abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2011 @ 19:26:01 #251
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_102522860
Dit vak heeft 3 tentamens, waarvan het eerste volgende week is en de 2 anderen aan het eind van de periode. Ben er wel blij mee, nu ligt de Griekse/Romeinse oudheid nog vers in het geheugen. Hierna Middeleeuwen en Renaissance.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_102624202
Op zich wel handig, zo veel tentamens. Hoef je niet zo veel in een keer te leren. :+

Gaan er hier trouwens nog mensen naar de carrièredag volgende week?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:55:36 #253
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_102778142
Tentamen gehad, ging redelijk, niet denderend.
Zaal was wel irritant, Drift 21 032 geloof ik. Veel te kleine tafeltjes, zeker voor veel schrijfwerk.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_103807751
Heeft iemand de regeltjes wat betreft het terugdraaien van resultaten in Osiris zo uit z´n hoofd of de plek waar ik die kan vinden? Waar het om gaat: vorig is een onderdeel afgetekend (geen cijfer, alleen een V van voldoende/gedaan), maar ik heb dat onderdeel nooit af kunnen maken. Dus ben ik het nu aan het doen.

Ik ga toch wel naar alle bijbehorende bijeenkomsten, wil ik zelf, daar gaat het niet om. Ik zie daarom niet zo het belang van dit aankaarten en dan over een paar maanden het alsnog afgevinkt krijgen.

Ben ik fout als ik het niet aankaart? Mag het resultaat in Orisis uberhaupt aangepast worden (er staat me iets bij van binnen twee weken, dit staat er al maanden in).
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:43:46 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_103812063
Ik heb mezelf uit de OP verwijderd. Ben woensdag gepromoveerd en vanaf morgen werkloos :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_103819867
Gefeliciteerd Speknek. *O* met het promoveren, niet het werkeloos zijn. :+
Al enig idee wat je hierna wil gaan doen?
pi_104027260
Pff wat weer raar geregeld.
Geesteswetenschappen hebben van 19 dec tot 2 jan kerstreces
De rest heeft van 26 dec tot 9 jan kerstreces.

Waarom binnen de universiteit twee verschillende tijden? Zwaar irritant!
pi_104438134
Heeft iemand nog het boek nodig voor Advanced Mathematics? Het is het boek van Baldani..

met het boek krijg je ook wat extra's mee..waar je het vak een stuk makkelijker mee gaat halen:-)
pi_108236188
Hoi,
ik overweeg de studie Economie & Bedrijfseconomie in Utrecht. Tijdens een open dag sprak deze mij wel aan. Het lijkt me een interessante studie en het is redelijk kleinschalig.
Maar mijn decaan raadt deze studie af, omdat Utrecht op economisch gebied niet goed zou zijn en denkt dat ik beter naar Tilburg, Rotterdam, Amsterdam of Groningen kan.
Is het nou verstandig dat advies op te volgen? Heeft iemand die Economie gestudeerd heeft in Groningen bij het solliciteren echt een voorsprong t.o.v. iemand die dat in Utrecht deed?
pi_108236688
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Ronald78 het volgende:
Hoi,
ik overweeg de studie Economie & Bedrijfseconomie in Utrecht. Tijdens een open dag sprak deze mij wel aan. Het lijkt me een interessante studie en het is redelijk kleinschalig.
Maar mijn decaan raadt deze studie af, omdat Utrecht op economisch gebied niet goed zou zijn en denkt dat ik beter naar Tilburg, Rotterdam, Amsterdam of Groningen kan.
Is het nou verstandig dat advies op te volgen? Heeft iemand die Economie gestudeerd heeft in Groningen bij het solliciteren echt een voorsprong t.o.v. iemand die dat in Utrecht deed?
Mwoah, ik denk dat het er uiteindelijk niet alleen om gaat waar je hebt gestudeerd hoor. En echt enorm zijn de verschillen ook niet. Maar wil je zelf niet ook liever een iets betere opleiding als dat ook mogelijk is?

Ik heb zelf mijn bachelor economie gedaan in Groningen, en ben nu bezig met mijn master in Utrecht. En ik merk wel wat verschil tussen mijn voorkennis en die van mijn studiegenootjes uit Utrecht.
Verder is er vind ik vooral een groot verschil in werkwijze. Ik weet niet of je een beetje wiskundig bent aangelegd? Want Groningen (en Rotterdam ook heb ik gehoord) is veel meer van het formules leren en sommen maken. Terwijl Utrecht meer van het lange teksten lezen en papers schrijven is.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:10:30 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_108236911
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 08:04 schreef Lago het volgende:
Gefeliciteerd Speknek. *O* met het promoveren, niet het werkeloos zijn. :+
Al enig idee wat je hierna wil gaan doen?
Ben nu postdoc in Eindhoven. :).

quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Ronald78 het volgende:
Hoi,
In het bedrijfsleven lijkt het me niet zoveel uitmaken, elke studie heeft natuurlijk gewoon een goed basisniveau en bedrijven zijn niet zo bezig met ranglijstjes. Als je erna het wetenschappelijk onderzoek in wil gaan kan het op zich wel meespelen. En dan gaat het vooral om de EUR en in mindere mate Tilburg en de Amsterdamse, daarna maakt het niet zoveel meer uit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108265279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:05 schreef Lago het volgende:

[..]

Mwoah, ik denk dat het er uiteindelijk niet alleen om gaat waar je hebt gestudeerd hoor. En echt enorm zijn de verschillen ook niet. Maar wil je zelf niet ook liever een iets betere opleiding als dat ook mogelijk is?

Ik heb zelf mijn bachelor economie gedaan in Groningen, en ben nu bezig met mijn master in Utrecht. En ik merk wel wat verschil tussen mijn voorkennis en die van mijn studiegenootjes uit Utrecht.
Verder is er vind ik vooral een groot verschil in werkwijze. Ik weet niet of je een beetje wiskundig bent aangelegd? Want Groningen (en Rotterdam ook heb ik gehoord) is veel meer van het formules leren en sommen maken. Terwijl Utrecht meer van het lange teksten lezen en papers schrijven is.
Ik ben er nog niet uit, Utrecht is niet mijn enige optie. Groningen bijvoorbeeld is ook nog open voor mij en ik ben wel redelijk goed in wiskunde, dus dat ga ik zeker nog overwegen. Ik kreeg bij de open dag van Utrecht gewoon een goed gevoel, maar mijn decaan raadde me Utrecht weer af. Dus ik wilde gewoon even weten in hoeverre ik mijn keuze moet laten beïnvloeden door de universiteit.
pi_108850101
Waarom raadde die t precies af? Zelf studeer ik naar volle tevredenheid aan de UU (bètawetenschappen)
pi_109875780
Nou, aangemeld voor de bachelor Farmacie - ik ben heel erg benieuwd! Ik vraag me ook wel af wat die matchingsdagen nou precies gaan inhouden. :P
pi_110168756
Ik schaar me graag bij dit topic. Momenteel studeer ik nog in Leiden maar ik wil graag overstappen naar Utrecht. Althans, het is een idee dat in mijn hoofd zit.
Zijn er Utrechtse wijsbegeerte studenten die mij meer kunnen vertellen hier?
pi_110196264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 03:08 schreef Together__ het volgende:
Ik schaar me graag bij dit topic. Momenteel studeer ik nog in Leiden maar ik wil graag overstappen naar Utrecht. Althans, het is een idee dat in mijn hoofd zit.
Zijn er Utrechtse wijsbegeerte studenten die mij meer kunnen vertellen hier?
Mag ik vragen waarom, puur uit interesse? :)
pi_110198670
Speknek, hoe bevalt het je in Eindhoven?
Ben je ook in de buurt gaan wonen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_110547588
Ik moet nog 1 vak van 7,5 ECTS om mijn profileringsruimte te vullen, mag dus van alles zijn. Iemand nog een tip voor een vak waar ik niet al teveel tijd aan hoef te besteden?
  vrijdag 20 april 2012 @ 08:36:56 #269
8369 speknek
Another day another slay
pi_110550961
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Speknek, hoe bevalt het je in Eindhoven?
Ben je ook in de buurt gaan wonen?
Oh hey, prima hoor. Heel erg wennen, dat wel, het is veel toegepaster, zeker waar ik nu zit natuurlijk. En het onderwijsmodel is ook even omschakelen. Daarnaast is postdoc/docent toch wel een tikkie anders dan aio. Maar het is allemaal wel leuk en inspirerend.

Maar nee ik ben niet verhuisd, qua stad is Utrecht wel gewoon leuker, sorry :P. Nouja en m'n vrouw is docent aan de VU dus dat schoot toch niet op.
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:25:59 #270
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_110556690
Mooi dat het je bevalt!
Jullie weten het toch mooi voor elkaar te krijgen: wonen in Utrecht en werken in Amsterdam en Eindhoven. :)
Wat zijn de verschillen in het onderwijsmodel?
#NoDAPL
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:34:26 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_110562949
Industrieel ontwerp heeft competentiegericht onderwijs, waarbij de studenten veelal in groepjes een product moeten maken en vervolgens met een verhaal tentoonstellen. Is, eh, ietsjes anders dan colleges geven en de stof tentamineren.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:58:24 #272
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_110568439
Alleen competentiegericht 'onderwijs'?
Slik.
Voor de andere faculteiten heb je helaas ook wat cgo in de vorm van projecten maar dat 'beperkt' zich tot 4 keer 3 EC's, wat m.i. altijd nog veel te veel is. Daar komen dan helaas ook nog flink wat beroepsvaardigheden (vage intellectueel niet-uitdagende shit zoals presenteren, notuleren enz.) bovenop maar de consensus is dat die nogal overmatig gequoteerd zijn in verhouding tot de theoretische vakken, een verklaring heb ik er nog niet voor gehoord.
Een typisch kwartiel heeft zo'n 3 vakken (afhankelijk van de omvang van de vakken), gemiddeld 5 uur per week project, zo'n 4 uur per week praktische vaardigheden en beroepsvaardigheden.
Naar mijn mening zijn ze daarmee wat doorgeslagen in de praktische richting en zouden ze beter de helft hiervan vervangen door wat extra theoretische vakken. Al is het niet zo dat al die praktijk ten koste gaat van theorie, in vergelijking met gewone opleidingen komen er ook flink wat aantal uren bovenop.

Ik heb voor mijn eigen opleiding eens even geturft: we hebben de komende weken voor 23 uur hoorcollege en instructiezittingen (zelfstandig oefeningen maken) en voor 6-14 uur praktijk afhankelijk van de week.
Dit staaft wat ik hierboven zeg: belachelijk veel praktijk wat waarschijnlijk in vergelijking met opleidingen als theoretische natuurkunde en theoretische wiskunde in de breedte wel iets ten koste gaat van de theorie maar voor een groot deel gecompenseerd door flink wat extra uren te moeten maken. Die berekingen met de EC's zijn natuurlijk allemaal nogal nattevingerwerk omdat je nu eenmaal officiëel op 60 uit moet komen met X uren per EC. Bij de praktische vaardigheden vloeien theorie en praktijk vaak in elkaar over, die projecten (ik zou voor 1 project in het derde jaar kiezen wat wat groter is en de BEP laten vervallen als ik de opleiding zou vormgeven) en beroepsvaardigheden zijn overkill.

IO heeft overigens de reputatie onder de technische studenten inhoudelijk wat lichtjes te zijn.

[ Bericht 22% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-04-2012 20:43:51 ]
#NoDAPL
  maandag 23 april 2012 @ 13:18:31 #273
8369 speknek
Another day another slay
pi_110671666
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alleen competentiegericht 'onderwijs'?
Slik.
Zoals ik het begrijp wel ja.
quote:
IO heeft overigens de reputatie onder de technische studenten inhoudelijk wat lichtjes te zijn.
Dat zou me niet echt verbazen. Het is natuurlijk erg praktisch allemaal (dingen bouwen). Ter verdediging van ID moet je natuurlijk als goed designer eerder een polymath zijn en van alles een beetje weten dan van een ding heel veel weten. Het is een andere tak van sport die m.i. niet per se makkelijker of minder waardevol hoeft te zijn.
  maandag 23 april 2012 @ 23:04:44 #274
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_110700325
Dat een dergelijke opleiding om andere redenen zwaar kan zijn ben ik volmondig met je eens, ik denk dat ik het zelf niet zou kunnen terwijl wiskunde of natuurkunde voor mij geen probleem zijn. Gelukkig hebben verschillende mensen verschillende talenten, we zouden veel technologie en ander fraais niet hebben als het niet zo was. :)
#NoDAPL
pi_111103287
Hallo!
Ik overweeg de studie International Business Economics & Economics te gaan doen (IBEB in Rotterdam, en LUISS exchange programme in Utrecht) heb alleen echt totaal geen idee van welke nou de betere keus is. Is Rotterdam echt zoveel beter?
Alvast bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')