Dat geloof ik niet. Het was niet het schip dat het beeld brak, maar die monstergolf.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:23 schreef chroestjov het volgende:
[..]
In de aflevering zegt MiB dat het schip verantwoordelijk is voor de schade aan het beeld, ik vind het een flauwe verklaring want het schip zou in stukken moeten liggen ipv het beeld.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En je hoort ook nog eens krakend hout nadat het scherm op zwart gaat. Maar daarna zie je de Black Rock in goede staat in de jungle en bij het beeld zie je ook nergens brokstukken liggen, terwijl die toch gewoon in de buurt zouden moeten liggen.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:41 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Het was niet het schip dat het beeld brak, maar die monstergolf.
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoop het wel. Want nu is wel duidelijk waarom het kapot is gegaan, maar wie het gebouwd heeft en waarom?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:49 schreef DrowningMan het volgende:
Ik denk eigenlijk dat er nog wel meer info komt over dat beeld in de komende ep's. Als het hierbij blijft hebben de schrijvers zich er wel heel gemakkelijk vanaf gemaakt
Een oude(re) beschaving gok ik, als godenverering. Ten tijde van het oude Egypte? (dit ook ivm de hiëroglyfen die overal op het eiland te vinden zijn)quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:03 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Ik hoop het wel. Want nu is wel duidelijk waarom het kapot is gegaan, maar wie het gebouwd heeft en waarom?
Dat duidt er meer op dat het al sinds heel lange tijd bestaat.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een oude(re) beschaving gok ik, als godenverering. Ten tijde van het oude Egypte? (dit ook ivm de hiëroglyfen die overal op het eiland te vinden zijn)
Locke is/was nummer 6quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:41 schreef kalinhos het volgende:
Er zijn tot nu toe 5 candidates bekend, right?
Jack
Sun/Jin
Hurley
Sawyer
Sayid
Ik denk eigenlijk dat Lapidus nr 6 is. Hij zei dattie eigenlijk Oceanic 815 had moeten vliegen maar dat dat op hjet laatste moment neit door ging omdattie ziek was of whatsoever. Later zei Ben ook tegen hem "So the island got you after all"
Lapidus is te belangrijk voor een figurantenrol, dus ik denk dat hij 1 vd 6 candidates is.
Dat standbeeld had ook wel wat weg van Lucario.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een oude(re) beschaving gok ik, als godenverering. Ten tijde van het oude Egypte? (dit ook ivm de hiëroglyfen die overal op het eiland te vinden zijn)
130 jaar was idd ook minder dan ik verwacht had. Ben vroeg of hij nog wel wist wat verjaardagen waren, Julliet zei dat Richard er altijd al is geweest, hijzelf zei dat hij langer op het eiland is geweest dan iemand zich zou kunnen voorstellen en de titel (Ab Aeterno) impliceerde ook dat Richard echt oeroud is.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:16 schreef DeParo het volgende:
Ik had gehoopt dat hij ouder was, ik had eigenlijk verwacht dat hij uit Egypte ofzo kwam, lang geleden maar goed als we naar het beeld kijken kan iemand anders dat nog komen.
Door een monstergolf zou het idd makkelijk kunnen, alleen het probleem is dat als het door een monstergolf gebeurt een heel groot deel van het eiland verder inlands ook volledig verwoest zou moeten zijn, en daar staan de bomen gewoon nog.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:41 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Het was niet het schip dat het beeld brak, maar die monstergolf.
[..]
[ afbeelding ]
Zou kunnen, en aangezien de Egyptenaren de oudste moderne samenleving zijn zou het best kunnen dat zij dit eiland, en de gevangenschap, geregeld hebben.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat duidt er meer op dat het al sinds heel lange tijd bestaat.
Sterker nog, ik denk dat het zogenaamde kwaad een bepaalde energievorm is, die al sinds het begin der tijden heeft bestaan. Op dit eiland, wat duidelijk werd tijdens de vorige aflevering, is dit kwaad op een of andere manier, waarschijnlijk door de Egyptenaren, gevangen gezet en wordt het bewaakt door een man. Het is niet de duivel maar meer een demon ofzo.
Jacob doet eigenlijk helemaal niets, de mensen die in zijn naam het eiland beschermen en het kwaad tegenhouden die doen bepaalde dingen, volgens mij is het zowel kritiek op religie als een uitleg ervan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:26 schreef Miriampje het volgende:
Ik denk dat MiB wel "het kwaad" is maar denk dat Jacob daarmee niet "het goede" is. Hij doet te veel dingen waarvan ik denk dat dit niet altijd even goed is.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:19 schreef Montagui het volgende:
Ik vroeg me af....![]()
Toen Richard mee ging op de Black Rock naar de Nieuwe Wereld was hij dus op weg naar Amerika. Was het niet zo dat over het algemeen aangenomen werd dat het 'Lost' eiland (ivm coordinaten of zo) in de Stille (of Grote) oceaan gesitueerd werd? M.i. kom je op de reis van de Canarische eilanden naar Amerika never nooit niet in de Stille oceaan....![]()
Maar ja, misschien dat het eiland in Richard's tijd wel in de Atlantische oceaan lag...
nee ik denk niet dat dit een kritiek is, maar gewoon een fictief modern testament ofzo.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jacob doet eigenlijk helemaal niets, de mensen die in zijn naam het eiland beschermen en het kwaad tegenhouden die doen bepaalde dingen, volgens mij is het zowel kritiek op religie als een uitleg ervan.
Niet percee, in S5 zocht Eloise uit waar de volgende poort naar het eiland mogelijk zou zijn met de pendulum, de locatie van het eiland is dus niet een exacte locatie.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:19 schreef Montagui het volgende:
Ik vroeg me af....![]()
Toen Richard mee ging op de Black Rock naar de Nieuwe Wereld was hij dus op weg naar Amerika. Was het niet zo dat over het algemeen aangenomen werd dat het 'Lost' eiland (ivm coordinaten of zo) in de Stille (of Grote) oceaan gesitueerd werd? M.i. kom je op de reis van de Canarische eilanden naar Amerika never nooit niet in de Stille oceaan....![]()
Maar ja, misschien dat het eiland in Richard's tijd wel in de Atlantische oceaan lag...
4 - Lockequote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:41 schreef kalinhos het volgende:
Er zijn tot nu toe 5 candidates bekend, right?
Jack
Sun/Jin
Hurley
Sawyer
Sayid
Ik denk eigenlijk dat Lapidus nr 6 is. Hij zei dattie eigenlijk Oceanic 815 had moeten vliegen maar dat dat op hjet laatste moment neit door ging omdattie ziek was of whatsoever. Later zei Ben ook tegen hem "So the island got you after all"
Lapidus is te belangrijk voor een figurantenrol, dus ik denk dat hij 1 vd 6 candidates is.
Denk het ook. Vond dat eigenlijk wel vrij duidelijk naar voren komen in de 'richard' aflevering. Vooral ook door de gestuntelde verklaring van MIB bij de 2e dood van Isabella.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:26 schreef Miriampje het volgende:
Ik denk dat MiB wel "het kwaad" is maar denk dat Jacob daarmee niet "het goede" is. Hij doet te veel dingen waarvan ik denk dat dit niet altijd even goed is.
MiB is de duivelquote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:24 schreef StatusQuo het volgende:
vette aflevering!!!
maar nog steeds is niet echt 100% wie nu de duivel is en wie de engel.. misschien is jacob wel de duivel
Het komt over als 'niet goed' omdat hij er niet tussen wil springen, ook al doen mensen op het eiland slechte dingen. Hij wil ze zelf de keus laten maken. Vergelijk Jacob met MIB en zijn constante verleidingen ala de duivel (hij biedt iedereen datgene wat ze het liefst willen) en je ziet het verschil.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:26 schreef Miriampje het volgende:
Ja, ga van tevoren een aflevering even lekker bestempelen als filler.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:10 schreef CySt het volgende:
Hopelijk wordt het weer een goede aflevering, maar gezien de centric ben ik bang dat het tegen gaat vallen. Filler anyone?
Wait, wut, why?quote:Op zondag 28 maart 2010 00:33 schreef Montagui het volgende:
...en de naam Kwon is niet doorgestreept in de grot, dus dan zou dat Sun moeten zijn.
Ik denk dat de uitleg van de fles uit de laatste aflevering (en gezien de reactie van MiB daarop) wel correct is en dat Jacob dus goed is en MiB het slechte. Ik verwacht niet dat ze daar nog op terug gaan komen met een twist.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:24 schreef StatusQuo het volgende:
vette aflevering!!!
maar nog steeds is niet echt 100% wie nu de duivel is en wie de engel.. misschien is jacob wel de duivel
Zo zijn er nog wel 8238 vergelijkingen te trekkenquote:Op zondag 28 maart 2010 11:15 schreef Marble het volgende:
Dat gedoe met de candidates is best wel een lamme ripoff van Buffy met de potential slayers he.
Hij zegt "ben ik bang", fanboyquote:Op zondag 28 maart 2010 11:11 schreef Bragi het volgende:
[..]
Ja, ga van tevoren een aflevering even lekker bestempelen als filler.![]()
[..]
Dat klinkt idd wel plausibelquote:Op zondag 28 maart 2010 11:45 schreef Rossdale het volgende:
Nooit bij stilgestaan, maar dat Jin de Kwon-candidate is zou wel verklaren waarom hij de ontploffing op de boot overleefde natuurlijk
Locke is dood, zijn naam staat doorgestreept.quote:
De meeste kunst is een lamme ripoff van de bijbel :-Pquote:Op zondag 28 maart 2010 11:51 schreef Symer het volgende:
Dat gedoe met het goede vs de duivel is best wel een lamme ripoff van de bijbel.
In dat geval zou dit de ontknoping zijn;quote:Op zondag 28 maart 2010 11:51 schreef Symer het volgende:
Dat gedoe met het goede vs de duivel is best wel een lamme ripoff van de bijbel.
quote:When the Son of Man comes in His glory, and all the angels with Him, then He will sit on the throne of His glory. All the nations will be gathered before Him, and He will separate people one from another as a shepherd separates the sheep from the goats, and He will put the sheep at his right hand and the goats at the left. Then the king will say to those at His right hand, “Come, you that are blessed by my Father, inherit the kingdom prepared for you from the foundation of the world; for I was hungry and you gave me food, I was thirsty and you gave me something to drink, I was a stranger and you welcomed me, I was naked and you gave me clothing, I was sick and you took care of me, I was in prison and you visited me.” ... “Truly I tell you, just as you did it to one of the least of these who are members of my family, you did it to me.”
Then He will say to those at His left hand, “You that are accursed, depart from me into the eternal fire prepared for the devil and his angels; for I was hungry and you gave me no food, I was thirsty and you gave me nothing to drink, I was a stranger and you did not welcome me, naked and you did not give me clothing, sick and in prison and you did not visit me.” ... “Truly I tell you, just as you did not do it to one of the least of these, you did not do it to me.” And these will go away into eternal punishment, but the righteous into eternal life. (Matthew 25:31-36, 40-43, 45-46 NRSV)
Soms bevestigen de makers (ik weiger namen als Darlton te gebruiken) dingen die nog onduideijk zijn, door te bevestigen dat we sommige dingen gewoon mogen aannemen als correct.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:19 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Ik denk dat de uitleg van de fles uit de laatste aflevering (en gezien de reactie van MiB daarop) wel correct is en dat Jacob dus goed is en MiB het slechte. Ik verwacht niet dat ze daar nog op terug gaan komen met een twist.
Alle boeken die in Lost aan bod zijn gekomen lezen. Kun je wel even mee voort.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:04 schreef Mip1988 het volgende:
heeft iemand al nagedacht wat we moeten als Lost afgelopen is?
En natuurlijk alle platen van Geronimo Jackson luisterenquote:Op zondag 28 maart 2010 14:07 schreef Marble het volgende:
[..]
Alle boeken die in Lost aan bod zijn gekomen lezen. Kun je wel even mee voort.
http://www.amazon.com/Original-Television-Soundtrack-Michael-Giacchino/dp/B000EHSVDM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1269790683&sr=8-1quote:Op zondag 28 maart 2010 16:09 schreef Jaytonism het volgende:
Ik hoop ook echt dat er een OST uitkomt van Michael Giacchino.
Artzt, Frogurt, Libby, Ana Lucia en zoquote:Op zondag 28 maart 2010 18:55 schreef Miriampje het volgende:
de hoofdrolspelers van seizoen 1 en 2??
quote:Op zondag 28 maart 2010 12:01 schreef Marble het volgende:
En Hurley is Jezus H. Christus
[ afbeelding ]
Oh ja.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:45 schreef Rossdale het volgende:
Nooit bij stilgestaan, maar dat Jin de Kwon-candidate is zou wel verklaren waarom hij de ontploffing op de boot overleefde natuurlijk
Niet mee eens eigenlijk, het blijft natuurlijk een mysterieuze serie en dat moet het ook tot het einde toe blijven. Ik verwacht in de laatste aflevering daarom ook geen overload aan antwoorden. Je merkt dit seizoen sowieso een beetje dat die antwoorden vrij gestaag komen.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:01 schreef StatusQuo het volgende:
ik vraag me af in welke aflevering nou de antwoord komt op de meest essentiele vraag/vragen.
je zou verwachten de laatste aflevering, dat wil dan dus zeggen dat de komende afleveringen niet veel meerwaarde krijgt..
wel knap of frustrerend te noemen dat ze nog steeds na zoveel seizoenen de essentie tot het laatste weten uit te rekken.. en ben ook bang dat aan het einde je zult merken dat heel veel episodes er gewoon niet toe deden
Why? Dharma vond het eiland op eigen kracht en heeft door de vreemde aard ervan besloten er wat experimenten op te starten. Zo'n vreemde verklaring vind ik dat eigenlijk niet...quote:Op zondag 28 maart 2010 22:40 schreef MikeyMo het volgende:
Toch denk ik dat we, wanneer we terug gaan kijken, toch nog best wat loopholes gaan tegenkomen...
Nu het hele eiland een "stop de duivel" idee heeft, dan slaat dat hele Dharma gebeuren van de eerste paar seizoenen ook niet zoveel meer op...
Zo zou je het kunnen noemen. Het is echter al wel vanaf seizoen 3/4 duidelijk dat bijvoorbeeld het Smoke monster en Dharma geen verband met elkaar hielden en dat de mensen uit Dharma ville sowieso niet de oorspronkelijke bewoners van het eiland waren. Plus dat ook candidate Ben er uit is gerold (en hij het Smoke monster overigens wel kan oproepen, daar zou ik nog wel eens een verklaring voor willen zien).quote:Op zondag 28 maart 2010 22:47 schreef MikeyMo het volgende:
Ja, maar nu he allemaal aankomt op candidates is het hele dharma gedoe filler geweest
Zonder Dharma geen hatch en zonder hatch waren de candidates nooit op het eiland gekomen.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:47 schreef MikeyMo het volgende:
Ja, maar nu he allemaal aankomt op candidates is het hele dharma gedoe filler geweest
Ik denk dat ik het leuker had gevonden indien de jaren '70 en Dharma/Widmore/whatever de essentie waren en die hele Jacob en MIB niet in de serie hadden gezeten.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:08 schreef Symer het volgende:
Waren de jaren '70 verder cruciaal voor deze laatste verhaallijn? Nee, idd niet. Maar als je de serie stript tot louter de scčnes die cruciaal zijn voor het uiteindelijke verhaal hou je een draak van een serie over van slechts 13 afleveringen.
Lindelof heeft al eens verteld dat hij en Abrams die backgammon-scčne in de pilot hadden geschreven omdat ze er later op wilden terugkomen. Dat het mysterie van het eiland verklaard zou worden door een donkere en een lichte kracht.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het leuker had gevonden indien de jaren '70 en Dharma/Widmore/whatever de essentie waren en die hele Jacob en MIB niet in de serie hadden gezeten.
Misschien ga ik het toffer vinden als ik de details weet, maar voorlopig vind ik het de twist te veel, zoals de engelen (eigenlijk de hele religieuze insteek) bij Battlestar Galactica.
Jacob had ook geen hatch nodig om dat schip van Richard te laten stranden op het eiland. Dharma of geen Dharma, dat vliegtuig was sowieso wel op het eiland terecht gekomenquote:Op zondag 28 maart 2010 23:08 schreef Symer het volgende:
[..]
Zonder Dharma geen hatch en zonder hatch waren de candidates nooit op het eiland gekomen.
En als ze de herkomst van die hatch nooit verklaard hadden had er een groot deel van het verhaal gemist.
Waren de jaren '70 verder cruciaal voor deze laatste verhaallijn? Nee, idd niet. Maar als je de serie stript tot louter de scčnes die cruciaal zijn voor het uiteindelijke verhaal hou je een draak van een serie over van slechts 13 afleveringen.
omdat je telkens een klein beetje meer krijgt te weten, maar tegelijk voor elk antwoord weer 3 nieuwe vragen kreegquote:Op zondag 28 maart 2010 23:35 schreef Ereinion het volgende:
Ik snap nooit hoe die filler-klagers het eerste seizoen door zijn gekomen. Daar had je hele afleveringen die geweid werden aan Jack die achter de geest van zijn vader aanrenden, of aan het uitgraven van mensen uit de ingestorte grotten. Ik vind het probleem eerder dat Lost de laatste seizoenen teveel plotgericht is.
Als Jacob iets anders had gebruikt, dan had dat uitgelegd moeten worden. Dat moest namelijk sowieso op een concrete, verklaarbare wijze gebeurd zijn omdat de seizoen 1 en 2-kijkers én ABC bovennatuurlijke verklaringen toen nog niet pikten.quote:Op maandag 29 maart 2010 07:00 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Jacob had ook geen hatch nodig om dat schip van Richard te laten stranden op het eiland. Dharma of geen Dharma, dat vliegtuig was sowieso wel op het eiland terecht gekomen
Wellicht wel, maar zo zullen er veel meer dingen in geschreven zijn waar later niet op terug gekomen isquote:Op zondag 28 maart 2010 23:56 schreef Bragi het volgende:
[..]
Lindelof heeft al eens verteld dat hij en Abrams die backgammon-scčne in de pilot hadden geschreven omdat ze er later op wilden terugkomen. Dat het mysterie van het eiland verklaard zou worden door een donkere en een lichte kracht.
Dat is ook het jammerlijke aan het VS systeem bij die series. Je moet interesse wekken in een paar afleveringen in de hoop dat je je seizoen mag afmaken en de rest van het seizoen hengelen naar een tweede seizoen. Je kan het gewoon niet maken om te beginnen met een uitgewerkt plan voor 5/6/7 seizoenen om dan na 4 afleveringen vast te stellen dan je ermee moet ophouden.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:13 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wellicht wel, maar zo zullen er veel meer dingen in geschreven zijn waar later niet op terug gekomen isBeetje afhankelijk van hoe de serie na de pilot opgepakt wordt door het publiek. (Niet alleen LOST) En als je op een gegeven moment vast zit in het verhaal na een half seizoen denk je "Oh ja, in de pilot hebben we die en die scene zitten. Dat gaan we uitbouwen naar een nieuwe verhaallijn!" en dan later zeggen de fans "WOW die schrijvers wisten in de derde aflevering al dat er in het 4e seizoen ..... etc" terwijl dat totaal niet zo hoeft te zijn
![]()
Ik had het eigenlijk ook niet over jou (sowieso niet echt over FOK!kers)quote:
Idd, Damon zei vorige week in een interview dat ze niet verbaasd zouden zijn geweest als ze 3 jaar geleden het script van de serie-finale hadden gekregen van tijdreizende versies van henzelf.quote:Op maandag 29 maart 2010 12:03 schreef Bragi het volgende:
Dat ze ooit een donkere en een lichte kracht wilden introduceren, geloof ik wel.
En minder mysterieus maar toch: ze zeiden dat ze ook al vroeg plannen hadden om een tweede groep Losties te introduceren (de 'tailies' uit het achterste deel van vlucht 815) en om de hatch te introduceren en zo. En ik geloof ook dat ze het eindplaatje op een gegeven moment (tijdens seizoen 3 of zo) al voor zich zagen.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat het niveau van de gemiddelde Amerikaanse kijker hier wordt onderschat en het niveau van de gemiddelde Nederlandse kijker ietwat wordt overschatquote:Op maandag 29 maart 2010 11:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is ook het jammerlijke aan het VS systeem bij die series. Je moet interesse wekken in een paar afleveringen in de hoop dat je je seizoen mag afmaken en de rest van het seizoen hengelen naar een tweede seizoen. Je kan het gewoon niet maken om te beginnen met een uitgewerkt plan voor 5/6/7 seizoenen om dan na 4 afleveringen vast te stellen dan je ermee moet ophouden.
Van die verhalen van hysterische fanboys dat Lindelof en Cuse bij wijze van spreken in de peutertuin al wisten dat ze later nog eilanden gingen verplaatsen, gingen tijdreizen en eeuwenoude Egyptische pseudo-goden gingen introduceren, geloof ik weinig. Helemaal niets eigenlijk. Volgens mij wisten ze bijvoorbeeld bij de pilot zelfs nog niet eens waar die ijsbeer vandaan kwam en was 't gewoon nog de bedoeling dat die op magische wijze uit de comic van Walt kwam, tot er later een andere verklaring toch interessanter leek en ze maar een zoo op een ander eiland hebben uitgevonden.
Programma's als American Idol en Dancing With The Stars scoren in Amerika ook een stuk hoger dan Lost, hoorquote:Op maandag 29 maart 2010 12:41 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd denk ik dat het niveau van de gemiddelde Amerikaanse kijker hier wordt onderschat en het niveau van de gemiddelde Nederlandse kijker ietwat wordt overschat
Ik zou Lost absoluut geen spectaculaire snelle serie willen noemen en toch liggen de relatieve kijkcijfers van Lost veel hoger in de VS dan in NL, want hoeveel mensen zijn er nou in NL gestopt met het kijken van Lost omdat er geen antwoorden werden gegeven? (80/90%?)
In Nederland kijken we liever naar programma's zoals "Ik hou van Holland" en ergere meuk en worden dat soort programma's "primetime" uitgezonden terwijl series zoals Lost op een nietszeggend tijdstip op een tweedehands zender worden uitgezonden... in de VS wordt het primetime op een behoorlijke zender uitgezonden.
Ik zou het niet belangrijk vinden als je 't niet zou zien aan het eindresultaat, dus ik hoop maar dat er niet nog een paar zwaar geīmproviseerde "Black Rock vliegt tegen standbeeld"-achtige oplossingen zitten aankomen. Of niet té veel dingen niet worden beantwoord omdat het niet zo belangrijk is (lees: omdat we 't nergens meer op geloofwaardige wijze kregen tussen geplakt).quote:Op maandag 29 maart 2010 12:52 schreef Ereinion het volgende:
De hele discussie over hoeveel ze nou van tevoren wisten interesseert me eigenlijk nauwelijks. Ik hoop dat op het eind het verhaal gewoon aardig in elkaar past, en dat op de belangrijke vragen een antwoord wordt gegeven. Of ze het dan uiteindelijk allemaal van tevoren bedacht hadden, of dat ze al schrijvende gewoon maar wat antwoorden hebben verzonnen maakt me eigenlijk niets uit.
Nou ja, kun je een serie die je de afgelopen paar jaar (waarschijnlijk) goed vermaakt heeft eigenlijk afrekenen op een tegenvallend einde?quote:Op maandag 29 maart 2010 15:44 schreef DenWauwelaar het volgende:
Zonder vet einde in de laatste 2/3 ep's wordt de serie stukken minder.
Als Emerson een slecht acteur zou zijn, zouden ze een andere rol zoeken voor leider van de anderen.quote:Op maandag 29 maart 2010 12:03 schreef Bragi het volgende:
Dat ze ooit een donkere en een lichte kracht wilden introduceren, geloof ik wel.
En minder mysterieus maar toch: ze zeiden dat ze ook al vroeg plannen hadden om een tweede groep Losties te introduceren (de 'tailies' uit het achterste deel van vlucht 815) en om de hatch te introduceren en zo. En ik geloof ook dat ze het eindplaatje op een gegeven moment (tijdens seizoen 3 of zo) al voor zich zagen.
Maar ze zullen vaak genoeg dingen hebben gedaan die ze zelf nooit voorspeld hadden. Zoals de nu grote rol van Ben, terwijl normaal de bedoeling was dat dat personage maar een paar afleveringen zou meedoen. Of de rol van Mr. Eko die uiteindelijk minder lang zou duren dan ze gehoopt hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |