sm weet ik denk ik nog 1 te staanquote:Op maandag 29 maart 2010 21:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
Citroën SM
DAF 600/750
Peugeot 404
Opel Kapitän
Panhard PL17
Plymouth Belvedere/Fury (Christine)
Ja, ik ook wel. Probleem is dat die dingen in slooptoestand al absurde bedragen moeten opbrengen. En het motorblok is nou niet echt het meest betrouwbare...quote:
okeey vond em wel heel appartquote:Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja, ik ook wel. Probleem is dat die dingen in slooptoestand al absurde bedragen moeten opbrengen. En het motorblok is nou niet echt het meest betrouwbare...
Kan zijn dat ik nog een FOK!-rookie ben maar wat betekent dat?quote:
Dat alle bagger weg is en je topic nu in Planes, Trains & Automobiles staat.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:28 schreef Petrolhead het volgende:
[..]
Kan zijn dat ik nog een FOK!-rookie ben maar wat betekent dat?
Ah, dank je! Je bent nooit te oud om te leren...quote:Op maandag 29 maart 2010 21:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat alle bagger weg is en je topic nu in Planes, Trains & Automobiles staat.
Dat is nog mild uitgedrukt, na 80.000 km revisie nodig.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
En het motorblok is nou niet echt het meest betrouwbare...
laaste versie heeft 4takt vw blok dus kun je ze makkelijk naar gti of dergelijke ombouwenquote:Op maandag 29 maart 2010 22:16 schreef MdMa98 het volgende:
[ afbeelding ]
Niks geen sportbakken, gewoon normaal roken met dat hok
Lijzinga Damwoude.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja, ik ook wel. Probleem is dat die dingen in slooptoestand al absurde bedragen moeten opbrengen. En het motorblok is nou niet echt het meest betrouwbare...
Wtf, de lelijkste Lamborghini ooitquote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:11 schreef fruityloop het volgende:
Schiet me ineens te binnen, een 1968 Dodge Charger R/T in het zwart..
[ afbeelding ]
Voor mij ook genoeg dat ik geen keuze kan maken. Maar op die porsche na die toch ook wel gaaf is.. Heb je een heul goede keuze.. Al zou ik toch voor een Opel Admiraal gaan. En voor de rest, American Muscle is altijd goedquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:24 schreef ellevehC86 het volgende:
oef, zijn er heel erg veel
1970 Porsche 917
[ afbeelding ]
1965 Opel Diplomat Coupe (ja, een fucking Opel ja)
[ afbeelding ]
1970 Dodge Challenger R/T
[ afbeelding ]
1968 Chevrolet Chevelle SS396
[ afbeelding ]
1968 Ford Torino
[ afbeelding ]
1960 Chevrolet Impala
[ afbeelding ]
1970 Plymouth GTX
[ afbeelding ]
Die Porsche is nog steeds de snelste raceauto allertijdenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:50 schreef theKiD het volgende:
[..]
Voor mij ook genoeg dat ik geen keuze kan maken. Maar op die porsche na die toch ook wel gaaf is.. Heb je een heul goede keuze.. Al zou ik toch voor een Opel Admiraal gaan. En voor de rest, American Muscle is altijd goed![]()
Toevoeging mijner zijde is een VW-T1
Maar ik ben niet echt van de race-auto' squote:Op woensdag 31 maart 2010 00:06 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Die Porsche is nog steeds de snelste raceauto allertijden
Testosteron in en paar buisjes
De Porsche 917 was een auto extreem gedreven voor echte racesnelheden. Het frame dat slechts bestond uit aluminium buizen woog maar 50kg. De motor, een 12 cilinder boxermotor, had initieel een inhoud van 4,5 liter en leverde 520 pk. Later werd de cylinderinhoud vergroot tot 5 liter, en in de 917k leverde het blok -met behulp van een turbo- zelfs 1400 pk bij 7800 toeren per minuut
En de Opel Diplomat Coupe?
Apparently, the small-blocks used in the Opel Diplomat 5.4 are special “endurance racing” versions of the standard Chevrolet small-block engine owing to the fact that the guys at Opel kept burning up the various small-block powerplants (including the standard Corvette engine) sent to them by Chevrolet during the sustained high-speed testing they did for the Diplomat. In order to replicate Autobahn conditions, they ran the cars at a sustained speed of 125 mph for hours on end, and in the process, destroyed quite a few engines. The Opel engineers first went through the stock Chevrolet 5.4 small-block engine, then a special “enhanced” engine that had some Corvette pieces, then the actual Corvette engine, and then were finally sent the “endurance racing” engines which made the grade and thus became the only V8 offered in the Diplomat 5.4 model.
Een simpele Opel met een destijds State of the Art Endurance Racing Corvette motor en een 2-bak
quote:
Zet ze allebei maar bij mij voor de deurquote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:11 schreef fruityloop het volgende:
Schiet me ineens te binnen, een 1968 Dodge Charger R/T in het zwart..
[ afbeelding ]
De Chrysler heeft wel veel weg van een Karmann Ghia zeg.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:18 schreef Ireyon het volgende:
Chrysler D'Elegance
Ferrari 250 Testa Rossa
[ afbeelding ]
Check! Heb er eenquote:Op maandag 29 maart 2010 22:16 schreef MdMa98 het volgende:
[ afbeelding ]
Niks geen sportbakken, gewoon normaal roken met dat hok
Toen de amerikanen nog echte auto's maakte!quote:Op zondag 11 april 2010 21:54 schreef Fom het volgende:
Die laatste bak ziet er echt niet uit, d'n deze die is vet: [ afbeelding ]
Voor de leken: een Chevrolet Camaro uit 1968.
Dat ding is gewoon van de markt gehaald om z'n uiterlijk, daar moet je niets meer achter zoeken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:06 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
De EV 1
[ afbeelding ]
Helaas zijn ze allemaal door General Motors vernietigd omdat de oliebaronnen nogal veel druk op hun legde.
Zie de documentaire "Who killed the electric car"
![]()
* Maar een Italiaanse 6 cilinder biturbo mag ook hoor
die zijn er nog wel hoorquote:Op dinsdag 13 april 2010 00:06 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
De EV 1
[ afbeelding ]
Helaas zijn ze allemaal door General Motors vernietigd omdat de oliebaronnen nogal veel druk op hun legde.
Zie de documentaire "Who killed the electric car"
![]()
* Maar een Italiaanse 6 cilinder biturbo mag ook hoor
ga ik zo foto's plaatsen hoe ik er 1 tegenkwamquote:Op woensdag 6 april 2011 16:45 schreef Iemand91 het volgende:
- Delorean DMC-12 (heeft nog jaren bij m'n oom gestaan, was alleen nog te jong om te beseffen wat het eigenlijk was.)
[ afbeelding ]
Ik kan me grotendeels heel erg vinden in jou smaakquote:Op woensdag 6 april 2011 16:45 schreef Iemand91 het volgende:
Een heleboel auto's die hier gepost zijn ben ik volledig mee eens. Sowieso vind ik oudere auto's 10-100x meer uitstraling hebben dan nieuwe. Mijn (verre van complete) lijstje:
- Porsche Speedster
- Corvette C1/C2
- VW Transport 1, hier in de ultieme setting:
[ afbeelding ]
[knip]
En nog veeel meer....
Hoezo?quote:Op woensdag 6 april 2011 16:57 schreef T42 het volgende:
[..]
ga ik zo foto's plaatsen hoe ik er 1 tegenkwam
Mooi.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:07 schreef theKiD het volgende:
[..]
Ik kan me grotendeels heel erg vinden in jou smaak
De Hudson? Jammer zeg! Ik vind het enorm interessante karren, sowieso Hudsons uit dat tijdperk (dus de '48 tot '56 hornet, super six, wasp, commodore) Mag ik vragen (gewoon voor de fun) hoe het nou is om zo'n mobiel te hebben?quote:Op donderdag 7 april 2011 21:55 schreef flap_konijn het volgende:
makkelijk..
lada 1300 1.3
[ afbeelding ]
hudson super wasp
[ afbeelding ]
heb ze allebei al staat op het moment van schrijven de hudson te koop
zit een heel verhaal achter. 5 jaar terug was de opa van een voormalige vriend overleden de beste man had een grote schuur langs zijn huis... en letterlijk tjokvol met oude auto's vrachtwagens en weet ik wat meer die moest leeg ons werd gevraagd of wij dat konden leeghalen alles wat we wouden hebben mochten we meenemen. schuur moest leeg want het ging de verkoop in... het boeide de nabestaanden niet wat er in stond want dat had voor hun geen waarde achteraf gezien zullen ze zich met hun hoofd tegen de muur slaan. het is overigens niet de enigste auto/vrachtwagen die we daar hebben mee genomen hebbenquote:Op donderdag 7 april 2011 22:46 schreef RonVibbentrop het volgende:
[..]
De Hudson? Jammer zeg! Ik vind het enorm interessante karren, sowieso Hudsons uit dat tijdperk (dus de '48 tot '56 hornet, super six, wasp, commodore) Mag ik vragen (gewoon voor de fun) hoe het nou is om zo'n mobiel te hebben?
Dat is wel een collectie zeg. Maar wat is een Dikke Bertha, een W140? Lijkt me namelijk stug dat het deze is:quote:
nee zo noem ik de hudson liefkozend dikke berthaquote:Op vrijdag 8 april 2011 02:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat is wel een collectie zeg. Maar wat is een Dikke Bertha, een W140? Lijkt me namelijk stug dat het deze is:
[ afbeelding ]
En lees ik dat nou goed dat je als 19-jarige ventje 6 auto's (gratis) heb meegekregen? Da's wel heul vet.
mag ik eens bij jou thuis foto's komen maken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:12 schreef flap_konijn het volgende:
[..]
zit een heel verhaal achter. 5 jaar terug was de opa van een voormalige vriend overleden de beste man had een grote schuur langs zijn huis... en letterlijk tjokvol met oude auto's vrachtwagens en weet ik wat meer die moest leeg ons werd gevraagd of wij dat konden leeghalen alles wat we wouden hebben mochten we meenemen. schuur moest leeg want het ging de verkoop in... het boeide de nabestaanden niet wat er in stond want dat had voor hun geen waarde achteraf gezien zullen ze zich met hun hoofd tegen de muur slaan. het is overigens niet de enigste auto/vrachtwagen die we daar hebben mee genomen hebben![]()
een ural 375D maz 200 moskvich 408 Gaz en M 21 en dikke bertha ging ook mee als enige amerikaan op het feestje had het geluk dat we ze kwijt konden nu wel een beetje spijt van maar als die kans als 19 jarige ettertje liet ik me niet liggen om al die zooi ongestraft mee te nemen![]()
de hudson zelf vond ik het een oud wrak kende het merk niet maar ik vond het gewoon een mooie auto...
heb haar beetje bij beetje in de afgelopen jaren opgeknapt de motor heb ik overigens niks aan hoeven doen dan opgepoetst en verse olie ingemikt![]()
hoe het is?
nou dikke bertha komt nauwelijks van haar plek ze heeft altijd een dekentje over haar heen en als ze op haar staart getrapt word gromt ze nogal ze zuipt graag en veel en enkel wanneer het mooi weer is wil ze naar buiten in de winter kucht ze teveel blijft ze liever binnen en wil ze graag onder handen genomen worden met de steeksleutels en poetslappen![]()
gewoon een droom auto's maar ze verdient beter ze staat te veel stil omdat ik teveel van zulke auto's heb ze is niet de enige die weg moet ik heb er over een tijdje simpelweg de ruimte niet meer voor en het kost bergen met geld wat ik dus niet (meer) heb![]()
de ural 375D is inmiddels is al verkocht net als de moskvich 408 en de gaz m 21...![]()
die waren van de vriend waar ik eerder over sprak helaas is hij door een tragische ongeval overleden vorig jaar en toen heeft de familie van hem ze allemaal verkocht de maz 200 was eigenlijk ook van hem maar die heb ik overgekocht puur omdat het zijn favoriet was en die hoort gewoon te blijven.
heb nu nog ''slechts'' :
de maz 200 een zil 117 een lada 1500 riva station en mijn lada 1300 1.3 en een volvo 850 t5-r
al gaan de lada riva en volvo er ook uit en de zil is echt zo,n twijfel geval..
maar ja de een gaat ieder weekend uit en ieder jaar op vakantie en weet ik wat meer... zie mijn auto's als familie want een echte familie heb ik niet![]()
ben nu 24 dus ergens heb ik het wel goed voor elkaar...
Mja, qua auto's wel, qua familie nietquote:Op vrijdag 8 april 2011 01:12 schreef flap_konijn het volgende:
maar ja de een gaat ieder weekend uit en ieder jaar op vakantie en weet ik wat meer... zie mijn auto's als familie want een echte familie heb ik niet![]()
ben nu 24 dus ergens heb ik het wel goed voor elkaar...
Richtprijs Hudson?quote:Op donderdag 7 april 2011 21:55 schreef flap_konijn het volgende:
makkelijk..
lada 1300 1.3
[ afbeelding ]
hudson super wasp
[ afbeelding ]
heb ze allebei al staat op het moment van schrijven de hudson te koop
ze staan niet thuis dat past niet in de achter tuin... die ik ook niet heb trouwens anders stonden ze er wel inquote:Op vrijdag 8 april 2011 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
mag ik eens bij jou thuis foto's komen maken?
hudson is deze avond onder voorbehoud verkocht gaat naar een prive collectie in het buitenland.quote:
It's a Doozy/Deusy!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:14 schreef invine het volgende:
Zag dit laatst op autoblog:
[ afbeelding ]
Toch wel heel vet zo'n Duesenberg Model J Sport Berline
http://www.autoblog.nl/ar(...)r-voor-2-duesenbergs
De jappen waren goed bezig in de 90's vind ik.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:57 schreef Kriegel het volgende:
Ik vind het er de laatste jaren wel weer op vooruitgegaan ten opzichte van het absolute dieptepunt in de jaren '90, maar ik begrijp ook niet helemaal waarom auto's bijvoorbeeld in 1950/1960 zo extravagant en uitbundig waren en sindsdien eigenlijk steeds onopvallender zijn geworden (tot nu nogmaals, ik zie een lichte kentering).
Natuurlijk hebben we het in dit soort topics wel vaak over óf dure auto's voor de elite óf oude Amerikaanse wagens (zie bijvoorbeeld die Skylark) en die laatste waren uiteraard een afspiegeling van de economie aldaar, die was toen ontzettend booming, en met de oliecrisis verdween ook daar de meeste creativiteit en durf. Maar het is niet alsof het sindsdien nergens anders goed is gegaan.
Des te vreemder eigenlijk omdat uiterlijk vertoon sinds een paar decennia zo belangrijk wordt gevonden. De enige automerken die ik tegenwoordig nog echt systematisch op doelbewuste sierlijkheid en elegantie kan betrappen zijn de Italianen, maar dat zit gewoon in de volksaard.
Kan ik me best behoorlijk in vinden inderdaad, ik vind het lang niet allemaal oogstrelend mooi, maar er zit in ieder geval een smaak in de styling verwerkt (al mag je van mij iedereen doodschieten die in een MiTo rijdtquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:57 schreef Kriegel het volgende:
Ik vind het er de laatste jaren wel weer op vooruitgegaan ten opzichte van het absolute dieptepunt in de jaren '90, maar ik begrijp ook niet helemaal waarom auto's bijvoorbeeld in 1950/1960 zo extravagant en uitbundig waren en sindsdien eigenlijk steeds onopvallender zijn geworden (tot nu nogmaals, ik zie een lichte kentering).
Natuurlijk hebben we het in dit soort topics wel vaak over óf dure auto's voor de elite óf oude Amerikaanse wagens (zie bijvoorbeeld die Skylark) en die laatste waren uiteraard een afspiegeling van de economie aldaar, die was toen ontzettend booming, en met de oliecrisis verdween ook daar de meeste creativiteit en durf. Maar het is niet alsof het sindsdien nergens anders goed is gegaan.
Des te vreemder eigenlijk omdat uiterlijk vertoon sinds een paar decennia zo belangrijk wordt gevonden. De enige automerken die ik tegenwoordig nog echt systematisch op doelbewuste sierlijkheid en elegantie kan betrappen zijn de Italianen, maar dat zit gewoon in de volksaard.
Dies wel heul gaafquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef Dromer het volgende:
Die in mijn fotoboek.
Staat helaas alweer 5 jaar stof te happen in een schuur.
Haha. Oh wow, dat ding is best gaaf!quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kan ik me best behoorlijk in vinden inderdaad, ik vind het lang niet allemaal oogstrelend mooi, maar er zit in ieder geval een smaak in de styling verwerkt (al mag je van mij iedereen doodschieten die in een MiTo rijdt
Ik vind het ook ECHT jammer dat GM Australie in 2005 de Effijy niet heeft doorgezet, dat ding had gewoon een commercieel succes geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft heel lichtjes wel iets weg van "Cadzilla"quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kan ik me best behoorlijk in vinden inderdaad, ik vind het lang niet allemaal oogstrelend mooi, maar er zit in ieder geval een smaak in de styling verwerkt (al mag je van mij iedereen doodschieten die in een MiTo rijdt
Ik vind het ook ECHT jammer dat GM Australie in 2005 de Effijy niet heeft doorgezet, dat ding had gewoon een commercieel succes geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Godver, ik ben verliefdquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:50 schreef pindaplukker het volgende:
Veel Amerikaanse autos worden hier genoemd joh
Ik ga voor russisch![]()
Volga V12
[ afbeelding ]
Oh..... mijnheer de tekenaar is er ook weerquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:47 schreef Googolplexian het volgende:
Op die Corvette na zijn het net plaatjes van dezelfde auto.
Veel meer dan een lineaal, een 2H potlood en slechts één koplampenfabrikant hadden die Amerikanen niet, geloof ik.
Waarom zitten er ventilatiesleuven in de kofferklepquote:
Full flow ventilation. Niet echt een succes geworden geloof ik.quote:Op zondag 10 april 2011 08:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom zitten er ventilatiesleuven in de kofferklep
Anders gaat het zo stinken met een lijk in de kofferbak.quote:Op zondag 10 april 2011 08:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom zitten er ventilatiesleuven in de kofferklep
Dat heeft toch helemaal geen zin ... jij keurt alles af dat niet vierkant is, geen cW-waarde van 1 heeft, niet 4 ronde koplampen heeft en meer vermogen heeft dan een 20-liter motor met 20 pk heeft..quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Oh..... mijnheer de tekenaar is er ook weer
maarrehm..... jij kan het dus beter?
Laat maar zien dan.
Die zag ik gisteren een rijdenquote:
Goes to show that just giving a car a European name doesn't do anything for its quality or performance. It's like a sticker on a wannabe-car.quote:
Ik vind er anders niks vierkants aan. In elk geval niet meer dan aan jouw Ferrari.quote:Op zondag 10 april 2011 12:41 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Goes to show that just giving a car a European name doesn't do anything for its quality or performance. It's like a sticker on a wannabe-car.
Doe mij deze dan maar :
[ afbeelding ]
Tsja ... Ik kan jou niet leren het verschil te zien tussen rechte lijnen en krommen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik vind er anders niks vierkants aan. In elk geval niet meer dan aan jouw Ferrari.
Performance boeit mij trouwens niks. Als het maar herrie maakt.
Nou...quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:41 schreef Zwappel het volgende:
TVP, komt heul wat moois voorbij
Als je het zo bekijkt hebben hedendaagse auto's absoluut geen uitstraling..
In die tijden was uitstraling nog belangrijk, maar tegenwoordig?
Klopt. Ieder zijn ding en laten we dat respecteren. Met of zonder oneliners.quote:Op zondag 10 april 2011 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Ieder z'n ding. Snappen doe ik het niet maar da's dan ook helemaal niet nodig.
quote:Op zondag 10 april 2011 13:32 schreef Granduppaaaaah het volgende:
DeTomaso Pantera:
[ afbeelding ]
Lancia Stratos:
[ afbeelding ]
Mensen die van US bakken houden houden ook van one-linersquote:Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef Dromer het volgende:
[..]
Klopt. Ieder zijn ding en laten we dat respecteren. Met of zonder oneliners.
Bedoel je 550 Spyder?quote:Op zondag 10 april 2011 16:18 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]
Porsche 928
[ afbeelding ]
Porsche 555 Spyder
[ afbeelding ]
Lotus Esprit S1
[ afbeelding ]
Audi Quattro S1
[ afbeelding ]
BMW M1
zijn dat je eigen foto's? Ik zie daar nog meer leuk spul staan zoals deze:quote:
Klopt, van een paar jaar geleden. Meilenwerk Berlijn; leuk om een paar uur rond te lopen/te lunchen als je in de buurt bent. http://www.meilenwerk.de/Meilenwerk_Berlin_index.phpquote:
Ook een manier.......quote:Op zondag 10 april 2011 12:41 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Goes to show that just giving a car a European name doesn't do anything for its quality or performance. It's like a sticker on a wannabe-car.
Doe mij deze dan maar :
[ afbeelding ]
4 ton? 20 jaar nieuwer? 't Gaat toch over de "coolste" klassieke auto?quote:Op maandag 11 april 2011 03:48 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ook een manier.......
Je geeft jezelf gewoon een budget van 4 ton euro, zodat je je andere koplampen en je niet helemaal rechte lijnen hebt, op een auto van 20 jaar nieuwer en daarna ga je lekker bashen op auto's van 5% van de kostprijs.
Mjah ...quote:Maar goed, jezelf riduculiseren is gewoon toegestaan hier op dit forum hoor
Zag er laatst nog zo'n eentje te koop staan, wel met slechts iets van 85 pk, wat best apart is als je ziet wat voor sportwagens het later werden.quote:Op maandag 11 april 2011 10:00 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
De eerste Celica, en dan vooral het liftback model![]()
[ afbeelding ]
Zo'n 6-serie staat hier in het dorp al jaren stil in de tuin van een oud stel. Geen idee welke uitvoering het is, maar er zit inmiddels een redelijke groene laag overheen. Zonde eigenlijk want het zijn prachtige auto's.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:53 schreef Kriegel het volgende:
Avions Voisin C15 Saloit Roadster (1934)
BMW E24 6-Serie (1976)
[ afbeelding ]
scherp +1quote:Op maandag 11 april 2011 13:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is geen M1 maar een prototype genaamd Turbo uit 1972.
Twee verkrachte klassiekersquote:Op maandag 11 april 2011 16:43 schreef HenkXL het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koningsbakken!
De Avensis liftback is tot 2008 gemaakt. Inderdaad jammer dat ze verdwenen zijn, want behalve mooier vind ik het ook nog gemakkelijker dan een sedan. De kofferruimte is bij een sedan vaak groot, maar het gat waar de spullen doorheen moeten erg klein.quote:Op maandag 11 april 2011 11:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zag er laatst nog zo'n eentje te koop staan, wel met slechts iets van 85 pk, wat best apart is als je ziet wat voor sportwagens het later werden.
Trouwens, wat is er überhaupt gebeurd met liftbacks? Leuke manier van vormgeven, vind het mooier dan hatchbacks vaak, maar de laatste die ik zag was de Corolla van rond de eeuwwisseling. En dat was toen ook al één van de weinigen van die tijd.
Die eerste foto heb ik eerder gezien, de achtergrond dan. Ik kreeg gewoon een déjà vu hier, maar ik weet helaas niet meer waar ik die had gezien. Je 2e foto is trouwens niet te zien.quote:Op maandag 11 april 2011 18:32 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja precies, eigenlijk is het een goede compromis tussen sedan en hatchback, door het schuin aflopende dak behoud je de lengte en daarmee beenruimte, maar je zit niet met een aparte kofferbak. Het geeft wel een wat langwerpig uiterlijk, maar ik vind het vaak wel tof, een gezinsbak kan door het lijnenspel achterin al sportief lijken.quote:Op maandag 11 april 2011 19:26 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
De Avensis liftback is tot 2008 gemaakt. Inderdaad jammer dat ze verdwenen zijn, want behalve mooier vind ik het ook nog gemakkelijker dan een sedan. De kofferruimte is bij een sedan vaak groot, maar het gat waar de spullen doorheen moeten erg klein.
Dat dus!quote:Op maandag 11 april 2011 14:55 schreef von_Preussen het volgende:
Mercedes Benz S-klasse W116 (1972 - 1980)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mercedes Benz SL-klasse R107 (1971 - 1989)
[ afbeelding ]
En dat nog meerquote:Op maandag 11 april 2011 16:43 schreef HenkXL het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koningsbakken!
Speciaal voor jou dan.quote:Op maandag 11 april 2011 13:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is geen M1 maar een prototype genaamd Turbo uit 1972.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:45 schreef ellevehC86 het volgende:
Hyundai Pony uit 1974
Weet je ook gelijk waar Delorean vandaan komt
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
Is toch van die Seventies Bertone meuk?
Renault 17, Alfetta GTV ed.
Of deze:
[ afbeelding ]
quote:and a hatchback body styled by Italdesign Giugiaro
quote:Op woensdag 6 april 2011 16:57 schreef T42 het volgende:
[..]
ga ik zo foto's plaatsen hoe ik er 1 tegenkwam
wow, die kever (vooral de achterwielen) heeft nogal veel negatieve camber lijkt wel. de wielen staan scheef, hij is verlaagd ofzoquote:Op maandag 11 april 2011 16:43 schreef HenkXL het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koningsbakken!
Jammer jammer. Dan was die bij mijn oom toch wel in een betere staat (hoewel dat ook constant gezeik was geloof ik).quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:26 schreef T42 het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
gebeurd bij verlagen jahquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:50 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
wow, die kever (vooral de achterwielen) heeft nogal veel negatieve camber lijkt wel. de wielen staan scheef, hij is verlaagd ofzo
zal wel hip zijn ofzo maar ik vind het er pauper uitzien.
Zo eentje ga ik ooit nog eens kopen.quote:Op maandag 11 april 2011 15:39 schreef Googolplexian het volgende:
Ook een geinige :
[ afbeelding ]
Lancia Delta HF Integrale
Wellicht dat er over een paar maanden weer een (enigzins gemodificeerde) Turbo T in NL op de meetings aanwezig is. In in principe dezelfde auto alleen dan niet geheel zwart.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:06 schreef ellevehC86 het volgende:
1987 Buick Grand National X
V6 Stock twin turbo![]()
[ afbeelding ]
Die Innocenti is onderhuids gewoon een Miniquote:Op vrijdag 15 april 2011 21:14 schreef Meike26 het volgende:
Wat mij opvalt zijn dat er veel cliché auto's voorbij komen, die iedereen wel kent en/of kan opnoemen. Bijvoorbeeld dus de Mustang "Eleanor" of de Dodge Charger uit Dukes of Hazzard.
Misschien ben ik hierin een rare hoor, maar ik kijk liever naar het exentrieke spul. Meest van de volgende auto's zijn mooi van lelijkheid !
AMC Gremlin
[ afbeelding ]
Innocenti DeTomaso (m'n allereerste autootje, van 1998 tot begin 2000)
[ afbeelding ]
De Braziliaanse Volkswagen SP2 ! Het is gewoon een kever, maar dan wel met Musclecar looks![]()
[ afbeelding ]
Toyota 800 Sports, vind je er 1 op internet en kan je hem kopen: Doen = goud waard !
[ afbeelding ]
Een wat jongere Toyota, en iedereen zou waarschijnlijk met de Trueno Sprinter komen, uit de Initial D (teken) film, maar persoonlijk en mijn vriend denkt er precies ook zo over, is de Corolla Levin Coupe leuker, wat brutaler om te zien !
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:26 schreef T42 het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
True, maar door het jasje en de binnenvoering (interieur) zit je toch in een heel ander soort auto. De kenmerkende Bertone details als achterlichten, koplampen en daklijn is toch wel het bewijs dat het een op zich zelf staand model is en niet zomaar een gerebadgde mini is. Die er overigens wel zijn van de Mini. De DeTomaso, die ik samen met mijn vader kocht, was er 1 die wel eens werd ingezet in klassieke races op bijvoorbeeld Zandvoort.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:47 schreef Jolige_Joffer het volgende:
[..]
Die Innocenti is onderhuids gewoon een Mini![]()
Maar zeker een coole klassieker!
Wat mij opvalt is dat er vaak Japanners worden gepost die pas klassieker zijn nadat ze helemaal volhangen met aftermarket spul, could do better then that you'd think.quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:14 schreef Meike26 het volgende:
Wat mij opvalt zijn dat er veel cliché auto's voorbij komen, die iedereen wel kent en/of kan opnoemen. Bijvoorbeeld dus de Mustang "Eleanor" of de Dodge Charger uit Dukes of Hazzard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |