abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79263870

Welkom in het 3e Universiteit Utrecht topic!

Hier kan iedereen die aan de UU studeert, heeft gestudeerd of wil gaan studeren z'n verhaal kwijt! En medewerkers natuurlijk ook. ;)

Handige linkjes:
Website van UU
Ublad
Studiekiezers UU

Studenten die meeposten: (naam - faculteit - studie - fase)
Houtspeer - Betawetenschappen - Farmacie
HuHu - Informatica - Biomedical Image Sciences - master laatste jaar
Naamah - Geesteswetenschappen - Nederlands - premaster voor educatieve master

Lijstjesidee gejat uit ander topic, met dank aan degene die het verzonnen heeft. Wil je in of uit het lijstje laat het dan even weten!

[ Bericht 3% gewijzigd door speknek op 31-10-2011 22:38:27 ]
pi_79263922
Ik haat het om topics te openen.

Heb nu maar gewoon wat dingen uit de OP van de voige ge copy-paste, maar als er iets anders in moet moeten jullie het maar even zeggen!
pi_79271841
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:38 schreef Bob. het volgende:
Ik haat het om topics te openen.

Heb nu maar gewoon wat dingen uit de OP van de voige ge copy-paste, maar als er iets anders in moet moeten jullie het maar even zeggen!
Goed gedaan hoor Meisjes-Bob
pi_79271931
Het onderstaande mailtje heb ik verstuurd naar StudiePunt:

"Beste StudiePunt,

Vanwege de interesse in de minor 'Godsdienst in de moderne wereld' had ik een vraag naar aanleiding van het rooster.

Het studieprogramma is als volgt:

Mijn vraag is als volgt: zou ik deze minor in één keer kunnen afronden (dus in een half studiejaar) door het volgende 'vakkenpakket' te kiezen:

• Christendom, een wereldreligie (blok 1) (timeslot: D)
  • Islam, een inleiding (blok 1) (timeslot: C) (als je op link klikt zie je dit vak ook mogelijk is om te volgen in blok 1!)
  • Ethiek en religie (blok 2) (timeslot: B)
  • God en het kwaad (blok 2) (timeslot: C)

Ook heb ik even gekeken naar de bijbehorende timeslots, maar elk vak heeft een eigen letter (dus niet twee vakken de hetzelfde letter).

Mocht dit mogelijk zijn, dan zou ik me graag willen inschrijven voor deze minor.

Met vriendelijke groet,
    ..."

Mijn vraag staat dus dikgedrukt: zou ik met de volgende keuze deze minor in één klap kunnen afronden? Dit zal wel moeten aangezien het nogal vloekt met mijn rooster aan de Universiteit van Tilburg. Ik heb deze vraag maar hier geplaatst omdat het alweer twee dagen geleden is dat ik StudiePunt gemaild heb en ik niet zoveel geduld heb.

Weten jullie het?
  •   donderdag 18 maart 2010 @ 12:43:29 #5
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_79291230
    Teeeeeeeeeeveeeeeepeeeeeeee
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_79320187
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:29 schreef Bob. het volgende:

[..]

Ik ga het inderdaad maar gewoon proberen, wie weet! En dat is ook zuur zeg, hoe het bij jou ging.
    Idd, gewoon aanmelden Gaat wel goed komen. Soms zijn ze streng, andere keren niet!
    pi_79334544
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:21 schreef Friek_ het volgende:
    Het onderstaande mailtje heb ik verstuurd naar StudiePunt:

"Beste StudiePunt,

Vanwege de interesse in de minor 'Godsdienst in de moderne wereld' had ik een vraag naar aanleiding van het rooster.

Het studieprogramma is als volgt:

[ afbeelding ]

Mijn vraag is als volgt: zou ik deze minor in één keer kunnen afronden (dus in een half studiejaar) door het volgende 'vakkenpakket' te kiezen:

• Christendom, een wereldreligie (blok 1) (timeslot: D)
  • Islam, een inleiding (blok 1) (timeslot: C) (als je op link klikt zie je dit vak ook mogelijk is om te volgen in blok 1!)
  • Ethiek en religie (blok 2) (timeslot: B)
  • God en het kwaad (blok 2) (timeslot: C)

Ook heb ik even gekeken naar de bijbehorende timeslots, maar elk vak heeft een eigen letter (dus niet twee vakken de hetzelfde letter).

Mocht dit mogelijk zijn, dan zou ik me graag willen inschrijven voor deze minor.

Met vriendelijke groet,
    ..."

Mijn vraag staat dus dikgedrukt: zou ik met de volgende keuze deze minor in één klap kunnen afronden? Dit zal wel moeten aangezien het nogal vloekt met mijn rooster aan de Universiteit van Tilburg. Ik heb deze vraag maar hier geplaatst omdat het alweer twee dagen geleden is dat ik StudiePunt gemaild heb en ik niet zoveel geduld heb.

Weten jullie het?
  • Waarom zou het dan eventueel niet kunnen? Ik zie het mogelijke probleem niet.. Let wel even op bij dat Islam-vak, soms is het zo dat een vak wel in meerdere blokken gegeven wordt, maar het in het ene vak voor studie x bedoeld is en in een ander blok voor studie y, of dat in elk geval studenten van die studie voorrang hebben bij plaatsing.
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
    pi_80328865
    Even een update dan maar!

Gaat hier prima. Dinsdag mijn final exam voor mijn verplichte vak. En na dinsdag zit alles erop. Dat was het eerste blok van mijn master. Hoop dat alles goedkomt qua cijfers, en nu maar even afwachten hoe het volgende blok loopt
    pi_80428741
    Maandag en dinsdag weer tentamens... soggen is kut
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_80501556
    Morgen final exam 9 uur mag ik op tot 12 uur. Spannend, telt wel even voor 40% mee van me eindcijfer
    pi_80501751
    Pff ben me vergeten in te schrijven voor blok 4 ...
    Moet nu een brief sturen naar de examencommissie en nog hopen dat ik literatuur studie kan volgen.. Ik volg een minor AMerikanistiek aan UU.
    pi_80504197
    Morgen 9u tentamen, word nog een lange nacht
      dinsdag 20 april 2010 @ 00:32:51 #13
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_80506270
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 23:25 schreef MoneyTalks het volgende:
    Morgen 9u tentamen, word nog een lange nacht
    Als je de leeswijzervragen hebt gemaakt, ken je toch eigenlijk gewoon de hele stof?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    pi_80506731
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 00:32 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Als je de leeswijzervragen hebt gemaakt, ken je toch eigenlijk gewoon de hele stof?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Als mijn tante een snor had...
    pi_80514994
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 00:32 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

SPOILER
    En, kende je idd de hele stof?
      dinsdag 20 april 2010 @ 12:39:22 #16
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_80516168
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 12:05 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

En, kende je idd de hele stof?
    Ik heb nog van niemand gehoord dat het goed ging, dus ik denk niet dat het zoveel had uitgemaakt

Met slap lullen kom je zoals altijd bij deze studie een heel eind
    pi_80522561
    Ik ging denk wel oke. Minimaal een 5 moet ik hebben wil ik het vak gehaald hebben.
    Dat wordt dus duimen Het voelde niet compleet verloren, dus ik denk dat die 5 er wel inzit
    pi_82157307
    Ik wil komend jaar bedrijfseconomie gaan studeren. Utrecht lijkt me een hele leuke stad om te studeren. De opleiding staat alleen niet zo goed aangeschreven aan de UU. Moet ik mijn keuze hierdoor laten bepalen?
      dinsdag 1 juni 2010 @ 00:12:47 #19
    173465 MoneyTalks
    You listen.
    pi_82173529
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 19:24 schreef Berend_ het volgende:
    Ik wil komend jaar bedrijfseconomie gaan studeren. Utrecht lijkt me een hele leuke stad om te studeren. De opleiding staat alleen niet zo goed aangeschreven aan de UU. Moet ik mijn keuze hierdoor laten bepalen?
    Nee.

Maar ik zou wel naar een open dag in Utrecht en een open dag bij een andere universiteit gaan, zodat je in ieder geval de verschillen weet. Utrecht bied de optie een "grote minor" te kiezen bij Economie, en sommige mensen vinden Utrecht daarom geen 'echte' economie studie (volgens mij is dit de reden). Maar de grote minor is volgens mij gewoon 45 ECTS, en bij andere studies kan je ook gewoon voor 45 ECTS aan profileringsruimte (vrije keuze) besteden. Je kan ook gewoon je studie helemaal vullen met economie vakken.

Uiteindelijk maakt het in Nederland weinig uit aan welke universiteit je nou afstudeert, misschien dat Rotterdam net wat meer aanzien heeft als Utrecht, maar als jij met hoge cijfers in Utrecht afstudeert heb je ook gewoon aanzien hoor

En internationaal gezien is de Universiteit Utrecht in z'n geheel de beste universiteit van Nederland (staat 52e in de ARWU Top 500).
      maandag 7 juni 2010 @ 23:12:10 #20
    274366 Alphamusic
    Being silly
    pi_82473257
    Ladies, gentlemen. TVP dan maar
    The good things come in small packages
    Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
    pi_82477089
    Pff, ik heb blok 3 gelukkig afgerond.
    Ik moest 1 tentamen herkansen, wat gelukkig gelukt is. Twee keer een zeven gehaald in blok 3. Kon slechter
    Nog 1 maand, maar ik vrees wel het ergste voor komende maand. Wat er nog gedaan moet worden
      dinsdag 8 juni 2010 @ 08:50:47 #22
    274366 Alphamusic
    Being silly
    pi_82481612
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 00:25 schreef mafkees01 het volgende:
    Pff, ik heb blok 3 gelukkig afgerond.
    Ik moest 1 tentamen herkansen, wat gelukkig gelukt is. Twee keer een zeven gehaald in blok 3. Kon slechter
    Nog 1 maand, maar ik vrees wel het ergste voor komende maand. Wat er nog gedaan moet worden
    Daar heb ik ook last van. Vooral het vak waar ik nu mee bezig ben. T is een verplicht vak, dus als ik het nu niet haal, moet ik het volgend jaar of het jaar erna doen. Maar het is zo'n kutvak.. ik voel gewoon totaal geen motivatie of wat dan ook. Dus dat wordt nog leuk met de tentamens..
    Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
      dinsdag 8 juni 2010 @ 13:44:30 #23
    173465 MoneyTalks
    You listen.
    pi_82493285
    Ik denk dat de meeste mensen nu met hun motivatie worstelen, met de aanstaande vakantie
    pi_82531710
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 08:50 schreef Alphamusic het volgende:

[..]

Daar heb ik ook last van. Vooral het vak waar ik nu mee bezig ben. T is een verplicht vak, dus als ik het nu niet haal, moet ik het volgend jaar of het jaar erna doen. Maar het is zo'n kutvak.. ik voel gewoon totaal geen motivatie of wat dan ook. Dus dat wordt nog leuk met de tentamens..
    Ik zie dat ook wel fout gaan idd
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 13:44 schreef MoneyTalks het volgende:
    Ik denk dat de meeste mensen nu met hun motivatie worstelen, met de aanstaande vakantie
    pi_82532139
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 00:49 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Ik zie dat ook wel fout gaan idd
    [..]

Het gaat al fout. Ik zit nu nog aan een paper dat ik morgenochtend om 9.00 af moet hebben en dankzij een cafeïnetolerantie kan ik niet aan de koffie of energydrink. Ik vermoed dat ik over een paar uur wakker word met mijn toetsenbord charmant in mijn voorhoofd gegraveerd.
    pi_82539327
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 01:06 schreef Alphamusic het volgende:

[..]
    Ik vermoed dat ik over een paar uur wakker word met mijn toetsenbord charmant in mijn voorhoofd gegraveerd.
    Been there done that
    pi_82557153
    quote:

[..]

Het gaat al fout. Ik zit nu nog aan een paper dat ik morgenochtend om 9.00 af moet hebben en dankzij een cafeïnetolerantie kan ik niet aan de koffie of energydrink. Ik vermoed dat ik over een paar uur wakker word met mijn toetsenbord charmant in mijn voorhoofd gegraveerd.
    Tja, dat probeer ik weer te vermijden
    Hoe langer ik naar een paper kijk, hoe slechter de kwaliteit wordt.. Achteraf schaam ik me dan kapot voor wat ik geschreven heb

Gewoon even rustig aan doen dus en op tijd beginnen
    pi_83164674
    quote:

[..]

De vraag is nu: Hoe is dat verhaal afgelopen?
    "Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
    pi_83174817
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 21:34 schreef Omentuva het volgende:

[..]

De vraag is nu: Hoe is dat verhaal afgelopen?
    Ik heb een voldoende! Een 6.3. En dat terwijl ik echt geen idee meer had wat ik had ingeleverd. Helaas heb ik het tentamen alsnog verknald, dus ik hoop dat ik een her mag doen
    pi_83175547
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 00:12 schreef Alphamusic het volgende:

[..]

Ik heb een voldoende! Een 6.3. En dat terwijl ik echt geen idee meer had wat ik had ingeleverd. Helaas heb ik het tentamen alsnog verknald, dus ik hoop dat ik een her mag doen
    Ik zie dat je Engels studeert... Toch geen ALW tentamen, per toeval? Heb daar meer mensen over gehoord, ook vorig jaar toen ik 't zelf deed.

* Omentuva studeert Engels, 2e jaars.
    "Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
    pi_83175681
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 00:30 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Ik zie dat je Engels studeert... Toch geen ALW tentamen, per toeval? Heb daar meer mensen over gehoord, ook vorig jaar toen ik 't zelf deed.

* Omentuva studeert Engels, 2e jaars.
    Oh jee waar had ik dat nou weer neergezet? En ja, ALW. Godsamme wat een rotvak. Ik hoop dat ik de herkansing haal want anders moet ik volgend jaar weer.. en nu ben ik wel benieuwd naar je naam Zo groot is Engels tenslotte niet.. ^^
    pi_83175897
    Je profiel, bijvoorbeeld? En ja, het is een rotvak. Vorig jaar ook nog een minieme extra kostenpost gehad omdat het de beurt was aan Heart of Darkness, maar ze lieten ons wel mooi Wide Sargasso Sea kopen. . Stelletje tamme...

Iig waren de colleges wat... constanter qua boeiendheid dan ATW. Dat was echt matigheid troef de ene week en de andere week zat je op maandagmorgen om 9 uur op het puntje van je stoel omdat 't gewoon interessant was.

PM
    pi_83176003
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 00:41 schreef Omentuva het volgende:
    Je profiel, bijvoorbeeld? En ja, het is een rotvak. Vorig jaar ook nog een minieme extra kostenpost gehad omdat het de beurt was aan Heart of Darkness, maar ze lieten ons wel mooi Wide Sargasso Sea kopen. . Stelletje tamme...

Iig waren de colleges wat... constanter qua boeiendheid dan ATW. Dat was echt matigheid troef de ene week en de andere week zat je op maandagmorgen om 9 uur op het puntje van je stoel omdat 't gewoon interessant was.

PM
    Hihi, oh ja:P Blond.. Wij hadden idd Wide Sargasso Sea. Leeeeeuk

Maar de colleges van ALW waren constant niet boeiend. Heb echt meerdere malen daadwerkelijk wat uurtjes slaap ingehaald tijdens de colleges. ATW was af en toe inderdaad nog best leuk.. maar dat heb ik ook maar op het randje gehaald ^^
    pi_83613395
    meer mensen die niet in kunnen loggen bij osiris?
    pi_83614071
    Ja...

"Invalid user name/password combination. (F00001)"
    pi_83615378
    Check. Gisteren om 1400 al.
      zondag 4 juli 2010 @ 21:28:28 #37
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_83656263
    Werkt osiris bij jullie alweer? Bij mij niet
    The more you try to erase me,
    The more that I appear.
      zondag 4 juli 2010 @ 21:47:35 #38
    274366 Alphamusic
    Being silly
    pi_83657464
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 21:28 schreef Marloes het volgende:
    Werkt osiris bij jullie alweer? Bij mij niet

Nope, still nothing
    pi_83672316
    gefixt
    pi_83696806
    Hier doet ie het ook
    Morgenochtend mijn laatste tentamen.. Dan nog een paper voor vrijdag inleveren en een paper op 9 augustus... Gaat dikke fail worden gok ik... Klotevakken
      maandag 5 juli 2010 @ 20:53:42 #41
    274366 Alphamusic
    Being silly
    pi_83696988
    Jeej hier ook weer. Staat ook zo'n keurig geel-rood berichtje naast enzo. Vandaag laatste hertentamen gehad, it's now officially out of my hands dus VAKANTIE =D
    pi_83713207
    en nu is osiris helemaal stuk?
    pi_83716624
    Osiris doet het nu hier... Geen idee hoe lang dat zo blijft, though...

Ik heb al vakantie. (Al sinds donderdag.)
    pi_83717178
    ik ook al, al twee weken en ben klaar aan de UU aangezien ik 90% zeker geen master ga doen hier
    pi_83736848
    Pfff, ik benoem het educatorium maar tot failducatorium. Wat een klotetoets zeg
    Nog 1 paper voor vrijdag die wellicht nog wat kan bijdragen voor een goed cijfer. Dan nog 9 augustus 1 paper dan vakantie
    pi_84354892
    Ook even hier melden Ik ga in September aan TCS beginnen in Utrecht! Ben super zenuewachtig omdat ik ietjes ouder ben (ok veel ouder) ben dan de meeste eerste jaar studenten en het wordt mijn eerste studie!
    **human milk for human babies**
    Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
    pi_84356909
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 14:02 schreef bitterend het volgende:
    Ook even hier melden Ik ga in September aan TCS beginnen in Utrecht! Ben super zenuewachtig omdat ik ietjes ouder ben (ok veel ouder) ben dan de meeste eerste jaar studenten en het wordt mijn eerste studie!
    Leuk! Je zal het verschil merken tussen eerstejaars die direct van de middelbare school komen en de studenten die eerst al een jaar iets anders hebben gedaan (werken, andere studie, reizen). Met de eerste zal je wat minder klik hebben, maar bij die tweede groep maakt het helemaal niet zo veel uit hoe oud je nou precies bent. En heel veel hangt af van je eigen instelling, daar kan je echt veel winst op halen als je aansluiting wil..

Een aantal vakken, hangt af van de vakken die je kiest, wordt ook in deeltijd aangeboden. Colleges zijn dan 's avonds en maar een keer per week. Als voltijdstudent kan je je daar ook gewoon voor inschrijven. In die deeltijdgroep ligt de leeftijd een heel stuk hoger. Bedenk wel dat het ook niet alles is om tussen de herintredende huisvrouwen te zitten
      donderdag 22 juli 2010 @ 14:57:50 #48
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_84357105
    nofi, maar waarom gaat een ouder iemand TCS doen?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_84366557
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 14:51 schreef Naamah het volgende:

[..]

Leuk! Je zal het verschil merken tussen eerstejaars die direct van de middelbare school komen en de studenten die eerst al een jaar iets anders hebben gedaan (werken, andere studie, reizen). Met de eerste zal je wat minder klik hebben, maar bij die tweede groep maakt het helemaal niet zo veel uit hoe oud je nou precies bent. En heel veel hangt af van je eigen instelling, daar kan je echt veel winst op halen als je aansluiting wil..

Een aantal vakken, hangt af van de vakken die je kiest, wordt ook in deeltijd aangeboden. Colleges zijn dan 's avonds en maar een keer per week. Als voltijdstudent kan je je daar ook gewoon voor inschrijven. In die deeltijdgroep ligt de leeftijd een heel stuk hoger. Bedenk wel dat het ook niet alles is om tussen de herintredende huisvrouwen te zitten

He dankje voor je gerustellend bericht ik deed vorig jaar volwassen onderwijs vwo en ik vond het idd een verademing tussen al die jongeren te zitten! bij mij op werk zjin het alleen moeders met poep luiers problemen! Ik heb al een paar vakken gekozen en ben zeer benieuwd wat ik ervan ga vinden! zo te lezen zijn er dus vakker ietje oudere mensen die op de uni zitten

Hmm..waarom zal een oudere iemand geen TCS gaan studeren? ik wil denk ik voor communicatiekunde gaan met engels en een paar andere interessante vakken...niks mis mee denk ik
    Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
      maandag 26 juli 2010 @ 08:01:51 #50
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_84493729
    Weet iemand bij welke studie men veel met videocolleges werkt?
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
    pi_84499905
    Wiskunde
    pi_84636063
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 08:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
    Weet iemand bij welke studie men veel met videocolleges werkt?
    De grotere opleidingen, en dan met name bij Sociale Wetenschappen!
      donderdag 29 juli 2010 @ 19:55:32 #53
    124676 RobertoCarlos
    pi_84639067
    Ok, dus valt toch best mee, goed om te weten :)
    pi_85142948
    Kan ik hier mede eerstejaars vinden van Economics & Business Economics? :)
    pi_85213606
    Pfoe, eerste drie vakken van de vier tot nu toe gehaald. 4de vak is still pending.. Ben benieuwd wat eruit gaat komen.. Had niet verwacht dat ik het zo goed ging doen.. Mag heul niet klagen :9
    pi_85294064
    Ik ga CIW doen
    pi_85514093
    Hmm, ik ben een jaar uitgeschreven geweest en ben dit jaar weer terug ingeschreven. Nu hebben ze zo te zien mijn oude gegevens weer gewoon geactiveerd, want ik heb weer precies hetzelfde studentnummer & ze hadden m'n eerstejaars foto's nog voor de collegekaart.

Maar mijn oude Osiris/Webct wachtwoord doet het niet meer :( Moet ik een nieuwe aanvragen? Of sturen ze die nog op? (Studiepunt gaat om 1500 dicht en moet er eigenlijk asap even in)
    pi_85699706
    Ik begin met de master Science Education & Communication. Heb er zin in :D
    pi_85699887
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 19:11 schreef lelouch het volgende:
    Ik begin met de master Science Education & Communication. Heb er zin in :D
    Leuk! Hoe werkt dat precies? Je kiest dan een (school)vak waar je je bevoegdheid voor gaat halen en past je vakken in het eerste jaar daar op aan ofzo?
    pi_85733969
    Moet ik me zorgen maken als ik nu nog geen brief heb gekregen over de introductieweek van de opleiding? :o
    pi_85735614
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 19:17 schreef Naamah het volgende:

[..]

Leuk! Hoe werkt dat precies? Je kiest dan een (school)vak waar je je bevoegdheid voor gaat halen en past je vakken in het eerste jaar daar op aan ofzo?
    Ja precies.
    Je volgt een aantal SEC vakken en een aantal schoolvak vakken het eerste jaar, en het 2e jaar is stage lopen en onderzoek doen.
    De exacte indeling verschilt per persoon, maar dit is de basis.
    pi_85740376
    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2010 15:53 schreef Jaejin het volgende:
    Moet ik me zorgen maken als ik nu nog geen brief heb gekregen over de introductieweek van de opleiding? :o
    mja ik zou wel bellen, omdat je voor 16 augustus had moeten betalen hiervoor!
    pi_85752409
    Betalen? :S IntroductieWEEK zou je toch niet voor hoeven te betalen? Omdat het verplicht is? Ik dacht dat het alleen gold voor introductieweekend die daarna werd georganiseerd? Ik had me al ingeschreven voor de introductieweek als het goed is. Via post verstuurd naar Studiepunt Economie.

EDIT: Ik zie dat ik wel een email heb gekregen dat ze mijn inschrijfformulier hebben gekregen. Blijkbaar geen brief voor nodig? Want ik zie al hun programma op hun website. Nou ja, ik zie het dan wel op 6 september :P

[ Bericht 35% gewijzigd door Jaejin op 26-08-2010 23:20:03 ]
    pi_85760743
    Klopt 6 September heb ik het ook in de binnenstad!

je moet 40 euros betalen
    pi_85772188
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2010 08:44 schreef bitterend het volgende:
    Klopt 6 September heb ik het ook in de binnenstad!

je moet 40 euros betalen
    Ik weet echt niet waar je het over hebt hoor? :p Ik heb net dus die inschrijformulier weer eens bekeken, er staat alleen een bedrag van 57.50 euro voor introductieweekend? Misschien ligt het aan je faculteit/studievereniging? Aangezien ik het dus via ECU'92 doe, zie ik dus geen bijkomende kosten tenzij je meegaat ofc naar intro-weekend.

quote:
    Dear Freshman,

Thank you for sending us your participation form, you are registered for the introduction week.

Additional information about the introduction week can be found on: http://www.ecu92.nl/page.asp?id=520877&pid=7088&mid=7214

If you have any questions don’t hesitate to contact us.

We are looking forward to seeing you on Monday the 6th of September at the start of the Introduction Week 2010!

Introduction Committee 2010, ECU’92
    pi_85772429
    ik heb geen intro- weekend...en heb die email ook niet gekregen..ik kreeg een form thuis gestuurd :)
    pi_85856838
    Frappant dat er zoveel aandacht aan wordt besteed als je in september start. Ik ben ingestroomd in februari en heb slechts een Introduction to MBI cursus gehad. Daar bleef het bij :)
    pi_85857596
    Mja, hoeveel mensen stromen er in februari in en hoeveel in september? September is iets gebruikelijker als begintijd van een studie.

Ik mag 1 september alweer starten. ;(
    pi_85857902
    13 september pas
    pi_85858241
    Ik heb donderdag en vrijdag de master introductie dagen.

Een uur daarvan is uitleg over hoe je te aan te melden voor een vak op OSIRIS.
    Ik moest me voor 20 augustus ingeschreven hebben voor al me vakken van het eerste kwartaal. En nu gaan ze me uitleg geven over hoe het werkt? :X
    pi_85858319
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2010 00:26 schreef lelouch het volgende:

Ik moest me voor 20 augustus ingeschreven hebben voor al me vakken van het eerste kwartaal. En nu gaan ze me uitleg geven over hoe het werkt? :X
    Klinkt vrij nutteloos... er worden vast wel nog wat andere dingen besproken :P
    pi_85881455
    Volgende week is de intro van CIW,
    kost dat geld? en wat moet ik me er bij voorstellen, in de zin van: moet ik nog iets meenemen, tot hoe laat duurt het 's avonds etc :+
    pi_85896687
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2010 00:15 schreef BasementDweller het volgende:
    13 september pas
    Dit dus.. Lekker nog even vakantie vieren terwijl iedereen zit te stressen :D
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2010 00:26 schreef lelouch het volgende:

Ik zag toch echt iets van 9 september staan als deadline?

Besides, On Wednesday the 8th of September there is a graduation information session from 11:00-13:00 in the BBL. Dus wel even 8 september naar school :)
    pi_85979556
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2010 00:37 schreef mafkees01 het volgende:
    Ik zag toch echt iets van 9 september staan als deadline?
    Die deadline was voor mijn master specifiek. Ik volg vakken vanuit meerdere faculteiten tegelijk.
    Daarom moesten ze het vroeger weten om een goede planning te kunnen maken.
    pi_85980371
    Is er een site waar de roosters voor de UU op staan? En dan met name voor de afdeling economie?
    Ik ga het komende kwartaal namelijk een vakje volgen in Utrecht, maar ik heb nog steeds geen idee wanneer ik moet beginnen. :')
    pi_86048573
    Master introductie voor de beta vakken was zeer geslaagd :D
    Goed naar me zin gehad!
    pi_86327069
    Is iedereen vorige week al begonnen of begint iedereen de volgende week pas? Heb deze week dus mijn introductie gehad en ben benieuwd of het normaal gesproken drukker is?
    Moo
    pi_86330053
    Bij mijn studie is het altijd zo geweest dat de hele boel een week ná de start van het academisch jaar startte, met intro in die eerste week. Geloof dat ze de tussenweek tussen blokken 1 en 2 (ergens half november) ervoor opofferen. De enige reden dat ik nu al college heb gehad is in verband met m'n minor. :+
    pi_86337035
    Vorige week introductie gehad, maandag heb ik mijn eerste 2 lessen!! heb er zin in
    pi_86343550
    College bedoel je
    pi_86345966
    lol hahahahaha ja oops!
    pi_86368545
    Pff, 1 vak is een week opgeschoven waardoor mijn college pas 15 september begint.. Echt absurd dit gewoon.. Gewoon een megadikke vakantie gehad waar je bang van wordt.. Hoezo overdrijven zeg.. Van mij mag het starten :{
    pi_86688242
    *Hojdhopper meldt zich ook als UU'er.*
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      dinsdag 28 september 2010 @ 12:04:44 #85
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_86936457
    Mensen die CIW studeren en me er meer over kunnen vertellen?
    Ik doe nu hbo propedeusejaar en wil denk ik naar de uni (hoewel logopedie op het hbo me ook wel wat lijkt).
    Maar ik ben zo'n ontzettend dwalende kiezer....Er zijn wel 10 studies die me leuk lijken en ik kom er niet uit. CIW blijft een beetje als een rode draad overal doorheen lopen.
    Ik ben gek op taal en dat zou de reden zijn om voor die studie te kiezen.
    L'Enfer, c'est les autres.
    pi_86939017
    Ik zit nu in het eerste jaar, dan is het allemaal nog redelijk theoretisch, maar in het tweede jaar heb je al voor driekwart keuzevakken, dan zou je misschien meer met taal kunnen doen. Je kunt op de site van de UU zien uit welke vakken je dan kunt kiezen.

Over de inhoud kan ik je natuurlijk nog niet zo veel vertellen, want ik heb ook net twee weken gehad,
      dinsdag 28 september 2010 @ 15:01:03 #87
    319786 JWH_
    Mentale wereldreiziger
    pi_86942456
    Ben ook een verse UU'er! Psychologie dan wel, heel origineel.
    pi_86956803
    quote:
    Op dinsdag 28 september 2010 15:01 schreef JWH_ het volgende:
    Ben ook een verse UU'er! Psychologie dan wel, heel origineel.
    Hoe vond je de faculteitsintroductie? Ik vond het hilarisch. _O-
    Moo
    pi_86963055
    quote:
    Op dinsdag 28 september 2010 21:01 schreef Zuivelkoe het volgende:

[..]

Hoe vond je de faculteitsintroductie? Ik vond het hilarisch. _O-
    Vertel?

De economie-introductie was wel goed te doen, maar niet hilarisch zeg maar.
    pi_87047485
    Zal ik dan maar vertellen over de introductie van de 'Faculty of Science' (Informatica/Gametechnologie, Informatiekunde, Wiskunde en Natuurkunde (en mix daarvan, TWIN))?

Dat was eerst 3 dagen kamp in Ellertshaar georganiseerd door A-Eskwadraat (studievereniging) dat op zich best leuk was (wel i.v.m. mijn doofheid een boel geregel vooraf, maar dat terzijde). Gericht op de medestudenten leren kennen, nou ik heb wel een leuke tijd gehad! Het kamp had de vorm van een competitie zeg maar, je zat ingedeeld in 1 van de 5 kleuren en verder in de kleur had je allemaal mentorgroepen (mentoren waren ouderejaars) waarmee je dan optrok. De mijne was een klein beetje maf maar echt wel gezellig (groepje Pond ftw als er nog anderen daarvan meelezen). Eerste dag was zeg maar sport-dag en 's nachts een spel in het bos, tweede dag bij het meer in de bos een wedstrijd (KOUD!!!!!) en dan 's avonds nog een spel en 's nachts feesten als je wilde, laatste dag was een quiz en verder was het inpakken en naar huis gaan en uitrusten voor volgende dagen. Van donderdag tot de dinsdag daarop waren de 'uithofdagen' dus de uithof en binnenstad verkennen en nog meer activiteiten. Gewoon gezellig als je een goed groepje hebt.
    Kortom: Het kamp is echt wel gezellig, als het kan zou ik gewoon gaan!

Zijn er eigenlijk nog FoK!kers die Gametechnologie studeren (of Informatica)?
      woensdag 6 oktober 2010 @ 00:06:14 #91
    319786 JWH_
    Mentale wereldreiziger
    pi_87232329
    quote:
    Op vrijdag 1 oktober 2010 00:37 schreef kutagh het volgende:

Zijn er eigenlijk nog FoK!kers die Gametechnologie studeren (of Informatica)?
    Leuk verhaal!

Maar, wat houdt gametechnologie precies in? Ik kan het natuurlijk wel even opzoeken. Maar lijkt me leuker om van jou een verhaal te horen!
    pi_87233318
    Ik kan tot nu toe alleen nog zeggen van de eerste 2 perioden (waarvan ik alleen van de eerste het precies weet):

Je begint vrij snel met het daadwerkelijke programmeren van kleine 2D games (Eerste practicum hier was Pong maken) bij het vak Gameprogrammeren en daarnaast krijg je de theorie achter de werking van computers (Computerarchitectuur en Netwerken). Volgende periode krijgen we de introductieproject, dit is vergelijkbaar met het practicum van gameprogrammeren maar op grotere schaal (groep van 5 in plaats van 2 en beslaat een hele periode) en we krijgen logica voor informatica. Het is gewoon voor de helft informatica en voor de helft een aanvullende deel wat gefocust is op het ontwikkelen van games.

Het is geen eitje, je moet je werk bijhouden maar als je het bijhoudt zou je het meeste van gameprogrammeren vrij goed moeten kunnen volgen (dit wordt meer uit praktijk standpunt gegeven en gedaan).
    pi_87247960
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 15:34 schreef Jaejin het volgende:
    Kan ik hier mede eerstejaars vinden van Economics & Business Economics? :)
    Hoppetee, hierzo! ;) Doe je de NL of EN versie?
    pi_87337054
    Hey mensen!
    Ik heb mijn minor gehaald aan de UU en nu hoorde ik van Studiepunt dat ik een minor behaald verklaring moet aanvragen en dat zou op de website staan....
    Ik kan echter niets vinden. Weet één van jullie waar ik dit kan vinden?
    pi_87337315
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2010 21:10 schreef larry_flynt het volgende:
    Hey mensen!
    Ik heb mijn minor gehaald aan de UU en nu hoorde ik van Studiepunt dat ik een minor behaald verklaring moet aanvragen en dat zou op de website staan....
    Ik kan echter niets vinden. Weet één van jullie waar ik dit kan vinden?
    Ik heb ook even gezocht op de UU site, maar kon ook niks vinden. Maar kon het Studiepunt dat niet verschaffen dan? Beetje raar anders van ze.
    pi_87343907
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2010 21:15 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik heb ook even gezocht op de UU site, maar kon ook niks vinden. Maar kon het Studiepunt dat niet verschaffen dan? Beetje raar anders van ze.
    Ja ze zeiden van niet.... Moest het via de site aanvragen... Zal ze maandag maar weer bellen.
    pi_88162043
    quote:
    1s.gif Op woensdag 6 oktober 2010 15:20 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hoppetee, hierzo! ;) Doe je de NL of EN versie?
    ENG versie. Moet zeggen dat ik MDE echt een zwaar onzinnig vak vind :/ Maar goed, beoordeling qua werkcolleges ligt iig veel hoger dan wat ik zou geven aan de EUR :P Ik heb het wel naar mijn zin hier :)
    pi_88175350
    quote:
    1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 01:48 schreef Jaejin het volgende:

[..]

ENG versie. Moet zeggen dat ik MDE echt een zwaar onzinnig vak vind :/ Maar goed, beoordeling qua werkcolleges ligt iig veel hoger dan wat ik zou geven aan de EUR :P Ik heb het wel naar mijn zin hier :)
    Haha ik ook de Engelse versie. Ja het is inderdaad een heel oppervlakkig vak, maar ook wel goed ter oriëntatie zodat je een beetje inzicht hebt in de minors.
    Had je wiskunde een beetje goed gemaakt, ik had een 2,3 :'( en ook een no-go voor m'n paper. Verrekte kutzooi!
    pi_88266716
    HOi allen,

Zoals eerder gezegd heb ik mijn minor aan de UU gevolgd terwijl ik aan de HU studeer. Nu wil ik mijn studiepunten naar de HU overlaten zetten. Weet iemand hoe dat moet?
    pi_88269433
    Wat dacht je aan de HU vragen?
    pi_88433695
    quote:
    99s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:51 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Haha ik ook de Engelse versie. Ja het is inderdaad een heel oppervlakkig vak, maar ook wel goed ter oriëntatie zodat je een beetje inzicht hebt in de minors.
    Had je wiskunde een beetje goed gemaakt, ik had een 2,3 :'( en ook een no-go voor m'n paper. Verrekte kutzooi!
    Ik heb vrijstelling voor Wiskunde :P Al denk ik dat ik daarmee problemen ga krijgen in de volgende periode als ik Microeconomics en Advanced Mathematics ga volgen o_o;
    pi_88440709
    quote:
    1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:05 schreef Jaejin het volgende:

[..]

Ik heb vrijstelling voor Wiskunde :P Al denk ik dat ik daarmee problemen ga krijgen in de volgende periode als ik Microeconomics en Advanced Mathematics ga volgen o_o;
    Whut, hoe dat zo, die vrijstelling?
    En waarom Advanced Mathematics? Dat komt later toch pas. Volgend blok is Micro en Introduction to Businesseconomics.

Lukt MDE een beetje?
    pi_88460443
    Tentamenweek :/
    Dinsdag statistiek en vrijdag nog een tentamen. Dan nog 2 deadlines op 14-11 en dan zit het erop gelukkig...
    pi_88467924
    Ja hier hetzelfde, woensdag en donderdag mag ik aan de bak. We zullen wel weer moeten haha.
    pi_88523440
    Succes ermee dan maar. Net statistiek gehad in MU en dat ging wel oke.. Ben benieuwd wat daaruit rolt.. Nu leren voor vrijdag.. SPM :/
    pi_88529981
    Het moet worden gezegd: De Jaarbeurs is ruk om een tentamen in te hebben.

[/4-maal-per-jaar-klacht]
    pi_88539396
    quote:
    14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:59 schreef mafkees01 het volgende:
    Succes ermee dan maar. Net statistiek gehad in MU en dat ging wel oke.. Ben benieuwd wat daaruit rolt.. Nu leren voor vrijdag.. SPM :/
    In een uurtje klaar?
    pi_88540155
    Dit wordt een dikke faal morgen. :')
    Moo
    pi_88553008
    Over 2 minuten begint eigenlijk mijn wiskunde tentamen... Maar dat kan ik bij voorbaat al niet halen dus ga ik niet (moet een 8.8 halen omdat mijn mid-term een 2.2 was, herkansing is ook geen mogelijkheid want voldoe niet de herkansingseisen. :'( ).
    Maar daarvoor gisteren wel 11 uur in de ub gezeten en nu ook weer en het andere vak voorbereid. Moet goed komen morgen.

Heb dat tentamen wel in de Jaarbeurs. Wat is daar zo kut aan?
    pi_88553168
    Jaarbeurs zuigt omdat alle stoeltjes kraken. :P
    pi_88553868
    Krakende stoeltjes, de vloer was niet waterpas c.q. tafeltje had ongelijke poten, niet bijster warm...
    pi_88555057
    En als iemand 500 stoeltjes verderop niest hoor je het doorgalmen. Soms gaan er ook rare alarmen af, of een keer stonden de boxen van de microfoon heel hard waardoor er de hele tijd zo'n ruis was.
    pi_88563041
    quote:
    11s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:26 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

In een uurtje klaar?
    Het tentamen? Heb er 2,5 uur over gedaan.. Net trouwens de antwoorden nagekeken. 9 fout van 19.. Vet slecht gemaakt dus ook nog :/ De open vragen had ik wel goed gemaakt (ook nagerekend met mijn grm en dat klopte), dus hoop dan maar op een 5.. De vorige was een 7,1, dus gelukkig heb ik voor de theorie alsnog > 5. Dat is vereist.. Hopen dat de paper nog wat oplevert, anders wordt het zo'n zesjescultuur :/
    pi_88574344
    quote:
    1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:26 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Whut, hoe dat zo, die vrijstelling?
    En waarom Advanced Mathematics? Dat komt later toch pas. Volgend blok is Micro en Introduction to Businesseconomics.

Lukt MDE een beetje?
    Ik heb hiervoor het gedaan bij Erasmus, maar bleef hangen bij 36 ECTS omdat ik een hertentament met 1 antwoord niet heb gehaald. Best lullig, want ik kon gewoon mijn P halen daar :p Dat was Micro Economie trouwens. Dus ik heb besloten om het opnieuw te doen bij de UU met vrijstellingen. Ik hoef eigenlijk maar 150 ECTS nu te halen ipv 180 ECTS.

En waarom ik Advanced Mathematics heb? Ik hoef ten eerste geen Introduction to Business Economics te doen omdat ik de oude Tweede Fase Economie & Maatschappij heb gedaan. Je moet dus dan Introduction to Strategy and Organisation Theory volgen, maar daar heb ik dus ook vrijstelling voor omdat ik het al heb afgesloten bij Erasmus :P

Best grappig, ik moet mijn B2 2e periode met derdejaars vakken vullen XD Maargoed, ik hou mijn hart vast voor micro en macro economie :( Ik heb die twee vakken niet gehaald vorig jaar, want ik vond het best wel pittig.

En MDE? Tja, geen idee. Ik heb er totaal geen grote druk op ofzo? Kan aan mij liggen dat ik de leerstof eigenlijk best weinig vind :P Ah, we'll see. Die tentamen van vorig jaar was best te doen :o
    pi_88574448
    quote:
    14s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:35 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Het tentamen? Heb er 2,5 uur over gedaan.. Net trouwens de antwoorden nagekeken. 9 fout van 19.. Vet slecht gemaakt dus ook nog :/ De open vragen had ik wel goed gemaakt (ook nagerekend met mijn grm en dat klopte), dus hoop dan maar op een 5.. De vorige was een 7,1, dus gelukkig heb ik voor de theorie alsnog > 5. Dat is vereist.. Hopen dat de paper nog wat oplevert, anders wordt het zo'n zesjescultuur :/
    Haha oke, dacht dat statistiek van 17:00 tot 20:00 was ;)

Had zelf kansrekening in 'mu' (educ).
    pi_88579231
    quote:
    1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:05 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Haha oke, dacht dat statistiek van 17:00 tot 20:00 was ;)

Had zelf kansrekening in 'mu' (educ).
    Nope, was van half 2 tot half 5 :) Ik vind mu wel een rare zaal, niet echt geschikt voor tentamens. Je kan vet makkelijk afkijken :P
    Vrijdag moet ik weer (theta). Jij al klaar?
    pi_88579922
    Je kan inderdaad makkelijk afkijken... maar iedere keer dat ik alleen al opkeek keken ze me aan daar van beneden of ik ging afkijken :D

Morgen Functies en reeksen in bèta, wordt een ramp :|W
    pi_88590178
    quote:
    1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:04 schreef Jaejin het volgende:

[..]

Ik heb hiervoor het gedaan bij Erasmus, maar bleef hangen bij 36 ECTS omdat ik een hertentament met 1 antwoord niet heb gehaald. Best lullig, want ik kon gewoon mijn P halen daar :p Dat was Micro Economie trouwens. Dus ik heb besloten om het opnieuw te doen bij de UU met vrijstellingen. Ik hoef eigenlijk maar 150 ECTS nu te halen ipv 180 ECTS.

En waarom ik Advanced Mathematics heb? Ik hoef ten eerste geen Introduction to Business Economics te doen omdat ik de oude Tweede Fase Economie & Maatschappij heb gedaan. Je moet dus dan Introduction to Strategy and Organisation Theory volgen, maar daar heb ik dus ook vrijstelling voor omdat ik het al heb afgesloten bij Erasmus :P

Best grappig, ik moet mijn B2 2e periode met derdejaars vakken vullen XD Maargoed, ik hou mijn hart vast voor micro en macro economie :( Ik heb die twee vakken niet gehaald vorig jaar, want ik vond het best wel pittig.

En MDE? Tja, geen idee. Ik heb er totaal geen grote druk op ofzo? Kan aan mij liggen dat ik de leerstof eigenlijk best weinig vind :P Ah, we'll see. Die tentamen van vorig jaar was best te doen :o
    Ah zo vandaar.. Huh, maar ik heb ook de oude tweede face EM gedaan.. Whut..

We mogen over 75 minuten weer! :D
    pi_88634098
    Even een beetje spammen voor de Ragweek, omdat zo'n goed studenteninitiatief meer aandacht verdient! De nieuwe website heb ik zojuist online gezet. www.ragweekutrecht.nl
    pi_88719175
    Is de MU in het educatorium geen collegezaal? Hoe kun je daar tentamens maken? :P
    Moo
    pi_88719401
    quote:
    11s.gif Op zondag 14 november 2010 22:24 schreef Zuivelkoe het volgende:
    Is de MU in het educatorium geen collegezaal? Hoe kun je daar tentamens maken? :P
    Is inderdaad een collegezaal. Maar je hebt een tafeltje en een papiertje, dus je kan daar tentamens maken :P
      zondag 14 november 2010 @ 23:10:39 #122
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_88721546
    quote:
    11s.gif Op zondag 14 november 2010 22:24 schreef Zuivelkoe het volgende:
    Gaat meestal zo: twee/drie stoelen tussen de studenten en steeds een rij overslaan.
    pi_88722405
    quote:
    14s.gif Op zondag 14 november 2010 23:10 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Gaat meestal zo: twee/drie stoelen tussen de studenten en steeds een rij overslaan.
    Bij mij was het tussen iedereen 1 stoel en iedere rij bezet ;)
    pi_88763399
    quote:
    1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:31 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Bij mij was het tussen iedereen 1 stoel en iedere rij bezet ;)
    Dan zaten jullie met flink veel studenten denk ik? MU is niet zo heel klein vind ik. Vrijdag zaten we in Thèta, die voor mijn gevoel nog groter is, en daar zaten er zelfs 2 rijen tussen en 3 stoeltjes.. Dan wordt het wel gevaarlijk als er drie docenten voor je zitten waarvan er 1 telkens rondloopt :P
    Ach, afkijken doe ik toch nooit. Ten eerste riskeer ik het niet om een 1 te halen en ten tweede vertrouw ik meer op mijn eigen kennis dan die van een ander :P
    pi_89896846
    Jeeeuj, woensdag mag ik weer. :D
    pi_91941596
    Aaaaaaaaaaaaaarg proefschriftschijfbreakdown :{
    Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
      donderdag 27 januari 2011 @ 15:29:22 #127
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_91943542
    Ik ook. Nog vijf maanden waar ik keihard in moet schrijven en ik crash naar het tempo van twee regels per dag.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_91943614
    quote:
    15s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:29 schreef speknek het volgende:
    Ik ook. Nog vijf maanden waar ik keihard in moet schrijven en ik crash naar het tempo van twee regels per dag.
    Mijn geld is op en ik heb mijn datum al, dus dat is nog maar 1 maand tijd :r (dan moet het naar de leescommissie) (5 juli is het het hopelijk zo ver) Gelukkig is de inleiding makkerlijker schrijven dan de experimente hoofdstukken maar dan nog, ik moet ook nog een hoofdstuk waar eigenlijk niks instaat :{
      donderdag 27 januari 2011 @ 15:58:15 #129
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_91944843
    inleiding makkelijk schrijven? :o, je hebt de experimenten al gedaan toch?
    pi_91944891
    quote:
    1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:58 schreef speknek het volgende:
    inleiding makkelijk schrijven? :o, je hebt de experimenten al gedaan toch?
    De introductie bedoel ik van het proefschrift, die achtergrond heb ik veel van al paraat. (maarja het is biologie hè, introducties voor de experimentele hoofdstukken is lastiger ja)

Voor de introductie typ ik zo een paar paragraafjes maar voor de andere hoofdstukken zit ik maar met woorden te draaien, en krijg soms echt één warboel van doelen en conclusies. Het moet ook allemaal zo geschreven worden dat reviewers er geen gaten in zien (en er zijn altijd gaten)
      donderdag 27 januari 2011 @ 16:04:07 #131
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_91945084
    Je moet juist een paar obvious gaten erin laten, zodat iedereen daarover valt en je daar een heel goed antwoord op hebt ;).

Maar goed, succes, we zitten nu natuurlijk weer te SOGgen.
    pi_91945119
    quote:
    12s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:04 schreef speknek het volgende:
    Je moet juist een paar obvious gaten erin laten, zodat iedereen daarover valt en je daar een heel goed antwoord op hebt ;).

Maar goed, succes, we zitten nu natuurlijk weer te SOGgen.
    Ja inderdaad!
    pi_91977452
    Maandag weer tentamen...
    pi_92208336
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2011 08:11 schreef Booomer het volgende:
    Maandag weer tentamen...
    EAR FTW.. ben benieuwd :D
    pi_92216036
    EAR viel meer hoorde ik? Ik ben blij met ict-e, geen tentamen :)
    pi_92234372
    Volgende week beginnen met de minor Economie & Geografie, ben benieuwd.
    pi_92254066
    quote:
    1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:12 schreef lelouch het volgende:
    EAR viel meer hoorde ik? Ik ben blij met ict-e, geen tentamen :)
    Wat een tegenvaller was dat vak. Voelde meer als bezigheidstherapie dan ondernemend bezig zijn...
    pi_92255036
    quote:
    1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:27 schreef Booomer het volgende:

[..]

Wat een tegenvaller was dat vak. Voelde meer als bezigheidstherapie dan ondernemend bezig zijn...
    Daar sluit ik me volledig bij aan, wat een waardeloos vak was ICT-E zeg :')
    pi_92255303
    Ik heb me er wel mee vermaakt hoor! Lekker kunnen programmeren :Y
      donderdag 3 februari 2011 @ 01:06:30 #140
    333464 T.O.P
    De enigste ekte
    pi_92258412
    Veel MBI'ers hier? In het Informatiekunde topic nog niet tegengekomen :P
    :-)
    pi_92294014
    ICT-E vond ik ook maar troep.. EAR was idd goed te doen :) Zal hem wel verpest hebben alsnog, wist wel een aantal onderwerpen niet..
    pi_92306050
    Doen jullie allemaal dezelfde studie ofzo? :P
    pi_92306192
    Ik snap er ook niks van
      vrijdag 4 februari 2011 @ 02:04:19 #144
    333464 T.O.P
    De enigste ekte
    pi_92308178
    Allemaal Business Informatics masters volgens mij.
    pi_92314273
    Blijkbaar wel ja :p allemaal de mbi idd :)
    pi_92329106
    Leuk! Tijd voor deze baas om te achterhalen wie iedereen is :')
    pi_92339593
    Blij dat ICT-E voorbij is! _O_
    pi_92550739
    Hm, Drift 21 is bezet. Ben benieuwd of ze het langer uithouden dan de Amsterdamse collegae.
    pi_92552952
    Deze week beginnen aan EU en Oost Europa. Pittig vak...
    pi_92557531
    Terechte winner voor ICT-E.
    Ik ben niet moeilijk te achterhalen. PM maar als je het hebt uitgevogeld :P
    pi_92991824
    quote:
    1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:59 schreef Hojdhopper het volgende:
    Volgende week beginnen met de minor Economie & Geografie, ben benieuwd.
    Het is al te laat misschien maar als je nog kunt switchen zou ik je dat zeker aanraden!
    pi_93008305
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:57 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Het is al te laat misschien maar als je nog kunt switchen zou ik je dat zeker aanraden!
    Waarom?

Ik heb nu twee colleges en werkgroepen gehad en het bevalt me prima moet ik zeggen.
    pi_94042887
    Waar kan je op de Uithof een beetje relaxed achter een computer? Ik móét namelijk morgen om 13:00 achter een computer zitten, omdat dan een belangrijke inschrijving open gaat, maar kan niet uren van tevoren ergens een computer bemachtigen, want heb daarvoor nog gewoon afspraken.

Bieb is volgens mij hartstikke vol en druk altijd en heb verder geen idee waar computers staan. Oh, en wel graag een echte computer met een muis enzo, niet zo'n computerzuil.
      zondag 13 maart 2011 @ 13:32:20 #154
    333464 T.O.P
    De enigste ekte
    pi_94042948
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:30 schreef Naamah het volgende:
    Waar kan je op de Uithof een beetje relaxed achter een computer? Ik móét namelijk morgen om 13:00 achter een computer zitten, omdat dan een belangrijke inschrijving open gaat, maar kan niet uren van tevoren ergens een computer bemachtigen, want heb daarvoor nog gewoon afspraken.

Bieb is volgens mij hartstikke vol en druk altijd en heb verder geen idee waar computers staan. Oh, en wel graag een echte computer met een muis enzo, niet zo'n computerzuil.
    Bieb dus, of bij je eigen faculteit? Je zou naar het Minnaertgebouw kunnen gaan, maar is niet het meest centrale gebouw :P
    pi_94043027
    Eigen faculteit heeft geen computers. Althans.. weet ik eigenlijk niet.. sinds vorige maand vallen we onder sociale wetenschappen, geloof ik, maar in die gebouwen ben ik nog nooit geweest, laat staan dat ik weet waar er computers zijn

En zijn er voldoende computers in de bieb dan? In de binnenstad is het vaak zo goed als onmogelijk een computer te bemachtigen..
      zondag 13 maart 2011 @ 13:51:40 #156
    333464 T.O.P
    De enigste ekte
    pi_94043722
    Rond 13u is het in de bieb niet zo druk hoor, tenzij het tentamenweek is
    pi_94049420
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:34 schreef Naamah het volgende:
    Eigen faculteit heeft geen computers. Althans.. weet ik eigenlijk niet.. sinds vorige maand vallen we onder sociale wetenschappen, geloof ik, maar in die gebouwen ben ik nog nooit geweest, laat staan dat ik weet waar er computers zijn

En zijn er voldoende computers in de bieb dan? In de binnenstad is het vaak zo goed als onmogelijk een computer te bemachtigen..
    In het BBL staan zat pc's, eigenlijk altijd wel plek.. :)
    pi_94064670
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:51 schreef T.O.P het volgende:
    Rond 13u is het in de bieb niet zo druk hoor, tenzij het tentamenweek is
    Wat vorige week dus was (mid-terms) en nu dus niet meer. Go for it zou ik zeggen.
    pi_94064693
    Heb je geen eigen laptop trouwens?
    pi_94250688
    Vast de themabijeenkomsten :p wat een drama was dat zeg om 13 uur. Voor niks die moeite gedaan.

quote:
    Op zondag 13 maart 2011 13:30 schreef Naamah het volgende:
    Waar kan je op de Uithof een beetje relaxed achter een computer? Ik móét namelijk morgen om 13:00 achter een computer zitten, omdat dan een belangrijke inschrijving open gaat..
    pi_94251328
    Lol, inderdaad!! Het is bij mij nog best goed gelukt! Was vrij snel met inschrijven toen het eenmaal open was, maar alsnog zaten er al dingen vol. En sommige dingen kloppen niet.. volgens mijn rooster heb ik een bepaalde themabijeenkomst vanaf nu elke week en heb dus geen idee voor welke datum ik écht ingeschreven sta.
      zaterdag 26 maart 2011 @ 18:01:18 #162
    203089 Scuidward
    Vleugje cynisme, vol verstand
    pi_94645424
    Iemand die nog iets van die lasers heeft gezien? Ik ga vanavond fietsen :)
    pi_94682925
    Ze schenen de hele week recht boven mijn huis. Vond het er vet uit zien zeg!
      vrijdag 1 april 2011 @ 16:24:09 #164
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_94906761
    Hai! Ik heb dus net de open dag gemist en proefstuderen.
    Ik ben hard op zoek naar iemand die Nederlandse taal en cultuur studeert en die me meer kan vertellen over de studie, de docenten, studiebelasting en de Uni zelf.
    Ik moet nu enkel op basis van geschreven tekst een keus maken en dat is best vreemd :')
    pi_95439864
    Aan diegenen die Informatica (bachelor) studeren aan de UU:

Zou je er aub wat meer over willen vertellen, zoals:
    - Wat voor vakken krijg je?
    - Hoeveel contacturen zijn er per week ingeroosterd?
    - Hoeveel verplichte contacturen zijn er per week
    - Hoeveel uur besteed je in totaal aan je studie per week?
    - Hoe ervaar je de studie qua belasting? (moeijlijk/makkelijk/etc)
    - Worden er uberhaupt wiskunde* vakken gegeven?
    - Worden er ook nog zogenaamde onzinvakken** gegeven?
    - Hoe zijn de studievoorzieningen? (beschikbaarheid pc's, beschikbaarheid stille ruimtes en drukte in bieb?)
    - Hoe groot is de groep waarmee je les krijgt (zowel bij hoor- als bij werkcolleges/practica)
    - Worden alle vakken/cursussen aan één locatie/gebouw verzorgd of dien je nog wat heen en weer te moeten reizen?
    - Hoe is de bereikbaarheid naar de locatie waar je het meest les krijgt? (Ver van Utrecht CS? goede bus/metro/tram/trein-aansluitingen? Gaan er veel bussen in het uur? etc. etc)

* = ik vind wiskunde namelijk heel erg leuk en kzou dat graag terug willen zien in de opleiding. Helaas kan ik echter niets vinden op de website van de UU mbt wiskunde in de informatica. Dit terwijl er op de UvA en op de Radboud Universiteit wel redelijk wat wiskunde verwerkt zit in de opleiding. Ik vroeg me dan ook af of dit bij de UU ook zo is. Wordt er wel wiskunde gegeven of is álles gericht op Informatica/programmeren etc (wat ik jammer zou vinden)?

** = Bijvoorbeeld het opstellen van een portfolio (zoals bij Informatica aan de UvA verzorgd wordt), academische vaardigheden gedoe (schrijven van saaie verslagen, literatuurlezen, etc. etc)

Alvast enorm bedankt!! :) :)
      woensdag 13 april 2011 @ 13:59:05 #166
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_95441400
    De bachelor is voor mij alweer ruim zes jaar geleden en er zijn inmiddels wat dingen veranderd, dus inhoudelijk kan ik er niet al te veel meer over zeggen. Maar ik vond dat er meer dan genoeg wiskunde in zat (maar ik zat dan aan het andere kant van het spectrum, ik vond de wiskundevakken niks aan).
    Die onzinvakken heb je overigens bij elke studie overal (dus ook bij wiskunde zelf), omdat onderzoek doen, artikelen schrijven en ze kunnen presenteren nou eenmaal integraal onderdeel zijn van het wetenschapper zijn en daarom bij een academisch niveau horen. In mijn tijd waren er wel heel weinig van bij Informatica, wat ik overigens een groot manco vond aan de studie, zeker toen ik ging afstuderen en daarna de wetenschap in ging.

Studiefaciliteiten zijn altijd prima in orde, grootte van de klassen zou ik niet precies weten, want er is met de komst van gametechnologie en het samenvoegen van andere informatica opleidingen nogal wat veranderd. Gemiddeld denk ik in de bachelor zo tussen de 50-80 voor informatica en 100-150 voor gametechnologie, en in de master zo 15-30 en 40-70.
      woensdag 13 april 2011 @ 14:09:03 #167
    333464 T.O.P
    De enigste ekte
    pi_95441837
    quote:
    1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:18 schreef NonameNogame het volgende:
    Aan diegenen die Informatica (bachelor) studeren aan de UU:

Zou je er aub wat meer over willen vertellen, zoals:
    - Wat voor vakken krijg je?
    - Hoeveel contacturen zijn er per week ingeroosterd?
    - Hoeveel verplichte contacturen zijn er per week
    - Hoeveel uur besteed je in totaal aan je studie per week?
    - Hoe ervaar je de studie qua belasting? (moeijlijk/makkelijk/etc)
    - Worden er uberhaupt wiskunde* vakken gegeven?
    - Worden er ook nog zogenaamde onzinvakken** gegeven?
    - Hoe zijn de studievoorzieningen? (beschikbaarheid pc's, beschikbaarheid stille ruimtes en drukte in bieb?)
    - Hoe groot is de groep waarmee je les krijgt (zowel bij hoor- als bij werkcolleges/practica)
    - Worden alle vakken/cursussen aan één locatie/gebouw verzorgd of dien je nog wat heen en weer te moeten reizen?
    - Hoe is de bereikbaarheid naar de locatie waar je het meest les krijgt? (Ver van Utrecht CS? goede bus/metro/tram/trein-aansluitingen? Gaan er veel bussen in het uur? etc. etc)

* = ik vind wiskunde namelijk heel erg leuk en kzou dat graag terug willen zien in de opleiding. Helaas kan ik echter niets vinden op de website van de UU mbt wiskunde in de informatica. Dit terwijl er op de UvA en op de Radboud Universiteit wel redelijk wat wiskunde verwerkt zit in de opleiding. Ik vroeg me dan ook af of dit bij de UU ook zo is. Wordt er wel wiskunde gegeven of is álles gericht op Informatica/programmeren etc (wat ik jammer zou vinden)?

** = Bijvoorbeeld het opstellen van een portfolio (zoals bij Informatica aan de UvA verzorgd wordt), academische vaardigheden gedoe (schrijven van saaie verslagen, literatuurlezen, etc. etc)

Alvast enorm bedankt!! :) :)
    Informatica UU: http://www.cs.uu.nl/bama/IcaMajor.html
    1e jaar: http://www.cs.uu.nl/educa(...)l=2&opl=ica&stjaar=1
    2e/3e jaar: http://www.cs.uu.nl/educa(...)l=2&opl=ica&stjaar=2

Bereikbaarheid is prima, 15 a 20 minuten met de bus vanaf CS, bussen elke 3 minuten.

Inhoudelijk heb ik geen info over de vakken want ik doe geen informatica, maar je kan aantal contacturen afleiden uit die laatste 2 links die ik gegeven heb, daar staan de uren per vak en het aantal weken. Je doet 2 vakken per periode (7,5 ECTS per vak, 15 ECTS per periode, 4 periodes per jaar = 60 ECTS per jaar).
    pi_95458095
    Als je wiskunde erg leuk vind moet kan je de twee studies combineren, dat wordt best vaak gedaan. En dat kan makkelijk als je gemotiveerd bent.
      woensdag 13 april 2011 @ 21:00:11 #169
    124676 RobertoCarlos
    pi_95462315
    Als je veel geld hebt wel ja :P
    pi_95463043
    quote:
    2s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
    Als je veel geld hebt wel ja :P
    Kost hetzelfde, afgezien van wat extra boeken.
      donderdag 14 april 2011 @ 01:24:09 #171
    333464 T.O.P
    De enigste ekte
    pi_95476436
    NonameNogame:

TWIN-programma Informatica en Wiskunde: http://www.cs.uu.nl/education/twin/twin-wi.html
    Er is geen sprake van een aparte opleiding. Als je het TWIN-programma volgt, ben je ingeschreven voor beide bacheloropleidingen.

Het TWIN-programma kent een redelijk strikte invulling om met 217,5 ECTS het behalen van een tweetal bachelordiploma's mogelijk te maken.

217,5 ECTS is slechts 37,5 ECTS meer dan als je 1 studie zou doen.
      donderdag 14 april 2011 @ 07:53:45 #172
    124676 RobertoCarlos
    pi_95478218
    quote:
    1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:13 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Kost hetzelfde, afgezien van wat extra boeken.
    Niet per se, ligt aan de situatie
      zaterdag 28 mei 2011 @ 16:41:46 #173
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_97423342
    Ik schop deze maar eventjes. Rustig topic!
    In september ben ik ook student aan de UU, ik heb me gister aangemeld voor Literatuurwetenschap.
    Ben benieuwd, heb er zin in ;)

Ik geloof dat ik op de locatie tegenover de Dom kom, is dat wat?
    pi_97424598
    Locatie tegenover de dom? Whut? Achter De Dom?
    pi_97432736
    Achter de Dom 22 is een faculteit voor geesteswetenschappen.
    pi_97442639
    Yess daar zit ik ook wel eens maar ik kan me haast niet voorstellen dat een hele studie alleen daar bivakkeert. Maar goed, ik doe dan ook geen Literatuurwetenschappen :P

Ik heb college (gehad) op de Uithof, op de Drift 21 en 23, Achter de Dom, University College en Kromme Nieuwegracht. Dan heb je bijna alle locaties wel gehad.
      zondag 29 mei 2011 @ 14:10:10 #177
    333464 T.O.P
    De enigste ekte
    pi_97455426
    quote:
    0s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:15 schreef Daantke het volgende:
    Yess daar zit ik ook wel eens maar ik kan me haast niet voorstellen dat een hele studie alleen daar bivakkeert. Maar goed, ik doe dan ook geen Literatuurwetenschappen :P

Ik heb college (gehad) op de Uithof, op de Drift 21 en 23, Achter de Dom, University College en Kromme Nieuwegracht. Dan heb je bijna alle locaties wel gehad.
    Janskerkhof 5a heb je ook nog, en op de Muntstraat zit ook nog wat.
      zondag 29 mei 2011 @ 14:21:06 #178
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_97455864
    Achter de Dom dan, sorry :P
    Ben benieuwd, volgens mijn broertje moet ik blij zijn dat ik niet standaard college heb op de Uithof. (Zijn quote over de bus daarheen: "Ik heb oksels geproefd in die bus, man!") :')
    pi_97457558
    Uithof is kut, drukke bus en ver weg en nog saai ook.

Binnenstad is tof, altijd druk, monumentale panden etc. :)
    pi_97462949
    quote:
    0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:21 schreef Maria2.0 het volgende:
    Ben benieuwd, volgens mijn broertje moet ik blij zijn dat ik niet standaard college heb op de Uithof. (Zijn quote over de bus daarheen: "Ik heb oksels geproefd in die bus, man!") :')
    Omdat iedereen de 12 of 11 pakt. Maar er gaan veel meer bussen naar de Uithof. :)
    pi_97464562
    quote:
    0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:58 schreef Booomer het volgende:

[..]

Omdat iedereen de 12 of 11 pakt. Maar er gaan veel meer bussen naar de Uithof. :)
    Er komen wel veel bussen op de Uithof, maar de verbinding Uithof - CS is volgens mij puur de 11 en de 12... Schiet me d'r niet op neer - ik heb gemiddeld in één blok per jaar iets op de Uithof en dan vaak ook nog om 9:00, dus Spitsbus heen. :+
    pi_97479244
    Over een jaar of 3 hebben we ook gewoon een rechstreekse tram, als alles volgens planning gaat. Overigens vind ik de Uithof best te doen, vooral als het lekker weer is. Lekker chillen daar op die grasplateautjes. Chillplekken zoals op de Uithof mis ik in de binnenstad.
      maandag 13 juni 2011 @ 19:25:06 #183
    333464 T.O.P
    De enigste ekte
    pi_98124532
    Kent iemand toevallig (oud-)studenten van de UU die meer dan 1 keer binnen de bachelor op uitwisseling zijn geweest? Zo ja, welke studie?
    pi_98134488
    quote:
    0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:27 schreef Hojdhopper het volgende:
    Over een jaar of 3 hebben we ook gewoon een rechstreekse tram, als alles volgens planning gaat.
    Zie je het voor je? Overheidsprojecten die volgens planning gaan... :')
    pi_98418142
    Hallo!

Na de zomervakatie ga ik geschiedenis @UU studeren.
    Heb er heel veel zin, omdat dit vak me altijd geboeid heeft.
    Een aantal vraagjes want ik heb me er nog niet echt in verdiept:

- Hoe is de studie? (moeilijk/makkelijk, veel/weinig details op tentamens, interessante leraren, veel/weinig vrije keuzemogelijkheden etc etc)
    - Hoe zijn de mensen?
    - Welke introducties krijg ik allemaal? (faculteits-, vak- etc.)
    - Hoe is Utrecht? (uitgaan, terrasje pakken, prijzen, algemene indruk van de sfeer etc.)
    - Hoe moeilijk is het om een kamer te vinden? (heb gehoord moeilijk, en de prijzen??)

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen..
      maandag 20 juni 2011 @ 17:32:07 #186
    203089 Scuidward
    pi_98419899
    - Hoe is Utrecht? (uitgaan, terrasje pakken, prijzen, algemene indruk van de sfeer etc.)
    Wel een prima stad hoor, maar de sfeer maak je ook grotendeels zelf met vrienden :)
    - Hoe moeilijk is het om een kamer te vinden? (heb gehoord moeilijk, en de prijzen??)
    Had me aan het begin van mijn 1e jaar ingeschreven bij de SSH en tegen het einde van het 1e jaar had ik een kamer in Zeist, in Utrecht zelf zal het wel langer duren. Uiteraard kan je via kamernet ook een kamer zoeken maar dan betaal je vrijwel altijd een hogere prijs dacht ik, maar het is ook hier maar net wat je zelf wilt :P

Verder studeer ik dus geen geschiedenis zoals je wel ziet, maar ik weet dat je naast de introductieweek van je studie ook altijd mee kan doen aan de http://www.utrechtseintroductietijd.nl/.
    pi_98485361
    quote:
    0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:54 schreef feyenoordfan92 het volgende:
    Hallo!

Na de zomervakatie ga ik geschiedenis @UU studeren.
    Heb er heel veel zin, omdat dit vak me altijd geboeid heeft.
    Een aantal vraagjes want ik heb me er nog niet echt in verdiept:

- Hoe is de studie? (moeilijk/makkelijk, veel/weinig details op tentamens, interessante leraren, veel/weinig vrije keuzemogelijkheden etc etc)
    - Hoe zijn de mensen?
    - Welke introducties krijg ik allemaal? (faculteits-, vak- etc.)

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen..
    Kamer zoeken gaat het beste via via. Verder Kamernet. Al zou ik dan NU beginnen. Bij de SSH is de korste inschrijftijd voor in Utrecht (IBB) nu 2 jaar.

Introductie is waarschijnlijk alleen van je faculteit. Desgewenst kan je ook de UIT lopen (Utrechtse Introductie Tijd).

Verder, Utrecht is een heel gezellige stad. Veel terrasjes aan de grachten. Oud centrum en veel winkels. Uitgaansmogelijkheden zijn er redelijk wat.

Succes!
    pi_99061987
    quote:
    0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:21 schreef Maria2.0 het volgende:
    De Uithof is eigenlijk helemaal niet zo erg als iedereen altijd zegt, je hebt lekker de ruimte en de bieb daar is de meest relaxte bieb die ik ken. Maar je zit als Geesteswetenschappen student inderdaad erg vaak in de stad.

Ik heb nu trouwens nog een herkansing algemene litwet, niet echt mijn ding :') maar succes!
    pi_99075769
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:57 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Het heeft er uiteindelijk tot geleid dat ik in zijn geheel overstap naar Sociale Geografie met een Economie minor. Dus het omgekeerde van wat ik nu doe. Het heeft toch meer mijn interesse. :)

Fijne zomer allemaal! Heb nu al zin om te zuipen tijdens de UIT. :P
    pi_99112098
    quote:
    Het heeft er uiteindelijk tot geleid dat ik in zijn geheel overstap naar Sociale Geografie met een Economie minor. Dus het omgekeerde van wat ik nu doe. Het heeft toch meer mijn interesse.

Fijne zomer allemaal! Heb nu al zin om te zuipen tijdens de UIT.
    UIT. Wie zegt doen en wie zegt niet doen?? En tot wanneer kun je je daar inschrijven (en dus niet officieel, maar wanneer zal het ongeveer vol zitten?)
      woensdag 6 juli 2011 @ 15:43:44 #191
    326094 Zombiehoofd
    Nam nam nam
    pi_99113903
    quote:
    0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:04 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

UIT. Wie zegt doen en wie zegt niet doen?? En tot wanneer kun je je daar inschrijven (en dus niet officieel, maar wanneer zal het ongeveer vol zitten?)
    UIT als je misschien ergens lid wilt worden. Vrienden zul je er waarschijnlijk niet aan over houden, maar heel misschien ook wel. Voor de rest, als je er zin in hebt doen.
    Op 17 augustus om 15.37:23 is het vol en kun je je niet meer inschrijven.
      woensdag 6 juli 2011 @ 18:55:29 #192
    333464 T.O.P
    De enigste ekte
    pi_99120959
    UIT moet je sowieso doen. Vrienden aan over houden ligt aan jezelf, of je met die mensen blijft afspreken na de UIT. Ik heb er geen vrienden aan over gehouden, maar wel een hele leuke midweek gehad. Huisgenote heeft er wel een aantal vriendinnen aan over gehouden.
    pi_99151113
    quote:
    UIT moet je sowieso doen. Vrienden aan over houden ligt aan jezelf, of je met die mensen blijft afspreken na de UIT. Ik heb er geen vrienden aan over gehouden, maar wel een hele leuke midweek gehad. Huisgenote heeft er wel een aantal vriendinnen aan over gehouden.
    Idd, ik ken niemand echt goed die in Utrecht gaat studeren. Dus dan kom je vanzelf uit je vriendenclubje, zodat je mensen aanspreekt etc etc.
      woensdag 3 augustus 2011 @ 11:53:53 #194
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_100265041
    Ik heb een vraag, hoop dat iemand me kan helpen.
    Ik start in september aan de UU en wil graag weten in welke periode de eerste tentamenperiode valt. Is dit voor alle studies ongeveer gelijk?
    pi_100269346
    Voor de studies die met vier blokken per jaar werken meestal wel. Maar er zijn ook studies die daarvan afwijken.

Maar ik zie dat je literatuuwetenschap gaat studeren. Leuk, ik heb tcs/taalwetenschap/Nederlands gestudeerd en ook wel eens een van bij literatuurwetenschap gevolgd. Dat valt allemaal onder faculteit Geesteswetenschappen, website van het studiepunt is http://www.uu.nl/FACULTY/(...)ages/studiepunt.aspx. Daar staat onder andere een jaarkalender waarop de vier blokken zijn aangegeven. Tentamens zijn meestal in de een-na-laatste en laatste week van het blok.
    pi_100269664
    Als je die website nog niet kent, moet je trouwens ook even de cursuskrant bekijken. Is wel leuk, kan je alvast zien wat voor vakken je krijgt, wat het rooster is, welke boeken je nodig hebt en hoe er getoetst gaat worden. Voor de vakken die jij in de eerste periode hebt zie je dan dat het ene vak drie tentamens heeft (waarvan er een logischerwijs aan het eind van de cursus zal zijn) en bij het andere vak staat al dat het tentamen in week 9 of 10 plaatsvindt.
      woensdag 3 augustus 2011 @ 14:55:56 #197
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_100271814
    Haha, ik snap er niks van. Ben die cursuskrant aan het bekijken maar ik zie dan een hele rij vakken staan bij blok 1. Ik geloof dat ik maar 3 of 4 cursussen volg, moet ik dan de cursussen pakken waar een 1 bij staat?
    pi_100272084
    Klik even op het schema in de cursuskrant, daar zie je een overzicht van alle cursussen die bij literatuurwetenschap horen. De roze zijn verplicht. Er zijn twee roze op niveau 1 in het eerste blok, dus dat zullen zeer waarschijnlijk de vakken zijn die je dan krijgt. Europese literatuurgeschiedenis 1 en Inleiding algemene literatuurwetenschap.
      woensdag 3 augustus 2011 @ 15:06:35 #199
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_100272223
    Ah, dankjewel! Ik zie ook in blok 1 een roze cursus met niveau 3 staan, die cursus zou ik dan ook krijgen, of pas later?
      woensdag 3 augustus 2011 @ 15:09:20 #200
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_100272323
    Snap hem al. Pas later. En een keuzevak zou ik ook al kunnen doen in blok 1? Zie er 2 staan met niveau 1 namelijk.
    Leuk hoor, wegwijs worden op de UU :D
    pi_100272496
    Precies, niveau 3 is voor later. En er een extra keuzevak bij doen is niet zo gebruikelijk meteen in het begin. Daar moet je je ook apart voor inschrijven en ik denk dat de inschrijving voor het eerste blok voor je geregeld wordt. En twee vakken per blok is gebruikelijk, een vak zou staan voor 20 uur per week studeren. Een derde vak kan wel hoor, maar begin eerst maar gewoon met die twee :)
      woensdag 3 augustus 2011 @ 15:22:41 #202
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_100272873
    Dat was ook zeker mijn plan.
    Wij hebben trouwens een poos geleden een midweekje weg geboekt, hoe makkelijk is het om colleges te skippen voor een week en toch de lesstof te beheersen? :@
    Heel erg bedankt voor je hulp, trouwens!
    pi_100328998
    Ik ga weer voor de 3e keer eerstejaars studente worden. Hopelijk is dit keer scheepsrecht =/ Zat erg te twijfelen of ik zou gaan stoppen met mijn 2e jaar Economie, maar uiteindelijk er toch voor gekozen om hogere schulden aan te nemen en later gelukkiger te zijn dan andersom. Met mijn 1,5 jaar vertraging val ik toch onder Zeikstra's regeling, dus officieel langstudeerder :(

Informatiekunde wordt het! Ik ben benieuwd wat voor mensen ik daar tegenkom, want het schijnt een hele andere wereld te zijn dan de wereld waar ik tot nu toe in zat. Zeker als vrouw zijnde...
    pi_100334513
    quote:
    0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:30 schreef Jaejin het volgende:
    Ik ga weer voor de 3e keer eerstejaars studente worden. Hopelijk is dit keer scheepsrecht =/ Zat erg te twijfelen of ik zou gaan stoppen met mijn 2e jaar Economie, maar uiteindelijk er toch voor gekozen om hogere schulden aan te nemen en later gelukkiger te zijn dan andersom. Met mijn 1,5 jaar vertraging val ik toch onder Zeikstra's regeling, dus officieel langstudeerder :(

Informatiekunde wordt het! Ik ben benieuwd wat voor mensen ik daar tegenkom, want het schijnt een hele andere wereld te zijn dan de wereld waar ik tot nu toe in zat. Zeker als vrouw zijnde...
    Join the club... Na vwo een jaartje hbo gedaan. P gehaald maar niet door gegaan. Afgelopen jaar Economie in Utrecht met minor Sociale Geografie. En gezien ik mijn bsa (nog) niet heb gehaald (de 17e nog een herkansing) en de studie toch niet zo leuk vind, ga ik het omdraaien. Sociale geografie met een Economie minor.

En ook de reden die jij noemt:
    quote:
    maar uiteindelijk er toch voor gekozen om hogere schulden aan te nemen en later gelukkiger te zijn dan andersom.
      vrijdag 5 augustus 2011 @ 06:51:57 #205
    333464 T.O.P
    De enigste ekte
    pi_100342860
    quote:
    0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:30 schreef Jaejin het volgende:

Haha, ik heb ook economie aan de UU gedaan en vervolgens informatiekunde :)

En zo zijn er nog een paar volgens mij. Ik besloot echter al na 2 maanden om te stoppen met economie (alleen MDE gehaald), en kon in november nog instromen bij informatiekunde. Word in september 4e-jaars, alleen zal waarschijnlijk geen vakken meer volgen (heb de 180 ECTS bijna binnen).

Er zijn op dit moment 60 inschrijvingen (hoeveel daarvan ook daadwerkelijk beginnen aan de studie weet ik niet, misschien 40/50?), en zitten toch een stuk of 8 a 10 vrouwen tussen zo aan de namen te zien. In mijn jaar was er welgeteld 1 meisje, en dan bij sommige colleges nog wat herkansende meiden. :D

Vandaag weer een heerlijke dag in de UB spenderen aan scriptie :O

[ Bericht 5% gewijzigd door T.O.P op 05-08-2011 07:12:42 ]
    pi_101346620
    :W

Ik doe nu TCS op de UU maar wil naar CIW...kan hopelijk een paar van mijn vakken overzetten!
    pi_101349595
    quote:
    0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:05 schreef bitterend het volgende:
    :W

Ik doe nu TCS op de UU maar wil naar CIW...kan hopelijk een paar van mijn vakken overzetten!
    En anders doe je gewoon TCS met allemaal CIW vakken, maakt uiteindelijk weinig uit. Op die manier heb ik TLW gedaan :)
    pi_101352461
    Iemand die hier Sociale Geografie & Planologie doet? Ik heb afgelopen jaar Economie gedaan maar bsa niet gehaald. Had wel een geografie minor en alle vakken daarvan gehaald. Iemand een idee of die mee te nemen zijn. Ik ga nu een minor Economie doen.

Ik ga sowieso nog naar de slb'er maar misschien hier nog een antwoord? :)
    pi_101360743
    quote:
    0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:52 schreef Naamah het volgende:

[..]

En anders doe je gewoon TCS met allemaal CIW vakken, maakt uiteindelijk weinig uit. Op die manier heb ik TLW gedaan :)
    Haha ja zou ook kunnen!
    In blok 1 begin ik met Taal en de Menselijk Natuur en Methodes voor Comm. Onderzoek...Ben benieuwd!

Hojd...lijkt me wel...maar weet niet zeker! even examencommissie mailen :)
    pi_101365422
    Vanaf september ga ik ook in Utrecht studeren. O+ Dan begin ik aan de master Economics of Public Policy and Management, heel veel zin in!

Alleen is alles tot nu toe echt bar slecht geregeld en heb ik nog steeds geen solis-id. :') En ik kan ook nergens roosters vinden, dus ik gok dat ik daar pas bij kan met een wachtwoord? Of kijk ik er over heen?
    Ben al met allemaal mensen van de opleiding en de service desk aan het mailen maar dat schiet ook niet op en ik zou het ondertussen wel eens fijn vinden om te weten wanneer ik moet beginnen. :')
    pi_101370129
    Bobs. de roosters staan op de website van het studiepunt

http://www.uu.nl/faculty/(...)d/Pages/default.aspx

en voor de rest ja je hebt een wachtwoord nodig voor Osiris enzo...bel het studiepunt gewoon :)
    pi_101372457
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:37 schreef bitterend het volgende:
    Bobs. de roosters staan op de website van het studiepunt

http://www.uu.nl/faculty/(...)d/Pages/default.aspx

en voor de rest ja je hebt een wachtwoord nodig voor Osiris enzo...bel het studiepunt gewoon :)
    Maar voor de masters staan daar geen echte roosters, alleen in welk blok een vak wordt gegeven en verder niks.

En ik heb al gebeld, en ben langs geweest, en heb met 3 verschillende mensen gemailt. :+ Maar ik ga anders van de week nog wel een keer langs, hopelijk lukt het dan. Toch bedankt voor de link!
    pi_101378960
    pff dat schiet idd niet echt op dan!

kijk even hier of je tijd slots van je vakken kan vinden:

https://www.osiris.univer(...)nderwijsCatalogus.do
    pi_101403985
    En toen belden ze vanochtend opeens terug en heb ik een wachtwoord. :7 Toch nog bedankt voor die link Bitterend!
    pi_101420772
    ^O^
    pi_101424431
    Krijg je tijdens je intro volgende week alles uitgelegd mbt solisid en osiris? Wat zijn die dingen eigenlijk? :?
    pi_101425839
    SolisID is je gebruikersnaam op de meeste computers en diensten van de UU en is je studenten nummer. Osiris gebruik je om te inschrijven voor vakken en de resultaten van de vakken komen ook op Osiris te staan.
    Als het goed is zou je in de introductieweek voor de vakken van de eerste periode moeten inschrijven, je krijgt dan meteen een brief mee met meer informatie erover (althans bij mij was dat zo afgelopen jaar).
      dinsdag 6 september 2011 @ 17:23:01 #218
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_101637320
    Morgen begint de intro, zit nu even te puzzelen hoe ik het best op de locaties kom :P
    pi_101870940
    Heb er zin in. Hopelijk jullie ook. (8>
    pi_101879874
    Is het trouwens normaal om colleges in de bioscoop te hebben?

Had vandaag in de Catherijne Bios college, en heb ook nog een aantal keren in de City Bios.
    Best wel irritant. Die stoelen nodigen niet uit tot opletten.
    .
    pi_101885954
    quote:
    0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:25 schreef Pizzabodem het volgende:

Had vandaag in de Catherijne Bios college, en heb ook nog een aantal keren in de City Bios.
    Dat heb ik vorig jaar ook gehad met Computerarchitectuur & Netwerken, na een paar weken waren we weer naar het Aardwetenschappen groot zaal gegaan omdat de opkomst was teruggelopen. De rest waren in het Marinus Ruppertsgebouw of het Educatorium, grotere zalen. Ik gok dat je in de bios zit omdat de grotere zalen in het Educatorium al gevuld zijn door andere vakken...

Deze periode doe ik de pilot van een nieuw vak, Interaction Technology. Op zich wel een vette vak qua inhoud O+
      dinsdag 13 september 2011 @ 00:24:26 #222
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_101886083
    Ik heb ook wel eens HC gehad in de Catherijne bios, ideaal! Stuk dichterbij voor me dan dit *&) Uithof :+
    The more that I appear.
    pi_101892320
    quote:

SG&PL student? Ik had dat gisteren ook namelijk.
    pi_101892564
    quote:

What the hell :')
    pi_101894932
    Bios City is kut, die stoelen zitten veel te lekker :')
      dinsdag 13 september 2011 @ 21:09:09 #226
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_101913797
    Vandaag hoorcollege op de Drift 21, mijn hemel, wat een kutstoelen zeg. Ik voel mijn rug nog.
    Doe mij de bios dan maar :D
    pi_101920809
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:32 schreef Daantke het volgende:
    Bios City is kut, die stoelen zitten veel te lekker :')
    Haha oh nee toch? Ik vond ze in de Catherijnebioscoop al zo lekker dat ik in slaap viel. :'(
      woensdag 14 september 2011 @ 18:05:53 #228
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_101945321
    Morgen Achter de Dom en de Drift. Ik ga mijn rugspieren maar vast trainen.
    pi_101945454
    Ik heb een keer tentamen gehad aan de drift, dat is pas kut. Alleen m'n tentamenblaadje paste op het oh zo ruimte tafeltje :{ Voor de rest maar een beetje goochelen met wettenbundels en andere dingen die je nodig hebt :P
    Overigens is het ook vrij vervelend als iemand in het midden weg wil en je zit ernaast, dan moet je weer opstaan enzo :')
    The more that I appear.
    pi_101957642
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:09 schreef Maria2.0 het volgende:
    Vandaag hoorcollege op de Drift 21, mijn hemel, wat een kutstoelen zeg. Ik voel mijn rug nog.
    Doe mij de bios dan maar :D
    Je valt in ieder geval niet in slaap door de stoelen...

Zat zelf in Drift 25 gisteren... De ruimte waar ik zat was ten minste fatsoenlijk geventileerd (zoveel voorbeelden waar dat niet zo is), maar de akoestiek laat zwaar te wensen over.
      vrijdag 16 september 2011 @ 11:23:13 #231
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_102011059
    Ik zat gister ook in 25, bovenin waar de ramen niet open kunnen. Kwam er met barstende koppijn uit en heb griep nu :')
    pi_102026245
    Ik vind die docenten van de werkgroepen wel matig zeg.. :')

Waande me gisteren weer thuis in de brugklas.
      vrijdag 16 september 2011 @ 19:36:26 #233
    203089 Scuidward
    pi_102028855
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 18:38 schreef feyenoordfan92 het volgende:

Studeer je toevallig wiskunde?
    pi_102033150
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:36 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Studeer je toevallig wiskunde?
    Nee, toevallig niet nee. Faculteit geesteswetenschappen zit ik.
    pi_102036877
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 18:38 schreef feyenoordfan92 het volgende:

Ik had vorig jaar blok 1 zo'n vak. Volgens mij niet helemaal in goede aarde gevallen bij veel studenten - hoorde iig een aantal roepen dat ze de beoordeling zouden gebruiken om aan te geven dat dit niet iets was. :')
      vrijdag 16 september 2011 @ 23:21:55 #236
    203089 Scuidward
    pi_102040196
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 21:12 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Nee, toevallig niet nee. Faculteit geesteswetenschappen zit ik.
    Ok, huisgenoot van me is phd bij wi en was do nogal brak :7
    pi_102040266
    Aha ok dan.

Trouwens nog iemand tips om snel een kamer te fixen in Utreg?
      zaterdag 17 september 2011 @ 01:41:37 #238
    203089 Scuidward
    pi_102044639
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:23 schreef feyenoordfan92 het volgende:
    Aha ok dan.

ASAP ssh
    pi_102050256
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 01:41 schreef Scuidward het volgende:

[..]

ASAP ssh
    Wachttijd 21 maanden voor de IBB alleen al...
    pi_102050362
    Hmm, wordt veel hospiteren de komende tijd dan.. :{
      zaterdag 17 september 2011 @ 14:47:45 #241
    203089 Scuidward
    pi_102055099
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 12:19 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Wachttijd 21 maanden voor de IBB alleen al...
    Ok, dat is wel heftig ... kon zelf na 9 maanden al hospiteren in zeist maar dat is alweer 2 jaar geleden.
      zaterdag 17 september 2011 @ 18:15:50 #242
    308981 Narcotical
    Best in the World
    pi_102061698
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:23 schreef feyenoordfan92 het volgende:
    Aha ok dan.

Kamernet misschien?
    "IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
    pi_102063946
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 18:15 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Kamernet misschien?
    Nee, daar was ik nog niet achter. Maargoed, wordt druk dan komende tijd met hospiteren.
    pi_102105852
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 14:47 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ok, dat is wel heftig ... kon zelf na 9 maanden al hospiteren in zeist maar dat is alweer 2 jaar geleden.
    Ja voor Zeist is wel korter, evenals voor tijdelijke kamers. Maar ja, daar zit niet iedereen op te wachten.
      woensdag 28 september 2011 @ 20:42:29 #245
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_102489743
    Iedereen nog blij?
    Morgen de eerste presentatie, volgende week het eerste tentamen. Fuuuu!
      woensdag 28 september 2011 @ 21:09:47 #246
    308981 Narcotical
    Best in the World
    pi_102491004
    Blij waarmee? ;).
      woensdag 28 september 2011 @ 21:29:51 #247
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_102491921
    Gewoon, algemeen. Studie met name. Probeer het topic een beetje levend te houden :P
    pi_102493236
    Vandaag mijn eerste tentamen gehad. Midterm over 4 hoofdstukjes weliswaar maar toch.

Wat is dat voor nieuwe regel, niet meer naar het toilet mogen tijdens het gehele tenti. :?
      woensdag 28 september 2011 @ 22:00:14 #249
    308981 Narcotical
    Best in the World
    pi_102493377
    Ach, studie is niet echt anders dan voorgaande jaren.. ;). Alleen sommige collegelocatie's zijn niet ideaal, maar goed.
    pi_102500119
    quote:
    0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:42 schreef Maria2.0 het volgende:
    Iedereen nog blij?
    Morgen de eerste presentatie, volgende week het eerste tentamen. Fuuuu!
    Nu al tentamens? :o

Ik ben dit jaar in Utrecht begonnen aan mijn master, en dat bevalt tot nu toe wel goed. *O* Wel veeeeel werk! Maar allemaal leuke onderwerpen, dus ach. :7
      donderdag 29 september 2011 @ 19:26:01 #251
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_102522860
    Dit vak heeft 3 tentamens, waarvan het eerste volgende week is en de 2 anderen aan het eind van de periode. Ben er wel blij mee, nu ligt de Griekse/Romeinse oudheid nog vers in het geheugen. Hierna Middeleeuwen en Renaissance.
    pi_102624202
    Op zich wel handig, zo veel tentamens. Hoef je niet zo veel in een keer te leren. :+

Gaan er hier trouwens nog mensen naar de carrièredag volgende week?
      donderdag 6 oktober 2011 @ 17:55:36 #253
    220157 Maria2.0
    Bless this mess
    pi_102778142
    Tentamen gehad, ging redelijk, niet denderend.
    Zaal was wel irritant, Drift 21 032 geloof ik. Veel te kleine tafeltjes, zeker voor veel schrijfwerk.
    pi_103807751
    Heeft iemand de regeltjes wat betreft het terugdraaien van resultaten in Osiris zo uit z´n hoofd of de plek waar ik die kan vinden? Waar het om gaat: vorig is een onderdeel afgetekend (geen cijfer, alleen een V van voldoende/gedaan), maar ik heb dat onderdeel nooit af kunnen maken. Dus ben ik het nu aan het doen.

Ik ga toch wel naar alle bijbehorende bijeenkomsten, wil ik zelf, daar gaat het niet om. Ik zie daarom niet zo het belang van dit aankaarten en dan over een paar maanden het alsnog afgevinkt krijgen.

Ben ik fout als ik het niet aankaart? Mag het resultaat in Orisis uberhaupt aangepast worden (er staat me iets bij van binnen twee weken, dit staat er al maanden in).
      maandag 31 oktober 2011 @ 22:43:46 #255
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_103812063
    Ik heb mezelf uit de OP verwijderd. Ben woensdag gepromoveerd en vanaf morgen werkloos :P.
    pi_103819867
    Gefeliciteerd Speknek. *O* met het promoveren, niet het werkeloos zijn. :+
    Al enig idee wat je hierna wil gaan doen?
    pi_104027260
    Pff wat weer raar geregeld.
    Geesteswetenschappen hebben van 19 dec tot 2 jan kerstreces
    De rest heeft van 26 dec tot 9 jan kerstreces.

Waarom binnen de universiteit twee verschillende tijden? Zwaar irritant!
    pi_104438134
    Heeft iemand nog het boek nodig voor Advanced Mathematics? Het is het boek van Baldani..

met het boek krijg je ook wat extra's mee..waar je het vak een stuk makkelijker mee gaat halen:-)
    pi_108236188
    Hoi,
    ik overweeg de studie Economie & Bedrijfseconomie in Utrecht. Tijdens een open dag sprak deze mij wel aan. Het lijkt me een interessante studie en het is redelijk kleinschalig.
    Maar mijn decaan raadt deze studie af, omdat Utrecht op economisch gebied niet goed zou zijn en denkt dat ik beter naar Tilburg, Rotterdam, Amsterdam of Groningen kan.
    Is het nou verstandig dat advies op te volgen? Heeft iemand die Economie gestudeerd heeft in Groningen bij het solliciteren echt een voorsprong t.o.v. iemand die dat in Utrecht deed?
    pi_108236688
    quote:
    2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Ronald78 het volgende:
    Hoi,
    ik overweeg de studie Economie & Bedrijfseconomie in Utrecht. Tijdens een open dag sprak deze mij wel aan. Het lijkt me een interessante studie en het is redelijk kleinschalig.
    Maar mijn decaan raadt deze studie af, omdat Utrecht op economisch gebied niet goed zou zijn en denkt dat ik beter naar Tilburg, Rotterdam, Amsterdam of Groningen kan.
    Is het nou verstandig dat advies op te volgen? Heeft iemand die Economie gestudeerd heeft in Groningen bij het solliciteren echt een voorsprong t.o.v. iemand die dat in Utrecht deed?
    Mwoah, ik denk dat het er uiteindelijk niet alleen om gaat waar je hebt gestudeerd hoor. En echt enorm zijn de verschillen ook niet. Maar wil je zelf niet ook liever een iets betere opleiding als dat ook mogelijk is?

Ik heb zelf mijn bachelor economie gedaan in Groningen, en ben nu bezig met mijn master in Utrecht. En ik merk wel wat verschil tussen mijn voorkennis en die van mijn studiegenootjes uit Utrecht.
    Verder is er vind ik vooral een groot verschil in werkwijze. Ik weet niet of je een beetje wiskundig bent aangelegd? Want Groningen (en Rotterdam ook heb ik gehoord) is veel meer van het formules leren en sommen maken. Terwijl Utrecht meer van het lange teksten lezen en papers schrijven is.
      dinsdag 21 februari 2012 @ 20:10:30 #261
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_108236911
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 08:04 schreef Lago het volgende:
    Gefeliciteerd Speknek. *O* met het promoveren, niet het werkeloos zijn. :+
    Al enig idee wat je hierna wil gaan doen?
    Ben nu postdoc in Eindhoven. :).

quote:
    2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Ronald78 het volgende:
    Hoi,
    In het bedrijfsleven lijkt het me niet zoveel uitmaken, elke studie heeft natuurlijk gewoon een goed basisniveau en bedrijven zijn niet zo bezig met ranglijstjes. Als je erna het wetenschappelijk onderzoek in wil gaan kan het op zich wel meespelen. En dan gaat het vooral om de EUR en in mindere mate Tilburg en de Amsterdamse, daarna maakt het niet zoveel meer uit.
    pi_108265279
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:05 schreef Lago het volgende:

[..]

Mwoah, ik denk dat het er uiteindelijk niet alleen om gaat waar je hebt gestudeerd hoor. En echt enorm zijn de verschillen ook niet. Maar wil je zelf niet ook liever een iets betere opleiding als dat ook mogelijk is?

Ik heb zelf mijn bachelor economie gedaan in Groningen, en ben nu bezig met mijn master in Utrecht. En ik merk wel wat verschil tussen mijn voorkennis en die van mijn studiegenootjes uit Utrecht.
    Verder is er vind ik vooral een groot verschil in werkwijze. Ik weet niet of je een beetje wiskundig bent aangelegd? Want Groningen (en Rotterdam ook heb ik gehoord) is veel meer van het formules leren en sommen maken. Terwijl Utrecht meer van het lange teksten lezen en papers schrijven is.
    Ik ben er nog niet uit, Utrecht is niet mijn enige optie. Groningen bijvoorbeeld is ook nog open voor mij en ik ben wel redelijk goed in wiskunde, dus dat ga ik zeker nog overwegen. Ik kreeg bij de open dag van Utrecht gewoon een goed gevoel, maar mijn decaan raadde me Utrecht weer af. Dus ik wilde gewoon even weten in hoeverre ik mijn keuze moet laten beïnvloeden door de universiteit.
    pi_108850101
    Waarom raadde die t precies af? Zelf studeer ik naar volle tevredenheid aan de UU (bètawetenschappen)
    pi_109875780
    Nou, aangemeld voor de bachelor Farmacie - ik ben heel erg benieuwd! Ik vraag me ook wel af wat die matchingsdagen nou precies gaan inhouden. :P
    pi_110168756
    Ik schaar me graag bij dit topic. Momenteel studeer ik nog in Leiden maar ik wil graag overstappen naar Utrecht. Althans, het is een idee dat in mijn hoofd zit.
    Zijn er Utrechtse wijsbegeerte studenten die mij meer kunnen vertellen hier?
    pi_110196264
    quote:
    0s.gif Op woensdag 11 april 2012 03:08 schreef Together__ het volgende:
    Ik schaar me graag bij dit topic. Momenteel studeer ik nog in Leiden maar ik wil graag overstappen naar Utrecht. Althans, het is een idee dat in mijn hoofd zit.
    Zijn er Utrechtse wijsbegeerte studenten die mij meer kunnen vertellen hier?
    Mag ik vragen waarom, puur uit interesse? :)
    pi_110198670
    Speknek, hoe bevalt het je in Eindhoven?
    Ben je ook in de buurt gaan wonen?
    ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
    #NoDAPL
    pi_110547588
    Ik moet nog 1 vak van 7,5 ECTS om mijn profileringsruimte te vullen, mag dus van alles zijn. Iemand nog een tip voor een vak waar ik niet al teveel tijd aan hoef te besteden?
      vrijdag 20 april 2012 @ 08:36:56 #269
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_110550961
    quote:
    0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
    Speknek, hoe bevalt het je in Eindhoven?
    Ben je ook in de buurt gaan wonen?
    Oh hey, prima hoor. Heel erg wennen, dat wel, het is veel toegepaster, zeker waar ik nu zit natuurlijk. En het onderwijsmodel is ook even omschakelen. Daarnaast is postdoc/docent toch wel een tikkie anders dan aio. Maar het is allemaal wel leuk en inspirerend.

Maar nee ik ben niet verhuisd, qua stad is Utrecht wel gewoon leuker, sorry :P. Nouja en m'n vrouw is docent aan de VU dus dat schoot toch niet op.
      vrijdag 20 april 2012 @ 12:25:59 #270
    337465 Bram_van_Loon
    Jeff, we can!
    pi_110556690
    Mooi dat het je bevalt!
    Jullie weten het toch mooi voor elkaar te krijgen: wonen in Utrecht en werken in Amsterdam en Eindhoven. :)
    Wat zijn de verschillen in het onderwijsmodel?
    #NoDAPL
      vrijdag 20 april 2012 @ 17:34:26 #271
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_110562949
    Industrieel ontwerp heeft competentiegericht onderwijs, waarbij de studenten veelal in groepjes een product moeten maken en vervolgens met een verhaal tentoonstellen. Is, eh, ietsjes anders dan colleges geven en de stof tentamineren.
      vrijdag 20 april 2012 @ 19:58:24 #272
    337465 Bram_van_Loon
    Jeff, we can!
    pi_110568439
    Alleen competentiegericht 'onderwijs'?
    Slik.
    Voor de andere faculteiten heb je helaas ook wat cgo in de vorm van projecten maar dat 'beperkt' zich tot 4 keer 3 EC's, wat m.i. altijd nog veel te veel is. Daar komen dan helaas ook nog flink wat beroepsvaardigheden (vage intellectueel niet-uitdagende shit zoals presenteren, notuleren enz.) bovenop maar de consensus is dat die nogal overmatig gequoteerd zijn in verhouding tot de theoretische vakken, een verklaring heb ik er nog niet voor gehoord.
    Een typisch kwartiel heeft zo'n 3 vakken (afhankelijk van de omvang van de vakken), gemiddeld 5 uur per week project, zo'n 4 uur per week praktische vaardigheden en beroepsvaardigheden.
    Naar mijn mening zijn ze daarmee wat doorgeslagen in de praktische richting en zouden ze beter de helft hiervan vervangen door wat extra theoretische vakken. Al is het niet zo dat al die praktijk ten koste gaat van theorie, in vergelijking met gewone opleidingen komen er ook flink wat aantal uren bovenop.

Ik heb voor mijn eigen opleiding eens even geturft: we hebben de komende weken voor 23 uur hoorcollege en instructiezittingen (zelfstandig oefeningen maken) en voor 6-14 uur praktijk afhankelijk van de week.
    Dit staaft wat ik hierboven zeg: belachelijk veel praktijk wat waarschijnlijk in vergelijking met opleidingen als theoretische natuurkunde en theoretische wiskunde in de breedte wel iets ten koste gaat van de theorie maar voor een groot deel gecompenseerd door flink wat extra uren te moeten maken. Die berekingen met de EC's zijn natuurlijk allemaal nogal nattevingerwerk omdat je nu eenmaal officiëel op 60 uit moet komen met X uren per EC. Bij de praktische vaardigheden vloeien theorie en praktijk vaak in elkaar over, die projecten (ik zou voor 1 project in het derde jaar kiezen wat wat groter is en de BEP laten vervallen als ik de opleiding zou vormgeven) en beroepsvaardigheden zijn overkill.

IO heeft overigens de reputatie onder de technische studenten inhoudelijk wat lichtjes te zijn.

[ Bericht 22% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-04-2012 20:43:51 ]
    #NoDAPL
      maandag 23 april 2012 @ 13:18:31 #273
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_110671666
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
    Alleen competentiegericht 'onderwijs'?
    Slik.
    Zoals ik het begrijp wel ja.
    quote:
    IO heeft overigens de reputatie onder de technische studenten inhoudelijk wat lichtjes te zijn.
    Dat zou me niet echt verbazen. Het is natuurlijk erg praktisch allemaal (dingen bouwen). Ter verdediging van ID moet je natuurlijk als goed designer eerder een polymath zijn en van alles een beetje weten dan van een ding heel veel weten. Het is een andere tak van sport die m.i. niet per se makkelijker of minder waardevol hoeft te zijn.
      maandag 23 april 2012 @ 23:04:44 #274
    337465 Bram_van_Loon
    Jeff, we can!
    pi_110700325
    Dat een dergelijke opleiding om andere redenen zwaar kan zijn ben ik volmondig met je eens, ik denk dat ik het zelf niet zou kunnen terwijl wiskunde of natuurkunde voor mij geen probleem zijn. Gelukkig hebben verschillende mensen verschillende talenten, we zouden veel technologie en ander fraais niet hebben als het niet zo was. :)
    #NoDAPL
    pi_111103287
    Hallo!
    Ik overweeg de studie International Business Economics & Economics te gaan doen (IBEB in Rotterdam, en LUISS exchange programme in Utrecht) heb alleen echt totaal geen idee van welke nou de betere keus is. Is Rotterdam echt zoveel beter?
    Alvast bedankt!
    pi_111522591
    Is er ook een manier om tijdens de zomervakantie ECTS te verdienen? Ik moet mijn profileringsruimte nog opvullen en dat wil ik zsm doen. Ik weet dat er de summer school is, maar daar ben je zo meer dan 1000 euro voor kwijt, dus dat wordt hem niet.
      dinsdag 10 juli 2012 @ 14:11:31 #277
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_114011796
    Ik kom even inbreken in dit topic...volgend jaar wil ik de Master Vertalen gaan volgen aan de faculteit Geesteswetenschappen, maar ik kan nergens iets vinden over de onderwijslocaties...weet iemand of er een centrale locatie is waar de colleges worden gegeven of dat het in de hele stad kan zijn? In m'n rooster staan geen lokalen, alleen vaknummers. Ik kan alleen een lijst vinden met alle locaties van geesteswetenschappen maar dat zegt me niet zo veel.
    pi_114016453
    Bij mijn weten, maar ik heb enkel een BA Engels bij Geesteswetenschappen, is het zo dat het over de hele stad kan zitten. Wat ik zo snel kan vinden in een oude cursuskrant is een hoop op de Drift (dat is in het centrum), maar genoeg vakken zijn ook niet meer te vinden.
      dinsdag 10 juli 2012 @ 15:54:44 #279
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_114016646
    Bedankt voor het nazoeken :) op de Drift zou OV-technisch wel handig zijn. Leuk, ik heb net mijn BA Engels in Nijmegen afgerond dus nu verder met de Master Vertalen Engels :)
    pi_114018233
    Andere opties die ik bij Engels vaak heb gehad zijn Kromme Nieuwegracht (KNG) - dat is loopwerk vanaf zelfde halte als de Drift als je met OV wil (en over klinkers, dus let op in de winter :P Drift is ook klinkers, maar minder ver lopen) en University College (UCU), wat shit zit met OV. 't is de 4 of de 12 die er het dichtste bij stoppen en beiden zitten rond start/finish colleges vol doorgaans, en al helemaal in de ochtendspits. Als je daar om 9:00 zit, neem een trein eerder.
      dinsdag 10 juli 2012 @ 16:29:50 #281
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_114018331
    Bedankt voor de tip!! Dan ben ik alleen al om 08.22 bij de halte :') maar dat moet dan maar. Als ik naar de Drift moet en om 08.52 bij de halte aankom is het ook wel krap zeker?
    pi_114019590
    Vanaf halte Janskerkhof naar de Drift is een minuutje of 3-6 lopen. Hangt er vanaf hoe snel je over kan steken en waar je precies moet zijn. En of je naar de 2e verdieping moet of niet, dat scheelt ook. Op 't moment zijn Drift 21, 23 en 25 alleen maar bereikbaar via de Letterbibliotheek, en dat is iets omlopen. KNG is ook minuutje of 5 lopen vanaf Janskerkhof maar dan in andere richting. Ook naar UCU is het ~5-6 minuten lopen vanaf de respectievelijke haltes (Prins Hendriklaan voor 4 en Kromme Rijn voor 12).

Ga er echter wel van uit dat je 2-4 minuten moet lopen vanaf spoor 5/7 naar de bushalte, en dan is om 8:52 aankomen toch echt te laat. 8:37 is prima te doen voor drift/KNG, 8:22 voor UCU geeft je meer dan voldoende tijd om een bus uit te kiezen en te pakken. :P . Voor Drift/KNG heb je de keuze uit vier stadsbussen (plus een zooi streekbussen, maar die staan ergens anders) op de heenreis, dus dat is meer kijken wat er staat.
      dinsdag 10 juli 2012 @ 17:07:51 #283
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_114020278
    Oke, heel erg bedankt voor de uitgebreide route-informatie ;)

Nu eerst m'n toelatingstoets maar eens halen...
    pi_114324725
    Misschien dat iemand antwoord weet in dezen. Ik heb me vlak voor de juni-deadline* ingeschreven voor een Master en overal staat dat er binnen 6 weken antwoord is van de toelatingscommissie. Vandaag is 17 juli - de 7e week na 1 juni - en ik heb net een brief uit de bus geplukt die start met:

quote:
    Beste student(e),

Enige tijd geleden heb je van de Universiteit Utrecht een definitieve of voorwaardelijke beschikking ontvangen voor je deelname aan [de master]. Indien je verwacht per september 2012 te starten, dan heet ik je middels deze brief van harte welkom.

Probleem is dat ik nooit een definitieve of voorwaardelijke beschikking heb gezien, noch per post, noch per mail. Heeft iemand een idee of die brief nu een verkapte "gefeliciteerd, je mag meedoen" is, of dat een standaardbrief die altijd wordt verstuurd aan iedereen die zich in heeft geschreven via studielink? Ik ga sowieso morgen met het studiepunt Geesteswetenschappen bellen, maar misschien dat Fok ook antwoord heeft.

Extra informatie: Ik studeer over de zomer af - BA-thesis is begin deze maand (ik meen dat OSIRIS de 2e zegt) becijferd en ik voldoe aan alle andere eisen. Ik was echter wel laat (31 mei) met insturen motivatie en dat is ook nog eens naar de verkeerde faculteit gegaan omdat mij verkeerde informatie was gegeven in een telefoongesprek - ik zit in het 2e jaar bij een andere faculteit dan in het eerste jaar, en ik had naar die andere faculteit opgestuurd. Dit is doorgestuurd ná 1 juni (op de 4e volgens mijn mailbox).

How fucked am I? ;(

*1 juni-deadline is geen garantie voor toelating maar mag wel voor Nederlandse studenten. Ik zou verwachten dat er wordt gezegd of je bent toegelaten of niet, persoonlijk.
      woensdag 18 juli 2012 @ 07:14:47 #285
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_114349216
    Sorry dubbel

[ Bericht 92% gewijzigd door morgane op 18-07-2012 07:24:15 ]
      woensdag 18 juli 2012 @ 07:23:32 #286
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_114349256
    Dit is sowieso een standaardbrief. Ik heb m namelijk ook gehad terwijl ik nog een toelatingsexamen moet doen. De voorwaardelijke toelating had je nu wel al moeten hebben denk ik...
    pi_114389447
    En de grap is dat ik die in februari al gehad had, en die is een jaar geldig. Yay voor studievertraging door overmacht? Ik had ingeschreven begin okt voor februari start, maar door persoonlijke omstandigheden heb ik in blok 2 niets gedaan aan de scriptie - dus mocht ik niet afstuderen.
    pi_117043322
    Stil hier :P
    Ik ben sinds 1 sept afgestudeerd, dus voor mij geen UU meer! :)
      donderdag 20 september 2012 @ 21:46:42 #289
    203089 Scuidward
    pi_117043612
    quote:
    0s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:42 schreef mafkees10 het volgende:
    Stil hier :P
    Ik ben sinds 1 sept afgestudeerd, dus voor mij geen UU meer! :)
    Waar zit je nu? Ik haal als.het goed is feb de master.
    pi_117052956
    quote:
    1s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:46 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Waar zit je nu? Ik haal als.het goed is feb de master.
    Nu nergens, ben op zoek naar een baan :) Welke master doe je?
      vrijdag 21 september 2012 @ 01:16:15 #291
    203089 Scuidward
    pi_117053449
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 00:50 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Nu nergens, ben op zoek naar een baan :) Welke master doe je?
    Bedoel bachelor, scheikunde.
      dinsdag 25 september 2012 @ 08:33:15 #292
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_117223264
    Dus, waar kun je het beste batsen in de UB? :+
    pi_117230087
    quote:
    14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 08:33 schreef Gamer_V het volgende:
    Dus, waar kun je het beste batsen in de UB? :+
    In die gesloten ruimtes op de 5e en 6e verdieping. Wel na 10en hoor!

Over de UB gesproken. Mogen HU studenten er nou wel of niet studeren? Ik hoor verschillende verhalen daarover.
    Zelf ben ik na 2 jaar UU naar de HU gegaan maar de UB was toch altijd wel mijn favoriete leerplek.
      dinsdag 25 september 2012 @ 13:21:19 #294
    203089 Scuidward
    pi_117230372
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:11 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

In die gesloten ruimtes op de 5e en 6e verdieping. Wel na 10en hoor!

Over de UB gesproken. Mogen HU studenten er nou wel of niet studeren? Ik hoor verschillende verhalen daarover.
    Zelf ben ik na 2 jaar UU naar de HU gegaan maar de UB was toch altijd wel mijn favoriete leerplek.
    Ze controleren alleen tijdens de tentamenperiodes 's avonds bij binnenkomst.
    pi_117232980
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:21 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ze controleren alleen tijdens de tentamenperiodes 's avonds bij binnenkomst.
    Ja dat had ik ook gehoord, maar dan in de vorm van 'elke dag na 17:00'.
      donderdag 4 oktober 2012 @ 17:57:21 #296
    203089 Scuidward
    pi_117594991
    Mooi is dat, die dingen regelen voor een volgende periode. Het is weer gelukt hoor.
    pi_117595453
    quote:
    10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:57 schreef Scuidward het volgende:
    Mooi is dat, die dingen regelen voor een volgende periode. Het is weer gelukt hoor.
    Inschrijvingsgeklooi?

Mijn wijzigingsdagen zijn pas over een paar weken, helaas. :')
      donderdag 4 oktober 2012 @ 20:28:03 #298
    203089 Scuidward
    pi_117601327
    quote:
    0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:12 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Inschrijvingsgeklooi?

Mijn wijzigingsdagen zijn pas over een paar weken, helaas. :')
    Uitstelgedrag, mailtje moeten sturen of ik in aanmerking kwam, en de bevestiging pas vandaag weer doorgegeven :+
    pi_117608563
    quote:
    0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:28 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Uitstelgedrag, mailtje moeten sturen of ik in aanmerking kwam, en de bevestiging pas vandaag weer doorgegeven :+
    Altijd leuk. :+
    pi_117994741
    Waar in de UB (op de uithof) kan je het beste in stilte studeren?
    pi_118566172
    Edit: Never mind.

[ Bericht 92% gewijzigd door Quark24 op 29-10-2012 09:03:58 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')