Zie FOK!quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Sterker nog, iets meer dan de helft is zwakbegaafd.
Wat een postquote:
Terechte klachtquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:41 schreef AjaxS het volgende:
[..]
Wat een postOnderbuikgevoelens van de gemiddelde allochtoon, alle irritaties zitten erin.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:41 schreef AjaxS het volgende:
[..]
Wat een postOnderbuikgevoelens van de gemiddelde allochtoon, alle irritaties zitten erin.
Dit inderdaad. Ik woon sinds 2009 niet meer in Nederland maar ben nog steeds jaloers als ik NL vrienden op Facebook zie die een weekendje weg doen naar Krakau of Londen, weekje Spanje etc.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:05 schreef RobBor het volgende:
Nederland is een prima land als uitvalsbasis. Wil je natuur zien dat zit je binnen enkel uurtjes in duitsland, belgie, frankrijk, engeland etc.
quote:[...]As a now non-resident visitor to the Netherlands, I can confirm what an absolute pain in the behind it is to travel there without a Dutch bank account. The cause of this: the Maestro/Cirrus system. Widely used in the Netherlands, this is a debit version of MasterCard. But the two are not backwards compatible, meaning Mastercard or Visa holders will struggle paying at most locations in the Netherlands.
[...]
There is a common misunderstanding in the Netherlands that Visa or Mastercard apply only to credit cards, and not debit cards. This is simply not true: from experience I know that ie. the UK and Australia widely use Visa/Mastercard as their debit card system.
This means that international visitors with a Visa/Mastercard DEBIT card miss out on most of Dutch payments. Dutch residents don’t seem to understand this and respond in general with “Yeah, we don’t like credit cards in the Netherlands.” This is because Dutch credit cards use Visa/Mastercard (remember, debit cards there are Maestro/Cirrus only).
On top of that, Paypal is not widely accepted there either – they have some local system called iDeal which ironically is not safe or insured: my mother ordered an iPhone, the Dutch shop went bankrupt and did not deliver. She lost all her money whilst she would have been refunded by Paypal or Visa/Mastercard had she used these payment methods.
This is coming from a Dutch person: Netherlands, you are years and years behind the rest of the world. Get your act together and start accepting Visa/Mastercard.
Gewoon iDeal inderdaad die creditcard motten we niet.quote:Op woensdag 21 september 2016 01:27 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik woon sinds 2009 niet meer in Nederland maar ben nog steeds jaloers als ik NL vrienden op Facebook zie die een weekendje weg doen naar Krakau of Londen, weekje Spanje etc.
Ik woon nu in Australie en daar is elke trip naar het buitenland een enorme onderneming. En ook reizen in het binnenland is erg duur.
Waar ik me in NL nog steeds aan stoor is het achterlijke betalingsverkeer dat zich beperkt tot Cirrus/Maestro en iDeal. Daar merk je als Nederlander niet veel van, maar toeristen hebben er een hele kluif aan. Treinkaartjes met een Visa of Mastercard betalen is bijna onmogelijk buiten Amsterdam.
Onderstaande klaagzang recentlijk elders geplaatst, sorry ik heb geen tijd om het te vertalen:
[..]
Ik hoop dat je een grapje maakt, anders onderstreep je precies wat ik bedoel.quote:Op woensdag 21 september 2016 01:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Gewoon iDeal inderdaad die creditcard motten we niet.
Eerste jaar gratis en ¤25 cadeau dat kan niet goed zijn.quote:Op woensdag 21 september 2016 01:42 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een grapje maakt, anders onderstreep je precies wat ik bedoel.
quote:Op woensdag 21 september 2016 02:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Eerste jaar gratis en ¤25 cadeau dat kan niet goed zijn.
https://www.yourmastercar(...)ssic/aanvragen/#hero
Ik kom overigens niet verder met die link.
Zit zeker wat in. In de supermarkt in het al lastig om met een creditcard te betalen, wij zijn compleet ingericht op debitcards. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat creditcardgebruik voor normaal dagelijks gebruik praktisch niet voorkomt: er zijn voor Nederlanders genoeg alternatieven beschikbaar.quote:Op woensdag 21 september 2016 03:27 schreef Kontiki het volgende:
[..]Ik begrijp niet waar je het over hebt, sorry.
Mijn post gaat over betalen in Nederland met Visa of Mastercard, niet over credit cards aanvragen.
Weinig voortstellen?quote:Op zondag 28 maart 2010 04:50 schreef Niek. het volgende:
er word vaak gedaan alsof de hele wereld ons in de gaten houd maar bijna geen enkel land geeft veel om ons omdat we internationaal gezien opvallend weinig voorstellen.
Waar is deel 1?quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:23 schreef Mendeljev het volgende:
De plaatjesonzin eruit geknipt. Dat ging echt nergens over.
En helaas komen toeristen dan in de problemen. Hun debit cards zijn vaak van Visa of Mastercard. Dat gaat er bij Nederlanders niet in, maar Cirrus/Maestro is niet het enige debit systeem.quote:Op woensdag 21 september 2016 03:46 schreef PierreTT het volgende:
Zit zeker wat in. In de supermarkt in het al lastig om met een creditcard te betalen, wij zijn compleet ingericht op debitcards. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat creditcardgebruik voor normaal dagelijks gebruik praktisch niet voorkomt: er zijn voor Nederlanders genoeg alternatieven beschikbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |