Lijkt mij ook niet, maar toch zijn ze niet uit de tuin weg te slaan.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat normaal is bij eenden, maar ik denk niet dat ze gaan broeden in je tuin
Ik hoop het wel!
Praat niet zoquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet, maar toch zijn ze niet uit de tuin weg te slaan.
Jaaa die put!quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:07 schreef purplerose het volgende:
Die OP
Dat filmpje nog es gekekenZat weer tegen het beeld te schreeuwen "de put!" "de put!"
![]()
Ik ga voor 5
Ghehehe, zo zat ik net ook weer!!quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:07 schreef purplerose het volgende:
Dat filmpje nog es gekekenZat weer tegen het beeld te schreeuwen "de put!" "de put!"
![]()
Beschuit met eendenvoer?quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:15 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb 5 gegokt. Wat valt er te winnen
Prachtige foto's?quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:15 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb 5 gegokt. Wat valt er te winnen
Dat verloren ei heb je ook nooit meer gezien? Is het de ekster zeker toch een keer gelukt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Prachtige foto's?
Ik heb 6 eieren gegokt. Hoeveel eendjes dit uiteindelijk gaat opleveren weet ik niet, vorig jaar waren het er 5 van de 7...
Nee, het nest was ineens van 7 naar 6 eieren gegaan. Heb de hele tuin afgestruind, maar dat ei was foetsie.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:31 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat verloren ei heb je ook nooit meer gezien? Is het de ekster zeker toch een keer gelukt.
Ik vond het heel jammer, heb er zelfs een traan om gelaten, terwijl ik echt nooit huil...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:12 schreef MelR het volgende:
wat een ongeloooooooovelijk schattig filmpje van Emma met die baby eendjes die naar de vijver in de grote boze buitenwereld lopen!!!!..vond je het niet jammer dat ze weggingen?...en was die eend die daar op haar stond te wachten eduard?....:) ik kom hier zeker vaker kijken!!!!
Ja, en hartverscheurend toen die ene baby-eend bijna in de put viel...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:12 schreef MelR het volgende:
wat een ongeloooooooovelijk schattig filmpje van Emma met die baby eendjes die naar de vijver in de grote boze buitenwereld lopen!!!!..vond je het niet jammer dat ze weggingen?...en was die eend die daar op haar stond te wachten eduard?....:) ik kom hier zeker vaker kijken!!!!
Ik heb zelden zo genoten van een filmpje over eenden op weg naar een vijverquote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:39 schreef Tezz het volgende:
Ja, en hartverscheurend toen die ene baby-eend bijna in de put viel...
Fijn he, zo'n onderhoudsvrije tuinquote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ook viel het me op dat ze het mos tussen de stenen hebben gegeten, dat duidt toch echt wel op een tekort aan groen. Morgen gaan we met schep en net op pad.
Nou, deze deed me ook wel wat...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb zelden zo genoten van een filmpje over eenden op weg naar een vijver
Je kunt ook proberen om ze groente (resten) te geven. Koolbladeren en wortels of penen. Wie weet valt er iets in de smaak.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb net eens in de tuin gekeken, maar die zijn ze behoorlijk aan het trashen...
Ook viel het me op dat ze het mos tussen de stenen hebben gegeten, dat duidt toch echt wel op een tekort aan groen. Morgen gaan we met schep en net op pad.
*slik* Prachtige actiequote:
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ah, ze zijn weer in de buurt (2 daken verderop). Ik ga nu gras halen!
Vast wel, komt goed.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Eerst nog maar eens zien of ze wel terugkomen...
Je hebt er iig je best voor gedaan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Eerst nog maar eens zien of ze wel terugkomen...
Emma moet gewoon even snel dat eerste ei werpen, dan weten we zeker dat ze blijft.quote:Op zondag 28 maart 2010 09:35 schreef Maes het volgende:Wat een leuk verrassing op zondagmorgen! En nu blijven zitten, eenden
Hebben ze "het" al gedaan? Schijnbaar doen ze "het" meerdere keren per ei, toch? Is ze d'r nest al aan het inrichten?quote:Op zondag 28 maart 2010 09:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Emma moet gewoon even snel dat eerste ei werpen, dan weten we zeker dat ze blijft.
Ik heb ze 'het' nog niet zien doen, maar overdag ben ik natuurlijk de hele dag werken...quote:Op zondag 28 maart 2010 12:23 schreef Poeke het volgende:
[..]
Hebben ze "het" al gedaan? Schijnbaar doen ze "het" meerdere keren per ei, toch? Is ze der nest al aan het inrichten?
Ze is bang voor koude zwemvliezen?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:08 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Emma ligt vandaag heel veel buiten de vijver, zou dit iets kunnen betekenen?
[ afbeelding ]
Bronquote:In de wintermaanden is het gedrag dat hoort bij "verliefd, verloofd en getrouwd" goed te volgen. Het begint met bijeenkomsten van mannetjeseenden, de woerden, op het water. Ze proberen indruk op elkaar te maken door allerlei dansjes op te voeren en door veelvuldig met hun snavel te wijzen naar hun fraai gekleurde spiegel. De vrouwtjes volgen dit pronken en stoer doen nauwlettend. Als een mannetje voor een bepaald vrouwtje valt, maakt hij zijn liefde duidelijk door onder meer regelmatig met zijn snavel druppels water in de richting van zijn uitverkoren vrouwtje te gooien. Wanneer ze eenmaal verkering hebben, wijst het vrouwtje met haar snavel de mannetjes aan die door haar geliefde weggejaagd moeten worden.
Nadat het huwelijk is gesloten, wordt er dagelijks op het water gepaard. Zonder water is er ook geen paring. Na een paring zwemt het mannetje een rondje om z'n vrouwtje en vervolgens nemen ze een bad. In maart maken ze "verkenningsvluchten" om een geschikte woning te zoeken. De man beslist uiteindelijk waar de woning komt. De vrouw zorgt voor de inrichting van het nest en legt zo'n tien eieren. Deze eieren worden uitsluitend door het vrouwtje bebroed omdat zij in tegenstelling tot haar man goede schutkleuren heeft. Eerst blijft de woerd nog in de buurt van het nest. Vaak begeleidt hij zijn vrouwtje als ze het nest even verlaat voor haar ontbijt en avondmaal. Na een week houdt het mannetje het voor gezien en verlaat voorgoed zijn vrouwtje. Een woerd ziet dus nooit zijn eigen jonkies. Op het water is de eend voor roofdieren moeilijk te vangen. Maar om te broeden moet het wijfje het land op. Daar is ze kwetsbaar, al is ze uitstekend gecamoufleerd. Eendenkuikens moeten vaak aan land om te rusten. In sloten en vijvers met steile oevers verdrinken veel jonge eendjes: die kunnen de kant niet opkomen en raken uitgeput.
Ik geloof dat Wduard al besloten heeft als ik Emma zo zie.. Die is al aan het inrichten.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:24 schreef Isabeau het volgende:
Je moet het Eduard dus naar de zin maken, die beslist of ze blijven
quote:Op zondag 28 maart 2010 14:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Emma zat net in de ton, volgens mij is ze echt zó op zoek naar een plek om d'r ei kwijt te kunnen...
[ afbeelding ]
Oh! Ja!quote:Op zondag 28 maart 2010 14:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Emma zat net in de ton, volgens mij is ze echt zó op zoek naar een plek om d'r ei kwijt te kunnen...
[ afbeelding ]
Ha, dan kennen ze onze Eduard nietquote:Na een week houdt het mannetje het voor gezien en verlaat voorgoed zijn vrouwtje. Een woerd ziet dus nooit zijn eigen jonkies.
Pah! Wat weet internet er nou van?quote:
Nee helemaal niet, toen liepen alleen de kleintjes er zo nu en dan in. Misschien vindt Emma het wel een geschikte plek i.v.m. de beschutting. Zou wel tof zijn, een broedende eend in een omgekeerde cementkuip.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:29 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Hebben ze vorig jaar ook veel in de ton gezeten? Nee toch?
quote:Op zondag 28 maart 2010 14:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vriendlief heeft zijn nieuwe schoenen niet voor niets onder de stront gelopen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet je hoe zwaar die doos was?!quote:Op zondag 28 maart 2010 21:00 schreef CartWOman het volgende:
[..]
!!
Ik vind alleen het stukkie gras wat aan de kleine kant.Maar ik ben een watje.
Ja dat begrijp ik ook wel.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Weet je hoe zwaar die doos was?!
Maar ik houd je niet tegen om meer gras te komen brengen hoor...
quote:Op zondag 28 maart 2010 20:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het ziet er naar uit dat Emma en Eduard weer een nachtje thuis slapen, ze liggen nu op het dak van de schuur.
De eend bij m'n ouders weet wel van wanten trouwens:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 maart 2010 20:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het ziet er naar uit dat Emma en Eduard weer een nachtje thuis slapen, ze liggen nu op het dak van de schuur.
De eend bij m'n ouders weet wel van wanten trouwens:
[ afbeelding ]
Het zou dus kunnen dat Eduard wel dezelfde is als vorig jaar maar Emma niet, als ik dat stukje zo lees.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dit is wel een interessant stukje:
[..]
Bron
quote:Op zondag 28 maart 2010 22:43 schreef thabit het volgende:
Anderzijds: If it looks like Emma, swims like Emma and quacks like Emma, then it probably is Emma the government.
De mannetjes zoeken de plek uit? Wat grappig.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dit is wel een interessant stukje:
[..]
Bron
quote:Op maandag 29 maart 2010 07:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De mannetjes zoeken de plek uit? Wat grappig.
Ging het ook maar zo makkelijk in de mensenwereld.
Die komen dat vanavond lekker op peuzelenquote:Op maandag 29 maart 2010 17:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag was weer een eendloze dag...
En we hadden nog wel een heel brood speciaal voor Emma en Eduard gekocht...
Nee dus. Pas du canard...quote:Op maandag 29 maart 2010 17:58 schreef purplerose het volgende:
[..]
Die komen dat vanavond lekker op peuzelenals late night snack
Nee...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:38 schreef Barbaaf het volgende:
Zijn ze alweer gesignaleerd?
joh, die zitten lekker ergens te knuffelen, daar hebben ze jullie niet bij nodig.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee...![]()
Er zat vandaag wel een andere eend in de vijver, maar van Emma en Eduard ontbreekt nog ieder spoor. Aangezien ze dus al vanaf zondagavond foetsie zijn, begin ik me nu ernstige zorgen te maken...
Nee, dat is wel zo, maar volgens dat stukje tekst zoeken ze in maart hun huisje. Overmorgen is het al april, dus ik zit 'm aardig te knijpen...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:30 schreef Harajuku. het volgende:, maarrrrrrrr vorig jaar maart waren ze er toch ook veel niet enzo? Toch?
Denk je dat ik Emma en Eduard daarmee terugkrijg?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:21 schreef NorthernStar het volgende:![]()
Kun je niet een paar kippen aanschaffen?
Nee. Sowieso is onze tuin de enige met een vijvertje, dus andere tuinen zijn helemaal niet interessant voor Emma en Eduard.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:51 schreef Tegan het volgende:
Ook niet iets gezien bij de buren of gehoord van de buren?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:18 schreef Isabeau het volgende:
Of gewoon siereenden kopen en die verven en dan emma en eduard noemen
Zijn dat niet twee mannetjes? Niet dat ik problemen heb met homoseksualiteit, maar ik wil baby-eendjes en dat zie ik met twee mannetjes niet echt gebeuren...quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:39 schreef purplerose het volgende:
Emma Eduard, wat doe je ons aan
Misschien wil het nieuwe stel wel gebruik maken van het kraamhotel!
'k Wilde het net zeggenquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Zijn dat niet twee mannetjes? Niet dat ik problemen heb met homoseksualiteit, maar ik wil baby-eendjes en dat zie ik met twee mannetjes niet echt gebeuren...
Eenden kijken niet op de kalender, daarbij is het een lange winter geweest dus de biologische klok kan wel een paar weekjes opgeschoten zijn... * meehooptquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:01 schreef Twinky het volgende:
shit
Nou, morgen is de laatste kans vrees ik... Ik hoop op mijn allerhardst!![]()
Nee, De Verkrachter was een 'gewone' mannetjes eend. De gevlekte eend van vorig jaar stond ook wel bekend als 'De Onbekende Eend'.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:02 schreef Schunckelstar het volgende:
is die witte eend vooraan op de 2e foto niet de verkrachter van vorig jaar? die had toch ook van die afwijkende kleuren?
De Onbekende Eend lijkt wel veel op deze.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee, De Verkrachter was een 'gewone' mannetjes eend. De gevlekte eend van vorig jaar stond ook wel bekend als 'De Onbekende Eend'.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
We hadden net twee vreemde eenden in de bijt, maar helaas was ik te laat met de verfspullen:
[ afbeelding ]
Oke, het hele verhaal is nu dus compleet; De Verkrachter en De Onbekende Eend zijn er weer.quote:
Het is toch niet te gelovenquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Oke, het hele verhaal is nu dus compleet; De Verkrachter en De Onbekende Eend zijn er weer.
Nu Emma en Eduard nog...
En toch heb ik er geen goed gevoel over...quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:16 schreef Harajuku. het volgende:
Het is toch niet te geloven
Nou, dan komen E&E ook gewoon terug hoorDat kan niet anders.
beetje laat denk ikquote:
quote:Op donderdag 1 april 2010 21:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Volgens mij zitten ze op het schuurdak van de buren!
[ afbeelding ]
Niet echt een duidelijke foto, maar het zijn wel twee eenden...
volgens mij is het hem wel!quote:Op donderdag 1 april 2010 19:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Net is er een eend neergestreken die heel erg veel op Eduard lijkt, maar zich niet zoals Eduard gedraagt en ook niet zoals Eduard kwaakt. Harajuku en Schunckelstar, laten jullie je 'discerning eye' er eens naar kijken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat de hoofden wat van kleur verschillen en dat ook een aantal vlekjes verschillen. Toch lijken ze wel heel erg...quote:Op donderdag 1 april 2010 21:25 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
volgens mij is het hem wel!![]()
de spikkeltjes op zijn borst zijn iig wel hetzelfde, waar de meeste mannetjes eenden daar juist een donkere vlek hebben zitten..
dat zou wel leuk zijn als ze weer terug zijn
Me tooooooooooooooooooooooooooooooooooquote:Op donderdag 1 april 2010 22:34 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik duim alvast voor de permanente terugkeer van E&E
Neequote:Op donderdag 1 april 2010 22:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zou het dan toch een 1 aprilgrapje zijn geweest?
Dat zou afschuwelijk zijnquote:
Hij ligt er nog steeds, ik kijk precies op hem uit vanaf mijn 'werkplek'. Ik kan het bijna niet aanzien...quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zou afschuwelijk zijn
De story continues...
Ze heeft misschien wel een beter plekje (en een betere woerd?) gevonden, maar die arme Eduard houdt vast aan het oude vertrouwde plekje van vorig jaar. Misschien is 'ie wel autistisch en kan 'ie moeilijk met veranderingen omgaan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:15 schreef purplerose het volgende:
Arme Ed
Er zou Emma toch niet iets ergs overkomen zijn he![]()
Een betere woerd dan Eduard!? Dat is nie mogelijkquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ze heeft misschien wel een beter plekje (en een betere woerd?) gevonden, maar die arme Eduard houdt vast aan het oude vertrouwde plekje van vorig jaar. Misschien is 'ie wel autistisch en kan 'ie moeilijk met veranderingen omgaan.
De arme ziel ligt er nog steeds...quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:24 schreef purplerose het volgende:
[..]
Een betere woerd dan Eduard!? Dat is nie mogelijk![]()
Volgens mij zou Emma hem dat nooit aan doen
Als die idd autistisch is moeten we extra lief zijn totdat ie gewend is aan de verandering.
Ik ga zo heel hard huilen...quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:03 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind dit heel flauw van Emma.
Oeh! Intriges...quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Net zag ik twee eenden komen aanvliegen, een vrouwtje en een mannetje dat leek op De Vekrachter (donkere borstkas). Vlak daarna kwam er nog een mannetje aangevlogen dat leek op Eduard (lichte borstkas), waarna de eerste twee eenden wegvlogen en de derde er achteraan ging...
Ik ook...quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:28 schreef Schunckelstar het volgende:
ik heb, als ik eerlijk ben, weinig hoop meer
Aaaah ik zie het voor me...quote:Op zaterdag 3 april 2010 07:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze zijn terug! Ik ben meteen naar beneden gestormd om ze van brood en voer te voorzien; toen ze me bij de achterdeur zagen staan kwamen de de vijver uit en gingen ze voor m'n neus staan wachten...
Dan krijgen die een naam beginnend met de V van Verkrachter.quote:Op zaterdag 3 april 2010 08:32 schreef Twinky het volgende:
misschien moeten ze het nog even uitpraten. En wat nou als ze straks gaat leggen en een paar van de piepjes zijn buitenechtelijk
Hij zat net twee daken verderop, maar heeft E&E niet gezien. Hij ging drie tuinen verderop naar beneden, dit heb ik wel meer eenden zien doen. Misschien hebben E&E daar ook tijd doorgebracht? Gebruiken ze ons alleen voor onze vijver en het dagelijks brood?quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:42 schreef camaron het volgende:
Als V op gepaste afstand blijft dan valt het misschien te redden.
Ach, ze hebben nu even ruzie..... straks volgt de stomende goedmaakseks en voor je het weet ligt Emma gewoon weer eireren uit te broeden in je achtertuin.quote:Op zaterdag 3 april 2010 08:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hmmm, ze lijken niet erg on speaking terms:
[ afbeelding ]
Zou er dan toch iets gebeurd zijn tussen die twee?
Ik hoop dat je geleik hebt. In tegenstelling tot vorig jaar is er dit jaar nog helemaal niet gesekst in vijver...quote:Op zaterdag 3 april 2010 10:15 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ach, ze hebben nu even ruzie..... straks volgt de stomende goedmaakseks en voor je het weet ligt Emma gewoon weer eireren uit te broeden in je achtertuin.
ja daar zat ik ook al aan te denken, wellicht een tuin met meer groen en een vijverquote:Op zaterdag 3 april 2010 10:51 schreef camaron het volgende:
is er 3 tuinen verder ook een vijvertje aangelegd?
Niet dat ik weet, en ik kan het net niet zien. Er komt wel het een en ander aan groen boven de schutting uit, dus meer groen is er zeker.quote:Op zaterdag 3 april 2010 10:51 schreef camaron het volgende:
is er 3 tuinen verder ook een vijvertje aangelegd?
Ze zijn terug!quote:Op zaterdag 3 april 2010 08:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hmmm, ze lijken niet erg on speaking terms:
[ afbeelding ]
Zou er dan toch iets gebeurd zijn tussen die twee?
Ga eens heel gauw zeggen dat ze die vijver dempen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:04 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, en ik kan het net niet zien. Er komt wel het een en ander aan groen boven de schutting uit, dus meer groen is er zeker.
Ondertussen dobberen ze nog altijd hier, dus da's een goed teken.
Vanaf het zolderraam kan ik die tuin wel zien, en op een klein strookje groen na, is deze volledig betegeld. Ze zijn er trouwens nog steeds en hebben sinds vanochtend toch al snel een boterham of 6 weggewerkt...quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ga eens heel gauw zeggen dat ze die vijver dempen.![]()
E&E zijn van ONS!
Dit is onze Emma, einde discussie.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:36 schreef thabit het volgende:
Zou het dezelfde Emma zijn of heeft Eduard wéér een andere Emma opgepikt?
Oh, dank voor de tip!quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Pst TSE, bij de Intratuin in Duiven waren er weer vollop drijfplantjes te koop
Tip twee, ga alleen niet nu meer. Het is terreur, en dat zal tot en met maandag wel zo blijven. Dus ga dinsdag of zoquote:
Ik ga wel even naar Presikhaaf dan.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tip twee, ga alleen niet nu meer. Het is terreur, en dat zal tot en met maandag wel zo blijven. Dus ga dinsdag of zo
maakt niet uit! als ze nu maar blijven!quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:42 schreef Etcetera het volgende:
Brood was toch niet zo heel goed voor eenden
Volgens mij weten beesten heel goed wat wel en wat niet goed voor ze is, en afgaande op de eendlust van Emma en Eduard is brood prima!quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:42 schreef Etcetera het volgende:
Baby-eendjes gaven wij broodpap vorig jaar...quote:Op zaterdag 3 april 2010 16:05 schreef Harajuku. het volgende:
Afaik mochten baby vogels geen brood, en de normale eenden niet omdat ze er mee doodgegooid worden. Maar dat is hier niet aan de orde.
Ik weet niet meer hoe het precies zit, brood en melk mocht niet bij jonge vogels geloof ik. Maar ik weet eigenlijk ook niet meer of dat nu bepaalde soorten waren of nietquote:Op zaterdag 3 april 2010 16:08 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Baby-eendjes gaven wij broodpap vorig jaar...
Ze eten hier dus ook watervogelvoer. Sla weleens geprobeerd, maar daar haalden ze hun snavel voor op...quote:Op zaterdag 3 april 2010 16:21 schreef Barbaaf het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)-is-gevaarlijk.dhtml
De meningen erover zijn verdeeld blijkbaar. Een beetje brood zal ook geen kwaad kunnen maar als dat de hoofdmaaltijd wordt kan ik me zo voorstellen dat ze essentiele voedingsstoffen gaan missen. Groenvoer is toch hun voornaamste voedsel, dus wat sla of andijvie erbij lijkt me een goed plan.
Als je kan kiezen dan graag bruin brood en wat sla of andijvie erbij.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:42 schreef Etcetera het volgende:
Bruin brood sowieso, meestal zelfs volkoren, pain du Boulogne, of Waldkorn. Soms maisbrood. Zal volgende week wat andijvie kopen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 16:26 schreef purplerose het volgende:
Als je kan kiezen dan graag bruin brood en wat sla of andijvie erbij.
Goeiedag je verwent ze wel hoor met waldkorn brood enzoquote:Op zaterdag 3 april 2010 16:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Bruin brood sowieso, meestal zelfs volkoren, pain du Boulogne, of Waldkorn. Soms maisbrood. Zal volgende week wat andijvie kopen.
Ik geef ze zelfs geen oud brood, alleen vers.quote:Op zaterdag 3 april 2010 16:33 schreef purplerose het volgende:
Goeiedag je verwent ze wel hoor met waldkorn brood enzo![]()
waldkorn wil ik nog wel es meenemen als dat binnenkomtquote:Op zaterdag 3 april 2010 16:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik geef ze zelfs geen oud brood, alleen vers.
Tis een drama en ik voel met Emma mee, maar ik moest toch zo hard lachen om deze foto!quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Maar De Verkrachter trok zich daar niets van aan, en Vriendlief en Eduard hadden het nakijken:
[ afbeelding ]
Ik zal vanavond vast een nieuwe voorbereiden. Als er nog suggesties voor de OP en/of TT zijn, hoor ik het graag!quote:
Inderdaad, prachtigquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Tis een drama en ik voel met Emma mee, maar ik moest toch zo hard lachen om deze foto!![]()
![]()
![]()
Verbijsterde vriend, met het verkrachtingsdrama op de achtergrond.
Nou, die krokodil moet zich anders ook flink gaan schamen!quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Inderdaad, prachtig
En verder Eduard die er gewoon naast staat als Emma verkracht wordt
quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:11 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nou, die krokodil moet zich anders ook flink gaan schamen!
quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:11 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Whehehe heerlijk die fotoreportages!quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:11 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |