Jose, inderdaad, toch IVF... ik hoop dat het gaat lukken, maar het ziet er nog goed uit vooralsnog...

inderdaad Orea, Ahava en pze, en het gesprek ging duidelijk en positief!

ik ben op de lijst gezet voor IVF, dus ik krijg een uitnodiging voor de informatiemiddag in het AMC. daar wordt dan een afspraak gemaakt voor de intake, en dan gaat het beginnen. tot de informatiedag heb ik gewoon lekker rust. een extra IUI kan wel op zich, en daar zijn verzekeringen ook wel voor omdat je daarmee ook (als je heel erg geluk hebt) de IVF toch kan voorkomen, maar ik geloof daar niet in, dus hebben we rust

ik krijg Gonal-f als stimulatiehormoon, 150IE per dag. (dubbele van de IUI-hoeveelheid) ook krijg ik decapeptyl(zeg ik dat goed?) om de cyclus stil te leggen. de kans is van 10% per IUI gestegen naar 30% per terugplaatsing. ik begin in de 1e poging met de 1e terugplaatsing met 1 emmy, maar als er geen resultaat is, kan het zijn dat er vanaf daarna wordt besloten meer terug te plaatsen.
als pijnbestrijding en rustgever is er valium genoemd. (helpt dat echt bij de punctie?) ik ben er wel zenuwachtig voor. ik weet dat het vervelend is en blijft, maar ja...
al met al zie ik het wel zonnig in. ik hoef geen heftige onderzoeken meer te ondergaan, alles is eigenlijk al gedaan. ik moest nog een uitstrijkje laten maken, want mijn vorige was van april vorig jaar en die was dus bijna niet geldig meer... (zijn een jaar geldig) en ik moet wel nog voor bloedonderzoek, want ze willen zeker weten in het AMC dat je geen infectieziekte hebt als HIV, hepatitus (b?) of een SOA... dat onderzoek is een maand geldig, dus daar moet ik mee wachten tot een week ongeveer voor de informatiebijeenkomst. dan is de uitslag binnen als de informatiebijeenkomst is en ik een afspraak moet maken voor de intake...
maar goed, nu dus lekker afwachten!

Twentemeisje, ook ik denk (eigenlijk zeker te weten) dat hij een HSG bedoelt, want dat is de foto waar je baarmoeder en eileiders kunt zien, en dat is een vrij standaard onderzoek.
Cisco, maandag dus.

succes in ieder geval! Ik ben benieuwd wat er te zien is. Wij konden op een schermpje meteen meekijken, dat was wel interessant

voor de samenlevingstest en het actieplan van PZE!!!

dat moet goed voelen, dat je nu zonder hormonen de IUI mag! Ik hoop dat dat het antwoord al is voor jou!

droomvrouwtje, hoe gaat het met je? begint het allemaal al te bezinken en wen je al aan wat je allemaal is verteld? Ik hoop dat het goed gaat met het rust geven van je cyclus door het pil-gebruik...

Hobbesje, wat fijn, een kloppend hartje!!!

fijn om je nu zekerder te voelen, en

tot in het volgende topic!