Ja, zoiets! En dan kan je babies veranderen in kinderenquote:Op zondag 4 april 2010 23:41 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
Babies zijn net kindersuprise ... je weet niet wat erin zit

Zodat er een soort van übermensch onstaat? Krijgt Hitler toch nog zn zin.quote:

Alleen ga ik echt geen babyhoofdjes openknijpen om bij de surprise te komen hoorquote:Op zondag 4 april 2010 23:41 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
Babies zijn net kindersuprise ... je weet niet wat erin zit

Dominant bedoel jequote:Op zondag 4 april 2010 23:41 schreef Demise het volgende:
[..]
Niemand van die mensen hoeven de combinatie genen te hebben die jij misschien hebt, hoor. Het gen (als het er zou zijn, even gesimplificeerd), kan al jaren recessief in de familie zitten, terwijl jij de eerste bent die geen dominant gen heeft, en dus de eerste bij wie dit in de genen zou zitten (en zich zou openbaren).

Ik reageer nergens op zoals men dat van me verwacht, eigenlijk.. Dus je zou best eens gelijk kunnen hebben..quote:Op zondag 4 april 2010 23:41 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Kan, maar als iets er genetisch zit (bijv. agressief gedrag), dan hoeft dit niet bij iedereen naar buiten te komen en dat heeft alles te maken met de interactie tussen je genen en de omgeving.

Als jij dat zo ziet, so be it.quote:Op zondag 4 april 2010 23:42 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Zodat er een soort van übermensch onstaat? Krijgt Hitler toch nog zn zin.
Moet alles dat afwijkend is maar uitgeroeid worden? Waarom, in vredesnaam?

Hoe bevalt dat lezen in bed?quote:Op zondag 4 april 2010 23:42 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, zoiets! En dan kan je babies veranderen in kinderen

Natuurlijk heb ik gelijkquote:Op zondag 4 april 2010 23:44 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik reageer nergens op zoals men dat van me verwacht, eigenlijk.. Dus je zou best eens gelijk kunnen hebben..

Mijn boek ligt nog op de andere kamerquote:

*brengt boek*quote:Op zondag 4 april 2010 23:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Mijn boek ligt nog op de andere kamer

Hij is terug!quote:Op zondag 4 april 2010 23:50 schreef djayzz het volgende:
[..]
*brengt boek*
Foei boek, niet meer weglopen!

Ohh maar daar kun je best gelijk in hebben, mijn grootvader (pap z'n kant) was altijd heel streng, en kon ook best aggressief zijn.. M'n pa en z'n broers en zusje hebben dit niet.. Mijn broertje daar in tegen vertoont soms gedrag dat m'n pa doet herinneren aan z'n vader..quote:Op zondag 4 april 2010 23:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik gelijk
Haha, nee. Je moet het ook niet zwaar zien ofzo, maar er zijn gedragingen die wel in je genen zitten & de ene keer komt dat er wel uit en de andere keer niet (/en bij de andere persoon wel & bij de ander niet)

It's all in de genesquote:Op zondag 4 april 2010 23:55 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ohh maar daar kun je best gelijk in hebben, mijn grootvader (pap z'n kant) was altijd heel streng, en kon ook best aggressief zijn.. M'n pa en z'n broers en zusje hebben dit niet.. Mijn broertje daar in tegen vertoont soms gedrag dat m'n pa doet herinneren aan z'n vader..

Jup en dat komt onder andere door de genenquote:Op zondag 4 april 2010 23:55 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ohh maar daar kun je best gelijk in hebben, mijn grootvader (pap z'n kant) was altijd heel streng, en kon ook best aggressief zijn.. M'n pa en z'n broers en zusje hebben dit niet.. Mijn broertje daar in tegen vertoont soms gedrag dat m'n pa doet herinneren aan z'n vader..
 Maar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is
 Maar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is  

Dit kwam veelel door z'n koppige exquote:Op zondag 4 april 2010 23:56 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jup en dat komt onder andere door de genenMaar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is

oh ik zie t wel in mn eigen kids, zie karaktertrekjes van mij en van hun papaquote:Op zondag 4 april 2010 23:56 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jup en dat komt onder andere door de genenMaar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is

Helemaal niet zo enorm spuit elf eigenlijk, Duimpjequote:Op zondag 4 april 2010 23:58 schreef Duimelot het volgende:
[..]
oh ik zie t wel in mn eigen kids, zie karaktertrekjes van mij en van hun papa
lijkt me ook vrij logisch, en toch zijn ze helemaal hun eigen ikje.
opvoeding en omgeving hebben ook nog invloed natuurlijk!?
maar ik ben spuitelf en heb t niet allemaal gevolgd verder....

Ja, daarom zei ik al "Maar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is"quote:Op zondag 4 april 2010 23:58 schreef Duimelot het volgende:
[..]
oh ik zie t wel in mn eigen kids, zie karaktertrekjes van mij en van hun papa
lijkt me ook vrij logisch, en toch zijn ze helemaal hun eigen ikje.
opvoeding en omgeving hebben ook nog invloed natuurlijk!?
maar ik ben spuitelf en heb t niet allemaal gevolgd verder....

We zullen zienquote:Op zondag 4 april 2010 23:59 schreef VorteXxX het volgende:
een ex zei ooit dat ik autistische trekjes vertoonde soms.. alleen vind ik van niet

Hoi! Nog geleerd voor de 15e?quote:

Nee johquote:
 zo fanatiek ben ik ook weer niet. Ik heb een lekker eindje gereden met de auto
 zo fanatiek ben ik ook weer niet. Ik heb een lekker eindje gereden met de auto   

lijkt mij vrij logisch, maar als ouder van een afgedwaald kind is het misschien makkelijker t aan de genen toe te schrijven dan aan de opvoeding (niet dat t dan perse daaraan lag kan ook vrienden ofzo zijn) maar ach, de combo die doet t mquote:Op maandag 5 april 2010 00:00 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, daarom zei ik al "Maar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is"
Veel mensen denken dat het alleen de genen zijn, maar dat is vaak bullshit, omdat het bijna altijd interactie is tussen omgeving (daar valt opvoeding onder) én genen

Ja, dat is zeker makkelijk om te doenquote:Op maandag 5 april 2010 00:03 schreef Duimelot het volgende:
[..]
lijkt mij vrij logisch, maar als ouder van een afgedwaald kind is het misschien makkelijker t aan de genen toe te schrijven dan aan de opvoeding (niet dat t dan perse daaraan lag kan ook vrienden ofzo zijn) maar ach, de combo die doet t m

Het is een reactie die door de omgeving getriggered word. Maar deze reactie zit wel in de genenquote:Op maandag 5 april 2010 00:00 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, daarom zei ik al "Maar je broertje is / wordt waarschijnlijk agressief door iets wat in de omgeving aan de hand is"
Veel mensen denken dat het alleen de genen zijn, maar dat is vaak bullshit, omdat het bijna altijd interactie is tussen omgeving (daar valt opvoeding onder) én genen

Het vreemde is juist dat hij in dezelfde omgeving is opgegroeid als ik.. Alleen zijn keuze in vrienden en vriendinnen lag anders.. Dat zal de grootste factor dan geweest zijn denk ik..quote:Op maandag 5 april 2010 00:03 schreef Duimelot het volgende:
[..]
lijkt mij vrij logisch, maar als ouder van een afgedwaald kind is het misschien makkelijker t aan de genen toe te schrijven dan aan de opvoeding (niet dat t dan perse daaraan lag kan ook vrienden ofzo zijn) maar ach, de combo die doet t m

Klopt, dus is er (uiteindelijk) interactie tussen die tweequote:Op maandag 5 april 2010 00:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is een reactie die door de omgeving getriggered word. Maar deze reactie zit wel in de genen

Omgeving is ook als er bij jullie in huis wordt ingebroken en jij trekt je dat niet aan & hij welquote:Op maandag 5 april 2010 00:04 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Het vreemde is juist dat hij in dezelfde omgeving is opgegroeid als ik.. Alleen zijn keuze in vrienden en vriendinnen lag anders.. Dat zal de grootste factor dan geweest zijn denk ik..

Ja ok, al waren we op morele gebieden 2 handen op 1 buik.. dezelfde trigger.... zoals, een goede vriendin van mij die ooit lastig werd gevallen op straat, ging dan maar opzij, want dan had je de poppen bij ons aan het dansen.. de daders ook trouwens..quote:Op maandag 5 april 2010 00:05 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Omgeving is ook als er bij jullie in huis wordt ingebroken en jij trekt je dat niet aan & hij wel
even een simpel, dom voorbeeld, haha

oh dat zie je vaker een kind dat dan het super goed doet en daarnaast een 'probleem' kindquote:Op maandag 5 april 2010 00:04 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Het vreemde is juist dat hij in dezelfde omgeving is opgegroeid als ik.. Alleen zijn keuze in vrienden en vriendinnen lag anders.. Dat zal de grootste factor dan geweest zijn denk ik..

Truequote:Op maandag 5 april 2010 00:04 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Klopt, dus is er (uiteindelijk) interactie tussen die twee
 De reactie word door de genen bepaald.
 De reactie word door de genen bepaald.

Orgie?quote:Op maandag 5 april 2010 00:11 schreef Duimelot het volgende:
ok we zijn t er allemaal over eens whoo hoo
en nu?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw mening op de stelling van Samzzquote:Op maandag 5 april 2010 00:11 schreef Duimelot het volgende:
ok we zijn t er allemaal over eens whoo hoo
en nu?

quote:Op zondag 4 april 2010 23:18 schreef Samzz het volgende:
Ik weet 'm weer
Stelling: Verstandelijk gehandicapte mensen mogen geen kinderen krijgen/opvoeden.

quote:Op maandag 5 april 2010 00:12 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw mening op de stelling van Samzz
[..]

Zie de editquote:Op maandag 5 april 2010 00:13 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik heb de stelling gemist kwam ergens op t eind binnenvallen he

Dat is nogal logisch als je in Enschede bent geweest, welquote:Op maandag 5 april 2010 00:15 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Gek, het klinkt me nog bekend in de oren ook...

Vind je dat dan ook van mensen die bijvoorbeeld met enorme schulden zitten? Of depressieve mensen?quote:Op maandag 5 april 2010 00:16 schreef mrbox het volgende:
Verstandelijk gehandicapte mensen mogen geen kinderen krijgen/opvoeden.
Ben ik het wel mee eens, als ze zichzelf al lastig kunnen redden hoe kunnen ze dan ooit goede ouders zijn. En daarbij worden verstandelijk gehandicapte mensen ook niet zo oud...

quote:Op maandag 5 april 2010 00:16 schreef mrbox het volgende:
Verstandelijk gehandicapte mensen mogen geen kinderen krijgen/opvoeden.
Ben ik het wel mee eens, als ze zichzelf al lastig kunnen redden hoe kunnen ze dan ooit goede ouders zijn. En daarbij worden verstandelijk gehandicapte mensen ook niet zo oud...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |