en hoe gaan we voorkomen dan mensen die beneden modaal verdienen geen kids krijgen!?!?quote:Op maandag 5 april 2010 00:45 schreef mrbox het volgende:
[..]
[..]
het is zeker een gemene vraag maar nog hoor ik zo vaak mensen die 2x modaal gaan verdienen zich afvragen of ze wel genoeg geld hebben voor kinderen. Maar modaal vind ik eigenlijk wel een goede regelingheel veel mensen kunnen alleen dan geen kids krijgen omdat ze hier niet aan voldoen
Met 2x modaal hoef je dat echt niet af te vragen, sorry. 2x het gemiddelde... hoezo moet je dan nog afvragen of je genoeg geld hebt om kinderen genoeg kansen te kunnen geven.quote:Op maandag 5 april 2010 00:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is terecht dat men zich dit afvraagt.
quote:Op maandag 5 april 2010 00:49 schreef Duimelot het volgende:
[..]
en hoe gaan we voorkomen dan mensen die beneden modaal verdienen geen kids krijgen!?!?
en wat als door ontslagen het inkomen beneden modaal zakt!?!?
etc etc
tja leuk bedacht allemaal maar niet haalbaar
verder leef ik nu van minimuminkomen en kan heel goed zonder regelingen en subsidies ed mijn eigen boontjes doppen en mn kids in al hun behoeften voorzien enzo!
Terwijl ik voorheen leefde met een inkomen die ver erboven lag maar met een partner die het toch 3x wist uit te geven en er minder voor de kids overbleef!
Het heeft ook nog te maken met of je met geld om kan gaan!
Ik vind het goed dat men zich afvraagt of men een kind kan betalen. Want je kan nog wel twee keer modaal verdienen, je uitgavepatroon is ook erg belangrijk.quote:Op maandag 5 april 2010 00:50 schreef mrbox het volgende:
[..]
Met 2x modaal hoef je dat echt niet af te vragen, sorry. 2x het gemiddelde... hoezo moet je dan nog afvragen of je genoeg geld hebt om kinderen genoeg kansen te kunnen geven.
1. verplichte gedwongen anti-conceptie. Bij salarisverhoging kan dit operatief worden verwijderd.quote:Op maandag 5 april 2010 00:49 schreef Duimelot het volgende:
1 en hoe gaan we voorkomen dan mensen die beneden modaal verdienen geen kids krijgen!?!?
2 en wat als door ontslagen het inkomen beneden modaal zakt!?!?
dat laatste is zeker waarquote:Op maandag 5 april 2010 00:49 schreef Duimelot het volgende:
[..]
en hoe gaan we voorkomen dan mensen die beneden modaal verdienen geen kids krijgen!?!?
en wat als door ontslagen het inkomen beneden modaal zakt!?!?
etc etc
tja leuk bedacht allemaal maar niet haalbaar
verder leef ik nu van minimuminkomen en kan heel goed zonder regelingen en subsidies ed mijn eigen boontjes doppen en mn kids in al hun behoeften voorzien enzo!
Terwijl ik voorheen leefde met een inkomen die ver erboven lag maar met een partner die het toch 3x wist uit te geven en er minder voor de kids overbleef!
Het heeft ook nog te maken met of je met geld om kan gaan!
En daar gaat het mis.. Mensen die veel verdienen, geven veel uit, mensen die weinig verdienen geven weinig uit..quote:Op maandag 5 april 2010 00:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat men zich afvraagt of men een kind kan betalen. Want je kan nog wel twee keer modaal verdienen, je uitgavepatroon is ook erg belangrijk.
quote:Op maandag 5 april 2010 00:54 schreef mrbox het volgende:
[..]
dat laatste is zeker waarmaar krijg jij geen alimentatie dan meer ?
aah oke, op de middelbare school is die extra aanvulling wrs wel welkom.quote:Op maandag 5 april 2010 00:58 schreef Duimelot het volgende:
[..]
nee in eerste instantie weigerde mijn ex te betalen heb lbio op m afgestuurd toen, daarna heeft hij een ongeval gehad waardoor hij zijn eigenzaak heeft moeten opdoeken en in dus in inkomen gedaald (karma
) en heb nu pas te horen gekregen dat hij met terugwerkende kracht vanaf moment van ongeluk niet hoeft te betalen.
Voor mij komt dit iig veel beter uit want om achter geld aan te gaan dat hij weigert te betalen kost ook geld
scheelt mij nu werk en kosten!
als mijn kids naar de middelbareschool haan dan kan ik zelf ook meer uren werken en heb ik meer geld hequote:Op maandag 5 april 2010 01:04 schreef mrbox het volgende:
[..]
aah oke, op de middelbare school is die extra aanvulling wrs wel welkom.
ow jij komt er ook wel uitquote:Op maandag 5 april 2010 01:06 schreef Duimelot het volgende:
[..]
als mijn kids naar de middelbareschool haan dan kan ik zelf ook meer uren werken en heb ik meer geld he
mn oudste gaat komend jaar en daarvoor heb ik met haar vader al afspraken gemaakt mbt de financiele dingen (andere vader) Hij betaald 2/3 ik 1/3 dus dat is nog te doen.
dankjequote:Op maandag 5 april 2010 01:10 schreef mrbox het volgende:
[..]
ow jij komt er ook wel uitdaar twijfel ik ook niet aan
Ja, msn is boeiender op dit moment.quote:Op maandag 5 april 2010 01:11 schreef Duimelot het volgende:
zo hier ist uitgestorven verder ik houd t even alleen bij msn....
slaap lekekr de rest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 april 2010 02:08 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, msn is boeiender op dit moment.ik vermaak me prima *zucht, zwijmel enzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*
vermaak jij je ook zo!?
Ja, echt!quote:Op maandag 5 april 2010 02:10 schreef Duimelot het volgende:
ik vermaak me prima *zucht, zwijmel enzo*
vermaak jij je ook zo!?
quote:Op maandag 5 april 2010 03:30 schreef Techno het volgende:
[..]
Als er een god bestaat, dan zijn vrouwen, en Duim in het bijzonder, zijn beste uitvinding!
Dat is dan toch best wel ontbijt zou ik zo zeggenquote:Op maandag 5 april 2010 08:59 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
ik heb wel ham/kaas/sla/ui/paprika/tomaat en afbakbroodjes.. ik overleef het wel
Ohjah, en ik heb lekkere koffie en opgeklopte melk! dat wordt cappuccino!quote:Op maandag 5 april 2010 09:00 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Dat is dan toch best wel ontbijt zou ik zo zeggen
ik hier nog een paasstolletje, stoofperenkwark(yoghurt) eitjes, tomaten, pesto ,salami en nog meer eigenlijk.... maar ik ga zo eerst maar eens mijn rondje doen....quote:Op maandag 5 april 2010 09:02 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ohjah, en ik heb lekkere koffie en opgeklopte melk! dat wordt cappuccino!
je brengt me op ideeën! en wat gade gij eten?
rondje? rondje? rondje dansen? rondje hondje? rondje hardlopen? rondje kranten?quote:Op maandag 5 april 2010 09:04 schreef -Engel- het volgende:
[..]
ik hier nog een paasstolletje, stoofperenkwark(yoghurt) eitjes, tomaten, pesto ,salami en nog meer eigenlijk.... maar ik ga zo eerst maar eens mijn rondje doen....
uhm ik ga niet zeggen dat het hardlopen is...quote:Op maandag 5 april 2010 09:05 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
rondje? rondje? rondje dansen? rondje hondje? rondje hardlopen? rondje kranten?
ehhh nou hier had ik het toevalig dit weekend over met mn knipperlichtquote:Op maandag 5 april 2010 00:50 schreef mrbox het volgende:
[..]
Met 2x modaal hoef je dat echt niet af te vragen, sorry. 2x het gemiddelde... hoezo moet je dan nog afvragen of je genoeg geld hebt om kinderen genoeg kansen te kunnen geven.
suikerbroodquote:Op maandag 5 april 2010 09:04 schreef -Engel- het volgende:
[..]
ik hier nog een paasstolletje, stoofperenkwark(yoghurt) eitjes, tomaten, pesto ,salami en nog meer eigenlijk.... maar ik ga zo eerst maar eens mijn rondje doen....
volgens mij kan dat niet. wat ik in ieder geval weet is dat ik mijn huis nu niet meer zou kunnen kopen (strengere eisen) en da's nog geen anderhalve ton. dat heb ik x2 gedaan, da's 3 ton. (maar zit je dus wel aan 2 volle salarissen als er dus 1 minder gaat werken/baan kwijtraakt moet je je huis weer uit!) maar daar kan je wel een rijtjeshuis van kopen ja. maar niet echt iets heel groots ofzo, wat je eig wel zou verwachten bij 2x modaal. ofzo. toch?quote:Op maandag 5 april 2010 09:41 schreef stbabylon het volgende:
2x boven modaal, dat is 70.000 bruto op jaarbasis. Kun je een huis van 3,5 ton krijgen. Dat moet toch nog wel te doen zijn in de randstad
juist.. ik heb van 1x modaal een leuk appartement kunnen kopen.. maar met hulp van een ouder, anders had ik nu een 50m2 appartement in een wijk waar ik niet wilde wonen gehad.quote:Op maandag 5 april 2010 09:51 schreef Murmeli het volgende:
[..]
volgens mij kan dat niet. wat ik in ieder geval weet is dat ik mijn huis nu niet meer zou kunnen kopen (strengere eisen) en da's nog geen anderhalve ton. dat heb ik x2 gedaan, da's 3 ton. (maar zit je dus wel aan 2 volle salarissen als er dus 1 minder gaat werken/baan kwijtraakt moet je je huis weer uit!) maar daar kan je wel een rijtjeshuis van kopen ja. maar niet echt iets heel groots ofzo, wat je eig wel zou verwachten bij 2x modaal. ofzo. toch?
Ik heb van 1 inkomen een eengezinswoning gekocht voor minder dan 2 ton, terwijl ik een vriendinnetje heb die voor 3 ton een appartement heeft van 65m². Het is maar net waar je gaat wonen in de Randstad.quote:Op maandag 5 april 2010 09:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
juist.. ik heb van 1x modaal een leuk appartement kunnen kopen.. maar met hulp van een ouder, anders had ik nu een 50m2 appartement in een wijk waar ik niet wilde wonen gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |