Wat Techno zegt.. Beetje dubbel idee hierover..quote:Op zondag 4 april 2010 23:19 schreef Techno het volgende:
[..]
Moreel gezien ben ik het daar niet mee eens. Realistisch gezien valt er wel wat voor te zeggen. Lastig dit.
*Brengt boek en dvd (zodat je kan kiezen) op een gouden blaadje*quote:
Waarom moreel er niet mee eens zijn? Zou je een psychopatische seriemoordenaar een kind laten opvoeden? Opvoeden heeft als onderdeel een kind jouw normen en waarden mee geven.quote:Op zondag 4 april 2010 23:19 schreef Techno het volgende:
[..]
Moreel gezien ben ik het daar niet mee eens. Realistisch gezien valt er wel wat voor te zeggen. Lastig dit.
Vergelijk je nu seriemoordenaars met verstandelijk gehandicapten?quote:Op zondag 4 april 2010 23:21 schreef Demise het volgende:
[..]
Waarom moreel er niet mee eens zijn? Zou je een psychopatische seriemoordenaar een kind laten opvoeden? Opvoeden heeft als onderdeel een kind jouw normen en waarden mee geven.
Dat is wel een verschil hoor...quote:Op zondag 4 april 2010 23:21 schreef Demise het volgende:
[..]
Waarom moreel er niet mee eens zijn? Zou je een psychopatische seriemoordenaar een kind laten opvoeden? Opvoeden heeft als onderdeel een kind jouw normen en waarden mee geven.
Ik ben het hier mee eens. Niet te vergeten wat het kost om zo'n gezin te begeleiden en wat voor mogelijke toekomst zo'n kind tegemoet gaat. Verstandelijk gehandicapten zijn zelf vaak nog half kind en kunnen vaak niet alles zonder hulp.quote:Op zondag 4 april 2010 23:19 schreef Demise het volgende:
[..]
Mee eens. Niet dat ik die mensen geen kind gun, maar ik gun dat kind geen ouders die niet volledig aan de wensen van het kind kunnen voldoen. Bovendien, stel dat kind is niet geestelijk gehandicapt, dan is de kans groot dat het voor zijn ouders gaat zorgen. Ook niet goed.
Nee. Maar ik nam aan dat het morele probleem misschien lag bij het iemand ontzeggen van een kind.quote:Op zondag 4 april 2010 23:22 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Vergelijk je nu seriemoordenaars met verstandelijk gehandicapten?
Iets met appels en peren enz.quote:Op zondag 4 april 2010 23:21 schreef Demise het volgende:
dat klopt iddquote:Op zondag 4 april 2010 23:23 schreef Demise het volgende:
[..]
Nee. Maar ik nam aan dat het morele probleem misschien lag bij het iemand ontzeggen van een kind.
Iets generaliserender.quote:
Dat ben ik met je eens. Vandaar de realistische kant. Aan de andere kant is het immoreel om het leven van verstandelijk gehandicapten te willen 'bepalen'.quote:Op zondag 4 april 2010 23:22 schreef Samzz het volgende:
Ik ben het hier mee eens. Niet te vergeten wat het kost om zo'n gezin te begeleiden en wat voor mogelijke toekomst zo'n kind tegemoet gaat. Verstandelijk gehandicapten zijn zelf vaak nog half kind en kunnen vaak niet alles zonder hulp.
Veel leesplezier djayzzie-boy!quote:
Misschien. Maar in veel gevallen moet je dat doen omdat ze anders mogelijk een gevaar zijn voor zichzelf of de samenleving. Het is net zo met kinderen, daar moet je het leven ook voor bepalen, gewoon omdat het niet anders kan.quote:Op zondag 4 april 2010 23:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Vandaar de realistische kant. Aan de andere kant is het immoreel om het leven van verstandelijk gehandicapten te willen 'bepalen'.
Precies. En waar trekken we de grens, waarom wel bepalen voor verstandelijk gehandicapten maar niet voor andere groepen?quote:Op zondag 4 april 2010 23:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Vandaar de realistische kant. Aan de andere kant is het immoreel om het leven van verstandelijk gehandicapten te willen 'bepalen'.
Voor mij weegt het belang van het kind dan toch zwaarder. Zelf neem ik ook geen kinderen, omdat die een voor mij te grote kans hebben op niet-functionerend autisme.quote:Op zondag 4 april 2010 23:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Omdat dit ten eerste al een groep is die makkelijk te controleren is, juist omdat ze vaak al samen leven in speciale woonhuizen, omdat ze met zelfstandig wonen vaak al hulp hebben.quote:Op zondag 4 april 2010 23:27 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Precies. En waar trekken we de grens, waarom wel bepalen voor verstandelijk gehandicapten maar niet voor andere groepen?
Het blijft een moeilijk iets.. Maar alleen zouden ze het niet echt kunnen denk ik..quote:Op zondag 4 april 2010 23:27 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Precies. En waar trekken we de grens, waarom wel bepalen voor verstandelijk gehandicapten maar niet voor andere groepen?
Dat vind ik heel toffe gedachten gangquote:Op zondag 4 april 2010 23:29 schreef Demise het volgende:
[..]
Voor mij weegt het belang van het kind dan toch zwaarder. Zelf neem ik ook geen kinderen, omdat die een voor mij te grote kans hebben op niet-functionerend autisme.
niet-functionerend autisme? Wat is dat in jouw ogen?quote:Op zondag 4 april 2010 23:29 schreef Demise het volgende:
[..]
Voor mij weegt het belang van het kind dan toch zwaarder. Zelf neem ik ook geen kinderen, omdat die een voor mij te grote kans hebben op niet-functionerend autisme.
Ik vermoed Autisme in een zodanige vorm, dat het kind niet of heel moeilijk normaal kan functioneren in een normale omgeving..quote:Op zondag 4 april 2010 23:30 schreef automatic_ het volgende:
[..]
niet-functionerend autisme? Wat is dat in jouw ogen?
Niet-functionerend autisme is een ASS in dusdanige vorm dat een 'normaal' leven niet mogelijk is. Zwaar klassiek autisme, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 april 2010 23:30 schreef automatic_ het volgende:
[..]
niet-functionerend autisme? Wat is dat in jouw ogen?
Dus we kiezen hun als groep uit, om puur praktische redenen? Omdat ze makkelijk te controleren zijn? Ik zie liever dat seriemoordenaars (ze werden al genoemd) zich niet voort planten, waarom worden die niet massaal gesteriliseeerd?quote:Op zondag 4 april 2010 23:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Omdat dit ten eerste al een groep is die makkelijk te controleren is, juist omdat ze vaak al samen leven in speciale woonhuizen, omdat ze met zelfstandig wonen vaak al hulp hebben.
Dit is gewoon geen geschikte situatie om een kind in op te voeden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |