Join the club... Na vwo een jaartje hbo gedaan. P gehaald maar niet door gegaan. Afgelopen jaar Economie in Utrecht met minor Sociale Geografie. En gezien ik mijn bsa (nog) niet heb gehaald (de 17e nog een herkansing) en de studie toch niet zo leuk vind, ga ik het omdraaien. Sociale geografie met een Economie minor.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:30 schreef Jaejin het volgende:
Ik ga weer voor de 3e keer eerstejaars studente worden. Hopelijk is dit keer scheepsrecht =/ Zat erg te twijfelen of ik zou gaan stoppen met mijn 2e jaar Economie, maar uiteindelijk er toch voor gekozen om hogere schulden aan te nemen en later gelukkiger te zijn dan andersom. Met mijn 1,5 jaar vertraging val ik toch onder Zeikstra's regeling, dus officieel langstudeerder
Informatiekunde wordt het! Ik ben benieuwd wat voor mensen ik daar tegenkom, want het schijnt een hele andere wereld te zijn dan de wereld waar ik tot nu toe in zat. Zeker als vrouw zijnde...
quote:maar uiteindelijk er toch voor gekozen om hogere schulden aan te nemen en later gelukkiger te zijn dan andersom.
Haha, ik heb ook economie aan de UU gedaan en vervolgens informatiekundequote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:30 schreef Jaejin het volgende:
Ik ga weer voor de 3e keer eerstejaars studente worden. Hopelijk is dit keer scheepsrecht =/ Zat erg te twijfelen of ik zou gaan stoppen met mijn 2e jaar Economie, maar uiteindelijk er toch voor gekozen om hogere schulden aan te nemen en later gelukkiger te zijn dan andersom. Met mijn 1,5 jaar vertraging val ik toch onder Zeikstra's regeling, dus officieel langstudeerder
Informatiekunde wordt het! Ik ben benieuwd wat voor mensen ik daar tegenkom, want het schijnt een hele andere wereld te zijn dan de wereld waar ik tot nu toe in zat. Zeker als vrouw zijnde...
En anders doe je gewoon TCS met allemaal CIW vakken, maakt uiteindelijk weinig uit. Op die manier heb ik TLW gedaanquote:Op maandag 29 augustus 2011 21:05 schreef bitterend het volgende:
![]()
Ik doe nu TCS op de UU maar wil naar CIW...kan hopelijk een paar van mijn vakken overzetten!
Haha ja zou ook kunnen!quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:52 schreef Naamah het volgende:
[..]
En anders doe je gewoon TCS met allemaal CIW vakken, maakt uiteindelijk weinig uit. Op die manier heb ik TLW gedaan
Maar voor de masters staan daar geen echte roosters, alleen in welk blok een vak wordt gegeven en verder niks.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:37 schreef bitterend het volgende:
Bobs. de roosters staan op de website van het studiepunt
http://www.uu.nl/faculty/(...)d/Pages/default.aspx
en voor de rest ja je hebt een wachtwoord nodig voor Osiris enzo...bel het studiepunt gewoon
Dat heb ik vorig jaar ook gehad met Computerarchitectuur & Netwerken, na een paar weken waren we weer naar het Aardwetenschappen groot zaal gegaan omdat de opkomst was teruggelopen. De rest waren in het Marinus Ruppertsgebouw of het Educatorium, grotere zalen. Ik gok dat je in de bios zit omdat de grotere zalen in het Educatorium al gevuld zijn door andere vakken...quote:Op maandag 12 september 2011 22:25 schreef Pizzabodem het volgende:
Is het trouwens normaal om colleges in de bioscoop te hebben?
Had vandaag in de Catherijne Bios college, en heb ook nog een aantal keren in de City Bios.
Best wel irritant. Die stoelen nodigen niet uit tot opletten.
SG&PL student? Ik had dat gisteren ook namelijk.quote:Op maandag 12 september 2011 22:25 schreef Pizzabodem het volgende:
Had vandaag in de Catherijne Bios college, en heb ook nog een aantal keren in de City Bios.
What the hellquote:Op maandag 12 september 2011 22:25 schreef Pizzabodem het volgende:
Haha oh nee toch? Ik vond ze in de Catherijnebioscoop al zo lekker dat ik in slaap viel.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:32 schreef Daantke het volgende:
Bios City is kut, die stoelen zitten veel te lekker
Je valt in ieder geval niet in slaap door de stoelen...quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:09 schreef Maria2.0 het volgende:
Vandaag hoorcollege op de Drift 21, mijn hemel, wat een kutstoelen zeg. Ik voel mijn rug nog.
Doe mij de bios dan maar
Studeer je toevallig wiskunde?quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:38 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Ik vind die docenten van de werkgroepen wel matig zeg..
Waande me gisteren weer thuis in de brugklas.
Nee, toevallig niet nee. Faculteit geesteswetenschappen zit ik.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:36 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Studeer je toevallig wiskunde?
Ik had vorig jaar blok 1 zo'n vak. Volgens mij niet helemaal in goede aarde gevallen bij veel studenten - hoorde iig een aantal roepen dat ze de beoordeling zouden gebruiken om aan te geven dat dit niet iets was.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:38 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Ik vind die docenten van de werkgroepen wel matig zeg..
Waande me gisteren weer thuis in de brugklas.
Ok, huisgenoot van me is phd bij wi en was do nogal brakquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:12 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Nee, toevallig niet nee. Faculteit geesteswetenschappen zit ik.
ASAP sshquote:Op vrijdag 16 september 2011 23:23 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Aha ok dan.
Trouwens nog iemand tips om snel een kamer te fixen in Utreg?
Wachttijd 21 maanden voor de IBB alleen al...quote:
Ok, dat is wel heftig ... kon zelf na 9 maanden al hospiteren in zeist maar dat is alweer 2 jaar geleden.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wachttijd 21 maanden voor de IBB alleen al...
Kamernet misschien?quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:23 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Aha ok dan.
Trouwens nog iemand tips om snel een kamer te fixen in Utreg?
Ja voor Zeist is wel korter, evenals voor tijdelijke kamers. Maar ja, daar zit niet iedereen op te wachten.quote:Op zaterdag 17 september 2011 14:47 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ok, dat is wel heftig ... kon zelf na 9 maanden al hospiteren in zeist maar dat is alweer 2 jaar geleden.
Nu al tentamens?quote:Op woensdag 28 september 2011 20:42 schreef Maria2.0 het volgende:
Iedereen nog blij?
Morgen de eerste presentatie, volgende week het eerste tentamen. Fuuuu!
Mwoah, ik denk dat het er uiteindelijk niet alleen om gaat waar je hebt gestudeerd hoor. En echt enorm zijn de verschillen ook niet. Maar wil je zelf niet ook liever een iets betere opleiding als dat ook mogelijk is?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Ronald78 het volgende:
Hoi,
ik overweeg de studie Economie & Bedrijfseconomie in Utrecht. Tijdens een open dag sprak deze mij wel aan. Het lijkt me een interessante studie en het is redelijk kleinschalig.
Maar mijn decaan raadt deze studie af, omdat Utrecht op economisch gebied niet goed zou zijn en denkt dat ik beter naar Tilburg, Rotterdam, Amsterdam of Groningen kan.
Is het nou verstandig dat advies op te volgen? Heeft iemand die Economie gestudeerd heeft in Groningen bij het solliciteren echt een voorsprong t.o.v. iemand die dat in Utrecht deed?
Ben nu postdoc in Eindhoven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 08:04 schreef Lago het volgende:
Gefeliciteerd Speknek.met het promoveren, niet het werkeloos zijn.
![]()
Al enig idee wat je hierna wil gaan doen?
In het bedrijfsleven lijkt het me niet zoveel uitmaken, elke studie heeft natuurlijk gewoon een goed basisniveau en bedrijven zijn niet zo bezig met ranglijstjes. Als je erna het wetenschappelijk onderzoek in wil gaan kan het op zich wel meespelen. En dan gaat het vooral om de EUR en in mindere mate Tilburg en de Amsterdamse, daarna maakt het niet zoveel meer uit.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Ronald78 het volgende:
Hoi,
ik overweeg de studie Economie & Bedrijfseconomie in Utrecht. Tijdens een open dag sprak deze mij wel aan. Het lijkt me een interessante studie en het is redelijk kleinschalig.
Maar mijn decaan raadt deze studie af, omdat Utrecht op economisch gebied niet goed zou zijn en denkt dat ik beter naar Tilburg, Rotterdam, Amsterdam of Groningen kan.
Is het nou verstandig dat advies op te volgen? Heeft iemand die Economie gestudeerd heeft in Groningen bij het solliciteren echt een voorsprong t.o.v. iemand die dat in Utrecht deed?
Ik ben er nog niet uit, Utrecht is niet mijn enige optie. Groningen bijvoorbeeld is ook nog open voor mij en ik ben wel redelijk goed in wiskunde, dus dat ga ik zeker nog overwegen. Ik kreeg bij de open dag van Utrecht gewoon een goed gevoel, maar mijn decaan raadde me Utrecht weer af. Dus ik wilde gewoon even weten in hoeverre ik mijn keuze moet laten beïnvloeden door de universiteit.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:05 schreef Lago het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk dat het er uiteindelijk niet alleen om gaat waar je hebt gestudeerd hoor. En echt enorm zijn de verschillen ook niet. Maar wil je zelf niet ook liever een iets betere opleiding als dat ook mogelijk is?
Ik heb zelf mijn bachelor economie gedaan in Groningen, en ben nu bezig met mijn master in Utrecht. En ik merk wel wat verschil tussen mijn voorkennis en die van mijn studiegenootjes uit Utrecht.
Verder is er vind ik vooral een groot verschil in werkwijze. Ik weet niet of je een beetje wiskundig bent aangelegd? Want Groningen (en Rotterdam ook heb ik gehoord) is veel meer van het formules leren en sommen maken. Terwijl Utrecht meer van het lange teksten lezen en papers schrijven is.
Mag ik vragen waarom, puur uit interesse?quote:Op woensdag 11 april 2012 03:08 schreef Together__ het volgende:
Ik schaar me graag bij dit topic. Momenteel studeer ik nog in Leiden maar ik wil graag overstappen naar Utrecht. Althans, het is een idee dat in mijn hoofd zit.
Zijn er Utrechtse wijsbegeerte studenten die mij meer kunnen vertellen hier?
Oh hey, prima hoor. Heel erg wennen, dat wel, het is veel toegepaster, zeker waar ik nu zit natuurlijk. En het onderwijsmodel is ook even omschakelen. Daarnaast is postdoc/docent toch wel een tikkie anders dan aio. Maar het is allemaal wel leuk en inspirerend.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Speknek, hoe bevalt het je in Eindhoven?
Ben je ook in de buurt gaan wonen?
Zoals ik het begrijp wel ja.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alleen competentiegericht 'onderwijs'?
Slik.
Dat zou me niet echt verbazen. Het is natuurlijk erg praktisch allemaal (dingen bouwen). Ter verdediging van ID moet je natuurlijk als goed designer eerder een polymath zijn en van alles een beetje weten dan van een ding heel veel weten. Het is een andere tak van sport die m.i. niet per se makkelijker of minder waardevol hoeft te zijn.quote:IO heeft overigens de reputatie onder de technische studenten inhoudelijk wat lichtjes te zijn.
Probleem is dat ik nooit een definitieve of voorwaardelijke beschikking heb gezien, noch per post, noch per mail. Heeft iemand een idee of die brief nu een verkapte "gefeliciteerd, je mag meedoen" is, of dat een standaardbrief die altijd wordt verstuurd aan iedereen die zich in heeft geschreven via studielink? Ik ga sowieso morgen met het studiepunt Geesteswetenschappen bellen, maar misschien dat Fok ook antwoord heeft.quote:Beste student(e),
Enige tijd geleden heb je van de Universiteit Utrecht een definitieve of voorwaardelijke beschikking ontvangen voor je deelname aan [de master]. Indien je verwacht per september 2012 te starten, dan heet ik je middels deze brief van harte welkom.
Waar zit je nu? Ik haal als.het goed is feb de master.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:42 schreef mafkees10 het volgende:
Stil hier
Ik ben sinds 1 sept afgestudeerd, dus voor mij geen UU meer!
Nu nergens, ben op zoek naar een baanquote:Op donderdag 20 september 2012 21:46 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Waar zit je nu? Ik haal als.het goed is feb de master.
Bedoel bachelor, scheikunde.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:50 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Nu nergens, ben op zoek naar een baanWelke master doe je?
In die gesloten ruimtes op de 5e en 6e verdieping. Wel na 10en hoor!quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:33 schreef Gamer_V het volgende:
Dus, waar kun je het beste batsen in de UB?
Ze controleren alleen tijdens de tentamenperiodes 's avonds bij binnenkomst.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:11 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
In die gesloten ruimtes op de 5e en 6e verdieping. Wel na 10en hoor!
Over de UB gesproken. Mogen HU studenten er nou wel of niet studeren? Ik hoor verschillende verhalen daarover.
Zelf ben ik na 2 jaar UU naar de HU gegaan maar de UB was toch altijd wel mijn favoriete leerplek.
Ja dat had ik ook gehoord, maar dan in de vorm van 'elke dag na 17:00'.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:21 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ze controleren alleen tijdens de tentamenperiodes 's avonds bij binnenkomst.
Inschrijvingsgeklooi?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:57 schreef Scuidward het volgende:
Mooi is dat, die dingen regelen voor een volgende periode. Het is weer gelukt hoor.
Uitstelgedrag, mailtje moeten sturen of ik in aanmerking kwam, en de bevestiging pas vandaag weer doorgegevenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:12 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Inschrijvingsgeklooi?
Mijn wijzigingsdagen zijn pas over een paar weken, helaas.
Altijd leuk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:28 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Uitstelgedrag, mailtje moeten sturen of ik in aanmerking kwam, en de bevestiging pas vandaag weer doorgegeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |