Yoan | woensdag 31 maart 2010 @ 19:21 |
Deel 3 alweer van mijn projecttopic. Het doel van dit project is om met een VW Golf IV TDI een gemiddeld verbruik van 1 op 30 te behalen. De eerste doelstelling was 1 op 25 en die is inmiddels behaald. De auto heeft nog een 'ouderwetse' verdelerpomp, en is dus geen pompverstuiver. De wagen is van 2001 en heeft nu bijna 270.000 op de teller staan. Foto's ![]() ![]() ![]() Waarom doe ik dit? Omdat het kan. Omdat het nog niet eerder is gedaan. En omdat het een geweldige (technische) uitdaging is. Niet omdat ik een milieufreak ben of omdat ik zuinig rijden zo gaaf vind. Ik ben autosport fan (vn. WRC en WTCC) dus houd wel van gasgeven ![]() Bijbehorende site Ik ben zelf webdeveloper, dus heb een bijbehorende site gebouwd waar alle updates en informatie rondom dit project geplaatst wordt: www.mijnbluemotion.nl Hoe doe ik dit? Ten eerste door het vinden van sponsoren die de auto aan kunnen passen, want het spreekt voor zich dat je de 1 op 30 niet haalt met alleen een lichte rechtervoet en eco-bandjes. Wat is er al aangepast? - aangepaste chip door Vagtechniek - smalle banden: Maxxis 165/80TR15 - aluminium gesmede lichtgewicht Audi velgen. 6Jx15. - verlaging 60-70mm rondom - Brandstof: BP Ultimate of Shell Fuelsave - Dunnere motorolie: Castrol Edge 5W-30 - reservewiel (15kg) eruit - complete trekhaak verwijderd (??kg) - inlaattraject geoptimaliseerd, ruimer, betere ademhaling - 2,5 inch freeflow rvs uitlaatsysteem, 3 inch downpipe Wat wordt er nog aangepast? - versnellingsbak volledig op maat gebouwd door Carrec Technocenter - gladde bodemplaten monteren - achterbumper aansluiten op reservewielbak, bumper vangt nu veel wind - gecleanede voorbumper, rechter rooster dichtlassen, links open voor intercooler - carbon motorkap, kofferklep, zijschermen - carbon deurpanelen - complete airco verwijderen (was al kapot bij aankoop vd auto) - ruiten vervangen door lexan ruiten (behalve voorruit) - voorstoelen vervangen door kuipstoelen - licht gewicht accu Er zijn vast nog een hoop (kleine) dingen die ik vergeten ben te noemen. Reacties en tips zijn welkom! | |
DIEVOORJE | woensdag 31 maart 2010 @ 19:23 |
Leuk project hoor maar godverdomme wat staat die site vol met reclame geneuzel. | |
Yoan | woensdag 31 maart 2010 @ 19:29 |
Om nog te reageren op Turquaz n.a.v. het vorige topic: De cijfers die ik post zijn gemiddeldes over een hele tank. Ik rijd ritten van 1 op 27 (3,7L/100km) maar dat is geen gemiddelde over een tank. Vraag je vrienden maar eens hetzelfde te doen, ze komen niet in de buurt! De 1 op 25 (4,0L/100km) heb ik over 1250 km gereden met zo'n 15 koude starten. Ik heb niet de zuinigste auto en dat wordt ie ook niet, maar ik ben totaal niet onder de indruk van individuele ritten die iemand gereden heeft en die resultaten van de boordcomputer heeft afgelezen. Voltanken, tank leegrijden en dan kijken wat je gemiddeld hebt gedaan. Dat is wat telt. | |
FP128 | woensdag 31 maart 2010 @ 19:29 |
Dank voor de OP en reclamegeneuzel.. ach...klik je het toch weg of kijk je er toch niet naar... | |
infinity_737 | woensdag 31 maart 2010 @ 19:48 |
Welke aanpassing wordt binnenkort gedaan? Ofwel: wat kunnen we als eerste verwachten? | |
AliKebap | woensdag 31 maart 2010 @ 19:48 |
TvP | |
Yoan | woensdag 31 maart 2010 @ 19:54 |
De volgende aanpassing zal het herprogrammeren van de chip zijn. Dit moet op een rollerbank gebeuren, ik ben bezig dit te regelen. | |
Turquaz52 | woensdag 31 maart 2010 @ 20:09 |
TVP ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 31 maart 2010 @ 20:10 |
quote:Juist.... Ahh zoo.. ![]() ![]() | |
Yoan | woensdag 31 maart 2010 @ 20:50 |
Zo, ik heb het record weer wat aangescherpt: 1 op 25,1 over 898 kilometer: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-29-maart-45 De huidige tank wordt nog niet eens 1 op 23 schat ik. Ten eerste omdat ik vergeten ben het olieadditief toe te voegen en omdat het heel hard waait nu (vandaag slechts 1 op 20 gereden!). | |
FkTwkGs2012 | woensdag 31 maart 2010 @ 20:52 |
Tof. Ben vooral erg benieuwd naar de versnellingsbakmod. | |
GizartFRL | woensdag 31 maart 2010 @ 22:09 |
Heb zelf voor de aardigheid vandaag smallere banden ( 50 smaller, maar wel een inchmaat groter) gemonteerd op de mijne. Huidige verbruik zit op 1:15 met 4 bak. ![]() edit: dit is dus mijn verkapte tvp ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 31 maart 2010 @ 23:39 |
quote:Denk je echt dat dat additief wat uit maakt? ![]() | |
Five_Horizons | woensdag 31 maart 2010 @ 23:46 |
Mooi topic ![]() ik zie hier dat je 'mork' gebruikt als verleden tijd van merken.... is dat dialect ofzo? ![]() | |
Catch22- | donderdag 1 april 2010 @ 10:29 |
Ik denk humor ![]() tvp @maxx0r ben ik | |
Turquaz52 | donderdag 1 april 2010 @ 10:38 |
misschien is dat een easteregg, nu krijg jij de auto op jou naam ![]() | |
FkTwkGs2012 | donderdag 1 april 2010 @ 17:57 |
quote:uiteraard denkt ie dat. hij moet ook aan de sponsoren denken ![]() | |
Barcaconia | donderdag 1 april 2010 @ 18:03 |
Tvp, ik volg het project nog even rustig ![]() | |
Unreal88 | donderdag 1 april 2010 @ 18:49 |
Deze mag ik niet kwijtraken | |
kikoooooo | donderdag 1 april 2010 @ 19:28 |
haiiii | |
Oksel | donderdag 1 april 2010 @ 19:35 |
Haal je buitenspiegels eraf, en monteer iets vergelijkbaars aan de binnenkant van je auto. Ooit ergens gezien, en moest heul veul schelen. | |
Wartahl | donderdag 1 april 2010 @ 21:21 |
quote:totdat je de politie tegenkomt natuurlijk ![]() | |
Disaster_Master | donderdag 1 april 2010 @ 22:49 |
Heb je al wat resultaten behaald met de AeroFinn Ultimate en de AeroFinn Premium ???? | |
AliKebap | donderdag 1 april 2010 @ 22:52 |
Ja, daar was ik ook benieuwd naar. Het bedrijf achter aerofinn (TCE ofzo) zit ongeveer 6 kilometer van mijn huis. Het floreert er geloof ik wel, want ze zijn nu hun 3e gebouw aan het neerzetten | |
Revolution-NL | donderdag 1 april 2010 @ 22:55 |
Ordinaire tvp ![]() | |
Wiebelkont | vrijdag 2 april 2010 @ 10:17 |
Ik haalde vorige zomer over de 1 op 20 met een standaard, onaangepaste peugeot 205 1.1i met rotzooi in de koffer, ramen open en radio op vol. Betekent dit dat ik met een beetje héndig knutselen en een zachtaardige rechtervoet ook 1 op 25 moet kunnen halen uit zo'n ding? ![]() | |
Yoan | vrijdag 2 april 2010 @ 22:45 |
Niet zozeer met de AeroFinn, maar vooral met het olie additief TransFinn. Toen het er niet meer in zat merkte ( ![]() Vanmiddag is er bij Vagtechniek Castrol olie in gegaan plus TransFinn olieadditief: http://www.mijnbluemotion.nl/oliewissel-en-additief-46 ![]() En ik ben met een gangetje van 1 op 27 naar huis gereden ![]() | |
Yoan | zondag 4 april 2010 @ 22:11 |
Hier nog een verslag en meer foto's van de montage van het uitlaatsysteem: http://www.mijnbluemotion(...)ysteem-gemonteerd-39![]() | |
its_me_ | maandag 5 april 2010 @ 23:07 |
nice ![]() | |
LastClick | dinsdag 6 april 2010 @ 10:48 |
pijpen hoerSPOILER | |
Yoan | dinsdag 6 april 2010 @ 21:45 |
Vandaag een uitgebreide fotoshoot gehad voor Zeeland Magazine van Delta (energiemaatschappij), ze weten met allemaal wel te vinden geloof ik ![]() ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 6 april 2010 @ 21:53 |
Mooi dat je al die aandacht en die sponsoren krijgt! Ik hoop dat je goede verbruikcijfers gaat halen. | |
TC_Artemis | dinsdag 6 april 2010 @ 22:06 |
Waarom zit je rechter buitenspiegel er nog op, als alleen een linker buitenspiegel verplicht is? dit scheelt ook weer wat ![]() | |
Yoan | dinsdag 6 april 2010 @ 22:18 |
@Barcaconia, thanks, ik ben aardig op weg als het goed is ga ik weer een 1:25 tank halen nu. @TC_Artemis, die rechterspiegel is erg handig bij het in de garage rijden. Maar op de rit van A'dam naar Stockholm gaat ie er wel af. | |
Yoan | woensdag 7 april 2010 @ 21:33 |
Ik had het al eens vermeld: over lange ritten is 1 op 27 haalbaar: http://www.mijnbluemotion.nl/lange-ritten-1-op-27-47 De BC geeft dan 3,8L/100km aan, met de afwijking van 0.1 is dat 3,7L/100km = 1 op 27. ![]() Gaat de goede kant op. Over een paar weken naar Oostenrijk, eens kijken hoe ver we dan komen! | |
leolinedance | donderdag 8 april 2010 @ 00:03 |
tvp | |
infinity_737 | donderdag 8 april 2010 @ 00:57 |
TS, even een vraag... misschien is hij al een keer gesteld... jammer dan! ![]() Wat ga je doen als je het verbruik van 1 op 30 hebt gehaald? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je dat verbruik structureel gaat halen, maar hoe lang moet je 1 op 30 halen om je doelstelling te behalen? En ga je na de 1 op 30 nog verder? Komt er een andere auto? Nieuw soort project? | |
Turquaz52 | donderdag 8 april 2010 @ 14:59 |
TS maak eens een video'tje met het geluid van je freeflow uitlaat.. Dit was de mijne, wel met een rijk afgestelde powerbox ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 8 april 2010 @ 15:05 |
oh ja, tussen 00:10 en 00:16 en 00:32 zweven mijn kleppen, dit is normaal bij een 1z, de oliedruk wordt zo hoog dat ie mijn Hydroulische klepstoters vol pompt met olie en zo dus een klein beetje open staan, kan geen kwaad en is ook best cool als er mensen zijn die je irriteren op je bumper ![]() | |
kikoooooo | donderdag 8 april 2010 @ 19:42 |
quote: ![]() | |
Barcaconia | donderdag 8 april 2010 @ 19:44 |
Turq zoekt weer een excuus om zijn 0-100 in 3,5 seconde van een 1.9TDI golf 3 te laten zien ![]() | |
Catch22- | donderdag 8 april 2010 @ 21:02 |
0-100? 0-40 wellicht. Je bent trots omdat er zwarte rook uit je uitlaat komt turq? | |
Yoan | donderdag 8 april 2010 @ 21:03 |
@Turquaz: ik ben wel van plan om nog een keer een filmpje te maken.quote:De finale van het project is een rit van Amsterdam naar Stockholm zonder te tanken ![]() Dan moet ik de 1 op 30 halen, beter nog. Dat zal deze zomer zijn. Wat ik daarna met de auto ga doen wordt niet een project zoals deze, maar ik blijf in ieder geval niet zo zuinig rijden. Dan moet er 200+ pk uit komen ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 8 april 2010 @ 21:24 |
quote:9 is geklokt ![]() En Yes, proud of the Black Smoke ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 8 april 2010 @ 21:26 |
quote:Lichtere vliegwiel geen optie? (Of zwaardere? om langer uit te rollen in versnelling?) Dan heb je nog de balanseerassen, weet niet of een TDI dit ook heeft? ![]() | |
Catch22- | donderdag 8 april 2010 @ 21:28 |
quote:waarom? Alsof het zoveel uitmaakt. | |
Unreal88 | donderdag 8 april 2010 @ 21:28 |
quote:Ik kan nou niet zeggen dat het goed of mooi klinkt ofzo ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 8 april 2010 @ 21:42 |
quote:uhh ja, meer filmpjes heb ik op mijn andere laptop, maar daar is de lader kwijt, dus moetje het hiermee doen ![]() Om het af te leren ![]() | |
PeuRac | vrijdag 9 april 2010 @ 00:19 |
quote:Er is een reële kans dat bijv VW jouw auto tegen die tijd heel interessant vind, misschien willen zij em wel van je kopen voor het museum. | |
Barcaconia | vrijdag 9 april 2010 @ 00:24 |
Sowieso leuk om na het behalen van je doelstelling contact op te nemen met VW. Dit soort dingen doen het goed voor PR. Voor de RAI ofzo zeg maar. | |
Yoan | vrijdag 9 april 2010 @ 20:35 |
Als VW met een zak geld komt dan kan het alle kanten op :-) Morgen moet ik naar Utrecht en zal ik moeten tanken: ![]() Het zal tussen de 1 op 25 en 26 worden! En ik probeer de 1300-km-op-een-tank-grens te overschrijden ![]() | |
Disaster_Master | zaterdag 10 april 2010 @ 17:02 |
1300km op een tank mag blij zijn dat ik de rond de 600km haal maar ik heb dan ook maar een 20L tankje. | |
leolinedance | zaterdag 10 april 2010 @ 17:06 |
quote:Wat voor auto? Ik mag blij zijn als ik de 400 km haal op LPG. | |
Yoan | zaterdag 10 april 2010 @ 19:30 |
Tsjakka! 1 op 26 gehaald! http://www.mijnbluemotion.nl/en-hop-1-op-26-48 1348,1 km op een tank en een verbruik van 1 op 26,2 Zo zal het niet door blijven gaan, heb namelijk relatief veel snelwegkilometers gemaakt. In ieder geval een mooi resultaat! | |
infinity_737 | zaterdag 10 april 2010 @ 23:37 |
TS wat voor snelheid rijd jij op de snelweg? Ik merk met mijn Arosa dat als ik 110 rij ipv 120 dat ik makkelijk de 1 op 19,5 haal tegenover de 1 op 17/18 met 120/130... | |
Yoan | zondag 11 april 2010 @ 12:29 |
Ik rijd max 100 op de snelweg, zo veel mogelijk op de rechterbaan blijven da's de vuistregel. | |
mstr | zondag 11 april 2010 @ 13:05 |
quote:Dat is toch zwaar vermoeiend rijden? ![]() | |
Dualdude | zondag 11 april 2010 @ 13:08 |
quote:Ik heb een Arosa 1.0 gehad (4-cyl) daar haalde ik in de zomer easy 1:24 mee. (snelweg) Dan reed ik rond tussen de 100-110km/u. ![]() ![]() ![]() | |
LastClick | zondag 11 april 2010 @ 13:11 |
lekker slipstreamen achter trucks ![]() | |
infinity_737 | zondag 11 april 2010 @ 15:45 |
quote:Heb een 1.4'tje, dan is 120 heel anders dan met een 1.0 denk ik! ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 11 april 2010 @ 16:27 |
quote:precies bumpert kleven achter een vrachtwagen.. scheelt je zo een 50% aan luchtweerstand ![]() ( nja hang dan meteen een haakje over zn as heen.. in zn vrij en laat je maar slepen ![]() | |
Dualdude | zondag 11 april 2010 @ 20:03 |
quote:Voor zover ik weet is de versnellingsbak voor beide het zelfde. ![]() ![]() | |
Catch22- | zondag 11 april 2010 @ 20:39 |
quote:Hier zit echt _niemand_ op te wachten dus je hoeft ze echt niet meer te showen hoor quote:Hiermee is de waarde van het project voor mij gedevalueerd. Als je het haalt door te hypermilen en niet door 'gewone' snelheden, vind ik het een stuk minder interresant to be honest. | |
Yoan | zondag 11 april 2010 @ 22:15 |
Er zijn zat mensen die geen 120 rijden hoor. Om over de aanhangers, campers, touringcars en vrachtwagens nog maar te zwijgen. En wil je zuinig rijden dan moet je gewoon rustig aan doen dat is een feit. Ik wil het maximale uit de auto halen, dus ga ik geen 120 rijden. | |
-chefke- | zondag 11 april 2010 @ 23:08 |
quote:Zo kan ik het ook met maximaal 100. Zelfs mijn Primera 2.0 GT verbruikt bij 100 op de teller maar iets van 5,5 liter op 100 km. Ik dacht dat jij een "normale" rijstijl erop na hield. Dit is wel een beetje een domper. | |
Revolution-NL | maandag 12 april 2010 @ 09:02 |
quote:Aah gut daar hebben we er weer iemand die de waarde van 1:18 op één bepaald moment gaat vergelijken met iemand die praat over een totaal verbruik. ![]() In het Honda Civic Hybrid topic komen ook veel van die figuren langs die durven te beweren dat ze met hun 10 jaar oude middeklasser op benzine ook gecombineerd 1:18 halen ![]() Hou toch op en ga ergens anders spelen. Je vergelijking slaat helemaal nrgens op. 100 is overigens gewoon een normale snelheid voor de auto snelweg in Nederland. Als je 80 zou gaan rijden dan zou dat inderdaad overdreven langzaam zijn. Maar dat is niet zo. Keep up the good work, ik vind 1:26 erg indrukwekkend. | |
Mr_Moon | maandag 12 april 2010 @ 10:21 |
TVP... Inderdaad indrukwekkend... * Mr_Moon rijd nu zelf 3 maanden in de nieuwe Golf VI Bluemotion en mag blij zijn als ik 1:20 op een volle tank rijd (zit meestal rond de 1:18)... (en inderdaad, op de snelweg kan ik met dat ding makkelijk 1:28 halen ![]() | |
Turquaz52 | maandag 12 april 2010 @ 13:24 |
Ik heb op een halve tank van Venlo naar Gronigen gereden met mijn Fiat Uno 1.1 met 2 personen aan boord waaronder ik, maar hele rit lang deed ik steeds slipstreamen achter vrachtwagens, max snelheid was niet veel meer dan 90.. Terugweg 1,5tank verbruikt omdat ik constant 150 reed.. Zie het verschil ![]() | |
kikoooooo | maandag 12 april 2010 @ 13:30 |
quote: ![]() | |
Catch22- | maandag 12 april 2010 @ 13:33 |
quote:jij hebt met je 1.1 60 liter verbruikt op 250 km? | |
Turquaz52 | maandag 12 april 2010 @ 14:24 |
quote:In die richting ja.. ![]() Ik ree de hele terugweg plankgas met een Corsa A blok in de kofferbak en nog een gast langs me, volgas de hele terugweg, had openluchtfilter en freeflow met een 1.5 uitlaat, etc.. Zuipschuit iig.. | |
Turquaz52 | maandag 12 april 2010 @ 14:25 |
oh, ik vergeet te melden dat ik een tussenstop heb gemaakt in Helmond/Brandvoort.. ![]() | |
Antaresje | maandag 12 april 2010 @ 14:31 |
quote:Volgens mij reed ik onlangs achter je, ik denk dat het donderdag 1 april was, ergens rond 3 uur ofzo, vanuit Den Bosch over de A2 richting het noorden. Was wel lekker volgen met een vaartje van ongeveer 90km/h in m'n kevertje ![]() | |
Turquaz52 | maandag 12 april 2010 @ 14:41 |
Nogsteeds geen filmpje('s) he TS? ![]() | |
Catch22- | maandag 12 april 2010 @ 14:55 |
Ben jij van het 'Neem een abo zodat je irritante users kan negeren'-team? | |
FoppeVC | maandag 12 april 2010 @ 17:33 |
Leuk project, ik blijf meelezen ![]() | |
WalkingDisaster | maandag 12 april 2010 @ 20:45 |
Volgens mij is bij Mythbusters onlangs eens uitgeprobeerd of het slipstreamen inderdaad helpt tov je brandstofverbruik. Niet dus ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 12 april 2010 @ 20:57 |
quote:golfballetjesdesign werkte wel leek het (ja ik heb ook skeptysche fora gelezen maar waarom niet proberen) | |
Yoan | maandag 12 april 2010 @ 22:20 |
Zooo weer wat reacties om op te reageren. "Met 100 km/u kan ik het ook", dan zeg ik DOEN DAN! Lukt je niet. Je wilt niet weten hoeveel ik van zulke reacties op verschillende forums al heb gehad. Mensen komen zelfs met foto's erbij van hun boordcomputer e.d. Bijvoorbeeld: "Ik heb je topic eens doorgelezen, respect voor het werk, maar ik heb het eens zelf uitgeprobeerd. Vanochtend over 38 km, rustig rijden kwam ik op 4,0L/100km [foto's van BC] dus ik vind jouw prestaties niet echt indrukwekkend" (even in eigen woorden) ZUCHT. 1 op 26 rijden over 1348 km valt ook echt wel te vergelijken met het resetten van je boordcomputer als je motor op bedrijfstemperatuur is en dan paar km op zelfde snelheid rijden. ![]() Maar goed, het is helemaal niet mijn bedoeling om zuiniger te zijn dan wie dan ook. Er zijn echt wel auto's die zonder gek te doen mijn verbruik kunnen evenaren. ----- Turquaz, er komt wel een keer een videootje maar ik ga niet hersenloos staan gassen en ronken. Kost alleen maar brandstof ![]() Antaresje, Dan heb ik je zeker gezien in je Kever, ik heb er zelfs een foto van! ![]() | |
Yoan | maandag 12 april 2010 @ 22:25 |
Antaresje gespot:![]() Eigenlijk niet te zien, maar goed. Wel grappig dat ik er een foto van had. ![]() | |
garnage-patrick | maandag 12 april 2010 @ 22:56 |
kerel, Nog een keer, respect voor je project! je hebt idd gelijk, ik haal op de Nwegen achter een vrachtwagen ook de 1 op 20 ongeveer, Maar mijn gemiddelde verbruik ligt op de 1 op 17,x over die 1348km 1 op 26 halen is dik! veel mensen hebben het geduld geeneens om zo lang zo rustig te rijden! daar heb je als bestuurder ook discipline voor nodig, en velen van ons hebben dat niet! ![]() | |
Yoan | dinsdag 13 april 2010 @ 06:58 |
quote:Thanks! | |
Antaresje | dinsdag 13 april 2010 @ 09:11 |
quote:Bijkomend voordeel van minder hard rijden, je hebt nog eens tijd om wat anders te doen ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 april 2010 @ 11:16 |
quote:Zeker weten? Op de BC van een maat zijn Golf 3 GTI 8V (plat op zn bek/schroefset) stond 9L/100km als we 120 reden.. Gingen we achter een vrachtwagen hangen zakte hij naar 4,9L/100KM En dat met een 2.0 8v Golf 3 GTI met 3 man aan boord.. ![]() Gemiddeld rijdt ie 1 op 8/9.. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 13 april 2010 @ 11:29 |
quote:gewoon een sterke magneet er op monteren en een paar springveren om de schokken op te vangen ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 april 2010 @ 11:43 |
quote: ![]() ![]() | |
Yoan | dinsdag 13 april 2010 @ 19:00 |
Slipstreamen helpt wel degelijk. Om te beginnen omdat je langzamer rijdt, maar ook om de vrachtwagen veel wind voor je opvangt. En wind / luchtweerstand is je grootste vijand bij zuinig rijden. | |
Mr_Moon | dinsdag 13 april 2010 @ 20:32 |
quote:Wel dus Vanaf 30 meter afstand achter de vrachtwagen al 11% besparing wat oploopt tot 39% bij 3 meter ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 13 april 2010 @ 20:37 |
quote:nu de hamvraag.. hoeveel kan het schelen bij lagere snelheden ![]() | |
Metro2005 | woensdag 14 april 2010 @ 13:26 |
quote:1 op 18 niet maar 1 op 17,5 heb ik wel eens gehaald als GEMIDDELD verbruik met een 1400 kilo wegende citroen xantia 2 liter 8valve benzine. en in een saxo heb ik er wel eens 1 op 21 weten uit te persen (op benzine! ) feit is wel dat 100 véél zuiniger is dan 120 of nog harder (bij mijn huidige auto scheelt het bijna 2 liter per 100km. ) | |
Erasmo | woensdag 14 april 2010 @ 18:03 |
quote:En als je nou eens een spiegel met een zuignap regelt? Als je moet parkeren pop je hem er even op. | |
sandertjuh | woensdag 14 april 2010 @ 19:55 |
Mooi resultaat hoor die 1:26 Ik kom niet boven de 1:13 uit met mijn clio 1.6 16v, zelfs niet met 200 km per dag aan snelweg verkeer maargoed dat komt ook omdat ik lekker doorjakker met 140 km/h tot 150 km/h op het linkerbaantje ![]() Kan ook net zo goed 100 km/h rijden, het maakt geen reet uit maar voor mijn gevoel schiet dat echt niet op.. kortom ik heb er simpelweg geen geduld voor ![]() | |
Revolution-NL | woensdag 14 april 2010 @ 20:07 |
quote:1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file. Dat zou betekenen dat je een actieradius van 1100 km zou hebben. Dat maak je mij niet wijs gezien de fabrieksopgaaf een gecombineerd verbruik afgeeft van 1:10 Gister getankt na 760km en er ging 39liter in ![]() Maargoed ik zal dat topic niet verder verpesten ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Revolution-NL op 14-04-2010 20:12:41 ] | |
Mr_Moon | woensdag 14 april 2010 @ 20:10 |
quote:Ik denk dat velen hier "gemiddeld" over één ritje rekenen en niet op een hele tank.... | |
kikoooooo | woensdag 14 april 2010 @ 20:26 |
quote:Netjes ![]() ![]() | |
Yoan | woensdag 14 april 2010 @ 20:40 |
quote:Precies.. | |
Metro2005 | woensdag 14 april 2010 @ 21:29 |
quote:Het was ook een niet heel erg spannende rit. Rit was noord-frankrijk - spijkenisse met 90 km/u achter mensen met een caravan aan. Tja dán wil ie best zuinig lopen. Overigens reed ik gemiddeld tussen de 1 op 13 en 1 op 14 met die auto, waar die 1 op 10 vandaan komt. Misschien als je constant 180 rijdt ofzo ![]() | |
floris.sp | woensdag 14 april 2010 @ 22:14 |
quote:Nou ik red met mijn golf2 uit 89 1,6 carburateur 1op17 over een hele tank met snelweg kilometers en iedere dag behoorlijke file(a15 woon in gorinchem en werk in barendrecht) dus zo'n prestatie vind ik het niet en al helemaal niet als je weet dat de fabrieksopgave van de standaard golf die jij heb op de snelweg 1op25 is. jij rijd veel binnendoor dus 80in zn 5neem ik aan en zeker met de in mijn ogen belachelijke aanpassingen had je al veel meer eruit kunnen halen. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 14 april 2010 @ 22:29 |
ff kappen met al die discussies die off topic zijn! ik blijf hier kijken zeg ![]() | |
AliKebap | woensdag 14 april 2010 @ 23:11 |
quote:Ik denk dat er vooral in het begin veel winst is geboekt; zeg maar van 18km/L naar bijv 21km/L en dat je verbruik later in kleinere stapjes omlaag zal gaan. Bovendien wil ik jou wel eens een soortgelijk verbruik zien krijgen. OT: Met mijn oude suzuki swift 1993 haalde ik per tank ongeveer 1 op 18, met een uitschieter van 1 op 20,1, net nadat er nieuwe luchtfilters en weet ik veel wat geinstalleerd was. | |
Catch22- | woensdag 14 april 2010 @ 23:18 |
zou helemaal gers zijn als je distance controlled cruise control zou inbouwen. Dan kan je lekker strak achter vrachtwagens hangen (beetje straf afstellen he ![]() | |
caspervc | donderdag 15 april 2010 @ 10:34 |
Leuk project om te volgen! Respect wat je allemaal doet! | |
floris.sp | donderdag 15 april 2010 @ 15:56 |
quote:Het gaat hier wel om een benzine auto. | |
Yoan | donderdag 15 april 2010 @ 20:06 |
floris.sp, lekkere vergelijking ook weer. Jij haalt 1 op 17 dus stelt 1 op 26 niks voor ![]() Fabrieksopgaves... gaap... als er iets niet representatief is zijn het de fabriekscijfers wel. De beste stuurlui staan aan wal en dat is bij dit project absoluut van toepassing. Maar goed, ik ga rustig door. Ik ben op het moment druk bezig met het regelen van de schade (geld van de tegenpartij is er nog steeds niet), ik wil tegelijkertijd twee cleane bumpers mee laten spuiten. Catch22, dat is een mooie optie, maar je rechtervoetje is de beste cruise control ![]() | |
Catch22- | donderdag 15 april 2010 @ 22:26 |
beetje zuinig aan doen lukt iedereen wel, maar echt zuinig aan doen en dat ook nog eens zo lang volhouden is wel knap. Ik hou der niet van ![]() Morgen naar a'dam met een Passat uit 2003 met een TDI op 130 of 140pk, kijken wat ik over die 400km kan doen. Met cruise control kan ik nog wel rustig aan doen trouwens, dan heb ik er geen last van, maar met het pootje op het gas kan ik maar moeilijk rustig aan doen. | |
floris.sp | vrijdag 16 april 2010 @ 11:27 |
quote:Nee het stelt inderdaad niks voor vind ik met al de aanpassingen die je hebt gedaan.1op18inmiddels met een benzine auto van 21jaar oud zonder aanpassingen is toch een betere prestatie dan een aangepaste diesel van 9jaar oud te laten rijden. De golf4 rijd al standaard 1op23(mn moeder heeft er 1 dus ik kan het weten) op de snelweg met 120. | |
L0we | vrijdag 16 april 2010 @ 11:46 |
quote:1 op 18 rijden met een oud barrel is helemaal geen kunst, ik haal ook de 1:17 met mn renault 5, en 1:20 met mn Renault Express Diesel. Maar daar gaat het hier helemaal ook niet over. Ik vind het een leuk project! Zou het er zelf niet voor over hebben, maar ik ben toch wel heel benieuwd ![]() | |
kikoooooo | vrijdag 16 april 2010 @ 11:48 |
quote:GEEN GECOMBINEERD VERBRUIK OVER EEN GEHELE TANK, DROL. JEzus, wat snap je daar niet aan? ![]() | |
Revolution-NL | vrijdag 16 april 2010 @ 12:59 |
quote: ![]() Mijn hybride rijd 0liter op 100km. Ga ergens anders trollen kneus. | |
sandertjuh | vrijdag 16 april 2010 @ 20:06 |
Inderdaad! Mijn Clio 1.6 16v doet met 100 km/h op de teller ook 5,0L/100KM maar dat is alleen op dat moment Ik heb er nog geen betere tank als 1:13 kunnen scoren ![]() | |
Yoan | zondag 18 april 2010 @ 13:55 |
quote:Een Golf IV TDI rijdt echt geen 1:23 met 120km/u. Ik heb gisteren van Brussel naar Antwerpen 1 op 29 gereden (50km), maar dat is een momentopname: ![]() (teller geeft 0,1 teveel aan). Ik heb dus heel rustig gereden, constant rechterbaan. Per tank zit ik nog steeds rond de 1 op 25. Woon werkverkeer ritjes meestal 1:24, 25. De motor was trouwens niet helemaal afgekoeld toen ik wegreed. Wat ik hiermee ook wil aangeven is dat je met zo'n momentopname van alles kunt gaan roepen. Dat ik bijvoorbeeld mijn doelstelling bijna gehaald heb. Maar ik ben er nog lang niet. Dit is zomaar een uitschieter. Toen ik thuis was stond er 3.7 op de teller. | |
Yoan | zondag 18 april 2010 @ 14:49 |
Gisteren een carbon motorkap opgehaald in Brussel: http://www.mijnbluemotion.nl/carbon-motorkap-ligt-klaar-49![]() Hij kan op de originele punten bevestigd worden, dus wil er niet te lang mee wachten! | |
Erasmo | zondag 18 april 2010 @ 15:16 |
Ga je hem nog spuiten? | |
Wartahl | zondag 18 april 2010 @ 15:26 |
quote:Ik neem aan van niet, dan had hij ook een polyester kap kunnen kopen. | |
GizartFRL | zondag 18 april 2010 @ 16:33 |
quote:het is tegen de roest ![]() Iedere gram is er een, dus zou zelf deze kap niet spuiten. | |
Yoan | zondag 18 april 2010 @ 17:28 |
Inderdaad ga hem niet spuiten. Ik vind carbon juist hartstikke mooi, dat mag gezien worden ![]() | |
Revolution-NL | dinsdag 20 april 2010 @ 09:57 |
quote:Carbon ![]() | |
casejunkie | dinsdag 20 april 2010 @ 14:58 |
Hoe ver ben je al met gewichtsbesparing? | |
Yoan | dinsdag 20 april 2010 @ 19:53 |
Nog niet ver. Het enige wat ik gedaan heb tot nu toe is reserewiel eruit (15 kg), lichtere velgen, wat spul onder de motorkap verwijderd (7kg) en de rvs uitlaat is ook paar kilo lichter. Grote klap zal het interieur zijn, achterbank eruit (26 kg) en twee kuipstoelen (besparing 30 kg), carbon deurpanelen achter, carbon kofferklep, kunststof ruiten. | |
Yoan | woensdag 21 april 2010 @ 19:57 |
Het maakt de auto nu niet zuiniger, maar ik heb een nieuwe schroefset aangeschaft: http://www.mijnbluemotion.nl/nieuwe-verlagingsset-50 ![]() Die gaat de huidige versleten set vervangen: ![]() Zaterdag wordt ie gemonteerd! | |
LastClick | woensdag 21 april 2010 @ 22:35 |
quote:maar wel harder remmen voor drempels denk ik? MK4 ligt normaal gesproken al redelijk laag toch? (iig de carter ![]() | |
Catch22- | woensdag 21 april 2010 @ 23:05 |
als hij lager is heb je ook minder luchtweerstand toch? Is je bodem al glad/vlak ? | |
Yoan | donderdag 22 april 2010 @ 19:37 |
Klopt, drempels zijn wat minder ![]() Inderdaad minder luchtweerstand door de verlaging. Maar hij is nu al verlaagd, dus hij wordt a.s. zaterdag niet zuiniger door de nieuwe set. Bodem is nog niet vlak, onder de motor wel, heb net toevallig nog naar aluminium beplating aan het zoeken geweest. Vandaag getankt en weer precies 1 op 25 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-22-april-51 Volgende week zal ik een paar interessante updates kunnen melden als het goed is. Updates waar de auto zuiniger van wordt ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 22 april 2010 @ 19:43 |
quote:plaatje daar overheen ![]() | |
Yoan | zondag 25 april 2010 @ 14:35 |
Gisteren is de schroefset gemonteerd: http://www.mijnbluemotion.nl/schroefset-en-motorkap-gemonteerd-52![]() Het vervangen van de oude was geen overbodige luxe: ![]() Ook heb ik van de week de carbon kap gemonteerd, maar de pasvorm is slecht. Ik moet met hood pins gaan werken of een andere kap regelen. In ieder geval gaat morgen de originele motorkap er weer op. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 25 april 2010 @ 16:32 |
Ik geef je 2 tientjes voor je oude schroefset ![]() | |
Wartahl | zondag 25 april 2010 @ 17:22 |
Ik hoop dat je die motorkap nog goed krijgt, met zulke kieren schiet het niet op kan ik me voorstellen. ![]() | |
2cv | zondag 25 april 2010 @ 17:45 |
Die oude ophanging ziet er in mijn ogen alleen maar vies uit eigenlijk ... ![]() | |
garnage-patrick | maandag 26 april 2010 @ 18:16 |
toen ik vanmorgen ZEER rustig naar huis reed, heb ik 1 op 22 gehaald ongeveer. Dat was over een afstand van 200km op de snelweg, veel zuiniger kan ik niet. Dit laat gelijk weer zien, hoe moeilijk het is, om de verbruikscijfers die jij haalt om die te halen, dat is met mijn auto (ook diesel) gewoon onmogelijk! helemaal gecombineerd! Leuke kap, die karbonkap, nu nog dat ie mooi zit en past, en dan ist super! zag bij je oude schroefset dat je nog wel stuk lager kon! ![]() wanneer kom je trouwens in Welk autoblad?! | |
Yoan | maandag 26 april 2010 @ 19:13 |
@Turquaz: de oude set ligt bij het grof vuil. De motorkap kan nog wel goed komen, dan moet ik met hood pins gaan werken. Er zijn hele platte aerodynamische pins te krijgen. @garnage-patrick: de set kon lager, maar de auto niet, anders gingen mijn banden aanlopen in de wielkasten. In week 18 (6 mei) komt het in de AutoWeek. Wow da's trouwens volgende week al! | |
Turquaz52 | maandag 26 april 2010 @ 20:20 |
wielkasten omrollen geen optie? ![]() | |
Mr_Moon | maandag 26 april 2010 @ 21:18 |
quote:Ik heb er nu bijna 6000 kilometer op zitten met een Golf VI Bluemotion en die staat nu op 1 op 18 over die totale kilometerstand, dus inderdaad een knappe prestatie! (nu rijd ik wel gewoon door met dat ding, maar de fabrieksopgave van 1 op 26 zie ik mezelf niet halen) | |
Yoan | maandag 26 april 2010 @ 22:11 |
quote:Nee, die smalle wieltjes raken niet de randen vd wielkasten, maar de binnenzijde. Dat is nu opgelost met die nieuwe set. Die oude set sloeg te ver door bij drempels, gare zooi. | |
cyberbull | maandag 26 april 2010 @ 22:12 |
laat je hem ook ff uitlijnen na het monteren van je nieuwe schroefzet zodat je bandjes niet wegfikken en meer weerstand geven ???? | |
Turquaz52 | dinsdag 27 april 2010 @ 01:14 |
quote:omrollen doen ze ook aan de binnenkant lieve schat ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 27 april 2010 @ 01:28 |
Bedoelt ts niet de schokdemperkant ipv de buitenkant? Wat te middelen zou zijn met et-waarde of spoorverbreders. | |
Turquaz52 | dinsdag 27 april 2010 @ 02:04 |
Spoorverbreders gebruiken indien ie de schroefset raakt.... ![]() | |
2cv | dinsdag 27 april 2010 @ 03:50 |
Ik denk dat Yoan (dat is zijn nickname hier op het forum) bedoelt dat de gehele breedte van het loopvlak de binnenkant van de wielkas raakt. Tenminste, dat denk ik. Kan ik best mis mee zitten. | |
Koepert | dinsdag 27 april 2010 @ 10:08 |
quote:Dit dus.. | |
Turquaz52 | dinsdag 27 april 2010 @ 12:13 |
quote:Geloof je het zelf met zijn scooter bandjes?? ![]() Check Kevin20V's Golf IV maar of een elk ander willekeurig Golf IV met Coilovers.. ![]() | |
Yoan | dinsdag 27 april 2010 @ 22:30 |
quote:Klopt, bij het te ver inveren raakte hij wel eens de binnenkant met het gehele loopvlak. Dat kwam omdat de oude dempers hun werk niet meer goed deden. A.s. donderdag wordt ie uitgelijnd! | |
2cv | dinsdag 27 april 2010 @ 22:44 |
Uitlijnen is altijd goed. maar houd je er rekening mee dat de rolweerstand daarvan zo weinig verandert dat je dat niet in je verbruik terug gaat zien ? | |
Wiebelkont | dinsdag 27 april 2010 @ 22:52 |
quote:Waarschijnlijk post ik nu tegen een muur, maar krijg je er nu zelf voldoening uit om steeds zo tegen alles aan te schoppen? Wat een geldingsdrang heb jij zeg. OT: Yoan, tof dat je op het 205 forum ook even kwam kijken. Ik ga de wijzigingen niet zo ingrijpend maken als jij, maar ik gok de 1 op 20 gemiddeld wel te kunnen halen met relatief weinig moeite! | |
Yoan | donderdag 29 april 2010 @ 22:52 |
@2cv: maar alle kleine beetjes helpen :-) @Wiebelkont: het is een hele uitdaging om met zo weinig mogelijk kosten zo zuinig mogelijk te rijden. Dat was eigenlijk eerst mijn insteek ook, maar is iets anders gelopen... De wagen is vandaag haarscherp uitgelijnd: http://www.mijnbluemotion.nl/auto-uitgelijnd-bij-korst-banden-53 ![]() Van het weekend nog een mooie update, morgen meer hier over! | |
Barcaconia | vrijdag 30 april 2010 @ 02:41 |
Waarom heb je die ouwe schroefset eigenlijk weggegooid? Je kunt toch de dempers los van de set vervangen neem ik aan? | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 30 april 2010 @ 09:00 |
quote:Het is morgen (en ik ben nieuwsgierig...) ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 30 april 2010 @ 10:18 |
quote:Sponsor dat nieuwe aansmeerde? ![]() | |
Yoan | vrijdag 30 april 2010 @ 11:09 |
De set die eronder zat was spotgoedkoop, daar ga ik zeker geen losse onderdelen van vervangen. Ik was allang al blij dat ik van die gare troep af was. Ik heb het nog nooit lekker vinden rijden. Schroefset is niet gesponsord hoor, zo mooi is het nou ook weer niet. | |
Turquaz52 | vrijdag 30 april 2010 @ 11:16 |
quote:Hoe bedoel je spotgoedkoop, of je hebt geld te veel of je mist een 0 in je bedrag.. maar het goedkoopste schroefset voor een GOLF IV zit toch zo tegen de 250-300 euro? ![]() | |
Yoan | zaterdag 1 mei 2010 @ 00:37 |
Klopt, die set kost 250 euro en dat vind ik spotgoedkoop voor een nieuwe ophanging. Morgen gaat de auto op de rollenbank bij Van Vught Tuning en wordt het motormanagement aangepast op de gewijzigde in- en uitlaat: http://www.mijnbluemotion(...)-van-vught-tuning-55 Vagtechniek heeft het beleid geen auto's te tunen met mechanische aanpassingen. Om die reden is in goed overleg met Vagtechniek besloten de motormanagementafstelling elders te doen. VVT is bereid genomen dit op zich te nemen. Wordt dus een dagje Groningen morgen! | |
Barcaconia | zaterdag 1 mei 2010 @ 00:41 |
quote: ![]() Ben benieuwd wat je verbruik doet op zo'n lange rit naar Groningen. | |
Turquaz52 | zaterdag 1 mei 2010 @ 02:35 |
250 euro spot goedkoop? Sponsor jij mij dan ook fftjes een schroefsetje? | |
Barcaconia | zaterdag 1 mei 2010 @ 05:39 |
250 is toch niet duur voor een schroefset rondom of ben ik nu gek? | |
garnage-patrick | zaterdag 1 mei 2010 @ 09:50 |
spotgoedkoop inderdaad! ik heb voor mijn auto ook een spotgoedkoop setje op de kop getikt, 475euries, ingevoert uit duitsland voor inkoopsprijs. ding gaat normaal voor 900 over de toonbank ![]() andere setjes zit ik snel op een 1000 a 1200 euro ![]() @YOAN, ben nieuwsgierig! snel update posten he, ben bijna dagelijks aan het kijken of je alweer wat gepost hebt ![]() | |
Snuitebolletje | zaterdag 1 mei 2010 @ 11:06 |
dit is er toch wel 1 die ik moet volgen.. fabriekscijfers kloppen inderdaad voor geen zak. Mijn kia Zaad SW 1.4 ecodynamics met 20 % bijtelling doet 7,4 liter over 100 km. volgens het boekje zou dat 5,8 moeten zijn.. hmmm, ergens gaat er iets mis ![]() | |
Mr_Moon | zaterdag 1 mei 2010 @ 11:07 |
quote:Wel voor een turk die dat gemiddeld voor een "hele" auto betaald ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 1 mei 2010 @ 11:18 |
quote: ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 1 mei 2010 @ 11:20 |
quote:Weet ik niet, ik koop schroefsetjes voor bmw's voor 150 euro nieuw.. dan voor golfjes tussen de 130 en 175.. Goed genoeg voor op straat en toch comfort en 10x strakkere wegligging tov. vaste verlaging.. ![]() | |
Yoan | zondag 2 mei 2010 @ 15:46 |
Gisteren dus naar Van Vught Tuning voor het aanpassen van de chip: http://www.mijnbluemotion.nl/motormanagement-geherprogrammeerd-56 Op de rollenbank: ![]() Sinds de aangepaste inlaat zat er een behoorlijk dip onder de 2000 rpm, hier goed zichtbaar: ![]() Dit is het eindresultaat: (o.a. na het vervangen van de luchtmassameter) ![]() Verslag en video's staan op de site! Eergisteren getankt en weer de 1 op 26 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-30-april-54 De komende weken goed kijken hoe (zuinig) het rijdt, daarna eventueel weer langs VVT voor aanpassingen. | |
FkTwkGs2012 | zondag 2 mei 2010 @ 15:52 |
quote:gaat de goede kant op! zit de nieuwe versnellingsbak er al onder? ![]() | |
Yoan | zondag 2 mei 2010 @ 17:15 |
Nog niet, dat duurt ook nog even. Maar dat laat ik zeker weten ![]() | |
Yoan | dinsdag 4 mei 2010 @ 13:41 |
Dit is een mooi verhaal. Ik werd pas geleden gebeld door het PR-bureau van Shell. Ze zochten nog een zuinige rijder die mee wilde doen aan Europe's Smartest FuelSaver Challenge tijdens de Shell Eco-marathon. Daar hoefde ik niet lang over na te denken ![]() Morgen reis ik daarom naar Berlijn en ga het opnemen tegen 11 andere deelnemers (waaronder 1 Nederlander). Niet met mijn auto, maar met een gewone VW Golf VI. Degene die met 1 liter brandstof het verste rijdt, wint een nieuwe Golf! Lees hier het hele verhaal: http://www.mijnbluemotion.nl/deelname-shell-eco-marathon-57 Later vandaag zal op de site ook een filmpje te zien zijn waarin ik samen met Hans Moen (zuinigste rijder van Nederland 2008) een zuinig rijden rijles geef aan Dennis Storm van BNN. ![]() Aardig gek dit allemaal!! | |
Barcaconia | dinsdag 4 mei 2010 @ 15:35 |
Sow, dat is nog eens goed nieuws ![]() Zou een nieuwe Golf je laten stoppen met dit project, of ga je er dan toch gewoon mee door? | |
Yoan | dinsdag 4 mei 2010 @ 17:33 |
Dan ga ik gewoon door hoor! | |
2cv | dinsdag 4 mei 2010 @ 17:45 |
+1 spirit. | |
Rifoki | dinsdag 4 mei 2010 @ 18:04 |
TVP! Erg nice project. ![]() | |
Yoan | dinsdag 4 mei 2010 @ 20:14 |
Zoals gezegd heb ik een filmpje opgenomen met Dennis Storm en Hans Moen (zuinigste rijder 2008):![]() Het filmpje staat online op mijn site http://www.mijnbluemotion.nl/deelname-shell-eco-marathon-57 en direct op YouTube: Nu ga ik de koffers pakken voor morgen! | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 mei 2010 @ 21:12 |
quote:dan gaatie met de nieuwe Golf nog zuiniger proberen te komen dan de 1:30 ![]() | |
Rifoki | dinsdag 4 mei 2010 @ 21:12 |
Succes morgen TS! | |
Yoan | dinsdag 4 mei 2010 @ 22:23 |
Dank je! Mijn race is overmorgen! | |
leolinedance | dinsdag 4 mei 2010 @ 22:32 |
Heb je ook foto's van die chick? | |
Kluupkluup | woensdag 5 mei 2010 @ 00:27 |
Zonder het hele topic door te lezen even een vraagje.. Heeft VW interesse in je project? Ik kan me best voorstellen dat ze hier zelf ook iets van kunnen opsteken. Ik zag namelijk niks op je site waaruit bleek dat VW er iets mee te maken heeft.. | |
Anne | woensdag 5 mei 2010 @ 10:45 |
Veel plezier (en succes) vandaag en morgen! | |
caspervc | woensdag 5 mei 2010 @ 11:15 |
Success jongen! En een erg gaaf filmpje! | |
Wartahl | woensdag 5 mei 2010 @ 17:25 |
Heel veel succes, laat ons niet in ons hemd staan! | |
Turquaz52 | woensdag 5 mei 2010 @ 19:06 |
Tof man! ![]() ![]() Veel Succes ![]() ![]() | |
garnage-patrick | donderdag 6 mei 2010 @ 09:17 |
heel veel succes inderdaad! hopelijk kom je met een nieuwe golf terug! | |
Wiebelkont | donderdag 6 mei 2010 @ 09:46 |
Yoan, gezien de lagere energieopbrengst die benzine levert tegenover diesel, welke verbruikscijfers zou jij als gelijkwaardig beschouwen als we mijn 205 project vergelijken met jouw Bluemotionproject? Ik zit al dicht tegen de 1000km per tank (50 liter inhoud) namelijk ![]() Dat is nog zonder het verwijderen van reservewiel, krik, subwoofer, etc... en met een trekhaak in de kofferbak (wordt binnenkort gemonteerd), de bestuurder mag trouwens ook nog wel wat kilo's kwijtraken ![]() Ik denk dat als ik de aanpassingen net zo extreem zou maken als jij (maar ik word niet gesponsord) dat ik de 1 op 25 ook wel haal -> maar dan op benzine! (en ja, ik heb het hier over een gemiddelde over een complete tank, niet over 1 ritje oid). | |
Turquaz52 | donderdag 6 mei 2010 @ 09:55 |
quote:Doe je netjes ![]() Als ik achter je zou rijden zou ik je waarschijnlijk ook nog es vervloeken omdat je dan zeker tering langzaam optrekt/rijd.. ![]() ( ![]() ![]() | |
Wiebelkont | donderdag 6 mei 2010 @ 09:59 |
quote:Ja wat is langzaam, ik zorg er wel voor dat ik meekom met het verkeer, maar ik heb wel eens ongeduldige mensen achter me. Ik hou ten alle tijde maximaal 3000 toeren aan, zowel bij optrekken als snelwegrijden, dus mijn top is ongeveer 90 km/h. Aangezien ik daarmee op de rechterbaan kan blijven hoef ik ook niet in te halen, hinder ik geen verkeer op de linkerbaan en kan ik een beetje met de slipstream meerijden. Ik kom gewoon met normale snelheid de snelweg op (85~90) en heb genoeg aan de lengte van de invoegstroken op de route naar mijn werk. Ik kan nog wel iets zuiniger rijden, dwz, ik gebruik naar mijn mening nog teveel de rem en kan nog wat vaker uitbollen ipv te laat remmen. Ook heb ik nog plakkende remmen, een te grote negatieve camber op rechterachterwiel ivm kromme as en moet mijn injectiesysteem nog schoongemaakt worden, ga ik binnenkort doen. Ik kan dus nog veel zuiniger rijden ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 6 mei 2010 @ 10:17 |
hoe groter de negatieve camber, hoe zuiniger je rijdt.. je hebt immers minder contact met het asfalt. Injectiesysteem, monopoint of multi? (ik denk mono) gooi er een keer Volle tank V-Power in (liefst 100 Octaan) en 2 flesjes van die paarse injector reiniger, gegarandeerd dat ze brandschoon worden ![]() | |
Wiebelkont | donderdag 6 mei 2010 @ 10:24 |
quote:Helaas gaat dat camberhaal bij mij niet op, omdat het probleem is de as zelf zit en ik dus weerstand ondervind, o.a. ook omdat de banden kammen heeft gekregen van het krom lopen. Ik tank momenteel shell Fuelsave en er gaat inderdaad een fles paarse injectorreiniger in binnenkort, zodra het filter vervangen is. De auto is monopoint idd. | |
Infinti | donderdag 6 mei 2010 @ 11:34 |
Heb je het aceton verhaal al eens geprobeerd. Want ben nu wel eens benieuwd of aceton mengen met diesel echt werkt. Kijk hier: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)20051024.asf?start=0 start op 13:50 [ Bericht 48% gewijzigd door Infinti op 06-05-2010 11:41:38 ] | |
Wiebelkont | donderdag 6 mei 2010 @ 11:45 |
quote:De theorie achter aceton is niks mis mee, maar in een auto werkt het heel anders uit. Ik heb het vroeger eens geprobeerd bij een BMW maar de exacte verhoudingen die je moet gebruiken zijn onmogelijk om toe te voegen, aangezien het razendsnel verdampt en je dus nooit precies weet hoeveel je erin gooit. Daarnaast werd het verbruik er ook niet beter op. | |
RooieHoed | donderdag 6 mei 2010 @ 11:46 |
Ik heb je een keer zien rijden in Nijkerk volgens mij. Puik dit ! ![]() | |
davidov2009 | donderdag 6 mei 2010 @ 17:24 |
Hij heeft niet gewonnen ![]() | |
kikoooooo | donderdag 6 mei 2010 @ 21:39 |
Nog een lange weg te gaan Yoan - quote: ![]() | |
Wiebelkont | vrijdag 7 mei 2010 @ 08:11 |
Nou Yoan, ik ben er nog niet! Na vanmorgen te hebben getankt kom ik op 1 op 18,8 terecht met, toegeven, wel een onzuinig weekje ondanks mijn rijstijl (file, passagier, etc). Ik kom er nog wel ![]() | |
matig | vrijdag 7 mei 2010 @ 10:32 |
wtf, 4414 kilometer op 1 liter, dat is vast geen golf diesel geweest. ![]() | |
Spanky78 | vrijdag 7 mei 2010 @ 10:35 |
Held! (tevens tvp) | |
davidov2009 | vrijdag 7 mei 2010 @ 12:17 |
quote:Daar proberen ze met een zelf ontworpen zo gestroomlijnd mogelijke wagen zo ver mogelijk te rijden. Een ander onderdeel van dat Shell evenement is een paar landenteams die allemaal in eenzelfde Golfje tegen elkaar strijden ![]() Ik wacht eigenlijk wel op de met-één-tank-rond-de-wereld challenge ![]() | |
kres | vrijdag 7 mei 2010 @ 18:02 |
Oke misschien ben ik dan heel negatief maar blijft er nog iets over de auto...? Ik bedoel je past zo veel aan en er wordt zo veel aan verandert dat het haast geen wonder meer is dat hij heel zuinig rijdt. Ik vind het meer een knappe prestatie als je 1 op 30 gaat rijden met wat aanpassingen die nog beetje betaalbaar zijn. Nogmaals dit is niet om je af te zeiken of zo. Vind het heel goed van je dat je zo veel sponsoring voor elkaar heb gekregen ![]() | |
Yoan | zaterdag 8 mei 2010 @ 13:06 |
Even een snelle update tussendoor. Ik ben gisterenavond op Schiphol geland en ga nu weer richting Oostenrijk. Heb snel een verslagje kunnen schrijven van de Shell 1L Challenge: http://www.mijnbluemotion(...)save-1l-challenge-58 Helaas niet gewonnen, 6e geworden van de 10. Ik hoop snel een uitgebreider verslag te kunnen schrijven met meer foto's, video's (Top Gear film crew was er!) en uitslagen. Het was in ieder geval heel leuk om mee te maken en heb veel leuke mensen ontmoet. | |
Turquaz52 | zaterdag 8 mei 2010 @ 15:37 |
Vet, maar je hebt toch gewonnen na mijn mening.. ![]() Niet iedereen kon daar zomaar staan, maar jij wel ![]() | |
caspervc | zaterdag 8 mei 2010 @ 16:08 |
Trouwens, leuk stukje in de AutoWeek deze week over je Golf Joan! | |
leolinedance | zaterdag 8 mei 2010 @ 17:13 |
Ik rij met een Passat Variant Bluemotion ongeveer 1:23 als ik mijn best doe, vind ik een hele prestatie voor zo'n grote auto ![]() Bij 80km/u in de 5e versnelling rijdt ie 1:33 ![]() edit: 1:25 was iets te optimistisch, 1:23 is overigens afgelezen van de boordcomputer over een lange rit met snelweg, N weg, woonwijk etc. Boven de 110 km/u neemt het verbruik trouwens wel rap toe. [ Bericht 6% gewijzigd door leolinedance op 08-05-2010 17:32:09 ] | |
garnage-patrick | zondag 16 mei 2010 @ 23:14 |
en nu verder? al terug uit Oostenrijk?! je mag je site wel eens updaten joh! | |
piekartz87 | maandag 17 mei 2010 @ 12:22 |
ik zie telkens van die billboards langs de weg waar vw adverteert met een golf die 1:30 haalt. weet iemand hoeveel daar van waar is? dat zo'n bak ook werkelijk 1 op 30 haalt | |
Catch22- | maandag 17 mei 2010 @ 12:33 |
Polo Bluemotion is dat. Dat haalt hij vast ook wel als je heel erg je best doet. | |
Turquaz52 | maandag 17 mei 2010 @ 14:24 |
quote:Belasting vrij en al.. ![]() | |
Catch22- | dinsdag 18 mei 2010 @ 00:07 |
geen belasting, geen wegenbelasting, nauwelijks tot geen BPM, 14% bijtelling, 1:25 in de praktijk mss... Jammer dat het motortje niet mooi loopt (1.2 driecilinder toch) maar goedkoop is het wel. | |
leolinedance | dinsdag 18 mei 2010 @ 00:09 |
quote:Hoezo loopt ie niet mooi? | |
Catch22- | dinsdag 18 mei 2010 @ 00:13 |
een diesel loopt sowieso al rauw en luidruchtig en 3 cilinders helemaal. Gok ik zo | |
2cv | dinsdag 18 mei 2010 @ 00:14 |
3-pitters hebben een natuurlijke onbalans als het ware. 2 zuigers gaan omhoog terwijl er 1 naar beneden gaat. Bij een 4-pitter gaan er altijd 2 zuigers omlaag terwijl er 2 omhoog gaan. | |
SwOoSh | dinsdag 18 mei 2010 @ 00:18 |
Die was ook bij top gear afgelopen week ![]() | |
Catch22- | dinsdag 18 mei 2010 @ 00:21 |
herhaling? | |
Yoan | dinsdag 18 mei 2010 @ 20:38 |
Omdat ik in Duitsland en Oostenrijk geen internet had, lieten de updates even op zich wachten. Van het weekend uit Oostenrijk teruggekomen en heb op de heenweg een verbruik van 1 op 28,6 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/naar-oostenrijk-1-op-28-59 Geïnspireerd door de wereldkampioenen John en Helen Taylor ben ik tot het maximale gegaan. Dit betekent zoveel mogelijk op de rechterbaan, meerijden met vrachtwagens. Uiteraard heb ik tussendoor overnacht. Ik had nog ruim 15 liter over toen ik arriveerde. Ik ben er nog (lang) niet. Nu wordt het zaak dat de auto een stuk lichter wordt en dat o.a. de versnellingsbak eraan moet geloven. | |
GizartFRL | dinsdag 18 mei 2010 @ 21:58 |
Hoe extreem wil je gaan om de auto lichter te maken? En hoeveel ben je aan je comfort gehecht? | |
Yoan | dinsdag 18 mei 2010 @ 22:12 |
Comfort is geen vereiste bij dit project en ik ga redelijk ver met gewichtsbesparing. Ik zal vooral proberen zoveel mogelijk onderdelen te vervangen voor lichtere, maar ook zullen er onderdelen verwijderd worden. Ik weet allemaal nog niet precies wat, maar de kilo's zullen eraf vliegen! | |
Ou-Tannu | dinsdag 18 mei 2010 @ 22:13 |
Dat wordt Sonjabakkeren voor de Auto en de bestuurder er van ![]() besparingstip: doe je tank maar half vol ![]() ![]() | |
leolinedance | dinsdag 18 mei 2010 @ 22:26 |
Vraagje: Ik heb nieuwe voorbanden gemonteerd. Achter worden ze over 15000 km vervangen. Mijn linker achterband heeft een lichte bobbel ofzo erop zitten, is dus niet helemaal rond (zoef zoef zoef geluid over strak asfalt). De auto trekt héél licht naar rechts. Niet extreem storend en niet schadelijk dus ik rij nog even door. Verder op de vervangen voorbanden geen ongelijke slijtage aan de banden waarneembaar en geen trilling in het stuur. Heeft het zin om mijn auto nu uit te lijnen of kan ik dat beter doen als ik de achterbanden vervangen heb over een paar maanden? Fijne banden trouwens, Goodyear Optigrip. Merk met alleen nieuwe voorbanden al een heel verschil ![]() | |
2cv | dinsdag 18 mei 2010 @ 22:41 |
quote:Ik denk dat dat bij lange na niet opweegt tegen het moeten stoppen en accelereren bij het vaker tanken. Daarbij, met een zwaardere auto kan je langer doorrollen voor b.v. een rood stoplicht. | |
HMaster-II | dinsdag 18 mei 2010 @ 23:24 |
Zo te zien kan er nog wel een kilo of 35 tot 50 vanaf ![]() Ben niet echt onder de "rigoureuze" gewichtsbesparingen die TS gedaan heeft. ![]() - Macrolon zijruiten - lichtgewicht racekuip - volledig dashboard eruit en vervangen voor kevlarding met kilometerteller - spatborden voor vervangen door kevlar/glasvezel race varianten - binnenbekleding eruit - auto volledig kaal schuren en 1 laag grondverf en 1 laag lak (zoals in de DTM racerij gedaan wordt) en nog meer mogelijkheden Alleen de lak en die lelijke bestickering scheelt al 20 kilo ruim ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 18 mei 2010 @ 23:32 |
quote:en kost t ook meer vermogen bij t optrekken ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 18 mei 2010 @ 23:37 |
quote:kijk eerst eens of je auto nog steeds naar links trekt als er goede banden onder hebt. | |
piekartz87 | dinsdag 18 mei 2010 @ 23:40 |
quote:dat laatste punt is wel een beetje komisch ![]() als iemand denkt van : "mijn auto is lekker zwaar met zo'n volle tank oh dan kan hem lekker ver uit laten rollen als er geremd moet worden." dat hoort die persoon niet op de openbare weg thuis. Brandstof besparen is prima maar een beetje aansluiten in het verkeer mag ook wel, zeker in NL | |
Turquaz52 | woensdag 19 mei 2010 @ 01:52 |
quote:Ga na huis met je 20kilo verf en stickers ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 19 mei 2010 @ 11:12 |
quote:nja als er tig lagen verf op zitten.. dan weegt dat best wel wat natuurlijk.. ik durf er alleen geen voorspelling van te maken van hoeveel het verflaagje dan weegt ![]() | |
menmulder | woensdag 19 mei 2010 @ 14:55 |
Ik weet dat ze voor de nieuwe lambourgini 17 liter verf gebruiken, maar die word vast heel wat vaker gespoten als een gemiddelde bolide .. | |
leolinedance | woensdag 19 mei 2010 @ 20:20 |
quote:Ok, even afwachten tot de achterbanden versleten zijn dus. Hoe lijnt men een auto dan uit? Heeft dat niks met de wielen te maken? | |
Anne | woensdag 19 mei 2010 @ 20:37 |
quote:Kun je niet even je eigen topic openen? | |
Yoan | woensdag 19 mei 2010 @ 22:11 |
quote:35 tot 50? Ik wil er 150 van af hebben! Als het een beetje meezit heb ik a.s. zaterdag al 65 kilo eraf! | |
Catch22- | woensdag 19 mei 2010 @ 22:15 |
die carbonkap had je er nog niet op toch? Is er niet nog meer te winnen met heel erg low profile banden? Scheelt je in draaiend gewicht natuurlijk. | |
SwOoSh | woensdag 19 mei 2010 @ 22:24 |
quote:dump je je vriendin? ![]() | |
St4ck3r | donderdag 20 mei 2010 @ 15:41 |
quote: ![]() | |
HMaster-II | donderdag 20 mei 2010 @ 16:55 |
quote:Een jaar of wat geleden een special gezien over het ombouwen van een Mercedes 190 af fabriek naar DTM versie.. Daar haalde ze 21 kilo voordeel door alle verf/lak lagen er af te halen en er maar 1 laag verf en lak over te zetten. Dus zo gek is het helemaal niet. ![]() | |
Yoan | donderdag 20 mei 2010 @ 21:06 |
Vriendin dumpen LOL, nee dat niet. Ik weet niet of ik het a.s. zaterdag allemaal geregeld krijg, maar dan gaat er 65 kilo af. Vandaag weer een roetmeting laten doen: http://www.mijnbluemotion.nl/roetmeting-zuinig-en-schoon-60 Dankzij de aanpassingen van afgelopen maanden stoot de auto nu heel weinig roet uit: k-waarde van 0.36. Vorige keer was dat 2.90. De maximaal toelaatbare waarde is 3.00. Dat is dus een hele verbetering! | |
Catch22- | donderdag 20 mei 2010 @ 22:13 |
carbon voorstoelen? ![]() | |
leolinedance | donderdag 20 mei 2010 @ 22:15 |
quote:Kan wel maar dacht, ik doe het effe tussendoor hier ![]() ![]() | |
Yoan | donderdag 20 mei 2010 @ 22:22 |
quote:Ja. ![]() | |
Catch22- | donderdag 20 mei 2010 @ 22:38 |
serieus? Dat zit echt niet lekker toch? | |
leolinedance | donderdag 20 mei 2010 @ 22:47 |
quote:Ik denk dat comfort bij dit project niet bepaald prioriteit heeft. Anders had hij de airco er ook wel in laten zitten met de zomer op komst ![]() | |
densmee | donderdag 20 mei 2010 @ 23:21 |
quote:vandaag was er een special over Rolls royce op national geographic en daar zat gemiddeld op elke auto 45 kilo verf ![]() | |
Yoan | zondag 23 mei 2010 @ 21:10 |
Comfort heeft inderdaad geen prioriteit. Die stoelen zitten overigens niet verkeerd hoor. Ik probeer ze morgen te monteren, hopelijk lukt het en kan ik foto's laten zien. Gisteren heb ik een andere carbon motorkap opgehaald, deze is wel van goede kwaliteit en heeft een goede pasvorm: http://www.mijnbluemotion.nl/carbon-motorkap-herkansing-61 Beter nog, hij is lichter dan de andere. Hij weegt 8,6 kg, de originele 16,9 (andere carbon kap 10,6). ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 23 mei 2010 @ 21:22 |
Ziet er wel nice uit man, en om en om 10kg lichter ![]() | |
infinity_737 | zondag 23 mei 2010 @ 22:30 |
Het misstaat hem absoluut niet! | |
Yoan | zondag 23 mei 2010 @ 23:55 |
En zoals je ziet moet ik hem nodig wassen! Dat ga ik morgen doen. | |
Turquaz52 | maandag 24 mei 2010 @ 01:31 |
Je kunt ook je koplampen vervangen door exemplaren zonder mistlampfunctie en hoogteregeling, je kunt ook je koplamp wiswas systeem er uit gooien en de gaten dicht laten lassen met plastic of abs.. ![]() Heb je al iets weg gehaald waar je toch niks aan hebt en ook een kilotje bespaard ![]() | |
Turquaz52 | maandag 24 mei 2010 @ 01:32 |
EN je linker rooster af pleuren, is meer koude lucht bij je intercooler + je rechter rooster ook af pleuren en een dikke slang vanuit daar naar je openluchtfilter toe zodat ie ook koude lucht ingezogen krijgt ipv. warme lucht.. ![]() | |
leolinedance | maandag 24 mei 2010 @ 02:13 |
Wat mij wel opvalt, een aantal truuks die hier uitgehaald worden om zuiniger te rijden zouden ook makkelijk door de fabrikant, in dit geval VW, uitgevoerd kunnen worden. Nu kost het soms aardig wat extra, maar wanneer je zo'n auto een miljoen of meer keer bouwt zijn de kosten natuurlijk veel lager. Waarom doen zij dit niet? Nu heb ik het niet over de comfortverlagende opties maar vooral de additieven, andere programmering, lichtere velgen, andere uitlaat en motorkap etc. | |
infinity_737 | maandag 24 mei 2010 @ 07:13 |
Omdat dit een Golf 4 is en het zuinige rijden nog niet zo lang "hot" is? | |
leolinedance | maandag 24 mei 2010 @ 20:04 |
quote:Sinds 2004 wordt het zuinige rijden gepromoot, wel na de Golf 4 inderdaad. Maar als het zo makkelijk gaat als de TS laat zien blijkt wel dat de autofabrikanten totaal niet hun best doen om een zuinige auto te maken. Is ook wel logisch want als je dan een Bluemotion (of Eco-versie zeg maar) maakt sta je meteen weer speciaal in the picture ![]() | |
Yoan | dinsdag 25 mei 2010 @ 20:15 |
Het heeft allemaal met geld te maken. De Lupo 3L verkocht niet omdat hij te duur was. De lichtgewicht materialen en alle innovaties maakten hem te duur. Ik heb me van het weekend druk gemaakt en de auto is 44,6 kilo lichter: http://www.mijnbluemotion.nl/eerste-dieet-44-kilo-kwijt-62 Allereerst de carbon kap 8,3 kg Hoedenplank 2,4 kg Achterbank 27 kg (!) Gordels achter 2,3 kg Isolatie 1 kg Speakers achter 2,4 kg diversen 1,3 kg ![]() Weg ermee: ![]() Niet veel maar iedere kilo telt: ![]() Achterin zit toch niemand meer dus weg die speakers ![]() ![]() Meneer achterbank blijft voortaan thuis ![]() Ik had nog flink wat gewicht kunnen besparen als ik de goede onderstellen had gehad voor deze Porsche replica stoelen: ![]() ![]() Ze wegen 6,4 kg per stuk (excl onderstel), de originele stoelen 23,2 kg! Zo ziet het er nu uit: ![]() ![]() | |
garnage-patrick | dinsdag 25 mei 2010 @ 23:02 |
lekker extreem! tis ook grappig, grote velgen, andere chip en het is een COMPLEET andere auto ![]() | |
Maxco | donderdag 27 mei 2010 @ 15:42 |
Ziet er goed uit! ![]() | |
Yoan | zondag 30 mei 2010 @ 17:49 |
Ik kom er niet vaak meer, maar gisteren heb ik weer eens getankt![]() Heb een aantal persoonlijke records gebroken: 1411,5 km op één tank, 52,24 liter getank = 1 op 27,02. http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-29-mei-1-op-27-63 De 1 op 27 met woon-werkverkeer had ik nog niet gehaald. | |
leolinedance | zondag 30 mei 2010 @ 18:24 |
quote:Netjes! ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 30 mei 2010 @ 19:09 |
Volgens mij heb ik ergens een update gemist die uitlegde dat je insteek anders werd...quote: | |
danielkk | zondag 30 mei 2010 @ 19:46 |
Waarom sloop je er niet het hele interieur eruit En spuit je de auto staal met isolatiemateriaal in. Weegt niks en dempt ook prima. Voor het comfort doe je het toch niet als ik t zo lees. | |
Yoan | zondag 30 mei 2010 @ 19:52 |
quote:Ik wilde de 1 op 25 met een zo normaal mogelijke rijstijl halen, voor de 1 op 30 ga ik helemaal los ![]() Ik ga niet het hele interieur eruit slopen, tapijt enzo laat ik erin. | |
FkTwkGs2012 | zondag 30 mei 2010 @ 19:54 |
quote:Ah ok. Het blijft een leuk project. Go 1/30 go ![]() ![]() ![]() | |
Yoan | zondag 30 mei 2010 @ 22:12 |
Jij was trouwens toch degene die zei dat 1250 km op 1 tank max haalbaar was? Lol, daar zit ik nu al ruim overheen. De golfbalmethode is grappig en zal ook wel helpen, maar het ziet er niet uit, kost heel veel werk om het te maken, is niet praktisch. Ik wil niet met een in elkaar geflanst vel rondrijden, het moet er nog wel netjes uit blijven zien. Ik denk niet dat je me kunt overhalen ![]() | |
leolinedance | zondag 30 mei 2010 @ 22:25 |
quote:http://www.autoblog.nl/ar(...)andstofverbruik-niet | |
LastClick | zondag 30 mei 2010 @ 23:12 |
![]() deze coole sleutelhanger al? of is dat teveel gewicht ![]() heb m zelf aan me fiets hangen... ![]() staat trouwens bluemotion op, al zie je dat neit zo snel op de foto (niet mijn foto) | |
Yoan | zondag 30 mei 2010 @ 23:26 |
quote:Haha, zo haal je me natuurlijk niet over ![]() Die sleutelhanger heb ik ook liggen ![]() | |
leolinedance | zondag 30 mei 2010 @ 23:55 |
quote:Het was ook niet mijn bedoeling om je over te halen ![]() Weet je nu eigenlijk ook al of alle aanpassingen aan je auto en je rijstijl de levensduur van je auto zullen verkorten of juist verlengen? Of is daar niks over bekend? | |
Yoan | maandag 31 mei 2010 @ 17:32 |
Verlengen. De auto is helemaal onder handen genomen en verkeerd in topconditie. Vrijdag ga ik deelnemen aan de ecomobiel rally! http://www.mijnbluemotion.nl/deelname-ecomobiel-rally ![]() Ik zal niet de zuinigste zijn, want er zullen o.a. een Nissan 370Z Bio-ethanol, Plug-in Prius, Tesla Roadster en Passat Groengas aanwezig zijn. Maar toch leuk om te kijken wat een oudere wagen t.o.v. de nieuwe technische hoogstandjes kan doen. Er zal ook een Polo BlueMotion bij zijn. [ Bericht 10% gewijzigd door Yoan op 31-05-2010 21:27:28 ] | |
Turquaz52 | maandag 31 mei 2010 @ 22:55 |
dat is een 350Z ![]() | |
Turquaz52 | maandag 31 mei 2010 @ 22:55 |
iig op de foto die je postte ![]() | |
leolinedance | dinsdag 1 juni 2010 @ 01:33 |
quote:Wat is een Passat Groengas? | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juni 2010 @ 17:18 |
Passat die op Biogas rijd, http://nl.wikipedia.org/wiki/Biogas | |
leolinedance | woensdag 2 juni 2010 @ 00:22 |
quote:Passat TSI EcoFuel? | |
Yoan | zondag 6 juni 2010 @ 17:10 |
Vrijdag heb ik samen met Joep van Carrec Technocenter de ecomobiel rally gereden: http://www.mijnbluemotion(...)e-ecomobiel-rally-65 Op een haar na de rally gewonnen, het team met de VW Passat Groengas was ons net te slim af. ![]() Maar we hebben wel de originaliteitsprijs gewonnen! ![]() Ben ik uiteraard heel blij mee! Nog wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() Meer foto's op mijn Flickr-account: http://www.flickr.com/pho(...)s/72157624090018911/ | |
Sounddragon | zondag 6 juni 2010 @ 17:33 |
Gefeli ![]() Toch maar FF serieus meedoen met de grote boys ![]() | |
Yoan | zondag 13 juni 2010 @ 18:42 |
De wagen is terug van de spuiter: http://www.mijnbluemotion.nl/nieuwe-gestroomlijnde-bumpers-67 De schade aan het achterscherm is gerepareerd en ik heb tegelijkertijd twee gecleanede bumpers mee laten spuiten en dit is het resultaat: ![]() ![]() ![]() ![]() De stootstrips zijn dus weggewerkt, de koplampsproeiers (afdekkapjes) bovenop de bumper zijn weg en er zit weer een originele strakkere onderlip aan de voorbumper die tevens eraan vastgelast is dmv kunststoflassen. Lekker glad en strak voor weer wat minder luchtweerstand! | |
infinity_737 | zondag 13 juni 2010 @ 22:38 |
Ziet er weer strak uit.. denk dat het verschil in verbruik verwaarloosbaar is, maar een auto strak in de lak is altijd fijn natuurlijk! | |
Yoan | donderdag 17 juni 2010 @ 22:30 |
Even doorgetrapt en toch nog ruim 1000 km met een tank gereden en 1 op 21: http://www.mijnbluemotion.nl/flink-doortrappen-1-op-21-68 Nu weer rustig aan doen, volgende week heb ik weer wat leuke updates. | |
garnage-patrick | donderdag 17 juni 2010 @ 23:26 |
ziet er weer goed uit joh!! k vind je auto best wel mooi zo met die zwarte koplampen enzo! | |
TeringHenkie | donderdag 17 juni 2010 @ 23:46 |
Ja heel mooi versjonnied zo ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 09:16 |
quote:Ja door alleen de koplampen zeker ![]() ![]() iig, TS Haal aub je linker rooster er af, of mod hem zo dat ie goed lucht door laat... Hier achter bevind namelijk je Intercooler, en geloof mij fabrieks af laten die lelijke dingen maar heel weinig lucht door... Ook kun je je rechter roostertje er af pleuren een buis na je filter toe en hop CAI ![]() ![]() Alleen ik zou de knipperlicht gaten dicht laten maken (ook cleanen dus) en was van plan ook de roostertjes L&R dicht te laten maken want ik wou een FMIC.. Enige wat je dus zou zien zou dat paarse luchthapper zijn (en ic).. Maar het is anders afgelopen dus ![]() | |
LangeJan | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:07 |
Mss nog wat ideetjes, die kwamen zo in mij op iig en wellicht heb je er nog wat aan. Ik zou een grill fabriceren in de stijl van de lupo 3L, ![]() En in de sleuven van de motorkap tov de zijschermen zou ik kunststof T-strips leggen. ![]() De top van de strip uiteraard zo dun mogelijk om zo evt. werveling door de motorkapsleuven te voorkomen, maar dat je het zo goed mogelijk afdicht iig. | |
Yoan | zondag 20 juni 2010 @ 18:07 |
Sommige roosters zijn half dicht, maar het rooster voor de intercooler is helemaal open. Vagtechniek is al het goed is een dicht grilletje aan het bakken. De sleuven in de motorkap opvullen is een goed idee, met deze carbon kap zijn de sleuven namelijk wat groter. Er staan een aantal lichtgewicht spullen in bestelling: http://www.mijnbluemotion.nl/lichtgewicht-spullen-besteld-69 Carbon achterklep, polycarbonaat ruiten en een race-accu. ![]() Ook ben ik nog bezig met stoelframes te maken voor de lichtere kuipstoelen. | |
garnage-patrick | zondag 20 juni 2010 @ 18:23 |
lekker hoor! ga zo door! hopelijk is de pasvorm beter dan met de motorkap! ![]() | |
Yoan | zondag 20 juni 2010 @ 21:23 |
Dat hoop ik ook! De achterklep is van Seibon, da's een goed merk dus ik verwacht geen problemen. | |
Turquaz52 | zondag 20 juni 2010 @ 21:39 |
Quanta kosta als ik mag vragen ![]() | |
Catch22- | zondag 20 juni 2010 @ 21:42 |
Hoe serieus heb je al gekeken naar een evt 6-bak? Of een bak met langere versnellingen? | |
Yoan | maandag 21 juni 2010 @ 20:18 |
@Turquaz: Even googelen en je weet de prijs @Catch22: 6-bak wordt m niet, die is te zwaar en heeft meer aandrijfverliezen dan een 5-bak. Bij Carrec zijn ze nu de opties aan het uitzoeken voor langere versnellingen voor mijn 5bak. | |
2cv | maandag 21 juni 2010 @ 20:32 |
Zijn ze bij Carrec aan het uitvogelen of ze jouw bak aan kunnen passen (zo ja: hoe?) of dat er een andere passende bak is die langer is ? | |
Ou-Tannu | maandag 21 juni 2010 @ 20:35 |
quote:blijft een interesant project he ![]() en hoest met je BX en 2CVtje 2CV? ![]() | |
2cv | maandag 21 juni 2010 @ 21:11 |
Rustig ![]() | |
Yoan | maandag 21 juni 2010 @ 22:22 |
quote:Vooralsnog wil ik deze bak behouden, dus ze zijn aan het kijken hoe de versnellingen daarvan aangepast kunnen worden. | |
Yoan | zondag 27 juni 2010 @ 19:06 |
Vanaf volgende week ga ik in Rotterdam werken, dus gaan de woon-werkkilometers er heel anders uitzien: http://mijnbluemotion.nl/nieuwe-baan-ander-woon-werkverkeer-70 Snelweg, maar ook genoeg stadsverkeer, ik moet namelijk in hartje Rotterdam zijn... Ben heel benieuwd wat dit met de verbruikscijfers gaat doen! | |
Barcaconia | zondag 27 juni 2010 @ 19:10 |
Ik volg het nog steeds. Prachtig die aanpassingen! Ik vind de tip over naden afdichten met licht kunststof nog altijd een erg goede. Die naden in je panelen schijnen echt gigantisch veel verbruik te geven. (in verhouding tot hoe makkelijk ze af te dichten zijn tenminste...) | |
Erasmo | zondag 27 juni 2010 @ 23:02 |
quote:Is er geen mogelijk om op een station buiten de stad te parkeren en dan verder te gaan met het OV? | |
davidov2009 | maandag 28 juni 2010 @ 12:38 |
^^^ Dat zal wel goed zijn voor het brandstofverbruik per km inderdaad, dit zijn je opties: quote:Bron: http://www.anwb.nl/azf/zoekresultaat.html?azfid=penr | |
Yoan | dinsdag 29 juni 2010 @ 19:43 |
De praktijk zal leren wat het handigste is. Het is zeker een optie om aan de rand vd stad te parkeren en verder te gaan met OV. Vandaag een kentekensticker geplakt. Deze is heel netjes, bijna niet van echt te onderscheiden. ![]() ![]() Had nog een veerpootbrug staan en er maar tussengezet, want doordat die achterbank weg is zat er nogal wat flex in de carrosserie. Ik neem bochten/rotondes zo hard mogelijk dus dan merk je dat wel. ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 29 juni 2010 @ 19:48 |
Is zo'n plaknummerbord legaal? ![]() | |
densmee | dinsdag 29 juni 2010 @ 19:56 |
quote:nee maar als het niet opvalt maakt de politie er normaal gesproken geen probleem van | |
Turquaz52 | woensdag 30 juni 2010 @ 00:21 |
quote:En hoe van wel ![]() 't is dat TS een leuk/goed projectje heeft en dat de pliesie daar misschien wel begrip voor heeft op zn tijd.. ![]() | |
Metro2005 | woensdag 30 juni 2010 @ 09:39 |
Ik zie nog geen dichte wielkasten achter. Dat zal ook best veel schelen in je verbruik. En de luchtstroom achter een hatchback is ook vaak dramatisch dus wellicht dat je daar ook niet iets mee kan doen? | |
Yoan | woensdag 30 juni 2010 @ 13:45 |
Sticker is inderdaad niet legaal, maar valt een stuk minder op dan zonder plaat rijden wat ik 3 weken heb gedaan. Ik heb de originele plaat wel altijd bij me. Luchtstroom achter de auto is idd dramatisch maar daar valt niet veel aan te doen. | |
Turquaz52 | woensdag 30 juni 2010 @ 13:49 |
quote: ![]() Wat zei de pliesie ![]() ![]() | |
Opa_vertelt | zaterdag 3 juli 2010 @ 14:46 |
ff zonder dollen, voor hoeveel geld (onderdelen+manuren) zit er nou totaal in die golf om hem zo 'zuinig' te laten rijden? | |
Yoan | donderdag 15 juli 2010 @ 19:23 |
Paar duizend euro, maar ik kan geen exact bedrag noemen. | |
garnage-patrick | zondag 25 juli 2010 @ 18:16 |
schopperdeschop! Is je achterklep er al? | |
Yoan | dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:53 |
Achterklep is er nog niet, maar dat zal niet lang meer duren! Er is de laatste weken niets aan de auto veranderd, daarom was het een tijdje rustig rondom het project. Vanaf nu komen er weer updates aan, o.a. over verbruiksresultaten woon-werk, APK en reparatie koelsysteem, gewichtsreductie (accu, stoelen, achterklep, ruiten), elektronische stuurpomp, versnellingsbak en de finalerit naar Stockholm. Vorige week heeft de auto een kleine beurt gehad bij Vagtechniek: http://www.mijnbluemotion(...)t-bij-vagtechniek-71 ![]() De volgende aanpassing aan de auto is een elektronische stuurpomp: ![]() Binnenkort meer info daarover. | |
densmee | dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:19 |
quote:is je site toevallig down? | |
Yoan | dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:46 |
Nee, maar het duurde wel even voordat hij laadde zag ik. Krijg jij een foutmelding of? | |
Anne | dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:57 |
Yoan is back ![]() Bij mij is je site retetraag inderdaad, maar hij doet het wel. | |
densmee | dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:27 |
quote:hij doet het weer | |
Oksel | woensdag 11 augustus 2010 @ 11:13 |
Blijft erg leuk project. Lijkt me verder frustrerend dat je nu gewoon GreenLine auto's koopt met een standaard verbruik van 1 op 30. Als je die nou eens zou gaan tunen? Misschien haal je de 1 op 40 wel. |