de kampeersfeer daardoor ontbreekt. Maar verder heeft Isa zich er twee weken aan een stuk uitermate goed vermaakt :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 20:03:00 #121
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_85486355
De eerste vaarvakantie met onze Daan zit erop en het is goed gegaan. We hebben een behoorlijk stuk gevaren en Daan vond het allemaal geweldig.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 20:11:14 #122
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85486661
Al je de Sprookjescamping leuk vind...dan moet je absoluut eens naar De Molenhof gaan kijken. Ik ben zowel op de Sprookjescamping (Rheeze - Hardenberg) als dezze Molenhof geweest en de laatstgenoemde is absoluut vele malen beter en gezelliger.

Vliegen met hele jonge kinderen zou IK nooit doen, maar dat is geheel persoonlijk
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 augustus 2010 @ 21:18:09 #123
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_85489093
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:11 schreef joers1 het volgende:
Al je de Sprookjescamping leuk vind...dan moet je absoluut eens naar De Molenhof gaan kijken. Ik ben zowel op de Sprookjescamping (Rheeze - Hardenberg) als dezze Molenhof geweest en de laatstgenoemde is absoluut vele malen beter en gezelliger.

Vliegen met hele jonge kinderen zou IK nooit doen, maar dat is geheel persoonlijk
Ze hebben Hannah en Bumpie niet -O- Nee, zonder gekheid, de website ziet er goed uit! Maar het zal voor Isa geen vervanger voor de Sprookjescamping zijn, puur vanwege het verhaal dat daar eromheen gebreid is :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:19:29 #124
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85489142
ken jij de animatie / het verhaal rondom Mollie van de De Molenhof dan?

Ieder z'n ding overigens hoor..ik heb ze alleen beide mogen ervaren en mijn keus is snel gemaakt. En ik geef alleen een tip. Ieder z'n keuze

[ Bericht 29% gewijzigd door joers1 op 19-08-2010 21:26:59 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 augustus 2010 @ 23:07:07 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_85493637
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:19 schreef joers1 het volgende:
ken jij de animatie / het verhaal rondom Mollie van de De Molenhof dan?

Ieder z'n ding overigens hoor..ik heb ze alleen beide mogen ervaren en mijn keus is snel gemaakt. En ik geef alleen een tip. Ieder z'n keuze
Hee, niet zo op de teentjes getrapt... Ik geef toch aan dat ik de website er erg goed uit vind zien. Ik weet alleen dat Isa de liedjes van de Sprookjescamping al maanden uit volle borst meezingt en het nu al heeft over volgend jaar. Dus gaan we dan ook weer die kant op.

De Molenhof heb ik in mijn favorieten gezet trouwens :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:33:29 #126
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_85501720
De Beerze Bulten in Rheeze is ook een leuke camping voor jonge kinderen. Ook met een heel animatieverhaal met Bultje het konijn en Aad Schroefdraad ( :') ). De camping heeft een mooie indoor speeltuin, een voor een camping erg mooi zwembad en het Giga Konijnenveld, met zand en water om te spelen.

Wij zijn hier laatst een dagje geweest en mijn dochter wilde er wel naartoe op vakantie. Maar dat doen we maar niet, 45 minuten van huis :P.

Link: www.beerzebulten.nl
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:08:08 #127
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85515921
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:11 schreef joers1 het volgende:
Maar als kind hier bij de oma's op bezoek moet is dat heeeeeeeeeeeel ver varen enzo... :) Ach, soms kan het gewoon niet anders, maar het is niet altijd ideaal, met name op langere vluchten. Denk maar niet dat je zelf slaapt...
pi_85516960
Wij hebben nu 2 keer gevlogen met onze dochter. Eerst keer was ze bijna een jaar en 2e keer bijna 2. Naar Rhodos en naar Kos.
Het is ons prima bevallen, vond het de 1e keer erg handig dat ze nog borstvoeding kreeg. Ze heeft toen bijna de hele vlucht geslapen.
Vorige vakantie moest ze dus nog op schoot maar we hadden op zowel heen als terugweg het geluk dat we een extra plekje hadden doordat er veel ruimte was.
Beide heenvluchten vlogen we overigens om half 6 's ochtends en dat betekende hier om een uur of 1 's nachts hier weg, ging prima gelukkig.

Goede ervaringen dus
pi_85603574
Hier zijn Hanna en Bumpie bijna een half jaar verder ook nog steeds favoriet!! :) Shenaya vraagt nog geregelt waar Bumpie is.. :)
En Bollo de Beer (Landal) is ook grote vriend hier in huis! Maar goed ik kan er geregelt naartoe omdat ik er werk..
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:46:18 #130
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85605451
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hee, niet zo op de teentjes getrapt... Ik geef toch aan dat ik de website er erg goed uit vind zien. Ik weet alleen dat Isa de liedjes van de Sprookjescamping al maanden uit volle borst meezingt en het nu al heeft over volgend jaar. Dus gaan we dan ook weer die kant op.

De Molenhof heb ik in mijn favorieten gezet trouwens :)
Ik ben niet op mn tenen getrapt hoor....zoals ik duidelijk aangaf, geef ik alleen een tip ;)
Iedereen moet lekker zelf weten waar hij/zij heen wil en wat hij/zij waardeert aan een camping.:) Het zal mij werkelijk een zorg zijn, dat iemand camping A beter vindt dan camping B. Ik geef hier alleen een tip,voor mensen die een geschikte vakantiebestemming zoeken voor hun gezin met jonge kinderen.
Overigens stonden er op De Molenhof bergen Tukkers...mensen uit de regio van de caming dus. Allemaal wonend binnen 30 minuten van de camping ;) Dat zou MIJN keuze ook niet zijn
pi_85605573
Een vraagje aan de Italiegangers: hebben jullie voor de zekerheid wat potjes meegenomen, of kun je die daar in de supermarkt halen? Of heb je ze helemaal niet nodig gehad? :Y)

En enig idee of je in Noord Italie uit de kraan kunt drinken?

Verder nog tips & tricks?

Whoei! Zin in! *O*
pi_85606455
Het water is schoon dus het kan maar smaakt goor.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85608360
Het water in Noord Italie smaakt inderdaad vreemd wat uit de kraan komt.. Je kunt het wel drinken maar ik vond het ook niks...
Wij hadden een grote soort van Makro daar in de buurt zitten en daar verkochten ze wel potjes maar in de supermarkt weet ik niet.. Ik was toen zwanger dus nog niet zoekende naar potjes.. Waar ga je heen?!

@ Joers1, nee ik zou ook niet snel zo dichtbij op vakantie gaan nee.. moest ter introductie op mijn werk daar een weekendje op vakantie met gezin maar vond er niks aan was veelste dichtbij huis.. aan het eind van het park zag ik me eigen woonplaats op een bord staan dat vind ik dan geen vakantie.. ;)
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:55:38 #134
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85608587
De Molenhof :o daar heb ik gestaan vanaf mn 3e tot mn 19e levensjaar... we hadden daar een vaste stacaravan en gingen vanaf Pasen tot zomervakantie elk weekend en in de zomervakantie 5 weken. Was toen wel heel anders dan nu trouwens... maar ik zou er dus niet meer naartoe gaan, terwijl ik in mn omgeving hoor dat het toch wel heel erg gaaf is. Mn collega is er net 3 weken geweest..
Make love, not war ☮
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:18:06 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85609604
ach, 't is toch ook best leuk om eens een ander verhaaltje/animatieteam te zien lijkt me? wij kwamen afgelopen zomer voor 't eerst in aanraking met het fenomeen camping-animatie (op camping Duinoord te Ameland) en de kinderen vonden 't erg leuk.
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 10:43 schreef Sjeen het volgende:
Yelloh Le Ranolien in Perros-Guirec is een aanrader, mits je in de mobilhomes gaat zitten. De verhouding campingplaatsen/mobilhomes ligt vreselijk scheef. Van een 'echte' camping is helaas geen sprake meer. Beetje jammer, omdat de kampeersfeer daardoor ontbreekt. Maar verder heeft Isa zich er twee weken aan een stuk uitermate goed vermaakt :Y
maar waarom is 't dan alleen leuk als je in zo'n stacaravan gaat? is er voor de tenten te weinig plaats of wat bedoel je precies?
in de haak.
  Moderator maandag 23 augustus 2010 @ 15:19:06 #136
5428 crew  miss_sly
pi_85609643
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:48 schreef Ssserpente het volgende:
Een vraagje aan de Italiegangers: hebben jullie voor de zekerheid wat potjes meegenomen, of kun je die daar in de supermarkt halen? Of heb je ze helemaal niet nodig gehad? :Y)

Whoei! Zin in! *O*
Wanneer gaan jullie? En waarheen?

Wij gaan begin/half september nog een week weg, en willen ook Italie of eventueel Frankrijk als de weervoorspellingen daar beter zijn. WE hebben nog niet geboekt....linving on the edge enzo :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_85609754
We gaan zaterdag weg, twee weken naar Verbania, Lago Maggiore. Heb er alleen nog maar goede verhalen over gehoord. 8-)
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:22:41 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85609813
verbania, haha. klinkt als een verzonnen land voor mensen met een ban. ;)
in de haak.
pi_85609840
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:22 schreef trui het volgende:
verbania, haha. klinkt als een verzonnen land voor mensen met een ban. ;)
:D
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:24:59 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_85609912
Verbania klinkt inderdaad als Balkonia en Gardenia. Jarenlang geloofde ik als kind dat mijn oom elk jaar naar Balkonia en Gardenia ging. En wij maar saai naar Belgie of Luxemburg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 23 augustus 2010 @ 15:28:13 #141
5428 crew  miss_sly
pi_85610068
haha, ja, Verbania klinkt wel een beetje zo ja :D

Lago Maggiore is hier ook een optie idd. Met de auto? En rijden jullie in een keer of met een overnachting?
pi_85610244
Ssserpente, in Verbania heb je een heel leuk restaurantje aan een pleintje. Je herkent het aan houten banken en een met jasmijn overgroeid terras. Daar MOET je eten. Punt uit! (helaas weet ik niet meer hoe het heet, maar mócht je het zien)

En potjes hebben ze wel, maar alleen héél fijn gepureerd, dus geen stukjes. De fruitpotjes zijn wel lekker :Y)
pi_85610246
Haha, Live, wat een rotleven had jij! ;)

We overnachten in Baldria (geen idee waar dat ligt :@), dus we doen het in twee keer. Da's zon 500 km per dag. Is te doen, lijkt me.

Kom je ook? B-)
pi_85610274
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:32 schreef Sorbootje het volgende:
Ssserpente, in Verbania heb je een heel leuk restaurantje aan een pleintje. Je herkent het aan houten banken en een met jasmijn overgroeid terras. Daar MOET je eten. Punt uit! (helaas weet ik niet meer hoe het heet, maar mócht je het zien)

En potjes hebben ze wel, maar alleen héél fijn gepureerd, dus geen stukjes. De fruitpotjes zijn wel lekker :Y)
Daar had een collega van Nils het ook al over!
pi_85610315
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:21 schreef Ssserpente het volgende:
We gaan zaterdag weg, twee weken naar Verbania, Lago Maggiore. Heb er alleen nog maar goede verhalen over gehoord. 8-)

De meest goddelijke ijssalon daar zit in Cannobio. Zoveel ijs per bol dat één bolletje als genoeg is.Ze scheppen het dan ook met een spatel en niet zo'n lullig ijsschepje zoals bij ons. Het is het enige ijszaakje met een terras buiten.
De andere kant van het meer is niet zo interessant.
Met de boot naar de eilandjes die in het meer liggen is ook erg leuk of door naar Stresa.
Bij Verbania omhoog de berg op rijden en dan zo richting Cannero rijden geeft een mooi uitzicht.
Als je wat verder wilt rijden nog, is het ook leuk om bij Verbania de snelweg omhoog te pakken en dan tot het eerste zijdal aan de linkerkant te rijden (zie je kaart). Dit dal helemaal uitrijden tot Macugnaga en dan kom je aan de Italiaanse kant van de hoogste berg van Zwitserland, de Monte Rosa. Dit dorp was ooit wintersport hotspot, nu is het vergane glorie. Ik vond het interessant om liften te zien die niet meer in werking zijn e.d.
In dat dal stroomt ook een rivier waar we bij een rustig stukje nog zijn wezen pootjebaden. Ook watervallen onderweg e.d.

/Tot zover het Lago Maggiore
The way you rock'n'roll
pi_85610335
Nou dat lijkt me dan een uitgemaakte zaak. :Y)
  Moderator maandag 23 augustus 2010 @ 15:48:35 #147
5428 crew  miss_sly
pi_85610964
Klinkt goed allemaal. Jouw vakantie gaat goedkomen, Sserpente :Y

Wie weet gaan we die kant op, maar wij vertrekken op z'n vroegst op 9 september, maar waarschijnlijk de 10e, omdat we de 8e nog met een 40-jarige bruiloft van de schoonouders zitten. Dus als jullie teruggaan, vertrekken wij...dus mocht je eind volgende week nog een jubelverhaal hebben over je camping, feel free to post :D
pi_85637749
Ah wij zijn in 2007 naar Milaan geweest.. Net buiten Milaan in een hotel gezeten. Vond Milaan zelf niet zo geweldig moet ik zeggen wel leuk etalages kijken van de dure winkels ;)
Wij zijn naar Genova geweest dat is een erg mooie haven! Verder naar Monza geweest het cirquit en ook naar de Formule1 race.. Daarna zijn we nog naar Maranello geweest daar heb je het Ferarri-museum en fabrieken.. Was super gaaf om te zien (maar je moet er van houden!)

Tip: koop een boekje van omgeving Milaan er zijn hele leuke kleine stadjes daar in de buurt om te zien.. En als je toch al met de auto bent erg leuk om beetje rond te rijden en te wandelen! (afhankelijk of je kindje(s) makkelijk zijn natuurlijk)
pi_85639261
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:48 schreef Ssserpente het volgende:

Whoei! Zin in! *O*
Ik zou ze meenemen Ssserpente. Mijn ervaring is dat ze wel potjes hebben in de supermarkt maar alles zit in aparte potjes, groente, vlees, kaas :? en die moet je dan zelf mengen, schijnt. Ik heb het toen nog even geinformeerd bij Italiaanse vrienden wat de bedoeling was want ik begreep het niet zo. Ik heb ze zelf niet nodig gehad omdat Seb met de pot mee eet (en dol is op pasta, dus in restaurant spaghetti pomodoro kreeg) en vorig jaar nog geen vast voedsel kreeg.

ow en luiers neem ik ook altijd zelf mee, ze hebben daar natuurlijk wel luiers (Pampers) maar daar zit dus geen elastische rand aan, vond ik zelf enorm irritant.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:33:41 #150
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85649457
Weet iemand hoe het zit in Marroko met luiers en potjes? We gaan eind september met Jorja naar Marokko en ze is dan 14 maanden. Op zich eet ze eigenlijk altijd gewoon met de pot mee, maar er zal altijd wel eens zo'n dag tussendoor komen dat het echt niet gaat.
Op Malta hebben we wat potjes gekocht en heeft ze met ons meegegeten verder, dat was prima te doen daar.
En daar kreeg je ook gewoon luiers, waren wel wat duurder dan hier, maar tja, je zit ook met je limiet aan kilo´s wat je mee mag slepen en voor 10 dagen luiers meeslepen is toch al meteen een behoorlijk gewicht (lijkt me)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:07:49 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85650962
neemt bovendien veel ruimte in. ik zou 't gewoon bekijken hoor, wat ze daar hebben. misschien wat reservepotjes voor de zekerheid, maar luiers zullen ze toch overal wel hebben lijkt me?
in de haak.
pi_85664279
Wauw, dat zijn nog eens tips, DML. Ik print je post uit. Thanks!

Jij ook bedankt, Estrys. In principe eet Lente gewoon met de pot mee, maar voor de zekerheid nemen we een paar potjes mee. En luiers dus, maar dat waren we sowieso al van plan omdat we ecologische gebruiken. O-) ;)
pi_85665537
Potjes in Italie waren volgens Lotte vorig jaar prima te doen ;)
Genoeg keuze uit pasta, hihi
Toen at ze nog niet met alles mee wat wij aten (daar veel pizza)

Kraanwater verschilt per locatie waar je zit. De campings waar wij vorig jaar zaten kon je het kraanwater drinken, maar dat is lang niet overal zo

Luiers hadden wij gewoon meegenomen.

Veel plezier :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:13:13 #154
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85665933
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:33 schreef Jeetjejom het volgende:
Weet iemand hoe het zit in Marroko met luiers en potjes? We gaan eind september met Jorja naar Marokko en ze is dan 14 maanden. Op zich eet ze eigenlijk altijd gewoon met de pot mee, maar er zal altijd wel eens zo'n dag tussendoor komen dat het echt niet gaat.
Op Malta hebben we wat potjes gekocht en heeft ze met ons meegegeten verder, dat was prima te doen daar.
En daar kreeg je ook gewoon luiers, waren wel wat duurder dan hier, maar tja, je zit ook met je limiet aan kilo´s wat je mee mag slepen en voor 10 dagen luiers meeslepen is toch al meteen een behoorlijk gewicht (lijkt me)
JJ, wij hebben naar Jordanie wel luiers meegenomen, maar maar 2 potjes ofzo. De luiers waren daar vn een echt mindere kwaliteit en daar ik niet graag een lekkende beeb op schoot heb, vond ik dat een goede investering. Ook zijn goede luiers daar heel erg duur, en moeilijk te vinden. Nu leef ik niet in de waan dat Marokko en Jordanie hetzelfde zijn, maar ik hoor vaker dat buiten Europa en N-Amerika kwaliteit vn luiers echt minder is. (In Sudan kon je het wel vergeten, daar hadden ze toen niet eens luiers, maar dat is een ander uiterste.

Beisn was 7 maanden toen wij gingen, en leefde nog een beetje op brood en melk enzo. Dus die potjes niet nodig gehad. In Jordanie is het trouwens vaak wel wat schoner dan Marokko, van horen zeggen, maar er waren wel potjes te verkrijgen, ga er eigenlijk van uit dat in supermarkten (Carrefour hadden we daar), ook wel het geval is, en anders gewoon met de pot mee? Ofzo? Zit in een hotel? Reis je rond? Hoe lang g je? Denk dat het daar een beetje vanaf hangt... Kaas, brood, olijven, gekookte eieren, fruit etc. zou geen probleem moeten zijn...
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 augustus 2010 @ 12:09:07 #155
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_85683166
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:18 schreef trui het volgende:
ach, 't is toch ook best leuk om eens een ander verhaaltje/animatieteam te zien lijkt me? wij kwamen afgelopen zomer voor 't eerst in aanraking met het fenomeen camping-animatie (op camping Duinoord te Ameland) en de kinderen vonden 't erg leuk.
[..]

maar waarom is 't dan alleen leuk als je in zo'n stacaravan gaat? is er voor de tenten te weinig plaats of wat bedoel je precies?
Het sanitair voor de kampeerplaatsen was aan de magere kant. Voor mobile home is dat natuurlijk geen probleem, dan heb je eigen sanitair. En het is ook wel ander publiek dat zo'n accomodatie boekt :)
pi_85700538
Ok.... Ik heb ideeen nodig.
Wij zouden over 2 daagjes op vakantie gaan. Zoals ieder mens kijk ik al een half jaar uit naar deze gebeurtenis.

Nou krijgt ons kleintje (10 maanden) vorig weekend waterpokken. Volgens de dokter kunnen we gewoon op vakantie. Ze is er namelijk ook niet echt ziek van.

We gaan naar Frankrijk, we huren een gite bij een Nederlands stel, er zijn meerdere gites op dit landgoedje

Ik heb de eigenaren gevraagd of er nog meer gasten zijn en of deze zelf ooit hebben gehad. 2x een tegenvallend antwoord. Zijzelf weten niet of ze het hebben gehad. Maar het grotere probleem, er is een stel met een kleintje van 4 maanden.... We delen het zwembad met die mensen...

We hebben dus geannuleerd..

Nu moeten we dus op zoek naar iets nieuws... ;(

Ik zoek dus iets prive, want wil niet weer dit probleem tegenkomen. Een camping is dus ook uitgesloten.
Alle vakantiebestemmingen staan dus open, moet wel een autoreis zijn, en lekker weer is een vereiste.

Hebben jullie nog leuke adresjes enz?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_85701664
wickie wat jammer dat je al geannuleerd hebt... waterpokken is besmettelijk totdat alle blaasjes ingedroogd zijn, meestal is dat binnen een week na het onstaan van de pokken.
Ingedroogde waterpokken zijn niet besmettelijk meer...

Als alle bestemmingen open zijn kun je ook gewoon een last minute via een reisbureau boeken, dat zijn volgens mij wel vaak vliegreizen..
pi_85701972
Wat jammer Wicky,

Maar je hoeft niet in totale afzondering te gaan zitten lijkt me. Seb ging naar het kdv toen hij drie maanden was en daar hing op de deur: er heerst waterpokken op de babygroep. Je mag ze ook gewoon brengen met waterpokken bij ons op het kdv.

In een hutje op de hei gaan zitten lijkt me nou ook weer niet nodig. En in de zon drogen ze sneller in 8-)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_85702362
Inderdaad totale afzondering hoeft niet echt, maar een baby van amper 4 maanden terwijl ze waarschijnlijk nog wel een met blaasjes zit, voelt voor mij net niet echt prettig.

Ze is hier ook naar het KDV geweest, daar heeft ze het ook opgepikt. Ik ga op zoek naar een ander particulier huisje waar niet een baby van 4 maanden zit :')
pi_85702406
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:20 schreef wickie het volgende:
Inderdaad totale afzondering hoeft niet echt, maar een baby van amper 4 maanden terwijl ze waarschijnlijk nog wel een met blaasjes zit, voelt voor mij net niet echt prettig.

Ze is hier ook naar het KDV geweest, daar heeft ze het ook opgepikt. Ik ga op zoek naar een ander particulier huisje waar niet een baby van 4 maanden zit :')
Op het kdv zijn ook kindjes van 4 maanden...

Nou ja, je hebt nu toch al geannuleerd... Ik zou dan voor een last-minute gaan ofzo...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:29:53 #161
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85702725
Over 1 week vertrekken we naar het Gardameer
We hebben er zin in :Y
Ik hoop alleen op goed weer zodat onze kleine man met zijn billen in het Gardameer kan O+
pi_85702990
wickie kijk wel uit met een vliegreis en hotels enzo. Doe goed navraag wanneer je weer terug mag vliegen enzo. Ik ken iemand die op Mallorca uit zijn hotel gezet is doordat zijn kind waterpokken had (gevaar voor andere gasten :') ) , kind werd verplicht opgenomen in ziekenhuis en ouders + rest van het gezin moest dus verkassen naar een afgezonderd vakantiehuisje. Reis moest verlengd worden want ze mochten pas mee terug als de pokken aan de minderende hand waren...

Hier is waterpokken iets onschuldigs, maar er zijn dus plaatsen waar ze er "iets anders" op reageren...
pi_85703702
Stiemie, daarom ook een autovakantie en geen hotel, gaan massaliteit. Daar houden we zoiezo niet van. Ik had ook niet gedacht dat het een probleem ging vormen waar heen gingen.
En het is inderdaad waar dat een baby van 4 maanden ook naar het kinderdagverblijf gaat.

Maar het gaat erom wat Stiemie zegt, door sommige wordt je als grote bedreiging gezien, zoals door de eigenaar die zelf geen kinderen heeft, dus ook niet echt relativeert daarin.
De kans bestaat dat 1 van de eigenaren het niet heeft gehad. Je kon merken dat ze niet er echt om zaten te springen dat we komen. En als het andere stel wat daar verblijft ook zo is, nou dan heb ik geen fijn vakantiegevoel dan zoek ik wel wat anders.

Dus ik ben druk opzoek op gites.nl
pi_85703791
Ik hoop dat je toch nog wat leuks vindt wickie. En een vrijstaand huisje in een rustigere omgeving lijkt mij sowieso veel fijner dan een massaal hotel. Lekker je eigen gang gaan O+
pi_85704226
Misschien is het trouwens nog verstandig om een (engelse) verklaring van je arts mee te nemen met daarin wat er aan de hand is en of het nog besmettelijk is? Voor het geval dat en om gedoe te voorkomen?
ik zie namelijk dat je bij luchtvaartmaatschappijen altijd zoiets moet hebben als bewijs dat het niet meer besmettelijk is in geval van waterpokken.
pi_85720298
Nou, nachtje slapen en verhelderende woorden hier helpen.

We hebben besloten pas zondag te gaan, ze slaapt momenteel heel erg slecht en we gaan eerst het weekend naar mijn ouders (we lenen ook hun auto want die heeft airco 8-) ).

Daarna gaan we waarschijnlijk eerst 5 dagen richting de Atlantische kust, kunnen we lekker rondfietsen O+
En dan de 2de week gaan we gewon naar het huisje. Ze is dan al lang breed niet meer besmettelijk.

Ik heb er weer zin in *O*

Asyniur, waar gaan jullie heen aan het Gardameer? Camping? Huisje?
pi_85720413
Klinkt heerlijk wickie! Hele fijne vakantie (alvast) *O*
pi_85722310
Goed gedaan, Wicky! Je klinkt ook een stuk positiever. Fijn!

Ik zit ff te dubben of ik iets van schoentjes voor Lente voor op de camping moet kopen. Ze heeft wel Bobuxjes, maar da's best warm. En waterschoentjes hebben weer een harde zool, da's ook niet goed. Blote voetjes op de camping vind ik toch wat eng.
pi_85723066
Ssserpente,

Ik heb Babypaws voor Mette gekocht (via marktplaats).

Dit modelletje

Maar dit modelletje lijkt me ook lekker luchtig

Ze zijn echt super zacht en flexibel.

-edit- Je hebt ook nog Kiddy pads, die hebben ook nog zulke modelletjes.
pi_85723331
Ze heeft leren slofjes, Wick. Maar daar waar we naartoe gaan is het 31 graden. Is dat niet wat warm?
pi_85723661
Hmm...
Daarom misschien die sandals, die hebben nog van die lucht-streepjes. 31 graden is wel warm... Het is wel zacht, dun leer. Het zou inderdaad meer open mogen zijn aan de bovenkant
Ik heb ze Mette wel aangedaan met dat hete weer hier (was alleen geen 31 graden) en dat ging wel goed, ze had geen hete poten als ik ze uit deed.
Ik weet dat Oeke ook van zulke sandalen heeft voor Ko, misschien heeft die er meer kijk op of het heet zal zijn.
pi_85723841
Oh Sserpente, ik zou haar lekker met blote pootjes rond laten lopen. En op plekken waar je het echt niet vertrouwd zou ik inderdaad die sandals doen, die zijn vrij luchtig.

Tijdens die hitte golf lieten we Ko gewoon op zijn blote pootjes rondkruipen in de tuin. Hij heeft eigenlijk maar 1 keertje op een stukje schelp gestaan en verder ging het gewoon altijd goed, ook op de grindtegels.
Af en toe deed ik hem die slofjes aan en ik had niet het gevoel dat het erg warm was. Leer is een natuurlijk materiaal, dus het geleidt de hitte goed weg.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_85723865
ff speuren....

Deze zijn niet echt super mooi maar wel doeltreffend (en waarschijnlijk te klein)

Deze, beetje heel erg oranje.

Inderdaad de rest heeft allemaal een harde zool...
Moeilijk, moeilijk...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:09:55 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85726888
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:15 schreef wickie het volgende:

Asyniur, waar gaan jullie heen aan het Gardameer? Camping? Huisje?
Hotel, we zijn er al eens eerder geweest. Vandaar deze keuze.
Het ligt direct aan het Gardameer O+
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:59:36 #175
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85909538
Ik ben alvast weer aan t orienteren :P :D . Wie weet er een supercamping in zuid-frankrijk of italie?! We zoeken een camping die geschikt is voor kids, met zoveel mogelijk erop en eraan :P , dus zwembad, entertainment, etc..
  Licht Ontvlambaar dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:03:53 #176
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_85909714
http://www.brasilia.fr/nl/index.php

Deze hebben wij op het lijstje van mogelijkheden staan voor komend jaar :D
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:20:48 #177
5428 crew  miss_sly
pi_85910332
Dat ziet er goed uit, Sjeen!

Wij hebben nog niets geboekt, en we gaan volgende week vrijdag 'ergens' heen :') Dus ik heb die link even dooregstuurd :D
pi_85910387
Net zoals wij a.s. vrijdag ergens heen gaan Miss :')
The way you rock'n'roll
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:24:24 #179
5428 crew  miss_sly
pi_85910473
haha, ook zo lekker geregeld :')

Ach ja, ik heb niet veel eisen: mooi weer en een accomodatie met eigen danitair (stacaravan, huisje, whatever). schaap stelde de caravan van zijn ouders voor, maar die staat in drenthe en met het Nederlandse weer heb ik daar echt geen zin in. Garantie op mooi weer heb je nergens, maar er zijn wel plekken waar je meer kans op mooi weer hebt dan in Nederland. Nou, daar wil ik naartoe :P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:10:45 #180
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85919145
miss, ik heb zelf erg goede ervaring met weer in de nazomer in de Moezel/Eifel en ook de Elzas. Niet heel ver weg, geen idee hoe lang jullie gaan, maar met het hele wijngebeuren is daar ontzettend veel te doen/te zien en vaak erg prettig weer in september/oktober. (Zul je zien dat het nu prut is, maar goed...) In de Moezel en Eifel zijn veel bungalowparken (niet zo romantisch, maar weinig geregel) en in de Elzas is ook wel aardig wat te vinden op toeristengebied....

Goed het is geen Zuid-Frankrijk of Italie, maar ik vermaak me daar' altijd' prima. Best veel (verschillende) dingen te doen en aardige plaatsjes...
  woensdag 1 september 2010 @ 13:07:01 #181
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85945902
Sjeen, dat ziet er idd goed uit! Dank voor de tip!
pi_85946501
Misschien dat we dat ook nog eens bekijken dan, Basboussa, thanks!

le Brasil is namelijk gewoon vol wat betreft stacaravans/cottages in de week dat wij willen -O- ongelofelijk, want het is ontzettend buiten het seizoen, maar geen plek...dus toch maar op zoek naar iets anders.
pi_85946617
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:24 schreef miss_sly het volgende:
Misschien dat we dat ook nog eens bekijken dan, Basboussa, thanks!

le Brasil is namelijk gewoon vol wat betreft stacaravans/cottages in de week dat wij willen -O- ongelofelijk, want het is ontzettend buiten het seizoen, maar geen plek...dus toch maar op zoek naar iets anders.
La baume in frejus... Is zuid frankrijk, nu prachtig weer.
http://www.labaume-lapalmeraie.com/

Oh la baume is de camping en la palmeraie zijn huisjes.
pi_85947241
Nog 2 weken!! Dan gaan wij ook heerlijk op vakantie!

Zoals pepijn al verteld aan iedereen die in zijn buurt komt "we gaan met de bakfiets, op de boot naar engeland".
Londen op treinafstand, treinenmuseum om de hoek, dierentuin in de buurt. En verder heerlijk niets doen!!

Ik heb er zin in!!
pi_85947264
Miss, het valt ons ook tegen wat er nu buiten het seizoen nog vrij is aan appartementen en hotels e.d -O-
The way you rock'n'roll
  woensdag 1 september 2010 @ 16:40:28 #186
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85953622
Ik mag over 4 dagen weer aan het werk...einde zomervakantie :(
pi_85953703
Waar willen jullie eehn DML? Voor zover je al weg wil :*

Ticootje, dat ziet er ook wel goed uit, maar ik vind de prijs best flink voor buiten het seizoen!
pi_85953957
miss wij zaten in een stacaravan in de ardeche, privas. Camping verhuurt zelf, anders via vacansoleil. Kleine camping niet zo ver van de snelweg. Is dat wat?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85954009
Ik hoor hier helemaal niet Miss want ik ga nog zonder geboren kind en zoek dus niks met veel voorzieningen of zo maar het ziet er naar uit dat we een hotel gevonden hebben aan de Italiaanse bloemenriviera en voor die tijd gaan we een dag of 5 in Luzern in een hotel. Vrienden van de meneer wonen daar en eentje werkt in dat hotel dus dat zijn goede deals ;)

Ik hoop dat jullie nog iets geschikts vinden. Vast wel maar de prijzen vallen soms nog best tegen al zou het buiten het seizoen zijn. Die gites.nl die wickie postte hanteert voor deze periode ook nog halfseizoen zag ik.
The way you rock'n'roll
  woensdag 1 september 2010 @ 21:53:23 #190
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85965444
Miss, wij waren op deze camping. Mooie camping, mooie omgeving, mooie caravans, leuk voor kleintjes vond ik.. eigenlijk niets op aan te merken. En ook niet zo heel ver rijden (Frankrijk-Normandië).

Nou ja, misschien toch een kleine aanmerking.... het weer. Het is daar niet altijd even mooi weer, maar wij hebben daar op zich weinig last van gehad.

Een weekje in een 4-persoons caravan kost ong. ¤ 386,= excl. evt. babybedje e.d.
Make love, not war ☮
pi_85976570
Miss, wij hebben uiteindelijk via Vrijuit geboekt. Ze hebben bij autovakanties ook best wat grote campings waar je een stacaravan kan boeken. Als je de juiste vertrekweek invult en je krijgt resultaten is het zeker weten beschikbaar.

Alleen moet je momenteel best een eindje zuidelijk rijden voor een graad of 25 -O-
The way you rock'n'roll
  donderdag 2 september 2010 @ 09:28:39 #192
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85976681
Leuke camping...die in Normandie..al zijn de luchten wel heel erg gephotoshopt ;)
Ik ben er ook eens geweest daar...is inderdaad wel een aanrader en de moeite waard
pi_86001144
Diaan, goed weer of in ieder geval een redelijke kans daarop, is wel een voorwaarde hier. Ik wil echt nog even genieten van warmte enzo. Senna even nog lekker in zomerjurkjes rond laten lopen enzo O+

Ticootje, bedankt voor de link! Als er nog plek is, gaan we toch daarheen. Ik had schaap in eerste instantie lekker gemaakt met goedkope campings zo rond de 150 euro, maar hij is ook om wat betreft deze camping, dus we gaan proberen te boeken *O*

DML, ik hoop dat je toch een fijne vakantie hebt :*
pi_86005873
Leuk Miss, doe m'n ouders en opa en oma de groeten :D
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 22:49:41 #195
5428 crew  miss_sly
pi_86044136
Zal ik doen, Ticootje, en ze feliciteren met hun (achter)kleindochter :D
Er was dus nog plaats, dus wij gaan volgende week op vakantie *O*

Vraagje: kunnen we gewoon ergens halverwege in zo'n formule 1 hotel overnachten met baby? En moeten we dan ons eigen campingbedje opzetten of hebben ze dat in zo'n hotel wel?
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 22:57:55 #196
45833 crew  Fogel
pi_86044456
Kinder/babybedden zijn op aanvraag. Bel het hotel, hebben ze het, dan zeg je dat ze het maar vast in de kamer klaar moeten zetten. Nooit problemen mee gehad.

-edit- Dat is dus voor normale hotels, formule1 is wat mij betreft geen hotel... maar hoe dan ook, bel ze en dan weet je het zeker.
pi_86052911
Als ik een hotel wilde reserveren, hoefde ik de vraag over het bedje niet hier te stellen, want dan vroeg ik het idd wel bij het hotel ;)

Het gaat me er juist om dat we eignelijk niet willen reserveren omdat we nog niet weten hoe lang we kunnen en willen rijden met onze dame achterin. Misschien komen we wel veel minder ver of juist verder dan we denken, en het zou zo fijn zijn om dan gewoon een hotel te pakken zogauw het nodig is. En ik weet dat er veel Formule 1 hotels in Frakrijk langs de weg te vinden zijn, dus vandaar mijn vraag.
  zaterdag 4 september 2010 @ 08:22:38 #198
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_86053058
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef miss_sly het volgende:
Zal ik doen, Ticootje, en ze feliciteren met hun (achter)kleindochter :D
Er was dus nog plaats, dus wij gaan volgende week op vakantie *O*

Vraagje: kunnen we gewoon ergens halverwege in zo'n formule 1 hotel overnachten met baby? En moeten we dan ons eigen campingbedje opzetten of hebben ze dat in zo'n hotel wel?
Dat kan ja. Wij hebben het ook wel eens gedaan. Ze hadden alleen geen kinderbedjes toen. Wij hebben gewoon de kinderwagenbak gebruikt. Nu is Senna natuurlijk al een stuk groter dan Juul destijds (die was 4 maanden), dus misschien is een campingbedje wel handig. Als je dat bij je hebt tenminste. Anders kun je haar altijd nog gewoon tussen jullie in leggen natuurlijk. :)
  zaterdag 4 september 2010 @ 08:25:09 #199
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_86053062
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:42 schreef p_iglet het volgende:
Nog 2 weken!! Dan gaan wij ook heerlijk op vakantie!

Zoals pepijn al verteld aan iedereen die in zijn buurt komt "we gaan met de bakfiets, op de boot naar engeland".
Londen op treinafstand, treinenmuseum om de hoek, dierentuin in de buurt. En verder heerlijk niets doen!!

Ik heb er zin in!!
Gaaf plan hoor p_iglet! ^O^ Ik hoop heel erg voor jullie dat het weer je goedgezind is. Waar gaan jullie slapen? Hostelletjes? Of blijf je op 1 plek daar?
  zaterdag 4 september 2010 @ 08:52:57 #200
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_86053208
Miss Sly bij een formule1 hotel is volgens mij net als bij een Etap hotel het kinderbedje boven het tweepersoonsbed vastgemaakt als een soort van zwevend zeg maar. Wij hebben met K onderweg naar Oostenrijk toen ze net een jaar was gewoon ons eigen campingbedje meegenomen. Maar dat was een Etap. Dit jaar met de dames hebben we twee keer in een Novotel geslapen en dan een familiekamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')