Precies.quote:Op zondag 4 april 2010 20:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De gammawetenschappen bestuderen het menselijk handelen.
Vb: economie
De alfawetenschappen bestuderen de producten van menselijk handelen.quote:Op zondag 4 april 2010 20:45 schreef ikke043 het volgende:
En wat bedenkt alfa dan?
Precies. Daarom wordt beta ZWAAR ondergewaardeerd. Ik heb er mij eigen altijd aan geergerd.quote:Op zondag 4 april 2010 20:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Precies.
Alfa bedenkt het, beta maakt het, gamma verkoopt het.
Maar uiteindelijk kan niets zonder beta, alleen merk je dat niet echt in salaris...![]()
Het liefst een studie in de richting waarin ik nu werk. Maar mijn moeite met wiskunde gaat dat erg lastig en misschien zelfs onmogelijk maken.quote:Op zondag 4 april 2010 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hmmm. Wat zou je willen doen op HBO-niveau?
Dat is toch de levensmiddelen industrie?quote:Op zondag 4 april 2010 20:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het liefst een studie in de richting waarin ik nu werk.
In de exacte richting heb je meer last van wiskunde. Hangt ook wel een beetje van de richting af.quote:Maar mijn moeite met wiskunde gaat dat erg lastig en misschien zelfs onmogelijk maken.![]()
Jij had toch hulp bij een buro ?quote:Daarom zou ik misschien naar andere mogelijkheden moeten kijken.
Mooi. Het zit em in de kleine dingen als dezequote:Op zondag 4 april 2010 20:51 schreef Autidude het volgende:
TVP. Ik was ook even lekker gaan eten met mijn ouders, doe ik nooit.. maar mijn pa had schnitzel voor mijen sperzieboontjes. Dus heb ik lekker getafeld e.d.
En straks ga ik nog ff Modern Warfare 2 spelen.
Ja, maar mijn voorkeur gaat naar de chemie en dan met name de onderzoeks kant.quote:Op zondag 4 april 2010 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is toch de levensmiddelen industrie?
[..]
In de exacte richting hb je meer last van wiskunde. Hangt ook wel een beetje van de richting af.
[..]
Jij had toch hulp bij een buro ?
Je hart ligt duidelijk dus bij chemie en het werken in een laboratorium.quote:Op zondag 4 april 2010 20:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, maar mijn voorkeur gaat naar de chemie en dan met name de onderzoeks kant.
Helaas ben ik bang dat op het HLO er veel wiskunde zijn.
Consolidatie is belangrijk. En als je het goed naar je zin hebt en je kan een beetje je ei kwijt in het werk wat je doet, dan kan je er altijd voor gaan. Volgens mij past het werk je zeker. En als de sfeer goed is, tja. En ook nog een lekker in de buurt. Weet je al meer of je blijven kan?quote:Ja maar voorlopig zijn we vooral bezig om aan het werk te blijven in de richting waarin ik nu werk en een diploma heb.
Veel zielen, meer vreugd. Nog ff en we ASS-ers blijken NT-ers.quote:Op zondag 4 april 2010 20:58 schreef Graseter het volgende:
Laat ik eens aanschuiven!
Zeker. Ooit hoop ik in een functie te komen die ik tijdens mij stage gedaan heb. Maar dat is voor de toekomstquote:Op zondag 4 april 2010 20:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je hart ligt duidelijk dus bij chemie en het werken in een laboratorium.
[..]
Consolidatie is belangrijk. En als je het goed naar je zin hebt en je kan een beetje je ei kwijt in het werk wat je doet, dan kan je er altijd voor gaan. Volgens mij past het werk je zeker. En als de sfeer goed is, tja. En ook nog een lekker in de buurt. Weet je al meer of je blijven kan?
Wat zijn NT-ersquote:Op zondag 4 april 2010 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Veel zielen, meer vreugd. Nog ff en we ASS-ers blijken NT-ers.
Mooi. Gefeliciteerd! dit heb je maar mooi gepresteerd, en dat in een moeilijke tijd.quote:Op zondag 4 april 2010 21:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zeker. Ooit hoop ik in een functie te komen die ik tijdens mij stage gedaan heb. Maar dat is voor de toekomstDus ik zal er zeker alles aandoen wat ik kan.
Ik mag blijven ik heb een halfjaarcontract gekregen bij het bedrijf.
That basterds!quote:Op zondag 4 april 2010 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Neurotypische mensen. Zeg maar de "normaleriken"
Neurotypischquote:
Dankjequote:Op zondag 4 april 2010 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi. Gefeliciteerd! dit heb je maar mooi gepresteerd, en dat in een moeilijke tijd.
Lekker je best blijven doen, wie weet zit er nog eens een vast contract in. Het lijkt mij best ene bedrijf met kansen
Nou, ik hoop toch niet daadwerkelijk iets te moeten gaan maken, als beta. Ik ben meer de theoretische beta, die verzint iets wat de praktische beta toetst. I want flunkies!quote:Op zondag 4 april 2010 20:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Precies.
Alfa bedenkt het, beta maakt het, gamma verkoopt het.
Maar uiteindelijk kan niets zonder beta, alleen merk je dat niet echt in salaris...![]()
Was het gezellig?quote:Op zondag 4 april 2010 22:30 schreef DeHovenier het volgende:
tvp
Jiskefet Debiteuren/Crediteuren binnen
En net terug van de verjaardag van m'n zus.
Vaak. Sowieso vertellen als jullie er last van hebben. Als ik zo'n 'subtiele' opmerking maak, waarmee ik iemand per ongeluk kwets (gebeurt wel steeds minder vaak), laat ik het er nooit bij. Op het moment zelf kun je natuurlijk je excuses maken, maar soms heb je iemand echt gekwetst en dan maakt het even niet uit wat je zegt. Dan ga ik gewoon even weg, ik kom wel weer terug als iemand wat gekalmeerd is, dan praat ik het uit. Ik wil dat iemand begrijpt dat het niet aan die persoon ligt, maar aan mij en mijn hoofd op dat moment. Ik ben degene die fout zit, dat wil ik toch altijd rechtzetten. Dat vraagt behoorlijk wat van jezelf, om alle schuld bij jou neer te leggen, maar uiteindelijk zorgt het er wel voor dat iemand naar je luistert en oprecht probeert te begrijpen waarom je zei wat je zei en waarom je het niet meende.quote:Op zondag 4 april 2010 22:58 schreef Spoortie het volgende:
Oke, ik heb een probleem;
ik heb PDD-NOS, en heb daar in de omgang best veel moeite mee, 'floep' soms dingen eruit die ik eigenlijk helemaal niet moet zeggen en dat zijn bijna altijd dingen die ten koste gaan van een ander. Met een vriendin van me heb ik (zoals nu) wel eens ruzie omdat ik soms dingen zeg die ik ook totaal niet bedoel, en ook geen enkel idee heb hoe zoiets bij de ander aan kan komen. Ik weet niet of het heel verstandig is te vertellen van mijn autisme of dat ik het gewoon maar zo moet laten..
Iemand ooit een soortgelijke situatie meegemaakt?
Oke, en moet je zoiets vertellen over MSN, in 't echt of maakt dat niet uit..?quote:Op zondag 4 april 2010 23:02 schreef Demise het volgende:
[..]
Vaak. Sowieso vertellen als jullie er last van hebben. Als ik zo'n 'subtiele' opmerking maak, waarmee ik iemand per ongeluk kwets (gebeurt wel steeds minder vaak), laat ik het er nooit bij. Op het moment zelf kun je natuurlijk je excuses maken, maar soms heb je iemand echt gekwetst en dan maakt het even niet uit wat je zegt. Dan ga ik gewoon even weg, ik kom wel weer terug als iemand wat gekalmeerd is, dan praat ik het uit. Ik wil dat iemand begrijpt dat het niet aan die persoon ligt, maar aan mij en mijn hoofd op dat moment. Ik ben degene die fout zit, dat wil ik toch altijd rechtzetten. Dat vraagt behoorlijk wat van jezelf, om alle schuld bij jou neer te leggen, maar uiteindelijk zorgt het er wel voor dat iemand naar je luistert en oprecht probeert te begrijpen waarom je zei wat je zei en waarom je het niet meende.
Altijd face to face. Hoe serieuzer jij het maakt, hoe serieuzer zij je neemt.quote:Op zondag 4 april 2010 23:03 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Oke, en moet je zoiets vertellen over MSN, in 't echt of maakt dat niet uit..?
Oke, dankje.quote:Op zondag 4 april 2010 23:05 schreef Demise het volgende:
[..]
Altijd face to face. Hoe serieuzer jij het maakt, hoe serieuzer zij je neemt.
Vergeet niet te vertellen hoe het ging.quote:
Ja, is goed, weet alleen niet precies wanneer de 1e keer is wanneer ik haar weer zie, zitten niet op dezelfde school.quote:Op zondag 4 april 2010 23:07 schreef Demise het volgende:
[..]
Vergeet niet te vertellen hoe het ging.
Even bellen/smsen om wat af te spreken, misschien? Ik zou alleen maar zenuwachtiger worden van lang wachten.quote:Op zondag 4 april 2010 23:09 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Ja, is goed, weet alleen niet precies wanneer de 1e keer is wanneer ik haar weer zie, zitten niet op dezelfde school.
Ja, maarja, ze is nu zo boos dat we ook niet eens meer praten op MSNquote:Op zondag 4 april 2010 23:10 schreef Demise het volgende:
[..]
Even bellen/smsen om wat af te spreken, misschien? Ik zou alleen maar zenuwachtiger worden van lang wachten.
Dankje en slaapze! (:quote:Op zondag 4 april 2010 23:14 schreef Demise het volgende:
Dan sms je dat je je nu erg rot voelt, dat je het graag zou uitpraten en dat zij maar moet smsen als ze eraan toe is. Dan weet ze in ieder geval dat jij je kut voelt. Kwetsbaar opstellen is nooit verkeerd, dat toont dat je het meent.
Maar ik duik m'n nest in, veel succes in ieder geval!
Dankje.quote:Op zondag 4 april 2010 23:33 schreef francis998 het volgende:
TVP..
btw, welkom spoortie en richcaliber.
Verder...tijn..we lijken geloof 'k wel wat..want ik wil een studie doen..maar weet niet wat.
Enne..verder algemene reactie..ICT-academie albeda collega..SUCKS....niet aan beginnen dus..
dat idee heb ik ook. Want meeste nicks onthou ik wel..quote:Op zondag 4 april 2010 23:58 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Dankje.
Lees opzicht al wel wat langer mee, maar niet vaker echt gepost hier volgens mij
Ach, ik ken dat wel. Maar als ze er voor jou toe doen, is het toch prima?quote:Op maandag 5 april 2010 00:02 schreef Spoortie het volgende:
Haha, ja, ik heb af en toe ook 't gevoel dat ik zonder dat ik het doorheb dingen voor heel lang onthoud die eigenlijk er niet echt tot doen
Hoezo?quote:Op maandag 5 april 2010 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Las net iemand c.v.van een medestudent wat ie allemaal bereikt heeft. Ik zak dan door de grond.![]()
Ach ik ben nog jongquote:Op zondag 4 april 2010 23:33 schreef francis998 het volgende:
TVP..
btw, welkom spoortie en richcaliber.
Verder...tijn..we lijken geloof 'k wel wat..want ik wil een studie doen..maar weet niet wat.
Enne..verder algemene reactie..ICT-academie albeda collega..SUCKS....niet aan beginnen dus..
quote:Op maandag 5 april 2010 11:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ach ik ben nog jongdus ik nog tijd zat om te beslissen wat ik ga doen.
Argh ik lag gisterenavond weer te piekeren over een bepaald iemand. Ik wou dat ik een computerprogramma zoals in Numbers heb waarmee ik het probleem kan invoeren en dat het programma met een oplossing komt. Zodat ik niet meer hoef te piekeren.
Misschien een idee om zo'n programma te ontwikkelen.![]()
Het antwoord weet ik ook al. 42
Aan het dementeren?quote:Op maandag 5 april 2010 11:53 schreef robuust89 het volgende:
[..]
btw, tvp
ik wou er nog een klaagpost van maken, maar ik weet niet meer waarover ik wou klagen![]()
beschouw dit dus als een vrolijke post
Een programma dat een einde maakt aan deze walgelijke wegwerpmaatschappij.quote:Op maandag 5 april 2010 11:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Argh ik lag gisterenavond weer te piekeren over een bepaald iemand. Ik wou dat ik een computerprogramma zoals in Numbers heb waarmee ik het probleem kan invoeren en dat het programma met een oplossing komt. Zodat ik niet meer hoef te piekeren.
Niet nodig. Gewoon Controle, Alt, Delete intoetsen net zolang tot dat de hele maatschappij weg isquote:Op maandag 5 april 2010 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een programma dat een einde maakt aan deze walgelijke wegwerpmaatschappij.
Ik vrees wel dat je lang moet drukkenquote:Op maandag 5 april 2010 11:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Niet nodig. Gewoon Controle, Alt, Delete intoetsen net zolang tot dat de hele maatschappij weg is
Ja, dat is wel kut jaquote:Op maandag 5 april 2010 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat iemand zonder ASS met dezelfde diploma's wel bereikt...
Jammer genoeg wel ja. En helaas is er van bijna alles een automatisch back-up enzoquote:Op maandag 5 april 2010 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat je lang moet drukken
ach..dan hoeft tijn zich iig niet te vervelen...quote:Op maandag 5 april 2010 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat je lang moet drukken
Dat is klote, maar er moet toch iets zijn wat je kan doen..zoals zo vaak al is gezegd hiero.quote:Op maandag 5 april 2010 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook dat nog. Stekker eruit dus.quote:Op maandag 5 april 2010 12:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Jammer genoeg wel ja. En helaas is er van bijna alles een automatisch back-up enzo
Ik geloof er niet meer in. Zovaak tegen muren opgelopen.quote:Op maandag 5 april 2010 12:08 schreef francis998 het volgende:
[..]
ach..dan hoeft tijn zich iig niet te vervelen...![]()
[..]
Dat is klote, maar er moet toch iets zijn wat je kan doen..zoals zo vaak al is gezegd hiero.
Wie zegt dat ik mij verveelquote:Op maandag 5 april 2010 12:08 schreef francis998 het volgende:
[..]
ach..dan hoeft tijn zich iig niet te vervelen...![]()
quote:
A Hitchhikers guide to the galaxy.quote:Op maandag 5 april 2010 11:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
jammer van die vriendin..maar ach...lol met zijn 2en kan ook lollig zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 12:18 schreef Demise het volgende:
[..]
A Hitchhikers guide to the galaxy.![]()
PFFF. Zo. Even een hele diepe zucht. Vandaag zouden twee vriendinnen langskomen, maar de ene is ziek. Nu moet ik dus binnen drie kwartier me daarop instellen zodat die andere vriendin zich niet kut voelt als ze komt.![]()
Verder heb ik wel een leuk weekje voor de boeg. Donderdag heb ik een-dag-student (ja, een andere en deze gaat écht door) en de rest van de week lekker korte dagjes.
Klinkt alsof je geen zin hebt in die vriendin?quote:Op maandag 5 april 2010 12:18 schreef Demise het volgende:
[..]
PFFF. Zo. Even een hele diepe zucht. Vandaag zouden twee vriendinnen langskomen, maar de ene is ziek. Nu moet ik dus binnen drie kwartier me daarop instellen zodat die andere vriendin zich niet kut voelt als ze komt.![]()
Verder heb ik wel een leuk weekje voor de boeg. Donderdag heb ik een-dag-student (ja, een andere en deze gaat écht door) en de rest van de week lekker korte dagjes.
Zeker, het wordt ook wel gezellig.quote:Op maandag 5 april 2010 12:26 schreef francis998 het volgende:
[..]
jammer van die vriendin..maar ach...lol met zijn 2en kan ook lollig zijn.
lekker zo'n weekje![]()
Mijn weekje ziet er ook wel aardig uit..morgen naar de psych en wat dingen ruilen..in 't centrum(psych zit daar paar minuten vandaan).
Woensdag hoogstwaarschijnlijk naar A'dam(we staan al meer dan 5 weken..we gaan..en uiteindelijk niet).
En nu maar ff aankleden..en naar de super om brood te halen
Jawel, maar ik verheugde me op het dagje met twee vriendinnen. Dat dagje gaat niet door, dus ik verheug me er niet meer op. Nu moet ik even omschakelen en mijn hoofd overhalen dat een dagje met één vriendin leuk is, gewoon een nieuwe soort leuk. Maar dat duurt eventjes.quote:Op maandag 5 april 2010 12:27 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Klinkt alsof je geen zin hebt in die vriendin?
Jaquote:Op maandag 5 april 2010 12:18 schreef Demise het volgende:
[..]
Ja, oke, dat gevoel ken ik wel ja.quote:Op maandag 5 april 2010 12:30 schreef Demise het volgende:
[..]
Jawel, maar ik verheugde me op het dagje met twee vriendinnen. Dat dagje gaat niet door, dus ik verheug me er niet meer op. Nu moet ik even omschakelen en mijn hoofd overhalen dat een dagje met één vriendin leuk is, gewoon een nieuwe soort leuk. Maar dat duurt eventjes.
Klinkt als een leuke dagquote:Op maandag 5 april 2010 12:29 schreef Demise het volgende:
[..]
Zeker, het wordt ook wel gezellig.Morgen is juist mijn enige FAAL-dag. Eerst school, coopertest, dan Pearl, oogcontrole (dus met felle lichtjes in mijn ogen schijnen, hard op m'n tanden bijten en proberen die beste man niet te slaan uit verdediging/angst), en dan nog werken van 15:00 tot 18:00. Dan 's avonds dansen, dus weg van 19:30 tot 22:00. Terwijl ik pas om 19:00 thuis ben van werk. Zucht.
Ik heb stukjes van het boek gelezen, heb nog zoveel boeken die ik wil lezen... Film nog nooit gezien.quote:Op maandag 5 april 2010 12:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Jaik moet het boek nog lezen de film is al gaaf en het boek schijnt nog beter te zijn.
Die dingen zijn lastig inderdaad.![]()
Hoe mijn week eruit gaat zien weet ik nog niet. iig werkenen woensdagavond kascontrole doen voor de VvE(vereniging van eigenaren) in de flat waar ik woon. In het weekend heb ik misschien een date. Ik hoop iig dat die date doorgaat. Ik heb er iig een raar gevoel over.
Rennen, rennen, rennen. En dat in rondjes om de school. In je gymbroekkie. Om 8:00 's ochtends. Twee uur lang. Om vervolgens een matrix in te vullen, berekeningen te doen en uiteindelijk je conditie te berekenen.quote:Op maandag 5 april 2010 12:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Klinkt als een leuke dag![]()
Coopertest wat was dat ook al weer
Oh zo'n testquote:
quote:Op maandag 5 april 2010 12:36 schreef Spoortie het volgende:
Coopertests zijn makkelijk joh, standaard 10
Ik ben het dan toch eens met tijn.quote:Op maandag 5 april 2010 12:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh zo'n testRennen voor een cijfer
Ik heb de nut/reden daarvoor nooit begrepen.
Er zijn nog te veel dingen die ik wil doen. Maar door een of andere redenen niet aan toe kom.quote:Op maandag 5 april 2010 12:33 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik heb stukjes van het boek gelezen, heb nog zoveel boeken die ik wil lezen... Film nog nooit gezien.
EN JE HEBT EEN DATE!Dat horen we nu ook pas.
Vertel?!
![]()
Maar waarom zou die date niet doorgaan? Zie jij het niet zitten of denk je dat zij terugkrabbelt?
Why? Het nut van dat ontgaat mij volledigquote:Op maandag 5 april 2010 12:35 schreef Demise het volgende:
[..]
Rennen, rennen, rennen. En dat in rondjes om de school. In je gymbroekkie. Om 8:00 's ochtends. Twee uur lang. Om vervolgens een matrix in te vullen, berekeningen te doen en uiteindelijk je conditie te berekenen.
Gewoon denken; schijt aan, MP3 in en lopen voor je leven.quote:Op maandag 5 april 2010 12:40 schreef Demise het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het dan toch eens met tijn.Ik haat coopertests. Niet dat ik slecht ben in lopen, ik jog elke ochtend een halfuur, maar zodra het voor de klas, voor een cijfer, moet, bak ik er niets meer van.
Hm. Ik hoop voor je dat 't wel doorgaat.quote:Op maandag 5 april 2010 12:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Er zijn nog te veel dingen die ik wil doen. Maar door een of andere redenen niet aan toe kom.![]()
Het is iets dat langer speelt. Zij heeft problemen in haar leven waardoor ze niet kan en/of niet wilt. Dus vandaar dat ik twijfel of die date wel door gaat komend weekend.
[..]
Why? Het nut van dat ontgaat mij volledigSporten doe je omdat je dat leuk vindt. Niet omdat het moet ofzo en dan ook nog eens voor een cijfer.
De logica daaromtrendt ontgaat mij volledig.
Is ook volstrekt idioot. Als mensen dit voor hun werk moeten doen, dan zou je ze eens moeten horen. Sport is sowieso achterlijk.quote:Op maandag 5 april 2010 12:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik haat rennen. Ik zie het nut er niet van in. Net zoals alle andere sporten eigenlijk. Op de MAVO vond ik gym dus ook echt niet leuk.quote:Op maandag 5 april 2010 12:40 schreef Demise het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het dan toch eens met tijn.Ik haat coopertests. Niet dat ik slecht ben in lopen, ik jog elke ochtend een halfuur, maar zodra het voor de klas, voor een cijfer, moet, bak ik er niets meer van.
Ik stelde ook voor dat ik als alternatief mocht gaan schaken of dammen. Maar dat mocht nietquote:Op maandag 5 april 2010 12:42 schreef Demise het volgende:
[..]
Hm. Ik hoop voor je dat 't wel doorgaat.
Inderdaad. Sporten is leuk, maar dan doe ik het wel zelf, niet op school.
Er schijnen mensen te zijn die sporten zo leuk vinden dat ze er hun werk van maken. En dan vinden mensen dat er bij ons een steekje los zitquote:Op maandag 5 april 2010 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is ook volstrekt idioot. Als mensen dit voor hun werk moeten doen, dan zou je ze eens moeten horen. Sport is sowieso achterlijk.
Als er iets wordt overgewaardeerd dan is het sport wel .Het wordt op jonge leeftijd er al ingetetterd en de staatsomroep NOS zal dit middels belastinggeld blijven doen.quote:Op maandag 5 april 2010 12:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik haat rennen. Ik zie het nut er niet van in. Net zoals alle andere sporten eigenlijk. Op de MAVO vond ik gym dus ook echt niet leuk.Ik mocht het niet eens laten vallen
Sporten is lekker en vaak ook wel. Alleen ik vind het verkeerd dat je wordt afgerekend op school als je geen conditie hebt of een slechte hand-oog coardinatie.quote:Op maandag 5 april 2010 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als er iets wordt overgewaardeerd dan is het sport wel .Het wordt op jonge leeftijd er al ingetetterd en de staatsomroep NOS zal dit middels belastinggeld blijven doen.
Het hoort imo sowieso niet op school thuis. diegenen die dat willen doen het maar in hun eigen tijd en vooral op eigen kosten.quote:Op maandag 5 april 2010 12:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sporten is lekker en vaak ook wel. Alleen ik vind het verkeerd dat je wordt afgerekend op school als je geen conditie hebt of een slechte hand-oog coardinatie.
Brood en spelen dat houdt het volk rustig
Dat lijkt mij logisch aangezien. Sporten gezond is enzo. Kinderen tegenwoordig sowieso te weinig bewegen. Dus als ze op school sporten dan bewegen ze daar tenmiste nog een beetje. Dat er soms geen rekening wordt gehouden met dat niet iedereen even goed is sport is waar. Gelukkig heb ik daar geen last van gehadquote:Op maandag 5 april 2010 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het hoort imo sowieso niet op school thuis. diegenen die dat willen doen het maar in hun eigen tijd en vooral op eigen kosten.![]()
Maar in de Brede Heroverwegingen geen woord erover!
.
Jawel, ze vierde het gister voor de familie. Dus het broertje en de moeder van haar vriend waren er ook, en natuurlijk mijn zussen en broersquote:
Ik heb het eerste boek gelezen en de film gezien. Deze heb ik:quote:Op maandag 5 april 2010 12:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Jaik moet het boek nog lezen de film is al gaaf en het boek schijnt nog beter te zijn.
Die dingen zijn lastig inderdaad.![]()
Hoe mijn week eruit gaat zien weet ik nog niet. iig werkenen woensdagavond kascontrole doen voor de VvE(vereniging van eigenaren) in de flat waar ik woon. In het weekend heb ik misschien een date. Ik hoop iig dat die date doorgaat. Ik heb er iig een raar gevoel over.
ik ook niet vondze altijd stom. Meestal mochten wij dan in een gymzaal van gele lijn tot gele lijn rennen.quote:Op maandag 5 april 2010 12:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik wil ze echt een keer lezen.quote:Op maandag 5 april 2010 13:20 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik heb het eerste boek gelezen en de film gezien. Deze heb ik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar gaat die film/boeken dan over?quote:Op maandag 5 april 2010 13:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik wil ze echt een keer lezen.die boeken. Misschien een idee als cadeau voor mijn verjaardag
Het verhaal gaat over een man, die is bevriend met een alien zonder dat hij het weet en die alien ziet er uit als een mens en gedraagt zich als een mens. Maar die alien weet dat binnenkort de aarde wordt platgegooid door andere aliens om een intergalactische snelweg te maken, dus die alien wil voordat dat gebeurt vertrekken van de aarde. Dit doet hij door te liften en door als verstekeling mee te reizen met ruimteschepen. Hij neemt zijn vriend mee en dan ontmoeten ze allerlei vage figuren en beleven ze allerlei avonturenquote:
hmmm...moet zeggen dat het me wel intersnt lijktquote:Op maandag 5 april 2010 14:36 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Het verhaal gaat over een man, die is bevriend met een alien zonder dat hij het weet en die alien ziet er uit als een mens en gedraagt zich als een mens. Maar die alien weet dat binnenkort de aarde wordt platgegooid door andere aliens om een intergalactische snelweg te maken, dus die alien wil voordat dat gebeurt vertrekken van de aarde. Dit doet hij door te liften en door als verstekeling mee te reizen met ruimteschepen. Hij neemt zijn vriend mee en dan ontmoeten ze allerlei vage figuren en beleven ze allerlei avonturen
Een beetje intelligente leraar zou dat inderdaad moeten zien. Helaas zijn ze schaars...quote:Op maandag 5 april 2010 12:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch aangezien. Sporten gezond is enzo. Kinderen tegenwoordig sowieso te weinig bewegen. Dus als ze op school sporten dan bewegen ze daar tenmiste nog een beetje. Dat er soms geen rekening wordt gehouden met dat niet iedereen even goed is sport is waar. Gelukkig heb ik daar geen last van gehadMijn leraar wist best dat ik niet goed was in sport.
Ach ja, leraren die die lessen gaven waren 1e klas zeiktypes.quote:Op maandag 5 april 2010 13:26 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik ook niet vondze altijd stom. Meestal mochten wij dan in een gymzaal van gele lijn tot gele lijn rennen.
En o wat had ik daar een hekel aan, maar doe mij maar voetballen dan kan ik wel 30x achter elkaar van lijn tot lijn rennen maar wel onbewust
iddquote:Op maandag 5 april 2010 16:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach ja, leraren die die lessen gaven waren 1e klas zeiktypes.
Onzin, jij kan dat ook bereiken.quote:Op maandag 5 april 2010 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
juist vrije dagen zijn soms super saai...gelukkig leuk muziekje op..enzo..maar ik ga ff dutje doen...quote:Op maandag 5 april 2010 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou deze dag mag van mij ook verdampen. Wat een dooie dag, niks te doen
Zeker. AAS vormt ook geen enkele belemmeringquote:Op maandag 5 april 2010 17:30 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Onzin, jij kan dat ook bereiken.
Inderdaad.quote:Op maandag 5 april 2010 17:31 schreef francis998 het volgende:
[..]
juist vrije dagen zijn soms super saai...gelukkig leuk muziekje op..enzo..maar ik ga ff dutje doen...
Dat ontken ik helemaal niet gozer. Autisten doen er soms wat langer over. Maar twijfel vooral niet aan jezelf. Ik zal je een geheimpje verklappen. Ik heb zelf ook autisme, weliswaar een hele lichte vorm, maar ik kan er over mee praten.quote:Op maandag 5 april 2010 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. AAS vormt ook geen enkele belemmeringDroom lekker verder.
Je weet hoe lomp het bedrijfsleven hier is? Heb je wel eens gewerkt?quote:Op maandag 5 april 2010 17:36 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dat ontken ik helemaal niet gozer. Autisten doen er soms wat langer over. Maar twijfel vooral niet aan jezelf. Ik zal je een geheimpje verklappen. Ik heb zelf ook autisme, weliswaar een hele lichte vorm, maar ik kan er over mee praten.
Dat autisten vaak iets langzamer doen dan 'niet-autisten' klopt soms ook niet. In Denemarken is er een bedrijf met alleen maar autisten en die werken preciezer en sneller dan als mensen dat moesten doen 'zonder' autisme. En dat heeft niet alleen met het soort werk te maken.
Ik weet hoe het is in Belgenland. Daar woon ik. Niet dat ik een Belg ben, want ik ben gewoon Nederlander, maar hier weet ik het dus wel. In Nederland eigenlijk alleen van verhalen.quote:Op maandag 5 april 2010 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je weet hoe lomp het bedrijfsleven hier is? Heb je wel eens gewerkt?
Reikt dat verder dan vakantiebaantjes?quote:Op maandag 5 april 2010 17:40 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik weet hoe het is in Belgenland. Daar woon ik. Niet dat ik een Belg ben, want ik ben gewoon Nederlander, maar hier weet ik het dus wel. In Nederland eigenlijk alleen van verhalen.
En ja, ik heb genoeg werkervaring, zowel in Nederland als in Belgenland.
Bepaald niet. Ik haalde trouwens alleen dat Deense bedrijf aan om te laten zien dat autisme zeker niet altijd met langzaam te maken heeft. Ik vind dat zowiezo niet echt waar.quote:Op maandag 5 april 2010 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Reikt dat verder dan vakantiebaantjes?
Ik sla Denen sowieso hoger aan als het op inzicht aan komt op dit punt.quote:Op maandag 5 april 2010 17:48 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Bepaald niet. Ik haalde trouwens alleen dat Deense bedrijf aan om te laten zien dat autisme zeker niet altijd met langzaam te maken heeft. Ik vind dat zowiezo niet echt waar.
Dat autisten soms een andere benadering van/over iets hebben, kan, maar gelijk zegt de buitenwereld dan dat dat raar is en heel vlug wordt dan gezegd dat het ook nog is langzaam gaat. Nou, vaak is dat gewoon niet het geval.
Mee eens, al is het wel zo dat werkgevers erg naar communicatieve vaardigheden kijken. Hierdoor ben ik pas laat en met bemiddeling in een ‘echte’ baan aan de slag gegaan. Beter laat dan nooit. Dit jaar ga ik op mijn werk dingen leren waar autisten over het algemeen wat meer moeite mee hebbenquote:Op maandag 5 april 2010 17:36 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dat ontken ik helemaal niet gozer. Autisten doen er soms wat langer over. Maar twijfel vooral niet aan jezelf. Ik zal je een geheimpje verklappen. Ik heb zelf ook autisme, weliswaar een hele lichte vorm, maar ik kan er over mee praten.
Dat autisten vaak iets langzamer doen dan 'niet-autisten' klopt soms ook niet. In Denemarken is er een bedrijf met alleen maar autisten en die werken preciezer en sneller dan als mensen dat moesten doen 'zonder' autisme. En dat heeft niet alleen met het soort werk te maken.
Daar ben ik het met je eens. Wat ik altijd het idee heb is dat werkgevers, doordat ze er niet veel van af weten, dingen van anderen over gaan nemen.quote:Op maandag 5 april 2010 17:54 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Mee eens, al is het wel zo dat werkgevers erg naar communicatieve vaardigheden kijken. Hierdoor ben ik pas laat en met bemiddeling in een ‘echte’ baan aan de slag gegaan. Beter laat dan nooit. Dit jaar ga ik op mijn werk dingen leren waar autisten over het algemeen wat meer moeite mee hebben
In Nederland is er ook een organisatie die hoogopgeleide Wajong’ers bemiddelt. Hoewel de koudwatervrees voor Asperger vrij groot blijkt te zijn, is dit misschien iets voor EchtGaaf. Als de juiste voorwaarden worden gecreëerd, zou werken toch moeten kunnen. Dit bewijzen ook initiatieven zoals het Specialisterne (inderdaad, dat Deense bedrijf), Passwerk en Autest. De groep mensen die zo aan de slag is gegaan, heeft een aardig inkomen en ook de stijging op de sociale ladder is mooi meegenomen.
Dat heeft met prikkels te maken. ‘Echte’ autisten vinden een café vooral chaotisch met al die geluiden door elkaar. De prikkels komen ongefilterd binnen. Voor sommige mensen met autisme geeft zelfs het zwembad of de bios (bij een normale film) te veel prikkels. Voor een deel zit het misschien tussen de oren. Ik kan me er ook niet zoveel bij voorstellen, wel dat het het leven heel moeilijk maakt.quote:Op maandag 5 april 2010 18:11 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk heel veel typen van autisme. Ik heb ooit eens een filmpje gezien waarin mensen niet eens een café binnen durfden te gaan. Dan heb je volgens mij toch wel een redelijk tot erg zware vorm van autisme.
Een café waar alles er losjes aan toe gaat en waar je niets moet en niemand je vreemd aan gaat staren. Het lijkt me voor die mensen ontzettend moeilijk om uit te leggen waarom ze het zo moeilijk vinden om een café binnen te gaan.
Ik heb, zoals al is gezegd, een lichte vorm van autisme en ik kan me er werkelijk waar niets bij voorstellen dat iemand een café niet durft in te gaan.
Voor Gymleraar heb je niet veel intelligentie nodigquote:Op maandag 5 april 2010 16:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een beetje intelligente leraar zou dat inderdaad moeten zien. Helaas zijn ze schaars...
idd. Je hebt zowieso niet veel kennis nodig al gymleraar..gewoon een beetje de regels van verschillende sporten kennen ezo...jajaja.quote:Op maandag 5 april 2010 20:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voor Gymleraar heb je niet veel intelligentie nodig
Ik houd ook niet van de bioscoop. Het geluid is te hard, de lichten te fel, teveel mensen om me heen die ik niet goed kan zien en dan tegenwoordig ook nog zo'n bril op je neus die kriebelt en te groot is en knippert omdat ze die dingen niet tijdig vervangen, 3D is voor mij echt de druppel. Ik ga nog wel naar de bioscoop, maar alleen omdat ik het wel gezellig vind met een paar vriendinnen, van de film krijg ik niets of nauwelijks iets mee (in 3D, 2D lukt me nog wel). Bij overprikkeling springen al mijn instincten in overdrive: ik word een prooidier dat in een hoek gedreven is. Mijn hele lichaam reageert dan ook zo, mijn hartslag gaat omhoog, mijn ogen schieten van links naar rechts en ik moet ontzettend mijn best doen het impuls RENNEN te negeren.quote:Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat heeft met prikkels te maken. ‘Echte’ autisten vinden een café vooral chaotisch met al die geluiden door elkaar. De prikkels komen ongefilterd binnen. Voor sommige mensen met autisme geeft zelfs het zwembad of de bios (bij een normale film) te veel prikkels. Voor een deel zit het misschien tussen de oren. Ik kan me er ook niet zoveel bij voorstellen, wel dat het het leven heel moeilijk maakt.
Dat klopt sowieso.quote:Op maandag 5 april 2010 20:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voor Gymleraar heb je niet veel intelligentie nodig
Mijn leraar was zelfs zo dom dat hij alleen maar de regels van een sport kent.quote:Op maandag 5 april 2010 20:09 schreef francis998 het volgende:
[..]
idd. Je hebt zowieso niet veel kennis nodig al gymleraar..gewoon een beetje de regels van verschillende sporten kennen ezo...jajaja.
PD. ben net wakker..van mijn dutje...dus ben hier wss tot laat vanavond te vinden
Mijn gymleraar laat ons ook gewoon buiten gymmen als het regent. Dan gaat hij onder het afdakje, tien meter van het sportveld, staan blêren dat we harder ons best moeten doen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:09 schreef francis998 het volgende:
[..]
idd. Je hebt zowieso niet veel kennis nodig al gymleraar..gewoon een beetje de regels van verschillende sporten kennen ezo...jajaja.
PD. ben net wakker..van mijn dutje...dus ben hier wss tot laat vanavond te vinden
Daar word je hard vanquote:Op maandag 5 april 2010 20:25 schreef Demise het volgende:
[..]
Mijn gymleraar laat ons ook gewoon buiten gymmen als het regent. Dan gaat hij onder het afdakje, tien meter van het sportveld, staan blêren dat we harder ons best moeten doen.
Hij is wel heel tof, trouwens, dat meen ik.quote:Op maandag 5 april 2010 20:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar word je hard vanGoeie leraar
Echt een voorbeeld hoe je als leraar moet zijn zo zouden er meer moet zijn
quote:Op maandag 5 april 2010 20:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar word je hard vanGoeie leraar
Echt een voorbeeld hoe je als leraar moet zijn zo zouden er meer moet zijn
Leraren de meeste althans zijn nog best aardig soms. Dimmu Borgir playbackenquote:Op maandag 5 april 2010 20:32 schreef Demise het volgende:
[..]
Hij is wel heel tof, trouwens, dat meen ik.Hij houdt ontzettend van Jan Smit en hij wéét dat ik er een hekel aan heb. Hij zet Jan Smit ook elke les keihard op en als ik in de buurt ben tijdens 'Laura', zingt hij keihard mee, maar dan mijn naam, i.p.v. 'Laura' (ook twee lettergrepen).
Dus als payback heb ik eens Dimmu Borgir in de CD-speler gedaan (samengezworen met een andere gymleraar
), hij schrok zich wild maar kon er wel om lachen.
De meeste van mijn leraren zijn echt supertof, maar dat ligt ook aan mij. Ik ga gewoon gemakkelijk met docenten om, het zijn immers ook maar gewoon mensen. Bovendien zijn ze vaak een stuk volwassener dan klasgenoten. Laatst nog, stond ik te praten met een docent van een jaar geleden en de docent die ik nu voor dat vak heb. Ik: 'De lessen zijn dit jaar wel veel leuker!' Die docent: 'Dat ligt vast aan de docent. *grinnik*' Ik: 'Nou, de stof is wel veel interessanter en de methode is beter. Maar ik vind u ook wel een aardige docent, hoor!'quote:Op maandag 5 april 2010 20:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Leraren de meeste althans zijn nog best aardig soms. Dimmu Borgir playbacken
Heel misschien dat het ook niet hoort als leerling om met docenten om te gaan.quote:Op maandag 5 april 2010 20:41 schreef Demise het volgende:
[..]
De meeste van mijn leraren zijn echt supertof, maar dat ligt ook aan mij. Ik ga gewoon gemakkelijk met docenten om, het zijn immers ook maar gewoon mensen. Bovendien zijn ze vaak een stuk volwassener dan klasgenoten. Laatst nog, stond ik te praten met een docent van een jaar geleden en de docent die ik nu voor dat vak heb. Ik: 'De lessen zijn dit jaar wel veel leuker!' Die docent: 'Dat ligt vast aan de docent. *grinnik*' Ik: 'Nou, de stof is wel veel interessanter en de methode is beter. Maar ik vind u ook wel een aardige docent, hoor!'
Nou, die ex-docent lag helemaal in een deuk, maar niemand uit mijn vriendenkring/klas gaat verder zo met docenten om. Die hebben allemaal docentenvrees, ofzo.
quote:Op maandag 5 april 2010 20:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Heel misschien dat het ook niet hoort als leerling om met docenten om te gaan.
Waarom niet? Ik heb verschillende docenten die het juist heel gezellig vinden dat ik ze niet mijd als de pest. Ik wil bijvoorbeeld sterrenkunde gaan studeren, dan is er toch niets mis mee om met mijn docent af en toe een gesprek aan te gaan over een gemeenschappelijke interesse (sterren kijken, bijvoorbeeld), ook al is dat buiten de les?quote:Op maandag 5 april 2010 20:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Buiten de lesquote:Op maandag 5 april 2010 20:50 schreef Demise het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb verschillende docenten die het juist heel gezellig vinden dat ik ze niet mijd als de pest. Ik wil bijvoorbeeld sterrenkunde gaan studeren, dan is er toch niets mis mee om met mijn docent af en toe een gesprek aan te gaan over een gemeenschappelijke interesse (sterren kijken, bijvoorbeeld), ook al is dat buiten de les?
Heel misschien dat het ook niet hoort als docent om met leerlingen om te gaan.quote:Op maandag 5 april 2010 20:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Pauzes, tussenuren...quote:Op maandag 5 april 2010 20:52 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Buiten de lesBen jij op school te vinden als er geen les is
![]()
Nog steeds: waarom dan niet? Als je toch een gedeelde interesse hebt, waarom zou je daar dan niet gewoon een gesprek over kunnen voeren?quote:Op maandag 5 april 2010 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel misschien dat het ook niet hoort als docent om met leerlingen om te gaan.
Een autoriteit doet dat sowieso niet. Wat mij betreft terug naar de jaren 50. Orde, gezag, afstand.
Daar is ook niets mis mee opzich. Alleen de meeste leerlingen willen zo min mogelijk met leraren mee hebben. En daarom vinden ze dat raar dat jij dat doet. Maar jij moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. En andere lekker laten denken wat ze willen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:50 schreef Demise het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb verschillende docenten die het juist heel gezellig vinden dat ik ze niet mijd als de pest. Ik wil bijvoorbeeld sterrenkunde gaan studeren, dan is er toch niets mis mee om met mijn docent af en toe een gesprek aan te gaan over een gemeenschappelijke interesse (sterren kijken, bijvoorbeeld), ook al is dat buiten de les?
Op die manier. Ik dacht dat je er zelf iets tegen had.quote:Op maandag 5 april 2010 21:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar is ook niets mis mee opzich. Alleen de meeste leerlingen willen zo min mogelijk met leraren mee hebben. En daarom vinden ze dat raar dat jij dat doet. Maar jij moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. En andere lekker laten denken wat ze willen.
Ja want in de jaren 50 was alles beterquote:Op maandag 5 april 2010 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel misschien dat het ook niet hoort als docent om met leerlingen om te gaan.
Een autoriteit doet dat sowieso niet. Wat mij betreft terug naar de jaren 50. Orde, gezag, afstand.
Wat er nu op scholen rondloopt is diep triest.
Nee, ik probeerde jou alleen zo duidelijk mogelijk uit te leggen waarom het in ogen van andere raar is dat jij zo omgaat met leraren.quote:Op maandag 5 april 2010 21:02 schreef Demise het volgende:
[..]
Op die manier. Ik dacht dat je er zelf iets tegen had.
Niet alles. Maar gezondere verhoudingenquote:Op maandag 5 april 2010 21:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja want in de jaren 50 was alles beter
Tja. Ik weet van sommige klasgenoten dat ze het 'eng' vinden om met een docent te praten. Dat gaat dan toch echt al mijn begrip te boven.quote:Op maandag 5 april 2010 21:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee, ik probeerde jou alleen zo duidelijk mogelijk uit te leggen waarom het in ogen van andere raar is dat jij zo omgaat met leraren.
Dat dan weer wel. Of althans zo leek het.quote:Op maandag 5 april 2010 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet alles. Maar gezondere verhoudingen
Dat snap ik.quote:Op maandag 5 april 2010 21:07 schreef Demise het volgende:
[..]
Tja. Ik weet van sommige klasgenoten dat ze het 'eng' vinden om met een docent te praten. Dat gaat dan toch echt al mijn begrip te boven.
Sommige leraren zijn ook gewoon raarquote:Op maandag 5 april 2010 21:07 schreef Demise het volgende:
[..]
Tja. Ik weet van sommige klasgenoten dat ze het 'eng' vinden om met een docent te praten. Dat gaat dan toch echt al mijn begrip te boven.
Vroeger keek je tegen een docent of leraar op. Die straalde gezag uit. Daar ging je niet informeel mee om, laat staan privé. En zo hoort het imo ook.quote:Op maandag 5 april 2010 21:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat dan weer wel. Of althans zo leek het.![]()
Dat ga je nu ook voor de politie.quote:Op maandag 5 april 2010 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vroeger keek je tegen een docent of leraar op. Die straalde gezag uit. Daar ging je niet informeel mee om, laat staan privé. En zo hoort het imo ook.
Voor de politie ging je vroeger ook een straatje om. Gezagverhoudingen zijn nu te vaak zoek
Maar ik ben best conservatief, dat geef ik toe.
quote:Op maandag 5 april 2010 21:11 schreef francis998 het volgende:
oeee...de berenboot..ik kan me er nog iets van herinneren..maar weinig..maar de tekenfilmsvan vroeger vindt ik leuker dan die van nu
Dat is wel tof. Mijn leraren vallen dan wel net iets buiten die leeftijdscategorie (allemaal rond de 40, 50), dus die zal ik niet zo snel tegenkomen in de stad, ook al zou ik uitgaan.quote:Op maandag 5 april 2010 21:11 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Sommige leraren zijn ook gewoon raar. Maar ik had ook een geweldige mentor, die kwam je ook wel eens tegen met uitgaan. Echt een leuk figuur, buiten de lessen
gezag hoort erbij, maar hoort niet dusdanig veel te zijn dat je liever omloopt, je moet liever langs de politie wandelen doordat je daar dus veilig bij voelt, dat hoort juist. Niet dat je omloopt...dat vindt ik dan weer intimiderend..en dat hoort er niet bij vindt ikquote:Op maandag 5 april 2010 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vroeger keek je tegen een docent of leraar op. Die straalde gezag uit. Daar ging je niet informeel mee om, laat staan privé. En zo hoort het imo ook.
Voor de politie ging je vroeger ook een straatje om. Gezagverhoudingen zijn nu te vaak zoek
Uiteraard kan gezag goed samen met respect over en weerquote:Op maandag 5 april 2010 21:15 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat ga je nu ook voor de politie.Maar het kan ook zijn dat ze dan achter je aan zitten.
Een leraar moet je inderdaad respect voor hebben net zoals de politie. Maar het respect moet ook wederzijds zijn.
Zekerquote:Op maandag 5 april 2010 21:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
gezag hoort erbij, maar hoort niet dusdanig veel te zijn dat je liever omloopt, je moet liever langs de politie wandelen doordat je daar dus veilig bij voelt, dat hoort juist. Niet dat je omloopt...dat vindt ik dan weer intimiderend..en dat hoort er niet bij vindt ik![]()
Zoals je zegt echt gaaf, het is een pure persoonsgebonden mening
Helemaal verknalt en dan nog een 6 halenquote:Op maandag 5 april 2010 21:16 schreef Demise het volgende:
[..]
Dat is wel tof. Mijn leraren vallen dan wel net iets buiten die leeftijdscategorie (allemaal rond de 40, 50), dus die zal ik niet zo snel tegenkomen in de stad, ook al zou ik uitgaan.![]()
Ik heb trouwens een 6 op scheikunde!Dat proefwerk had ik helemaal verknald, ik was ziek die dag, maar ik had toch een herkansing. Ik gokte zo rond de 4.2 ofzo. Ik ga 'm nog wel herkansen, mijn gemiddelde keldert er niet veel minder van (ik stónd een 9.2).
Ik vind het wel fijn dat die drempel tegenwoordig wat lager ligt. Ik denk niet dat ik in de vroegere situatie erg snel aan een leraar zou hebben uitgelegd waar ik last van heb (Asperger/ADHD), waardoor school voor mij erg moeilijk of onmogelijk zou worden. Immers, als ik het niet uitleg, kan er ook geen rekening mee worden gehouden.quote:Op maandag 5 april 2010 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het lijkt alsof jij leraren afschilderd als halve goden ofzo.quote:Op maandag 5 april 2010 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard kan gezag goed samen met respect over en weer
Herken hierin alles.quote:Op maandag 5 april 2010 21:16 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik begin ook steeds meer last van te krijgen dat alles zo snel veranderd. Het gaat veel te hard.
Haha, ja, het viel mij ook heel erg mee.quote:Op maandag 5 april 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Helemaal verknalt en dan nog een 6 halenDat valt reuze mee.
Als ik op school een 6 haalde was ik blijquote:Op maandag 5 april 2010 21:20 schreef Demise het volgende:
[..]
Haha, ja, het viel mij ook heel erg mee.Al zal mijn docent absoluut niet tevreden zijn en het vanzelfsprekend vinden dat ik 'm herkans.
Zo was ik ook, de eerste paar jaar. Dat is wel veranderd sinds ik me weer goed voel en Ritalin heb, ik merk gewoon dat school eigenlijk heel gemakkelijk is als je niet over zoveel dingen tegelijk hoeft na te denken.quote:Op maandag 5 april 2010 21:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als ik op school een 6 haalde was ik blij![]()
Maar goed ik ben ook niet echt perfectionistisch enzo.
Leuke enquêtequote:Op maandag 5 april 2010 21:25 schreef Tweeks het volgende:
Hoi allemaal,
Ik zit al een tijdje in de autisme wereld rond te zoeken, deels omdat een vriend van mij is gediagnosticeerd met PDD-NOS en deels omdat ik erg geïnteresseerd ben in hoe het brein werkt. Ik kan trouwens ook niet zeggen dat ik compleet neurotypisch ben, omdat ik een soort 'lite' versie heb van tourette.
Op het moment studeer ik Interactieve Media aan de Hogeschool van Amsterdam. Met mijn afstudeeropdracht ben ik me gaan richten op een combinatie tussen Media en Autisme. Ik probeer een manier te vinden om digitale media te gebruiken als support voor mensen met ASS.
Ik zou het heel erg waarderen als mensen de volgende enquête zouden willen invullen. Het duurt ongeveer vijf minuten. Alvast ontzettend bedankt!
Anonieme enquête over Autisme en Digitale Communicatie: Klik hier om er aan mee te doen.
Vriendelijke groet,
Kostas
PS: Ik hoop niet dat ik mensen overval door dit te posten. Het is niet mijn bedoeling iemand te kwetsen.
Je enquête kan veel autistisch-gerichter.quote:Op maandag 5 april 2010 21:25 schreef Tweeks het volgende:
Hoi allemaal,
Ik zit al een tijdje in de autisme wereld rond te zoeken, deels omdat een vriend van mij is gediagnosticeerd met PDD-NOS en deels omdat ik erg geïnteresseerd ben in hoe het brein werkt. Ik kan trouwens ook niet zeggen dat ik compleet neurotypisch ben, omdat ik een soort 'lite' versie heb van tourette.
Op het moment studeer ik Interactieve Media aan de Hogeschool van Amsterdam. Met mijn afstudeeropdracht ben ik me gaan richten op een combinatie tussen Media en Autisme. Ik probeer een manier te vinden om digitale media te gebruiken als support voor mensen met ASS.
Ik zou het heel erg waarderen als mensen de volgende enquête zouden willen invullen. Het duurt ongeveer vijf minuten. Alvast ontzettend bedankt!
Anonieme enquête over Autisme en Digitale Communicatie: Klik hier om er aan mee te doen.
Vriendelijke groet,
Kostas
PS: Ik hoop niet dat ik mensen overval door dit te posten. Het is niet mijn bedoeling iemand te kwetsen.
Overvallen doe je altijd, kwetsen lijkt me sterkquote:Op maandag 5 april 2010 21:25 schreef Tweeks het volgende:
Als jij daar een uitdaging in ziet is dat goed.quote:Op maandag 5 april 2010 21:31 schreef Demise het volgende:
[..]
Zo was ik ook, de eerste paar jaar. Dat is wel veranderd sinds ik me weer goed voel en Ritalin heb, ik merk gewoon dat school eigenlijk heel gemakkelijk is als je niet over zoveel dingen tegelijk hoeft na te denken.Ik vind het ook wel leuk om te scoren, zeker omdat ik weet dat ik het kan. Het voelt goed om ergens goed in te zijn, iets dat me echt ligt (scheikunde, natuurkunde, wiskunde), iets dat ik interessant vind en waar ik een uitdaging in zie.
Dat kan ik me ook goed voorstellen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als jij daar een uitdaging in ziet is dat goed.Maar ik vond het niet belangrijk.
Meen je dat nou echt :s die dingen waren me niet eens oogevallen :squote:Op maandag 5 april 2010 21:35 schreef Demise het volgende:
[..]
Je enquête kan veel autistisch-gerichter.Bijvoorbeeld 'Hoeveel'-dus niet 'hoe veel'-'tijd besteed je ongeveer aan de volgende activiteiten?', daar geef je twee mogelijkheden, maar je kunt vier dingen aanvinken. Bovendien is 'erg vaak' geen antwoord op de vraag 'hoeveel tijd'. De laatste activiteit, 'anders', is ook onduidelijk. Bedoel je daarmee alle andere activiteiten die ik onderneem? Alle activiteiten die ik op de computer onderneem? Alle activiteiten die ik op internet onderneem? Telt internet op de mobiel ook mee?
Ik vul je enquête dan ook niet in, kom eerst maar met een goed opgezet, gericht onderzoek.
dit zou ik nooit doen, aangezien mijn cijfer ook verder omlaag kan gaan..hou ik het liever op een voldoende...quote:Op maandag 5 april 2010 21:20 schreef Demise het volgende:
[..]
Haha, ja, het viel mij ook heel erg mee.Al zal mijn docent absoluut niet tevreden zijn en het vanzelfsprekend vinden dat ik 'm herkans.
Dit is dus een kopie van mijn gedragquote:Op maandag 5 april 2010 21:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als ik op school een 6 haalde was ik blij![]()
Maar goed ik ben ook niet echt perfectionistisch enzo.
Tja...dat kan ik me voorstellen..ik heb een tidjje geleden hetzelfd emeegemaakt, met wiskunde. Opeens kon ik er uren aan besteden, alleen dan zonder medicatie. Maar ik zat zelf ook beter in mijn vel.en dat heeft ook invloed op je prestatiesquote:Op maandag 5 april 2010 21:31 schreef Demise het volgende:
[..]
Zo was ik ook, de eerste paar jaar. Dat is wel veranderd sinds ik me weer goed voel en Ritalin heb, ik merk gewoon dat school eigenlijk heel gemakkelijk is als je niet over zoveel dingen tegelijk hoeft na te denken.Ik vind het ook wel leuk om te scoren, zeker omdat ik weet dat ik het kan. Het voelt goed om ergens goed in te zijn, iets dat me echt ligt (scheikunde, natuurkunde, wiskunde), iets dat ik interessant vind en waar ik een uitdaging in zie.
Oke daar heb je inderdaad een goed punt. Maar dat neemt niet weg dat het een goeie eerste opzet is. De enquête had veel uitgebreider gekund. Maar misschien heeft de maker de onderzoeks vraag bewust klein gehouden.quote:Op maandag 5 april 2010 21:35 schreef Demise het volgende:
[..]
Je enquête kan veel autistisch-gerichter.Bijvoorbeeld 'Hoeveel'-dus niet 'hoe veel'-'tijd besteed je ongeveer aan de volgende activiteiten?', daar geef je twee mogelijkheden, maar je kunt vier dingen aanvinken. Bovendien is 'erg vaak' geen antwoord op de vraag 'hoeveel tijd'. De laatste activiteit, 'anders', is ook onduidelijk. Bedoel je daarmee alle andere activiteiten die ik onderneem? Alle activiteiten die ik op de computer onderneem? Alle activiteiten die ik op internet onderneem? Telt internet op de mobiel ook mee?
Ik vul je enquête dan ook niet in, kom eerst maar met een goed opgezet, gericht onderzoek.
Lief klein meisje ik ben ouder dan dus ik was eerderquote:Op maandag 5 april 2010 21:40 schreef francis998 het volgende:
[..]
dit zou ik nooit doen, aangezien mijn cijfer ook verder omlaag kan gaan..hou ik het liever op een voldoende...
[..]
Dit is dus een kopie van mijn gedragna-aperd
![]()
[..]
Tja...dat kan ik me voorstellen..ik heb een tidjje geleden hetzelfd emeegemaakt, met wiskunde. Opeens kon ik er uren aan besteden, alleen dan zonder medicatie. Maar ik zat zelf ook beter in mijn vel.en dat heeft ook invloed op je prestaties
Dat kan, maar ik kan hier niets mee. Het is voor mij gewoon te onduidelijk en dan zijn mijn resultaten ook niet nuttig.quote:Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oke daar heb je inderdaad een goed punt. Maar dat neemt niet weg dat het een goeie eerste opzet is. De enquête had veel uitgebreider gekund. Maar misschien heeft de maker de onderzoeks vraag bewust klein gehouden.
Er zitten nog wel meer fouten in.quote:Op maandag 5 april 2010 21:40 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Meen je dat nou echt :s die dingen waren me niet eens oogevallen :s
Hoogste cijfer telt, dus het kan nooit omlaag. Bovendien hoef ik maar tien minuten aan de leerstof te besteden om dit cijfer te verbeteren, ik was gewoon te ziek om er de vorige keer voor te kunnen leren, laat staan het te maken.quote:Op maandag 5 april 2010 21:40 schreef francis998 het volgende:
[..]
dit zou ik nooit doen, aangezien mijn cijfer ook verder omlaag kan gaan..hou ik het liever op een voldoende...
[..]
Tja...dat kan ik me voorstellen..ik heb een tidjje geleden hetzelfd emeegemaakt, met wiskunde. Opeens kon ik er uren aan besteden, alleen dan zonder medicatie. Maar ik zat zelf ook beter in mijn vel.en dat heeft ook invloed op je prestaties
Ben ik het ook wel mee eens. Economie, geschiedenis en aardrijkskunde heb ik nooit interessant gevonden, scoorde ik ook altijd magertjes op. Economie heb ik ook nooit iets van begrepen, hoe vaak iemand me het ook probeerde uit te leggen. Dat kwam gewoon niet binnen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Lief klein meisje ik ben ouder dan dus ik was eerder![]()
![]()
Maar als je sommige dingen niet snapt het ook niet lukt om ze te snappen. Dan vergaat de lol om te leren je snel genoeg.
Het is inderdaad onduidelijk wat precies het doel is van die enquête is. Misschien kan hij hem aanpassen zodat het duidelijker is.quote:Op maandag 5 april 2010 21:46 schreef Demise het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik kan hier niets mee. Het is voor mij gewoon te onduidelijk en dan zijn mijn resultaten ook niet nuttig.
[..]
Bij was het juist zo omdat ik het wel snapte ik het saai vond. Vooral Economie en Biologie. Dus besteden ik weinig energie aan mijn huiswerk. Ik heb een keer een 10 gehaald bij een repetie voor biologie. En dat was om een weddenschap met een leraar.quote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Demise het volgende:
[..]
Ben ik het ook wel mee eens. Economie, geschiedenis en aardrijkskunde heb ik nooit interessant gevonden, scoorde ik ook altijd magertjes op. Economie heb ik ook nooit iets van begrepen, hoe vaak iemand me het ook probeerde uit te leggen. Dat kwam gewoon niet binnen.
En wat heb je gewonnenquote:Op maandag 5 april 2010 21:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Bij was het juist zo omdat ik het wel snapte ik het saai vond. Vooral Economie en Biologie. Dus besteden ik weinig energie aan mijn huiswerk. Ik heb een keer een 10 gehaald bij een repetie voor biologie. En dat was om een weddenschap met een leraar.
Hahahaquote:Op maandag 5 april 2010 21:50 schreef francis998 het volgende:
ow ja, ben jij ...ouder..ik dacht juist dat ik ouder was...
En tja..het heeft heel veel invloed als je iets op zijn minst ooit doorkrijgt
Vanzelfsprekendquote:
Ik geloof dat je in het belgisch hoger onderwijs telkens een vak volgt voor een bepaalde tijdquote:Op maandag 5 april 2010 21:53 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
HahahaAlleen lichaamelijk. Geestelijk ben ik nog maar 12 ofzo
![]()
Daarom is school vaak zo moeilijk omdat je zo veel verschillende dingen moet leren.
Dat klinkt opzich wel interresantquote:Op maandag 5 april 2010 21:54 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik geloof dat je in het belgisch hoger onderwijs telkens een vak volgt voor een bepaalde tijdmss is dat wat voor je?
-EDIT- tenminst als ik naar de KU-Leuven indelinh kijk dan heb je x maanden wiskunde, x maanden natuurkunde etc......
Je hebt een paar goede punten. Ik heb geprobeerd de enquête zo simpel en gevarieerd mogelijk te houden, bedankt voor de feedback. Deze kan ik helaas niet in deze versie verwerken, maar ik zal het meenemen naar mijn toekomstige enquêtes. Jammer dat je hem niet alsnog wilt invullen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:35 schreef Demise het volgende:
[..]
Aldoende leert menquote:Op maandag 5 april 2010 22:00 schreef Tweeks het volgende:
[..]
Je hebt een paar goede punten. Ik heb geprobeerd de enquête zo simpel en gevarieerd mogelijk te houden, bedankt voor de feedback. Deze kan ik helaas niet in deze versie verwerken, maar ik zal het meenemen naar mijn toekomstige enquêtes. Jammer dat je hem niet alsnog wilt invullen.
De rest allemaal nogmaals bedankt voor je deelname!
Lespect tijn. Er komt 1 buitenstaander langs en meteen het beste beentje voorquote:Op maandag 5 april 2010 22:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Aldoende leert men![]()
Succes met je onderzoek. Schroom niet om vaker terug te komen met enquêtes in de toekomst
Taal is niet mijn sterkste kantquote:Op maandag 5 april 2010 22:05 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Lespect tijn. Er komt 1 buitenstaander langs en meteen het beste beentje voor![]()
quote:Op maandag 5 april 2010 22:09 schreef francis998 het volgende:
[..]
dat is te merken in de gequote post.
BTW..zit tussendoor harry potter te kijken
Zitten er nu wel of geen fouten in mijn postquote:Op maandag 5 april 2010 22:17 schreef ikke043 het volgende:
Okee, ik zie niet wat er taaltechnisch mis is met tijn z'n post :-)
[twitter]Net ff een ei proberen te koppen met de smalle kant. Maar dat heb toch ff geduurd[/twitter]
jawel, voor zover ik weet hoort er te staan:"heeft ff geduurd"(en volgens het boekje hoort er even te staan ipv. ff)quote:Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zitten er nu wel of geen fouten in mijn post![]()
Wattes
Ff 'n quote voor de feelquote:Op maandag 5 april 2010 22:20 schreef francis998 het volgende:
[..]
jawel, voor zover ik weet hoort er te staan:"heeft ff geduurd"(en volgens het boekje hoort er even te staan ipv. ff)
Ik was een beetje sarcastisch bezigquote:Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zitten er nu wel of geen fouten in mijn post![]()
Wattes
Dat is heul niet leuk mij in de maling nemenquote:Op maandag 5 april 2010 22:22 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik was een beetje sarcastisch bezigIn mijn eerste reply
Srryquote:Op maandag 5 april 2010 22:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is heul niet leuk mij in de maling nemen![]()
Dat ligt eraanquote:
quote:Op maandag 5 april 2010 22:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat ligt eraandaar moet ik nog een nachtje over slapen
Dat krijg je ervanquote:
Daar heb je dan weer wel een puntquote:Op maandag 5 april 2010 21:19 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn dat die drempel tegenwoordig wat lager ligt. Ik denk niet dat ik in de vroegere situatie erg snel aan een leraar zou hebben uitgelegd waar ik last van heb (Asperger/ADHD), waardoor school voor mij erg moeilijk of onmogelijk zou worden. Immers, als ik het niet uitleg, kan er ook geen rekening mee worden gehouden.
Nee, dit gaat mij te ver. Maar ja, niet geheel toevallig hou ik dan weer van duidelijke structurenquote:Op maandag 5 april 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het lijkt alsof jij leraren afschilderd als halve goden ofzo.
Suggestie: laat je enquête op taal en grammatica controleren door taalnazi (het zijn haar woorden)Satsuma.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:18 schreef DeHovenier het volgende:
Bezig met die test, maar bij vraag 5, 8 en 9 staat er 'anders', en dan moet je die rondjes invullen (nooit t/m erg vaak), maar dat slaat toch nergens op dat je 'nooit' invult bij 'anders'? Zou je dat niet moeten specificeren wat je bedoelt met 'anders'?
En vraag nummer 6: "Hoe belangrijk is de computer voor jouw.."
Jouw
En MBO staat er niet tussen bij het opleidingsniveau?
Tja, dat heb ik dus ook. Ik word knettergek in een cafe of disco. En daarnaast snap ik ook niet echt wat er leuk aan is. Er is heel veel herrie, en in een disco ook allemaal lichtflitsen en dan zijn er nog 20000 verschillende geurtjes.quote:Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat heeft met prikkels te maken. ‘Echte’ autisten vinden een café vooral chaotisch met al die geluiden door elkaar. De prikkels komen ongefilterd binnen. Voor sommige mensen met autisme geeft zelfs het zwembad of de bios (bij een normale film) te veel prikkels. Voor een deel zit het misschien tussen de oren. Ik kan me er ook niet zoveel bij voorstellen, wel dat het het leven heel moeilijk maakt.
Oeh, dat had ik ook (voordat ik een strebertje werd)! Maar dan met scheikunde. Als ik een 10 haalde voor een proefwerk, won ik een appeltaartje van de Appie. Ik helemaal enthousiast. Maarja, ik vergat het weer en pas de dag van tevoren kwam ik erachter. Toen toch nog die stof twee keer doorgelezen, daarna proefwerk gemaakt. 10.2, ik had ook de bonus goed.quote:Op maandag 5 april 2010 21:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Bij was het juist zo omdat ik het wel snapte ik het saai vond. Vooral Economie en Biologie. Dus besteden ik weinig energie aan mijn huiswerk. Ik heb een keer een 10 gehaald bij een repetie voor biologie. En dat was om een weddenschap met een leraar.
Ik kan er gewoon niet zoveel mee.quote:Op maandag 5 april 2010 22:00 schreef Tweeks het volgende:
[..]
Je hebt een paar goede punten. Ik heb geprobeerd de enquête zo simpel en gevarieerd mogelijk te houden, bedankt voor de feedback. Deze kan ik helaas niet in deze versie verwerken, maar ik zal het meenemen naar mijn toekomstige enquêtes. Jammer dat je hem niet alsnog wilt invullen.
De rest allemaal nogmaals bedankt voor je deelname!
'Jouw' klopt, want het gaat om 'jouw computergebruik' (of zoiets), dus het wordt gebruikt als bezittelijk voornaamwoord. Het staat alleen wel lelijk, ja.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:18 schreef DeHovenier het volgende:
Bezig met die test, maar bij vraag 5, 8 en 9 staat er 'anders', en dan moet je die rondjes invullen (nooit t/m erg vaak), maar dat slaat toch nergens op dat je 'nooit' invult bij 'anders'? Zou je dat niet moeten specificeren wat je bedoelt met 'anders'?
En vraag nummer 6: "Hoe belangrijk is de computer voor jouw.."
Jouw
En MBO staat er niet tussen bij het opleidingsniveau?
ja en welke is dat??quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:43 schreef tijnbrein het volgende:
Zo het is mij gelukt om te stoppen met piekeren gisterenavonddoor een oplossing te bedenken.
Eh. Ik snap jouw laatste zin niet zo goed.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:49 schreef francis998 het volgende:
[..]
ja en welke is dat??
Ik heb juist een tip van de psych gekregen om kijken of het lukt om te piekeren en daarbij weg te zakken in de gedachten wat ik dus vrij vaak heb
Scheikunde vind ik wel weer leuk.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:48 schreef Demise het volgende:
[..]
Oeh, dat had ik ook (voordat ik een strebertje werd)! Maar dan met scheikunde. Als ik een 10 haalde voor een proefwerk, won ik een appeltaartje van de Appie. Ik helemaal enthousiast. Maarja, ik vergat het weer en pas de dag van tevoren kwam ik erachter. Toen toch nog die stof twee keer doorgelezen, daarna proefwerk gemaakt. 10.2, ik had ook de bonus goed.Hij helemaal blij: 'En, hoeveel werk was dan nou?!' Ik: 'Nou...'
Ik heb 't maar niet gezegd. Ook zo sneu.
Verstandigquote:[..]
Ik kan er gewoon niet zoveel mee.
[..]
'Jouw' klopt, want het gaat om 'jouw computergebruik' (of zoiets), dus het wordt gebruikt als bezittelijk voornaamwoord. Het staat alleen wel lelijk, ja.
Zo. Ik ga vanavond maar niet dansen, ben helemaal op.
oke bedoel je dat wegzakken in mijn gedachten?quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:50 schreef Demise het volgende:
[..]
Eh. Ik snap jouw laatste zin niet zo goed.
Een oplossing verzinnen en die dan ook uitvoeren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:49 schreef francis998 het volgende:
[..]
ja en welke is dat??
Ik heb juist een tip van de psych gekregen om kijken of het lukt om te piekeren en daarbij weg te zakken in de gedachten wat ik dus vrij vaak heb
Ik vind scheikunde ook echt heel erg leuk, ware het niet dat het echt ontzettend gemakkelijk is. Het hoofdstuk waarin we nu bij paragraaf 3 zijn (van de 8), heb ik al af. En dan is er niet iets wat ik kan gaan doen, dus ik ben een soort van 2e leraar die dingen uitlegt. Dan worden de lessen af en toe wel erg saai.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Scheikunde vind ik wel weer leuk.En daar was ik op de MAVO ook goed in
![]()
[..]
Verstandig![]()
Soms moet maar iets niet doen.
dat heb ik dus ook. Alleen is het niet altijd onnodig druk maken. Want het zijn reele dingen die ooit zullen gebeuren, maar die voorlopig niet aan de orde zijn(ga ik vanuit) dus nu als ik echt heel erg begin te piekeren..dan moet hard tegen mezelf STOP roepenquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een oplossing verzinnen en die dan ook uitvoeren.Dit werkte in dit geval omdat het om iets specifieks ging.
Maar helaas zou dit niet altijd werken.
En verder weet ik dat bepaalde dingen groter maak dan ze daadwerkelijk zijn. Dat is ook handig om te weten. Dat ik mij vaak onnodig druk maak over dingen.
Het is juist een tip om dat overvloedig piekeren tegen te gaan, aangezien ik van mijn gepieker zelf overstuur kan raken..iig een tijdelijke oplossing, tot ik een structurele kan bedenken en of uitvoeren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:57 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik vind scheikunde ook echt heel erg leuk, ware het niet dat het echt ontzettend gemakkelijk is. Het hoofdstuk waarin we nu bij paragraaf 3 zijn (van de 8), heb ik al af. En dan is er niet iets wat ik kan gaan doen, dus ik ben een soort van 2e leraar die dingen uitlegt. Dan worden de lessen af en toe wel erg saai.
Mja. Het is wel jammer. Ik houd van dansen. Maar ik heb hoofdpijn, ben moe, heb een lange dag gehad... Het is wel weer mooi geweest.
@francis998:
Heb je nu juist een tip gekregen om dat tégen te gaan, of om dat te bevorderen?En: welke?!
Ik heb momenteel heel erg veel last van onnodig piekeren. Gelukkig weet ik dat en heb ik sowieso als eerste reactie op een bepaald gevoel al: waarom voel ik dit? Als dan blijkt dat er geen aanwijsbare reden voor is, duw ik het weg en dan is het klaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
dat heb ik dus ook. Alleen is het niet altijd onnodig druk maken. Want het zijn reele dingen die ooit zullen gebeuren, maar die voorlopig niet aan de orde zijn(ga ik vanuit) dus nu als ik echt heel erg begin te piekeren..dan moet hard tegen mezelf STOP roepenOm er niet van overstuur te raken.
Dat is zegmaar een tussentijdse oplossing...aangezien een structurele oplossing wat lastiger is te bedenken
dat doe ik dus ook, alleen bij mij komt het 9 op de 10x weer terug..en harder zelfs..en de psych heeft mij aangeraden om tot bepaald punt gewoon te beginnen te denken, de gedachten zijn er, die mogen er zijn, maar het zijn gedachten!quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:02 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik heb momenteel heel erg veel last van onnodig piekeren. Gelukkig weet ik dat en heb ik sowieso als eerste reactie op een bepaald gevoel al: waarom voel ik dit? Als dan blijkt dat er geen aanwijsbare reden voor is, duw ik het weg en dan is het klaar.
Edit: Ah, oké. Duidelijk.![]()
Het lijkt me vreselijk om daar geen (of weinig) controle over te hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:06 schreef francis998 het volgende:
[..]
dat doe ik dus ook, alleen bij mij komt het 9 op de 10x weer terug..en harder zelfs..en de psych heeft mij aangeraden om tot bepaald punt gewoon te beginnen te denken, de gedachten zijn er, die mogen er zijn, maar het zijn gedachten!![]()
Aangezien ze bij mij op dat moment bijna realiteit lijken te zijn
Te veel doen is niet goed. Dat heb ik ook geleerd door schade en schande.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:57 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik vind scheikunde ook echt heel erg leuk, ware het niet dat het echt ontzettend gemakkelijk is. Het hoofdstuk waarin we nu bij paragraaf 3 zijn (van de 8), heb ik al af. En dan is er niet iets wat ik kan gaan doen, dus ik ben een soort van 2e leraar die dingen uitlegt. Dan worden de lessen af en toe wel erg saai.
Mja. Het is wel jammer. Ik houd van dansen. Maar ik heb hoofdpijn, ben moe, heb een lange dag gehad... Het is wel weer mooi geweest.
@francis998:
Heb je nu juist een tip gekregen om dat tégen te gaan, of om dat te bevorderen?En: welke?!
De oplossing voor het "probleem" waar ik gisteren over piekerde is simpel. Alleen helaas ligt de oplossing niet bij mij maar bij iemand andersquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
dat heb ik dus ook. Alleen is het niet altijd onnodig druk maken. Want het zijn reele dingen die ooit zullen gebeuren, maar die voorlopig niet aan de orde zijn(ga ik vanuit) dus nu als ik echt heel erg begin te piekeren..dan moet hard tegen mezelf STOP roepenOm er niet van overstuur te raken.
Dat is zegmaar een tussentijdse oplossing...aangezien een structurele oplossing wat lastiger is te bedenken
Vind je het leuk? Ik ben toch meer van de theorie, maar het lijkt me wel ontzettend interessant.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:13 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Te veel doen is niet goed. Dat heb ik ook geleerd door schade en schande.Overprikkeld op je verjaardag zijn door te veel dingen gedaan hebben in de dagen ervoor.
![]()
![]()
Scheikunde vond ik zo leuk dat ik naar het MLO ben gegaan. Ik ben nu laborant.![]()
[..]
De oplossing voor het "probleem" waar ik gisteren over piekerde is simpel. Alleen helaas ligt de oplossing niet bij mij maar bij iemand andersOke niet simpel misschien maar er zijn wel mogelijkheden.
Afgelopen weekend had ik mijzelf weer onnodig druk gemaakt over iets. Wat achteraf vanzelfsprekend niet nodig bleek.
En in feite komt het bij mij neer op dwangedachten, toen ik het erover had met de psych merkte ik dat ze iets op haar blaadje noteerde en er een soort van vierkant omheen maakte..dus wel iets belangerijks.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:10 schreef Demise het volgende:
[..]
Het lijkt me vreselijk om daar geen (of weinig) controle over te hebben.Dat is pas een enge gedachte. Aan de andere kant lijkt het me ook wel fijn, tenminste, werkt het met positieve gedachtes/gevoelens ook zo, bij jou? Ik kan me wel herinneren dat ik ergens heel blij was, maar ik voel niets bij de herinnering, of alleen een vage echo. Deels denk ik dat het een soort barriére is die ik zelf heb opgeroepen uit angst voor alle emoties van vroeger, maar die is dan wel zo sterk dat ik 'm niet eens kan zien en er dus geen weg omheen kan vinden. Al is dat misschien ook wel het beste.
Dat klopt, want ieder mens heeft zo een grens, en ik moet er niet overheen gaan, want ik eindig dan met gigantische migraine. Dus ik heb mijn grens moeten leren respecteren hoewel ik soms toch erover heen gaquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:13 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Te veel doen is niet goed. Dat heb ik ook geleerd door schade en schande.Overprikkeld op je verjaardag zijn door te veel dingen gedaan hebben in de dagen ervoor.
![]()
![]()
Scheikunde vondt ik leuk, maar ik bakte er helemaal niks vanquote:Scheikunde vond ik zo leuk dat ik naar het MLO ben gegaan. Ik ben nu laborant.![]()
[..]
De oplossing voor het "probleem" waar ik gisteren over piekerde is simpel. Alleen helaas ligt de oplossing niet bij mij maar bij iemand andersOke niet simpel misschien maar er zijn wel mogelijkheden.
Afgelopen weekend had ik mijzelf weer onnodig druk gemaakt over iets. Wat achteraf vanzelfsprekend niet nodig bleek.
Ja alleen werk in nu momenteel in andere richting dan de chemie. Praktijk is veel leuker dan theorie vind ik.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:16 schreef Demise het volgende:
[..]
Vind je het leuk? Ik ben toch meer van de theorie, maar het lijkt me wel ontzettend interessant.![]()
Te veel doen is inderdaad niet goed, weet waar je grenzen liggen! enzo. Soms wil je alleen nog net iets meer, het is alleen niet handig. Nou ja, morgen twee uurtjes les, donderdag een dagje naar de uni, vrijdag lekker bijles geven en een paar lesuurtjes en dan alweer weekend. Het valt allemaal wel weer mee.
Mogelijkheden zijn al goed.
Het lijkt mij ook wel eens fijn om zo te voelen, negatief of positief, inderdaad. Ik zou het ook vooral als iets goeds zien. Misschien dat je het uiteindelijk wel zo kunt draaien dat je ook de positieve emoties zo kunt ervaren? Wie weet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:23 schreef francis998 het volgende:
[..]
En in feite komt het bij mij neer op dwangedachten, toen ik het erover had met de psych merkte ik dat ze iets op haar blaadje noteerde en er een soort van vierkant omheen maakte..dus wel iets belangerijks.
Dat is het vervelende, bij positieve gedachten heb ik er geen last van. Daar kan ik weer een beetje hyper worden..maar daarna is dat gevoel ook wel weer weg.
En soms die controle verliezen is eigenlijk goed, volgens de psych. Niet op de manier waarop ik het heb, ik kan er echt overstuur van raken of boos. En ff instorten, maar om de zoveel tijd alle gedachten de vrije loop te laten is juist goed. En zo hetzelfde met emoties, alleen tja..positieve emoties...zijn zo easy..die voel ik nooit bewust..ik reageer er gewoon op..dmv. hyperactief worden, fluiten enzo.
[..]
Edit: ik ben nu ff weg..ga NCIS kijken![]()
Haha, praktijk is echt een ramp in combinatie met mij. Ik ben ook heel slecht in practica, het gaat me niet snel genoeg.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja alleen werk in nu momenteel in andere richting dan de chemie. Praktijk is veel leuker dan theorie vind ik.![]()
Die hele week voor mijn verjaardag was gewoon te veel dingen in een te korte tijd. Ik was ergens en toen had ik spijt dat was gegaan maar weggaan deed ik niet tot dat het afgelopen was![]()
Maar goed ik weet nu dat ik soms bepaalde dingen maar beter niet kan doen. Zo zie je maar weer dat je nooit te oud bent om te leren.Dit was vorig jaar namelijk.
Ja mogelijkheden wel. Maar als iemand anders daarvoor keuzes zal moeten maken en ik daar niets aan kan veranderen is dat wel moeilijk
Gelukkig leer ik mijn grenzen steeds beter kennen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:23 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dat klopt, want ieder mens heeft zo een grens, en ik moet er niet overheen gaan, want ik eindig dan met gigantische migraine. Dus ik heb mijn grens moeten leren respecteren hoewel ik soms toch erover heen gavooral met dit weer.
Helaas wel ja.quote:[..]
Scheikunde vondt ik leuk, maar ik bakte er helemaal niks van![]()
En tijn..als de oplossing ligt bij de ander is het juist lastig.
En tja..piekeren is vaak je onnodig druk te maken over dingen..oftewel van een mug een olifant te maken
Edit: ik ben nu ff weg..ga NCIS kijken![]()
'Wat als' scenario's vind ik ook nutteloos, die negeer ik.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:42 schreef ikke043 het volgende:
Woow, ik wist niet dat jullie zoveel piekerden :s lijkt me niet echt prettig. Ik ben in principe het tegenovergesteldehet wat als, vermijd ik ook als de pest door het gewoon te doen. Het "wat als" is(grote teksten buiten bechouwing gelaten) mijn grootste angst, dat ik me dat ooit ga afvragen dan
Jij bent dus meer van de theorie hoor ik alquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:29 schreef Demise het volgende:
[..]
Haha, praktijk is echt een ramp in combinatie met mij. Ik ben ook heel slecht in practica, het gaat me niet snel genoeg.
Je leert je hele leven door, goddank. Anders zou het ook maar saai worden, als je op een gegeven moment alles wist. Stel je voor.![]()
Dat is inderdaad een moeilijke situatie... Ik hoop voor je dat het goed uitpakt.
Naar de huisarts gaan en vragen om een doorverwijzing naar een psycholoogquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:53 schreef Graseter het volgende:
een vriend van mij wil weten of hij ook autisme heeft, hoe kan hij hier het beste achter komen?
Top! Ik geef het door, bedanktquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Naar de huisarts gaan en vragen om een doorverwijzing naar een psycholoog
Naar de huisarts gaan. En die verwijst je door. Paar maandjes wachten(tenzij je met spoed wordt doorverwezen). Een paar gesprekjes, wat lijsten invullen en dat zou zijn taak moeten zijn. Waarschijnlijk wordt er nog wat bekenden/familie gesproken over de levensloop.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:53 schreef Graseter het volgende:
een vriend van mij wil weten of hij ook autisme heeft, hoe kan hij hier het beste achter komen?
Vroeger hadden ze in onze bliblotheek een plastic speelhuis voor kinderen. Werd je helemaal knettergek van. Of bellende "Blalbalblb"quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:28 schreef Autidude het volgende:
Zit ik iets interessants te lezen wat ik fijn vind en dan komt iemand het weer verpesten met 'dan doen we lekkere wortjeltjes in de pan, uitje drbij bla bla" WTF!!!
En toen ging die vrouw ook nog eens al haar boeken op die tafel SMIJTEN, bij elk boek dat ze neersmeet ging die hele tafel bonken en trillen. 'Kijk!! is allemaal van films, deze is een film van.. BAM!! en deez BAM!!
En deze is van Paul Verhoeven BAM!!..![]()
Dus ik droop na 20 keer zuchten en steeds dezelfde zin opnieuw proberen te lezen maar weer af, want als ik er wat van zeg ofzo dan ben ik de ASO
Ja, zeker meer van de theorie. Het kan me ook niet theoretisch genoeg zijn. Hoe abstracter/moeilijker het wordt om je er een voorstelling van te maken, hoe interessanter ik het ga vinden.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Jij bent dus meer van de theorie hoor ik al![]()
Dat bedoel ik. Ik word iedere dag weer een beetje (eigen) wijzer.![]()
Dat hoop ik, helaas is het nu uit mijn handen.
Een doorverwijzing hoeft niet te betekenen dat je getest wordt. Het kan heel goed zijn dat de psycholoog testen helemaal niet nodig vind.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:56 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Naar de huisarts gaan. En die verwijst je door. Paar maandjes wachten(tenzij je met spoed wordt doorverwezen). Een paar gesprekjes, wat lijsten invullen en dat zou zijn taak moeten zijn. Waarschijnlijk wordt er nog wat bekenden/familie gesproken over de levensloop.
Dat weet ik waar ik moet zijn als ik ooit nog vragen heb over scheikundequote:Op dinsdag 6 april 2010 21:02 schreef Demise het volgende:
[..]
Ja, zeker meer van de theorie. Het kan me ook niet theoretisch genoeg zijn. Hoe abstracter/moeilijker het wordt om je er een voorstelling van te maken, hoe interessanter ik het ga vinden.
Komt vast goed.
Er mag helemaal geen diagnose gesteld worden zonder dat er testen worden gedaan. Dus dan us dat zeker wel nodig.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een doorverwijzing hoeft niet te betekenen dat je getest wordt. Het kan heel goed zijn dat de psycholoog testen helemaal niet nodig vind.
Haha, dat vind ik alleen maar leuk, m'n hoofd breken over moeilijke vragen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat weet ik waar ik moet zijn als ik ooit nog vragen heb over scheikunde![]()
Dat hoop ik ook
Dat is waar. Maar de psycholoog kan ook beredeneren dat testen niet nodig is omdat hij denkt dat die jongen geen autisme heeft. Oftewel tenzij de psycholoog beslist dat testen nodig is zal dat ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:07 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Er mag helemaal geen diagnose gesteld worden zonder dat er testen worden gedaan. Dus dan us dat zeker wel nodig.
Nu heb ik nog geen vragenquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:12 schreef Demise het volgende:
[..]
Haha, dat vind ik alleen maar leuk, m'n hoofd breken over moeilijke vragen.
Nu heb ik ook geen tijd, ben veel te druk bezig met chocolade eitjes eten en msn'en met een vriendin.quote:
Zwaar levenquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:18 schreef Demise het volgende:
[..]
Nu heb ik ook geen tijd, ben veel te druk bezig met chocolade eitjes eten en msn'en met een vriendin.![]()
Wanneer wel? Dan kan ik vast een vraag bedenken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:18 schreef Demise het volgende:
[..]
Nu heb ik ook geen tijd, ben veel te druk bezig met chocolade eitjes eten en msn'en met een vriendin.![]()
Ik zou echt niet willen ruilen met haarquote:
Och, ik heb het zo moeilijk.quote:
Eh... Zondag.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wanneer wel? Dan kan ik vast een vraag bedenken.Waar heb je nog meer veel verstand van?
Handigquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:23 schreef Demise het volgende:
[..]
Och, ik heb het zo moeilijk.![]()
[..]
Eh... Zondag.En morgenmiddag ben ik ook vrij. Ik heb verder verstand van sterrenkunde (heel veel, fiepje), natuurkunde, sociologie en... eh... boeken. Als in, literatuur. En Engels.
Hee, het gaat wel over condooms! Die vriendin heeft heel 'lief' condooms voor me gekocht en opgestuurd via de post, niet nadenkend over het feit dat ik a.) al lang geen maagd meer ben, b.) zelf wel condooms heb en dat het c.) uit is.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zou echt niet willen ruilen met haar
Wat betreft Engelse en Nederlandse taal ben ik net een woordenboek.quote:
Hahahhahhahahhahahhahquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:25 schreef Demise het volgende:
[..]
Hee, het gaat wel over condooms! Die vriendin heeft heel 'lief' condooms voor me gekocht en opgestuurd via de post, niet nadenkend over het feit dat ik a.) al lang geen maagd meer ben, b.) zelf wel condooms heb en dat het c.) uit is.Dus ik lach me rot en heb ze retour gestuurd, zij flipt 'm want ze vraagt zich af hoe haar ouders reageren. Het was eerst een mooie anonieme bruine enveloppe, totdat ik er met benzinestift 'condooms' op schreef.
![]()
Hahahaquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:25 schreef Demise het volgende:
[..]
Hee, het gaat wel over condooms! Die vriendin heeft heel 'lief' condooms voor me gekocht en opgestuurd via de post, niet nadenkend over het feit dat ik a.) al lang geen maagd meer ben, b.) zelf wel condooms heb en dat het c.) uit is.Dus ik lach me rot en heb ze retour gestuurd, zij flipt 'm want ze vraagt zich af hoe haar ouders reageren. Het was eerst een mooie anonieme bruine enveloppe, totdat ik er met benzinestift 'condooms' op schreef.
![]()
Vele talenten zie ikquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:25 schreef Demise het volgende:
[..]
Wat betreft Engelse en Nederlandse taal ben ik net een woordenboek.
Als beelddenker is je verhaal helemaal geweldigquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:27 schreef Demise het volgende:
Ze heeft nog een vriendje ook.Maar daar heeft ze nog niet eens mee gezoend, dus condooms zijn nog láng niet aan de orde, al weten haar ouders dat niet.
Ik faal hard op de rest, wees gerust.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vele talenten zie ik![]()
Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers
Dat is een vriendje heeft? Zoenen is ook vies enzo.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:27 schreef Demise het volgende:
Ze heeft nog een vriendje ook.Maar daar heeft ze nog niet eens mee gezoend, dus condooms zijn nog láng niet aan de orde, al weten haar ouders dat niet.
Ik lach me echt helemaal kapot hier.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:28 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Als beelddenker is je verhaal helemaal geweldig
'n echte bazen-actie
Jah echt he, je 6 voor een verpest proefwerk is ook echt een faalquote:
Oh gelukkigquote:
Nou, dat nog net. Geloof ik. Maar niet dat ze nog niets met 'm gedaan heeft.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is een vriendje heeft? Zoenen is ook vies enzo.Dus dat zou ik ook niet doen
Je faalt vast niet op alles. En sociaal valt het waarschijnlijk ook wel mee. De mensen met wie je tot nu toe contact hebt gehad waren gewoon niet zo sociaal.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh gelukkigIk faal dus op bijna alles. Alleen sommige dingen faal ik iets minder hard. Ik ben dus nergens echt goed in. De meeste dingen zoals mijn diploma's, rijbewijs heb ik met de hakke over de sloot gehaald.
Maar gelukkig heb ik wel een eigen huis en een baan. Jammer genoeg faal ik wel heel erg op sociaal gebied.
Dat was een scheikundeproefwerk!quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:31 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Jah echt he, je 6 voor een verpest proefwerk is ook echt een faal
Het is allebij leukquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:32 schreef Demise het volgende:
[..]
Nou, dat nog net. Geloof ik. Maar niet dat ze nog niets met 'm gedaan heeft.Zoenen is wel leuk, tongzoenen dan weer niet. Al vind ik het wel enigszins vreemd dat ze nu al twee maanden iets met 'm heeft en nog niet eens gezoend heeft... Ze is 17. Maar ieder z'n eigen tempo.
Nou, ik zou toch echt hormoonpilletjes voor 'm kopen (hij is 19), tegen die tijd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het is allebij leuk![]()
Dat bedoel ik. Handjes vasthouden is toch ook leuk als je 17 bent
Het ligt gewoon aan de andere ik wist hetquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:34 schreef Demise het volgende:
[..]
Je faalt vast niet op alles. En sociaal valt het waarschijnlijk ook wel mee. De mensen met wie je tot nu toe contact hebt gehad waren gewoon niet zo sociaal.
Misschien wil hij geen seks voor het huwelijkquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:37 schreef Demise het volgende:
[..]
Nou, ik zou toch echt hormoonpilletjes voor 'm kopen (hij is 19), tegen die tijd.Misschien dat ik daar dan ook wel weer anders in ben, maar na twee maanden zou ik me echt gaan afvragen of hij me uberhaupt wel aantrekkelijk vond.
Jij moet gewoon een keer contact leggen met iemand die net zo druk kan zijn als ik. Die praten af en toe zo veel, dat je niets hoeft te zeggen of te doen om sociaal te zijn, en je krijgt ook niet genoeg tijd of ruimte om niet sociaal te zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het ligt gewoon aan de andere ik wist het![]()
Ergens klopt dat wel. Maar ik denk dat het ook aan mij ligt.
Hm. Hij heeft niet zo'n ring om. Het kan natuurlijk, maar toch. Ik bedoel. Testosteron, enzo.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien wil hij geen seks voor het huwelijk![]()
Mee eensEen beetje actie mag wel na zo'n tijd.
Dat klinkt als een goed ideequote:Op dinsdag 6 april 2010 21:39 schreef Demise het volgende:
[..]
Jij moet gewoon een keer contact leggen met iemand die net zo druk kan zijn als ik. Die praten af en toe zo veel, dat je niets hoeft te zeggen of te doen om sociaal te zijn, en je krijgt ook niet genoeg tijd of ruimte om niet sociaal te zijn.
Geen last vanquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:40 schreef Demise het volgende:
[..]
Hm. Hij heeft niet zo'n ring om. Het kan natuurlijk, maar toch. Ik bedoel. Testosteron, enzo.
Maar je bent een man! En 27!quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goed idee![]()
[..]
Geen last van![]()
Nu niet gaan generaliseren héquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:46 schreef Demise het volgende:
[..]
Maar je bent een man! En 27!![]()
* Demise raakt wanhopig en begint te overwegen misschien toch haar ex weer terug te nemen, als de mannen tot de 27 jaar allemaal een gebrek aan hormonen hebben.
Het was sarcastischquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:46 schreef Demise het volgende:
[..]
Maar je bent een man! En 27!![]()
* Demise raakt wanhopig en begint te overwegen misschien toch haar ex weer terug te nemen, als de mannen tot de 27 jaar allemaal een gebrek aan hormonen hebben.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het was sarcastischIk zou echt niet zonder kunnen. Na een paar dagen slaat de frustratie al toe
![]()
En als ik een relatie zou hebben dan zou ik echt niet 2 maanden wachten. 2 uur max
HOOP!quote:
Ik ben autist niet a-seksueelquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:49 schreef Demise het volgende:
[..]
[..]
HOOP!![]()
Lol. Om heel eerlijk te zijn, stelt het me nog echt gerust ook.
Haha. Dat is te hopen, ja. Het leven is al moeilijk zat.quote:
Ninja editquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:49 schreef Demise het volgende:
[..]
[..]
HOOP!![]()
Lol. Om heel eerlijk te zijn, stelt het me nog echt gerust ook.
Weltrustenquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:53 schreef Demise het volgende:
[..]
Haha. Dat is te hopen, ja. Het leven is al moeilijk zat.![]()
Maar ik ga slapen, morgen weer naar school en ik ben niet voor niets niet gaan dansen. Trusten!
quote:
In wat voor laboratorium werk je?quote:
Ik werk momenteel bij een levensmiddelenbedrijf. En daar doe ik fysische kwaliteitscontrole van grondstoffen. Het bedrijf maakt ondere andere koffie en instantproductenquote:
quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:26 schreef Satsuma het volgende:
Zegt de ene autist tegen de andere: "De mensen met wie je tot nu toe contact hebt gehad waren gewoon niet zo sociaal." Lol.
dementie onder jongeren is een vergeten probleemquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:53 schreef francis998 het volgende:
mensen...toch...wat gaat het weer snel.
Zo, NCIS is afgelopen. ...en voor degene die de serie kennen ABBY vindt ik toch wel zon beetje de beste in die serie.
Maar goed...weer ff bijgelezen, hoewel ik de helft al weer kwijt bengaat de verkeerde kant uit met mij.
jajajajaquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:54 schreef ikke043 het volgende:
[..]
dementie onder jongeren is een vergeten probleem![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:57 schreef francis998 het volgende:
[..]
jajajaja![]()
zijn we op de lol stoel gaan zitten...ikke???
Halt polizei, maar dan andersquote:Op dinsdag 6 april 2010 23:00 schreef francis998 het volgende:
[..]
uitleg aub..dit emoticontje snap ik niet
nu begin ik me schuldig te voelenquote:
Oké.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:08 schreef francis998 het volgende:
[..]
hoezo???? Je mag gerust eerlijk zijn hoor...
oke, dat had ik inmiddels door uit je post, maar snapte niet wat het te maken had met mijn reactie...quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:12 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Oké.
Stop ofzoiets betekend het.
Zo nog maar 17
nee het aantal posts tot een nieuw topic.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:16 schreef francis998 het volgende:
[..]
oke, dat had ik inmiddels door uit je post, maar snapte niet wat het te maken had met mijn reactie...
miscommunicatie...![]()
En hoezo nog maar 17???Heeft dat te maken op de voorgaande posts waaronder die van demise over een vriendin...enzo..of sla ik de plank nu mis
ahhhh...okequote:Op dinsdag 6 april 2010 23:18 schreef ikke043 het volgende:
[..]
nee het aantal posts tot een nieuw topic.
nog maar 15
Jah klopt, ik moet ook gaan. Wol al om 2200 gaan maar ik krijg mijn ketting maar niet los van de laptopquote:Op dinsdag 6 april 2010 23:19 schreef francis998 het volgende:
[..]
ahhhh...oke![]()
Krijg het idee dat er aardig wat zijn gaan slapen
quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:54 schreef ikke043 het volgende:
[..]
dementie onder jongeren is een vergeten probleem![]()
![]()
![]()
![]()
zo...ik dacht dat ik al erg was..maar bij jou is het blijkbaar errug uit de hand gelopenquote:Op dinsdag 6 april 2010 23:20 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Jah klopt, ik moet ook gaan. Wol al om 2200 gaan maar ik krijg mijn ketting maar niet los van de laptop
quote:dementie onder jongeren is een vergeten probleem
Ik slaap nooitquote:Op dinsdag 6 april 2010 23:19 schreef francis998 het volgende:
[..]
ahhhh...oke![]()
Krijg het idee dat er aardig wat zijn gaan slapen
Dan nog, een tukkie van 2 of 3 uurtjes kan ik geen slapen noemen. Ik slaap niet, ik rust uit.. of doe een poging tot. Ik kom gewoon niet in slaap, en als ik wel in slaap val ben ik in no time weer wakker.quote:
Ok ok.quote:Op woensdag 7 april 2010 00:15 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dan nog, een tukkie van 2 of 3 uurtjes kan ik geen slapen noemen. Ik slaap niet, ik rust uit.. of doe een poging tot. Ik kom gewoon niet in slaap, en als ik wel in slaap val ben ik in no time weer wakker.
quote:Op zondag 4 april 2010 20:44 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag was trouwens weer een aanslag op mijn incasseringsvermogen. Mijn oudste zusje deed beleidenis en ik had na de kerkdienst afgesprokken om naar de kerk te komen. Het was erg druk in de kerk en ik kende heel weinig mensen. Dus voelde ik mij totaal niet op mijn gemak. Maar gelukkig ging dat gevoel al snel weer weg. Ik heb zelfs nog leuk een spelletje gedaan bij mijn zusje vanmiddag
Welkom!quote:
quote:Op zondag 4 april 2010 21:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zeker. Ooit hoop ik in een functie te komen die ik tijdens mij stage gedaan heb. Maar dat is voor de toekomstDus ik zal er zeker alles aandoen wat ik kan.
Ik mag blijven ik heb een halfjaarcontract gekregen bij het bedrijf.
Bestaan er normalen mensen???quote:Op zondag 4 april 2010 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Neurotypische mensen. Zeg maar de "normaleriken"
Welkom! Het wordt druk hier...quote:
Begrijpelijk; zelfs ik heb het daar soms best moeilijk mee, terwijl ik nog best een goede baan heb.quote:Op maandag 5 april 2010 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Las net iemand c.v.van een medestudent wat ie allemaal bereikt heeft. Ik zak dan door de grond.![]()
Coopertest is toch maar 12 minuten?quote:Op maandag 5 april 2010 12:35 schreef Demise het volgende:
[..]
Rennen, rennen, rennen. En dat in rondjes om de school. In je gymbroekkie. Om 8:00 's ochtends. Twee uur lang. Om vervolgens een matrix in te vullen, berekeningen te doen en uiteindelijk je conditie te berekenen.
Niet alle gymleraren zijn gymleraar geworden omdat ze zo goed in sport zijn...quote:Op maandag 5 april 2010 16:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een beetje intelligente leraar zou dat inderdaad moeten zien. Helaas zijn ze schaars...
AAS maakt het leven zeker niet makkelijker, helemaal mee eens.quote:Op maandag 5 april 2010 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. AAS vormt ook geen enkele belemmeringDroom lekker verder.
quote:Op maandag 5 april 2010 20:32 schreef Demise het volgende:
[..]
Hij is wel heel tof, trouwens, dat meen ik.Hij houdt ontzettend van Jan Smit en hij wéét dat ik er een hekel aan heb. Hij zet Jan Smit ook elke les keihard op en als ik in de buurt ben tijdens 'Laura', zingt hij keihard mee, maar dan mijn naam, i.p.v. 'Laura' (ook twee lettergrepen).
Dus als payback heb ik eens Dimmu Borgir in de CD-speler gedaan (samengezworen met een andere gymleraar
), hij schrok zich wild maar kon er wel om lachen.
Precies! Je eigen houding maakt veel uit. Veel docenten willen echt wel. En die vinden het leuk om te zien dat ze in ieder geval sommige leerlingen (zoals jij) kunnen motiveren. Dat zijn toch de krenten uit de pap van het docentschap (denk ik).quote:Op maandag 5 april 2010 20:41 schreef Demise het volgende:
[..]
De meeste van mijn leraren zijn echt supertof, maar dat ligt ook aan mij. Ik ga gewoon gemakkelijk met docenten om, het zijn immers ook maar gewoon mensen. Bovendien zijn ze vaak een stuk volwassener dan klasgenoten. Laatst nog, stond ik te praten met een docent van een jaar geleden en de docent die ik nu voor dat vak heb. Ik: 'De lessen zijn dit jaar wel veel leuker!' Die docent: 'Dat ligt vast aan de docent. *grinnik*' Ik: 'Nou, de stof is wel veel interessanter en de methode is beter. Maar ik vind u ook wel een aardige docent, hoor!'
Nou, die ex-docent lag helemaal in een deuk, maar niemand uit mijn vriendenkring/klas gaat verder zo met docenten om. Die hebben allemaal docentenvrees, ofzo.
Zolang zo'n docent niet op zijn zolderkamertje zijn "sterrenkijker" aan je wil laten zien is er niks mis mee, lijkt mij.quote:Op maandag 5 april 2010 20:50 schreef Demise het volgende:
[..]
Wat voor extra lessen krijg jij? Ik zie hier alleen maar (extreem) goede cijfers voorbij komen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:58 schreef Demise het volgende:
[..]
Pauzes, tussenuren...Daarbij geef ik bijles op school buiten mijn lessen om, krijg ik extra les en ik blijf weleens langer omdat een vriendin een tussenuur heeft.
[..]
Nog steeds: waarom dan niet? Als je toch een gedeelde interesse hebt, waarom zou je daar dan niet gewoon een gesprek over kunnen voeren?
Dat lijkt mij ook een duidelijk voordeel van lagere drempels. Op welke manier wordt er rekening met je gehouden?quote:Op maandag 5 april 2010 21:19 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn dat die drempel tegenwoordig wat lager ligt. Ik denk niet dat ik in de vroegere situatie erg snel aan een leraar zou hebben uitgelegd waar ik last van heb (Asperger/ADHD), waardoor school voor mij erg moeilijk of onmogelijk zou worden. Immers, als ik het niet uitleg, kan er ook geen rekening mee worden gehouden.
Daar zou ik destijds ook veel voordeel bij gehad kunnen hebben. Die Ritalin heb je met name voor de ADHD gekregen?quote:Op maandag 5 april 2010 21:31 schreef Demise het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 april 2010 21:35 schreef Demise het volgende:
[..]
Mijn stelling is dat met alle leerlingen die niet consistente resultaten halen iets "aan de hand is".quote:Op maandag 5 april 2010 21:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat laatste is wel zwaar minder. Eenzaamheid (mocht je dat ervaren) is een van de bitterste vormen van armoede. Maar je hebt wel een eigen huis en een rijbewijsquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh gelukkigIk faal dus op bijna alles. Alleen sommige dingen faal ik iets minder hard. Ik ben dus nergens echt goed in. De meeste dingen zoals mijn diploma's, rijbewijs heb ik met de hakke over de sloot gehaald.
Maar gelukkig heb ik wel een eigen huis en een baan. Jammer genoeg faal ik wel heel erg op sociaal gebied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |