en dit schept wel hoop om ook 2 emmy's terug te mogen als we er eenmaal voor gaan. ook wij zijn 3 jaar bezig met zelfproberen en onderzoeken en alles mee, er zijn geen vroeggeboortes in de familie en ik ben ook gezond en heb een "normale" bm-stand/vorm... en ik ben nu 31, binnen een half jaar 32 (het gaat niet allemaal heel snel, heb ik begrepen...) dus ms vind de arts het in mijn geval ook wel goed. ik ga het er in ieder geval over hebben in het gesprek, en dan zie ik wel hoe er over gedacht wordt in het ziekenhuis...quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:24 schreef Ahava het volgende:
Bij mij plaatsen ze de embryootjes terug met een echo. Ze zien de emmy's niet maar het slangetje wel. Dat brengen ze hoog in de baarmoeder in. Vervolgens spuiten ze de emmy's erin. Je ziet de emmy's niet maar wel de vloeistof waar ze in zitten
Bij ons mochten we wel gelijk de eerste keer 2 emmy's terugplaatsten. Toen was ik natuurlijk al 34 en we waren al bijna 3 jaar bezig. Dan tel ik de periode van 'zelf proberen' en onderzoeken mee. Voor de arts telde dat ook mee in de overweging, net als mijn leeftijd. Bovendien zei ze dat ze het in ons geval verantwoord vond omdat er geen geschiedenis van vroeggeboortes is (ook niet in de familie) en er geen lichamelijke bezwaren zijn (ik ben gezond, heb geen afwijkende baarmoedervorm of -stand e.d.).
Dankjewel, mijsje!quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:02 schreef mijsje het volgende:Ahava, ik heb een nieuwe voor je geopend hoor!
het duurde even voordat mijn kwartje was gevallen (die kwartjes van mij zijn altijd lichtgewichtquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:34 schreef mijsje het volgende:![]()
steeds meer goed nieuws TM!
![]()
en eh... blij blei als in rijger/reiger?![]()
afgelopen maandag had ik de inseminatie, en volgende week (2 weken na de inseminatie dus) weet ik dus of dat nut heeft gehadquote:Op zondag 14 maart 2010 22:09 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oef mijsje, ik dacht dat je morgen mocht. Nog een weekje wachten, dat kan er ook nog wel bij.
wacht begrijp ik hem nou goed?? postief in de zin van zwanger??quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:59 schreef Tierrr het volgende:
Ik had ze inderdaad wel eens gezien twentemeisje... maar dat geeft niet, misschien nog niet iedereen hier. Het is wel ontzettend bijzonder he?
Net als mijn positieve test van zojuist trouwens....
Goed zeg!quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:59 schreef Tierrr het volgende:
Ik had ze inderdaad wel eens gezien twentemeisje... maar dat geeft niet, misschien nog niet iedereen hier. Het is wel ontzettend bijzonder he?
Net als mijn positieve test van zojuist trouwens....
Het ziet er inderdaad een beetje dubieus uitquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:50 schreef mijsje het volgende:inderdaad wel eens gezien, maar het blijft iets moois... (op een toch wat viezige manier...
)
Pfffffffffffff en weer wachten. Wat vreselijk irritant zegquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:57 schreef Poezebeest het volgende:
Wij zijn weer thuis, zoals ik verwacht had met verwijzing voor Nijmegen, nu is het wachten op een uitnodiging voor de intake,neem aan dat dit zo'n 8 weken zal duren. Weer in de wachtstand dus...
José81: zijn jouw vriendinnen inmiddels al in Nijmegen geweest?
Oooh, Poezebeest, wat kl*te!!!quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:57 schreef Poezebeest het volgende:
Wij zijn weer thuis, zoals ik verwacht had met verwijzing voor Nijmegen, nu is het wachten op een uitnodiging voor de intake,neem aan dat dit zo'n 8 weken zal duren. Weer in de wachtstand dus...
José81: zijn jouw vriendinnen inmiddels al in Nijmegen geweest?
Cisco reageerde op Poezebeest...quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:08 schreef Incantrix het volgende:
Tierrr, wat geweldig! Ik ben superblij voor je!![]()
Ik hoop dat je er héél erg van zal mogen genieten
Cisco, wat naar dat je weer moet wachten..Ik ga vanavond voor jou, én de andere meiden hier een kaarsje branden. Ik denk aan jullie!
Dat krijg je ervan als je met de telefoon gaat zitten forummen met een baby aan de borst en de slaap in je ogenquote:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:41 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Mijsje, zijn mijn PM's niet aangekomen bij je?
quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:44 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het ziet er inderdaad een beetje dubieus uit
Jou verhaal komt me bekend voor. Op welke dag zit je nu van je cyclus??quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:45 schreef prinseszondererwt het volgende:
Zo, back in tha house. Samenlevingstest deden ze dus niet in het weekend, dus vanmorgen maar even geweest. Was nog een tikje vroeg, dus maandag nog een keertje. Wel een hele lieve vrouwelijke gyn vandaag zeg. Ze heeft even uitgelegd hoe en wat. De zwemmers waren er wel, maar ze zwommen niet. Dus dat schiet niet op, kan nog te vroeg zijn eventueel. Was het niet te vroeg, dan is IUI waarschijnlijk de volgende stap. Iets met antistoffen en zwemmers die aan elkaar kleven oid. Ze zag het wel positief in, dat is ook weleens lekker: gewoon heldere antwoorden en een soort van prognose. Maandag dus herkansing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop voor je dat ze maandag lekker aan het zwemmen zijn en het allemaail goed komt! Had jij al een HSG gehad??
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:13 schreef Rubey het volgende:
*Even uit lurkstand
Mijsje![]()
Misschien kan je IVF gedeeltelijk in het MCA (Alkmaar) en het AMC plaatsvinden? Dat lijkt me zoveel heen en weer gereis schelen. Ik had toen dit eventueel voor ons speelde begrepen dat dit kon.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:35 schreef flugeltje het volgende:
mijsje
IVF/ICSI gaat 'm voor je worden meid, ik weet het zeker
Ergens volgens jaar hebben we met z'n allen een 'oud-AZWBNZMG' meet waarin we allemaal onze kindjes aan elkaar gaan showen....
* stug door blijft duimen voor iedereen hier
het voelt inderdaad vrij onwerkelijk, dat het iets is dat m'n collega me heeft verteld dat bij hun moet gebeuren ofzo... ik heb helemaal niet het idee dat het over mij gaat... we wachten al zo ontzettend lang, maar met dat hele zware afgelopen jaar (met het verliezen van m'n moeder) merk ik dat het ook wel weer zomaar opeens bijna 3 jaar is dat we wachten... (of heel ruim 2,5 jaar...quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:57 schreef Hobbesje het volgende:
He nee Mijsje. Balen zeg. Hoe voel je je nu het echt doorsturen wordt? Ik vond dat toen heel erg onwerkelijk. Hoop dat je snel aan de slag kan en dat het snel lukt bij jullie
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:25 schreef Ciscostar het volgende:
Hobbesje maandag je echo toch? Spannendveel succes!
Mijsjeje bent vast snel zwanger met IVF! Duim voor je en gun het je heel erg!!!
Zou leuk zijn zo'n datum tweelingquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:35 schreef mijsje het volgende:
[..]misschien zijn we straks wel gewoon samen zwanger en kunnen we voor een datumtweeling gaan...
ah misschien is hij morgenochtend weer hoger, we zien het morgenochtend wel! Maar ik gok van niet! Nu lekker worstembroodjes eten home make by mijn liefje.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:41 schreef mijsje het volgende:dat is stom... ik had het je nu ook echt gegund... geen bloed is goed, maar ik snap ook dat dit er dan niet goed uitziet voor je!
Hij noemde het troost voer.. Het besef dat ik weer ongesteld ga worden hakt een beetje in en ook feit dat ik al 2 weken kwakel met gezondheid. Soms zijn mannen wel liefquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:12 schreef mijsje het volgende:worstenbroodjes zijn ook errug lekker!
dat doe je goed!
Lief!!quote:Op zondag 21 maart 2010 10:48 schreef twentemeisje het volgende:
Shit!! Wat onwijs balen Cisco!
[ afbeelding ]
Ik denk eerlijk gezegd wel dat hij die HSG bedoelt...quote:Op maandag 22 maart 2010 11:51 schreef twentemeisje het volgende:
Ben benieuwd hoe het vanmorgen is gegaan pze, hopelijk ging het goed en was de timing perfect!
Ik lees hier al een paar keer over de HSG en was blij dat ik dat (nog) niet hoef, maar realiseer mij nu dat mijn gyn dat waarschijnlijk bedoelt met 'als je weer ongesteld wordt dan gaan we eens foto's maken van je baarmoeder en eileiders/eierstokken'... Of is er nog een andere manier?
Daar bedoelt je gyn een HSG mee. Want zo bracht mijn gyn het ook:'als je weer ongesteld wordt dan gaan we eens foto's maken van je baarmoeder en eileiders/eierstokken'quote:Op maandag 22 maart 2010 11:51 schreef twentemeisje het volgende:
Ben benieuwd hoe het vanmorgen is gegaan pze, hopelijk ging het goed en was de timing perfect!
Ik lees hier al een paar keer over de HSG en was blij dat ik dat (nog) niet hoef, maar realiseer mij nu dat mijn gyn dat waarschijnlijk bedoelt met 'als je weer ongesteld wordt dan gaan we eens foto's maken van je baarmoeder en eileiders/eierstokken'... Of is er nog een andere manier?
* CrazyPrincess doos chocolaatjes aangeeftquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:47 schreef winterstorm666 het volgende:
thanks ik weet niet hoe lang het gaat duren maar hoop wel volgende maand een keer aan de beurt te komen.
poeh ik ben nooit zo sjagie tijdens de periode maar nu !!!!
echt een winterstorm in negatieve vorm...... met een heeeeeeeeeel kort lontje!
hehe!
quote:Op woensdag 24 maart 2010 07:22 schreef prinseszondererwt het volgende:
Winterstorm, geniet van je chocola!
Zijn hier eigenlijk dames die iui zonder hormonen hebben gehad?
Bij mij had ze het ook over iui zonder hormonen.. Maar dat is pas zeker als alle bloeduitslagen er zijnquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:17 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mijsje, het schijnt dat ze dat soms wel doen. Dan moet je met ovutesten kijken wanneer je eisprong is. Misschien doen ze dat zo, maar ik heb een folder aangevraagd en kan het altijd nog vragen bij de eerste echo op dag 1,2 of 3. Spannend wel, ook al weet ik dat er weinig extra kans is. Hoop moet je houden, toch?
Oh die ga ik zeker nemen! Maar slik nu al voor terugval knie iburfen, dus zit al in de flowquote:Op zondag 28 maart 2010 13:25 schreef mijsje het volgende:
lief hoor Poezebeesten wat goed dat je al vooruit durft te denken! stel dat het met je eigen man niet lukt, dan toch samen een kindje... (mijn man wil dat soort dingen niet denken, hij wil van hemzelf, en anders niet... nu is dat bij ons natuurlijk ook niet ter sprake... eerst maar eens kijken wat de IVF doet...)
Cisco, fijn dat je wat pijnmedicatie kreeg. neem het maarik duim voor je morgen meid!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
Helaas voor de vakantie moeten we nog 10 daagjes wachtenquote:Op maandag 29 maart 2010 14:12 schreef Jose81 het volgende:
Cisco... fijn dat het achter de rug is en dat er geen problemen zijn met de eileiders!!! Super! Er is inderdaad een verhoogde kans op een zwangerschap... hopelijk wordt die kans goed benut! Fijne vakantie!![]()
Ja, erg he, die HSG... ik denk er ook niet graag aan terug![]()
ik heb het destijds net zo ervaren als jij, ik vond het inspuiten ook een hel...
Het spreiden van baarmoedermond etc deedt bij mij weer amper pijn dus ik had ook echt zoiets van, is dit alles?? Nou daarna kwam de echte pijn.. Damn! Maar de gyn, radioloog mevrouw en mijn man heel trots op mequote:Op maandag 29 maart 2010 17:51 schreef prinseszondererwt het volgende:
Cisco, dat heb je ook weer gehad! Dapper ding, je hebt het maar mooi gedaan. En ja, het is kut.
Twentemeisje, niet iedereen voelt hetzelfde hoor. Van het inspuiten voelde ik dan weer niks...
Meiden, wat zijn we eigenlijk stoer hier met zijn allen.![]()
Was een vrij nieuw ietsgeloof ik.. Note to TM: je kunt er even naar vragen als jij ook een HSG moet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:43 schreef mijsje het volgende:die wilde ik ook, maar ik kreeg zo'n k*********t-tang...
naja, je kan niet alles hebben...
fijn dat jij dat mocht!
ik duim ook voor je vakantie, dat het bij jou wel klopt dat je na een hsg extra vruchtbaar bent...
Hier ook rustig inderdaad. De HSG was goed (fijn) en nu genieten van de paasdagen en daarna nog 3 dagen werken en dan op vakantie. Druk nu dus met inpakken (voorbereiding ervan) en andere zaken.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:49 schreef Ahava het volgende:
Op het moment ben ik met heel andere dingen bezig inderdaad. Weet niet eens of ik eigenlijk wel zin heb om zwanger te worden op het moment. Voor het eerst sinds ruim 4 jaar... (of eigenlijk, sinds 8 jaar, want de eerste 4 jaar wilde ik wel maar hadden we besloten om nog te wachten).
Gezellige paasdagen allemaal!
geen ovu testen hier, temp niet gemeten... Komt volgende maand allemaal wel, even maandje rust/zien wat er komtquote:Op zondag 4 april 2010 22:58 schreef mijsje het volgende:
Ik heb het ook nog nooit gehoord... maar goed, extra "klussen" dus...
is je temp omhoog? of heb je een positieve ovutest?
Waarom is de echo nodig? Sorry nog niet ingelezen in de iuiquote:Op maandag 5 april 2010 19:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik mag waarschijnlijk komende week ergens de eerste echo voor de IUI. Spannend wel.
Spannend, PZE, en fijn dat er wat gaat gebeuren!quote:Op maandag 5 april 2010 19:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik mag waarschijnlijk komende week ergens de eerste echo voor de IUI. Spannend wel.
Follikelmeting denk ik.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:19 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
Waarom is de echo nodig? Sorry nog niet ingelezen in de iui
Ahaquote:
Een informatiebijeenkomst? Met allemaal IVF-starters ofzo? Is er trouwens een wachtlijst in het AMC, of kom je op 'de rol' als je bij die bijeenkomst bent geweest?quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:59 schreef mijsje het volgende:
helaas is ook de zesde IUI mislukt. er wordt nu overgegaan op IVF. het wachten is op de informatiebijeenkomst van het AMC, daarna gaat dat van start.
inderdaad met allemaal IVF-starters. en er is geen wachtlijst, dus als de bijeenkomst geweest is, gaan we beginnen. krijg ik ook van die fijne kutpillen om de cyclus te stoppen... (dat deden die pillen toch?) en we gaan ook verder met gonal-f in een hogere dosering om eitjes te kweken. dat is wat de gyn me in ons eigen ziekenhuis al kon vertellen.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:21 schreef McLaura het volgende:
[..]
Een informatiebijeenkomst? Met allemaal IVF-starters ofzo? Is er trouwens een wachtlijst in het AMC, of kom je op 'de rol' als je bij die bijeenkomst bent geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |