Ze is bang voor koude zwemvliezen?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:08 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Emma ligt vandaag heel veel buiten de vijver, zou dit iets kunnen betekenen?
[ afbeelding ]
Bronquote:In de wintermaanden is het gedrag dat hoort bij "verliefd, verloofd en getrouwd" goed te volgen. Het begint met bijeenkomsten van mannetjeseenden, de woerden, op het water. Ze proberen indruk op elkaar te maken door allerlei dansjes op te voeren en door veelvuldig met hun snavel te wijzen naar hun fraai gekleurde spiegel. De vrouwtjes volgen dit pronken en stoer doen nauwlettend. Als een mannetje voor een bepaald vrouwtje valt, maakt hij zijn liefde duidelijk door onder meer regelmatig met zijn snavel druppels water in de richting van zijn uitverkoren vrouwtje te gooien. Wanneer ze eenmaal verkering hebben, wijst het vrouwtje met haar snavel de mannetjes aan die door haar geliefde weggejaagd moeten worden.
Nadat het huwelijk is gesloten, wordt er dagelijks op het water gepaard. Zonder water is er ook geen paring. Na een paring zwemt het mannetje een rondje om z'n vrouwtje en vervolgens nemen ze een bad. In maart maken ze "verkenningsvluchten" om een geschikte woning te zoeken. De man beslist uiteindelijk waar de woning komt. De vrouw zorgt voor de inrichting van het nest en legt zo'n tien eieren. Deze eieren worden uitsluitend door het vrouwtje bebroed omdat zij in tegenstelling tot haar man goede schutkleuren heeft. Eerst blijft de woerd nog in de buurt van het nest. Vaak begeleidt hij zijn vrouwtje als ze het nest even verlaat voor haar ontbijt en avondmaal. Na een week houdt het mannetje het voor gezien en verlaat voorgoed zijn vrouwtje. Een woerd ziet dus nooit zijn eigen jonkies. Op het water is de eend voor roofdieren moeilijk te vangen. Maar om te broeden moet het wijfje het land op. Daar is ze kwetsbaar, al is ze uitstekend gecamoufleerd. Eendenkuikens moeten vaak aan land om te rusten. In sloten en vijvers met steile oevers verdrinken veel jonge eendjes: die kunnen de kant niet opkomen en raken uitgeput.
Ik geloof dat Wduard al besloten heeft als ik Emma zo zie.. Die is al aan het inrichten.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:24 schreef Isabeau het volgende:
Je moet het Eduard dus naar de zin maken, die beslist of ze blijven
quote:Op zondag 28 maart 2010 14:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Emma zat net in de ton, volgens mij is ze echt zó op zoek naar een plek om d'r ei kwijt te kunnen...
[ afbeelding ]
Oh! Ja!quote:Op zondag 28 maart 2010 14:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Emma zat net in de ton, volgens mij is ze echt zó op zoek naar een plek om d'r ei kwijt te kunnen...
[ afbeelding ]
Ha, dan kennen ze onze Eduard nietquote:Na een week houdt het mannetje het voor gezien en verlaat voorgoed zijn vrouwtje. Een woerd ziet dus nooit zijn eigen jonkies.
Pah! Wat weet internet er nou van?quote:
Nee helemaal niet, toen liepen alleen de kleintjes er zo nu en dan in. Misschien vindt Emma het wel een geschikte plek i.v.m. de beschutting. Zou wel tof zijn, een broedende eend in een omgekeerde cementkuip.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:29 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Hebben ze vorig jaar ook veel in de ton gezeten? Nee toch?
quote:Op zondag 28 maart 2010 14:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vriendlief heeft zijn nieuwe schoenen niet voor niets onder de stront gelopen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet je hoe zwaar die doos was?!quote:Op zondag 28 maart 2010 21:00 schreef CartWOman het volgende:
[..]
!!
Ik vind alleen het stukkie gras wat aan de kleine kant.Maar ik ben een watje.
Ja dat begrijp ik ook wel.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Weet je hoe zwaar die doos was?!
Maar ik houd je niet tegen om meer gras te komen brengen hoor...
quote:Op zondag 28 maart 2010 20:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het ziet er naar uit dat Emma en Eduard weer een nachtje thuis slapen, ze liggen nu op het dak van de schuur.
De eend bij m'n ouders weet wel van wanten trouwens:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 maart 2010 20:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het ziet er naar uit dat Emma en Eduard weer een nachtje thuis slapen, ze liggen nu op het dak van de schuur.
De eend bij m'n ouders weet wel van wanten trouwens:
[ afbeelding ]
Het zou dus kunnen dat Eduard wel dezelfde is als vorig jaar maar Emma niet, als ik dat stukje zo lees.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dit is wel een interessant stukje:
[..]
Bron
quote:Op zondag 28 maart 2010 22:43 schreef thabit het volgende:
Anderzijds: If it looks like Emma, swims like Emma and quacks like Emma, then it probably is Emma the government.
De mannetjes zoeken de plek uit? Wat grappig.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dit is wel een interessant stukje:
[..]
Bron
quote:Op maandag 29 maart 2010 07:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De mannetjes zoeken de plek uit? Wat grappig.
Ging het ook maar zo makkelijk in de mensenwereld.
Die komen dat vanavond lekker op peuzelenquote:Op maandag 29 maart 2010 17:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag was weer een eendloze dag...
En we hadden nog wel een heel brood speciaal voor Emma en Eduard gekocht...
Nee dus. Pas du canard...quote:Op maandag 29 maart 2010 17:58 schreef purplerose het volgende:
[..]
Die komen dat vanavond lekker op peuzelenals late night snack
Nee...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:38 schreef Barbaaf het volgende:
Zijn ze alweer gesignaleerd?
joh, die zitten lekker ergens te knuffelen, daar hebben ze jullie niet bij nodig.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee...![]()
Er zat vandaag wel een andere eend in de vijver, maar van Emma en Eduard ontbreekt nog ieder spoor. Aangezien ze dus al vanaf zondagavond foetsie zijn, begin ik me nu ernstige zorgen te maken...
Nee, dat is wel zo, maar volgens dat stukje tekst zoeken ze in maart hun huisje. Overmorgen is het al april, dus ik zit 'm aardig te knijpen...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:30 schreef Harajuku. het volgende:, maarrrrrrrr vorig jaar maart waren ze er toch ook veel niet enzo? Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |