abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88440709
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:05 schreef Jaejin het volgende:

[..]

Ik heb vrijstelling voor Wiskunde :P Al denk ik dat ik daarmee problemen ga krijgen in de volgende periode als ik Microeconomics en Advanced Mathematics ga volgen o_o;
Whut, hoe dat zo, die vrijstelling?
En waarom Advanced Mathematics? Dat komt later toch pas. Volgend blok is Micro en Introduction to Businesseconomics.

Lukt MDE een beetje?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_88460443
Tentamenweek :/
Dinsdag statistiek en vrijdag nog een tentamen. Dan nog 2 deadlines op 14-11 en dan zit het erop gelukkig...
pi_88467924
Ja hier hetzelfde, woensdag en donderdag mag ik aan de bak. We zullen wel weer moeten haha.
pi_88523440
Succes ermee dan maar. Net statistiek gehad in MU en dat ging wel oke.. Ben benieuwd wat daaruit rolt.. Nu leren voor vrijdag.. SPM :/
pi_88529981
Het moet worden gezegd: De Jaarbeurs is ruk om een tentamen in te hebben.

[/4-maal-per-jaar-klacht]
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_88539396
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:59 schreef mafkees01 het volgende:
Succes ermee dan maar. Net statistiek gehad in MU en dat ging wel oke.. Ben benieuwd wat daaruit rolt.. Nu leren voor vrijdag.. SPM :/
In een uurtje klaar?
pi_88540155
Dit wordt een dikke faal morgen. :')
Moo
pi_88553008
Over 2 minuten begint eigenlijk mijn wiskunde tentamen... Maar dat kan ik bij voorbaat al niet halen dus ga ik niet (moet een 8.8 halen omdat mijn mid-term een 2.2 was, herkansing is ook geen mogelijkheid want voldoe niet de herkansingseisen. :'( ).
Maar daarvoor gisteren wel 11 uur in de ub gezeten en nu ook weer en het andere vak voorbereid. Moet goed komen morgen.

Heb dat tentamen wel in de Jaarbeurs. Wat is daar zo kut aan?
pi_88553168
Jaarbeurs zuigt omdat alle stoeltjes kraken. :P
pi_88553868
Krakende stoeltjes, de vloer was niet waterpas c.q. tafeltje had ongelijke poten, niet bijster warm...
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_88555057
En als iemand 500 stoeltjes verderop niest hoor je het doorgalmen. Soms gaan er ook rare alarmen af, of een keer stonden de boxen van de microfoon heel hard waardoor er de hele tijd zo'n ruis was.
pi_88563041
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:26 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

In een uurtje klaar?
Het tentamen? Heb er 2,5 uur over gedaan.. Net trouwens de antwoorden nagekeken. 9 fout van 19.. Vet slecht gemaakt dus ook nog :/ De open vragen had ik wel goed gemaakt (ook nagerekend met mijn grm en dat klopte), dus hoop dan maar op een 5.. De vorige was een 7,1, dus gelukkig heb ik voor de theorie alsnog > 5. Dat is vereist.. Hopen dat de paper nog wat oplevert, anders wordt het zo'n zesjescultuur :/
pi_88574344
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:26 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Whut, hoe dat zo, die vrijstelling?
En waarom Advanced Mathematics? Dat komt later toch pas. Volgend blok is Micro en Introduction to Businesseconomics.

Lukt MDE een beetje?
Ik heb hiervoor het gedaan bij Erasmus, maar bleef hangen bij 36 ECTS omdat ik een hertentament met 1 antwoord niet heb gehaald. Best lullig, want ik kon gewoon mijn P halen daar :p Dat was Micro Economie trouwens. Dus ik heb besloten om het opnieuw te doen bij de UU met vrijstellingen. Ik hoef eigenlijk maar 150 ECTS nu te halen ipv 180 ECTS.

En waarom ik Advanced Mathematics heb? Ik hoef ten eerste geen Introduction to Business Economics te doen omdat ik de oude Tweede Fase Economie & Maatschappij heb gedaan. Je moet dus dan Introduction to Strategy and Organisation Theory volgen, maar daar heb ik dus ook vrijstelling voor omdat ik het al heb afgesloten bij Erasmus :P

Best grappig, ik moet mijn B2 2e periode met derdejaars vakken vullen XD Maargoed, ik hou mijn hart vast voor micro en macro economie :( Ik heb die twee vakken niet gehaald vorig jaar, want ik vond het best wel pittig.

En MDE? Tja, geen idee. Ik heb er totaal geen grote druk op ofzo? Kan aan mij liggen dat ik de leerstof eigenlijk best weinig vind :P Ah, we'll see. Die tentamen van vorig jaar was best te doen :o
pi_88574448
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:35 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Het tentamen? Heb er 2,5 uur over gedaan.. Net trouwens de antwoorden nagekeken. 9 fout van 19.. Vet slecht gemaakt dus ook nog :/ De open vragen had ik wel goed gemaakt (ook nagerekend met mijn grm en dat klopte), dus hoop dan maar op een 5.. De vorige was een 7,1, dus gelukkig heb ik voor de theorie alsnog > 5. Dat is vereist.. Hopen dat de paper nog wat oplevert, anders wordt het zo'n zesjescultuur :/
Haha oke, dacht dat statistiek van 17:00 tot 20:00 was ;)

Had zelf kansrekening in 'mu' (educ).
pi_88579231
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:05 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Haha oke, dacht dat statistiek van 17:00 tot 20:00 was ;)

Had zelf kansrekening in 'mu' (educ).
Nope, was van half 2 tot half 5 :) Ik vind mu wel een rare zaal, niet echt geschikt voor tentamens. Je kan vet makkelijk afkijken :P
Vrijdag moet ik weer (theta). Jij al klaar?
pi_88579922
Je kan inderdaad makkelijk afkijken... maar iedere keer dat ik alleen al opkeek keken ze me aan daar van beneden of ik ging afkijken :D

Morgen Functies en reeksen in bèta, wordt een ramp :|W
pi_88590178
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:04 schreef Jaejin het volgende:

[..]

Ik heb hiervoor het gedaan bij Erasmus, maar bleef hangen bij 36 ECTS omdat ik een hertentament met 1 antwoord niet heb gehaald. Best lullig, want ik kon gewoon mijn P halen daar :p Dat was Micro Economie trouwens. Dus ik heb besloten om het opnieuw te doen bij de UU met vrijstellingen. Ik hoef eigenlijk maar 150 ECTS nu te halen ipv 180 ECTS.

En waarom ik Advanced Mathematics heb? Ik hoef ten eerste geen Introduction to Business Economics te doen omdat ik de oude Tweede Fase Economie & Maatschappij heb gedaan. Je moet dus dan Introduction to Strategy and Organisation Theory volgen, maar daar heb ik dus ook vrijstelling voor omdat ik het al heb afgesloten bij Erasmus :P

Best grappig, ik moet mijn B2 2e periode met derdejaars vakken vullen XD Maargoed, ik hou mijn hart vast voor micro en macro economie :( Ik heb die twee vakken niet gehaald vorig jaar, want ik vond het best wel pittig.

En MDE? Tja, geen idee. Ik heb er totaal geen grote druk op ofzo? Kan aan mij liggen dat ik de leerstof eigenlijk best weinig vind :P Ah, we'll see. Die tentamen van vorig jaar was best te doen :o
Ah zo vandaar.. Huh, maar ik heb ook de oude tweede face EM gedaan.. Whut..

We mogen over 75 minuten weer! :D
pi_88634098
Even een beetje spammen voor de Ragweek, omdat zo'n goed studenteninitiatief meer aandacht verdient! De nieuwe website heb ik zojuist online gezet. www.ragweekutrecht.nl
pi_88719175
Is de MU in het educatorium geen collegezaal? Hoe kun je daar tentamens maken? :P
Moo
pi_88719401
quote:
11s.gif Op zondag 14 november 2010 22:24 schreef Zuivelkoe het volgende:
Is de MU in het educatorium geen collegezaal? Hoe kun je daar tentamens maken? :P
Is inderdaad een collegezaal. Maar je hebt een tafeltje en een papiertje, dus je kan daar tentamens maken :P
  zondag 14 november 2010 @ 23:10:39 #122
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_88721546
quote:
11s.gif Op zondag 14 november 2010 22:24 schreef Zuivelkoe het volgende:
Gaat meestal zo: twee/drie stoelen tussen de studenten en steeds een rij overslaan.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_88722405
quote:
14s.gif Op zondag 14 november 2010 23:10 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Gaat meestal zo: twee/drie stoelen tussen de studenten en steeds een rij overslaan.
Bij mij was het tussen iedereen 1 stoel en iedere rij bezet ;)
pi_88763399
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:31 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Bij mij was het tussen iedereen 1 stoel en iedere rij bezet ;)
Dan zaten jullie met flink veel studenten denk ik? MU is niet zo heel klein vind ik. Vrijdag zaten we in Thèta, die voor mijn gevoel nog groter is, en daar zaten er zelfs 2 rijen tussen en 3 stoeltjes.. Dan wordt het wel gevaarlijk als er drie docenten voor je zitten waarvan er 1 telkens rondloopt :P
Ach, afkijken doe ik toch nooit. Ten eerste riskeer ik het niet om een 1 te halen en ten tweede vertrouw ik meer op mijn eigen kennis dan die van een ander :P
pi_89896846
Jeeeuj, woensdag mag ik weer. :D
pi_91941596
Aaaaaaaaaaaaaarg proefschriftschijfbreakdown :{
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:29:22 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_91943542
Ik ook. Nog vijf maanden waar ik keihard in moet schrijven en ik crash naar het tempo van twee regels per dag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91943614
quote:
15s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:29 schreef speknek het volgende:
Ik ook. Nog vijf maanden waar ik keihard in moet schrijven en ik crash naar het tempo van twee regels per dag.
Mijn geld is op en ik heb mijn datum al, dus dat is nog maar 1 maand tijd :r (dan moet het naar de leescommissie) (5 juli is het het hopelijk zo ver) Gelukkig is de inleiding makkerlijker schrijven dan de experimente hoofdstukken maar dan nog, ik moet ook nog een hoofdstuk waar eigenlijk niks instaat :{
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:58:15 #129
8369 speknek
Another day another slay
pi_91944843
inleiding makkelijk schrijven? :o, je hebt de experimenten al gedaan toch?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91944891
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:58 schreef speknek het volgende:
inleiding makkelijk schrijven? :o, je hebt de experimenten al gedaan toch?
De introductie bedoel ik van het proefschrift, die achtergrond heb ik veel van al paraat. (maarja het is biologie hè, introducties voor de experimentele hoofdstukken is lastiger ja)

Voor de introductie typ ik zo een paar paragraafjes maar voor de andere hoofdstukken zit ik maar met woorden te draaien, en krijg soms echt één warboel van doelen en conclusies. Het moet ook allemaal zo geschreven worden dat reviewers er geen gaten in zien (en er zijn altijd gaten)
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:04:07 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_91945084
Je moet juist een paar obvious gaten erin laten, zodat iedereen daarover valt en je daar een heel goed antwoord op hebt ;).

Maar goed, succes, we zitten nu natuurlijk weer te SOGgen.
pi_91945119
quote:
12s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:04 schreef speknek het volgende:
Je moet juist een paar obvious gaten erin laten, zodat iedereen daarover valt en je daar een heel goed antwoord op hebt ;).

Maar goed, succes, we zitten nu natuurlijk weer te SOGgen.
Ja inderdaad!
pi_91977452
Maandag weer tentamen...
pi_92208336
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 08:11 schreef Booomer het volgende:
Maandag weer tentamen...
EAR FTW.. ben benieuwd :D
pi_92216036
EAR viel meer hoorde ik? Ik ben blij met ict-e, geen tentamen :)
pi_92234372
Volgende week beginnen met de minor Economie & Geografie, ben benieuwd.
pi_92254066
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:12 schreef lelouch het volgende:
EAR viel meer hoorde ik? Ik ben blij met ict-e, geen tentamen :)
Wat een tegenvaller was dat vak. Voelde meer als bezigheidstherapie dan ondernemend bezig zijn...
pi_92255036
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:27 schreef Booomer het volgende:

[..]

Wat een tegenvaller was dat vak. Voelde meer als bezigheidstherapie dan ondernemend bezig zijn...
Daar sluit ik me volledig bij aan, wat een waardeloos vak was ICT-E zeg :')
pi_92255303
Ik heb me er wel mee vermaakt hoor! Lekker kunnen programmeren :Y
  donderdag 3 februari 2011 @ 01:06:30 #140
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_92258412
Veel MBI'ers hier? In het Informatiekunde topic nog niet tegengekomen :P
:-)
pi_92294014
ICT-E vond ik ook maar troep.. EAR was idd goed te doen :) Zal hem wel verpest hebben alsnog, wist wel een aantal onderwerpen niet..
pi_92306050
Doen jullie allemaal dezelfde studie ofzo? :P
pi_92306192
Ik snap er ook niks van
  vrijdag 4 februari 2011 @ 02:04:19 #144
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_92308178
Allemaal Business Informatics masters volgens mij.
pi_92314273
Blijkbaar wel ja :p allemaal de mbi idd :)
pi_92329106
Leuk! Tijd voor deze baas om te achterhalen wie iedereen is :')
pi_92339593
Blij dat ICT-E voorbij is! _O_
pi_92550739
Hm, Drift 21 is bezet. Ben benieuwd of ze het langer uithouden dan de Amsterdamse collegae.
pi_92552952
Deze week beginnen aan EU en Oost Europa. Pittig vak...
pi_92557531
Terechte winner voor ICT-E.
Ik ben niet moeilijk te achterhalen. PM maar als je het hebt uitgevogeld :P
pi_92991824
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Volgende week beginnen met de minor Economie & Geografie, ben benieuwd.
Het is al te laat misschien maar als je nog kunt switchen zou ik je dat zeker aanraden!
pi_93008305
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:57 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Het is al te laat misschien maar als je nog kunt switchen zou ik je dat zeker aanraden!
Waarom?

Ik heb nu twee colleges en werkgroepen gehad en het bevalt me prima moet ik zeggen.
pi_94042887
Waar kan je op de Uithof een beetje relaxed achter een computer? Ik móét namelijk morgen om 13:00 achter een computer zitten, omdat dan een belangrijke inschrijving open gaat, maar kan niet uren van tevoren ergens een computer bemachtigen, want heb daarvoor nog gewoon afspraken.

Bieb is volgens mij hartstikke vol en druk altijd en heb verder geen idee waar computers staan. Oh, en wel graag een echte computer met een muis enzo, niet zo'n computerzuil.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 13 maart 2011 @ 13:32:20 #154
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_94042948
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:30 schreef Naamah het volgende:
Waar kan je op de Uithof een beetje relaxed achter een computer? Ik móét namelijk morgen om 13:00 achter een computer zitten, omdat dan een belangrijke inschrijving open gaat, maar kan niet uren van tevoren ergens een computer bemachtigen, want heb daarvoor nog gewoon afspraken.

Bieb is volgens mij hartstikke vol en druk altijd en heb verder geen idee waar computers staan. Oh, en wel graag een echte computer met een muis enzo, niet zo'n computerzuil.
Bieb dus, of bij je eigen faculteit? Je zou naar het Minnaertgebouw kunnen gaan, maar is niet het meest centrale gebouw :P
pi_94043027
Eigen faculteit heeft geen computers. Althans.. weet ik eigenlijk niet.. sinds vorige maand vallen we onder sociale wetenschappen, geloof ik, maar in die gebouwen ben ik nog nooit geweest, laat staan dat ik weet waar er computers zijn

En zijn er voldoende computers in de bieb dan? In de binnenstad is het vaak zo goed als onmogelijk een computer te bemachtigen..
  zondag 13 maart 2011 @ 13:51:40 #156
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_94043722
Rond 13u is het in de bieb niet zo druk hoor, tenzij het tentamenweek is
pi_94049420
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:34 schreef Naamah het volgende:
Eigen faculteit heeft geen computers. Althans.. weet ik eigenlijk niet.. sinds vorige maand vallen we onder sociale wetenschappen, geloof ik, maar in die gebouwen ben ik nog nooit geweest, laat staan dat ik weet waar er computers zijn

En zijn er voldoende computers in de bieb dan? In de binnenstad is het vaak zo goed als onmogelijk een computer te bemachtigen..
In het BBL staan zat pc's, eigenlijk altijd wel plek.. :)
pi_94064670
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:51 schreef T.O.P het volgende:
Rond 13u is het in de bieb niet zo druk hoor, tenzij het tentamenweek is
Wat vorige week dus was (mid-terms) en nu dus niet meer. Go for it zou ik zeggen.
pi_94064693
Heb je geen eigen laptop trouwens?
pi_94250688
Vast de themabijeenkomsten :p wat een drama was dat zeg om 13 uur. Voor niks die moeite gedaan.

quote:
Op zondag 13 maart 2011 13:30 schreef Naamah het volgende:
Waar kan je op de Uithof een beetje relaxed achter een computer? Ik móét namelijk morgen om 13:00 achter een computer zitten, omdat dan een belangrijke inschrijving open gaat..
pi_94251328
Lol, inderdaad!! Het is bij mij nog best goed gelukt! Was vrij snel met inschrijven toen het eenmaal open was, maar alsnog zaten er al dingen vol. En sommige dingen kloppen niet.. volgens mijn rooster heb ik een bepaalde themabijeenkomst vanaf nu elke week en heb dus geen idee voor welke datum ik écht ingeschreven sta.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 18:01:18 #162
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_94645424
Iemand die nog iets van die lasers heeft gezien? Ik ga vanavond fietsen :)
pi_94682925
Ze schenen de hele week recht boven mijn huis. Vond het er vet uit zien zeg!
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:24:09 #164
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_94906761
Hai! Ik heb dus net de open dag gemist en proefstuderen.
Ik ben hard op zoek naar iemand die Nederlandse taal en cultuur studeert en die me meer kan vertellen over de studie, de docenten, studiebelasting en de Uni zelf.
Ik moet nu enkel op basis van geschreven tekst een keus maken en dat is best vreemd :')
L'Enfer, c'est les autres.
pi_95439864
Aan diegenen die Informatica (bachelor) studeren aan de UU:

Zou je er aub wat meer over willen vertellen, zoals:
- Wat voor vakken krijg je?
- Hoeveel contacturen zijn er per week ingeroosterd?
- Hoeveel verplichte contacturen zijn er per week
- Hoeveel uur besteed je in totaal aan je studie per week?
- Hoe ervaar je de studie qua belasting? (moeijlijk/makkelijk/etc)
- Worden er uberhaupt wiskunde* vakken gegeven?
- Worden er ook nog zogenaamde onzinvakken** gegeven?
- Hoe zijn de studievoorzieningen? (beschikbaarheid pc's, beschikbaarheid stille ruimtes en drukte in bieb?)
- Hoe groot is de groep waarmee je les krijgt (zowel bij hoor- als bij werkcolleges/practica)
- Worden alle vakken/cursussen aan één locatie/gebouw verzorgd of dien je nog wat heen en weer te moeten reizen?
- Hoe is de bereikbaarheid naar de locatie waar je het meest les krijgt? (Ver van Utrecht CS? goede bus/metro/tram/trein-aansluitingen? Gaan er veel bussen in het uur? etc. etc)

* = ik vind wiskunde namelijk heel erg leuk en kzou dat graag terug willen zien in de opleiding. Helaas kan ik echter niets vinden op de website van de UU mbt wiskunde in de informatica. Dit terwijl er op de UvA en op de Radboud Universiteit wel redelijk wat wiskunde verwerkt zit in de opleiding. Ik vroeg me dan ook af of dit bij de UU ook zo is. Wordt er wel wiskunde gegeven of is álles gericht op Informatica/programmeren etc (wat ik jammer zou vinden)?

** = Bijvoorbeeld het opstellen van een portfolio (zoals bij Informatica aan de UvA verzorgd wordt), academische vaardigheden gedoe (schrijven van saaie verslagen, literatuurlezen, etc. etc)

Alvast enorm bedankt!! :) :)
  woensdag 13 april 2011 @ 13:59:05 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_95441400
De bachelor is voor mij alweer ruim zes jaar geleden en er zijn inmiddels wat dingen veranderd, dus inhoudelijk kan ik er niet al te veel meer over zeggen. Maar ik vond dat er meer dan genoeg wiskunde in zat (maar ik zat dan aan het andere kant van het spectrum, ik vond de wiskundevakken niks aan).
Die onzinvakken heb je overigens bij elke studie overal (dus ook bij wiskunde zelf), omdat onderzoek doen, artikelen schrijven en ze kunnen presenteren nou eenmaal integraal onderdeel zijn van het wetenschapper zijn en daarom bij een academisch niveau horen. In mijn tijd waren er wel heel weinig van bij Informatica, wat ik overigens een groot manco vond aan de studie, zeker toen ik ging afstuderen en daarna de wetenschap in ging.

Studiefaciliteiten zijn altijd prima in orde, grootte van de klassen zou ik niet precies weten, want er is met de komst van gametechnologie en het samenvoegen van andere informatica opleidingen nogal wat veranderd. Gemiddeld denk ik in de bachelor zo tussen de 50-80 voor informatica en 100-150 voor gametechnologie, en in de master zo 15-30 en 40-70.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:09:03 #167
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_95441837
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:18 schreef NonameNogame het volgende:
Aan diegenen die Informatica (bachelor) studeren aan de UU:

Zou je er aub wat meer over willen vertellen, zoals:
- Wat voor vakken krijg je?
- Hoeveel contacturen zijn er per week ingeroosterd?
- Hoeveel verplichte contacturen zijn er per week
- Hoeveel uur besteed je in totaal aan je studie per week?
- Hoe ervaar je de studie qua belasting? (moeijlijk/makkelijk/etc)
- Worden er uberhaupt wiskunde* vakken gegeven?
- Worden er ook nog zogenaamde onzinvakken** gegeven?
- Hoe zijn de studievoorzieningen? (beschikbaarheid pc's, beschikbaarheid stille ruimtes en drukte in bieb?)
- Hoe groot is de groep waarmee je les krijgt (zowel bij hoor- als bij werkcolleges/practica)
- Worden alle vakken/cursussen aan één locatie/gebouw verzorgd of dien je nog wat heen en weer te moeten reizen?
- Hoe is de bereikbaarheid naar de locatie waar je het meest les krijgt? (Ver van Utrecht CS? goede bus/metro/tram/trein-aansluitingen? Gaan er veel bussen in het uur? etc. etc)

* = ik vind wiskunde namelijk heel erg leuk en kzou dat graag terug willen zien in de opleiding. Helaas kan ik echter niets vinden op de website van de UU mbt wiskunde in de informatica. Dit terwijl er op de UvA en op de Radboud Universiteit wel redelijk wat wiskunde verwerkt zit in de opleiding. Ik vroeg me dan ook af of dit bij de UU ook zo is. Wordt er wel wiskunde gegeven of is álles gericht op Informatica/programmeren etc (wat ik jammer zou vinden)?

** = Bijvoorbeeld het opstellen van een portfolio (zoals bij Informatica aan de UvA verzorgd wordt), academische vaardigheden gedoe (schrijven van saaie verslagen, literatuurlezen, etc. etc)

Alvast enorm bedankt!! :) :)
Informatica UU: http://www.cs.uu.nl/bama/IcaMajor.html
1e jaar: http://www.cs.uu.nl/educa(...)l=2&opl=ica&stjaar=1
2e/3e jaar: http://www.cs.uu.nl/educa(...)l=2&opl=ica&stjaar=2

Bereikbaarheid is prima, 15 a 20 minuten met de bus vanaf CS, bussen elke 3 minuten.

Inhoudelijk heb ik geen info over de vakken want ik doe geen informatica, maar je kan aantal contacturen afleiden uit die laatste 2 links die ik gegeven heb, daar staan de uren per vak en het aantal weken. Je doet 2 vakken per periode (7,5 ECTS per vak, 15 ECTS per periode, 4 periodes per jaar = 60 ECTS per jaar).
pi_95458095
Als je wiskunde erg leuk vind moet kan je de twee studies combineren, dat wordt best vaak gedaan. En dat kan makkelijk als je gemotiveerd bent.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:00:11 #169
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95462315
Als je veel geld hebt wel ja :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_95463043
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als je veel geld hebt wel ja :P
Kost hetzelfde, afgezien van wat extra boeken.
  donderdag 14 april 2011 @ 01:24:09 #171
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_95476436
NonameNogame:

TWIN-programma Informatica en Wiskunde: http://www.cs.uu.nl/education/twin/twin-wi.html
Er is geen sprake van een aparte opleiding. Als je het TWIN-programma volgt, ben je ingeschreven voor beide bacheloropleidingen.

Het TWIN-programma kent een redelijk strikte invulling om met 217,5 ECTS het behalen van een tweetal bachelordiploma's mogelijk te maken.

217,5 ECTS is slechts 37,5 ECTS meer dan als je 1 studie zou doen.
  donderdag 14 april 2011 @ 07:53:45 #172
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95478218
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:13 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Kost hetzelfde, afgezien van wat extra boeken.
Niet per se, ligt aan de situatie
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:41:46 #173
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_97423342
Ik schop deze maar eventjes. Rustig topic!
In september ben ik ook student aan de UU, ik heb me gister aangemeld voor Literatuurwetenschap.
Ben benieuwd, heb er zin in ;)

Ik geloof dat ik op de locatie tegenover de Dom kom, is dat wat?
pi_97424598
Locatie tegenover de dom? Whut? Achter De Dom?
pi_97432736
Achter de Dom 22 is een faculteit voor geesteswetenschappen.
pi_97442639
Yess daar zit ik ook wel eens maar ik kan me haast niet voorstellen dat een hele studie alleen daar bivakkeert. Maar goed, ik doe dan ook geen Literatuurwetenschappen :P

Ik heb college (gehad) op de Uithof, op de Drift 21 en 23, Achter de Dom, University College en Kromme Nieuwegracht. Dan heb je bijna alle locaties wel gehad.
  zondag 29 mei 2011 @ 14:10:10 #177
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_97455426
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:15 schreef Daantke het volgende:
Yess daar zit ik ook wel eens maar ik kan me haast niet voorstellen dat een hele studie alleen daar bivakkeert. Maar goed, ik doe dan ook geen Literatuurwetenschappen :P

Ik heb college (gehad) op de Uithof, op de Drift 21 en 23, Achter de Dom, University College en Kromme Nieuwegracht. Dan heb je bijna alle locaties wel gehad.
Janskerkhof 5a heb je ook nog, en op de Muntstraat zit ook nog wat.
  zondag 29 mei 2011 @ 14:21:06 #178
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_97455864
Achter de Dom dan, sorry :P
Ben benieuwd, volgens mijn broertje moet ik blij zijn dat ik niet standaard college heb op de Uithof. (Zijn quote over de bus daarheen: "Ik heb oksels geproefd in die bus, man!") :')
pi_97457558
Uithof is kut, drukke bus en ver weg en nog saai ook.

Binnenstad is tof, altijd druk, monumentale panden etc. :)
pi_97462949
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:21 schreef Maria2.0 het volgende:
Ben benieuwd, volgens mijn broertje moet ik blij zijn dat ik niet standaard college heb op de Uithof. (Zijn quote over de bus daarheen: "Ik heb oksels geproefd in die bus, man!") :')
Omdat iedereen de 12 of 11 pakt. Maar er gaan veel meer bussen naar de Uithof. :)
pi_97464562
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:58 schreef Booomer het volgende:

[..]

Omdat iedereen de 12 of 11 pakt. Maar er gaan veel meer bussen naar de Uithof. :)
Er komen wel veel bussen op de Uithof, maar de verbinding Uithof - CS is volgens mij puur de 11 en de 12... Schiet me d'r niet op neer - ik heb gemiddeld in één blok per jaar iets op de Uithof en dan vaak ook nog om 9:00, dus Spitsbus heen. :+
pi_97479244
Over een jaar of 3 hebben we ook gewoon een rechstreekse tram, als alles volgens planning gaat. Overigens vind ik de Uithof best te doen, vooral als het lekker weer is. Lekker chillen daar op die grasplateautjes. Chillplekken zoals op de Uithof mis ik in de binnenstad.
  maandag 13 juni 2011 @ 19:25:06 #183
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_98124532
Kent iemand toevallig (oud-)studenten van de UU die meer dan 1 keer binnen de bachelor op uitwisseling zijn geweest? Zo ja, welke studie?
pi_98134488
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:27 schreef Hojdhopper het volgende:
Over een jaar of 3 hebben we ook gewoon een rechstreekse tram, als alles volgens planning gaat.
Zie je het voor je? Overheidsprojecten die volgens planning gaan... :')
pi_98418142
Hallo!

Na de zomervakatie ga ik geschiedenis @UU studeren.
Heb er heel veel zin, omdat dit vak me altijd geboeid heeft.
Een aantal vraagjes want ik heb me er nog niet echt in verdiept:

- Hoe is de studie? (moeilijk/makkelijk, veel/weinig details op tentamens, interessante leraren, veel/weinig vrije keuzemogelijkheden etc etc)
- Hoe zijn de mensen?
- Welke introducties krijg ik allemaal? (faculteits-, vak- etc.)
- Hoe is Utrecht? (uitgaan, terrasje pakken, prijzen, algemene indruk van de sfeer etc.)
- Hoe moeilijk is het om een kamer te vinden? (heb gehoord moeilijk, en de prijzen??)

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen..
  maandag 20 juni 2011 @ 17:32:07 #186
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_98419899
- Hoe is Utrecht? (uitgaan, terrasje pakken, prijzen, algemene indruk van de sfeer etc.)
Wel een prima stad hoor, maar de sfeer maak je ook grotendeels zelf met vrienden :)
- Hoe moeilijk is het om een kamer te vinden? (heb gehoord moeilijk, en de prijzen??)
Had me aan het begin van mijn 1e jaar ingeschreven bij de SSH en tegen het einde van het 1e jaar had ik een kamer in Zeist, in Utrecht zelf zal het wel langer duren. Uiteraard kan je via kamernet ook een kamer zoeken maar dan betaal je vrijwel altijd een hogere prijs dacht ik, maar het is ook hier maar net wat je zelf wilt :P

Verder studeer ik dus geen geschiedenis zoals je wel ziet, maar ik weet dat je naast de introductieweek van je studie ook altijd mee kan doen aan de http://www.utrechtseintroductietijd.nl/.
pi_98485361
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:54 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Hallo!

Na de zomervakatie ga ik geschiedenis @UU studeren.
Heb er heel veel zin, omdat dit vak me altijd geboeid heeft.
Een aantal vraagjes want ik heb me er nog niet echt in verdiept:

- Hoe is de studie? (moeilijk/makkelijk, veel/weinig details op tentamens, interessante leraren, veel/weinig vrije keuzemogelijkheden etc etc)
- Hoe zijn de mensen?
- Welke introducties krijg ik allemaal? (faculteits-, vak- etc.)

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen..
Kamer zoeken gaat het beste via via. Verder Kamernet. Al zou ik dan NU beginnen. Bij de SSH is de korste inschrijftijd voor in Utrecht (IBB) nu 2 jaar.

Introductie is waarschijnlijk alleen van je faculteit. Desgewenst kan je ook de UIT lopen (Utrechtse Introductie Tijd).

Verder, Utrecht is een heel gezellige stad. Veel terrasjes aan de grachten. Oud centrum en veel winkels. Uitgaansmogelijkheden zijn er redelijk wat.

Succes!
pi_99061987
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:21 schreef Maria2.0 het volgende:
De Uithof is eigenlijk helemaal niet zo erg als iedereen altijd zegt, je hebt lekker de ruimte en de bieb daar is de meest relaxte bieb die ik ken. Maar je zit als Geesteswetenschappen student inderdaad erg vaak in de stad.

Ik heb nu trouwens nog een herkansing algemene litwet, niet echt mijn ding :') maar succes!
pi_99075769
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:57 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Het heeft er uiteindelijk tot geleid dat ik in zijn geheel overstap naar Sociale Geografie met een Economie minor. Dus het omgekeerde van wat ik nu doe. Het heeft toch meer mijn interesse. :)

Fijne zomer allemaal! Heb nu al zin om te zuipen tijdens de UIT. :P
pi_99112098
quote:
Het heeft er uiteindelijk tot geleid dat ik in zijn geheel overstap naar Sociale Geografie met een Economie minor. Dus het omgekeerde van wat ik nu doe. Het heeft toch meer mijn interesse.

Fijne zomer allemaal! Heb nu al zin om te zuipen tijdens de UIT.
UIT. Wie zegt doen en wie zegt niet doen?? En tot wanneer kun je je daar inschrijven (en dus niet officieel, maar wanneer zal het ongeveer vol zitten?)
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:43:44 #191
326094 Zombiehoofd
Nam nam nam
pi_99113903
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:04 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

UIT. Wie zegt doen en wie zegt niet doen?? En tot wanneer kun je je daar inschrijven (en dus niet officieel, maar wanneer zal het ongeveer vol zitten?)
UIT als je misschien ergens lid wilt worden. Vrienden zul je er waarschijnlijk niet aan over houden, maar heel misschien ook wel. Voor de rest, als je er zin in hebt doen.
Op 17 augustus om 15.37:23 is het vol en kun je je niet meer inschrijven.
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:55:29 #192
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99120959
UIT moet je sowieso doen. Vrienden aan over houden ligt aan jezelf, of je met die mensen blijft afspreken na de UIT. Ik heb er geen vrienden aan over gehouden, maar wel een hele leuke midweek gehad. Huisgenote heeft er wel een aantal vriendinnen aan over gehouden.
pi_99151113
quote:
UIT moet je sowieso doen. Vrienden aan over houden ligt aan jezelf, of je met die mensen blijft afspreken na de UIT. Ik heb er geen vrienden aan over gehouden, maar wel een hele leuke midweek gehad. Huisgenote heeft er wel een aantal vriendinnen aan over gehouden.
Idd, ik ken niemand echt goed die in Utrecht gaat studeren. Dus dan kom je vanzelf uit je vriendenclubje, zodat je mensen aanspreekt etc etc.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:53:53 #194
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_100265041
Ik heb een vraag, hoop dat iemand me kan helpen.
Ik start in september aan de UU en wil graag weten in welke periode de eerste tentamenperiode valt. Is dit voor alle studies ongeveer gelijk?
pi_100269346
Voor de studies die met vier blokken per jaar werken meestal wel. Maar er zijn ook studies die daarvan afwijken.

Maar ik zie dat je literatuuwetenschap gaat studeren. Leuk, ik heb tcs/taalwetenschap/Nederlands gestudeerd en ook wel eens een van bij literatuurwetenschap gevolgd. Dat valt allemaal onder faculteit Geesteswetenschappen, website van het studiepunt is http://www.uu.nl/FACULTY/(...)ages/studiepunt.aspx. Daar staat onder andere een jaarkalender waarop de vier blokken zijn aangegeven. Tentamens zijn meestal in de een-na-laatste en laatste week van het blok.
pi_100269664
Als je die website nog niet kent, moet je trouwens ook even de cursuskrant bekijken. Is wel leuk, kan je alvast zien wat voor vakken je krijgt, wat het rooster is, welke boeken je nodig hebt en hoe er getoetst gaat worden. Voor de vakken die jij in de eerste periode hebt zie je dan dat het ene vak drie tentamens heeft (waarvan er een logischerwijs aan het eind van de cursus zal zijn) en bij het andere vak staat al dat het tentamen in week 9 of 10 plaatsvindt.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:55:56 #197
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_100271814
Haha, ik snap er niks van. Ben die cursuskrant aan het bekijken maar ik zie dan een hele rij vakken staan bij blok 1. Ik geloof dat ik maar 3 of 4 cursussen volg, moet ik dan de cursussen pakken waar een 1 bij staat?
pi_100272084
Klik even op het schema in de cursuskrant, daar zie je een overzicht van alle cursussen die bij literatuurwetenschap horen. De roze zijn verplicht. Er zijn twee roze op niveau 1 in het eerste blok, dus dat zullen zeer waarschijnlijk de vakken zijn die je dan krijgt. Europese literatuurgeschiedenis 1 en Inleiding algemene literatuurwetenschap.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:06:35 #199
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_100272223
Ah, dankjewel! Ik zie ook in blok 1 een roze cursus met niveau 3 staan, die cursus zou ik dan ook krijgen, of pas later?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:09:20 #200
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_100272323
Snap hem al. Pas later. En een keuzevak zou ik ook al kunnen doen in blok 1? Zie er 2 staan met niveau 1 namelijk.
Leuk hoor, wegwijs worden op de UU :D
pi_100272496
Precies, niveau 3 is voor later. En er een extra keuzevak bij doen is niet zo gebruikelijk meteen in het begin. Daar moet je je ook apart voor inschrijven en ik denk dat de inschrijving voor het eerste blok voor je geregeld wordt. En twee vakken per blok is gebruikelijk, een vak zou staan voor 20 uur per week studeren. Een derde vak kan wel hoor, maar begin eerst maar gewoon met die twee :)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:22:41 #202
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_100272873
Dat was ook zeker mijn plan.
Wij hebben trouwens een poos geleden een midweekje weg geboekt, hoe makkelijk is het om colleges te skippen voor een week en toch de lesstof te beheersen? :@
Heel erg bedankt voor je hulp, trouwens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')