quote:Op dinsdag 23 maart 2010 01:53 schreef Mensa--Allochtoon het volgende:
Wat klopt er allemaal niet aan dit land?
Terwijl je in de VS al voor 150.000 euro een mooie alleenstaande villa met zwemband kunt kopen, kan je in dit ellendige land voor 400000 euro nog geen privacy kopen en zit je de rest van je leven te werken om een van die suffe Hollandse rijtjeshuizen af te betalen. Geen privacy, geen zwembad, geen sfeer, doch gewoon glorified Hollandse stront. Wil je in je tuin zitten? Dat kan, maar dan zitten dus tussen de 8 en 10 buren in je achtertuin te staren. En we weten allemaal hoe gek Nederlanders zijn op stiekem staren. Voortuin? Nee. In plaats daarvan hebben we de voorstoep. Close but no cigar.
En laat de auto liever thuis staan, er is altijd file. Vind je het gek als je 70 moet rijden op de snelweg, dan weer 50, dan weer 90, dan weer 70? Neem ook even een tweede hypotheek als je lekker door het land wilt cruisen, want de benzine is een luxe. Nee, de auto is TE AMERIKAANS voor de Hollanders. Een echte Hollander hoort de fiets te nemen naar de stad om daar als een aardappelmannetje gebak en koffie te vreten op een terras en dan als een willoze aardappelmannetje terug te fietsen.
Naar een andere stad voor de afwisseling? Vergeet het maar, want hoewel Paramaribo niet op Port of Spain lijkt en Las Vegas totaal anders is dan Miami, lijken alle Hollandse steden op elkaar. Je wordt schijtmisselijk van diezelfde klotewinkels overal. Waar is de fantasie? Waar is die unieke sfeer of unieke winkeltjes? Wat is er nou in godsnaam uniek aan een stad als Almere? Wat moet dat in fuck's name voorstellen?
Dan hebben we nog die klotementaliteit van Hollandse collega's waar je als allochtoon mee opgescheept zit. Een soort mix van luiheid die ze je willen opdringen, jaloezie op je betere kwalificaties en superioriteitsgevoelens die steeds moeilijker te rechtvaardigen zijn. Je moet je te kapot werken zodat een of andere Janneke die overspannen is geraakt of RSI heeft, weer 6 maanden thuis kan zitten op haar luie reet
TV aanzetten? Sla al die Hollandse zenders gelijk over als je leven je lief is. Er zijn maar drie soorten programmas op de Nederlandse tv: 1. Zeikprogrammas als Pauw en Witteman 2. immorele programmas als de Gouden Kooi 3. sex programmas (alles na 22:30). Of men is aan het discussiėren, of men is zich aan het verlagen naar een nieuw dieptepunt qua moraal, of een paar Hollandse sletjes smeken je om in hun bek klaar te komen en hun nummer te bellen. Kies maar uit.
Zit je lekker in je huis naar het EK voetbal te kijken; belt de buurman de politie want de TV staat te luid aan.
Denk je een dag vrij te nemen en in de stad te gaan wandelen. Word je aangesproken door mensen die je vragen waarom je niet op het werk zit, want ze zien je als een low life allochtoon die van de bijstand leeft en hun belastings geld op zit te maken, want je hebt donker haar en donkere ogen.
Heb je kinderen die alleen buiten spelen ? Heb je soms ruzie met je partner ? Pas dan op, want dan belt mevrouw de jeugdzorg. Die komen je kinderen dan binnen no-time ophalen.
Elke dag komt er wel ongewild een acceptgiro kaart binnen. Als het nou voor vuilophaal is, gedwongen verbouwing van een flatgebouw, portieklicht, allemaal van je koophuis. Noem maar op. Je kan potverdomme niet in de rust leven.
DE Nederlander:
*Relatief simpele zielen. De gemiddelde Nederlander denkt niet diep na over het leven, filosofeert niet. Nederland heeft geen Confufius, Plato, Decartes, Cicero, Ferdosi, Hume of Comte. Nederland heeft Gordon, de Toppers, Carlo en Irene.
*Lui. Ook al blijven ze zo erop hameren dat bepaalde allochtonen zo lui zijn, ik kan na veel internationale omzwervingen vaststellen dat Nederlanders werkelijk een van de luiste volkeren ter wereld zijn (afgezien van Zuid Europeanen want die zijn echt te erg).
*Laf. In WOII duurde het een kwartier voordat het land zich overgaf. In Afghanistan hebben Hollanders zowat het meest uber-veilige safe haven uitgekozen om te settlen. Doet me denken aan die serie 'daar komen de schutters'.
*Incompetent. Kijk maar naar het spoornetwerk. Zelfs armere landen lukt het om een spoornetwerk draaiende te houden in sneeuw, ijzel, storm, wind. In NL valt alles stil bij een paar herfstbladeren. Get a life man. Ga anders eens op cursus op Duitsland, daar hebben ze nog veel meer bomen dan die tweeėnhalve eikenboom bij jullie. http://www.telegraaf.nl/b(...)_NS_te_helpen__.html
*Op vakantie ? Een Nederlander gaat op een camping in Frankrijk, MET Nederlanders.
M.a.w., Nederland is een drolland en als je hier trots op bent heb je psychische hulp nodig.
Gewoon de feiten onder ogen zien. Nederland is een strontland.
En ik denk dat alle allochtonen dit vinden, maar niet iedereen is zo eerlijk als ondergetekende.
PS: Voordat jullie gaan zeiken dat ik maar moet emigreren; Dat heb ik natuurlijk al lang gedaan.
Iedereen kan bij de mensa aangesloten raken. Het is juist een afgang als je uberhaupt lid wilt worden van zo'n organisatie.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:27 schreef Blackf1re het volgende:
Mensa
Een vieze troll die opschept dat ie bij MENSA zit dus![]()
![]()
Ach ja ik heb ook wel eens gegeten bij de mensa, goedkoop eten voor studenten en wie maar meer wil.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:27 schreef Blackf1re het volgende:
Mensa
Een vieze troll die opschept dat ie bij MENSA zit dus![]()
![]()
Dan moet je deel 1 ook even lezen eigenlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:35 schreef Chowi het volgende:
This is relevant to my interests.
Verkapte tvp. Eerst even eten, dan de OP lezen.
Ik ben het met hem eens. L-R is maar een systeem om het volk te verdelen en erover te heersen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:38 schreef Mendeljev het volgende:
TS is overigens nog best mild. Hij kotst over de Nederlandse mentaliteit maar scheert ook consequent iedereen over één kam. Geen links, rechts, Wilders of Balkenende. Nee, het is allemaal even kut!
Dit is een voorbeeld van de waanideeėn die je krijgt als je dag in dag uit thuis op de bank zelfmedelijden zit te hebben.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:52 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik ben het met hem eens. L-R is maar een systeem om het volk te verdelen en erover te heersen.
De eerste keer is altijd het beste dus koester het moment.quote:
Ik wil seks bet u bedrijven.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:00 schreef mirved het volgende:
[..]
De eerste keer is altijd het beste dus koester het moment.
Pics?quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:04 schreef Mensa--Allochtoon het volgende:
[..]
Ik wil seks bet u bedrijven.
Najaquote:Op donderdag 25 maart 2010 18:56 schreef jaronsch het volgende:
[..]
Dit is een voorbeeld van de waanideeėn die je krijgt als je dag in dag uit thuis op de bank zelfmedelijden zit te hebben.
In Amerika is iedereen allochtoon op de 1% Indianen na..quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:51 schreef mirved het volgende:
Deels eens met sommige punten. Het niveau is ook laag. Waar meneer A. llochtoon faalt is dat hij vergelijkingen gaat maken met de VS. Daar is het niveau nog een stuk lager, daar zou hij zich als allochtoon beter niet kunnen vertonen op sommige plaatsen want dan zou hij simpelweg opgejaagd worden. Zo zijn er nog wel meer punten die niet kloppen. Had toch een intelligentere post verwacht van een MENSA lid.
wat?quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:35 schreef Dawwa het volgende:
[..]
In Amerika is iedereen allochtoon op de 1% Indianen na..
Alsof een (bijv.) Marokkaan waarvan beide ouders in Nederland zijn geboren ooit als Autochtoon zal worden gezien.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wat?
Hebben alle amerikanen buiten die ene procent een of twee ouders die niet in de VS is geboren?
Alsof hun definitie van allochtoon zo belachelijk is als in het Nederlands woordenboek.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wat?
Hebben alle amerikanen buiten die ene procent een of twee ouders die niet in de VS is geboren?
Nederlanders weten niet wat het verschil is tussen Ras, Nationaliteit, Geboorteplek en kleur.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:55 schreef bellabeauti het volgende:
Is het waar dat een inwoner in Amerika zich eerst Amerikaans voelt en vervolgens pas zijn/haar "echte" achtergrond?
quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:10 schreef Mensa--Allochtoon het volgende:
[..]
Nederlanders weten niet wat het verschil is tussen Ras, Nationaliteit, Geboorteplek en kleur.
Zodra je getint bent, ben je volgens de Nederlander een allochtoon.
Zelfs een Neger wordt voor een Amerikaan aangezien in de VS.
Retard.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:12 schreef Blackf1re het volgende:
iedereen in de VS is allochtoon behalve de indianen
Ik troll je maarquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:19 schreef Mensa--Allochtoon het volgende:
[..]
Retard.
Kijk is naar de definitie van Allochtoon in het Nederlandsch woordenboek ? Zelfs volgens die regel zijn ze dan geen allochtoon als de Amerikaan zelf, inclusief hun ouders in de VS zijn geboren.
Maar jij woont tegenwoordig in de V.S.? Je moet natuurlijk niet vergeten dat je als toerist/tijdelijke inwoner op een andere manier benaderd wordt dan de vaste inwoners. Daarom lijkt het in het buitenland altijd zo vriendelijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:55 schreef bellabeauti het volgende:
Is het waar dat een inwoner in Amerika zich eerst Amerikaans voelt en vervolgens pas zijn/haar "echte" achtergrond?
Maar goed, ik vind de sfeer in de VS overal het algemeen erg goed in tegenstelling tot NL waar iedereen brompiet lijkt te zijn. Nederlanders zijn echt koude mensenIn andere landen zijn ze zoveel warmer en gastvriendelijker...
Ik ben nooit in Amerika geweest, maar het lijkt mij dat dit vaak wel klopt (dat men zich eerst Amerikaan voelt)... maar zo kijkt men vaak niet naar andere Amerikanen. Zo werden de meeste Amerikanen met Japanse achtergrond in de 2e wereld oorlog opgesloten in interneringskampen. Zo werden moslims op straat aangevallen na 9/11.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:55 schreef bellabeauti het volgende:
Maar goed, ik vind de sfeer in de VS overal het algemeen erg goed in tegenstelling tot NL waar iedereen brompiet lijkt te zijn. Nederlanders zijn echt koude mensenIn andere landen zijn ze zoveel warmer en gastvriendelijker...
Alsof dat alleen in NL gebeurtquote:Op donderdag 25 maart 2010 18:28 schreef Torrio het volgende:
Tvp.
Zonet een (laten we het houden op) een getinte vent bijna vermoord, stond opeens op de binnentrap. Hij was helaas te snel weg toen hij me zag, vuile teringlijer. Ze moeten wegblijven uit andermans huis. En dan woon je nog in een goed gedeelte van Den Haag.
Dus de criminaliteit in vooral de grote steden, het totaal geen respect hebben voor elkaar, daarom is Nederland ook een strontland.
Nee, want dan zou je het hebben over Holland (Noord en Zuid Holland, eventueel aangevuld met Utrecht).quote:Op vrijdag 26 maart 2010 05:23 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Kan het woord Nederland in de OP niet vervangen worden door Randstad?
Nope, als 1 van of beide je ouders buiten NL zijn geboren ben je Allochtoon.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:49 schreef Dawwa het volgende:
[..]
Alsof een (bijv.) Marokkaan waarvan beide ouders in Nederland zijn geboren ooit als Autochtoon zal worden gezien.
Allochtoon = Uitheems ras
Autochtoon = Inheems ras
quote:Op zondag 28 maart 2010 03:01 schreef opastokvis het volgende:
Wat een gezeik, het lijken wel Hollanders
Bamzaaiert | 27-03-10 | 20:57
geenstijl.nl
Wauw! Ik heb fans! Echter, ik ben de ware mensa allcohtoon en ik poep op Nederland.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:26 schreef Mensa--Allochtoon het volgende:
[..]
Alsof hun definitie van allochtoon zo belachelijk is als in het Nederlands woordenboek.
Jij hebt niks te willen, Dat is wat er niet doordringt in die kaaskop van je. Je bent een nopbody in het grote spel dat geo-politics heet. Je bent een verwende luie westerling die na de befaamde credit cruch zal thuiskomen van een koude kermis. Een kermis waar je betrekkelijk weinig hebt aan die kutdiploma 'Sociaal pedagogische dienstverlening'quote:Op zondag 28 maart 2010 04:24 schreef DrDentz het volgende:
Als alle allochtonen nou gewoon weggaan, dan hoeven de wegen ook niet verbreed te worden en hebben we ruim baan.
Mijn moeder is gestorven aan borstkanker. Erop poepen heeft geen zin vuile kaas. Ik beperk me tot de essentie van je cultuur.quote:
-gewoon normaal discussieren zonder al dat gevloek svp-quote:Op zondag 28 maart 2010 04:28 schreef opastokvis het volgende:
ijverige jongen, vertel jij eens in welk land dit niet zo is en dan mag jij nederland hebben ja?
Nederland is juist totaal niet tolerant. Weet je wat Nederand erg goed tolereert? Seksuele afwijkingen! Een flikker zal hier op veel steun kunnen rekenen, maar de rest... ho maar. Ik haat moslims, maar de haat m.b.t. zoiets simpels als een doekje laat mij wel zien hoe het gesteld is m.b.t die denkbeeldige tolerantie.quote:Op zondag 28 maart 2010 00:11 schreef StarmanFR het volgende:
Hoewel ik de openingspost van de topicstarter een beetje overdreven is en al het gescheld op Nederland echt niet nodig is heb ik zelf ook een beetje dubbel gevoel bij Nederland.
In Nederland zijn veel sociale voorzieningen wel goed geregeld, heeft het een goede economie en staat NL bekend om zijn tolerantie. Aan de andere kant is ons land juist wat betuttelend voor sommige dingen, en zijn de huizenprijzen te duur, de prijzen voor het kopen van een auto te duur, en.. daarnaast mis ik ook een beetje de natuur en de rust soms. Ik vind een grote stad in de buurt wel leuk en handig, maar ik hoef zeker niet per sé in de Randstad te wonen.
NL is opzich geen slecht land, maar er zijn wel talloze landen die gewoon veel mooier zijn en waarbij je voor veel minder geld een groot huis kan kopen. Dat klopt gewoon.
de grootste pooier ooit worden?quote:Op zondag 28 maart 2010 04:29 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Ik hoef NL niet eens te hebben. Wat moet ik met 15 miljoen simpele zilen en 7,5 miljoen hoeren?
-gewoon normaal discussieren zonder al dat gevloek svp-quote:Op zondag 28 maart 2010 04:35 schreef opastokvis het volgende:
[..]
de grootste pooier ooit worden?
man waar is je zakenknobbel?
en nu nog leren rekenen
Homo's zijn dus "Seksuele afwijkingen" volgens jou?quote:Op zondag 28 maart 2010 04:33 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Nederland is juist totaal niet tolerant. Weet je wat Nederand erg goed tolereert? Seksuele afwijkingen! Een flikker zal hier op veel steun kunnen rekenen, maar de rest... ho maar. Ik haat moslims, maar de haat m.b.t. zoiets simpels als een doekje laat mij wel zien hoe het gesteld is m.b.t die denkbeeldige tolerantie.
like duhquote:Op zondag 28 maart 2010 04:43 schreef Niek. het volgende:
[..]
Homo's zijn dus "Seksuele afwijkingen" volgens jou?
Gozert, ga lekker de pik van JP Balkenende zuigen joh. Tot poeps!quote:Op zondag 28 maart 2010 04:45 schreef Niek. het volgende:
[..]
Waarom klink je zo ongelofelijk stereotype homo in deze post?
het is human nature.quote:Op zondag 28 maart 2010 04:47 schreef opastokvis het volgende:
beetje hypocriet
eerst flink van profiteren en vervolgens zeggen dat het hoeren zijn en dat ze een lesje ethiek nodig hebben.
-gewoon normaal discussieren zonder al dat gevloek svp-quote:Op zondag 28 maart 2010 04:50 schreef Niek. het volgende:
Ik vind Nederland helemaal geen stontland, ben meer dan een jaar geleden wel geemigreerd naar Engeland maar zo veel is er niet mis met Nederland.
Mensen zijn direct wat me wel bevalt, er zijn helaas wel erg veel tokkies en soortgelijke mensen. Daarnaast hebben enorm veel plaatsen/steden totaal geen uitstraling wat wel jammer is.
Ook is het zonde dat zo veel plaatsen totaal geen historie hebben.
Nederlanders vinden zichzelf ook erg belangrijk, er word vaak gedaan alsof de hele wereld ons in de gaten houd maar bijna geen enkel land geeft veel om ons omdat we internationaal gezien opvallend weinig voorstellen.
Daarnaast kan ik me ergeren aan de manier waarop het hele land op bepaalde dingen duikt, recentelijk is Milly een goed voorbeeld, ik krijg dat via nieuwssites enigszins mee maar snap het totaal niet, ja er is iemand vermoord maar dat gebeurt wel vaker... De aandacht ervoor lijkt zo enorm over de top.
Hetzelfde was "scencouver" geen idee wie dat had bedacht, maar buitenlandse media geven echt geen ene zak om het schaatsen (op die paar andere landen na die ook een paar toppers hebben). Het word gepresenteerd alsof de hele wereld het schaaten en "onze sven" op de voet zal volgen maar dat is dus echt niet zo.
edit: klinkt zo wel erg negatief allemaal, maarja dat krijg je als je alleen de negatieve dingen uitlicht.
Op zich is het ook wel goed ja maar het komt soms heel erg kneuterig over, maarja inderdaad wel beter dan een burgeroorlog of grote natuurramp in het nieuws hebben.quote:Op zondag 28 maart 2010 04:55 schreef DrDentz het volgende:
Dat het volk zich drukt maakt om Sven Kramer en Milly nogwat is wel een goed teken. Oftewel we hoeven ons niet druk te maken om aardbevingen, hongersnoden of andere vervelende dingetjes die zich op andere plekken wel voltrekken.
Maar waarom ben je hier dan nog en waarom ben je hier gekomen of niet al veel langer geleden vertrokken?quote:Op zondag 28 maart 2010 04:55 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Weet je, daar hou ik wel van. Het is een van de weinige dingen waar ik niet op schijt in dit kankerland van jullie...SOMMIGE Hollandes hebben zelfreflectie en dat waardeer ik SOMS. Ja, de meeste mensen denken dat NL de hoofdstad van Praag is en het doet me goed als sommige Nederlanders dat onderkennen.
Als TS nou ook maar een beetje voor rede vatbaar was geweest, waren de reacties milder.quote:Op zondag 28 maart 2010 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig toch dat als je aan dingen stoort in Nederland men hier niet veel verder komt dan, nou, dan ga je toch weg...
heb je de op überhaupt gelezen?quote:Op zondag 28 maart 2010 12:11 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Als TS nou ook maar een beetje voor rede vatbaar was geweest, waren de reacties milder.
Maar het enige wat hij uitkraamt is dat de huizenprijzen te hoog zijn, Nederlanders stinken en alle vrouwen hoeren zijn. Dan krijg je ook reacties van het zelfde niveau.
heb jij de reacties van ts überhaupt gelezen?quote:
Tja wat moet je anders zeggen? Was ik maar in de VS geboren?quote:Op zondag 28 maart 2010 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig toch dat als je aan dingen stoort in Nederland men hier niet veel verder komt dan, nou, dan ga je toch weg...
waar haal je vandaan dat ts gebanned is?quote:Op zondag 28 maart 2010 12:39 schreef Flashwin het volgende:
[..]
heb jij de reacties van ts überhaupt gelezen?
in ieder geval, TS is geband, is ook weer leuk geweest.
quote:Op zondag 28 maart 2010 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waar haal je vandaan dat ts gebanned is?
Mensa-Allochtoon's argumenten waren al neergehaald in deel 1.quote:Op zondag 28 maart 2010 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Verbaasde mij ook al. Toen ik die hele post las was ik eigenlijk met een heleboel dingen eens, en volgens mij wel meer mensen, maar ze willen niet toegeven dat er iets fout is met het land waarin ze zijn geboren en in leven, ofzo. Ik ben ook gewoon puur Nederlander, maar er is genoeg mis met Nederland.quote:Op zondag 28 maart 2010 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Grondprijs, niet de opstal.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Waarom huizen in Nederland zo duur zijn:
\
Je hebt het over bezienswaardigehden als 'Marken' of heet dat andere, Zaanse Schans?quote:Op zondag 28 maart 2010 15:54 schreef Kontiki het volgende:
Ik woon niet meer in Nederland, maar ben niet uit onvrede vertrokken. Begrijp veel punten uit TS openingspost wel, maar het slaat nergens op om de huizenprijzen van een of andere voorstad of dorp in de VS te vergelijken met Amsterdam Centrum.
Ik begrijp zelf die fascinatie voor de VS niet zo. Mooi land, maar je hoeft niet bij Mensa te zitten om in te zien dat er daar ook veel mis is. Als iedereen die goedkope huizenprijzen daar zou kunnen betalen, zou er geen kredietcrisis zijn. En Amerikanen zouden niet naar Europa op vakantie komen als ze niet gefascineerd zouden zijn door onze mooie eeuwenoude sfeervolle steden.
Hij heeft het over Europa in zn geheel.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:04 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Je hebt het over bezienswaardigehden als 'Marken' of heet dat andere, Zaanse Schans?
quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga een heel stuk mee met het verhaal van Mensa--Allochtoon
Ook wel fijn na een storm in NL (of hevige sneeuwval). Electra en gas leidingen lopen lekker ondergronds. Kost wel wat belastingcenten maar bij windkracht 9 valt het boeltje niet om en zit je niet dagen zonder stroom of gas.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Schade na storm in NL:
[ afbeelding ]
Schade na storm in VS:
[ afbeelding ]
Al die huizen in de VS zijn inderdaad van gipsplaten gemaakt. Ik herinnerde me zo'n Amerikaans programma op tv waar ze binnen een paar dagen een huis slopen en vervolgens weer een nieuwe bouwen.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Schade na storm in NL:
[ afbeelding ]
Schade na storm in VS:
[ afbeelding ]
hehequote:
Door dat geklaag kom je nu wel over als een typische Nederlander waar jij zoveel commentaar op hebt.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:42 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Verbaasde mij ook al. Toen ik die hele post las was ik eigenlijk met een heleboel dingen eens, en volgens mij wel meer mensen, maar ze willen niet toegeven dat er iets fout is met het land waarin ze zijn geboren en in leven, ofzo. Ik ben ook gewoon puur Nederlander, maar er is genoeg mis met Nederland.
Huizen zijn nou eenmaal peperduur, het zijn ook gewoon baggere rijtjeshuizen en alhoewel de wegen qua kwaliteit subliem zijn hier, stikt het ook van de files. Mensen die 2 uur op een terras gaan zitten, geen woord zeggen en alleen maar andere mensen zitten te bekijken zijn trouwens ook te triest voor woorden. Nederlanders zijn ook een klagend volk, heel erg klagend. Als iets 505 ipv 500 euro kost dan kan dat al absoluut niet en is dat een schande, en geld lijkt nog wel het enige waar iedere Nederlander om geeft.
Terrasjes zijn eigenlijk een van de dingen die ik het meeste mis nu ik niet meer in Nederland woon. Er gaat niets boven een terrasje aan een eeuwenoude gracht. Die intieme sfeer krijg je niet in die nieuwbouwsteden in bijvoorbeeld de VS.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:56 schreef Redcoon het volgende:
Trouwens, wat is er in hemelsnaam mis met een terrasje pakken? Zonnetje, biertje erbij, heerlijk.
Was in Las Vegas kortgeleden en daar valt de terrascultuur idd erg tegen. Ze hebben er geen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:10 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Terrasjes zijn eigenlijk een van de dingen die ik het meeste mis nu ik niet meer in Nederland woon. Er gaat niets boven een terrasje aan een eeuwenoude gracht. Die intieme sfeer krijg je niet in die nieuwbouwsteden in bijvoorbeeld de VS.
Strandtentjes zijn in Nederland ook heel goed te doen, die mis ik ook wel - al zijn ze er maar een paar maanden per jaar.
Heel dit topic is gebaseerd op die vorm van uit verband trekken. Huizen lijken/zijn hier in NL duurder dan in de US, terwijl als je niet volkomen achterlijk bent minimaal twee redenen zou kunnen bedenken waarom dat eigenlijk is. Maar dat wordt voor de kwaliteit van dit topic (!) gemakshalve maar even totaal genegeerd.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:46 schreef Guynio het volgende:
Die post van Mutsaers__78 ownt gewoon TS in 2 afbeeldingen. Srsly, ik ben niet compleet tevreden over Nederland, maar welk land is er nou wel perfect? Als je ergens als toerist komt is het allemaal mooi, en gaaf, maar ga er eens wonen en je bent de lul. Dat wij in Turkije voor, wat lijkt niks, een dik huis kunnen kopen, komt omdat we uit Nederland komen. Geen inflatie en stuff. De huizen in Amerika LIJKEN goedkoop voor ons, maar je verdient daar VERHOUDINGSGEWIJS net zoveel. Een villa met Amerikaans inkomen blijft gewoon peperduur, het lijkt alleen niet zo.
Maar genoeg over de huizenprijzen, we waren Nederland aan het afzeiken *cue braveheart smiley*
Stijgende belastingen zijn inderdaad een uniek verschijnsel, dat alleen voorkomt in Nederland.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:59 schreef Schenkstroop het volgende:
Het leukste is dat de Nederlandse overheid haar gierigheid ook naar de eigen bevolking uitdraagt. Via belasting. Meer belasting! Want.. oorlog.. en OVchip.. En KM kastjes... En neo-kolonialisme in Afrika.. Muhahahaha.. bevolking betaalt wel joh. Kijk maar ze betalen graag veel voor wenig. Kijk ze maar eens "nuchter" zijn HAHAHA! Ze verdedigen ons beleid ook nog MUHAHAHAHA! Kijk ze spugen op mekaar ipv ons! HAHAHAHHAHA!
wie spuugt er nu op zichzelf?quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:59 schreef Schenkstroop het volgende:
Maar 10 - 15 % wordt vrijegegeven om bebouwd te worden in NL. Wilde je "te weinig grond / teveel mensen" als criterium aandragen?
Nederlanders zijn gewoon gierig klaar.
Het leukste is dat de Nederlandse overheid haar gierigheid ook naar de eigen bevolking uitdraagt. Via belasting. Meer belasting! Want.. oorlog.. en OVchip.. En KM kastjes... En neo-kolonialisme in Afrika.. Muhahahaha.. bevolking betaalt wel joh. Kijk maar ze betalen graag veel voor wenig. Kijk ze maar eens "nuchter" zijn HAHAHA! Ze verdedigen ons beleid ook nog MUHAHAHAHA! Kijk ze spugen op mekaar ipv ons! HAHAHAHHAHA!
Ga me dan toch afvragen of jij een Nederlander bent of nietquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:59 schreef Schenkstroop het volgende:
Maar 10 - 15 % wordt vrijegegeven om bebouwd te worden in NL. Wilde je "te weinig grond / teveel mensen" als criterium aandragen?
Ik zie juist enkel blond en blauwogigen van 30-35 buiten als ik een dagje vrij heb van studie.quote:Denk je een dag vrij te nemen en in de stad te gaan wandelen. Word je aangesproken door mensen die je vragen waarom je niet op het werk zit, want ze zien je als een low life allochtoon die van de bijstand leeft en hun belastings geld op zit te maken, want je hebt donker haar en donkere ogen.
quote:Op maandag 13 december 2010 22:24 schreef Da.boy het volgende:
Als de Nederlandse regering al die belasting bullshit zou verlagen en goed om zou gaan met belastinggeld zou Nederland een chill land zijn maarja, als..
Jawel dat is wel goed alleen vieze parasieten beweren van niet.quote:Op maandag 13 december 2010 22:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]. Als men de besteding van belastinggeld aan zaken die niet per se nodig zijn wil verlagen (zoals cultuur) is het ook niet goed
.
Onze overheid zou best de armen wat meer kunnen toestoppen én de rijken zo veel mogelijk ontzien, Als zij hun eigen uitgaven aan onzin als een JSF eens zouden beperken. En omdat dat niet gebeurt vraag ik me af of zij werkelijk zo achterlijk zijn, of dat het allemaal opzet is.quote:Op maandag 13 december 2010 22:24 schreef Da.boy het volgende:
Als de Nederlandse regering al die belasting bullshit zou verlagen en goed om zou gaan met belastinggeld zou Nederland een chill land zijn maarja, als..
Vriend ik ben 16 htf zou ik nu kunnen emigreren?quote:Op maandag 13 december 2010 22:43 schreef Nuchterheid het volgende:
Mensen die continu zeiken over wat er mis is in Nederland maar hier toch wel blijven wonen!
Ik begrijp dat wanneer je 18 bent en voor de wet volwassen je je spullen pakt om te vertrekken? Of verzin je dan weer een ander smoesje om te kunnen profiteren?quote:Op maandag 13 december 2010 22:47 schreef Da.boy het volgende:
[..]
Vriend ik ben 16 htf zou ik nu kunnen emigreren?
Zoals dat echt arme mensen zijn en geen vieze tokkies die niet willen werken heb ik daar geen problemen mee maar, de praktijk laat ons zien dat dat niet zo is.quote:Op maandag 13 december 2010 22:42 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Onze overheid zou best de armen wat meer kunnen toestoppen én de rijken zo veel mogelijk ontzien, Als zij hun eigen uitgaven aan onzin als een JSF eens zouden beperken. En omdat dat net gebeurt vraag ik me af of zij werkelijk zo achterlijk zijn, of dat het allemaal opzet is.
Als ik klaar ben met studie wel ja. Wtf heb je ik Nederland te zoeken?quote:Op maandag 13 december 2010 22:49 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ik begrijp dat wanneer je 18 bent en voor de wet volwassen je je spullen pakt om te vertrekken? Of verzin je dan weer een ander smoesje om te kunnen profiteren?
Dat is natuurlijk je goed recht. De praktijk pakt echter nog wel eens anders uit.quote:Op maandag 13 december 2010 22:54 schreef Da.boy het volgende:
[..]
Als ik klaar ben met studie wel ja. Wtf heb je ik Nederland te zoeken?
Verklaar je nader.quote:Op maandag 13 december 2010 22:58 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je goed recht. De praktijk pakt echter nog wel eens anders uit.
Ik moet nog maar zien of je daadwerkelijk vertrekt. Veel van de zuurpruimen waar 't hier over gaat vinden het uiteindelijk toch wel lekker om te kunnen profiteren van alle rijkdom die we hier hebben.quote:
Want je betaalt in alle rijke landen zo fucked up veel belastingen dat ook nog eens verspilt word zoals in Nederland volgens jou?quote:Op maandag 13 december 2010 23:12 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ik moet nog maar zien of je daadwerkelijk vertrekt. Veel van de zuurpruimen waar 't hier over gaat vinden het uiteindelijk toch wel lekker om te kunnen profiteren van alle rijkdom die we hier hebben.
Maar de ham vraag is natuurlijk; heb je nu al geneukt?quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:59 schreef Schenkstroop het volgende:
quote:"het komt erop neer dat nederland echt een drolland is"
Wat mij juist opvalt is dat Nederland zo'n verwend klaagland aan het worden is. Als er niks te klagen is dan wordt er altijd wel iets gevonden. Ik betrap mezelf er ook op.
Er worden dingen genoemd die dan ook nergens op slaan. zoals:
- Nederlandse steden noemen en dat vergelijken met twee steden in een land met de grootte van Europa. Nederland is maar een klein land vergeleken met Suriname en de VS..
- Files staan in ieder land en is het gevolg van luxe en de grote vrijheid om overal in het land een baan te kunnen kiezen ipv dichtbij huis. Maar denk ook aan leaseauto's en kilometervergoedingen die ook bijdragen aan files, maar stiekem wel gewild zijn.
- Klagen over dat de vertragingen in de winter, maar ondertussen wel eisen dat er ieder kwartier een trein naar iedere uithoek van het land gaat en dat er om de 5 kilometer een station wordt gebouwd.
- En dan ook klagen over hoge prijzen zoals brandstof. Wat denk je dat er gebeurd als de benzineprijs 50% goedkoper wordt? Of als de aanschaf van een auto goedkoper wordt? Lekker tegenstrijdig en naief met het klagen over files hoor.
Wel eens met andere zaken hoor, zoals de mentiliteit en huizenprijzen. Al valt er ook te twisten over het laatste vanwege de vergelijking met de VS. Daarnaast kent Nederland zeker ook positieve punten, waar je niet zo gauw stil bij staat. Met een beetje nadenken en logisch redeneren kom je al een heel eind.
Zullen Denen, Engelsen, Belgen etc. niet dezelfde mening toebedeeld zijn over hun eigen natuur? Immers, als je jarenlang tegen een berg aankijkt in je eigen dorp, dan is het toch mooi om zo'n vlak land als Nederland te zien?quote:Op maandag 28 februari 2011 21:36 schreef ZuidGrens het volgende:
De natuur hierZuid-Limburg is leuk, maar verder is die eeuwige vlakte niet om aan te zien. Ik vraag me ook altijd af wat buitenlanders hiervan vinden..ik betwijfel ook of er landen zijn die een minder mooie natuur hebben dan wij hier. Zelfs Engeland, Belgiė en Denemarken zijn mooier dan ons land.
Maar niet iedereen heeft interesse in de bijstand. Ik denk dat grotendeels daarvan geinteresseerd zijn is de vele sociale zekerheden. Ik denk echt niet dat ze hier komen wonen omdat Nederland zo'n mooie landschap heeft, en een leuk terrasjes-klimaat heeft en dergelijke.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:43 schreef pinine het volgende:
als het zo slecht was in Nederland woonden hier niet zoveel buitenlanders en stonden de asielzoekers niet in de rij en velen van hen vinden het hier wel goed en Nederland heeft wel degelijk mooie natuur maar veel mensen zien het niet of interesseren zich er niet voor
Nee schenkiequote:Op woensdag 2 maart 2011 22:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Er bestaan hele mooie buurten waar huizen apart staan en waar alles ruimer opgesteld staat. Heb ze welleens gezien en dat is alsof je even buiten Nederland bent. Dat is echt een schril contrast met de grauwe troosteloze eenheidsworst voor jan modaal en daaronder. Deze rijke buurten zitten opvallend genoeg ook nog op de meest rare afgelegen plekken in steden met een rarenaam. Slsof het een beetje verborgen moest blijven.
Ik zag bijv een keer brede dubbele stoepen en mooi afgewerkte betonnen trapptjes die een beetje schuin opliepen. Hele mooie witte huizen die amerikaans aandeden. Deze grote huizen leken wel op mekaar maar de ene woning stond een beetje schuin, de ander weer wat hoger maar recht voor je neus. En een andere woning weer ietjes schuin maar de andere kant op. Ook merkte je dat er andere bomen en struiken werden gebruikt. En zeker in de zomer toen alles inclusief de straten erg verwarmd was kreeg ik daar een appart gevoel bij. En heerlijk rustig was het ook.
Dus het kįn wel het is alleen erg exclusief.
Conclusie: Nederlanders zijn de meest gierige mofos die er bestaan op de Joden en Chinezen na.
Dat komt omdat buitenlanders hier enkel komen voor de hoeren en wiet EN omdat ze denken dat in heel Europa stoeptegels van goud zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:43 schreef pinine het volgende:
als het zo slecht was in Nederland woonden hier niet zoveel buitenlanders en stonden de asielzoekers niet in de rij en velen van hen vinden het hier wel goed en Nederland heeft wel degelijk mooie natuur maar veel mensen zien het niet of interesseren zich er niet voor
Dan ben ik benieuwd naar welk land je wilt emigreren. Ik denk dat je zojuist het merendeel van de wereldbevolking hebt omschreven.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:14 schreef Skynilla het volgende:
Waarbij het hoogtepunt van het jaar vakantie is. Alsof zoveel belasting betalen niet genoeg is, ook nog zoveel rekeningen betalen. Als je thuiskomt van het werk, kan je gelijk aan tafel, om daarna het nieuws te volgen en een of ander entertainmentprogramma. Daarna naar bed, en de volgende dag weer hetzelfde. Jaar in, jaar uit. Sommigen accepteren het en zien het gewoon als 'zo is het leven'. Maar mij bevalt dat totaal niet. Daarom emigreer ik dus
Tuurlijk heeft Engeland ook haar mooie stukjes, maar in combinatie met het grijze/grauwe daar zijn de heuvels bijv. ook niet echt wonderschoon (vind ik).quote:Op zaterdag 5 maart 2011 07:09 schreef Kontiki het volgende:
Ik denk dat buitenlanders meer genieten van de oude steden in Nederland. Qua natuur is NL maar matig.
Ik las hierboven dat een paar mensen Engeland saai vinden qua landschap. Ik heb echter veel spectaculaire stranden gezien daar. Cornwall bijvoorbeeld is erg mooi.
De steden zijn vaak grijs en grauw, maar qua natuur is er veel moois te zien:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:16 schreef ZuidGrens het volgende:
Tuurlijk heeft Engeland ook haar mooie stukjes, maar in combinatie met het grijze/grauwe daar zijn de heuvels bijv. ook niet echt wonderschoon (vind ik).
Engeland heeft gewoon erg veel van NL weg..dat kan je niet ontkennen (ben er zelf ook wel eens geweest namelijk)
Zoek eens een land op, waar je niet je hypotheek hoeft af te betalen ? Als je het gevonden hebt, laat je het mij dan even weten ?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:14 schreef Skynilla het volgende:
Het idee dat ik moet gaan studeren, om dan dag in dag uit te werken, om mijn hypotheek af te betalen.
Daarmee bedoelde ik de meeste huizen in Nederland zijn zo duur dat je pas rond je 50e/60e kan zeggen dat het van jou is. En dan heb ik het gewoon over een rijtjeshuis of iets gemiddeld.quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zoek eens een land op, waar je niet je hypotheek hoeft af te betalen ? Als je het gevonden hebt, laat je het mij dan even weten ?
Ja und, waar je ook kijkt ter wereld, een hypotheek gaat al gauw over 25 tot 30 jaar. Dus zit je waar ook ter wereld pas rond de door jou genoemde leeftijd met een afgeloste hypotheek.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:25 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Daarmee bedoelde ik de meeste huizen in Nederland zijn zo duur dat je pas rond je 50e/60e kan zeggen dat het van jou is. En dan heb ik het gewoon over een rijtjeshuis of iets gemiddeld.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:22 schreef Im.Kant. het volgende:
Zeuren over een land als Nederland is onredelijk en verwend, maar vooral erg zielig en verraderlijk. Mensen die in Libiė, Somaliė, of Duitsland wonen hebben een reden om over hun land of de geschiedenis daarvan te zeuren. Wij niet.
Dit topic is een reden om op middelbare scholen het volkslied en het hijsen van de vlag verplicht te stellen.
dat komt omdat je een hypotheek afsluit van 30 jaar..quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:25 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Daarmee bedoelde ik de meeste huizen in Nederland zijn zo duur dat je pas rond je 50e/60e kan zeggen dat het van jou is. En dan heb ik het gewoon over een rijtjeshuis of iets gemiddeld.
Bij mn neef in den Haag is ook al 3 x ingebroken en alles meegenomen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:28 schreef Torrio het volgende:
Tvp.
Zonet een (laten we het houden op) een getinte vent bijna vermoord, stond opeens op de binnentrap. Hij was helaas te snel weg toen hij me zag, vuile teringlijer. Ze moeten wegblijven uit andermans huis. En dan woon je nog in een goed gedeelte van Den Haag.
Dus de criminaliteit in vooral de grote steden, het totaal geen respect hebben voor elkaar, daarom is Nederland ook een strontland.
Dan moet je lekker een hutje van klei gaan bouwen in Tanzania. Kost je nauwelijks wat!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:14 schreef Skynilla het volgende:
Lekker klaagtopic is dit ook. Maar ben het wel grotendeels ermee eens.
Vind NL niks. Het weer vind ik niks, grotendeels van het jaar is het koud, grijs en grauw. Ook ligt dat aan mijn denkbeeld. Het idee dat ik moet gaan studeren, om dan dag in dag uit te werken, om mijn hypotheek af te betalen. Waarbij het hoogtepunt van het jaar vakantie is. Alsof zoveel belasting betalen niet genoeg is, ook nog zoveel rekeningen betalen. Als je thuiskomt van het werk, kan je gelijk aan tafel, om daarna het nieuws te volgen en een of ander entertainmentprogramma. Daarna naar bed, en de volgende dag weer hetzelfde. Jaar in, jaar uit. Sommigen accepteren het en zien het gewoon als 'zo is het leven'. Maar mij bevalt dat totaal niet. Daarom emigreer ik dus
Het is trouwens heel erg samengevat wat hier boven staat. Heb veel meer punten die mij niet echt aanstaan.
Nederland heeft ook veel mooie rustige dorpjes waar het nog steeds 1965 is. En zo heeft Engeland ook veel grauwe industriesteden waar miljoenen 'chavs' wonen en de criminaliteit hoog is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:03 schreef BzP het volgende:
Engeland heeft VEEL meer landschap en mooie landschappen dan NL.
Daar moet je eens in de kleine dorpen komen, een rieten dak bvb is daar heel normaal....
Wegloop-mentaliteitquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:32 schreef Scorpie het volgende:
"Als het je niet bevalt, dan ga je toch weg?" Komt dan bij mij op.
Dat het een prima land is wil niet zeggen dat bepaalde zaken niet aan de kaak gesteld mogen worden. De tendens is, zodra iets je niet bevalt, dat er gelijk geroepen word dat je moet emigrerenquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:35 schreef Silenus het volgende:
Of de zeik-mentaliteit terwijl we echt in een prima land wonen waar de welvaart hoger is dan in 95% van de rest van de wereld.
Dat roep ik dan weer niet, je mag van mij best klagen. Maar er wordt hier wel veel gezeurd, terwijl veel dingen hier in dit land gewoon goed geregeld zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:58 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat het een prima land is wil niet zeggen dat bepaalde zaken niet aan de kaak gesteld mogen worden. De tendens is, zodra iets je niet bevalt, dat er gelijk geroepen word dat je moet emigreren
quote:EDIT:
Aan de andere kant, die wegloop-mentaliteit zit er bij jou natuurlijk wel in
Heb je het nou echt over een rieten dak?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:03 schreef BzP het volgende:
Engeland heeft VEEL meer landschap en mooie landschappen dan NL.
Daar moet je eens in de kleine dorpen komen, een rieten dak bvb is daar heel normaal....
Precies. En nederland vergelijken met landen die 10x de oppervlakte hebben, nogal logisch dat er wat meer variantie enzo te zien is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:23 schreef -0- het volgende:
[..]
Heb je het nou echt over een rieten dak?
Kom eens uit de randstad kern en rijd naar andere landsdelen of gewoon het groene hart in. Rieten daken genoeg...
En mooie plaatjes laten zien van elk land kom je er ook niet mee, van de Veluwe of de wadden kun je ook prachtige natuurplaatjes vinden als je de juiste plekken opzoekt.
ik woon in Limburg, en mn vader woont alweer 16 jaar in de UK.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:23 schreef -0- het volgende:
[..]
Heb je het nou echt over een rieten dak?
Kom eens uit de randstad kern en rijd naar andere landsdelen of gewoon het groene hart in. Rieten daken genoeg...
En mooie plaatjes laten zien van elk land kom je er ook niet mee, van de Veluwe of de wadden kun je ook prachtige natuurplaatjes vinden als je de juiste plekken opzoekt.
Newsflash: niet iedereen op den aardbol doet aan fietsen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:06 schreef Silenus het volgende:
Ok, je hebt daar wat bergjes. Kan je lekker tegenop fietsen met je boodschappen.Terwijl het regent.
Psies... En al helemaal niet in de UK.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:09 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Newsflash: niet iedereen op den aardbol doet aan fietsen.
En mijn opa is Neil Armstrong en op de maan wonen is heel gezelligquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:48 schreef BzP het volgende:
[..]
ik woon in Limburg, en mn vader woont alweer 16 jaar in de UK.
ik weet waar ik het over heb..
Is dat dan zo onwerkelijk wat ik hier zeg?quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:49 schreef VGAverzekering het volgende:
[..]
En mijn opa is Neil Armstrong en op de maan wonen is heel gezellig
Blijkbaar dus niet.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:48 schreef BzP het volgende:
[..]
ik woon in Limburg, en mn vader woont alweer 16 jaar in de UK.
ik weet waar ik het over heb..
blijkbaar?quote:
Vuurwerkquote:Op zaterdag 2 april 2011 15:00 schreef OneMillionDollars het volgende:
Terechte klacht, daarom verhuis ik straks naar Amerika, het enige voordeel hier is dat ik snel naar Belgiė op en neer kan voor m'n vuurwerk.
Dat maak je in de VS zelf, dus dat boeit ook niet.quote:Op zaterdag 2 april 2011 15:00 schreef OneMillionDollars het volgende:
Terechte klacht, daarom verhuis ik straks naar Amerika, het enige voordeel hier is dat ik snel naar Belgiė op en neer kan voor m'n vuurwerk.
Dat maak ik nu ook al zelfquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:43 schreef TJV het volgende:
[..]
Dat maak je in de VS zelf, dus dat boeit ook niet.
Heel wat buitenlanden zijn een stuk bureacratischer....quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:19 schreef ScarFace- het volgende:
Nederland is best oké maar veel te bureaucratisch ingesteld.
Dus wel weggaan omdat Nederland kut is, maar wel lekker je handje blijven ophouden?quote:Op zondag 5 juni 2011 06:23 schreef Lindstrųm. het volgende:
Helemaal waar.
Ook geėmigreerd. Blijf natuurlijk wel alle subsidies ontvangen plus alle voordelen van een Nederlands paspoort.
Zolang er geld is om F16's rond te laten vliegen in Libiė en 30 miljard te geven aan joodse bankiers dan boeit het mij niet eens of mensen de soos uitbuiten, sterker nog je bent gek als je dat niet doetquote:Op zondag 5 juni 2011 09:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus wel weggaan omdat Nederland kut is, maar wel lekker je handje blijven ophouden?
Ja alles is fout en wat is goed? En hoe bereik je dan die ideale droomstaat als ik vragen mag? Ik erger me ook eraan dat ik niet over straat kan zonder lastig gevallen te worden, aangegaapt te worden, of wat dan ook. Betekent niet meteen dat heel Nederland een kloteland is. Alhoewel voorbeelden die Ts aanhaalt soms akelig bekend overkomen....quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:38 schreef Mendeljev het volgende:
TS is overigens nog best mild. Hij kotst over de Nederlandse mentaliteit maar scheert ook consequent iedereen over één kam. Geen links, rechts, Wilders of Balkenende. Nee, het is allemaal even kut!
Wat ben jij een domme kneus zegquote:Op zondag 5 juni 2011 11:32 schreef Disposable het volgende:
[..]
Zolang er geld is om F16's rond te laten vliegen in Libiė en 30 miljard te geven aan joodse bankiers dan boeit het mij niet eens of mensen de soos uitbuiten, sterker nog je bent gek als je dat niet doet
Vrouwen die zich als hoeren kleden over straat en dan liegen dat ze het niet leuk vinden aangekeken te wordenquote:Op zondag 5 juni 2011 11:45 schreef Foktokkie het volgende:
[..]
Ja alles is fout en wat is goed? En hoe bereik je dan die ideale droomstaat als ik vragen mag? Ik erger me ook eraan dat ik niet over straat kan zonder lastig gevallen te worden, aangegaapt te worden, of wat dan ook. Betekent niet meteen dat heel Nederland een kloteland is. Alhoewel voorbeelden die Ts aanhaalt soms akelig bekend overkomen....
Lol, ik straks precies hetzelfde als jijquote:Op zondag 5 juni 2011 06:23 schreef Lindstrųm. het volgende:
Helemaal waar.
Ook geėmigreerd. Blijf natuurlijk wel alle subsidies ontvangen plus alle voordelen van een Nederlands paspoort.
Teh fuckquote:Op zondag 5 juni 2011 12:04 schreef Droomert het volgende:
Tevens is iedereen die de overdrijf cultuur van Amerika geweldig vindt meestal zelf helemaal niks, dan moet je wel een beetje overdrijven om nog wat van je leven te maken. Zoals de meeste Amerikanen.
ja ik kan er ook heel woedend om worden, een onbekende in je huisquote:Op donderdag 25 maart 2010 18:28 schreef Torrio het volgende:
Tvp.
De linkse knuffelaars hebben hier ongetwijfeld een andere mening over.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:53 schreef Stekelbees het volgende:
ik word gewoon helemaal ziek dat NL aan elkaar hangt van kleine onbenullige regeltjes. Dat gemierenneuk ben ik echt zo zat. Vooral het linksche knuffelgehalte is veels te hoog.
Kan toch? Genoeg autisten hierquote:Op woensdag 25 juni 2014 11:39 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Mensaleden op FOK! zoeken
Sterker nog, iets meer dan de helft is zwakbegaafd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Niet elke autist is een hoogfunctionele autist
Zie FOK!quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Sterker nog, iets meer dan de helft is zwakbegaafd.
Wat een postquote:
Terechte klachtquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:41 schreef AjaxS het volgende:
[..]
Wat een postOnderbuikgevoelens van de gemiddelde allochtoon, alle irritaties zitten erin.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:41 schreef AjaxS het volgende:
[..]
Wat een postOnderbuikgevoelens van de gemiddelde allochtoon, alle irritaties zitten erin.
Dit inderdaad. Ik woon sinds 2009 niet meer in Nederland maar ben nog steeds jaloers als ik NL vrienden op Facebook zie die een weekendje weg doen naar Krakau of Londen, weekje Spanje etc.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:05 schreef RobBor het volgende:
Nederland is een prima land als uitvalsbasis. Wil je natuur zien dat zit je binnen enkel uurtjes in duitsland, belgie, frankrijk, engeland etc.
quote:[...]As a now non-resident visitor to the Netherlands, I can confirm what an absolute pain in the behind it is to travel there without a Dutch bank account. The cause of this: the Maestro/Cirrus system. Widely used in the Netherlands, this is a debit version of MasterCard. But the two are not backwards compatible, meaning Mastercard or Visa holders will struggle paying at most locations in the Netherlands.
[...]
There is a common misunderstanding in the Netherlands that Visa or Mastercard apply only to credit cards, and not debit cards. This is simply not true: from experience I know that ie. the UK and Australia widely use Visa/Mastercard as their debit card system.
This means that international visitors with a Visa/Mastercard DEBIT card miss out on most of Dutch payments. Dutch residents don’t seem to understand this and respond in general with “Yeah, we don’t like credit cards in the Netherlands.” This is because Dutch credit cards use Visa/Mastercard (remember, debit cards there are Maestro/Cirrus only).
On top of that, Paypal is not widely accepted there either – they have some local system called iDeal which ironically is not safe or insured: my mother ordered an iPhone, the Dutch shop went bankrupt and did not deliver. She lost all her money whilst she would have been refunded by Paypal or Visa/Mastercard had she used these payment methods.
This is coming from a Dutch person: Netherlands, you are years and years behind the rest of the world. Get your act together and start accepting Visa/Mastercard.
Gewoon iDeal inderdaad die creditcard motten we niet.quote:Op woensdag 21 september 2016 01:27 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik woon sinds 2009 niet meer in Nederland maar ben nog steeds jaloers als ik NL vrienden op Facebook zie die een weekendje weg doen naar Krakau of Londen, weekje Spanje etc.
Ik woon nu in Australie en daar is elke trip naar het buitenland een enorme onderneming. En ook reizen in het binnenland is erg duur.
Waar ik me in NL nog steeds aan stoor is het achterlijke betalingsverkeer dat zich beperkt tot Cirrus/Maestro en iDeal. Daar merk je als Nederlander niet veel van, maar toeristen hebben er een hele kluif aan. Treinkaartjes met een Visa of Mastercard betalen is bijna onmogelijk buiten Amsterdam.
Onderstaande klaagzang recentlijk elders geplaatst, sorry ik heb geen tijd om het te vertalen:
[..]
Ik hoop dat je een grapje maakt, anders onderstreep je precies wat ik bedoel.quote:Op woensdag 21 september 2016 01:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Gewoon iDeal inderdaad die creditcard motten we niet.
Eerste jaar gratis en ¤25 cadeau dat kan niet goed zijn.quote:Op woensdag 21 september 2016 01:42 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een grapje maakt, anders onderstreep je precies wat ik bedoel.
quote:Op woensdag 21 september 2016 02:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Eerste jaar gratis en ¤25 cadeau dat kan niet goed zijn.
https://www.yourmastercar(...)ssic/aanvragen/#hero
Ik kom overigens niet verder met die link.
Zit zeker wat in. In de supermarkt in het al lastig om met een creditcard te betalen, wij zijn compleet ingericht op debitcards. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat creditcardgebruik voor normaal dagelijks gebruik praktisch niet voorkomt: er zijn voor Nederlanders genoeg alternatieven beschikbaar.quote:Op woensdag 21 september 2016 03:27 schreef Kontiki het volgende:
[..]Ik begrijp niet waar je het over hebt, sorry.
Mijn post gaat over betalen in Nederland met Visa of Mastercard, niet over credit cards aanvragen.
Weinig voortstellen?quote:Op zondag 28 maart 2010 04:50 schreef Niek. het volgende:
er word vaak gedaan alsof de hele wereld ons in de gaten houd maar bijna geen enkel land geeft veel om ons omdat we internationaal gezien opvallend weinig voorstellen.
Waar is deel 1?quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:23 schreef Mendeljev het volgende:
De plaatjesonzin eruit geknipt. Dat ging echt nergens over.
En helaas komen toeristen dan in de problemen. Hun debit cards zijn vaak van Visa of Mastercard. Dat gaat er bij Nederlanders niet in, maar Cirrus/Maestro is niet het enige debit systeem.quote:Op woensdag 21 september 2016 03:46 schreef PierreTT het volgende:
Zit zeker wat in. In de supermarkt in het al lastig om met een creditcard te betalen, wij zijn compleet ingericht op debitcards. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat creditcardgebruik voor normaal dagelijks gebruik praktisch niet voorkomt: er zijn voor Nederlanders genoeg alternatieven beschikbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |