Herken hierin alles.quote:Op maandag 5 april 2010 21:16 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik begin ook steeds meer last van te krijgen dat alles zo snel veranderd. Het gaat veel te hard.
Haha, ja, het viel mij ook heel erg mee.quote:Op maandag 5 april 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Helemaal verknalt en dan nog een 6 halenDat valt reuze mee.
Als ik op school een 6 haalde was ik blijquote:Op maandag 5 april 2010 21:20 schreef Demise het volgende:
[..]
Haha, ja, het viel mij ook heel erg mee.Al zal mijn docent absoluut niet tevreden zijn en het vanzelfsprekend vinden dat ik 'm herkans.
Zo was ik ook, de eerste paar jaar. Dat is wel veranderd sinds ik me weer goed voel en Ritalin heb, ik merk gewoon dat school eigenlijk heel gemakkelijk is als je niet over zoveel dingen tegelijk hoeft na te denken.quote:Op maandag 5 april 2010 21:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als ik op school een 6 haalde was ik blij![]()
Maar goed ik ben ook niet echt perfectionistisch enzo.
Leuke enquêtequote:Op maandag 5 april 2010 21:25 schreef Tweeks het volgende:
Hoi allemaal,
Ik zit al een tijdje in de autisme wereld rond te zoeken, deels omdat een vriend van mij is gediagnosticeerd met PDD-NOS en deels omdat ik erg geïnteresseerd ben in hoe het brein werkt. Ik kan trouwens ook niet zeggen dat ik compleet neurotypisch ben, omdat ik een soort 'lite' versie heb van tourette.
Op het moment studeer ik Interactieve Media aan de Hogeschool van Amsterdam. Met mijn afstudeeropdracht ben ik me gaan richten op een combinatie tussen Media en Autisme. Ik probeer een manier te vinden om digitale media te gebruiken als support voor mensen met ASS.
Ik zou het heel erg waarderen als mensen de volgende enquête zouden willen invullen. Het duurt ongeveer vijf minuten. Alvast ontzettend bedankt!
Anonieme enquête over Autisme en Digitale Communicatie: Klik hier om er aan mee te doen.
Vriendelijke groet,
Kostas
PS: Ik hoop niet dat ik mensen overval door dit te posten. Het is niet mijn bedoeling iemand te kwetsen.
Je enquête kan veel autistisch-gerichter.quote:Op maandag 5 april 2010 21:25 schreef Tweeks het volgende:
Hoi allemaal,
Ik zit al een tijdje in de autisme wereld rond te zoeken, deels omdat een vriend van mij is gediagnosticeerd met PDD-NOS en deels omdat ik erg geïnteresseerd ben in hoe het brein werkt. Ik kan trouwens ook niet zeggen dat ik compleet neurotypisch ben, omdat ik een soort 'lite' versie heb van tourette.
Op het moment studeer ik Interactieve Media aan de Hogeschool van Amsterdam. Met mijn afstudeeropdracht ben ik me gaan richten op een combinatie tussen Media en Autisme. Ik probeer een manier te vinden om digitale media te gebruiken als support voor mensen met ASS.
Ik zou het heel erg waarderen als mensen de volgende enquête zouden willen invullen. Het duurt ongeveer vijf minuten. Alvast ontzettend bedankt!
Anonieme enquête over Autisme en Digitale Communicatie: Klik hier om er aan mee te doen.
Vriendelijke groet,
Kostas
PS: Ik hoop niet dat ik mensen overval door dit te posten. Het is niet mijn bedoeling iemand te kwetsen.
Overvallen doe je altijd, kwetsen lijkt me sterkquote:Op maandag 5 april 2010 21:25 schreef Tweeks het volgende:
Als jij daar een uitdaging in ziet is dat goed.quote:Op maandag 5 april 2010 21:31 schreef Demise het volgende:
[..]
Zo was ik ook, de eerste paar jaar. Dat is wel veranderd sinds ik me weer goed voel en Ritalin heb, ik merk gewoon dat school eigenlijk heel gemakkelijk is als je niet over zoveel dingen tegelijk hoeft na te denken.Ik vind het ook wel leuk om te scoren, zeker omdat ik weet dat ik het kan. Het voelt goed om ergens goed in te zijn, iets dat me echt ligt (scheikunde, natuurkunde, wiskunde), iets dat ik interessant vind en waar ik een uitdaging in zie.
Dat kan ik me ook goed voorstellen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als jij daar een uitdaging in ziet is dat goed.Maar ik vond het niet belangrijk.
Meen je dat nou echt :s die dingen waren me niet eens oogevallen :squote:Op maandag 5 april 2010 21:35 schreef Demise het volgende:
[..]
Je enquête kan veel autistisch-gerichter.Bijvoorbeeld 'Hoeveel'-dus niet 'hoe veel'-'tijd besteed je ongeveer aan de volgende activiteiten?', daar geef je twee mogelijkheden, maar je kunt vier dingen aanvinken. Bovendien is 'erg vaak' geen antwoord op de vraag 'hoeveel tijd'. De laatste activiteit, 'anders', is ook onduidelijk. Bedoel je daarmee alle andere activiteiten die ik onderneem? Alle activiteiten die ik op de computer onderneem? Alle activiteiten die ik op internet onderneem? Telt internet op de mobiel ook mee?
Ik vul je enquête dan ook niet in, kom eerst maar met een goed opgezet, gericht onderzoek.
dit zou ik nooit doen, aangezien mijn cijfer ook verder omlaag kan gaan..hou ik het liever op een voldoende...quote:Op maandag 5 april 2010 21:20 schreef Demise het volgende:
[..]
Haha, ja, het viel mij ook heel erg mee.Al zal mijn docent absoluut niet tevreden zijn en het vanzelfsprekend vinden dat ik 'm herkans.
Dit is dus een kopie van mijn gedragquote:Op maandag 5 april 2010 21:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als ik op school een 6 haalde was ik blij![]()
Maar goed ik ben ook niet echt perfectionistisch enzo.
Tja...dat kan ik me voorstellen..ik heb een tidjje geleden hetzelfd emeegemaakt, met wiskunde. Opeens kon ik er uren aan besteden, alleen dan zonder medicatie. Maar ik zat zelf ook beter in mijn vel.en dat heeft ook invloed op je prestatiesquote:Op maandag 5 april 2010 21:31 schreef Demise het volgende:
[..]
Zo was ik ook, de eerste paar jaar. Dat is wel veranderd sinds ik me weer goed voel en Ritalin heb, ik merk gewoon dat school eigenlijk heel gemakkelijk is als je niet over zoveel dingen tegelijk hoeft na te denken.Ik vind het ook wel leuk om te scoren, zeker omdat ik weet dat ik het kan. Het voelt goed om ergens goed in te zijn, iets dat me echt ligt (scheikunde, natuurkunde, wiskunde), iets dat ik interessant vind en waar ik een uitdaging in zie.
Oke daar heb je inderdaad een goed punt. Maar dat neemt niet weg dat het een goeie eerste opzet is. De enquête had veel uitgebreider gekund. Maar misschien heeft de maker de onderzoeks vraag bewust klein gehouden.quote:Op maandag 5 april 2010 21:35 schreef Demise het volgende:
[..]
Je enquête kan veel autistisch-gerichter.Bijvoorbeeld 'Hoeveel'-dus niet 'hoe veel'-'tijd besteed je ongeveer aan de volgende activiteiten?', daar geef je twee mogelijkheden, maar je kunt vier dingen aanvinken. Bovendien is 'erg vaak' geen antwoord op de vraag 'hoeveel tijd'. De laatste activiteit, 'anders', is ook onduidelijk. Bedoel je daarmee alle andere activiteiten die ik onderneem? Alle activiteiten die ik op de computer onderneem? Alle activiteiten die ik op internet onderneem? Telt internet op de mobiel ook mee?
Ik vul je enquête dan ook niet in, kom eerst maar met een goed opgezet, gericht onderzoek.
Lief klein meisje ik ben ouder dan dus ik was eerderquote:Op maandag 5 april 2010 21:40 schreef francis998 het volgende:
[..]
dit zou ik nooit doen, aangezien mijn cijfer ook verder omlaag kan gaan..hou ik het liever op een voldoende...
[..]
Dit is dus een kopie van mijn gedragna-aperd
![]()
[..]
Tja...dat kan ik me voorstellen..ik heb een tidjje geleden hetzelfd emeegemaakt, met wiskunde. Opeens kon ik er uren aan besteden, alleen dan zonder medicatie. Maar ik zat zelf ook beter in mijn vel.en dat heeft ook invloed op je prestaties
Dat kan, maar ik kan hier niets mee. Het is voor mij gewoon te onduidelijk en dan zijn mijn resultaten ook niet nuttig.quote:Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oke daar heb je inderdaad een goed punt. Maar dat neemt niet weg dat het een goeie eerste opzet is. De enquête had veel uitgebreider gekund. Maar misschien heeft de maker de onderzoeks vraag bewust klein gehouden.
Er zitten nog wel meer fouten in.quote:Op maandag 5 april 2010 21:40 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Meen je dat nou echt :s die dingen waren me niet eens oogevallen :s
Hoogste cijfer telt, dus het kan nooit omlaag. Bovendien hoef ik maar tien minuten aan de leerstof te besteden om dit cijfer te verbeteren, ik was gewoon te ziek om er de vorige keer voor te kunnen leren, laat staan het te maken.quote:Op maandag 5 april 2010 21:40 schreef francis998 het volgende:
[..]
dit zou ik nooit doen, aangezien mijn cijfer ook verder omlaag kan gaan..hou ik het liever op een voldoende...
[..]
Tja...dat kan ik me voorstellen..ik heb een tidjje geleden hetzelfd emeegemaakt, met wiskunde. Opeens kon ik er uren aan besteden, alleen dan zonder medicatie. Maar ik zat zelf ook beter in mijn vel.en dat heeft ook invloed op je prestaties
Ben ik het ook wel mee eens. Economie, geschiedenis en aardrijkskunde heb ik nooit interessant gevonden, scoorde ik ook altijd magertjes op. Economie heb ik ook nooit iets van begrepen, hoe vaak iemand me het ook probeerde uit te leggen. Dat kwam gewoon niet binnen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Lief klein meisje ik ben ouder dan dus ik was eerder![]()
![]()
Maar als je sommige dingen niet snapt het ook niet lukt om ze te snappen. Dan vergaat de lol om te leren je snel genoeg.
Het is inderdaad onduidelijk wat precies het doel is van die enquête is. Misschien kan hij hem aanpassen zodat het duidelijker is.quote:Op maandag 5 april 2010 21:46 schreef Demise het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik kan hier niets mee. Het is voor mij gewoon te onduidelijk en dan zijn mijn resultaten ook niet nuttig.
[..]
Bij was het juist zo omdat ik het wel snapte ik het saai vond. Vooral Economie en Biologie. Dus besteden ik weinig energie aan mijn huiswerk. Ik heb een keer een 10 gehaald bij een repetie voor biologie. En dat was om een weddenschap met een leraar.quote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Demise het volgende:
[..]
Ben ik het ook wel mee eens. Economie, geschiedenis en aardrijkskunde heb ik nooit interessant gevonden, scoorde ik ook altijd magertjes op. Economie heb ik ook nooit iets van begrepen, hoe vaak iemand me het ook probeerde uit te leggen. Dat kwam gewoon niet binnen.
En wat heb je gewonnenquote:Op maandag 5 april 2010 21:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Bij was het juist zo omdat ik het wel snapte ik het saai vond. Vooral Economie en Biologie. Dus besteden ik weinig energie aan mijn huiswerk. Ik heb een keer een 10 gehaald bij een repetie voor biologie. En dat was om een weddenschap met een leraar.
Hahahaquote:Op maandag 5 april 2010 21:50 schreef francis998 het volgende:
ow ja, ben jij ...ouder..ik dacht juist dat ik ouder was...
En tja..het heeft heel veel invloed als je iets op zijn minst ooit doorkrijgt
Vanzelfsprekendquote:
Ik geloof dat je in het belgisch hoger onderwijs telkens een vak volgt voor een bepaalde tijdquote:Op maandag 5 april 2010 21:53 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
HahahaAlleen lichaamelijk. Geestelijk ben ik nog maar 12 ofzo
![]()
Daarom is school vaak zo moeilijk omdat je zo veel verschillende dingen moet leren.
Dat klinkt opzich wel interresantquote:Op maandag 5 april 2010 21:54 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik geloof dat je in het belgisch hoger onderwijs telkens een vak volgt voor een bepaalde tijdmss is dat wat voor je?
-EDIT- tenminst als ik naar de KU-Leuven indelinh kijk dan heb je x maanden wiskunde, x maanden natuurkunde etc......
Je hebt een paar goede punten. Ik heb geprobeerd de enquête zo simpel en gevarieerd mogelijk te houden, bedankt voor de feedback. Deze kan ik helaas niet in deze versie verwerken, maar ik zal het meenemen naar mijn toekomstige enquêtes. Jammer dat je hem niet alsnog wilt invullen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:35 schreef Demise het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |