It's a Doozy/Deusy!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:14 schreef invine het volgende:
Zag dit laatst op autoblog:
[ afbeelding ]
Toch wel heel vet zo'n Duesenberg Model J Sport Berline
http://www.autoblog.nl/ar(...)r-voor-2-duesenbergs
De jappen waren goed bezig in de 90's vind ik.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:57 schreef Kriegel het volgende:
Ik vind het er de laatste jaren wel weer op vooruitgegaan ten opzichte van het absolute dieptepunt in de jaren '90, maar ik begrijp ook niet helemaal waarom auto's bijvoorbeeld in 1950/1960 zo extravagant en uitbundig waren en sindsdien eigenlijk steeds onopvallender zijn geworden (tot nu nogmaals, ik zie een lichte kentering).
Natuurlijk hebben we het in dit soort topics wel vaak over óf dure auto's voor de elite óf oude Amerikaanse wagens (zie bijvoorbeeld die Skylark) en die laatste waren uiteraard een afspiegeling van de economie aldaar, die was toen ontzettend booming, en met de oliecrisis verdween ook daar de meeste creativiteit en durf. Maar het is niet alsof het sindsdien nergens anders goed is gegaan.
Des te vreemder eigenlijk omdat uiterlijk vertoon sinds een paar decennia zo belangrijk wordt gevonden. De enige automerken die ik tegenwoordig nog echt systematisch op doelbewuste sierlijkheid en elegantie kan betrappen zijn de Italianen, maar dat zit gewoon in de volksaard.
Kan ik me best behoorlijk in vinden inderdaad, ik vind het lang niet allemaal oogstrelend mooi, maar er zit in ieder geval een smaak in de styling verwerkt (al mag je van mij iedereen doodschieten die in een MiTo rijdtquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:57 schreef Kriegel het volgende:
Ik vind het er de laatste jaren wel weer op vooruitgegaan ten opzichte van het absolute dieptepunt in de jaren '90, maar ik begrijp ook niet helemaal waarom auto's bijvoorbeeld in 1950/1960 zo extravagant en uitbundig waren en sindsdien eigenlijk steeds onopvallender zijn geworden (tot nu nogmaals, ik zie een lichte kentering).
Natuurlijk hebben we het in dit soort topics wel vaak over óf dure auto's voor de elite óf oude Amerikaanse wagens (zie bijvoorbeeld die Skylark) en die laatste waren uiteraard een afspiegeling van de economie aldaar, die was toen ontzettend booming, en met de oliecrisis verdween ook daar de meeste creativiteit en durf. Maar het is niet alsof het sindsdien nergens anders goed is gegaan.
Des te vreemder eigenlijk omdat uiterlijk vertoon sinds een paar decennia zo belangrijk wordt gevonden. De enige automerken die ik tegenwoordig nog echt systematisch op doelbewuste sierlijkheid en elegantie kan betrappen zijn de Italianen, maar dat zit gewoon in de volksaard.
Dies wel heul gaafquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef Dromer het volgende:
Die in mijn fotoboek.
Staat helaas alweer 5 jaar stof te happen in een schuur.
Haha. Oh wow, dat ding is best gaaf!quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kan ik me best behoorlijk in vinden inderdaad, ik vind het lang niet allemaal oogstrelend mooi, maar er zit in ieder geval een smaak in de styling verwerkt (al mag je van mij iedereen doodschieten die in een MiTo rijdt
Ik vind het ook ECHT jammer dat GM Australie in 2005 de Effijy niet heeft doorgezet, dat ding had gewoon een commercieel succes geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft heel lichtjes wel iets weg van "Cadzilla"quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kan ik me best behoorlijk in vinden inderdaad, ik vind het lang niet allemaal oogstrelend mooi, maar er zit in ieder geval een smaak in de styling verwerkt (al mag je van mij iedereen doodschieten die in een MiTo rijdt
Ik vind het ook ECHT jammer dat GM Australie in 2005 de Effijy niet heeft doorgezet, dat ding had gewoon een commercieel succes geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Godver, ik ben verliefdquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kan ik me best behoorlijk in vinden inderdaad, ik vind het lang niet allemaal oogstrelend mooi, maar er zit in ieder geval een smaak in de styling verwerkt (al mag je van mij iedereen doodschieten die in een MiTo rijdt
Ik vind het ook ECHT jammer dat GM Australie in 2005 de Effijy niet heeft doorgezet, dat ding had gewoon een commercieel succes geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:50 schreef pindaplukker het volgende:
Veel Amerikaanse autos worden hier genoemd joh
Ik ga voor russisch![]()
Volga V12
[ afbeelding ]
Oh..... mijnheer de tekenaar is er ook weerquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:47 schreef Googolplexian het volgende:
Op die Corvette na zijn het net plaatjes van dezelfde auto.
Veel meer dan een lineaal, een 2H potlood en slechts één koplampenfabrikant hadden die Amerikanen niet, geloof ik.
Waarom zitten er ventilatiesleuven in de kofferklepquote:
Full flow ventilation. Niet echt een succes geworden geloof ik.quote:Op zondag 10 april 2011 08:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom zitten er ventilatiesleuven in de kofferklep
Anders gaat het zo stinken met een lijk in de kofferbak.quote:Op zondag 10 april 2011 08:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom zitten er ventilatiesleuven in de kofferklep
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |