Wat danquote:Op zondag 4 april 2010 22:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je kan ook naakt in bed liggen zonder te slapen hoor
Ik las overigens vanmiddag het meest gruwelijke bericht dat ik in tijden heb gelezen
Naakt lezen of film kijken kan ook inderdaadquote:Op zondag 4 april 2010 22:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik las overigens vanmiddag het meest gruwelijke bericht dat ik in tijden heb gelezen
En dat is?quote:Op zondag 4 april 2010 22:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je twee uit hebt, dan ga je gelijk door naar driequote:
Twee slachthuizen in Canada die paarden op de meest gruwelijke wijze slachtenquote:
Ow, wou daarna beginnen met 1,5quote:Op zondag 4 april 2010 22:55 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Als je twee uit hebt, dan ga je gelijk door naar drie
Ik heb deel één op dvd...quote:
quote:Op zondag 4 april 2010 22:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Twee slachthuizen in Canada die paarden op de meest gruwelijke wijze slachtenZe schieten meermalen mis, drijven de dieren de schietbox in met stroompennen en zwepen, de dieren die nog geslacht moeten worden zien, ruiken en horen het allemaal... Verschrikkelijk. Ik heb de filmpjes en foto's gezien en het is misselijkmakend om zo'n braaf dier enorm te zien lijden omdat zo'n klootzak mis schiet en het oog eruit knalt bijvoorbeeld...
Deel twee is heel open qua einde, dus dan moet je eigenlijk meteen doorquote:
ow vandaar, Nou ik heb hem klaar liggen, dus dat is geen probleemquote:Op zondag 4 april 2010 22:57 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Deel twee is heel open qua einde, dus dan moet je eigenlijk meteen door
Ik wacht tot er een box uit komt.quote:
Das idd wel gruwleijk ja..quote:Op zondag 4 april 2010 22:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Twee slachthuizen in Canada die paarden op de meest gruwelijke wijze slachtenZe schieten meermalen mis, drijven de dieren de schietbox in met stroompennen en zwepen, de dieren die nog geslacht moeten worden zien, ruiken en horen het allemaal... Verschrikkelijk. Ik heb de filmpjes en foto's gezien en het is misselijkmakend om zo'n braaf dier enorm te zien lijden omdat zo'n klootzak mis schiet en het oog eruit knalt bijvoorbeeld...
Ja, dat wilde ik eerst ook doen, maar ik kon niet meer wachtenquote:Op zondag 4 april 2010 22:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik wacht tot er een box uit komt.
Wat ik hoorde, is dat de films worden verfilmd in Hollywood. Ik vraag me altijd af waarom dat nodig is
Niks. Met te veel wel.quote:Op zondag 4 april 2010 22:59 schreef Techno het volgende:
Wat is er mis met (een beetje) borsthaar dan?
De huidige films ja. Maar in Hollywood word een re-make gemaakt met Amerikaanse acteurs.quote:Op zondag 4 april 2010 22:59 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, dat wilde ik eerst ook doen, maar ik kon niet meer wachten
Oh, dat weet ik niet... Ik dacht dat het allemaal Zweedse "plaatselijke" acteurs zijn, dus dat dat niet Hollywood-achtig is
Ooo sorry, wist niet dat je dat bedoelde. Hmm... Beetje jammer. Zal waarschijnlijk wel zijn voor het "Zweeds" ofzo? Daar irriteerde ik mij ook mateloos aanquote:Op zondag 4 april 2010 23:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
De huidige films ja. Maar in Hollywood word een re-make gemaakt met Amerikaanse acteurs.
En het nut daarvan is?quote:Op zondag 4 april 2010 23:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
De huidige films ja. Maar in Hollywood word een re-make gemaakt met Amerikaanse acteurs.
Dat vraagt Samzz zich ook afquote:
Amerika is stom!quote:Op zondag 4 april 2010 23:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij hebt speciaal voor hier een account aangemaakt?quote:
Oh ik niet. Ik weet niet waarom het is... Amerikaanse drang of zo.quote:Op zondag 4 april 2010 23:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ooo sorry, wist niet dat je dat bedoelde. Hmm... Beetje jammer. Zal waarschijnlijk wel zijn voor het "Zweeds" ofzo? Daar irriteerde ik mij ook mateloos aan
Ja, dat zal vastquote:Op zondag 4 april 2010 23:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh ik niet. Ik weet niet waarom het is... Amerikaanse drang of zo.
Ik vind het Zweeds grappig
Ga je mee Samzz? Gaan we het ze vragen.. Persoonlijk..quote:
Ik heb liever een film in "originele taal" dan dat het nagemaakt is !quote:Op zondag 4 april 2010 23:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ooo sorry, wist niet dat je dat bedoelde. Hmm... Beetje jammer. Zal waarschijnlijk wel zijn voor het "Zweeds" ofzo? Daar irriteerde ik mij ook mateloos aan
Hm. Misschien dan toch maar eens proberen.quote:Op zondag 4 april 2010 22:59 schreef automatic_ het volgende:
Demise; ik vond de film verbazingwekkend kloppen! De film duurt ook 3uur, dus daar kan veel in (deel 1)
Mkay, want ik ga me toch echt niet scheren of waxen daar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 april 2010 23:04 schreef Techno het volgende:
[..]
Mkay, want ik ga me toch echt niet scheren of waxen daar.Jezus, wat mankeer jij opeens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Meneer-die-normaal-anti-foto-is
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Jaquote:Op zondag 4 april 2010 23:03 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ga je mee Samzz? Gaan we het ze vragen.. Persoonlijk..
misschien niet zijn fotoquote:Op zondag 4 april 2010 23:05 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jezus, wat mankeer jij opeens?![]()
quote:Op zondag 4 april 2010 23:04 schreef Techno het volgende:
[..]
Mkay, want ik ga me toch echt niet scheren of waxen daar.Dat wil ik niet te veel noemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nice!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
Dat is onherkenbaar verder.quote:Op zondag 4 april 2010 23:05 schreef automatic_ het volgende:
Jezus, wat mankeer jij opeens?![]()
Ja, dat is wel zijn fotoquote:
Nou, voor mij wel. En ik ben nu toch wel erg benieuwd welk hoofd erbij hoortquote:
Ik herken de achtergrondquote:
Er stond eerst iets andersquote:
In zijn FoBo staat gewoon een foto hoorquote:Op zondag 4 april 2010 23:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou, voor mij wel. En ik ben nu toch wel erg benieuwd welk hoofd erbij hoort
Hij heeft een fobo foto.. Ik moest er ook eentje doen van Krengelquote:Op zondag 4 april 2010 23:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zie mijn foboquote:Op zondag 4 april 2010 23:07 schreef Samzz het volgende:
Ik kijk nooit in FoBo'squote:Op zondag 4 april 2010 23:08 schreef automatic_ het volgende:
[..]
In zijn FoBo staat gewoon een foto hoor
Maar dit was iets subtielerquote:
Wie luistert er nou naar Krengelquote:Op zondag 4 april 2010 23:08 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Hij heeft een fobo foto.. Ik moest er ook eentje doen van Krengel
Misschien toch eens mee beginnenquote:
Red ik dat nog wel dan? Hier doen ze niet aan fikkie stoken volgensmij.. Zou iig niet weten waar we er hier in Rotterdam plek voor hebben gemaakt..quote:
Iel, zit je in Rotjeknor?quote:Op zondag 4 april 2010 23:09 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Red ik dat nog wel dan? Hier doen ze niet aan fikkie stoken volgensmij.. Zou iig niet weten waar we er hier in Rotterdam plek voor hebben gemaakt..
Nou, bij mij is het echt zo...quote:
Wat nou Iel? Niets mis meequote:
Maar je had ooit al eens foto's van me gezien, zover ik weet.quote:Op zondag 4 april 2010 23:10 schreef Samzz het volgende:
Nou, bij mij is het echt zo...
*uitzondering maakt*
Maar deze is wel iets anders hoorquote:Op zondag 4 april 2010 23:11 schreef Techno het volgende:
[..]
Maar je had ooit al eens foto's van me gezien, zover ik weet.
Jawel. Rotterdam is iel. Doe mij maar Amsterdam of gewoon m'n eigen Tukkerlandjequote:Op zondag 4 april 2010 23:11 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Wat nou Iel? Niets mis meeBen al eens hier weg geweest ook
Voor zover ik weet nietquote:Op zondag 4 april 2010 23:11 schreef Techno het volgende:
[..]
Maar je had ooit al eens foto's van me gezien, zover ik weet.
Brabant FTWquote:Op zondag 4 april 2010 23:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jawel. Rotterdam is iel. Doe mij maar Amsterdam of gewoon m'n eigen Tukkerlandje
Oke... Rotterdam-Alexander is te doen
Amsrterdam vind ik minder, Enschede weleens bezochtquote:Op zondag 4 april 2010 23:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jawel. Rotterdam is iel. Doe mij maar Amsterdam of gewoon m'n eigen Tukkerlandje
Oke... Rotterdam-Alexander is te doen
Dat heeft niets met positief of negatief te maken, maar deze foto is meer "jou" van nu dan die andere fotoquote:Op zondag 4 april 2010 23:13 schreef Techno het volgende:
[..]
Is dat positief of negatief? Niet iedereen durft "net uit bed" foto's te plaatsen.
zij en automatic zijn idd momenteel de enige dames hier, goed gezienquote:Op zondag 4 april 2010 23:14 schreef Techno het volgende:
[..]
Ah ok, dan ben je een van de weinige dames hier.
Ik doelde meer op het gegeven van de dames die ooit om pics hadden gevraagd via PM's.quote:Op zondag 4 april 2010 23:14 schreef djayzz het volgende:
zij en automatic zijn idd momenteel de enige dames hier, goed gezien
So not true.quote:Op zondag 4 april 2010 23:14 schreef djayzz het volgende:
[..]
zij en automatic zijn idd momenteel de enige dames hier, goed gezien
volgende keer ff opschrijven... want nu kunnen we er niet over kletsenquote:Op zondag 4 april 2010 23:15 schreef Samzz het volgende:
Techneutje, ik had gisteren een hele mooie stelling bedachtMaar ik ben m vergeten
had je al een keuze gemaaktquote:Op zondag 4 april 2010 22:49 schreef automatic_ het volgende:
Zal ik zo dvd gaan kijken, lezen of slapen?
O sorryquote:Op zondag 4 april 2010 23:16 schreef Demise het volgende:
[..]
So not true.![]()
Ook al ben ik er niet echt, want ik doe vijftien dingen tegelijk en dan gaat dit topic net iets te snel.Maar ik ga het proberen! Morgen. Als ik uitgeslapen ben. En mijn ritalin niet gehad heb, wellicht.
Nee, want ik ben nog steeds hierquote:
Ai, dat is wel jammer dan.quote:Op zondag 4 april 2010 23:15 schreef Samzz het volgende:
Techneutje, ik had gisteren een hele mooie stelling bedachtMaar ik ben m vergeten
Voor lezen en dvd kijken moet ik mijn bed uit, en dar heb ik nog geen zin inquote:
luie donderquote:Op zondag 4 april 2010 23:17 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Voor lezen en dvd kijken moet ik mijn bed uit, en dar heb ik nog geen zin in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
Mee eens. Niet dat ik die mensen geen kind gun, maar ik gun dat kind geen ouders die niet volledig aan de wensen van het kind kunnen voldoen. Bovendien, stel dat kind is niet geestelijk gehandicapt, dan is de kans groot dat het voor zijn ouders gaat zorgen. Ook niet goed.quote:Op zondag 4 april 2010 23:18 schreef Samzz het volgende:
Ik weet 'm weer
Stelling: Verstandelijk gehandicapte mensen mogen geen kinderen krijgen/opvoeden.
quote:Op zondag 4 april 2010 23:19 schreef djayzz het volgende:
[..]
luie donder![]()
Pak jij het evenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Ehm,, nou ja.. ik heb er nix tegen maar kunnen ze het wel ... ligt natuurlijk aan de zwaarte van de handicapquote:Op zondag 4 april 2010 23:18 schreef Samzz het volgende:
Ik weet 'm weer
Stelling: Verstandelijk gehandicapte mensen mogen geen kinderen krijgen/opvoeden.
Moreel gezien ben ik het daar niet mee eens. Realistisch gezien valt er wel wat voor te zeggen. Lastig dit.quote:Op zondag 4 april 2010 23:18 schreef Samzz het volgende:
Als ze (goede) begeleiding krijgen, dan vind ik het prima. En anders heb ik er wel moeite mee (om de redenen die Demise naar voren haalt). Verder speelt de mate van handicap wel mee voor mij, want binnen de verstandelijke gehandicapten heb je ook verschillende gradaties.quote:Op zondag 4 april 2010 23:18 schreef Samzz het volgende:
Ik weet 'm weer
een lastige vind ik....ik weet dat deze mensen vol liefde zitten, maar kunnen sommige dingen zelf niet eens doen...quote:Op zondag 4 april 2010 23:18 schreef Samzz het volgende:
Ik weet 'm weer
Wat de behaarde fokker zegtquote:Op zondag 4 april 2010 23:19 schreef Techno het volgende:
[..]
Moreel gezien ben ik het daar niet mee eens. Realistisch gezien valt er wel wat voor te zeggen. Lastig dit.
Wat Techno zegt.. Beetje dubbel idee hierover..quote:Op zondag 4 april 2010 23:19 schreef Techno het volgende:
[..]
Moreel gezien ben ik het daar niet mee eens. Realistisch gezien valt er wel wat voor te zeggen. Lastig dit.
*Brengt boek en dvd (zodat je kan kiezen) op een gouden blaadje*quote:
Waarom moreel er niet mee eens zijn? Zou je een psychopatische seriemoordenaar een kind laten opvoeden? Opvoeden heeft als onderdeel een kind jouw normen en waarden mee geven.quote:Op zondag 4 april 2010 23:19 schreef Techno het volgende:
[..]
Vergelijk je nu seriemoordenaars met verstandelijk gehandicapten?quote:Op zondag 4 april 2010 23:21 schreef Demise het volgende:
[..]
Waarom moreel er niet mee eens zijn? Zou je een psychopatische seriemoordenaar een kind laten opvoeden? Opvoeden heeft als onderdeel een kind jouw normen en waarden mee geven.
Dat is wel een verschil hoor...quote:Op zondag 4 april 2010 23:21 schreef Demise het volgende:
[..]
Waarom moreel er niet mee eens zijn? Zou je een psychopatische seriemoordenaar een kind laten opvoeden? Opvoeden heeft als onderdeel een kind jouw normen en waarden mee geven.
Ik ben het hier mee eens. Niet te vergeten wat het kost om zo'n gezin te begeleiden en wat voor mogelijke toekomst zo'n kind tegemoet gaat. Verstandelijk gehandicapten zijn zelf vaak nog half kind en kunnen vaak niet alles zonder hulp.quote:Op zondag 4 april 2010 23:19 schreef Demise het volgende:
[..]
Mee eens. Niet dat ik die mensen geen kind gun, maar ik gun dat kind geen ouders die niet volledig aan de wensen van het kind kunnen voldoen. Bovendien, stel dat kind is niet geestelijk gehandicapt, dan is de kans groot dat het voor zijn ouders gaat zorgen. Ook niet goed.
Nee. Maar ik nam aan dat het morele probleem misschien lag bij het iemand ontzeggen van een kind.quote:Op zondag 4 april 2010 23:22 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Vergelijk je nu seriemoordenaars met verstandelijk gehandicapten?
Iets met appels en peren enz.quote:Op zondag 4 april 2010 23:21 schreef Demise het volgende:
dat klopt iddquote:Op zondag 4 april 2010 23:23 schreef Demise het volgende:
[..]
Nee. Maar ik nam aan dat het morele probleem misschien lag bij het iemand ontzeggen van een kind.
Iets generaliserender.quote:
Dat ben ik met je eens. Vandaar de realistische kant. Aan de andere kant is het immoreel om het leven van verstandelijk gehandicapten te willen 'bepalen'.quote:Op zondag 4 april 2010 23:22 schreef Samzz het volgende:
Ik ben het hier mee eens. Niet te vergeten wat het kost om zo'n gezin te begeleiden en wat voor mogelijke toekomst zo'n kind tegemoet gaat. Verstandelijk gehandicapten zijn zelf vaak nog half kind en kunnen vaak niet alles zonder hulp.
Veel leesplezier djayzzie-boy!quote:
Misschien. Maar in veel gevallen moet je dat doen omdat ze anders mogelijk een gevaar zijn voor zichzelf of de samenleving. Het is net zo met kinderen, daar moet je het leven ook voor bepalen, gewoon omdat het niet anders kan.quote:Op zondag 4 april 2010 23:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Vandaar de realistische kant. Aan de andere kant is het immoreel om het leven van verstandelijk gehandicapten te willen 'bepalen'.
Precies. En waar trekken we de grens, waarom wel bepalen voor verstandelijk gehandicapten maar niet voor andere groepen?quote:Op zondag 4 april 2010 23:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Vandaar de realistische kant. Aan de andere kant is het immoreel om het leven van verstandelijk gehandicapten te willen 'bepalen'.
Voor mij weegt het belang van het kind dan toch zwaarder. Zelf neem ik ook geen kinderen, omdat die een voor mij te grote kans hebben op niet-functionerend autisme.quote:Op zondag 4 april 2010 23:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Omdat dit ten eerste al een groep is die makkelijk te controleren is, juist omdat ze vaak al samen leven in speciale woonhuizen, omdat ze met zelfstandig wonen vaak al hulp hebben.quote:Op zondag 4 april 2010 23:27 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Precies. En waar trekken we de grens, waarom wel bepalen voor verstandelijk gehandicapten maar niet voor andere groepen?
Het blijft een moeilijk iets.. Maar alleen zouden ze het niet echt kunnen denk ik..quote:Op zondag 4 april 2010 23:27 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Precies. En waar trekken we de grens, waarom wel bepalen voor verstandelijk gehandicapten maar niet voor andere groepen?
Dat vind ik heel toffe gedachten gangquote:Op zondag 4 april 2010 23:29 schreef Demise het volgende:
[..]
Voor mij weegt het belang van het kind dan toch zwaarder. Zelf neem ik ook geen kinderen, omdat die een voor mij te grote kans hebben op niet-functionerend autisme.
niet-functionerend autisme? Wat is dat in jouw ogen?quote:Op zondag 4 april 2010 23:29 schreef Demise het volgende:
[..]
Voor mij weegt het belang van het kind dan toch zwaarder. Zelf neem ik ook geen kinderen, omdat die een voor mij te grote kans hebben op niet-functionerend autisme.
Ik vermoed Autisme in een zodanige vorm, dat het kind niet of heel moeilijk normaal kan functioneren in een normale omgeving..quote:Op zondag 4 april 2010 23:30 schreef automatic_ het volgende:
[..]
niet-functionerend autisme? Wat is dat in jouw ogen?
Niet-functionerend autisme is een ASS in dusdanige vorm dat een 'normaal' leven niet mogelijk is. Zwaar klassiek autisme, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 april 2010 23:30 schreef automatic_ het volgende:
[..]
niet-functionerend autisme? Wat is dat in jouw ogen?
Dus we kiezen hun als groep uit, om puur praktische redenen? Omdat ze makkelijk te controleren zijn? Ik zie liever dat seriemoordenaars (ze werden al genoemd) zich niet voort planten, waarom worden die niet massaal gesteriliseeerd?quote:Op zondag 4 april 2010 23:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Omdat dit ten eerste al een groep is die makkelijk te controleren is, juist omdat ze vaak al samen leven in speciale woonhuizen, omdat ze met zelfstandig wonen vaak al hulp hebben.
Dit is gewoon geen geschikte situatie om een kind in op te voeden.
Omdat hun gedrag aangeleerd is, en niet genetisch bepaald misschien?quote:Op zondag 4 april 2010 23:32 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Dus we kiezen hun als groep uit, om puur praktische redenen? Omdat ze makkelijk te controleren zijn? Ik zie liever dat seriemoordenaars (ze werden al genoemd) zich niet voort planten, waarom worden die niet massaal gesteriliseeerd?
Ik weet wel wat het is, maar tegenwoordig noemen mensen het nogal snel zo, dus was benieuwd welke definitie jij er aan toe kendequote:Op zondag 4 april 2010 23:32 schreef Demise het volgende:
[..]
Niet-functionerend autisme is een ASS in dusdanige vorm dat een 'normaal' leven niet mogelijk is. Zwaar klassiek autisme, bijvoorbeeld.
Is dat zo dan? Volgens mij zijn ze daar nog helemaal niet uit..quote:Op zondag 4 april 2010 23:33 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Omdat hun gedrag aangeleerd is, en niet genetisch bepaald misschien?
Oh, daar ben ik ook voor hoorquote:Op zondag 4 april 2010 23:32 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Dus we kiezen hun als groep uit, om puur praktische redenen? Omdat ze makkelijk te controleren zijn? Ik zie liever dat seriemoordenaars (ze werden al genoemd) zich niet voort planten, waarom worden die niet massaal gesteriliseeerd?
Niet persé. Het kan opvoeding zijn, maar ook een geestelijke stoornis.quote:Op zondag 4 april 2010 23:33 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Oh, okquote:Op zondag 4 april 2010 23:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik ook voor hoorMaar ik kon zo 1-2-3 geen andere groep bedenken.
Beide speelt wel een beetje een rolquote:Op zondag 4 april 2010 23:33 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Overigens is het niet alleen die reden. Maar de kans op een gehandicapt kind is bij gehandicapte ouders geloof ik groter ( correct me if I'm wrong), dus is dit een goede manier om de 'foute' genen uit te bannenquote:
Klopt, maar ik vind het risico te groot. Ik heb functionerend autisme en daar heb ik al problemen genoeg mee. Ik ben wel gelukkig, daar niet van. Dan adopteer ik liever een kind, als ik al een kind zou willen, later.quote:Op zondag 4 april 2010 23:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik weet wel wat het is, maar tegenwoordig noemen mensen het nogal snel zo, dus was benieuwd welke definitie jij er aan toe kende
Tja, op zich een eerlijke / verstandige keuze, maar autisme is niet puur een genetische kwestie
Maar dat kind kan ook autisme hebben/ontwikkelen & dan?quote:Op zondag 4 april 2010 23:35 schreef Demise het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind het risico te groot. Ik heb functionerend autisme en daar heb ik al problemen genoeg mee. Ik ben wel gelukkig, daar niet van. Dan adopteer ik liever een kind, als ik al een kind zou willen, later.
Als ik morgen besluit om te gaan moorden voor de kick, zou het bij mij echt niet genetisch zijn hoor.. Ook niet m'n opvoeding..quote:Op zondag 4 april 2010 23:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Beide speelt wel een beetje een rol
de grens trekken, is inderdaad een lastige...quote:Op zondag 4 april 2010 23:27 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Ben jij op de hoogte van je genen dan?quote:Op zondag 4 april 2010 23:36 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Als ik morgen besluit om te gaan moorden voor de kick, zou het bij mij echt niet genetisch zijn hoor.. Ook niet m'n opvoeding..
... Zodat er over x aantal jaar geen verstandelijk gehandicapten meer worden geboren? Of iig minder? Of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Op zondag 4 april 2010 23:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Overigens is het niet alleen die reden. Maar de kans op een gehandicapt kind is bij gehandicapte ouders geloof ik groter ( correct me if I'm wrong), dus is dit een goede manier om de 'foute' genen uit te bannen
Beetje het "survival of the fittest" idee denk ikquote:Op zondag 4 april 2010 23:37 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
... Zodat er over x aantal jaar geen verstandelijk gehandicapten meer worden geboren? Of iig minder? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Dan is dat niet omdat ik zo nodig, na gewezen te zijn op de risico's, een eigen kind wilde. Autisme ontwikkel je trouwens niet, maar ik denk dat ik, als ik zou adopteren, sowieso wel een kind met een (licht) autistische stoornis zou prefereren. Gewoon omdat ik het idee heb dat ik ASS'ers beter begrijp en daardoor het kind beter zou kunnen opvoeden. Daarbij zullen veel mensen zo'n kind juist niet willen, terwijl ik vind dat die evenveel waard zijn en net zoveel kansen verdienen.quote:Op zondag 4 april 2010 23:36 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Maar dat kind kan ook autisme hebben/ontwikkelen & dan?
Zou dit zich dan niet ergens al eerder in de bloedlijn geopenbaard hebben dan? Of in mijn generatie.. (broertje, neefjes en nichtjes..)quote:Op zondag 4 april 2010 23:37 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ben jij op de hoogte van je genen dan?Nee, dat is niemand, maar het kan er wel zitten.
Hebben jullie het wel over hetzelfde?quote:Op zondag 4 april 2010 23:39 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Zou dit zich dan niet ergens al eerder in de bloedlijn geopenbaard hebben dan? Of in mijn generatie.. (broertje, neefjes en nichtjes..)
Ik neem, voor het gemak, even aan dat je een baby adopteert / een klein kindje. Bij deze kinderen is officieel nog niets te zeggen over stoornissen, waaronder ASS, dus in dat verband noemde ik het "ontwikkelen" , omdat je niet weet "wat er in zit".quote:Op zondag 4 april 2010 23:38 schreef Demise het volgende:
[..]
Dan is dat niet omdat ik zo nodig, na gewezen te zijn op de risico's, een eigen kind wilde. Autisme ontwikkel je trouwens niet, maar ik denk dat ik, als ik zou adopteren, sowieso wel een kind met een (licht) autistische stoornis zou prefereren. Gewoon omdat ik het idee heb dat ik ASS'ers beter begrijp en daardoor het kind beter zou kunnen opvoeden. Daarbij zullen veel mensen zo'n kind juist niet willen, terwijl ik vind dat die evenveel waard zijn en net zoveel kansen verdienen.
Niemand van die mensen hoeven de combinatie genen te hebben die jij misschien hebt, hoor. Het gen (als het er zou zijn, even gesimplificeerd), kan al jaren recessief in de familie zitten, terwijl jij de eerste bent die geen dominant gen heeft, en dus de eerste bij wie dit in de genen zou zitten (en zich zou openbaren).quote:Op zondag 4 april 2010 23:39 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Zou dit zich dan niet ergens al eerder in de bloedlijn geopenbaard hebben dan? Of in mijn generatie.. (broertje, neefjes en nichtjes..)
Ik en auto wel, ik, auto en de rest van jullie weer niet, met die posts tenminste..quote:Op zondag 4 april 2010 23:39 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Hebben jullie het wel over hetzelfde?
Kan, maar als iets er genetisch zit (bijv. agressief gedrag), dan hoeft dit niet bij iedereen naar buiten te komen en dat heeft alles te maken met de interactie tussen je genen en de omgeving.quote:Op zondag 4 april 2010 23:39 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Nee hoor, dat begrijp je helemaal goed.quote:Op zondag 4 april 2010 23:37 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
... Zodat er over x aantal jaar geen verstandelijk gehandicapten meer worden geboren? Of iig minder? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Babies zijn net kindersuprise ... je weet niet wat erin zitquote:Op zondag 4 april 2010 23:40 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik neem, voor het gemak, even aan dat je een baby adopteert / een klein kindje. Bij deze kinderen is officieel nog niets te zeggen over stoornissen, waaronder ASS, dus in dat verband noemde ik het "ontwikkelen" , omdat je niet weet "wat er in zit".
Op die manier.quote:Op zondag 4 april 2010 23:40 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik neem, voor het gemak, even aan dat je een baby adopteert / een klein kindje. Bij deze kinderen is officieel nog niets te zeggen over stoornissen, waaronder ASS, dus in dat verband noemde ik het "ontwikkelen" , omdat je niet weet "wat er in zit".
Ja, zoiets! En dan kan je babies veranderen in kinderenquote:Op zondag 4 april 2010 23:41 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
Babies zijn net kindersuprise ... je weet niet wat erin zit
Zodat er een soort van übermensch onstaat? Krijgt Hitler toch nog zn zin.quote:
Alleen ga ik echt geen babyhoofdjes openknijpen om bij de surprise te komen hoorquote:Op zondag 4 april 2010 23:41 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
Babies zijn net kindersuprise ... je weet niet wat erin zit
Dominant bedoel jequote:Op zondag 4 april 2010 23:41 schreef Demise het volgende:
[..]
Niemand van die mensen hoeven de combinatie genen te hebben die jij misschien hebt, hoor. Het gen (als het er zou zijn, even gesimplificeerd), kan al jaren recessief in de familie zitten, terwijl jij de eerste bent die geen dominant gen heeft, en dus de eerste bij wie dit in de genen zou zitten (en zich zou openbaren).
Ik reageer nergens op zoals men dat van me verwacht, eigenlijk.. Dus je zou best eens gelijk kunnen hebben..quote:Op zondag 4 april 2010 23:41 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Kan, maar als iets er genetisch zit (bijv. agressief gedrag), dan hoeft dit niet bij iedereen naar buiten te komen en dat heeft alles te maken met de interactie tussen je genen en de omgeving.
Als jij dat zo ziet, so be it.quote:Op zondag 4 april 2010 23:42 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Zodat er een soort van übermensch onstaat? Krijgt Hitler toch nog zn zin.
Moet alles dat afwijkend is maar uitgeroeid worden? Waarom, in vredesnaam?
Hoe bevalt dat lezen in bed?quote:Op zondag 4 april 2010 23:42 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, zoiets! En dan kan je babies veranderen in kinderen
Natuurlijk heb ik gelijkquote:Op zondag 4 april 2010 23:44 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik reageer nergens op zoals men dat van me verwacht, eigenlijk.. Dus je zou best eens gelijk kunnen hebben..
Mijn boek ligt nog op de andere kamerquote:
*brengt boek*quote:Op zondag 4 april 2010 23:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Mijn boek ligt nog op de andere kamer
Hij is terug!quote:Op zondag 4 april 2010 23:50 schreef djayzz het volgende:
[..]
*brengt boek*
Foei boek, niet meer weglopen!
Ohh maar daar kun je best gelijk in hebben, mijn grootvader (pap z'n kant) was altijd heel streng, en kon ook best aggressief zijn.. M'n pa en z'n broers en zusje hebben dit niet.. Mijn broertje daar in tegen vertoont soms gedrag dat m'n pa doet herinneren aan z'n vader..quote:Op zondag 4 april 2010 23:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik gelijk![]()
Haha, nee. Je moet het ook niet zwaar zien ofzo, maar er zijn gedragingen die wel in je genen zitten & de ene keer komt dat er wel uit en de andere keer niet (/en bij de andere persoon wel & bij de ander niet)
It's all in de genesquote:Op zondag 4 april 2010 23:55 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ohh maar daar kun je best gelijk in hebben, mijn grootvader (pap z'n kant) was altijd heel streng, en kon ook best aggressief zijn.. M'n pa en z'n broers en zusje hebben dit niet.. Mijn broertje daar in tegen vertoont soms gedrag dat m'n pa doet herinneren aan z'n vader..
Jup en dat komt onder andere door de genenquote:Op zondag 4 april 2010 23:55 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ohh maar daar kun je best gelijk in hebben, mijn grootvader (pap z'n kant) was altijd heel streng, en kon ook best aggressief zijn.. M'n pa en z'n broers en zusje hebben dit niet.. Mijn broertje daar in tegen vertoont soms gedrag dat m'n pa doet herinneren aan z'n vader..
Dit kwam veelel door z'n koppige exquote:Op zondag 4 april 2010 23:56 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jup en dat komt onder andere door de genenMaar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is
oh ik zie t wel in mn eigen kids, zie karaktertrekjes van mij en van hun papaquote:Op zondag 4 april 2010 23:56 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jup en dat komt onder andere door de genenMaar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is
Helemaal niet zo enorm spuit elf eigenlijk, Duimpjequote:Op zondag 4 april 2010 23:58 schreef Duimelot het volgende:
[..]
oh ik zie t wel in mn eigen kids, zie karaktertrekjes van mij en van hun papa
lijkt me ook vrij logisch, en toch zijn ze helemaal hun eigen ikje.
opvoeding en omgeving hebben ook nog invloed natuurlijk!?
maar ik ben spuitelf en heb t niet allemaal gevolgd verder....
Ja, daarom zei ik al "Maar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is"quote:Op zondag 4 april 2010 23:58 schreef Duimelot het volgende:
[..]
oh ik zie t wel in mn eigen kids, zie karaktertrekjes van mij en van hun papa
lijkt me ook vrij logisch, en toch zijn ze helemaal hun eigen ikje.
opvoeding en omgeving hebben ook nog invloed natuurlijk!?
maar ik ben spuitelf en heb t niet allemaal gevolgd verder....
We zullen zienquote:Op zondag 4 april 2010 23:59 schreef VorteXxX het volgende:
een ex zei ooit dat ik autistische trekjes vertoonde soms.. alleen vind ik van niet
Hoi! Nog geleerd voor de 15e?quote:
Nee johquote:
lijkt mij vrij logisch, maar als ouder van een afgedwaald kind is het misschien makkelijker t aan de genen toe te schrijven dan aan de opvoeding (niet dat t dan perse daaraan lag kan ook vrienden ofzo zijn) maar ach, de combo die doet t mquote:Op maandag 5 april 2010 00:00 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, daarom zei ik al "Maar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is"
Veel mensen denken dat het alleen de genen zijn, maar dat is vaak bullshit, omdat het bijna altijd interactie is tussen omgeving (daar valt opvoeding onder) én genen
Ja, dat is zeker makkelijk om te doenquote:Op maandag 5 april 2010 00:03 schreef Duimelot het volgende:
[..]
lijkt mij vrij logisch, maar als ouder van een afgedwaald kind is het misschien makkelijker t aan de genen toe te schrijven dan aan de opvoeding (niet dat t dan perse daaraan lag kan ook vrienden ofzo zijn) maar ach, de combo die doet t m
Het is een reactie die door de omgeving getriggered word. Maar deze reactie zit wel in de genenquote:Op maandag 5 april 2010 00:00 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, daarom zei ik al "Maar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is"
Veel mensen denken dat het alleen de genen zijn, maar dat is vaak bullshit, omdat het bijna altijd interactie is tussen omgeving (daar valt opvoeding onder) én genen
Het vreemde is juist dat hij in dezelfde omgeving is opgegroeid als ik.. Alleen zijn keuze in vrienden en vriendinnen lag anders.. Dat zal de grootste factor dan geweest zijn denk ik..quote:Op maandag 5 april 2010 00:03 schreef Duimelot het volgende:
[..]
lijkt mij vrij logisch, maar als ouder van een afgedwaald kind is het misschien makkelijker t aan de genen toe te schrijven dan aan de opvoeding (niet dat t dan perse daaraan lag kan ook vrienden ofzo zijn) maar ach, de combo die doet t m
Klopt, dus is er (uiteindelijk) interactie tussen die tweequote:Op maandag 5 april 2010 00:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is een reactie die door de omgeving getriggered word. Maar deze reactie zit wel in de genen
Omgeving is ook als er bij jullie in huis wordt ingebroken en jij trekt je dat niet aan & hij welquote:Op maandag 5 april 2010 00:04 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Het vreemde is juist dat hij in dezelfde omgeving is opgegroeid als ik.. Alleen zijn keuze in vrienden en vriendinnen lag anders.. Dat zal de grootste factor dan geweest zijn denk ik..
Ja ok, al waren we op morele gebieden 2 handen op 1 buik.. dezelfde trigger.... zoals, een goede vriendin van mij die ooit lastig werd gevallen op straat, ging dan maar opzij, want dan had je de poppen bij ons aan het dansen.. de daders ook trouwens..quote:Op maandag 5 april 2010 00:05 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Omgeving is ook als er bij jullie in huis wordt ingebroken en jij trekt je dat niet aan & hij wel
even een simpel, dom voorbeeld, haha
oh dat zie je vaker een kind dat dan het super goed doet en daarnaast een 'probleem' kindquote:Op maandag 5 april 2010 00:04 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Het vreemde is juist dat hij in dezelfde omgeving is opgegroeid als ik.. Alleen zijn keuze in vrienden en vriendinnen lag anders.. Dat zal de grootste factor dan geweest zijn denk ik..
Truequote:Op maandag 5 april 2010 00:04 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Klopt, dus is er (uiteindelijk) interactie tussen die twee
Orgie?quote:Op maandag 5 april 2010 00:11 schreef Duimelot het volgende:
ok we zijn t er allemaal over eens whoo hoo
en nu?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw mening op de stelling van Samzzquote:Op maandag 5 april 2010 00:11 schreef Duimelot het volgende:
ok we zijn t er allemaal over eens whoo hoo
en nu?
quote:Op zondag 4 april 2010 23:18 schreef Samzz het volgende:
Ik weet 'm weer
quote:Op maandag 5 april 2010 00:12 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw mening op de stelling van Samzz
[..]
Zie de editquote:Op maandag 5 april 2010 00:13 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik heb de stelling gemist kwam ergens op t eind binnenvallen he
Dat is nogal logisch als je in Enschede bent geweest, welquote:Op maandag 5 april 2010 00:15 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Gek, het klinkt me nog bekend in de oren ook...
Vind je dat dan ook van mensen die bijvoorbeeld met enorme schulden zitten? Of depressieve mensen?quote:Op maandag 5 april 2010 00:16 schreef mrbox het volgende:
Verstandelijk gehandicapte mensen mogen geen kinderen krijgen/opvoeden.
Ben ik het wel mee eens, als ze zichzelf al lastig kunnen redden hoe kunnen ze dan ooit goede ouders zijn. En daarbij worden verstandelijk gehandicapte mensen ook niet zo oud...
quote:Op maandag 5 april 2010 00:16 schreef mrbox het volgende:
Verstandelijk gehandicapte mensen mogen geen kinderen krijgen/opvoeden.
Ben ik het wel mee eens, als ze zichzelf al lastig kunnen redden hoe kunnen ze dan ooit goede ouders zijn. En daarbij worden verstandelijk gehandicapte mensen ook niet zo oud...
Nee omdat schulden geen "probleem" hoeven te vormen in NL, je hebt hier genoeg steun om je kind toch redelijk op te kunnen voeden. Als je hulp behoevende bent, hoe kan je dan ooit voor een ander zorgen. (en oke het gaat zeker om de mate waarin)quote:Op maandag 5 april 2010 00:16 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Vind je dat dan ook van mensen die bijvoorbeeld met enorme schulden zitten? Of depressieve mensen?
Ik ben er weleens geweest ook, behalve alleen gepasseerd... Waarvoor weet ik alleen niet meer..quote:Op maandag 5 april 2010 00:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is nogal logisch als je in Enschede bent geweest, wel
Ik reageer hier even op...quote:Op maandag 5 april 2010 00:16 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Vind je dat dan ook van mensen die bijvoorbeeld met enorme schulden zitten? Of depressieve mensen?
De grensovergang naar Duitsland?quote:Op maandag 5 april 2010 00:19 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik ben er weleens geweest ook, behalve alleen gepasseerd... Waarvoor weet ik alleen niet meer..
quote:Op maandag 5 april 2010 00:16 schreef automatic_ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 april 2010 00:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik reageer hier even op...
Mensen die in enorme schulden zitten zouden geen kinderen moeten nemen tot ze hun zaakjes helemaal op orde hebben. Ditzelfde geld voor (manisch) depressieve mensen. Zolang je zelf niet fatsoenlijk (binnen redelijke maatstaven) kan functioneren in de maatschappij, moet je geen kinderen nemen.
En wat als de schulden komen als ze al kinderen hebben? (maar goed; dat is een hele andere discussie haha)quote:Op maandag 5 april 2010 00:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik reageer hier even op...
Mensen die in enorme schulden zitten zouden geen kinderen moeten nemen tot ze hun zaakjes helemaal op orde hebben. Ditzelfde geld voor (manisch) depressieve mensen. Zolang je zelf niet fatsoenlijk (binnen redelijke maatstaven) kan functioneren in de maatschappij, moet je geen kinderen nemen.
Maar, als je met schulden loopt krijg je steun, zoals je zelf zegt. Dus ben je ook hulpbehoevend.quote:Op maandag 5 april 2010 00:19 schreef mrbox het volgende:
[..]
Nee omdat schulden geen "probleem" hoeven te vormen in NL, je hebt hier genoeg steun om je kind toch redelijk op te kunnen voeden. Als je hulp behoevende bent, hoe kan je dan ooit voor een ander zorgen. (en oke het gaat zeker om de mate waarin)
http://www.zanne.org/html/down.htmlquote:Op maandag 5 april 2010 00:18 schreef Duimelot het volgende:
[..]
hoe kom je daar nu bij dat ze niet zo oud worden!!?!?
Tja, dan is het iets anders. Dan moet je op zo'n manier je best doen, dat je kinderen er het minst onder te lijden hebben.quote:Op maandag 5 april 2010 00:22 schreef automatic_ het volgende:
[..]
En wat als de schulden komen als ze al kinderen hebben? (maar goed; dat is een hele andere discussie haha)
Die ligt op de grensovergang naar Duitslandquote:
quote:Op maandag 5 april 2010 00:22 schreef mrbox het volgende:
[..]
http://www.zanne.org/html/down.html
ze worden gemiddeld 50 a 60.
Braaf boekquote:
de meeste rijke mensen maken zich vaak "zorgen" om het geld i.v.m. kinderen, de vraag is wanneer je genoeg geld hebt om kinderen een goede toekomst te geven. Er is kinderbijslag en andere opties, dat jij een schuld hebt wil niet zeggen dat je niet slim genoeg bent om kinderen op te voeden, een schuld kan ook door omstandigheden komen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar, als je met schulden loopt krijg je steun, zoals je zelf zegt. Dus ben je ook hulpbehoevend.
Ja maar daarvoor was ik niet daar, moest iets brengen ofzo geloof ik..quote:Op maandag 5 april 2010 00:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die ligt op de grensovergang naar Duitsland
quote:Op maandag 5 april 2010 00:24 schreef mrbox het volgende:
[..]
de meeste rijke mensen maken zich vaak "zorgen" om het geld i.v.m. kinderen, de vraag is wanneer je genoeg geld hebt om kinderen een goede toekomst te geven. Er is kinderbijslag en andere opties, dat jij een schuld hebt wil niet zeggen dat je niet slim genoeg bent om kinderen op te voeden, een schuld kan ook door omstandigheden komen.
ja oke maar "mensen met mogelijkheden" hebben verschillende gradaties, dus de stelling is hierin een beetje ambigu.quote:Op maandag 5 april 2010 00:24 schreef Duimelot het volgende:
[..]
oh ok maar ik dacht dat t over verstandelijk gehandicapten ging en niet meteen over mensen met syndroom van down
dat deze minder oud worden heeft te maken met de fysieke problemen die er bij komen kijken. Er zijn ook geestelijk gehandicapten die gewoon super gezond zijn verder
wat de neuk is ambiguquote:Op maandag 5 april 2010 00:26 schreef mrbox het volgende:
[..]
ja oke maar "mensen met mogelijkheden" hebben verschillende gradaties, dus de stelling is hierin een beetje ambigu.
Het gaat om niet om slim zijn alleen. Het gaat om de mogelijkheden die ouders een kind kunnen bieden. Als je als paar diep in de schulden zit, heb jij veel minder mogelijkheiden dan iemand die zijn financiën op orde heeft.quote:Op maandag 5 april 2010 00:24 schreef mrbox het volgende:
[..]
de meeste rijke mensen maken zich vaak "zorgen" om het geld i.v.m. kinderen, de vraag is wanneer je genoeg geld hebt om kinderen een goede toekomst te geven. Er is kinderbijslag en andere opties, dat jij een schuld hebt wil niet zeggen dat je niet slim genoeg bent om kinderen op te voeden, een schuld kan ook door omstandigheden komen.
Nee zeker niet, er is meer nodig dan IQquote:Op maandag 5 april 2010 00:26 schreef Duimelot het volgende:
[..]
vind je dan ook dat hoe inteligenter iemand is hoe beter deze in staat is een kind op te voeden???
meerduidigquote:
Ja dus ? maar welke mogelijkheden hebben we het dan over ? ze kunnen naar school, hebben kleding en worden gevoed (en krijgen een opvoeding)quote:Op maandag 5 april 2010 00:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het gaat om niet om slim zijn alleen. Het gaat om de mogelijkheden die ouders een kind kunnen bieden. Als je als paar diep in de schulden zit, heb jij veel minder mogelijkheiden dan iemand die zijn financiën op orde heeft.
En sport dan? Clubjes waar de kinderen bij kunnen om zich te ontplooien, schoolreisjes. Opvoeding bestaat niet alleen uit de primaire behoeften.quote:Op maandag 5 april 2010 00:29 schreef mrbox het volgende:
[..]
meerduidig![]()
[..]
Ja dus ? maar welke mogelijkheden hebben we het dan over ? ze kunnen naar school, kunnen kleding aan en worden gevoed (en krijgen een opvoeding)
tegenwoordig zijn er in NL genoeg organisaties die mensen die minimum inkomen hebben steunenquote:Op maandag 5 april 2010 00:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
En sport dan? Clubjes waar de kinderen bij kunnen om zich te ontplooien, schoolreisjes. Opvoeding bestaat niet alleen uit de primaire behoeften.
Dat wist ik niet. Dat is wel top.quote:Op maandag 5 april 2010 00:33 schreef Duimelot het volgende:
[..]
tegenwoordig zijn er in NL genoeg organisaties die mensen die minimum inkomen hebben steunen
bij ons heb je stichting leergeld die ouderbijdragen betalen bv en een sportclub inclusief sportkleding en toebehoren.
er is een zogenaamde kortingsregeling waar je uitstapjes bij kan declareren en deze terug betaald krijgt (bepaald bedrag per jaar)
klopt maar hierin heb je in NL eigenlijk 2 opties, of je kan je schulden redelijk betalen en dus kan je ook wel een sportclubje betalen (hoewel je dan mss niet elke sport kan doen) of je zit in de schuldsanering en dat is dan maar voor 36 mnd. (en ja dat is dan zeker op een houtje bijten)quote:Op maandag 5 april 2010 00:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
En sport dan? Clubjes waar de kinderen bij kunnen om zich te ontplooien, schoolreisjes. Opvoeding bestaat niet alleen uit de primaire behoeften.
En als je wel geld hebt ook niet.quote:Op maandag 5 april 2010 00:34 schreef Samzz het volgende:
Dan nog ben ik van mening dat als je geen geld hebt, je niet aan kinderen moet beginnen.
WSNP willen ze afschaffenquote:Op maandag 5 april 2010 00:35 schreef mrbox het volgende:
[..]
klopt maar hierin heb je in NL eigenlijk 2 opties, of je kan je schulden redelijk betalen en dus kan je ook wel een sportclubje betalen (hoewel je dan mss niet elke sport kan doen) of je zit in de schuldsanering en dat is dan maar voor 36 mnd.
Maar hoeveel zou je moeten verdienen / hebben om wel aan kinderen te mogen / kunnen beginnen ?quote:Op maandag 5 april 2010 00:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dat is wel top.
Dan nog ben ik van mening dat als je geen geld hebt, je niet aan kinderen moet beginnen.
ik ben het met je eens dat als je zelf zo aan de grond zit dat er onzekerheid is of je wel een dak boven je hoofd hebt als je maar een keer per week vlees eet omdat vaker te duur is als je geen geld heb om jezelf te kleden en onderhouden je dus ook niet aan kinderen moet beginnen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dat is wel top.
Dat kan allemaal wel zijn. Dan nog. Ik verander niet van mening. Begin pas aan kinderen als je je zaken op orde hebt.quote:Op maandag 5 april 2010 00:37 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik ben het met je eens dat als je zelf zo aan de grond zit dat er onzekerheid is of je wel een dak boven je hoofd hebt als je maar een keer per week vlees eet omdat vaker te duur is als je geen geld heb om jezelf te kleden en onderhouden je dus ook niet aan kinderen moet beginnen.
maar we wonen in nederland en als je hulp vraagt etc dan kan je binnen no time weer dinancieel het grotendeels op orde hebben er zijn regels wat men gewoon minimaal nodig heeft om van te leven en al heb je miljoenen schulden, schuldeisers kunnen niet meer nemen dan tot aan dat minimum.
Het is dan mss geen vetpot maar goed leefbaar!
Genoeg om zonder allerlei subsidies en toeslagen rond te kunnen komen en je kinderen naar school te kunnen laten gaan.quote:Op maandag 5 april 2010 00:37 schreef mrbox het volgende:
Maar hoeveel zou je moeten verdienen / hebben om wel aan kinderen te mogen / kunnen beginnen ?
We hebben een gezin als klant die met 700pm moeten rondkomen, vertel jij ze even hoe ik hun huur, gas/water/licht en zorgverzekering kan betalen en dan ook nog moet zorgen dat ze genoeg hebben om te eten?quote:Op maandag 5 april 2010 00:37 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik ben het met je eens dat als je zelf zo aan de grond zit dat er onzekerheid is of je wel een dak boven je hoofd hebt als je maar een keer per week vlees eet omdat vaker te duur is als je geen geld heb om jezelf te kleden en onderhouden je dus ook niet aan kinderen moet beginnen.
maar we wonen in nederland en als je hulp vraagt etc dan kan je binnen no time weer dinancieel het grotendeels op orde hebben er zijn regels wat men gewoon minimaal nodig heeft om van te leven en al heb je miljoenen schulden, schuldeisers kunnen niet meer nemen dan tot aan dat minimum.
Het is dan mss geen vetpot maar goed leefbaar!
ja wees eens concreet dan ?quote:Op maandag 5 april 2010 00:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Genoeg om zonder allerlei subsidies en toeslagen rond te kunnen komen en je kinderen naar school te kunnen laten gaan.
Er is geen lijn in te trekken. En ik vind dit ook een gemene vraag... Een kind kost gemiddeld 100 000 euro. Dat is errug veel. Zolang jij als stel schulden hebt (studieschuld daargelaten), vind ik dat je niet aan kinderen moet beginnen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:37 schreef mrbox het volgende:
[..]
Maar hoeveel zou je moeten verdienen / hebben om wel aan kinderen te mogen / kunnen beginnen ?
Waarom dan. We zijn aan het generaliseren en je kunt toch geen prijs noemen die klopt. Modaal lijkt me wel een mooie grens trouwens.quote:
Zodra jij je kind van de kinderbijslag moet verzorgen, is er iets mis.quote:
quote:Op maandag 5 april 2010 00:39 schreef krengetje het volgende:
[..]
We hebben een gezin als klant die met 700pm moeten rondkomen, vertel jij ze even hoe ik hun huur, gas/water/licht en zorgverzekering kan betalen en dan ook nog moet zorgen dat ze genoeg hebben om te eten?
Jalalalala und so.quote:
quote:Op maandag 5 april 2010 00:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waarom dan. We zijn aan het generaliseren en je kunt toch geen prijs noemen die klopt. Modaal lijkt me wel een mooie grens trouwens.
het is zeker een gemene vraag maar nog hoor ik zo vaak mensen die 2x modaal gaan verdienen zich afvragen of ze wel genoeg geld hebben voor kinderen. Maar modaal vind ik eigenlijk wel een goede regelingquote:Op maandag 5 april 2010 00:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er is geen lijn in te trekken. En ik vind dit ook een gemene vraag... Een kind kost gemiddeld 100 000 euro. Dat is errug veel. Zolang jij als stel schulden hebt (studieschuld daargelaten), vind ik dat je niet aan kinderen moet beginnen.
Maar je hebt dus tieten.quote:Op maandag 5 april 2010 00:44 schreef Samzz het volgende:
Ach, dit soort discussies zijn best leuk en leerzaamAlleen het onderwerp staat me niet zo aan, maar dat is m'n eigen schuld
Het is terecht dat men zich dit afvraagt.quote:Op maandag 5 april 2010 00:45 schreef mrbox het volgende:
[..]
[..]
het is zeker een gemene vraag maar nog hoor ik zo vaak mensen die 2x modaal gaan verdienen zich afvragen of ze wel genoeg geld hebben voor kinderen. Maar modaal vind ik eigenlijk wel een goede regelingheel veel mensen kunnen alleen dan geen kids krijgen omdat ze hier niet aan voldoen
Ja ik werk inderdaad in de schuldhulpverleningquote:Op maandag 5 april 2010 00:43 schreef Duimelot het volgende:
[..]
je werkt in de schuldsanering od!?!?
euh geen idee hoe ze dat moeten doen, maar dat kan toch ook niet kloppen, men heeft gewoon recht op 95% van het minimum in nederland.
of hebben ze de problemen geheel zelf veroorzaakt is dit niet de eerste keer etc etc want jah je moet wel kunnen aantonen dat je er zelf alles aan gedaan hebt om t te voorkomen enzo
maar weet er ook niet alles van, dit is alles wat ik van vrienden heb gehoord die erin gezeten hebben.
en hoe gaan we voorkomen dan mensen die beneden modaal verdienen geen kids krijgen!?!?quote:Op maandag 5 april 2010 00:45 schreef mrbox het volgende:
[..]
[..]
het is zeker een gemene vraag maar nog hoor ik zo vaak mensen die 2x modaal gaan verdienen zich afvragen of ze wel genoeg geld hebben voor kinderen. Maar modaal vind ik eigenlijk wel een goede regelingheel veel mensen kunnen alleen dan geen kids krijgen omdat ze hier niet aan voldoen
Met 2x modaal hoef je dat echt niet af te vragen, sorry. 2x het gemiddelde... hoezo moet je dan nog afvragen of je genoeg geld hebt om kinderen genoeg kansen te kunnen geven.quote:Op maandag 5 april 2010 00:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is terecht dat men zich dit afvraagt.
quote:Op maandag 5 april 2010 00:49 schreef Duimelot het volgende:
[..]
en hoe gaan we voorkomen dan mensen die beneden modaal verdienen geen kids krijgen!?!?
en wat als door ontslagen het inkomen beneden modaal zakt!?!?
etc etc
tja leuk bedacht allemaal maar niet haalbaar
verder leef ik nu van minimuminkomen en kan heel goed zonder regelingen en subsidies ed mijn eigen boontjes doppen en mn kids in al hun behoeften voorzien enzo!
Terwijl ik voorheen leefde met een inkomen die ver erboven lag maar met een partner die het toch 3x wist uit te geven en er minder voor de kids overbleef!
Het heeft ook nog te maken met of je met geld om kan gaan!
Ik vind het goed dat men zich afvraagt of men een kind kan betalen. Want je kan nog wel twee keer modaal verdienen, je uitgavepatroon is ook erg belangrijk.quote:Op maandag 5 april 2010 00:50 schreef mrbox het volgende:
[..]
Met 2x modaal hoef je dat echt niet af te vragen, sorry. 2x het gemiddelde... hoezo moet je dan nog afvragen of je genoeg geld hebt om kinderen genoeg kansen te kunnen geven.
1. verplichte gedwongen anti-conceptie. Bij salarisverhoging kan dit operatief worden verwijderd.quote:Op maandag 5 april 2010 00:49 schreef Duimelot het volgende:
1 en hoe gaan we voorkomen dan mensen die beneden modaal verdienen geen kids krijgen!?!?
2 en wat als door ontslagen het inkomen beneden modaal zakt!?!?
dat laatste is zeker waarquote:Op maandag 5 april 2010 00:49 schreef Duimelot het volgende:
[..]
en hoe gaan we voorkomen dan mensen die beneden modaal verdienen geen kids krijgen!?!?
en wat als door ontslagen het inkomen beneden modaal zakt!?!?
etc etc
tja leuk bedacht allemaal maar niet haalbaar
verder leef ik nu van minimuminkomen en kan heel goed zonder regelingen en subsidies ed mijn eigen boontjes doppen en mn kids in al hun behoeften voorzien enzo!
Terwijl ik voorheen leefde met een inkomen die ver erboven lag maar met een partner die het toch 3x wist uit te geven en er minder voor de kids overbleef!
Het heeft ook nog te maken met of je met geld om kan gaan!
En daar gaat het mis.. Mensen die veel verdienen, geven veel uit, mensen die weinig verdienen geven weinig uit..quote:Op maandag 5 april 2010 00:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat men zich afvraagt of men een kind kan betalen. Want je kan nog wel twee keer modaal verdienen, je uitgavepatroon is ook erg belangrijk.
quote:Op maandag 5 april 2010 00:54 schreef mrbox het volgende:
[..]
dat laatste is zeker waarmaar krijg jij geen alimentatie dan meer ?
aah oke, op de middelbare school is die extra aanvulling wrs wel welkom.quote:Op maandag 5 april 2010 00:58 schreef Duimelot het volgende:
[..]
nee in eerste instantie weigerde mijn ex te betalen heb lbio op m afgestuurd toen, daarna heeft hij een ongeval gehad waardoor hij zijn eigenzaak heeft moeten opdoeken en in dus in inkomen gedaald (karma
) en heb nu pas te horen gekregen dat hij met terugwerkende kracht vanaf moment van ongeluk niet hoeft te betalen.
Voor mij komt dit iig veel beter uit want om achter geld aan te gaan dat hij weigert te betalen kost ook geld
scheelt mij nu werk en kosten!
als mijn kids naar de middelbareschool haan dan kan ik zelf ook meer uren werken en heb ik meer geld hequote:Op maandag 5 april 2010 01:04 schreef mrbox het volgende:
[..]
aah oke, op de middelbare school is die extra aanvulling wrs wel welkom.
ow jij komt er ook wel uitquote:Op maandag 5 april 2010 01:06 schreef Duimelot het volgende:
[..]
als mijn kids naar de middelbareschool haan dan kan ik zelf ook meer uren werken en heb ik meer geld he
mn oudste gaat komend jaar en daarvoor heb ik met haar vader al afspraken gemaakt mbt de financiele dingen (andere vader) Hij betaald 2/3 ik 1/3 dus dat is nog te doen.
dankjequote:Op maandag 5 april 2010 01:10 schreef mrbox het volgende:
[..]
ow jij komt er ook wel uitdaar twijfel ik ook niet aan
Ja, msn is boeiender op dit moment.quote:Op maandag 5 april 2010 01:11 schreef Duimelot het volgende:
zo hier ist uitgestorven verder ik houd t even alleen bij msn....
slaap lekekr de rest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 april 2010 02:08 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, msn is boeiender op dit moment.ik vermaak me prima *zucht, zwijmel enzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*
vermaak jij je ook zo!?
Ja, echt!quote:Op maandag 5 april 2010 02:10 schreef Duimelot het volgende:
ik vermaak me prima *zucht, zwijmel enzo*
vermaak jij je ook zo!?
quote:Op maandag 5 april 2010 03:30 schreef Techno het volgende:
[..]
Als er een god bestaat, dan zijn vrouwen, en Duim in het bijzonder, zijn beste uitvinding!
Dat is dan toch best wel ontbijt zou ik zo zeggenquote:Op maandag 5 april 2010 08:59 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
ik heb wel ham/kaas/sla/ui/paprika/tomaat en afbakbroodjes.. ik overleef het wel
Ohjah, en ik heb lekkere koffie en opgeklopte melk! dat wordt cappuccino!quote:Op maandag 5 april 2010 09:00 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Dat is dan toch best wel ontbijt zou ik zo zeggen
ik hier nog een paasstolletje, stoofperenkwark(yoghurt) eitjes, tomaten, pesto ,salami en nog meer eigenlijk.... maar ik ga zo eerst maar eens mijn rondje doen....quote:Op maandag 5 april 2010 09:02 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ohjah, en ik heb lekkere koffie en opgeklopte melk! dat wordt cappuccino!
je brengt me op ideeën! en wat gade gij eten?
rondje? rondje? rondje dansen? rondje hondje? rondje hardlopen? rondje kranten?quote:Op maandag 5 april 2010 09:04 schreef -Engel- het volgende:
[..]
ik hier nog een paasstolletje, stoofperenkwark(yoghurt) eitjes, tomaten, pesto ,salami en nog meer eigenlijk.... maar ik ga zo eerst maar eens mijn rondje doen....
uhm ik ga niet zeggen dat het hardlopen is...quote:Op maandag 5 april 2010 09:05 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
rondje? rondje? rondje dansen? rondje hondje? rondje hardlopen? rondje kranten?
ehhh nou hier had ik het toevalig dit weekend over met mn knipperlichtquote:Op maandag 5 april 2010 00:50 schreef mrbox het volgende:
[..]
Met 2x modaal hoef je dat echt niet af te vragen, sorry. 2x het gemiddelde... hoezo moet je dan nog afvragen of je genoeg geld hebt om kinderen genoeg kansen te kunnen geven.
suikerbroodquote:Op maandag 5 april 2010 09:04 schreef -Engel- het volgende:
[..]
ik hier nog een paasstolletje, stoofperenkwark(yoghurt) eitjes, tomaten, pesto ,salami en nog meer eigenlijk.... maar ik ga zo eerst maar eens mijn rondje doen....
volgens mij kan dat niet. wat ik in ieder geval weet is dat ik mijn huis nu niet meer zou kunnen kopen (strengere eisen) en da's nog geen anderhalve ton. dat heb ik x2 gedaan, da's 3 ton. (maar zit je dus wel aan 2 volle salarissen als er dus 1 minder gaat werken/baan kwijtraakt moet je je huis weer uit!) maar daar kan je wel een rijtjeshuis van kopen ja. maar niet echt iets heel groots ofzo, wat je eig wel zou verwachten bij 2x modaal. ofzo. toch?quote:Op maandag 5 april 2010 09:41 schreef stbabylon het volgende:
2x boven modaal, dat is 70.000 bruto op jaarbasis. Kun je een huis van 3,5 ton krijgen. Dat moet toch nog wel te doen zijn in de randstad
juist.. ik heb van 1x modaal een leuk appartement kunnen kopen.. maar met hulp van een ouder, anders had ik nu een 50m2 appartement in een wijk waar ik niet wilde wonen gehad.quote:Op maandag 5 april 2010 09:51 schreef Murmeli het volgende:
[..]
volgens mij kan dat niet. wat ik in ieder geval weet is dat ik mijn huis nu niet meer zou kunnen kopen (strengere eisen) en da's nog geen anderhalve ton. dat heb ik x2 gedaan, da's 3 ton. (maar zit je dus wel aan 2 volle salarissen als er dus 1 minder gaat werken/baan kwijtraakt moet je je huis weer uit!) maar daar kan je wel een rijtjeshuis van kopen ja. maar niet echt iets heel groots ofzo, wat je eig wel zou verwachten bij 2x modaal. ofzo. toch?
Ik heb van 1 inkomen een eengezinswoning gekocht voor minder dan 2 ton, terwijl ik een vriendinnetje heb die voor 3 ton een appartement heeft van 65m². Het is maar net waar je gaat wonen in de Randstad.quote:Op maandag 5 april 2010 09:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
juist.. ik heb van 1x modaal een leuk appartement kunnen kopen.. maar met hulp van een ouder, anders had ik nu een 50m2 appartement in een wijk waar ik niet wilde wonen gehad.
Purmerend is dan ook niet een plek waar je graag wil wonenquote:Op maandag 5 april 2010 09:58 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Ik heb van 1 inkomen een eengezinswoning gekocht voor minder dan 2 ton, terwijl ik een vriendinnetje heb die voor 3 ton een appartement heeft van 65m². Het is maar net waar je gaat wonen in de Randstad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |