abonnement Unibet Coolblue
pi_79263870


Welkom in het 3e Universiteit Utrecht topic!

Hier kan iedereen die aan de UU studeert, heeft gestudeerd of wil gaan studeren z'n verhaal kwijt! En medewerkers natuurlijk ook. ;)

Handige linkjes:
Website van UU
Ublad
Studiekiezers UU

Studenten die meeposten: (naam - faculteit - studie - fase)
Houtspeer - Betawetenschappen - Farmacie
HuHu - Informatica - Biomedical Image Sciences - master laatste jaar
Naamah - Geesteswetenschappen - Nederlands - premaster voor educatieve master


Lijstjesidee gejat uit ander topic, met dank aan degene die het verzonnen heeft. Wil je in of uit het lijstje laat het dan even weten!

[ Bericht 3% gewijzigd door speknek op 31-10-2011 22:38:27 ]
pi_79263922
Ik haat het om topics te openen.

Heb nu maar gewoon wat dingen uit de OP van de voige ge copy-paste, maar als er iets anders in moet moeten jullie het maar even zeggen!
pi_79271841
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:38 schreef Bob. het volgende:
Ik haat het om topics te openen.

Heb nu maar gewoon wat dingen uit de OP van de voige ge copy-paste, maar als er iets anders in moet moeten jullie het maar even zeggen!
Goed gedaan hoor Meisjes-Bob
pi_79271931
Het onderstaande mailtje heb ik verstuurd naar StudiePunt:

"Beste StudiePunt,

Vanwege de interesse in de minor 'Godsdienst in de moderne wereld' had ik een vraag naar aanleiding van het rooster.

Het studieprogramma is als volgt:




Mijn vraag is als volgt: zou ik deze minor in één keer kunnen afronden (dus in een half studiejaar) door het volgende 'vakkenpakket' te kiezen:

  • Christendom, een wereldreligie (blok 1) (timeslot: D)
  • Islam, een inleiding (blok 1) (timeslot: C) (als je op link klikt zie je dit vak ook mogelijk is om te volgen in blok 1!)
  • Ethiek en religie (blok 2) (timeslot: B)
  • God en het kwaad (blok 2) (timeslot: C)

    Ook heb ik even gekeken naar de bijbehorende timeslots, maar elk vak heeft een eigen letter (dus niet twee vakken de hetzelfde letter).

    Mocht dit mogelijk zijn, dan zou ik me graag willen inschrijven voor deze minor.

    Met vriendelijke groet,
    ..."


    Mijn vraag staat dus dikgedrukt: zou ik met de volgende keuze deze minor in één klap kunnen afronden? Dit zal wel moeten aangezien het nogal vloekt met mijn rooster aan de Universiteit van Tilburg. Ik heb deze vraag maar hier geplaatst omdat het alweer twee dagen geleden is dat ik StudiePunt gemaild heb en ik niet zoveel geduld heb.

    Weten jullie het?
  •   donderdag 18 maart 2010 @ 12:43:29 #5
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_79291230
    Teeeeeeeeeeveeeeeepeeeeeeee
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_79320187
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:29 schreef Bob. het volgende:

    [..]

    Ik ga het inderdaad maar gewoon proberen, wie weet! En dat is ook zuur zeg, hoe het bij jou ging.
    Idd, gewoon aanmelden Gaat wel goed komen. Soms zijn ze streng, andere keren niet!
    pi_79334544
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:21 schreef Friek_ het volgende:
    Het onderstaande mailtje heb ik verstuurd naar StudiePunt:

    "Beste StudiePunt,

    Vanwege de interesse in de minor 'Godsdienst in de moderne wereld' had ik een vraag naar aanleiding van het rooster.

    Het studieprogramma is als volgt:

    [ afbeelding ]


    Mijn vraag is als volgt: zou ik deze minor in één keer kunnen afronden (dus in een half studiejaar) door het volgende 'vakkenpakket' te kiezen:

  • Christendom, een wereldreligie (blok 1) (timeslot: D)
  • Islam, een inleiding (blok 1) (timeslot: C) (als je op link klikt zie je dit vak ook mogelijk is om te volgen in blok 1!)
  • Ethiek en religie (blok 2) (timeslot: B)
  • God en het kwaad (blok 2) (timeslot: C)

    Ook heb ik even gekeken naar de bijbehorende timeslots, maar elk vak heeft een eigen letter (dus niet twee vakken de hetzelfde letter).

    Mocht dit mogelijk zijn, dan zou ik me graag willen inschrijven voor deze minor.

    Met vriendelijke groet,
    ..."


    Mijn vraag staat dus dikgedrukt: zou ik met de volgende keuze deze minor in één klap kunnen afronden? Dit zal wel moeten aangezien het nogal vloekt met mijn rooster aan de Universiteit van Tilburg. Ik heb deze vraag maar hier geplaatst omdat het alweer twee dagen geleden is dat ik StudiePunt gemaild heb en ik niet zoveel geduld heb.

    Weten jullie het?
  • Waarom zou het dan eventueel niet kunnen? Ik zie het mogelijke probleem niet.. Let wel even op bij dat Islam-vak, soms is het zo dat een vak wel in meerdere blokken gegeven wordt, maar het in het ene vak voor studie x bedoeld is en in een ander blok voor studie y, of dat in elk geval studenten van die studie voorrang hebben bij plaatsing.
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
    pi_80328865
    Even een update dan maar!

    Gaat hier prima. Dinsdag mijn final exam voor mijn verplichte vak. En na dinsdag zit alles erop. Dat was het eerste blok van mijn master. Hoop dat alles goedkomt qua cijfers, en nu maar even afwachten hoe het volgende blok loopt
    pi_80428741
    Maandag en dinsdag weer tentamens... soggen is kut
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_80501556
    Morgen final exam 9 uur mag ik op tot 12 uur. Spannend, telt wel even voor 40% mee van me eindcijfer
    pi_80501751
    Pff ben me vergeten in te schrijven voor blok 4 ...
    Moet nu een brief sturen naar de examencommissie en nog hopen dat ik literatuur studie kan volgen.. Ik volg een minor AMerikanistiek aan UU.
    pi_80504197
    Morgen 9u tentamen, word nog een lange nacht
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      dinsdag 20 april 2010 @ 00:32:51 #13
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_80506270
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 23:25 schreef MoneyTalks het volgende:
    Morgen 9u tentamen, word nog een lange nacht
    Als je de leeswijzervragen hebt gemaakt, ken je toch eigenlijk gewoon de hele stof?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_80506731
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 00:32 schreef Gamer_V het volgende:

    [..]

    Als je de leeswijzervragen hebt gemaakt, ken je toch eigenlijk gewoon de hele stof?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Als mijn tante een snor had...
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_80514994
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 00:32 schreef Gamer_V het volgende:

    [..]

    Als je de leeswijzervragen hebt gemaakt, ken je toch eigenlijk gewoon de hele stof?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    En, kende je idd de hele stof?
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      dinsdag 20 april 2010 @ 12:39:22 #16
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_80516168
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 12:05 schreef MoneyTalks het volgende:

    [..]

    En, kende je idd de hele stof?
    Ik heb nog van niemand gehoord dat het goed ging, dus ik denk niet dat het zoveel had uitgemaakt

    Met slap lullen kom je zoals altijd bij deze studie een heel eind
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_80522561
    Ik ging denk wel oke. Minimaal een 5 moet ik hebben wil ik het vak gehaald hebben.
    Dat wordt dus duimen Het voelde niet compleet verloren, dus ik denk dat die 5 er wel inzit
    pi_82157307
    Ik wil komend jaar bedrijfseconomie gaan studeren. Utrecht lijkt me een hele leuke stad om te studeren. De opleiding staat alleen niet zo goed aangeschreven aan de UU. Moet ik mijn keuze hierdoor laten bepalen?
      dinsdag 1 juni 2010 @ 00:12:47 #19
    173465 MoneyTalks
    You listen.
    pi_82173529
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 19:24 schreef Berend_ het volgende:
    Ik wil komend jaar bedrijfseconomie gaan studeren. Utrecht lijkt me een hele leuke stad om te studeren. De opleiding staat alleen niet zo goed aangeschreven aan de UU. Moet ik mijn keuze hierdoor laten bepalen?
    Nee.

    Maar ik zou wel naar een open dag in Utrecht en een open dag bij een andere universiteit gaan, zodat je in ieder geval de verschillen weet. Utrecht bied de optie een "grote minor" te kiezen bij Economie, en sommige mensen vinden Utrecht daarom geen 'echte' economie studie (volgens mij is dit de reden). Maar de grote minor is volgens mij gewoon 45 ECTS, en bij andere studies kan je ook gewoon voor 45 ECTS aan profileringsruimte (vrije keuze) besteden. Je kan ook gewoon je studie helemaal vullen met economie vakken.

    Uiteindelijk maakt het in Nederland weinig uit aan welke universiteit je nou afstudeert, misschien dat Rotterdam net wat meer aanzien heeft als Utrecht, maar als jij met hoge cijfers in Utrecht afstudeert heb je ook gewoon aanzien hoor

    En internationaal gezien is de Universiteit Utrecht in z'n geheel de beste universiteit van Nederland (staat 52e in de ARWU Top 500).
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      maandag 7 juni 2010 @ 23:12:10 #20
    274366 Alphamusic
    Being silly
    pi_82473257
    Ladies, gentlemen. TVP dan maar
    The good things come in small packages
    Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
    pi_82477089
    Pff, ik heb blok 3 gelukkig afgerond.
    Ik moest 1 tentamen herkansen, wat gelukkig gelukt is. Twee keer een zeven gehaald in blok 3. Kon slechter
    Nog 1 maand, maar ik vrees wel het ergste voor komende maand. Wat er nog gedaan moet worden
      dinsdag 8 juni 2010 @ 08:50:47 #22
    274366 Alphamusic
    Being silly
    pi_82481612
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 00:25 schreef mafkees01 het volgende:
    Pff, ik heb blok 3 gelukkig afgerond.
    Ik moest 1 tentamen herkansen, wat gelukkig gelukt is. Twee keer een zeven gehaald in blok 3. Kon slechter
    Nog 1 maand, maar ik vrees wel het ergste voor komende maand. Wat er nog gedaan moet worden
    Daar heb ik ook last van. Vooral het vak waar ik nu mee bezig ben. T is een verplicht vak, dus als ik het nu niet haal, moet ik het volgend jaar of het jaar erna doen. Maar het is zo'n kutvak.. ik voel gewoon totaal geen motivatie of wat dan ook. Dus dat wordt nog leuk met de tentamens..
    The good things come in small packages
    Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
      dinsdag 8 juni 2010 @ 13:44:30 #23
    173465 MoneyTalks
    You listen.
    pi_82493285
    Ik denk dat de meeste mensen nu met hun motivatie worstelen, met de aanstaande vakantie
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_82531710
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 08:50 schreef Alphamusic het volgende:

    [..]

    Daar heb ik ook last van. Vooral het vak waar ik nu mee bezig ben. T is een verplicht vak, dus als ik het nu niet haal, moet ik het volgend jaar of het jaar erna doen. Maar het is zo'n kutvak.. ik voel gewoon totaal geen motivatie of wat dan ook. Dus dat wordt nog leuk met de tentamens..
    Ik zie dat ook wel fout gaan idd
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 13:44 schreef MoneyTalks het volgende:
    Ik denk dat de meeste mensen nu met hun motivatie worstelen, met de aanstaande vakantie
    pi_82532139
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 00:49 schreef mafkees01 het volgende:

    [..]

    Ik zie dat ook wel fout gaan idd
    [..]


    Het gaat al fout. Ik zit nu nog aan een paper dat ik morgenochtend om 9.00 af moet hebben en dankzij een cafeïnetolerantie kan ik niet aan de koffie of energydrink. Ik vermoed dat ik over een paar uur wakker word met mijn toetsenbord charmant in mijn voorhoofd gegraveerd.
    The good things come in small packages
    Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')