abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84499905
Wiskunde
pi_84636063
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Weet iemand bij welke studie men veel met videocolleges werkt?
De grotere opleidingen, en dan met name bij Sociale Wetenschappen!
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:55:32 #53
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84639067
Ok, dus valt toch best mee, goed om te weten :)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_85142948
Kan ik hier mede eerstejaars vinden van Economics & Business Economics? :)
pi_85213606
Pfoe, eerste drie vakken van de vier tot nu toe gehaald. 4de vak is still pending.. Ben benieuwd wat eruit gaat komen.. Had niet verwacht dat ik het zo goed ging doen.. Mag heul niet klagen :9
pi_85294064
Ik ga CIW doen
pi_85514093
Hmm, ik ben een jaar uitgeschreven geweest en ben dit jaar weer terug ingeschreven. Nu hebben ze zo te zien mijn oude gegevens weer gewoon geactiveerd, want ik heb weer precies hetzelfde studentnummer & ze hadden m'n eerstejaars foto's nog voor de collegekaart.

Maar mijn oude Osiris/Webct wachtwoord doet het niet meer :( Moet ik een nieuwe aanvragen? Of sturen ze die nog op? (Studiepunt gaat om 1500 dicht en moet er eigenlijk asap even in)
pi_85699706
Ik begin met de master Science Education & Communication. Heb er zin in :D
pi_85699887
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:11 schreef lelouch het volgende:
Ik begin met de master Science Education & Communication. Heb er zin in :D
Leuk! Hoe werkt dat precies? Je kiest dan een (school)vak waar je je bevoegdheid voor gaat halen en past je vakken in het eerste jaar daar op aan ofzo?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_85733969
Moet ik me zorgen maken als ik nu nog geen brief heb gekregen over de introductieweek van de opleiding? :o
pi_85735614
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:17 schreef Naamah het volgende:

[..]

Leuk! Hoe werkt dat precies? Je kiest dan een (school)vak waar je je bevoegdheid voor gaat halen en past je vakken in het eerste jaar daar op aan ofzo?
Ja precies.
Je volgt een aantal SEC vakken en een aantal schoolvak vakken het eerste jaar, en het 2e jaar is stage lopen en onderzoek doen.
De exacte indeling verschilt per persoon, maar dit is de basis.
pi_85740376
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:53 schreef Jaejin het volgende:
Moet ik me zorgen maken als ik nu nog geen brief heb gekregen over de introductieweek van de opleiding? :o
mja ik zou wel bellen, omdat je voor 16 augustus had moeten betalen hiervoor!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_85752409
Betalen? :S IntroductieWEEK zou je toch niet voor hoeven te betalen? Omdat het verplicht is? Ik dacht dat het alleen gold voor introductieweekend die daarna werd georganiseerd? Ik had me al ingeschreven voor de introductieweek als het goed is. Via post verstuurd naar Studiepunt Economie.

EDIT: Ik zie dat ik wel een email heb gekregen dat ze mijn inschrijfformulier hebben gekregen. Blijkbaar geen brief voor nodig? Want ik zie al hun programma op hun website. Nou ja, ik zie het dan wel op 6 september :P

[ Bericht 35% gewijzigd door Jaejin op 26-08-2010 23:20:03 ]
pi_85760743
Klopt 6 September heb ik het ook in de binnenstad!

je moet 40 euros betalen
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_85772188
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:44 schreef bitterend het volgende:
Klopt 6 September heb ik het ook in de binnenstad!

je moet 40 euros betalen
Ik weet echt niet waar je het over hebt hoor? :p Ik heb net dus die inschrijformulier weer eens bekeken, er staat alleen een bedrag van 57.50 euro voor introductieweekend? Misschien ligt het aan je faculteit/studievereniging? Aangezien ik het dus via ECU'92 doe, zie ik dus geen bijkomende kosten tenzij je meegaat ofc naar intro-weekend.

quote:
Dear Freshman,

Thank you for sending us your participation form, you are registered for the introduction week.

Additional information about the introduction week can be found on: http://www.ecu92.nl/page.asp?id=520877&pid=7088&mid=7214

If you have any questions don’t hesitate to contact us.

We are looking forward to seeing you on Monday the 6th of September at the start of the Introduction Week 2010!

Introduction Committee 2010, ECU’92
pi_85772429
ik heb geen intro- weekend...en heb die email ook niet gekregen..ik kreeg een form thuis gestuurd :)
pi_85856838
Frappant dat er zoveel aandacht aan wordt besteed als je in september start. Ik ben ingestroomd in februari en heb slechts een Introduction to MBI cursus gehad. Daar bleef het bij :)
pi_85857596
Mja, hoeveel mensen stromen er in februari in en hoeveel in september? September is iets gebruikelijker als begintijd van een studie.

Ik mag 1 september alweer starten. ;(
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_85857902
13 september pas
pi_85858241
Ik heb donderdag en vrijdag de master introductie dagen.

Een uur daarvan is uitleg over hoe je te aan te melden voor een vak op OSIRIS.
Ik moest me voor 20 augustus ingeschreven hebben voor al me vakken van het eerste kwartaal. En nu gaan ze me uitleg geven over hoe het werkt? :X
pi_85858319
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:26 schreef lelouch het volgende:

Ik moest me voor 20 augustus ingeschreven hebben voor al me vakken van het eerste kwartaal. En nu gaan ze me uitleg geven over hoe het werkt? :X
Klinkt vrij nutteloos... er worden vast wel nog wat andere dingen besproken :P
pi_85881455
Volgende week is de intro van CIW,
kost dat geld? en wat moet ik me er bij voorstellen, in de zin van: moet ik nog iets meenemen, tot hoe laat duurt het 's avonds etc :+
pi_85896687
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:15 schreef BasementDweller het volgende:
13 september pas
Dit dus.. Lekker nog even vakantie vieren terwijl iedereen zit te stressen :D
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:26 schreef lelouch het volgende:

Ik zag toch echt iets van 9 september staan als deadline?

Besides, On Wednesday the 8th of September there is a graduation information session from 11:00-13:00 in the BBL. Dus wel even 8 september naar school :)
pi_85979556
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:37 schreef mafkees01 het volgende:
Ik zag toch echt iets van 9 september staan als deadline?
Die deadline was voor mijn master specifiek. Ik volg vakken vanuit meerdere faculteiten tegelijk.
Daarom moesten ze het vroeger weten om een goede planning te kunnen maken.
pi_85980371
Is er een site waar de roosters voor de UU op staan? En dan met name voor de afdeling economie?
Ik ga het komende kwartaal namelijk een vakje volgen in Utrecht, maar ik heb nog steeds geen idee wanneer ik moet beginnen. :')
pi_86048573
Master introductie voor de beta vakken was zeer geslaagd :D
Goed naar me zin gehad!
pi_86327069
Is iedereen vorige week al begonnen of begint iedereen de volgende week pas? Heb deze week dus mijn introductie gehad en ben benieuwd of het normaal gesproken drukker is?
Moo
pi_86330053
Bij mijn studie is het altijd zo geweest dat de hele boel een week ná de start van het academisch jaar startte, met intro in die eerste week. Geloof dat ze de tussenweek tussen blokken 1 en 2 (ergens half november) ervoor opofferen. De enige reden dat ik nu al college heb gehad is in verband met m'n minor. :+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_86337035
Vorige week introductie gehad, maandag heb ik mijn eerste 2 lessen!! heb er zin in
pi_86343550
College bedoel je
pi_86345966
lol hahahahaha ja oops!
pi_86368545
Pff, 1 vak is een week opgeschoven waardoor mijn college pas 15 september begint.. Echt absurd dit gewoon.. Gewoon een megadikke vakantie gehad waar je bang van wordt.. Hoezo overdrijven zeg.. Van mij mag het starten :{
pi_86688242
*Hojdhopper meldt zich ook als UU'er.*
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 28 september 2010 @ 12:04:44 #85
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_86936457
Mensen die CIW studeren en me er meer over kunnen vertellen?
Ik doe nu hbo propedeusejaar en wil denk ik naar de uni (hoewel logopedie op het hbo me ook wel wat lijkt).
Maar ik ben zo'n ontzettend dwalende kiezer....Er zijn wel 10 studies die me leuk lijken en ik kom er niet uit. CIW blijft een beetje als een rode draad overal doorheen lopen.
Ik ben gek op taal en dat zou de reden zijn om voor die studie te kiezen.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_86939017
Ik zit nu in het eerste jaar, dan is het allemaal nog redelijk theoretisch, maar in het tweede jaar heb je al voor driekwart keuzevakken, dan zou je misschien meer met taal kunnen doen. Je kunt op de site van de UU zien uit welke vakken je dan kunt kiezen.

Over de inhoud kan ik je natuurlijk nog niet zo veel vertellen, want ik heb ook net twee weken gehad,
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:01:03 #87
319786 JWH_
Mentale wereldreiziger
pi_86942456
Ben ook een verse UU'er! Psychologie dan wel, heel origineel.
pi_86956803
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:01 schreef JWH_ het volgende:
Ben ook een verse UU'er! Psychologie dan wel, heel origineel.
Hoe vond je de faculteitsintroductie? Ik vond het hilarisch. _O-
Moo
pi_86963055
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:01 schreef Zuivelkoe het volgende:

[..]

Hoe vond je de faculteitsintroductie? Ik vond het hilarisch. _O-
Vertel?

De economie-introductie was wel goed te doen, maar niet hilarisch zeg maar.
pi_87047485
Zal ik dan maar vertellen over de introductie van de 'Faculty of Science' (Informatica/Gametechnologie, Informatiekunde, Wiskunde en Natuurkunde (en mix daarvan, TWIN))?

Dat was eerst 3 dagen kamp in Ellertshaar georganiseerd door A-Eskwadraat (studievereniging) dat op zich best leuk was (wel i.v.m. mijn doofheid een boel geregel vooraf, maar dat terzijde). Gericht op de medestudenten leren kennen, nou ik heb wel een leuke tijd gehad! Het kamp had de vorm van een competitie zeg maar, je zat ingedeeld in 1 van de 5 kleuren en verder in de kleur had je allemaal mentorgroepen (mentoren waren ouderejaars) waarmee je dan optrok. De mijne was een klein beetje maf maar echt wel gezellig (groepje Pond ftw als er nog anderen daarvan meelezen). Eerste dag was zeg maar sport-dag en 's nachts een spel in het bos, tweede dag bij het meer in de bos een wedstrijd (KOUD!!!!!) en dan 's avonds nog een spel en 's nachts feesten als je wilde, laatste dag was een quiz en verder was het inpakken en naar huis gaan en uitrusten voor volgende dagen. Van donderdag tot de dinsdag daarop waren de 'uithofdagen' dus de uithof en binnenstad verkennen en nog meer activiteiten. Gewoon gezellig als je een goed groepje hebt.
Kortom: Het kamp is echt wel gezellig, als het kan zou ik gewoon gaan!

Zijn er eigenlijk nog FoK!kers die Gametechnologie studeren (of Informatica)?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 00:06:14 #91
319786 JWH_
Mentale wereldreiziger
pi_87232329
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:37 schreef kutagh het volgende:

Zijn er eigenlijk nog FoK!kers die Gametechnologie studeren (of Informatica)?
Leuk verhaal!

Maar, wat houdt gametechnologie precies in? Ik kan het natuurlijk wel even opzoeken. Maar lijkt me leuker om van jou een verhaal te horen!
pi_87233318
Ik kan tot nu toe alleen nog zeggen van de eerste 2 perioden (waarvan ik alleen van de eerste het precies weet):

Je begint vrij snel met het daadwerkelijke programmeren van kleine 2D games (Eerste practicum hier was Pong maken) bij het vak Gameprogrammeren en daarnaast krijg je de theorie achter de werking van computers (Computerarchitectuur en Netwerken). Volgende periode krijgen we de introductieproject, dit is vergelijkbaar met het practicum van gameprogrammeren maar op grotere schaal (groep van 5 in plaats van 2 en beslaat een hele periode) en we krijgen logica voor informatica. Het is gewoon voor de helft informatica en voor de helft een aanvullende deel wat gefocust is op het ontwikkelen van games.

Het is geen eitje, je moet je werk bijhouden maar als je het bijhoudt zou je het meeste van gameprogrammeren vrij goed moeten kunnen volgen (dit wordt meer uit praktijk standpunt gegeven en gedaan).
pi_87247960
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:34 schreef Jaejin het volgende:
Kan ik hier mede eerstejaars vinden van Economics & Business Economics? :)
Hoppetee, hierzo! ;) Doe je de NL of EN versie?
pi_87337054
Hey mensen!
Ik heb mijn minor gehaald aan de UU en nu hoorde ik van Studiepunt dat ik een minor behaald verklaring moet aanvragen en dat zou op de website staan....
Ik kan echter niets vinden. Weet één van jullie waar ik dit kan vinden?
pi_87337315
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:10 schreef larry_flynt het volgende:
Hey mensen!
Ik heb mijn minor gehaald aan de UU en nu hoorde ik van Studiepunt dat ik een minor behaald verklaring moet aanvragen en dat zou op de website staan....
Ik kan echter niets vinden. Weet één van jullie waar ik dit kan vinden?
Ik heb ook even gezocht op de UU site, maar kon ook niks vinden. Maar kon het Studiepunt dat niet verschaffen dan? Beetje raar anders van ze.
pi_87343907
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:15 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik heb ook even gezocht op de UU site, maar kon ook niks vinden. Maar kon het Studiepunt dat niet verschaffen dan? Beetje raar anders van ze.
Ja ze zeiden van niet.... Moest het via de site aanvragen... Zal ze maandag maar weer bellen.
pi_88162043
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2010 15:20 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hoppetee, hierzo! ;) Doe je de NL of EN versie?
ENG versie. Moet zeggen dat ik MDE echt een zwaar onzinnig vak vind :/ Maar goed, beoordeling qua werkcolleges ligt iig veel hoger dan wat ik zou geven aan de EUR :P Ik heb het wel naar mijn zin hier :)
pi_88175350
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 01:48 schreef Jaejin het volgende:

[..]

ENG versie. Moet zeggen dat ik MDE echt een zwaar onzinnig vak vind :/ Maar goed, beoordeling qua werkcolleges ligt iig veel hoger dan wat ik zou geven aan de EUR :P Ik heb het wel naar mijn zin hier :)
Haha ik ook de Engelse versie. Ja het is inderdaad een heel oppervlakkig vak, maar ook wel goed ter oriëntatie zodat je een beetje inzicht hebt in de minors.
Had je wiskunde een beetje goed gemaakt, ik had een 2,3 :'( en ook een no-go voor m'n paper. Verrekte kutzooi!
pi_88266716
HOi allen,

Zoals eerder gezegd heb ik mijn minor aan de UU gevolgd terwijl ik aan de HU studeer. Nu wil ik mijn studiepunten naar de HU overlaten zetten. Weet iemand hoe dat moet?
pi_88269433
Wat dacht je aan de HU vragen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')