abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78435101
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

vorig deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #76

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

Hobbesje
Juli 2007 gestopt met de pil. Dat was de wachttijd na de keizersnede van mijn zoontje (spontane zwangerschap = achteraf lot uit de loterij). In september 2008 naar de huisarts, in maart (pas) doorgestuurd naar de gyn. 1 keer IUI gehad, waarbij bleek dat er geen input was. Meteen daarna doorgestuurd voor ICSI. In januari start hormonen, punctie ergens in februari.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. De laatste poging van IUI is op maandag 8 maart. dan op 22 maart het gesprek met de gyn over IVF.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 07-03-2010 22:23:41 ]
pi_78435118
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:58 schreef Joene het volgende:
Nog steeds
De inbox "mijsje" is niet beschikbaar
ik had je per ongeluk geblokkeerd...
opgelost!

tevens TVP
pi_78435570
Mijsje toch, niet je eigen vent blokkeren! Foei toch...

Isla, wat fijn dat het meeviel. Drie maanden, daar gaan we vanuit hoor!
pi_78436674
Thanks dames! Ja laat ik net zo positief als jullie blijven en er op hopen dat het over drie maanden al het gewenste resultaat heeft!

Mijsje, we mogen gewoon lekker door oefenen!
Over een weekje dus, en dat is precies een paar dagen voor de eisprong!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_78437489
nou, dat komt helemaal mooi uit!

pze
pi_78438333
IB ik hoop dat de ingreep vrucht(en) afwerpt!

tvp
pi_78444028
PZE en Mijsje en sterkte en ontzettend balen allemaal.
Isla; fijn dat de operatie meeviel van je mannetje

Ik mag dinsdag naar de gynaecoloog (uitslagen bloed + samenlevingstesten -> die niet heel er goed waren) , daarna kijk ik wel of ik naar dit topic wil of... naja andere topic begin ik me steeds minder 'fijn' te voelen ofzo

en knuffel in ieder geval aan alle dames die hem nu even nodig hebben
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_78445368
Dank je, TM!

Cisco, jammer dat je je hier komt melden, maar inderdaad, misschien voel je je hier wat meer thuis. Ik hoop dat het gesprek met de gyn duidelijk gaat maken wat er nu gaat gebeuren.
Niet te pessimistisch zijn hoor, een SLtest is niet heel betrouwbaar, en wordt daarom niet altijd meer gedaan. Hoe waren de rest van de testjes bij de HA? Zaad/eisprong etc, ik weet niet of je het al gemeld had, ik heb het even gemist..
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_78446095
cisco, kijk maar even wat je het fijnst vind om mee te kletsen. Ik hoop dat je je sowieso lekker thuis blijft voelen binnen OUD...
pi_78446219
Isla; wat spannend dat je is geopereerd, ik hoop dat alles goed is gegaan! Lees zojuist dat het allemaal goed is gegaan, nu maar wachten of het resultaat heeft op de zaadkwaliteit en zo blijven we vooral heel veel wachten met z'n allen.

Tierr; hopelijk doet de clomid zijn werk!

Droomvrouwtje; Wat vervelend dat je zo moe bent! Ik begrijp trouwens de achtbaan van emoties waar je in zit helemaal! Het wachten, de onzekerheid, zo herkenbaar! Probeer te genieten van de voorbereidingen voor je bruiloft! Moet de mooiste dag van je leven worden!

De hele discussie over het andere topic heb ik even langs me heen laten gaan, ik volg het daar niet meer en had nu weinig zin om me er in te verdiepen

Ahava; je hoeft echt niet altijd op iedereen te reageren, ik doe dat ook niet altijd. Ik lees hier regelmatig en als er echt iets is waar ik meteen op wil reageren doe ik dat en anders kan het best zijn dat ik gewoon niets te melden heb. Dat komt ook omdat wij nog in een soort niemandsland zitten, we weten niks en moeten gewoon afwachten. Neem zelf de tijd om de balans weer te vinden, het is niet niks allemaal en het heeft de tijd nodig om een plekje te krijgen, hoe ongeduldig je ook bent
Wat is eigenlijk de reden dat er chromosomenonderzoek wordt gedaan?

Twentemeisje; ff een jompel voor een normale cyclus

Orea; wat lief van je en wat leuk dat roelof/arend een meisje blijkt te zijn

Mijsje; alweer aan de hormonen, hopelijk de laatste ronde maar ik kan me goed voorstellen dat je er niet vanuit gaat dat het deze keer gaat lukken. Maar ik zeg maar zo, niet geschoten is altijd mis. Ik hoop dat de laatste keer wél goed gaat, ik duim voor je!

Cisco; spannend dinsdag naar de gyn! En je bent hier welkom hoor om mee te schrijven

Hier ook weinig nieuws, nog drie weken wachten tot we meer weten, wel spannend en ik ben er ook heel erg mee bezig in mijn hoofd, kan het moeilijk van me afzetten, voel me verdrietig, ben bang dat het nooit zal lukken, dat mijn niet open zal staan voor andere mogelijkheden en ik daardoor nooit mama zal worden. Heb het gevoel dat ik me erg lang "groot" heb gehouden. Ik was er nuchter onder en kon goed relativeren, wellicht een manier om te overleven. Ik merk nu dat het er nu toch wel uit begint te komen als in moe zijn maar slecht slapen, slecht concentreren en hoofdpijn. Heel vervelend en ik kan er ook nog niet aan toe geven dat het zo is. Ik vind het momenteel heel lastig om er mee om te gaan en soms denk ik wel eens dat het goed zou zijn om hierbij hulp te zoeken, maar die stap is dan ook weer zo groot.
pi_78446373
Isla: sperma was goed en mijn bloedtesten die HA had laten doen daar kon gyn niet zoveel mee. Niet alles was getest en op andere dagen dan dat zij wilde. Daarom moest ik afgelopen cyclus opnieuw 2x bloedprikken (en oh dat is echt mijn favoriete bezigheid.. Not) en 2x samenlevingstest gedaan (eerste keer paar dagen te vroeg) eerste dag helemaal geen sperma te zien en heel weinig slijm en bij de 2de keer test meer slijm en sperma was dood..

Mijsje: vast wel

poeze: dankjewel! Lief van je!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  donderdag 25 februari 2010 @ 18:55:45 #12
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78446732
ik was jullie al kwijt..
Ik wou ergens op reageren maar ben het helemaal vergeten . Straks even over nieuw lezen misschien dat ik het dan weer weet.

(tevens een TVP)
Be happy with the little things in life
pi_78449261
Bijna dinsdag Cisco, ik hoop dat er iets duidelijks uitkomt, zodat je een actieplan krijgt en je wens snel vervuld wordt!
Poezebeest, nog drie weken wachten lijkt lang. Maar als het eenmaal zover is heb ook jij hopelijk duidelijkheid. Misschien is het een idee om vast wat scenario's met je man door te nemen? Zodat je weet waar hij wel/niet voor open staat? Dat heeft hier veel (niet alles) duidelijk gemaakt. We weten zeker dat we allebei ivf/iui/icsi willen, maar gaat het verder dan dat (adoptie bijvoorbeeld) dan moeten we nog even nadenken. Wel fijn om besproken te hebben, vond ik.
pi_78449998
PZE; ik vermoed dat we over drie weken nog niets weten, we krijgen dan te horen of er wel of geen zaadcellen zijn gevonden, is dit niet dan moeten we naar Nijmegen en zal het nog langer duren eer we iets weten. Ik heb er al vrede mee dat we naar alle waarschijnlijkheid tese met icsi nodig hebben, ik zie daar ook nog niet tegenop, maar ben vooral bang dat er geen zaadcellen worden gevonden. En wij hebben het idd wel al over wat als wij samen geen kind kunnen krijgen, wat zijn dan de mogelijkheden. Leek me altijd een ver van mijn bed show, maar komt nu wel heel dichtbij helaas.
pi_78450080
Nee, dat is waar Poezebeest. Maar dan weet je wel wat je traject zal zijn, lijkt mij erg prettig. Wij mogen volgende week vrijdag weer naar de gyn, wat daar ook de uitkomst van is... Ik zal blij zijn als ik het weet.
pi_78450161
Spannend hoor, hoop dat er een actieplan komt zodat jullie ook snel door kunnen!
pi_78454194
Lieve meiden, even een knuffel voor alle onzekerheden. Bah! Hopelijk voor jullie allemaal goed nieuws en in elk geval meer duidelijkheid!
pi_78455562
Isla, fijn dat de operatie meeviel... ik hoop dat het resultaat mag hebben!

Poezebeest, voor jou een , weet verder ook niet zo goed wat te zeggen, moeilijk hoor...
pi_78455775
Ff off-topic hoor, maar Twentemeisje, wat hebben jullie een mooi huis! Maar wat naar al die lekkages!

Dankje Tierr
pi_78467891
Na lekkages komt zonneschijn (of dweilen) Poezebeestje . Zo reageerde ik niet ten tijde van de lekkages hoor (met name die op 1e Kerstdag was niet gaaf... Thanks voor je lieve compliment! We zijn er zelf ook onwijs blij mee, het is een heerlijk huis.

Zometeen naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho en bloedprikken. Let the research begin! Gisteren schrok ik even want het leek net alsof mijn menstruatie zich had teruggetrokken, maar 's middags was deze in alle hevigheid terug. Gelukkig!
pi_78468261
Spannend TM, laat het circus maar beginnen. Des te eerder ben je er vanaf.

Hier nog steeds geen bloed. Ook geen spotting. Mijn temperatuur was hoger dan gisteren. Ik weet het ook niet meer. Verder voel ik ook helemaal niks, behalve wat vaagheid onderin mijn buik (maar dat voel ik al een week). Hopelijk is er niks geks, heb geen zin in een cylus die weer helemaal in de war is...
pi_78469013
Heb je nog een test gedaan, PZE?
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_78469110
Nee, dat leek/lijkt me zinloos, maar als het vandaag uitblijft doe ik dat morgen. Samen met mijn lief... Eigenlijk durf ik niet te hopen hoor.
pi_78469254
Nee, dat kan ik me heel goed voorstellen, PZE. Daarom heb ik ook allerlei opmerkingen al ingeslikt. Het nare is gewoon dat alles wat je voelt net zo goed kan wijzen op een naderende menstruatie als op een zwangerschap. Dat is zo fijn geregeld van de natuur.
'Vroeger', in den beginne, testte ik praktisch nooit. Toen was ik ook niet vaak overtijd. Gaandeweg werd ik steeds onrustiger, zeker als ik overtijd was. Ik ben toen meer gaan testen. Niet omdat ik dacht: het is nu vast raak; maar juist om te zien dat de test negatief was. Dan had ik er (een dagje) rust van.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_78469615
Klopt wel Ahava, daarom had ik dinsdag ook getest... Voor de rust. Maarja, nu ik twee dagen overtijd ben komt die onrust terug. Ben sinds we zijn begonnen nog nooit overtijd geweest en heb meestal zelfs voor nod al spotting. Maar eens moet de eerste keer zijn natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')