tegenwoordig zijn er in NL genoeg organisaties die mensen die minimum inkomen hebben steunenquote:Op maandag 5 april 2010 00:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
En sport dan? Clubjes waar de kinderen bij kunnen om zich te ontplooien, schoolreisjes. Opvoeding bestaat niet alleen uit de primaire behoeften.
Dat wist ik niet. Dat is wel top.quote:Op maandag 5 april 2010 00:33 schreef Duimelot het volgende:
[..]
tegenwoordig zijn er in NL genoeg organisaties die mensen die minimum inkomen hebben steunen
bij ons heb je stichting leergeld die ouderbijdragen betalen bv en een sportclub inclusief sportkleding en toebehoren.
er is een zogenaamde kortingsregeling waar je uitstapjes bij kan declareren en deze terug betaald krijgt (bepaald bedrag per jaar)
klopt maar hierin heb je in NL eigenlijk 2 opties, of je kan je schulden redelijk betalen en dus kan je ook wel een sportclubje betalen (hoewel je dan mss niet elke sport kan doen) of je zit in de schuldsanering en dat is dan maar voor 36 mnd. (en ja dat is dan zeker op een houtje bijten)quote:Op maandag 5 april 2010 00:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
En sport dan? Clubjes waar de kinderen bij kunnen om zich te ontplooien, schoolreisjes. Opvoeding bestaat niet alleen uit de primaire behoeften.
En als je wel geld hebt ook niet.quote:Op maandag 5 april 2010 00:34 schreef Samzz het volgende:
Dan nog ben ik van mening dat als je geen geld hebt, je niet aan kinderen moet beginnen.
WSNP willen ze afschaffenquote:Op maandag 5 april 2010 00:35 schreef mrbox het volgende:
[..]
klopt maar hierin heb je in NL eigenlijk 2 opties, of je kan je schulden redelijk betalen en dus kan je ook wel een sportclubje betalen (hoewel je dan mss niet elke sport kan doen) of je zit in de schuldsanering en dat is dan maar voor 36 mnd.
Maar hoeveel zou je moeten verdienen / hebben om wel aan kinderen te mogen / kunnen beginnen ?quote:Op maandag 5 april 2010 00:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dat is wel top.
Dan nog ben ik van mening dat als je geen geld hebt, je niet aan kinderen moet beginnen.
ik ben het met je eens dat als je zelf zo aan de grond zit dat er onzekerheid is of je wel een dak boven je hoofd hebt als je maar een keer per week vlees eet omdat vaker te duur is als je geen geld heb om jezelf te kleden en onderhouden je dus ook niet aan kinderen moet beginnen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dat is wel top.
Dat kan allemaal wel zijn. Dan nog. Ik verander niet van mening. Begin pas aan kinderen als je je zaken op orde hebt.quote:Op maandag 5 april 2010 00:37 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik ben het met je eens dat als je zelf zo aan de grond zit dat er onzekerheid is of je wel een dak boven je hoofd hebt als je maar een keer per week vlees eet omdat vaker te duur is als je geen geld heb om jezelf te kleden en onderhouden je dus ook niet aan kinderen moet beginnen.
maar we wonen in nederland en als je hulp vraagt etc dan kan je binnen no time weer dinancieel het grotendeels op orde hebben er zijn regels wat men gewoon minimaal nodig heeft om van te leven en al heb je miljoenen schulden, schuldeisers kunnen niet meer nemen dan tot aan dat minimum.
Het is dan mss geen vetpot maar goed leefbaar!
Genoeg om zonder allerlei subsidies en toeslagen rond te kunnen komen en je kinderen naar school te kunnen laten gaan.quote:Op maandag 5 april 2010 00:37 schreef mrbox het volgende:
Maar hoeveel zou je moeten verdienen / hebben om wel aan kinderen te mogen / kunnen beginnen ?
We hebben een gezin als klant die met 700pm moeten rondkomen, vertel jij ze even hoe ik hun huur, gas/water/licht en zorgverzekering kan betalen en dan ook nog moet zorgen dat ze genoeg hebben om te eten?quote:Op maandag 5 april 2010 00:37 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik ben het met je eens dat als je zelf zo aan de grond zit dat er onzekerheid is of je wel een dak boven je hoofd hebt als je maar een keer per week vlees eet omdat vaker te duur is als je geen geld heb om jezelf te kleden en onderhouden je dus ook niet aan kinderen moet beginnen.
maar we wonen in nederland en als je hulp vraagt etc dan kan je binnen no time weer dinancieel het grotendeels op orde hebben er zijn regels wat men gewoon minimaal nodig heeft om van te leven en al heb je miljoenen schulden, schuldeisers kunnen niet meer nemen dan tot aan dat minimum.
Het is dan mss geen vetpot maar goed leefbaar!
ja wees eens concreet dan ?quote:Op maandag 5 april 2010 00:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Genoeg om zonder allerlei subsidies en toeslagen rond te kunnen komen en je kinderen naar school te kunnen laten gaan.
Er is geen lijn in te trekken. En ik vind dit ook een gemene vraag... Een kind kost gemiddeld 100 000 euro. Dat is errug veel. Zolang jij als stel schulden hebt (studieschuld daargelaten), vind ik dat je niet aan kinderen moet beginnen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:37 schreef mrbox het volgende:
[..]
Maar hoeveel zou je moeten verdienen / hebben om wel aan kinderen te mogen / kunnen beginnen ?
Waarom dan. We zijn aan het generaliseren en je kunt toch geen prijs noemen die klopt. Modaal lijkt me wel een mooie grens trouwens.quote:
Zodra jij je kind van de kinderbijslag moet verzorgen, is er iets mis.quote:
quote:Op maandag 5 april 2010 00:39 schreef krengetje het volgende:
[..]
We hebben een gezin als klant die met 700pm moeten rondkomen, vertel jij ze even hoe ik hun huur, gas/water/licht en zorgverzekering kan betalen en dan ook nog moet zorgen dat ze genoeg hebben om te eten?
Jalalalala und so.quote:
quote:Op maandag 5 april 2010 00:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waarom dan. We zijn aan het generaliseren en je kunt toch geen prijs noemen die klopt. Modaal lijkt me wel een mooie grens trouwens.
het is zeker een gemene vraag maar nog hoor ik zo vaak mensen die 2x modaal gaan verdienen zich afvragen of ze wel genoeg geld hebben voor kinderen. Maar modaal vind ik eigenlijk wel een goede regelingquote:Op maandag 5 april 2010 00:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er is geen lijn in te trekken. En ik vind dit ook een gemene vraag... Een kind kost gemiddeld 100 000 euro. Dat is errug veel. Zolang jij als stel schulden hebt (studieschuld daargelaten), vind ik dat je niet aan kinderen moet beginnen.
Maar je hebt dus tieten.quote:Op maandag 5 april 2010 00:44 schreef Samzz het volgende:
Ach, dit soort discussies zijn best leuk en leerzaamAlleen het onderwerp staat me niet zo aan, maar dat is m'n eigen schuld
Het is terecht dat men zich dit afvraagt.quote:Op maandag 5 april 2010 00:45 schreef mrbox het volgende:
[..]
[..]
het is zeker een gemene vraag maar nog hoor ik zo vaak mensen die 2x modaal gaan verdienen zich afvragen of ze wel genoeg geld hebben voor kinderen. Maar modaal vind ik eigenlijk wel een goede regelingheel veel mensen kunnen alleen dan geen kids krijgen omdat ze hier niet aan voldoen
Ja ik werk inderdaad in de schuldhulpverleningquote:Op maandag 5 april 2010 00:43 schreef Duimelot het volgende:
[..]
je werkt in de schuldsanering od!?!?
euh geen idee hoe ze dat moeten doen, maar dat kan toch ook niet kloppen, men heeft gewoon recht op 95% van het minimum in nederland.
of hebben ze de problemen geheel zelf veroorzaakt is dit niet de eerste keer etc etc want jah je moet wel kunnen aantonen dat je er zelf alles aan gedaan hebt om t te voorkomen enzo
maar weet er ook niet alles van, dit is alles wat ik van vrienden heb gehoord die erin gezeten hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |